سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

امضای قرارداد گاز میان ترکیه و آذربایجان

ترکیه و آذربایجان قرارداد انتقال گازی را امضا کرده اند که به استقلال کشورهای اروپایی از وابستگی به گاز روسیه کمک می کند.

این قرارداد روز دوشنبه در استانبول به امضای تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه و ناطق علی یف، همتای آذری او رسید.

الهام علی یف، رییس جمهوری آذربایجان، که اکنون برای شرکت در نشست امنیت آسیا به ترکیه رفته است و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، نیز در مراسم امضای قرارداد حاضر بودند.

ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه، گفت این قرارداد تعرفه ترکیه را در ازای انتقال گاز آذربایجان به اروپا تعیین و همچنین قیمت فروش گاز آذربایجان به ترکیه را تثبیت می کند.

پس از امضای قرارداد، ییلدیز به خبرنگاران گفت دسترسی به گاز آذربایجان بخش مهمی از امنیت انرژی ترکیه است.

وزیر انرژی آذربایجان نیز گفت این قرارداد که راه را برای تأمین گاز اروپا از طریق پروژه خط لوله نابوکو هموار می کند، قراردادی تاریخی خواند.

خط لوله نابوکو قرار است با دور زدن روسیه و اوکراین، از آذربایجان، گرجستان و ترکیه عبور کند. آذربایجان تأمین کننده اصلی گاز این خط لوله خواهد بود.  

جو بایدن و حسنی مبارک در شرم الشیخ ملاقات کردند

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا در پی دیداری در روز دوشنبه با حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر در شرم الشیخ گفت دو طرف همچنان بر تعهد داشتن به مذاکرات صلح خاورمیانه تاکید دارند.

معاون رییس جمهوری آمریکا گفت در این سفر با مقام های مصری درباره راه های تازه ای برای کمک رسانی به مردم غزه و رفع نگرانی های اقتصادی فلسطینی ها و مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و فلسطینی ها، گفتگو کرده است.

هفته گذشته پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به ناوگان حامل فعالان امداد رسان و کالاهای بشر دوستانه که به سوی غزه در حرکت بود، حسنی مبارک مرز مصر با غزه را گشود تا کالاهای کمکی به نوار غزه وارد شود.

به گفته جو بایدن، او و رییس جمهوری مصر همچنین درباره نگرانی ها از برنامه اتمی ایران به تبادل نظر پرداختند. آقای بایدن افزود آمریکا و مصر همچنین از حمایت هایی که ایران از گروه های شبه نظامی حزب الله و حماس می کند، نگران هستند.

جو بایدن افزود آمریکا و مصر بر تعهدشان به حمایت از ثبات در سودان تأکید کرده اند و واشنگتن آماده ادامه مذاکره با قاهره درباره مسائلی چون اصلاحات جاری اقتصادی و سیاسی در مصر است.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا، پس از مصر برای دیداری سه روزه به کنیا می رود. او بلند پایه ترین مقام دولت باراک اوباما به شمار می رود که از کنیا بازدید می کند.

نیروی دریایی اسرائیل ۴ فلسطینی را در نزدیکی سواحل نوار غزه کشت

ارتش اسراییل اعلام کرد چهار شبه نظامی فلسطینی را که با لباس غواصی در نزدیکی سواحل نوار غزه بودند، کشته است.

بیمارستانی در غزه با تأیید اخبار پیشتر اعلام شده از سوی گروه حماس می گوید اجساد چهار نفر پیدا شده، اما یک یا دو نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

ارتش اسرائیل می گوید اطلاعاتی دارد مبنی بر این که این افراد قصد داشتند علیه اسرائیل به حمله تروریستی دست بزنند.

منابع فلسطینی می گویند چهار فرد کشته شده در این عملیات، عضو گردان شهدای الاقصا، از شاخه های تندروی حزب فتح بوده اند. این گروه می گوید اعضایش مأموریتی نداشتند و در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه در حال تمرین های آموزشی در حمله اسراییل کشته شدند.

این واقعه یک هفته پس از کشته شدن ۹ فعال هوادار فلسطینی ها در پی حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی آنها روی می دهد.

کشتی حامل فعالان هوادار فلسطینی ها و کمک های امدادی که از سوی ترکیه به نوار غزه در حرکت بود قصد داشت به محاصره اسراییل بر این منطقه پایان دهد.

روز دوشنبه در حادثه ای دیگر، مقام های فلسطینی گفتند اسراییل با پرتاب موشک به مواضع شبه نظامیان در نوار غزه، یک نفر را مجروح کرده است.

پس از آن که حماس کنترل نوار غزه را در سال ۲۰۰۷ تحت اختیار خود گرفت، اسرائیل مرزهای خود را با غزه بست.

باراک اوباما برای رسیدگی به نشت نفت با کابینه خود ملاقات می کند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه با کابینه خود ملاقات و درباره نشت نفت در خلیج مکزیک با آنان مذاکره خواهد کرد.

دیدار رئیس جمهوری و کابینه آمریکا در کاخ سفید در حالی برگزار می شود که شرکت نفتی بریتیش پترولیوم اعلام کرده است سرپوشی که بر دهانه چاه آسیب دیده زیر دریا قرار گرفته، در سه روز نخست ۱۶ هزار بشکه نفت را جمع آوری کرده است.

تخمین زده می شود که پس از انفجار ۲۰ ماه آوریل در یک سکوی نفت، روزانه ۱۹ هزار بشکه نفت در خلیج مکزیک به خارج نشت کرده است.

دریاسالار تاد الن که در رأس عملیات واکنش آمریکا به این واقعه است، روز یکشنبه گفت تلاش ها برای مهار نشت نفت احتمالا ماه ها طول خواهد کشید تا زمانی که چاه های کمکی که اکنون حفر آنها آغاز شده، تکمیل شود.

بریتیش پترولیوم می گوید تلاش می کند تا سرپوش دیگری را روی چاه نصب کند تا مقدار نفت جمع آوری شده بیشتر شود. به گفته این شرکت، سرپوش دوم هفته آینده آماده خواهد شد.

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم، BP، اعلام کرد تا کنون برای مهار نشت نفت در خلیج مکزیک و پاکسازی محیط، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

به گفته شرکت BP، این میزان هزینه، شامل ۳۶۰ میلیون دلار بودجه ای که برای احداث جزیره های مصنوعی در نظر گرفته شده، نیست. این شرکت برای جلوگیری از حرکت لکه نفتی به سوی سواحل ایالت لوییزیانا، قرار است مجموعه ای از جزایر مصنوعی بسازد.

بنا به گزارش ها لکه های بزرگ نفت به سوی شرق و به سمت فلوریدا در حرکت هستند.

از زمان انفجار سکوی نفت در اواخر ماه آوریل که ۱۱ کارگر بر اثر آن کشته شده اند، BP به دفعات در مهار نشت نفت شکست خورده است. این فاجعه زیست محیطی تهدیدی علیه صنعت ماهیگیری منطقه به شمار می رود.

یوکیو آمانو، برنامه اتمی ایران را «موردی ویژه» برای بازرسان خواند

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید به دلیل برنامه های مخفیانه و مشکوک هسته ای تهران، ایران برای گروه های بازرسی آژانس «موردی ویژه» است.

یوکیو آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی که در مراسم گشایش یک کنفرانس آژانس روز دوشنبه در پایتخت اتریش، وین، سخنرانی می کرد گفت مقامات ایرانی همکاری لازم برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه های خود را با آژانس نداشته است.

پیش بینی می شود که مسئله برنامه هسته ای ایران و سوریه از محورهای مذاکرات هیأت های شرکت کننده در کنفرانس یک هفته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین باشد.

همچنین کشورهای عرب برای اولین بار از سال ۱۹۹۱ تا کنون، توانستند اسرائیل را در برنامه رسیدگی گروه قرار دهند.

گفته می شود اسرائیل دارای سلاح اتمی است اما سیاست پرهیز از اعلام در اختیار داشتن این تسلیحات را دنبال می کند.

کنفرانس آژانس بین المللی انرژی هسته ای در حالی برگزار می شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رأی گیری درباره قطعنامه چهارم تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران آماده می شود.

روز یکشنبه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت انتظار دارد که ایران در روزهای آینده برای منحرف کردن تمرکز بر رأی گیری سازمان ملل متحد، دست به «اقدام های گمراه کننده» بزند.

خانم کلینتون گفت ایران برای طفره رفتن از مسئولیت های بین المللی اش در رابطه با برنامه اتمی خود، تمامی راه های ممکن را رفته است.

ترکیه در اوج تنش با اسراییل، میزبان نشست سران کشورهای اوراسیا است

پیش بینی می شود در نشست امنیتی که قرار است به دنبال حمله مرگبار اسرائیل به ناوگان امدادرسان غزه، در ترکیه برگزار شود، به تلاش ها برای افزایش فشارها بر اسراییل ادامه دهد.

در پی حمله مرگبار اسراییل به کشتی حامل کمک های انسانی که از ترکیه عازم نوار غزه بود، اکنون مقام های آنکارا می گویند در صورتی که اسراییل عذرخواهی نکند، روابط تجاری و نظامی خود را با این کشور کاهش می دهند.

رهبرانی از روسیه، ایران، سوریه، پاکستان و افغانستان از جمله شرکت کنندگان «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» به استانبول به شمار می روند.

وزارت خارجه ترکیه می گوید اسراییل قرار است با دیپلماتی از کنسولگری اش در استانبول، در این کنفرانس حضور یابد.

عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه قرار است دوشنبه شب با محمود احمدی نژاد و بشار اسد، همتایان ایرانی و سوری خود ملاقات کند.

دوشنبه گذشته هشت شهروند ترکیه و یک شهروند آمریکایی ترک تبار، در حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره، که یکی از کشتی های ناوگان امدادرسان غزه بود کشته شدند. این کاروان به رهبری ترکیه قصد داشت حصر سه ساله اسرائیل علیه غزه تحت کنترل حماس را بشکند.

ترکیه حمله اسرائیل را محکوم کرده است.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند که آنکارا در تلاش برای تشکیل پرونده جنایی علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی است.

کلينتون: ايران برای منحرف کردن افکار عمومی از رأی تحريم سازمان ملل به تکاپو افتاده است

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا می گويد انتظار دارد که جمهوری اسلامی ايران ظرفِ يکی دو روز آينده عمليات انحرافی جديدی را برای منحرف کردن افکار عمومی از رأی قريب الوقوع سازمان ملل متحد برایِ دور چهارم تحريم های ايران، به نمايش بگذارد.

خانم کلينتون روز يکشنبه گفت که ايران خوب می داند مجموعۀ جديد تحريم ها به دليل امتناع جمهوری اسلامی از محدود کردن فعاليت های حساس هسته ای، در راه است. وزير امور خارجۀ آمريکا گفت جمهوری اسلامی ايران هر کاری را که توانسته است برای گريز از مسئوليت های بين المللی خود مربوط به برنامه هسته ای، انجام داده است.

وزير امور خارجۀ آمريکا همچنين گفت که ايران اخيراً قرارداد جديد مبادلۀ اورانيوم را با ميانجيگری ترکيه و برزيل امضا کرد در حاليکه می دانست که قدرت های جهانی گفتگو های خود را در مورد پيش نويس قطعنامه جديد تحريم های عليه ايران، نهايی کرده اند و آماده می شوند قطعنامه را به شورای امنيت سازمان ملل، تسليم کنند.

قرارداد اعلام شدۀ جمهوری اسلامی ايران خواستار ارسال ۱۲۰۰ کيلوگرم اورانيومِ غنی شدۀ سبک به ترکيه در ازای دريافت سوخت اتمی است.

هفته پيش رسانه های غربی نسخۀ نيمه محرمانۀ گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی را در مورد ايران، دريافت داشتند. در اين گزارش گفته می شود که ذخائر غنی شدۀ اورانيوم سبک ايران به بيش از ۲ تن و نيم رسيده است. بنابراين ايران می تواند با يک چنين ذخيرۀ بزرگی پس از غنی سازی های بيشتر و توليد اورانيوم غنی تر، يک بمب اتمی توليد کند.

تخمين بی پی: هنوز روزانه ۱۹هزار بشکه نفت به آب های خليج مکزيک جاری می شود

شبانگاه پنجشنبه مهندسان بريتيش پتروليوم يک سرپوش ايمنی را بر لولۀ آسيب ديدۀ نفت در خليج مکزيک نصب کردند که در واقع قيفی است که نفت را جمع آوری و توسط لوله بلندی به کشتی های مستقر در سطح آب منتقل می کند.

تِد آلن درياسالار گارد ساحلی آمريکا که بر تلاش های دولت فدرال، ايالتی و محلی در منطقه ساحلی خليج مکزيک نظارت دارد می گويد نصب اين سرپوش فقط می تواند ۶۰۰۰ بشکه نفت يعنی تقريباً يک سوم نفت نشت شده در روز را جمع آوری کند. درياسالار آلن همچنين از گسترش بيشتر آلودگی نفتی در سواحل جنوبی خبر می دهد که در واقع بدترين نشت نفت در تاريخ اين کشور است.

به تخمين بريتيش پتروليوم هنوز روزانه ۱۹هزار بشکه نفت به آب های خليج مکزيک جاری می شود.

در همين حال هراس از فاجعۀ زيست محيطی و مرگ پرندگان و حيوانات آبزی که بدنبال انفجار سکوی نفت بريتيش پتروليوم در خليج مکزيک آغاز شد، سرانجام به واقعيت پيوست.

لاشۀ به نفت آلودۀ پليکان های قهوه ای که نام آن سالها ست در ليست «حيواناتِ در معرض انقراض» بود به همراه ساير پرندگان و حيوانات آبزی چون لاک پشت ها و دولفين ها هر روز در سواحل لوييزيانا جمع می شود و سازمان های نجات پرندگان و محيط زيست تلاش می کنند ساير حيوان هايی را که هنوز اميد نجاتشان می رود، گرد آاوری کنند.

مقام های دولتی می گويند تا کنون دستِ کم ۷۹۲ پرنده، لاک پشت و دولفين مرده از خليج مکزيک و سواحل جمع آوری شده اند و کارشناسان بر اين باورند که تالاب ها و سواحل لوييزيانا که پناهگاه حيوانات بسياری بود می تواند به صحنۀ کشتار آن ها بدل شود و اين فقط در سواحل است. حيوانات و گياهانی که در ژرفای خليج به سر می برند در خطر بيشتری قرار دارند.

پرزيدنت اوباما که روز جمعه برای سومين بار از سواحل لوييزيانا ديدار کرده بود تعهد کرد دولت وی به مردمی که در اين مصيبت زيست محيطی وسيله معاش خود را از دست داده اند، کمک کند.

بريتيش پتروليوم در نظر دارد دو چاه ديگر را برای کاستن فشار در لولۀ آسيب ديدۀ حامل نفت، حفر کند. انتظار می رود اين عمليات تا ماه اوت به طول انجامد.

اوباما: ما به «بی پی» دستور داده ایم که خسارات مربوط به خرابی های اقتصادی را بپردازد

پرزیدنت باراک اوباما روز جمعه از نزدیک به انتظارات و نگرانی های مردم و صاحبان مشاغل و کارگاه های کوچک در رویارويی با فاجعۀ ريزش نفت در خليج مکزيک، گوش فرا داد. رييس جمهوری آمريکا در حالی که به جزیره «گراند آیل» در ایالت لوئیزیانا رفته بود، با مردم محلی به گفتگو نشست.

کاخ سفید میگوید دولت گسترده ترین رویارويی های ممکن را بمنظور علاج این نوع رویدادهای محیط زیست را که در تاریخ آمریکا بی سابقه است، بسیج کرده است. علاوه بر آن دولت فدرال می خواهد اطمینان یابد که بی پی -- شرکت نفتی بریتیش پترولیوم تمام کار پاکسازی های حاصل از ريزش نفت را به انجام خواهد رسانيد. دولت فدرال آمریکا علاوه بر شرکت نفتی بریتیش پترولیوم، تمام شرکای دیگر را نیز نسبت به خسارات وارده پاسخگو می شناسد. دولت اوباما همچنین استانداردهای دقيق تازه ای را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه بمورد اجرا خواهد گزارد.

پرزیدنت اوباما گفت «من از «خلیج کامینادا» در جزيره «گراند» با شما صحبت می کنم. اینجا یکی از نخستین مناطقی است که خرابی حاصل از ريزش نفت را در خلیج مکزیک آزموده است. وقتی که من در یکی از فروشگاه ها بودم، با گروهی از مردم محلی و صاحبان مشاغل در آنجا صحبت کردم.»

ريزش نفت به فراسوی سواحل کشيده شده و بر آنها تأثير گزارده است. داستان این مردم برای بسیاری در «جزيره گراند» و همچنین در سایر سواحل آشناست. اغلب این خانواده ها نسل اندر نسل در اين نواحی کار کرده و زندگی خود را گذرانده اند.

پرزیدنت اوباما در پیام رادیوئی - اینترنتی خود می گوید برای پاک کردن آب و زمينی که ريزش نفت آنها را آلوده ساخته و خرابی ببار آورده است، اجازه داده ام ۱۷۵۰۰ تن از افراد نیروی گارد ساحلی برای کمک به اين منطقه اعزام شوند. بیش از ۲۰ هزار نفر در حال حاضر۲۴ ساعته برای حفاظت سواحل و آبها سرگرم کار و فعالیت هستند و بیش از ۱۹۰۰ کشتی برای کمک به پاک سازی آب در منطقه خلیج مکزیک سرگرم فعالیت شده اند.

پرزیدنت اوباما در پیام خود می گوید ما به شرکت نفتی بریتیش پترولیوم دستور داده ایم که خسارات مربوط به خرابی های اقتصادی را بپردازد و میخواهیم مطمئن شویم هر یک دينار ضرری که بر مردم آسیب دیده در سواحل وارد شده است، از سوی شرکت نفتی بریتیش پترولیوم جبران خواهد شد.

اسراییل درخواست سازمان ملل متحد را برای تشکیل کمیسیون تحقیق درباره حمله اسراییل به ناوگان دریایی رد کرد

اسراییل پیشنهاد بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد را برای تشکیل یک کمیسیون بین المللی برای تحقیق درباره حمله مرگبار اسرائیل به یک کشتی عازم نوار غزه، رد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، روز یکشنبه در جلسه هیات دولت آن کشور گفت تصمیم خود را با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در میان گذاشته است. او افزود به دبیر کل سازمان ملل گفته است لازم است تحقیقاتی بر پایه حقایق، و «با مسئولیت و بی طرفانه» انجام شود.

میخاییل اورن، سفیر اسراییل در آمریکا، به برنامه «اخبار یکشنبه فاکس» گفت اسراییل توانایی و حق آن را دارد که خود این تحقیق را انجام دهد.

آقای بان پیشنهاد کرده بود هیاتی به سرپرستی جفری پالمر، نخست وزیر سابق نیوزیلند، درمورد حمله کماندوهای اسراییلی که به کشته شدن ۹ فعال طرفدار فلسطینیان انجامید، تحقیق کند.

این حمله خشم ترکیه و بسیاری از دیگر کشورها را برانگیخت. ۸ شهروند ترک در میان کشته شدگان بودند.

کشتی «ماوی مرمره» بخشی ازکاروان کشتی هایی بود که می کوشیدند با شکستن محاصره اسراییل مستقیما کمک های خود را به نوار غزه  که به وسیله حماس اداره می شود، برسانند.

آقای نتانیاهو در جلسه یکشنبه دولت خود گفت «تندروان خشونت طلب» مسئول خونریزی در کشتی «ماوی مرمره» بوده اند و پیش از ورود کماندوهای اسراییلی برای رویارویی آماده شده بودند.

ارتش اسراییل روز شنبه گفت ۵ فعال سرنشین کشتی ماوی مرمره با گروه های خشونت طلب اسلام گرا، از جمله حماس و القاعده ارتباط داشتند. اما ارتش اسراییل نگفت آیا آن فعالان، در درگیری های مرگبار بر عرشه کشتی شرکت داشتند یا نه.

روز شنبه، نیروهای اسراییلی به صورت صلح آمیز کنترل «ریچل کوری»، یک کشتی امداد رسانی دیگر را که می کوشید خود را به نوار غزه برساند، به دست گرفتند. اسراییل پس از آن که کشتی را به بندر «اشدود» هدایت کرددر حال بررسی مراحل لازم برای اخراج سرنشینان کشتی است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر