سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

وزیران اتحادیه اروپا تحریم های سخت تر علیه ایران را تصویب می کنند

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم های سخت تری علیه ایران، از جمله ممنوعیت سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز، آماده می شوند.

بخش هایی از پیش نویس بیانیه ای که روز سه شنبه انتشار یافت نشان می دهد که انتظار می رود وزیران امور خارجه اتحادیه تحریم های بیشتری در ارتباط با برنامه اتمی را تصویب کنند و از تهران بخواهند مذاکرات را از سر بگیرد. آنها دوشنبه آینده در بروکسل جلسه ای تشکیل خواهند داد.

خبرگزاری ها می گویند پیش نویس بیانیه ایران را تشویق می کند برای کاهش نگرانی های بین المللی از برنانه اتمی خود، از فرصت استفاده کند.

پیش نویس همچنین از تهران می خواهد با تاریخی برای گفت و گو با کاترین آشتون، نمانیده عالی اتحادیه اروپا، و شش کشوری که در مذاکرات اتمی درگیر هستند، موافقت کند.

سفیران اتحادیه اروپا، که روز پنجشنبه در بروکسل جلسه ای تشکیل می دهند باید بیانیه را تصویب کنند، اما احتمال نمی رود تغییرات عمده ای در آن صورت گیرد.

در این میان، آشتون روز سه شنبه در جریان دیداری با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه کنفرانس بین المللی افغانستان در کابل، خواهان از سرگرفته شدن مذاکرات اتمی شد.

در تهران، روز سه شنبه، مجلس شورای اسلامی لایحه ای را تصویب کرد که اجازه می دهد اقدامات تلافی جویانه علیه کشورهایی که کشتی ها و هواپیماهای ایران را بازرسی می کنند صورت گیرد. لایحه به دولت ایران اجازه می دهد محموله های هواپیماها و کشتی های کشورهایی را که قطعنامه تصویبی سازمان ملل متحد را انجام می دهند، بازرسی کنند.

تحریم های جدید سازمان ملل متحد از کشورها می خواهد که تمام محموله هایی را که به ایران می رود یا از آنجا خارج می شود، در صورت وجود دلیل معقولی که بتوان باور کرد کالاهای محموله ها ممکن است به برنامه اتمی ایران کمک کند، بازرسی شوند.

سفیران اتحادیه اروپا، که در این هفته در بروکسل به گفت و گو می نشینند باید بیانیه را تصویب کنند، اما احتمال نمی رود تغییرات عمده ای در آن صورت گیرد.

ماه پیش، رهبران اتحادیه اروپا موافقت کردند به عنوان بخشی از یک استراتژی دو سویه برای برخورد با برنامه اتمی ایران، تحریم های سخت تری وضع کنند.

قدرت های غربی ایران را متهم می کنند که زیر پوشش برنامه اتمی غیر نظامی، قصد دارد تسلیحات اتمی بسازد اما ایران بارها این اتهام را تکذیب کرده است.

واشنگتن پست: مقامات فدرال نگران اتکا به پیمانکاران اطلاعاتی هستند

یک روزنامه آمریکایی گزارش می دهد رابرت گیتس، وزیر دفاع و لئون پانه تا، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ابراز نگرانی می کنند که آمریکا در عملیات اطلاعاتی بیش از اندازه به پیمانکاران خصوصی متکی است.

اظهارات آنها روز سه شنبه در واشنگتن پست به عنوان بخشی از سلسله گزارش هایی درباره امنیت ملی منتشر شده است.

تحقیقات واشنگتن پست حاکی است نزدیک به یک سوم ۸۴۵ هزار آمریکایی که جواز امنیتی برای دسترسی به اطلاعات محرمانه دارند، پیمانکاران خصوصی هستند نه کارمندان فدرال.

پانه تا گفت آمریکا برای کارهایی که باید توسط کارمندان سی آی ا انجام گیرد، از دیرباز به پیمانکاران متکی بوده است. او گفت شرکت های خصوصی که برای دولت کار می کنند، بین کسب سود و خدمت به کشور تضاد دارند.

رابرت گیتس نیز همین نظر را بازگو کرد و گفت دولت کارگرانی می خواهد که به «فکر کشور باشند» نه این که فقط به پول بیاندیشند.

واشنگتن پست می گوید دولت پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر استخدام پیمانکاران فشار وارد آورد، زیرا انجام آن از سیستم استخدامی فدرال سریعتر و با صرفه تر بود.

گیتس گفت او سعی دارد تعداد پیمانکاران در وزارت دفاع را به سطح پیش از ۱۱ سپتامبر کاهش دهد، و یادآور شد پیمانکاران در حقیقت ۲۵ درصد بیشتر از کارکنان فدرال برای دولت هزینه دارند.

هشدار یک مسلمان افراطی به آمریکا علیه درگیری در یمن

   
   

 

یک شیخ مسلمان افراطی در یک پیام اینترنتی از درگیری آمریکا در یمن انتقاد کرده است.

انور الاولاکی، چند روز پس از آن که به فهرست سیاه تروریسم آمریکا افزوده شد، در پیامی در وب سایت های ستیزه گران می گوید اگر جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا، به عنوان «رییس جمهوری که آمریکا را در افغانستان و عراق گرفتار کرد به یاد آورده شود»، به نظر می رسد پرزیدنت اوباما می خواهد به عنوان «رییس جمهوری که آمریکا را در یمن گرفتار کرد» در یادها بماند.

روز جمعه، دولت اوباما اولاکی را در فهرست «تروریست های جهانی» قرار داد. این اقدام محدودیت هایی وضع می کند، که مسدود کردن هر سرمایه ای که اولاکی ممکن است در آمریکا داشته باشد و ممنوعیت او از سفر به آمریکا را شامل می شود.

تحقیقگران معتقدند الاولاکی که با القاعده ارتباط دارد، در یمن مخفی شده است.

در این میان، مردی که ایمان الظواهری، معاون رهبر القاعده شناسایی شده، روز دوشنبه در پیام اینترنتی جداگانه ای پرزیدنت اوباما را مسخره می کند و می گوید آمریکا در افغانستان شکست خواهد خورد. مقامات بر این عقیده هستند که او در یک منطقه کوهستانی در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان مخفی است.

نیروهای پاکستانی پنج ستیزه گر را کشتند

مقامات پاکستان می گویند پنج ستیزه گر، از جمله بمب گذاران انتحاری، هنگامی که سعی داشتند وارد یک منطقه آموزش نظامی در شمال غربی کشور شوند کشته شدند.

به گفته مقامات، نیروهای امنیتی روز سه شنبه به سوی مهاجمان در حالی که می خواستند به مرکز آموزشی در شهر مردان، در نزدیکی مرز افغانستان رخنه کنند، آتش گشودند.

مقامات می گویند سه بمب گذار انتحاری در جریان تیراندازی مواد انفجاری را که همراه داشتند منفجر کردند و دو ستیزه گر دیگر هدف گلوله سربازان قرار گرفتند. در این حمله چهار سرباز مجروح شدند.

هنوز مسئولیت حمله را کسی بر عهده نگرفته است، اما شورشیان طالبان در گذشته به چنین حملاتی در منطقه دست زده اند.

دو غیرنظامی آمریکایی در تیراندازی یک سرباز افغان کشته شدند

ناتو می گوید یک سرباز افغان در یک مرکز آموزشی در شمال افغانستان، دو غیر نظامی آمریکایی و یک تازه سرباز افغان را کشته است.

ناتو روز سه شنبه در اطلاعیه ای می گوید زمانی که حمله صورت گرفت، سربازان یک دوره آموزش اسلحه را در مرکز در نزدیکی مزار شریف می گذراندند. ناتو می گوید عقیده بر این است که تیرانداز یک مربی نظامی افغانستان مامور خدمت در اردوگاه «کمپ شاهین» بود.

به گفته ناتو مظنون در تیراندازی متقابل کشته شد، اما جزییات بیشتری ارائه نمی دهد. در این حادثه یک سرباز افغان و یک سرباز ناتو نیز مجروح شدند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید ناتو و نیروهای نظامی افغانستان تحقیقات مشترکی را آغاز کرده اند.

این حمله یک هفته پس از حادثه مشابهی روی می دهد که در آن یک سرباز افغان سه سرباز بریتانیایی را در ایالت هلمند کشت و فرار کرد.

در خشونتی دیگر، ناتو می گوید یک سرباز آن سازمان، روز سه شنبه در انفجار یک بمب کنار جاده ای در جنوب افغانستان کشته شد.

نیروهای ائتلاف همچنین در حملات شبانه در ایالت های ننگرهار، زابل، پکتیا، کونار، و غندوز، و شهر قندهار، چندین شورشی و فرمانده مظنون طالبان را کشته یا دستگیر کردند.

 

یک مقام سابق بریتانیا: جنگ در عراق تهدیدهای تروریستی را افزایش داد

رییس سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا در دوره جنگ در عراق می گوید مناقشه، تهدید تروریستی علیه کشور او را افزایش داد و بسیاری از مسلمانانی را که آن را حمله ای به اسلام می دیدند، رادیکالیزه کرد.

این موضوع را «الیزا مننینگهام – بولر»، رییس سابق M1-5، روز سه شنبه در توضیحاتی در جلسه هیاتی که درباره جنگ تحقیق می کند عنوان کرد و گفت هیچگونه اطلاعات معتبری که عراق را به حملات تروریستی سپتامبر ۲۰۱۱ در آمریکا مرتبط می ساخت، یا ارتباط هایی را بین عراق و القاعده نشان می داد، وجود نداشت.

منینگهام- بولر گفت سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا نیز چنین نظری داشت، و دانلد رامسفلد، وزیر وقت دفاع آمریکا، را مجبور کرد به اطلاعاتی که وزارتخانه خودش جمع آوری می کرد تکیه کند.

منینگهام بولر گفت به باور او هم جنگ عراق و هم جنگ افغانستان موجب شدند جوانان مسلمان افراطی شوند، و افزود در سال ۲۰۰۴، یک سال پس از حمله به عراق، تعداد تهدیدهای تروریستی در بریتانیا به شدت افزایش یافت.

او گفت این حمله همچنین به اوسامه بن لادن رهبر القاعده اجازه داد به شیوه ای متفاوت با گذشته وارد عراق شود.

در اوائل سال جاری، تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا، از تصمیم کشورش به پیوستن به آمریکا در حمله به عراق دفاع کرد. او به هیات تحقیق گفت حملات تروریستی به آمریکا نظر آمریکا و بریتانیا را نسبت به تهدید تروریستی عراق بشدت تغییر داد.

بلر گفت پس از حملات او دیگر نمی توانست خطر مجهز شدن صدام حسین به تسلیحات کشتار جمعی را قبول کند.

بلر و جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا، هر دو معتقد بودند رهبر سابق عراق چنین تسلیحاتی دارد. اما سلاحی به دست نیامد، و موجب شد بسیاری قانونی بودن جنگ را زیر سئوال بکشند.

رییس جمهوری افغانستان: نیروهای افغان تا سال ۲۰۱۴ مسئولیت امنیت کشور را بر عهده خواهند گرفت

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی اعانه دهندگان گفت او تصمیم دارد تا سال ۲۰۱۴ نیروهای افغان را مسئول امنیت کشور کند.

کرزی همچنین از شریکان بین المللی خواست اجازه دهند دولت افغانستان کنترل بیشتری بر کمک های مالی که وارد کشور می شود داشته باشد. کرزی گفت جامعه بین المللی پول به اندازه ای که برای تامین نیازهای افغانستان تا سه سال کافی باشد تعهد کرده است، اما خواهان کمک بیشتری شد که از طریق دولت به مصرف برسد.

نمایندگان دست کم ۶۰ کشور و سازمان در کنفرانس یک روزه در پایتخت افغانستان حضور دارند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، به شرکت کنندگان گفت ایالات متحده از کارهای دولت افغانستان برای بهبود اداره امور و مبارزه با فساد دلگرم شده است، اما کارهای بیشتری باقی است.

کلینتون گفت ایالات متحده به کمک به افغانستان ورای ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۱، زمانی که دولت اوباما برای آغاز خروج نیروهای آمریکا تعیین کرده است، ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که حقوق زنان در افغانستان نباید قربانی تلاش ها برای آشتی با طالبان شود.

دولت افغانستان برنامه ای را برای ادغام دوباره جنگجویان طالبان، که موافقت کنند اسلحه بر زمین بگذارند، القاعده را تقبیح کنند و قانون اساسی افغانستان را بپذیرند، تهیه کرده است.

کلینتون گفت این برنامه چارچوب مفیدی به وجود آورده است، اما پیشرفت در آن بستگی به این دارد که آیا شورشیان حاضر به رعایت شرایط آن خواهند بود یا نه.

هیلاری کلینتون پیشتر در روز سه شنبه با رهبران افغانستان ملاقات کرد و گفت آمریکا از چندین برنامه جدید برای بهبود سرویس های بهداشتی جهت مادران و نوزادان پشتیانی می کند.

بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، که همراه با حامد کرزی میزبانی کنفرانس را بر عهده دارد، نیز سخن گفت و مردم افغانستان را به وحدت فراخواند.

او همچنین از دولت افغانستان خواست از حقوق بشر حمایت کند و کسانی را که مسئول نقض حقوق انسانی مردم هستند به مجازات برساند.

عبدالله عبدالله، وزیر سابق امور خارجه افغانستان، به صدای آمریکا گفت افغان ها در تمام اقداماتی که صورت می گیرد نیاز به شفافیت دارند. او گفت آنها خواهان صلحی پایدار هستند، نه کنفرانس های بین المللی و اعلامیه های بی پایان.

واشنگتن پست: بزرگی جامعه اطلاعاتی در آمریکا به کارایی آن صدمه می زند

روزنامه واشنگتن پست می گوید اجتماع سازمان های اطلاعاتی پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آنقدر بزرگ شده است که برخی نهادها دوباره کاری می کنند و بسیاری از گزارش های اطلاعاتی همواره نادیده گرفته می شوند.

گزارش این روزنامه آمریکایی با استناد بر اسناد دولتی و برخی مقامات سابق اطلاعاتی تهیه شده که بسیاری از آنان نخواستند نامشان فاش شود.

واشنگتن در تحقیقات دو ساله خود دریافته است که ۱۲۷۱ سازمان دولتی و ۱۹۳۱ شرکت خصوصی در مسئله مبارزه با تروریسم دخیل هستند و سازمان های امنیتی جملگی یک کار را انجام می دهند.

این گزارش حاکی است هیچ کس نمی داند چقدر پول در این میان به هدر می رود.

به گزارش واشنگتن پست نبود تمرکز و منابع تنها توانایی حفاظت از آمریکا را به مخاطره می اندازد.

دیوید کامپرت، رئیس موقت دفتر اطلاعات ملی ((DNI گفت واشنگتن پست به طور دقیق جامعه اطلاعاتی را منعکس نکرده است. او گفت حملات بسیاری خنثی شده و هر روز موفقیت هایی در زمینه مبارزه با تروریسم حاصل می شود.

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفت اعتقاد ندارد که جامعه اطلاعاتی آمریکا بیش از حد بزرگ باشد.

اسرائیل از آمادگی سیستم دفاع راکتی خبر داد

وزارت دفاع اسرائیل روز دوشنبه از نهایی شدن آزمایش ها درباره یک سیستم دفاعی در مقابل حملات راکتی خبر داد که تا ماه نوامبر، به بهره برداری می رسد.

این سیستم دفاعی برای دنبال کردن راکت هایی که به سوی اسرائیل شلیک شده اند، از رادار استفاده می کند و با تعقیب این راکت ها پیش از اصابت به هدف، آنها را منهدم می کند.

هدف از اجرای این سیستم محافظت از اسرائیل در مقابل راکت های دست سازی است که از سوی شورشیان فلسطینی در نوار غزه و راکت های دوربرد تر نیروهای حزب الله مستقر در مرز اسرائیل و لبنان به سوی اسرائیل شلیک می شود.

منتقدان می گویند قیمت این موشک های پیشرفته برای مقابله با راکت های ابتدایی و ارزان قیمت، زیاد است.

کنفرانس بین المللی انتقال قدرت به افغانستان در کابل

افغانستان میزبان یک کنفرانس عمده بین المللی است که هدف از آن نشان دادن توانایی این کشور در کنترل امنیت و توسعه خود است.

روز دوشنبه با حضور مقامات بلندپایه بیش از ۶۰ کشور جهان و گروه های بین المللی از جمله هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در کابل، نیروهای امنیتی در خیابان های پایتخت افغانستان مستقر شدند. کنفرانس قرار است روز سه شنبه برگزار شود.

مقامات افغانی می گویند دولت قرار است همزمان با تلاش برای اداره میلیاردها دلار کمک مالی بین المللی که به کشور وارد می شود، بر تعهد خود به بهبود حکمرانی، توسعه سیاسی و اقتصادی و حکومت قانون تأکید کند.

پیش بینی می شود که حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان و میزبان این نشست، جدول زمانی را برای پلیس افغانستان و ارتش این کشور در تحویل تأمین امنیت کشور از نیروهای خارجی، اعلام کند.

گوئیدو وسترول، وزیر امور خارجه آلمان، روز دوشنبه پیش از ترک کشورش به سوی افغانستان، خواستار انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان تا سال ۲۰۱۴ شد.

مسئولان افغانی همچنین جزئیات برنامه دولت برای جذب دوباره رزمندگان طالبان در جامعه را که پذیرفته اند سلاح های خود را بر زمین بگذارند، اعلام خواهند کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر