سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

خامنه ای از روحانيون مخالف در قم وفاداری مطالبه می کند

لس آنجلس تايمز زير عنوان "رهبر ارشد ايران ازروحانيون مخالف در شهر مذهبی قم  وفاداری مطالبه می کند" می نويسد رهبر ارشد ايران روز سه شنبه به سرعت خط و مشی مورد نظر از ديدار طولانی خود با بعضی از با نفوذ ترين روحانيون کشور را با مطالبه وفاداری به حکومت اسلامی و پايان دادن به عنادی مشخص ساخت که خطوط به وضوح روشن قدرت را پس از انتخابات مورد اختلاف سال گذشته تيره و تار ساخته است.

برنامه سخنرانی ها و ملاقات های ۱۰ روزه آيت الله علی خامنه ای در شهر حوزوی قم اين نگرانی حکمرانان مذهبی را منعکس می کند که عناد روحانيون ، و افزايش نفوذ نيروهای امنيتی در پی وخيم ترين ناآرامی های پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ کنترل آن ها را تهديد می کند.

در همين حال ممکن است زمينه سازی برای ميراث نيز مد نظر باشد. بعضی کارشناسان امور ايران معتقدند خامنه ای ۷۱ ساله سعی می کند راه را برای پسر تندروخود، مجتبی، هموارکند تا وی روزی بر بالاترين مسند نظام حاکم بر ايران تکيه بزند.

چنين جانشينی می تواند به بيزاری و دوری بيشتر ميانه روها در ايران منجر شود. خامنه ای پسر،  نيروی هدايت کننده شبکه شبه نظامی موسوم به بسيج شناخته می شود که برای سرکوبی تظاهرات اپوزيسيون و قلدری عليه رهبران اصلاح طلب مورد استفاده قرار گرفته است.

خامنه ای شخصا با بردن پيام اش می خواهد با روحانيونی مقابله کند که نظام حاکم و تاکتيک های افراطی برای حفظ آن را زير سئوال برده اند.

اما اين ماموريت اومی تواند با عامل خطر نيزهمراه شود. عدم موفقيت در به سکوت واداشتن انتقاد های قم می تواند ضربه ای ديگر به اعتبار خامنه ای وارد کند، آنهم در شرايطی که رهبرارشد ومحارم او با فشارهای ناشی از بلندپروازيهای احمدی نژاد و متحدانش روبر هستند.

احمدی نژاد سعی کرده است نفوذ خود را در نقش هائی کليدی نظير سياست خارجی گسترش دهد، که درسلطه مطلق  روحانيون حاکم بوده است. او همچنين سعی کرده است مناسباتی نزديک با سپاه فوق العاده قدرتمند پاسداران انقلاب برقرار کند که در همه چيزکشور از برنامه اتمی اش گرفته تا بانکداری دست دارد. خامنه ای نظراتش را همان دقيقه ورود به قم مطرح ساخت. او خطاب به جمعيت در نزديکی مقدس ترين آرامگاه شهر قم گفت لازم است يک پارچگی، بخصوص با قوه مجريه (دولت احمدی نژاد) که باری سنگين به دوش دارد، روز بروز مستحکم تر شود. خامنه ای وارد جزئيات دشواريهائی که مملکت با آنها روبروست نشد. او به چنين کاری نيازی نداشت. دشواريها هر روز در وسائل ارتباط جمعی و و بسايت ها مطرح می شود. بانک مرکزی می گويد تورم زير ۱۰ درصد است، هرچند که بسياری از کارشناسان می گويند تورم برای غذا و ديگر مايحتاج روزمره بيش از ۲۰ درصد است.

در هفته های اخير مقامات وب سايت های سه روحانی ارشد اصلاح طلب را برای محدود ساختن دسترسی آنان به مردم و حاميانشان، مسدود کرده اند. آيت الله العظمی ناصرمکارم شيرازی يکی از مدرسين سرشناس در قم ماه گذشته دولت احمدی نژاد را به دروغگوئی در باره وضعيت اقتصادی کشورمتهم ساخت. وسائل ارتباط جمعی اظهارات وی را نقل کردند که گفته است آمارهای راجع به کاهش تورم دائما منتشر می شود، اما با آنچه که مردم با چشمان خود می بينند مغايرت دارد. وقتی آمارهای دولتی با واقعيت تطبيق نمی کند مردم اعتماد خود را به دولت از دست می دهند.

وکیل کوهنوردان بازداشت شده آمریکایی، تاریخ محاکمه آنها را تایید می کند

وکیل سه آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران می گوید محاکمه آنها روز ۱۵ آبان آغاز خواهد شد.
مسعود شفیعی روز چهارشنبه گفت او خانواده های دو آمریکایی را که در بازداشت هستند از تاریخ محاکمه آگاه ساخته است.
ماموران امنیتی ایران کوهنوردان آمریکایی - شین بوئر، جاش فتال و سارا شورد - را سال پیش به اتهام عبور غیر قانونی از مرز با عراق دستگیر کردند. شورد ماه پیش با یک وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.
خبرگزاری فرانسه بنقل از شفیعی می گوید بازگشت شورد برای محاکمه موضوعی است که به تصمیم خود او مربوط است، اما اگر باز نگردد ممکن است وثیقه ضبط شود.
خانواده های سه کوهنورد می گویند آنها تصادفا از مرز گذشتند. مادران بوئر و فتال روز سه شنبه بیانیه ای صادر کردند و بار دیگر خواهان آزادی فرزندانشان شدند.
پیشتر در روز چهارشنبه، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی تایید کرد بوئر و فتال محاکمه خواهند شد، اما تاریخی ارائه نداد. مصلحی گفت دفتر او شواهد و مدارک را به دادگاه تسلیم خواهد کرد.
مصلحی گفت شورد بطور موقت آزاد شد، و باید اگر لازم شود به ایران باز گردد.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت واشنگتن آگاه شده است که ایران قصد دارد بوئر و فتال را در ۶ نوامبر محاکمه کند.
او بار دیگر از ایران خواست دو کوهنورد را بر زمینه های انسانی آزاد کند و گفت هیچ اساسی برای محاکمه آنها وجود ندارد.

آیت الله خامنه ای در قم با روحانیان ملاقات می کند

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی که تحلیلگران آنرا کوششی برای تقویت حمایت از خودش و دولت می بینند، در قم با روحانیان و طلاب ملاقات می کند.
آیت الله خامنه ای روز سه شنبه برای سلسله دیدارهایی با روحانیانی ارشد و پیروان آنها وارد قم شد، و قرار است ۱۰ روز در آنجا بماند.
او روز چهارشنبه در ملاقاتی با خانواده های جانبازان جنگ هشت ساله ایران و عراق گفت دشمنان ایران در جستجوی راه هایی برای از بین بردن ایمان مردم ایران هستند، اما هرگز موفق نخواهند شد.
برخی از روحانیان از آیت الله خامنه ای، پس از آن که انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری را تایید کرد، انتقاد کرده اند.

دادگاه عالی ترکیه علیه لغو ممنوعیت استفاده از روسری هشدار می دهد

دادستان ارشد ترکیه به دولت علیه کوشش برای پایان دادن به ممنوعیت استفاده از روسری در دانشگاه های عمومی هشدار داده است.
دفتر دادستان دادگاه عالی در یک بیانیه کتبی در روز چهارشنبه به تصمیمات قبلی دادگاه قانون اساسی که استفاده زنان و دختران از روسری در مکان های عمومی دولتی را مجاز نمی داند استناد می کند و می گوید دادگاه کوشش برای لغو ممنوعیت را مغایر با قانون اساسی و موجب تضعیف سنت سکولار کشور می بیند.
پس از آن که هیات مدیره شورای آموزش عالی به دانشگاه ها توصیه کرد دانشجویان نباید بر اساس نوع لباسشان هدف تبعیض قرار گیرند، بحث درباره روسری در ترکیه بالا گرفته است.
در سال ۲۰۰۸، دادگاه قانون اساسی متممی را که ممنوعیت روسری را لغو می کرد، رد کرد.

مالکی با مبارک گفت و گو می کند

نوری المالکی نخست وزیرعراق، بعنوان بخشی از یک سفر منطقه ای برای جلب حمایت از تلاش او جهت ادامه قدرت، با مقامات مصر ملاقات می کند.
خبرگزاری مصری «منا» می گوید مالکی روز چهارشنبه با حسنی مبارک رییس جمهوری مصر به گفت و گو نشست و درباره تشکیل یک دولت وحدت ملی در عراق با او به تبادل نظر پرداخت.
دو رهبر همچنین در باره سرمایه گذاری مصر در عراق بحث کردند، و پذیرفتند راه هایی را برای برطرف ساختن موانعی که شرکت های مصری را از سرمایه گذاری در عراق، در بخش هایی مانند مسکن و انرژی باز می دارد، بررسی کنند.
روز دوشنبه، مالکی در تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و نیز با مقتدی صدر، روحانی شیعه ضد آمریکایی، ملاقات کرد. حمایت ایران، به دلیل نفوذ آن در اکثریت شیعه عراق، می تواند برای مالکی بسیار مهم باشد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از مالکی می گوید دولت جدید عراق باید بزودی تشکیل شود.

نیروهای تاجیکستان ١۲ستیزه گر را کشتند

وزیر کشور تاجیکستان می گوید نیروهای دولتی در جریان عملیات امنیتی در شرق کشور، مجموعا ١۲ ستیزه گر را کشته اند.

او روز چهارشنبه گفت سه افسر عملیات ویژه نیز از پای در آمدند و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

عملیات در ناحیه « رشت» در پی حمله ای به یک کاروان نظامی در شمال تاجیکستان در ماه پیش ، که ٢٣ سرباز را کشت، آغاز شد. جنبش اسلامی ازبکستان، مرتبط با القاعده، مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

وزیر کشور تاجیکستان گفت تا کنون در سال جاری دست کم ١٧ نفر، از جمله اعضای جنبش، به اتهام درگیری در تروریسم بازداشت شده اند.

مقامات تاجیک می گویند رزمندگان طالبان و القاعده در تلاش بوده اند برای فرار از عملیات نیروهای ناتو ، از شمال افغانستان وارد تاجیکستان شوند.

 

فعالیت های روزانه در کراچی در پی خشونت سیاسی متوقف شد

بندر کراچی در جنوب پاکستان روز چهارشنبه در عزای دست کم ۵۶ تن که از روز شنبه در خشونت سیاسی کشته شده اند، بسته بود.
نیروهای امنیتی در شهر گشت می زدند، فروشگاه ها بسته بودند و سرویس های ترابری همگانی در اکثر مناطق قطع شدند.
یوسف رضا گیلانی نخست وزیر گفت برای اعزام سربازان به کراچی هنوز تصمیم گرفته نشده است، و مقامات غیر نظامی قادر هستند وضع را کنترل کنند.
مقامات می گویند دست کم ۵۵ مظنون درارتباط با خشونت بازداشت شده اند. در وخیم ترین حمله، مردان مسلح روز سه شنبه ۱۱ تن را در بازاری کشتند.
قتل ها با انتخابات فرعی روز یکشنبه برای جایگزینی قانونگذاری که در ماه اوت در کراچی شد، مصادف شده است.
رضا حیدر عضو جنبش قومی متحده در ماه اوت هدف گلوله قرار گرفت.
ترور او چهار روز خشونت را که دست کم ۸۵ کشته برجا گذاشت، موجب شد.
کراچی بزرگترین شهر و مرکز بازرگانی پاکستان، با یک سلسله قتل های دارای انگیزه های قومی و سیاسی دست به گریبان بوده است.

حامد کرزی: امید به برقراری صلح در افغانستان بیشتر شده است

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان می گوید در حالی که کشور و متحدان آن برای بهبود امنیت در دوسال آینده تلاش می کنند، امید به برقراری صلح در کشور بیشتر شده است.
آقای کرزی این موضوع را روز چهارشنبه در سخنانی در کابل عنوان کرد. او مستقیما به مذاکرات آشتی با طالبان اشاره نکرد، اما گفت همسایگان افغانستان روند صلح را تایید می کنند.
رهبر افغانستان برای مذاکره با طالبان جهت پایان دادن به ۹ سال جنگ، یک شورای عالی صلح تشکیل داده است.
روز چهارشنبه، روزنامه نیویورک تایمز بنقل از مقامات نامشخص افغانستان نوشت مذاکرات صلح «بحث های رو در رو و گسترده ای» را با فرماندهان طالبان شامل می شود. همچنین گفته می شود مقامات ارشد افغانستان با اعضای شبکه حقانی ملاقات کرده اند. این شبکه به القاعده ارتباط دارد و مسئول چندین حمله مرگبار در افغانستان شناخته می شود.
طالبان مذاکرات صلح را رد کرده است. اما فرماندهان ناتو می گویند نیروهایشان عبور امن رهبران طالبان به کابل را برای مذاکره امکان پذیر ساختند.
در این میان، در ادامه خشونت در افغانستان، مقامات می گویند روز چهارشنبه دست کم هشت غیر نظامی زمانی که خودرو حامل آنها در جاده ای بین ایالت های هرات و نیمروز به یک مین برخورد کرد، کشته شدند.
در شمال افغانستان، ناتو گفت در انفجار یک بمب کنارجاده در روز چهارشنبه یکی از سربازان آن کشته شد.
پیشتر، وزارت دفاع بریتانیا گفت یکی از سربازان آن در انفجاری در افغانستان کشته شد.
زمانی که انفجار روی داد، او سرگرم برداشتن ابزار انفجاری در ایالت هلمند بود.
در جریان ۹ سال جنگ در افغانستان، دست کم ۳۰۰ سرباز بریتانیایی در عملیات خصمانه کشته شده اند.
در رویدادی دیگر، مسئولان انتخابات در افغانستان نزدیک به یک چهارم ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار رای در انتخابات پارلمانی ماه پیش را باطل کرده اند.
کمیسیون مستقل انتخابات روز چهارشنبه اعلام کرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار رای را بی اعتبار تشخیص داده است.
رای دهندگان در انتخابات ۱۸ سپتامبر کاندیداهایی را برای پرکردن ۲۴۹ کرسی مجلس نمایندگان برگزیدند.
قرار بود نتایج نهایی در ۳۱ اکتبر منتشر شود، اما به دلیل ادعاهای تقلب در رای گیری و خلافکاری های دیگر ممکن است به تاخیر افتد.
انتخابات پارلمانی در پی رای گیری انتخابات ریاست جمهوری که با تقلب گسترده همراه بود، و در برابر تهدید های ستیزه گران طالبان برگزار شد.


سی آی ای می گوید در حمله انتحاری در افغانستان، هشدارها نادیده گرفته شد

سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا می گوید نادیده گرفتن هشدارها، نبود امنیت کافی و قضاوت نادرست تا حدودی مسئول بمب گذاری انتحاری سال ۲۰۰۹ در شرق افغانستان است که در جریان آن ۷ کارمند سی آی ای کشته شدند.
بررسی داخلی سازمان درباره حمله که روز سه شنبه انتشار یافت حاکی است کوتاهی های سیستماتیک و پیاپی به حمله «هومن خلیل ابو مولال – بلاوی»، خبر چین اردنی، منجر شد.
لئون پانتا مدیر سی آی ای می گوید مقامات اردن نگرانی هایی را در باره بلاوی، که یک هوادار القاعده از کار در آمد، مطرح ساخته بودند.
اما پانتا در بیانیه ای خطاب به کارمندان سازمان گفت کاستی ها و سهل انگاری هایی در سطح سازمان صورت گرفت و به این دلیل «نمی توان یک فرد یا گروه بخصوص را مسئول دانست.»
او قول داد تغییرات ساختاری در سی آی ای انجام دهد: اتخاذ رویه های امنیتی سخت تر، بهبود آموزش و بکار گرفتن روش های ضد اطلاعاتی قاطع تر از آن جمله است.
بمب گذاری سال گذشته دومین مرگبارترین حمله در تاریخ سازمان بود.
سازمان اطلاعات و امنیت اردن بلاوی را استخدام کرد و او را جهت کوشش برای نفوذ در رده های ارشد القاعده به افغانستان و پاکستان فرستاد. مقانات اطلاعاتی آمریکا گفتند آنها به او در پی ارائه اطلاعات مفید اعتماد پیدا کردند.
اما وقتی بلاوی به پایگاه سی آی ای در ایالت خوست، در افغانستان برده شد، پیش از آن که ماموران بتوانند او را در نزدیکی در ورودی یک ساختمان بازرسی کنند، یک جلیقه انفجاری را منفجر کرد.
طالبان افغان و پاکستانی هر دو مسئولیت حمله در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۹ را بر عهده گرفتند.

گزارش: کمپين انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا وارد دوهفته آخر می شود

پیش بینی ها برای انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که دو هفته دیگر برگزار می شود حکايت از کسب کرسی های بیشتر برای جمهوریخواهان در هر دو نهاد مقننه این کشور در انتخابات دوم ماه نوامبر دارد. به اعتقاد تحلیلگران این امر دولت آقای اوباما را در به اجرا گذاشتن سیاستهای خارجی خود، محدود تر خواهد کرد.

زمزمه مخالفت با سیاست آغاز خروج نیروهای آمریکا از افغانستان در تابستان سال آینده چندی است که از سوی جمهوریخواهان در سنای آمریکا، شنیده می شود. قدرت گیری این حزب پس از انتخابات میان دوره ای در مجلس نمایندگان و احتمال هر چند ضعیف کسب اکثریت در سنا بطور قطع موضع آنان را برای ادامه جنگ در افغانستان تا کسب پیروزی نهایی و برخورد شدید تر دولت پرزيدنت اوباما نسبت به جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و کرۀ شمالی، تقویت خواهد کرد.

تردید کمی وجود دارد که اوضاع اقتصادی در انتخابات میان دوره ای امسال حرف اول را خواهد زد. به رغم خوشبینی های رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، که معتقد است اکثریت هم در مجلس نمایندگان و هم در مجلس سنا در دست دموکراتها باقی خواهد ماند، نگرانی دموکراتها از آنست که کنترل هر دو نهاد را از دست بدهند. روز دوشنبه پرزیدنت اوباما هشدار داد که ۱۵ کرسی سنا در معرض دست بدست شدن است و جمهوریخواهان برای کسب اکثریت تنها به ۱۰ کرسی بیشتر، نیاز دارند.

در انتخابات دو سال پیش، جنگ عراق یکی از عمده ترین مسائل برای رأی دهندگان بشمار می رفت امّا امسال جنگ در افغانستان تأثیر چندانی در این رأی گیری ندارد. مضافاً اینکه این روزها خبرهای امیدوار کننده ای در مورد مذاکره با طالبان بر سر زبانهاست که می تواند بستر مساعدی را برای بهتر شدن شرایط در میدان جنگ، فراهم آورد.

در نتيجه تحقق پیش شرط پرزیدنت اوباما و ژنرال پترائوس، فرماندۀ نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان، برای کاهش دادن میزان نیروها در آن افغانستان، بيشتر در دسترس بنظر می شد. پرزيدنت اوباما در پایان ماه اوت سال جاری بار دیگر با تأکید بر شرایط حاکم بر جنگ در سال آینده، آن را عاملی برای کاهش نیروهای آمریکا قلمداد کرد، و گفت جنگی که پایان آن مشخص نباشد در راستای منافع ما و منافع مردم افغانستان، نخواهد بود.

کارشناسان بر این باورند که بزرگترین حامیان پرزیدنت اوباما در جنگ با افغانستان، جمهوریخواهان هستند و قدرت گیری آنان پس از انتخابات میان دوره ای کنگره موجب حمایت بیشتر آنان از جنگ در افغانستان در کوتاه مدت و رویارویی دو حزب را در اینمورد با خود بهمراه خواهد داشت.

از سوی دیگر افزایش قدرت جمهوریخواهان در کنگره، جناح محافظه کار را تقویت و آنان نيز بنوبه خود پرزیدنت اوباما را برای اقدام های شدید تر علیه جمهوری اسلامی ایران و حتی استفاده از گزینۀ نظامی، تحت فشار قرار خواهند داد. زیرا باور کمی وجود دارد که تحریم های اعمال شده علیه ایران بتواند جمهوری اسلامی را از دنبال کردن برنامه های هسته ای خود، باز دارد.

تغییر موازنۀ قدرت در کنگره همچنین بر سیاست آمریکا در قبال روسیه، چین و کره شمالی نیز بی تأثیر نخواهد بود و به عقیده بعضی از تحلیلگران، محافظه کاران پرزیدنت اوباما را برای اتخاذ سیاستهایی نظیر جورج بوش، تحت فشار قرار خواهند داد. به عبارت ديگر سیاستهایی یک جانبه، محکم ، بهمراه تمایل به استفاده از قدرت نظامی در کشور، تقويت خواهد شد.

مسأله دیگری که ممکن است پس از انتخابات دوم نوامبر در هاله ای از ابهام فرو رود، تأيید پیمان استارت دو با روسیه از سوی سنای آمریکاست که بمنظور کاهش دادن ذخائر هسته ای دو کشور، صورت می گیرد. مخالفت جمهوریخواهان و ایراداتی که به این معاهده می گیرند موجب شده است که ماهها پس از امضای آن توسط روسای جمهوری دو کشور، هنوز تأئیدیه سنا را که برای به اجرا گذاشتن مفاد این پیمان الزامی است، کسب نکرده است.

اما تازه ترین تحلیل در مورد موقعیت دو حزب در مجلس نمایندگان در انتخابات دوّم نوامبر می گويد که جمهوریخواهان برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان تنها به ۳۹ کرسی نیازمند هستند که نه تنها این رقم قابل دستیابی است بلکه بعضی از تحلیلگران موقعیت ۹۹ نماینده دموکرات در مجلس را در معرض خطر می بینند. با توجه به اینگونه نظرات، پیش بینی های سابق رهبران حزب جمهوریخواه از جمله جان بینر که گفته بود جمهوریخواهان ۱۰۰ کرسی را در مجلس نمایندگان از آن خود می کنند، دور از انتظار نیست. دموکراتها چند ماه پیش این اظهار نظرها را جدی نميگرفتند.

در همين حال پرزیدنت اوباما و جو بایدن، معاون ريیس جمهوری، قرار است از شرق تا غرب آمریکا سفر کنند. ایالت هایی چون واشنگتن، اورگان، نوادا و کالیفرنیا در برنامه سفر آنها، قرار دارند.

پرزيدنت اوباما در لوس آنجلس در حمایت از سناتور باربارا باکسر در یک سخنرانی شرکت خواهد کرد. رقیب خانم باکسر، کارلی فیورینا است که مشاور انتخاباتی سابق جان مک کین در رقابتهای ریاست جمهوری دو سال پیش بود. امتیازی که سناتور باکسر نسبت به رقیب خود در حال حاضر دارد پشتوانه مالی برای تبلیغات است که از بودجه ای تقریباً ۳ برابر خانم فیورینا، برخوردار است. از طرف دیگه خانم فیورینا نيز حمایت جنبش تی پارتی و سارا پیلين را در دست دارد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر