سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سقوط هواپیمایی با ۴۷سرنشین در ونزوئلا

مسئولان در ونزوئلا از سقوط هواپیمایی با ۴۷سرنشین خبر می دهند.

فرانسیسکو گارسس وزیر حمل و نقل ونزوئلا می گوید این هواپیما متعلق به کونویاسا، خطوط هوایی دولتی کشور بود و به سوی جزیره تفریحی مارگاریتا حرکت می کرد. هواپیما در نزدیکی یک کارخانه دولتی استیل در گویانا سقوط کرد.

مقامات رسمی تاکنون نجات ۲۳تن را از این سانحه تأیید کرده اند. 

اصلاحات قانون اساسی ترکیه تایید شد

اتحاده اروپا ترکیه را به نشان دادن حداکثر شفافیت در اعمال اصلاحاتی ترغیب کرد که روز یکشنبه از سوی شرکت کنندگان در رفراندوم سراسری در این کشور به تایید رسید.

قرار است موارد اصلاحی قانون اساسی ۳۰ساله ترکیه را به استاندارهای اروپایی نزدیک تر کند.

استفان فوئل کمیسر گسترش اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت رای گیری نشان دهنده ادامه تعهد شهروندان ترکیه به اصلاحاتی است که حقوق و آزادی های آنان را مستحکم می کند.

او گفت ترکیه باید برای اجرای اصلاحات قوانین را به اجرا گذارد و اتحادیه اروپا از نزدیک این روند را نظاره خواهد کرد. کمیسر گسترش اتحادیه اروپا ترکیه را به تهیه پیش نویس قانون اساس در اسرع وقت ترغیب کرد.

رفراندوم روز یکشنبه در ترکیه در سالروز کودتای نظامی ۱۹۸۰در این کشور برگزار شد.

برخی گزارش ها از وقوع خشونت در چندین شهر ترکیه در جریان رای گیری منتشر شده است. حزب عمده اپوزیسیون کرد، اقلیت کرد را به تحریم همه پرسی دعوت کرد زیرا به گفته این حزب مسائل کردها در این اصلاحات گنجانده نشده است.

هیلاری کلینتون برای شرکت در مذاکرات صلح راهی خاورمیانه شد

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در دور دوم مذاکرات مستقیم میان نمایندگان اسرائیل و فلسطینی راهی خاورمیانه شده است.

خانم کلینتون و جرج میچل نماینده ایالات متحده در خاورمیانه روز سه شنبه در شهر ساحلی شرم الشیخ در مصر و روز چهارشنبه در اورشلیم (بیت المقدس) در این مذاکرات شرکت می کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت اسرائیل مهلت توقف شهرک سازی در کرانه غربی رود اردن را تمدید نمی کند اما در عین حال از برخی محدودیت ها در کار ساخت و ساز خبر داد.

توقف ده ماهه شهرک سازی های یهودی نشین در تاریخ ۲۶سپتامبر به پایان می رسد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تهدید کرده است که در صورت ازسرگیری ساخت و ساز مذاکرات صلح خاورمیانه را ترک می کند.

آقای نتانیاهو گفت شهرک سازی دیگر متوقف نخواهد ماند. اما او گفت اسرائیل طبق برنامه قبلی، «ده ها هزار واحد مسکونی» نخواهد ساخت.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه آقای نتانیاهو را به تمدید مهلت تعلیق ساخت و ساز در صورت پیشرفت مذاکرات صلح، ترغیب کرد.

آقای اوباما قرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به زودی برگزار می شود، با آقایان عباس و نتانیاهو دیدار و مذاکره کند.

رهبران اسرائیل و فلسطینی پیشتر در ماه سپتامبر ضمن ملاقات با اوباما در واشنگتن پایتخت آمریکا، مذاکرات مستقیم صلح را که برای دو سال متوقف شده بود، از سرگرفتند. 

عفو بین الملل: نقض حقوق ده ها هزار زندانی در عراق

عفو بین الملل از وجود ده ها هزار عراقی در زندان های این کشور خبر داد که بدون محاکمه در معرض شکنجه و سوءاستفاده هستند و امکان چندانی برای اعتراض به وضعیت خود ندارند.

به گفته این سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر مستقر در لندن روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد حدود ۳۰هزار نفر در زندان های عراق به سر می برند و چندین نفر در زمان زندان جان باخته اند.

این گزارش می گوید نیروهای امنیتی عراقی «به شکل سازماندهی شده حقوق زندانیان را نقض می کنند». روش های شکنجه از جمله شامل شلاق زدن با کابل و لوله، شکستن اعضا و سوراخ کردن بدن زندانیان با مته و شکنجه های روانی از جمله تهدید به تجاوز جنسی است.

بغداد در ماه ژوئیه مسئولیت کامل زندانیان دربند در عراق را برعهده گرفت. ایالات متحده آمریکا تنها مسئول گروه کوچکی از زندانیان با اهمیت است.

گزارش عفو بین الملل گفت در حالی که مسئولان کرد در شمال عراق کارنامه بهتری نسبت به دولت مرکزی در بغداد دارند، آنان نیز مسئول نقض حقوق زندانیان به شمار می روند. این گزارش سپس به یک مورد زندانی اشاره می کنده که برای بیش از ده سال بدون تفهیم اتهام و محاکمه، توسط مقامات کرد عراقی در زندان به سر برده است.

اسقف بلژیکی سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسا را تصدیق کرد

کلیسای کاتولیک بلژیک وجود سابقه طولانی سوء استفاده جنسی گسترده را تصدیق کرد و وعده داد با کمک به قربانیان تلاش کند اعتماد افکار عمومی را جلب کند.

اسقف آندره موتین لئونارد روز دوشنبه گفت کلیسا از اشتباهات گذشته درس می گیرد. او گفت متخلفان مجازات می شوند اما این امر زمان می برد.

یک کمیسیون مستقل دریافته است که در پنجاه سال گذشته در تک تک جوامع کلیسای کاتولیک بلژیک موارد سوء استفاده جنسی از کودکان وجود داشته است و هیچ یک از متخلفان به زندان نرفته و مجازات نشده اند.

این کمیسیون تحقیقاتی در گزارشی که جمعه گذشته منتشر شد می گوید مشخص شده که صدها قربانی از جمله یک کودک دو ساله مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند و سیزده تن از قربانیان دست به خودکشی زده اند.

بسیاری از قربانیان زمانی لب به سخن گشودند که اسقف راجر وانگلوو در ماه آوریل، پس از اعتراف به این که طی سال ها از برادرزاده خود سوءاستفاده می کرده، از سمت خود استعفا داد.

وانگلوو پس از انتشار گزارش تحقیقی مخفی شد.

کمیسیون تحقیقاتی به ریاست یک روانشناس کودک مستقل کار خود را انجام داده است. طبق گزارش کمیسیون اخیر، دو سوم قربانیان پسرانی بودند که اغلب حدود ۱۲سال داشتند.

اسقف لئونارد گفت کلیسا موظف بود به قربانیان رسیدگی کند و «به التیام درد آنان کمک کند».

به گفته گروه پژوهشی هیچ سندی مبنی بر تلاش سیستماتیک کلیسا به منظور مخفی کردن پرونده یافته نشده است.

دیپلمات سابق ایران به دنبال پناهندگی در فنلاند

حسین علیزاده دیپلمات ایرانی که هفته گذشته از مقام خود در سفارت جمهوری اسلامی در هلسینکی استعفا داده بود روز دوشنبه اعلام کرد از فنلاند تقاضای پناهندگی خواهد کرد.

آقای علیزاده که رایزن سوم سفارت ایران در فنلاند و معاون سرپرست نمایندگی ایران در هلسینکی بود همچنین گفت به دلیل رفتار سرکوبگرانه حاکمیت ایران علیه مردم معترض در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری و اعلام انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد، استعفا داده است.

آقای علیزاده محمود احمدی نژاد را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ١٣٨٨متهم کرده است. این دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران می گوید احمدی نژاد نماینده ایران نیست و در میان ایرانیان محبوبیت ندارد.

انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در سال گذشته ماه ها تظاهرات اعتراضی مردمی را به دنبال داشت و تظاهرات مردم معترض منجر به بازداشت های گسترده و سرکوب بیشتر از سوی حاکمیت شد.

حسین علیزاده دومین دیپلمات ایرانی در اروپا است که می گوید در اعتراض به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری از مقام خود کناره گیری می کند.

پیشتر در ماه ژانویه محمدرضا حیدری، کنسول ایران در نروژ از سمت خود استعفا داد و از این کشور اسکاندیناوی تقاضای پناهندگی کرد.

حسین علیزاده، متاهل است و سه فرزند دارد و دارای سابقه ۲۱ساله در وزارت خارجه ایران است.

آژانس می گوید ایران در کار بازرسی اتمی اخلال می کند

یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده است که قادر به تأیید صلح آمیز بودن برنامه اتمی جمهوری اسلامی نیست زیرا تهران به آژانس همکاری کامل ندارد.

آقای آمانو این سخنان را روز دوشنبه پس از آن ایراد کرد که ایران از ورود دو تن از بازرسان باتجربه آژانس به این کشور جلوگیری کرد.

به گفته رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالفت های ایران روند بازرسی را مختل می کند.

ایالات متحده و متحدانش به فعالیت های اتمی ایران مظنون هستند و می گویند ایران در پوشش فعالیت های صلح آمیز اتمی در تلاش برای سلاح اتمی است. تهران می گوید برنامه های اتمی اش صلح آمیز و برای تولید انرژی است. تهران همچنین بازرسان را به انتشار اخبار کذب متهم کرده است.

یوکیو آمانو در جلسه ای در آژانس که روز دوشنبه در وین برگزار شد از بیطرفی بازرسان ابراز اطمینان کرد. آژانس روز دوشنبه «هرمن ناکارتس» بازرس بلژیکی را به عنوان بازرس ارشد انتخاب کرد.

آقای ناکارتس بر بخش حفاظت آژانس نظارت خواهد داشت که مسئول تحقیق بر فعالیت های اتمی ایران و بازبینی و جلوگیری از تبدیل آن به برنامه تسلیحاتی است.

سازمان ملل متحد به دلیل سرپیچی ایران در درخواست جامعه بین الملل و ادامه غنی سازی اورانیوم، تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

اورانیوم غنی شده کاربرد دوگانه دارد و می توان از آن هم به عنوان سوخت اتمی و هم در تولید سلاح استفاده کرد.

ترکيه اصلاحات قانون اساسی را تصويب کرد

رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه، با پايان يافتن رفراندوم اصلاح قانون اساسی آن کشور اعلام کرد ۵۸ درصد شرکت کنندگان در اين رفراندوم به آن رأی مثبت داده اند. به اين ترتيب قانون اساسی ۳۰ ساله ترکيه که متعلق به دوران نظامی آن کشور است تغيير خواهد يافت.

رجب طيب اردوغان روز يکشنبه تنها چند ساعت پس از پايان رفراندوم اصلاح قانون اساسی آن کشور اعلام کرد، رای دهندگان به اين اصلاحات رای مثبت داده اند. به گفته نخست وزير ترکيه بين ۷۷ تا ۷۸ درصد واجدين شرايط رأی در اين رفراندوم، شرکت کردند.

۴۹ ميليون نفر از شهروندان ترکيه برای شرکت در رفراندوم روز يکشنبه ثبت نام کرده بودند. اين رفراندوم در ۳۰ اُمين سالگرد کودتای نظامی آن کشور برگزار شد. شرکت کنندگان با رای آری يا خير، نظر خود را در مورد مجموعه ای ۲۶ موردی از اصلاح قانون اساسی، ابراز کردند. اصلاحاتی که به گفته دولت ترکيه، قانون اساسی را به هنجارهای اروپايی نزديک تر می سازد. اين اصلاحات از موارد کليدی در تلاش ترکيه برای پيوستن به اتحاديه اروپا محسوب می شود.

در همين حال خشونت در چندين شهر، رای گيری روز يکشنبه را با مشکل روبرو ساخت. حزب اصلی کرد ترکيه، از کرد های آن کشور خواسته بود از آنجايی که در اصلاحات به مسائل کرد ها پرداخته نشده است در رفراندوم، شرکت نکنند. پليس در اين روز چندين تن را در شهر جنوبی مرسينبه به دليل تظاهرات خشونت آميز و آزار رای دهندگان، بازداشت کرد.

جنجال برانگيزترين اصلاحات پيشنهادی، شامل تغيير ساختار ديوار قانون اساسی، ديوان عالی قضات و دادستان های آن کشور می شود. همچنين پارلمان ترکيه در تعيين قضات و دادستان ها قدرت بيشتری کسب خواهد کرد.

بر اساس مورد ديگری از اين اصلاحات، رهبران نظامی مسئول کودتای سال ۱۹۸۰، ديگر از مصونيت قضايی برخوردار نخواهند بود. مفسران سياسی اين رفراندوم را نظر سنجی در مورد رهبری و محبوبيت رجب طيب اردوغان توصيف کرده بودند.

از سال ۲۰۰۵ تاکنون پيشرفت اندکی در مذاکرات ترکيه برای پيوستن به اتحاديه اروپا صورت گرفته است. آلمان و فرانسه هر دو با پيوستن آن کشور به اتحاديه ۲۷ عضو اروپا، ابراز مخالفت کرده اند. اما اتحاديه اروپا به طور فزاينده ای خواهان همکاری با ترکيه بر سر مسائلی همچون صلح خاورميانه، برنامه هسته ای ايران و بوسنی است.

اما در همين حال تنها چند روز پيش از برگزاری همه پرسی مرتبط با اصلاح قانون اساسی ترکيه، نمايشگاهی از آثار و شواهد اعدام، شکنجه و آزار زندانيان سياسی در دوران کودتای نظامی سال ۱۹۸۰ ميلادی در آنکارا به معرض ديد عموم گذاشته شده بود. قانون اساسی فعلی آن کشور پس از کودتا و با حمايت ارتش ترکيه تدوين شده است.

قربانيان شکنجه و آزار شنيع زندانيان با گرد آوری عکس مدارک و مستندات تلخ بر جای مانده از آنچه که در دوران به قدرت رسيدن ژنرال های ارتش ترکيه بر بر آنان و خانواده هايشان و ديگران که به چوبه های دار يا جوخه های اعدام سپرده شده بودند رفته است مجموعه ای تحت عنوان «موزه شرم» در آنکارا برپا کرده اند.

اين نمايشگاه در ۳۰ امين سالگرد کودتا تلاش می کند تا نگذارد دوران کابل های آهنين و الکترو شوک های زجر آور گرد فراموشی به خود بگيرد. اما اين تنها هدف اين تلاش نيست آنها با يادآوری چارچوب مهيب دوران خوف از هم وطنان خود می خواستند تا به تغييرات پيشنهادی ۲۶ اصل قانون اساسی ترکيه که روز ۱۲ سپتامبر برگزار شد، رای مثبت دهند. رجب طيب اردوغان و هواداران اين تغيير می گويند رای مثبت مردم به اين همه پرسی ساز و کار دموکراسی را در اين کشور بيش از پيش نهادينه خواهد کرد و زمينه ساز پيوستن آنان به اتحاديه اروپا خواهد شد.

از سوی ديگر اين تغييرات در نظر بسياری از قربانيان شکنجه و آزار نظاميان کافی نيست. «سلالتين کن» يکی از قربانيان که ابتدا به اعدام و سپس به ۲۰ سال زندان محکوم شد می گويد «آماده سازی بسته اصلاحات پيشنهادی نياز به زمان بيشتر و اجماع ملی داشت. اما برگزار کنندگان رفراندوم تصميم گرفتند تا راه کوتاهتری را انتخاب کرده و به تغييرات سطحی بسنده کنند و به همين دليل از نظر ما قابل قبول نيست. جواب ما به همه پرسی گزينه «خير» است اما جواب «نه» ما به اين همه پرسی به معنی تاييد قانون اساسی فعلی نيست.»

در همين حال همه پرسی مخالفان ديگری نيز داشت که خواهان ابقای قانون اساسی فعلی بودند. اين دسته از مخالفان همه پرسی می گويند دولت اردوغان تلاش می کند تا سلطه خود را فراتر برده و با افزايش اختيارات رييس جمهوری و پارلمان ترکيه در تعيين قضات ارشد که در حال حاضر با نظر نظاميان عزل و نصب می شوند بر قوه قضاييه و دادگاهها، دست اندازی کند.

آقای اردوغان اين اصلاحات را ضروری می داند و تاکيد می کند که مخالفان او در حال سياه ‌نمايی عليه دولت هستند

رجب طيب اردوغان می گويد که «حزب عدالت و توسعه تنها نماينده يک گروه يا قوميت خاص نيست بلکه نماينده ۷۳ مليون نفر مردم ترکيه است. ترک و کرد، عرب و قفقازی و ديگر ساکنان اين سرزمين همه برادران من هستند.»

اما حزب جمهوريت، حزب اصلی مخالف دولت، می گويد اين اصلاحات تنها باب ميل حزب عدالت و توسعه است و کشور را از مسير فعلی ترکيه يعنی جدايی دين از دولت، دور می کند.

گزارش: در سالگرد يازدهم سپتامبر نوع تهديدهای تروريستی عليه آمريکا تغيير کرده است

روز شنبه ۱۱ ام ماه سپتامبر مصادف بود با نهمين سالروز حملات تروريستی به ۳ مکان در ايالات متحده آمريکا. در سراسر آمريکا مردم مراسم گوناگونی را برای بزرگداشت قربانيان حمله های تروريستی يازدهم سپتامبر به خاک آمريکا برگزار کردند. به همين مناسبت پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، سخنانی ايراد کرد.

پرزيدنت اوباما می گويد «در يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ نزديک به ۳ هزار نفر جان خود را در مرگبارترين حمله به خاک آمريکا از دست دادند، حمله ای که در تاريخ ما بی سابقه بود. ما هرگز تصاوير هواپيماهايی را که در داخل ساختمان ها ناپديد شدند، از ياد نخواهيم برد. ما هرگز تصاويری را که خانواده ها برای گم شدگان خود آويخته اند، از ياد نخواهيم برد. ما هرگز خشم و غمی را که احساس کرديم، از ياد نخواهيم برد و هر چند که پس از آن بامداد يازدهم سپتامبر، ۹ سال آمده و رفته است؛ اما گذشت زمان نمی تواند هرگز درد و فقدانی را که برای ابد با هوشياری ملت ما در هم آميخته است؛ نابود کند.»

رييس جمهوری آمريکا در پيام هفتگی خود همچنين گفت «در اين روز، ما همچنين کسانی را که برای زنده ماندن ديگران جان خود را از دست دادند؛ گرامی می داريم، ماًموران آتش نشانی و نخستين گروه هايی که به سرعت از پله های برج هايی که شعله های آتش آن را در بر گرفته بود؛ بالا رفتند و مسافرانی که به اطاقک خلبان هواپيما يورش بردند. و زنان و مردان اونيفورم پوش ما که از آن زمان تا بحال -- طی اين سالها -- جان خود را برای آن که کودکان ما بتوانند در جهانی امن تر رشد و زندگی کنند؛ از دست داده اند.»

سناتور «جان کايل» سناتور جمهوريخواه از ايالت آريزونا نيز در پيام هفتگی جمهوری خواهان گفت «اين مهم است که ما بين ايدئولوژی اسلامگرايان افراطی و بيش از يک ميليارد مسلمان مؤمنی که در سراسر جهان فرايض دينی خود را انجام می دهند؛ تفاوت قائل شويم.»

پرزيدنت اوباما گفت «بگذاريد برای آنان که از دست داده ايم، سوگوار باشيم، آنانی که خود را فدا کرده اند گرامی بداريم و تمام تلاش خود را برای پاسداری از ارزش های مشترکمان در اين روز و در روزهايی که در پيش روی داريم؛ بکار بريم.»

رييس جمهوری آمريکا همچنين در بامداد روز شنبه در محل پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، در واشنگتن حضور يافت تا در مراسم يک دقيقه سکوت به احترام در گذشتگان در حمله تروريستی يازدهم سپتامبر به پنتاگون، شرکت کند. رييس جمهوری سخنانی نيز به همين مناسبت ايراد کرد. پرزيدنت اوباما در مقر پنتاگون گفت «آنانی که به ايالات متحده حمله کردند نه تنها بر ساختمانها بلکه بر انديشه واقعی آمريکا حمله بردند.» رهبر آمريکا تأکيد کرد آمريکا با اسلام در حال جنگ نيست و از تروريستهای عامل حملات يازدهم سپتامبر به عنوان «گروهی بدبخت و بيچاره از مردانی نام برد که به گفته او دين و مذهب را به انحراف کشيدند.»

در يک مراسم جداگانه ميشل اوباما، بانوی اول آمريکا، در نزديکی روستای شانکس ويل در ايالت پنسيلوانيا، محل يکی از حملات در سپتامبر ۲۰۰۱، در معيت لورا بوش، بانوی اول پيشين کشور، با حاضران گفت که به باور او، اين مکان در پنسيلوانيا طی نسلهای آينده جايگاه الهام گرفتن، انديشيدن و بخاطر آوردن خواهد بود.

در همين حال در نيويورک نيز هزاران نفر روز شنبه در سالگرد حمله های يازدهم سپتامبر در خيابان های ناحيه منهتن در آن شهر دست به تظاهرات زده و حمايت خود را از برنامه ساخت يک مسجد مسلمانان در نزديکی مکان برج های فروريخته تجارت جهانی اعلام کردند. اين تظاهرکندگان ضمنا خواهان پايان تعصبات مذهبی شدند. اين تظاهرکنندگان جلوگيری از ساخت مسجد را معادل نژاد پرستی و تعصب مذهبی دانستند. اين درحالی است که عده ای از خانواده های قربانيان حمله های ۱۱ سپتامبر، ساخت مسجد در نزديکی محل برج های فروريخته را نامناسب و توهين آميز توصيف می کنند. حضور پر رنگ نيروی پليس از رو در رو شدن اين دو گروه جلوگيری کرد و گزارشی مبنی بر درگير شدن دو طرف منتشر نشده است.

باوجود صلح آميز بودن تظاهرات روز شنبه، تنش در مورد برنامه ساخت مسجد همچنان موجود است. سازماندهندگان تظاهرات حامی برنامه ساخت مسجد می گويند هدفشان از اين تظاهرات نزديک کردن جوامع و تشويق تحمل مذهبی بيشتر بود. اين تظاهرکنندگان پلاکاردهايی بر دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «تعصب و تنفر شما، تهديد برای امنيت ملی است» و «حمله به اسلام نژاد پرستی است.»

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، می گويد او متوجه حساسيت شديدی که در رابطه با حمله های يازدهم سپتامبر وجود دارد هست. اما معتقد است برپايی مسجد و يا برپايی نماد هر مذهب ديگری در نزديکی محل برج های فروريخته تجارت جهانی بايد مجاز باشد. بر اساس يک نظر سنجی اخير، بيش از نيمی از شهروندان نيويورک با رييس جمهوری ايالات متحده هم عقيده هستند.

در خبری ديگر بر اساس پژوهشی جديد، از حملات يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ ميلادی به بعد، نوع تهديدهای تروريستی عليه آمريکا تغيير کرده است. بنا به اين گزارش، اکنون تهديد های تروريستی عليه ايالات متحده که منابع داخلی دارند، افزايش يافته است.

تمام ۱۹ جوان رباينده ۴ هواپيمای مسافربری و عامل حوادث تروريستی ۹ سال پيش در نيويورک و واشنگتن، عرب بودند و يک شهروند آمريکا هم در ميانشان نبود. اما بنا به گزارش مرکزی تحقيقاتی در آمريکا بنام «بايپارتيزان پوليسی سنتر» در خلال ۹ سالی که از آن وقايع می گذرد، و به رغم آنکه هنوز القاعده منبع اصلی تهديد های تروريستی برای ايالات متحده است، به گفته استفن فلاين ،رييس اين مرکز، تعدادی از آمريکايی ها نيز بصورت منابع تهديد و حملات تروريستی درآمده اند.

فلاين می گويد «اين تهديدها و حملات که از جانب منابع آمريکايی ست، به نسبت کوچکتر است، و رد گيری و ممانعت از وقوع آن برای جامعه اطلاعاتی و دستگاه های مسؤل تقريبا غيرممکن است. به عبارت ديگر وقوع يک حمله تروريستی در خاک آمريکا امری حتمی ست.»

چندی پيش يک آمريکايی پاکستانی الاصل و مسؤل انفجار ناموفقی در نيويورک به جرم خود اعتراف کرد، و گزارش مرکز تحقيقی مذکور از حداقل ۴۳ آمريکايی با نيات مشابه در سال گذشته، نام می برد.

هافمن می گويد «در حال حاضر، دسترسی به آموزش های تروريستی آسانتر است و همين ماه پيش مواردی داشتيم که بجای پاکستان، تعدادی قصد داشتند به سومالی مسافرت کنند.»

جنجال اخير در مورد ساخت مسجدی در نزديکی محل برج های ويران شده تجارت جهانی در نيويورک، و کشيش کليسای کوچکی در فلوريدا که قصد قرآن سوزی داشت، به گفته توماس کان مشکل جديدی ايجاد کرده است. وی می گويد «اين کارها از نظر جلب نيروهای جديد به سازمان های تروريستی و از نظر تبليغاتی به نفع القاعده است.»

پژوهشگر ديگری بنام لی هميلتون معتقد است که يکی از بهترين راه های مبارزه با تروريزم، توسعه و تعميق روابط ايالات متحده با دنيای اسلام است.

هميلتون می گويد «از لندن تا جاکارتا، يک ميليارد و سيصد يا چهارصد ميليون مسلمان زندگی می کنند. شناسايی ابعاد اين کار محتاج تلاشی بيش از گذشته است.»

محققان اين مرکز معتقدند که اين رويکرد محتاج تغيير خط مشی های سياسی آمريکا در قبال دنيای اسلام است، کاری که موضوع پژوهش آينده اين مرکز تحقيقاتی ست.

در همين حال فيصل ابورئوف، امام يک مسجد در نيويورک می گويد از بَلوای پيش آمده بر سر ساخت يک مرکز اسلامی در نزديکی محل برج های ويران شده سازمان تجارت جهانی، متاسف است.

ابورئوف در عين حال گفت انتقال اين مرکز از اين محل باعث قدرت گرفتن تندروها در جهان اسلام خواهد شد و شهروندان آمريکايی را به خطر خواهد انداخت.

به گفته فيصل ابورئوف، اين امر، اينگونه تعبير خواهد شد که گويی مسلمانان در آمريکا در معرض تهديد قرار دارند.

ابورئوف در گفتگويی با شبکه تلويزيونی ای بی سی در روز يکشنبه گفت اگر می دانست ساخت اين مرکز باعث اين همه جنجال خواهد شد، پيشنهاد اين پروژه را نمی داد.

سراج: برای سران فتنه در دادسرای تهران پرونده‌ای تشكيل شده‌ است

معاون امنيتی و سياسی دادستان كل كشور به خبرگزاری فارس گفت «برای سران فتنه در دادسرای تهران پرونده‌ای تشكيل شده‌ است.»

ناصر سراج در اين باره بيشتر توضيح نداد اما تاکيد کرد در مورد اعلام جرم عليه کسانی که او «سران فتنه» خواند و همچنين زندانيان و متهمان، صرفاً دادستانی تهران است که می‌تواند اطلاع‌رسانی كند.

خبرگزاری فارس که به جناح هوادار رهبر جمهوری اسلامی و دولت محمود احمدی نژاد نزديک است روز يکشنبه اين موضوع را در قالب يک گفت و گو با ناصر سراج منتشر کرد.

معاون دادستان نامی از مهدی کروبی يا ميرحسين موسوی نياورده است. اما جناح راست، آقايان موسوی و کروبی را که خود کانديداهای رياست جمهوری بودند، از پس از ناآرامی هايی که سال گذشته طی اعتراض های به نتايج اعلام شده انتخابات سال گذشته در ايران روی داد، با عنوان «سران فتنه» توصيف می کند.

از زمان انتخابات پرسش برانگيز رياست جمهوری در خرداد ماه ۱۳۸۸ تاکنون افراد بسياری بازداشت و زندانی و محاکمه شده اند اما طرفداران آقای احمدی نژاد به شکل های متفاوت و آشکارا خواستار محاکمه رهبران اين اعتراضات نيز شده اند.

در ۲۶ ارديبهشت ماه سال جاری ۱۷۵ نماينده مجلس شورای اسلامی طی نامه ای از رييس قوه قضاييه ايران خواستند با کسانی که آنها «سران فتنه» خواندند، هر چه سريعتر برخورد شود.

در جايی ديگر، خبرگزاری فارس نوشت «ستاد مردمی دفاع از حقوق ملت ايران» با تجمع در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران خواستار برخورد جدی و قاطع قوه قضاييه با اين سران شده اند. آنها در بيانيه ای نام برخی را صريحا به عنوان «سران فتنه» برشمرده اند که اسامی شامل ميرحسين موسوی، محمد خاتمی، مهدی کروبی، فائزه هاشمی رفسنجانی،‌ مهدی هاشمی می شود.

اسفندماه گذشته نيز ۲۱۲ نماينده مجلس شورای اسلامی و برخی گروه‌ها و چهره های سياسى هوادار دولت و رهبر جمهورى اسلامى ايرن تلويحا همين خواست را مطرح کردند.

چندی پيش عباس جعفرى دولت آبادى، دادستان عمومى و انقلاب تهران، گفته بود که موضوع محاکمه هيچ ربطى به مسائل انتخاباتى ندارد و با ذکر بيانيه ميرحسين موسوى در اعتراض به اعدام پنج نفر از كردها در زندان اوين آن اظهار نظرها را جرم توصيف کرد. وى در اطن رابطه اضافه کرد که «بسيارى از مواضعى كه كانديداهاى شكست‌خورده گرفته‌‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامى براى تعقيب آنها بر اساس مصالحى عمل مى‌‌كند، آن را موكول به زمان مناسب كرده‌‌ايم.»

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر