سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بر شمار گروه های اپوزیسیون که خواهان برگزاری گردهمایی در سالگرد انتخابات در ایران هستند افزوده می شود

در ایران، هشت گروه اپوزیسیون دیگر، رسما برای برگزاری اجتماعاتی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۲ خرداد، درخواست مجوز کرده اند.

این گروه ها روز چهارشنبه گفتند یک درخواست کتبی برای وزارت کشور فرستاده اند. چند روز پیشتر، دو گروه اصلی اپوزیسون درخواست مجوز کرده بودند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، که دولت فعالیت های آنها را ممنوع کرده است، از جمله هشت گروه هستند.

روز دوشنبه وب سایت اپوزیسیون – سحام نیوز - گفت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه مشترکی، از فرمانداری تهران درخواست مجوز کرده اند.

در این میان، رسانه های جمهوری اسلامی ایران گزارش می دهند دولت روز چهارشنبه ۸۱ نفر را که در ارتباط با خشونت های پس از انتخابات در بازداشت بودند، بخشوده است.

رییس دولت منطقه ای کردستان عراق با مقامات ترکیه ملاقات می کند

وزیر امور خارجه ترکیه از کردهای عراق خواسته است در نبرد با شبه نظامیانی که از مرز دو کشور می گذرند، بیشتر همکاری کنند.

داوود اوغلو این موضوع را روز پنجشنبه در پی دیداری با مسعود بارزانی، رییس دولت منطقه ای کردستان عراق در آنکارا عنوان کرد، و گفت فعالیت های تروریست ها بزرگترین تهدید برای تقویت روابط بین دو منطقه است.

بارزانی عهد کرد از اقلیت کرد عراق حمایت کند و گفت کردها از تلفاتی که به افراد آنها و ترک ها وارد می شود متاسف هستند. او گفت خشونت باید به پایان برسد.

دیدار آنها در پی حمله ای در روز دوشنبه که در جریان آن هفت سرباز ترکیه کشته شدند صورت گرفت. مقامات ترکیه گفتند شورشیان کرد در یک حمله راکتی، در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی در جنوب ترکیه، سربازان را کشتند و هفت نفر را مجروح کردند.

بارزانی برای دیداری دور روزه از ترکیه و گفت و گو با مقامات آن کشور درباره مسائل اقتصادی و امنیتی به آنکارا رفته است. او روز پنجشنبه همچنین با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، ملاقات کرد.

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران»: عفو زندانیان سیاسی از ماهیت خودسرانه بازداشت ها حکایت می کند

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» روز پنج شنبه ۱۳ خرداد ماه (۳ ژوئن)، با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است تصمیم رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عفو زندانیان سیاسی از ماهیت خودسرانه این بازداشت ها حکایت می کند.

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» ضمن استقبال از خبر عفو ۸۱ زندانی سیاسی در ایران، آن را یک نشانه مثبت خوانده و خواستار آزادی فوری ۴۵۰ زندانی دیگری شده است که به دلیل دیدگاه های سیاسی خود بازداشت و یا محکوم شده اند.

در بیانیه این سازمان مدافع حقوق بشر مستقر در نیویورک، خاطر نشان شده است که عفو زندانیان سیاسی، اذعان آشکار به این امر است که این افراد به خطا بازداشت شده  و تحت پیگیرد قرار گرفته بودند.

آرون رودز، سخنگوی «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در این بیانیه تاکید کرده است: «خبر بخشودگی جمعی از سوی خامنه ای در حالی اعلام شده است که بازداشت فعالان سیاسی و خبرنگاران در ایران کماکان ادامه دارد. اگر رهبر می تواند ۸۱ نفر را عفو کند که بی گناهی و عدم ارتکاب به جرم آن ها را ثابت می کند، وی می تواند و باید همه زندانیان دیگری را که به خطا بازداشت شده اند آزاد کند و در غیر این صورت می توان نتیجه گیری کرد که این عفو یک اقدام سیاسی است که به هدف خنثی کردن انتقادهای داخلی و بین المللی از تداوم سرکوب سیاسی افراطی در ایران اتخاذ شده است.»

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» خواستار آزادی همه زندانیانی شده است که فقط به دلیل دیدگاه ها و عقایدشان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دستگیر شدند.

در این بیانیه آمده است: «کمپین معتقد است که این زندانیان هیچ جرمی مرتکب نشده اند و نباید از ابتدا تحت پیگرد قرار می گرفتند. زمان آن فرا رسیده است که همه افراد مسئول برنامه ریزی و اجرای این بازداشت ها که به انگیزه های سیاسی صورت گرفته اند، در قبال اعمال خود پاسخگو باشند.»

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در بخش دیگری از بیانیه روز پنج شنبه خود خواستار برکناری سه قاضی مسئول بازداشت و پیگرد معترضان و ناراضیان پس از انتخابات و نیز بازبینی کلیه این پرونده ها توسط قضات مستقل و رسیدگی قضایی قانونی شده است.

سخنگوی «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در پایان این بیانیه تاکیده کرده است: «اگر زندانیان آزاد شده در خارج از زندان مورد آزار و اذیت قرار بگیرند و کنترل شوند، از آزادی واقعی برخوردار نخواهند بود.»

تهران با فروش يورو مجددا سراغ دلار آمريکا رفته است

وال استريت جرنال زير عنوان "ضربه خبرفروش یورو توسط ايران به اين پول" می نويسد يک گزارش خبری ايران مبنی بر اينکه بانک مرکزی آن کشور تبديل ۴۵ ميليارد يورو از ذخائر ارزی خود را به دلار و طلا شروع کرده است نگرانی های حاکی از احتمال رها کردن يورو توسط دارندگان آن را شدت بخشيده است.

اين گزارش، اگرحقيقت داشته باشد، معرف تغييری کلی در دستور سپتامبرگذشته محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران به بانک مرکزی آن کشور برای تبديل بخش عمده ای از ذخائر ارزی دلاری ايران به يورو محسوب ميشود. درآن هنگام آمريکا تحريم های تنبيهی برای توقف درگسترش اتمی ايران را شدت ميداد.

يورو فروختن ايران می تواند گويای اين نگرانی در ميان سياست گذاران ايران باشد که قيمت های درحال نزول نفت و تحريم های احتمالی سازمان ملل متحد ممکن است اقتصاد کشوررا ضعيف کند و به تکرار احتمالی ناآرامی های اجتماعی تابستان گذشته بيانجامد.

سانسوردولتی و کارنامه ايران در مورد حقوق بشر با انتقاد رهبران اتحاديه اروپا مواجه شده است. اتحاديه اروپا همچنين درابراز اين نگرانی که ايران می تواند بزودی به توانائی توليد تسليحات اتمی دست يابد به آمريکا ملحق شده است. کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا درسفر روز جمعه خود به چين مقامات پکن را برای موافقت با تحريم های جديد سازمان ملل متحد از طريق عدم توسل به حق وتوی خود در شورای امنيت زير فشار گذاشت. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نيز ماه گذشته ازامارات متحده عربی خواست از نفوذ خود برای تحقق بخشيدن به برنامه ايران عاری از تسليحات اتمی استفاده کند.

بی پی می گوید امیدوار است تازه ترین تلاش برای مهار نشت نفت موفق شود

گارد ساحلی آمریکا می گوید بی پی موفق شده است لوله ای در چاه آسیب دیده ای را که شش هفته است از آن نفت به داخل خلیج مکزیک بیرون می ریزد قطع کند، اما گذاشتن سرپوش بر لوله، دشوار خواهد بود.

دریادار تاد آلن، فرمانده گارد ساحلی، روز پنجشنبه در ایالت لوئیزیانا به خبرنگاران گفت بریدن لوله غیرعادی انجام گرفته است و قرار دادن ابزار مهار روی آن از آنچه انتظار می رفت سخت تر خواهد بود.

پیشتر، کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، به منظور ارزیابی تلاش هایی که برای متوقف ساختن بدترین نشت نفت در تاریخ آمریکا جریان دارد، روز جمعه به ساحل خلیج مکزیک بازمی گردد.

دولت آمریکا طرحی را برای ایالت لوئیزیانا جهت ساختن یک سلسله موانع شنی به منظور حفاظت از باتلاق ها در برابر لکه های بزرگ نفت تصویب کرده است.

بعد از ظهر چهارشنبه دریادار «تاد الن»، رییس سازمان مقابله با سوانح، به شرکت بی پی دستور داد هزینه ساختن موانع را بپردازد. فرماندار لوئیزیانا و مقامات دیگر بر ساختن خاکریزها به عنوان آخرین کوشش برای حفاظت از آبگیرهای حساس منطقه تاکید داشته اند.

تازه ترین تلاش بی پی برای متوف ساختن نشت نفت روز چهارشنبه، وقتی اره بسیار تیزی که برای قطع لوله شکسته به کار می رفت، گیر کرد، با شکست روبرو شد. آزاد ساختن اره ساعت ها طول کشید، و شرکت سپس برای بریدن لوله از قیچی های مخصوص استفاده کرد.

در این میان، لکه عظیم نفت به ایالت فلوریدا نزدیک می شود، و تازه ترین پیش بینی ها حاکی است که لکه ها چند کیلومتر با سواحل فلوریدا فاصله دارند.

نفت تاکنون به سواحل ایالت های لوئیزیانا، آلاباما و می سی پی رسیده است و زندگی وحش و بازرگانی منطقه را تهدید می کند.

تصویرهای ماهواره ای دانشگاه میامی نشان می دهد مساحت لکه نفت اینک تقریبا به اندازه ایالت مریلند است، و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع از سطح خلیج مکزیک را پوشانده است.

رابرت گیتس: ارتش چین مایل به گفت و گو نیست

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، می گوید به نظر می رسد ارتش چین مایل نیست در گفت و شنودی در سطح بالا با آمریکا شرکت کند.

گیتس روز پنجشنبه در راه سنگاپور، برای شرکت در یک کنفرانس امنیت منطقه ای، به خبرنگاران گفت علاقه «ارتش آزادیبخش خلق» به بهبود مناسبات با آمریکا، از رهبران سیاسی چین به مراتب کمتر است.

مقامات آمریکایی می گویند گیتس امیدوار بود پس از کنفرانس برای بحث درباره مبادلات نظامی به چین برود، اما پکن به او اطلاع داد زمان چنین دیداری «مناسب نیست.» گیتس گفت از تصمیم چین متاسف است.

معاون رییس ستاد ارتش چین، ماه پیش گفت فروش های تسلیحاتی آمریکا به تایوان همچنان به صورت بزرگترین مانع در راه بهبود مناسبات نظامی باقی است. دولت اوباما در ماه ژانویه تصمیم گرفت اجازه دهد برنامه فروش تسلیحات عمده به تایوان اجرا شود.

گیتش روز پنجشنبه گفت چنین معامله ای به سال ها پیش بازمی گردد و بر توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی بین آمریکا و چین تاثیر نداشته است.

آمریکا و کره جنوبی زرمایش دریایی مشترک برگزار می کنند

وزارت دفاع کره جنوبی می گوید هفته آینده مانورهای دریای مشترکی با آمریکا در دریای زرد برگزار خواهد کرد.

رزمایش ها روز دوشنبه در دو نقطه در کرانه غربی کره جنوبی آغاز خواهد شد، و چهار روز ادامه خواهد یافت. مانورها در پی غرق یک کشتی جنگی کره جنوبی در ۲۶ مارس، که به مرگ ۴۶ ملوان منجر شد، برگزار می شود.

تنش در شبه جزیره کره پس از آن که تحقیقات بین المللی نشان داد کره شمالی کشتی کره جنوبی را با اژدر غرق کرده، بالا گرفته است. پیونگ یانگ این اتهام را رد کرده و گفته است در صورتی که با هر گونه تلافی جویی روبرو شود، به «جنگی تمام عیار» دست خواهد زد.

رزمایش دریایی کره جنوبی و آمریکا، که شتابزده طرح ریزی شد، بخشی است از پیشنهاد لی میونگ – باک، رییس جمهوری کره جنوبی، برای آنچه آن را «بازدارندگی برانگیزنده» علیه کره شمالی می نامد.

منابع می گویند در مانورها ناو هواپیمابر اتمی جرج واشنگتن آمریکا نیز شرکت خواهد داشت. یک کارشناس دریایی کره جنوبی حضور آن را «بی سابقه» نامیده است.

دو کره در سال ۱۹۵۳ قراردادی برای پایان دادن به جنگ سه ساله امضا کرده اند، اما از نظر تکنیکی هنوز در حالت جنگ به سر می برند.

در خشونتی تازه در افغانستان هشت تن کشته شدند

مقامات افغانستان از کشته شدن هشت شهروند در ایالت هلمند خبر می دهند.

سخنگوی دولت روز پنجشنبه گفت چهار تن از شهروندان، پس از آن که در تیراندازی بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در ناحیه مارجه به دام افتادند کشته شدند. چهار تن دیگر در اصابت خودرو حامل آنها به یک بمب کنار جاده ای در ناحیه «نوزاد» هلمند جان سپردند.

سخنگو گفت هر دو حادثه در اوائل هفته روی داد.

ارتش آمریکا در ماه فوریه عملیاتی را برای بازستانی مارجه آغاز کرد. به گفته مقامات هدف این بود که ضربه ای به قلب شورش طالبان وارد شود. اما، هفته پیش فرمانده ارشد بریتاتیایی در جنوب افغانستان گفت آزاد کردن منطقه ممکن است سه تا چهار ماه دیگر طول بکشد.

روز پنجشنبه، همچنین ناتو گفت سربازان افغان و بین المللی در جریان عملیات پاکسازی در ناحیه «ژاری» در ایالت قندهار، «چندین شورشی» را کشتند.

قربانیان حمله کماندوهای اسراییلی به خاک سپرده می شوند

در ترکیه، صدها سوگوار در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری فعالانی که در جریان حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی های حامل کمک به غزه کشته شدند، شرکت کردند.

در حمله روز دوشنبه، هشت ترک و یک آمریکایی ترک تبار کشته شدند. تحقیقگران می گویند دست کم یکی از قربانیان، از فاصله ای نزدیک هدف گلوله قرار گرفت.

پیشتر در روز پنجشنبه، صدها فعال طرفدار فلسطینیان که در حمله کماندوها بازداشت شدند، پس از آنکه اسراییل آنها را آزاد کرد به ترکیه بازگشتند و با استقبالی گرم روبرو شدند.

ناوگان بین المللی شامل شش کشتی، سعی داشت با نادیده گرفتن محاصره سه ساله اسراییل، ۱۰ هزار تن تدارکات امدادی به نوار غزه برساند.

اسراییل گفته است کماندوها پس از آن که به آنها حمله شد آتش گشودند.

روز چهارشنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، انتقاد از حملات را «دو رویی» نامید، و فعالان را «تندروهای طرفدار فلسطینیان» توصیف کرد.

جرج میچل، فرستاده آمریکا به خاورمیانه، می گوید این حادثه بر نیاز به پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم بین اسراییل و فلسطینیان تاکید می گذارد.

در دومین روز جرگه صلح در کابل، نمایندگان درباره روند آشتی بحث می کنند

در خیمه عظیمی در غرب کابل، نمایندگانی از سراسر افغانستان در دومین روز جرگه صلح، به بحث درباره راه های پایان دادن به نزدیک به ۹ سال جنگ ادامه می دهند.

نزدیک به ۱۶۰۰ نفر روز پنجشنبه در ۲۸ گروه کاری تقسیم شدند، با این هدف که راه هایی برای آشتی با شبه نظامیان طالبان پیدا کنند.

در نخستین روز جرگه، شبه نظامیانی که جلیقه های انتحاری پوشیده بودند در یک حمله، موشک هایی را که در نزدیکی خیمه جلسه فرود آمدند، پرتاب کردند.

طالبان به جرگه دعوت نشده اند، اهمیت آن را رد کرده اند و گفته اند تا سربازان خارجی از افغانستان بیرون نروند، آنها در مذاکرات صلح شرکت نخواهند کرد.

برخی از افغان ها، به موفقیت مذاکرات تردید دارند. منتقدین می گویند نمایندگان دست چین شده اند و هیچ یک از اعضای فعال گروه های شورشی در آن شرکت ندارند.

پس از جلسات روز پنجشنبه، هیات ها گزارشی به برهان الدین ربانی رییس جرگه ارائه خواهند داد. او زمانی رهبری یکی از گروه های مقاومت ضد شوروی، معروف به مجاهدین را بر عهده داشت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر