سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تاکید آمریکا بر روابط استراتژیک با کره جنوبی

فرستاده آمریکا به سئول بار دیگر برحمایت ایالات متحده از کره جنوبی تاکید کرد.

استیفن بازورت دیپلمات ارشد آمریکایی و کارشناس امور کره روز چهارشنبه پیش از آن که سئول را به مقصد پکن ترک کند، گفت «مردم و رهبران کره جنوبی باید به رابطه بسیار نیرومند بین کشورشان و آمریکا اطمینان داشته باشند.» وی همچنین« همکاری سیاسی نزدیک» دو جانبه را مورد تاکید قرار داد.

بازورت روز سه شنبه هنگام ورود به سئول گفته بود امیدوار است مذاکرات در باره آینده شبه جزیره هرچه زودتر آغاز شود. اما پس از گفتگوی روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه کره جنوبی و فرستاده ارشد آن کشور در مذاکرات اتمی با کره شمالی، اظهار داشت «کشورش برای موافقت با از سر گیری مذاکرات شش جانبه با کره شمالی هرگز به سئول فشار نخواهد آورد.»

بازورت پیش از بازگشت به آمریکا با مقام های چینی و ژاپنی هم مذاکره خواهد کرد. دو کشور، همراه با آمریکا، روسیه و دو کره، در مذاکرات شش جانبه شرکت دارند. کره شمالی سال پیش از شرکت در مذاکرات خودداری کرد اما در ماه های اخیر خواهان از سرگیری گفتگو شده است.

این مسئله روز سه شنبه در واشنگتن، در دیدار وزیرامور خارجه چین با مشاور امنیت ملی آمریکا و در آستانه سفر رییس جمهوری چین نیز مطرح شد. کاخ سفید می گوید دو طرف درباره «راه های ترغیب کره شمالی به توقف برنامه اتمی خود، انجام تعهدهای بین المللی و پرهیز از رفتار بی ثبات کننده» به تبادل نظر پرداخته اند.

کشف علت طاسی در مردان

دانشمندان آمریکایی معتقدند با استفاده از سلول های بنیادی می توانند روند طاسی مردان را درمان کنند.

پژوهشگران بر این باورند علت اصلی طاسی مردان، مشکل رویش موی جدید است، به این معنا که تارهای موی جدید به صورت طبیعی در سطح پوست ظاهر نمی شوند و آنقدر نازک و کم رنگ هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند و بنابراین سر فرد طاس به نظر می رسد.

دانشمندان آمریکایی امیدوارند با تغییر فعالیت سلول های بنیادی عامل تولید موی جدید و بازیابی روند طبیعی فعالیت آن ها بتوانند برای معضل طاسی در مردان درمانی بیابند.

پژوهشگران عملکرد غیرطبیعی سلول های بنیادی را عامل اصلی طاسی قلمداد می کنند.

نتایج تحقیقات این گروه آمریکایی حاکی است که تهیه نوعی کرم و ماساژ آن روی پوست سر، می تواند سبب نوزایی سلول های بنیادی و در نتیجه رشد طبیعی موی سر مردان شود.

در این پژوهش که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است، فولیکول های مو در بخش های طاس و مودار سر مردانی مقایسه شده است که مو کاشته بودند.

دانشمندان اطمینان دارند سلول های بنیادی را می توان دوباره احیا و جوان کرد، زیرا تعداد سلول های بنیادی مناطق طاس سر با تعداد سلول های بخش های مودار سر این افراد برابر بوده و فقط تعداد سلول های بنیادی طبیعی و بالغ که به آن «سلول نمونه» می گویند، در این بخش ها کمتراست.

دکتر جرج کوتسارلیز، مدیر این پروژه تحقیقاتی می گوید: «نتایج این تحقیق نشان می دهد که در مردان طاس، فعالیت سلول های بنیادی برای تبدیل به سلول های نمونه با مشکل روبرو می شود و این واقعیت که تعداد سلول های بنیادی سر افراد طاس طبیعی است، ما را به فعال کردن و احیای مجدد آن ها و درمان طاسی امیدوار می کند.»

هنوز علت اصلی الگوی طاسی در مردان کشف نشده است اما دانشمندان معتقدند میزان ترشح هورمون تستوسترون و موروثی بودن، دو عامل مهم و کلیدی طاسی مردان هستند.

دانشمندان امیدوارند با تولید نوعی کرم و یا شیوه ای برای احیای مجدد سلول های بنیادی و کاشت آن ها در پوست سر مردان، طی ده سال آینده بتوانند این معضل فراگیر را درمان کنند.

نتایج این پژوهش جدید در شماره اخیرا نشریه «Journal of Clinical Investigation» منتشر شده است.

تبليغ برای فروش هدايای روزعشاق درايران ممنوع شد

تايمزآو مالتا زير عنوان "منع فروشگاه ها در ايران از فروش هدايای ولنتاين" می نويسد به گزارش خبرگزاری ايلنا، فروشگاه های ايران از فروش کارت ها و هدايای ولنتاين منع شده اند - هرچند که محبوبيت اين روز سنتی عشاق در ايران جمهوری اسلامی رو به افزايش است.
خبرگزاری ايلنا همزمان با نزديک شدن روز چهاردهم فوريه [۲۵ بهمن] بخشنامه اتحاديه صنف چاپخانه داران را نقل می کند که حاوی ممنوعيت چاپ و نشر هرگونه کالای تبليغاتی به مناسبت اين روز است.
اتحاديه در بخشنامه خود می گويد "چاپ و تهيه هرنوع کالای مرتبط با اين روز، اعم از انواع پستر، بروشور، جعبه و کارت های تبليغاتی با نمادهای قلب، نيم قلب، گل رٌز قرمز، و غيره، و هرگونه فعاليت مبنی بر اطلاع رسانی در مورد اين روز ممنوع است".
بخشنامه هشدار می دهد " از سوی مراجع ذی صلاح با واحد های متخلف برخورد قانونی به عمل خواهد آمد".
طی سه دهه گذشته رژيم محافظه کار جمهوری اسلامی در ايران سعی کرده است از گسترش فرهنگ غربی در ميان جمعيت غالب جوان کشور جلوگيری کند. اما روز ولنتاين در دهه گذشته در ايران بسيار معروف و محبوب شده است، و مردان و زنان جوان روز چهاردهم فوريه [۲۵ بهمن] را با ردو بدل کردن شکلات، گل، عطر، عروسک خرسی ، وهدايای ديگربرگزار می کنند.
کادو فروشی ها در شهرهای بزرگ همه ساله مملو از اجناس مرتبط با روز ولنتاين است، و رستوران ها در تهران پر از مردان و زنان جوانی است که رانده وو گذاشته اند.
اما اين جريان با انتقاد شديد محافظه کارانی روبروست که برای چنين مراسم و شادمانی هائی در فرهنگ اسلامی جائی نمی بينند.

صالحی: قدرت های خارجی باید از عراق خارج شوند

علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به مقام های عراقی گفته است که قدرت های خارجی باید هرچه زودتر این کشور را ترک کنند.

 رسانه های دولتی جمهوری اسلامی گزارش داده اند صالحی روز چهارشنبه در بغداد در کنفرانس خبری مشترکی با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق همچنین گفته است« تهران به«تمامیت ارضی، ثبات و استقلال» پایبند است . ایرنا خبرگزاری دولتی ایران به نقل از صالحی نوشته است وی تصریح کرده که عراق می تواند استقلال خود را بدون حضور نیروهای خارجی تضمین کند.

ماموریت رزمی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق که از سال ۲۰۰۳ و با ورود نیروهای ائتلاف به بغداد آغاز شده بود، ماه اوت سال گذشته به طور رسمی پایان یافت. هرچند هنوز نزدیک به ۵۰ هزار سرباز آمریکایی در عراق باقی مانده اند.

پرزیدنت اوباما می گوید تمام سربازان باید تا پایان سال جاری عراق را ترک کنند. صالحی برای گفتگو با مقام های عراقی در باره مناسبات دو جانبه و مسایل منطقه ای به بغداد سفر کرده است. منابع خبری گزارش داده اند که علی اکبر صالحی با نوری المالکی نخست وزیر و جلال طالبانی رییس جمهوری عراق نیز ملاقات خواهد کرد.«آصوات العراق» به نقل از زیباری می گوید تعیین خطوط مرزی بین دو کشور از جمله مسائلی بود که او با صالحی درمیان گذاشت.  سفر صالحی به عراق در پی دیدار او با ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق ابراهیم جعفری در تهران صورت می گیرد. ایرنا می گوید صالحی به ابراهیم جعفری ابراهیم جعفری که یکی از اعضای ارشد پارلمان عراق است گفته که دولت متبوعش مبادلات بازرگانی ۷ میلیارد دلاری دو کشور، کافی نمی داند.  

تاثیر جمهوریخواهان بر سیاست خارجی پرزیدنت اوباما

سال ۲۰۱۱ افزون بر مسائل حل نشده سیاست خارجی آمریکا با به قدرت رسیدن اکثریت جمهوریخواهان مشتاق مقابله با سیاست های پرزیدنت اوباما در مجلس نمایندگان نیز همزمان شده است. سالی که به اعتقاد ناظران  می تواند برای رییس جمهوری آمریکا چالش های جدی به همراه داشته باشد.  

کم نیستند کسانی که از ایران به عنوان به عنوان یکی از عمده ترین چالش های آمریکا در این سال نام می برند. ایلیانا راس لیتنن نمایندۀ جمهوریخواه ایالت فلوریدا که چهرۀ شناخته شده ای برای رژیم های کوبا و کرۀ شمالی به شمار می رود از امروز –چهارشنبه- بر صندلی ریاست کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان تکیه می زند. این در حالی است که ایران مسئلۀ بزرگ حل نشده برای پرزیدنت اوباما و گروه کاری او و یک نگرانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ به شمار می رود. تلاش های دیپلماتیک کاخ سفید برای متقاعد کردن جمهوری اسلامی ایران به توقف فعالیت های هسته ای آن کشور منجر به دور تازه ای از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئن شد که موافقت چین و روسیه دو کشور دارای حق وتو را همراه داشت. در همین حال ایران تزریق سوخت هسته ای به نیروگاه اتمی بوشهر را تکمیل کرده است. روندی که مقام های رسمی جمهوری اسلامی از به عنوان به تولید برق اتمی تا یک ماه آینده نام می برند. در سال ۲۰۱۰ گروه هایی در کنگره آمریکا دست در دست هم دادند تا دولت را در اتخاذ تحریم های محکمتر علیه جمهوری اسلامی ایران تحت فشار قرار دهند. در ماه آوریل گذشته جسی جکسون نمایندۀ دمکرات ایالت ایلی نوی و مایک پنس نمایندۀ جمهوریخواه ایالت ایندیانا در نامه ای به پرزیدنت اوباما که امضای صد ها نماینده دیگر را نیز به همراه داشت ،از او خواستند تا به عهدی که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ بسته بود، عمل کند.

آقای اوباما در آن تاریخ گفته بود هر آنچه در توان دارد را به کار خواهد گرفت تا از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند. حال با در دست داشتن کنترل مجلس نمایندگان توسط جمهوریخواهان انتظار می رود چنین تلاش هایی افزایش یابد. خانم راس لیتنن با عزمی راسخ ایران را در جایگاه اول ،دوم و سوم عملیات در دست اقدام در کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان قرار داده است. دیگر نگرانی قانونگزاران در زمینۀ سیاست خارجی دولت آقای اوباما در ارتباط با تجدید روابط آمریکا با روسیه و نماد بارز آن پیمان کنترل تسلیحاتی ی «استارت نو» است که به گمان بعضی از قانونگزاران زبان مندرج در این پیمان تردیدهایی را در مورد نیات کرملین بوجود آورده که به اتحاد خود با ایران ادامه داده و به ونزوئلا اسلحه می فروشد. انتظار می رود در مجلس نمایندگان جدید اکثریت جمهوریخواه، کرۀ شمالی را به واسطۀ سیاست های جدید آن کشور تحت فشار قرار دهند. مانورهای سیاسی و نظامی اخیر که با هدف پیش دستی برای جلوگیری از تحریمهای چندجانبه انجام می دهد و کمک به برنامه های هسته ای ایران، زنگ خطر تازه ای را در کنگره به صدا درآورده است.

زمین لرزه در استان فارس

رسانه های دولتی جمهوری اسلامی از وقوع یک زمین لرزه در بامداد چهارشنبه در جنوب کشور خبر داده اند. بر اساس گزارش های دریافتی شهر اردکان استان فارس مرکز این زمین لرزه ۳/۵ ریشتری گزارش شده است.

در این حادثه ۱۶ نفر زخمی شدند و به دست کم ۱۷ روستا آسیب رسید.

ایران در مسیر چندین خط زلزله عمده قرار دارد. روز ۲۹ آذر زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۶ در مقیاس ریشتر در جنوب شرقی ایران رخ داد که ۷ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

تشییع پیکر فرماندار پنجاب تحت تدابیر شدید امنیتی در پاکستان

 

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر فرماندار ایالت پنجاب پاکستان که بدست گارد محافظ خود ترور شد ، تحت تدابیر بسیار شدید امنیتی در شهر لاهور پاکستان انجام گرفت.

مراسم تشییع آقای "سلمان  تاثیر" طی مراسم رسمی و در منزل فرماندار انجام گرفت و پلیس به گشت و مراقبت در خیابانها و حفاظت از اماکن کلیدی در اطراف شهر پرداخت.

سلمان تاثیر فرماندار شصت و شش ساله پنجاب که به رک گویی و مخالفت آشکاربا قانون "کفر گویی" پاکستان شهرت داشت، سه شنبه در پایتخت پاکستان به ضرب گلوله  محافظ خود ترور شد. بدنبال ترور وی دولت پاکستان دستورتحقیق برا ی روشن شدن آنکه آیا قاتل به تنهایی عمل کرده ویا بخشی از یک سازمان گسترده تراست صادر کرد . همچنین به دستور نخست وزیر پاکستان مراسم تشییع پیکر فرماندار پنجاب به طور رسمی انجام گرفت  و پرچم پاکستان چهارشنبه بر فراز ساختمان فرمانداری بحال نیمه افراشته در آمد.

سه شنبه تلویزیون محلی پاکستان تصاویر مردی به نام "مالک ممتاز حسین قادری" را در حال اعتراف نشان داد که در مقابل پرسش برای علت قتل "سلمان تاثیر" گفت: "جزای کفر مرگ است."

آقای "سلمان تاثیر" فرماندار سکولار ومیانه روی پنجاب از نزدیکان آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان ورهبر حزب حاکم مردم پاکستان بود که ستون قوی این حزب محسوب میشد و ترور وی احتمالاًموجب افزایش تنش و بی ثباتی در پاکستان در بحبوحه بحران شدید سیاسی آنکشور خواهد شد .

وی دومین شخصیت سیاسی مهم پاکستان است که در سالهای اخیر ترور میشود و مرگ وی نشانگر افزایش خطری است که  آنهایی را که خواسته های افراطی های اسلامی را به چالش میکشند تهدید میکند.

چهارشنبه  پیشاپیش مراسم تشییع پیکر "سلمان تاثیر" پلیس پاکستان با حضور گسترده در لاهور  در حال آماده باش کامل بود وجمعیت کثیری از طرفداران وی و مقامات رسمی پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع گرد آمدند.

آمريکا: بازديد بازرسان خارجی از ايران جايگزين شفافيت مداوم هسته ای نيست

وال استريت جورنال در مقاله ای در مورد دعوت برخی کشورها به ايران برای بازديد از تأسيسات اتمی پيشاپيش نشست پنج بعلاوه يک در ترکيه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمريکا می گويد تهران نمی تواند بازديد مقامات تنها چند کشور را جايگزين همکاری مداوم و شفاف در زمينه فعاليت های هسته ای خود کند.

ديلی تلگراف چاپ لندن به نقل از يک پايگاه اينترنتی فعالان حقوق بشر نوشته است شهرام اميری، دانشمند اتمی ايران، چندی پس از بازگشت به کشور بازداشت و به زندان منتقل شده است و دو ماه است که تحت شکنجه و آزار قرار دارد. به نوشته ديلی تلگراف، مقامات قضايی جمهوری اسلامی از محل وی اظهار بی اطلاعی کرده اند.

در ستون نظرات وال استريت جورنال، با اشاره به تحريم هشت مقام ايرانی از سوی ايالات متحده در ارتباط با سرکوب گسترده مردم کشور آمده است دموکراسی های غربی علاوه بر تعقيب و تنبيه شکنجه گران رژيم جمهوری اسلامی، بايد صدای قربانيان آن رژيم را نيز به گوش جهانيان برسانند.

فايننشال تايمز با اشاره به اعتراض آيت الله العظمی حسين وحيد خراسانی به شکنجه زندانيان و بی ارزش خواندن اعترافاتی که در رسانه ها پخش می شود، مخالفت يک روحانی برجسته با شکنجه را - که در زندان های ايران بسيار متداول است – نشانه شکاف عميق در ساختار سياسی جمهوری اسلامی می داند.

در همين حال مسائل حل نشده درارتباط با سياست خارجی آمريکا و به دست گرفتتن اکثريت از سوی جمهوريخواهان در مجلس نمايندگان آمريکا که مشتاق تقابل با سياستهای به زعم خود نا کارآمد پرزيدنت اوباما هستند در سال ۲۰۱۱ بر معضلاتی که رييس جمهوری آمريکا با آن روبروست می افزايد.

ايران يکی از عمده ترين مسائل آمريکا در اين ارتباط است. ايليانا راس ليتنن، نمايندۀ جمهوريخواه ِ ايالت فلوريدا که چهرۀ شناخته شده ای برای رژيم های کوبا و کرۀ شمالی بشمار می رود از روز چهارشنبه چکش رياست کميتۀ امور خارجی مجلس نمايندگان را در دست می گيرد. و اين در حاليست که ايران مسئلۀ بزرگ حل نشده برای پرزيدنت اوباما و تيم او و يک نگرانی پيشاپيش انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۱۲ بشمار می رود.

تلاشهای ديپلماتيک کاخ سفيد برای متقاعد کردن جمهوری اسلامی ايران در توقف فعاليتهای هسته ای آن کشور منجر به دور تازه ای از تحريم های شورای امنيت سازمان ملل در ماه ژوئن شد که موافقت چين و روسيه، دو کشور دارای حق وتو، را همراه داشت. در همين حال ايران سوخت گيری نيروگاه اتمی بوشهر را تکميل کرده و انتظار می رود که بزودی آغاز به فعاليت کند.

در سال ۲۰۱۰ تيمهای غيرمنتظره ای در کنگرۀ آمريکا دست در دست هم دادند تا دولت را در اتخاذ تحريم های محکمتر عليه جمهوری اسلامی ايران تحت فشار قرار دهند. در ماه آوريل گذشته جسی جکسون جونيور، نمايندۀ دموکرات ايالت ايلی نوی، و مايک پنس، نمايندۀ جمهوريخواه ايالت اينديانا، در نامه به پرزيدنت اوباما که امضای صد ها نمايندۀ ديگر مجلس را نيز بهمراه داشت از او خواستند تا به عهدی که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ بسته بود عمل کند. آقای اوباما در آن تاريخ گفته بود هر آنچه در توان دارد را بکار خواهد گرفت تا از دستيابی ايران به سلاح هسته ای جلوگيری کند.

حال با در دست داشتن کنترل مجلس نمايندگان توسط جمهوريخواهان انتظار می رود چنين تلاشهای دوحزبی افزايش يابد. خانم راس ليتنن با عزمی جزم ايران را در جايگاه اول، دوم و سوم کارهای در دست اقدام در کميتۀ امور خارجی مجلس نمايندگان قرار داده است.

ديگر نگرانی قانونگذاران در زمينۀ سياست خارجی دولت آقای اوباما در ارتباط با تجديد روابط آمريکا با روسيه و نماد بارز آن پيمان کنترل تسليحلاتی استارت نو است که به گمان بعضی از قانونگذاران زبان مندرج در اين پيمان ترديدهايی را در اذهان در مورد نيات کرملين بوجود آورده که به اتحاد خود با ايران ادامه داده و به ونزوئلا اسلحه می فروشد.

در مجلس نمايندگان جديد انتظار می رود اکثريت جمهوريخواه کرۀ شمالی را بواسطۀ سياستهای جديد آن کشور تحت فشار قرار دهد. مانورهای سياسی و نظامی اخير که با هدف پيش دستی برای جلوگيری از تحريمهای چندجانبه انجام می دهد و همينطور کمک به برنامه های هسته ای ايران، زنگ خطر تازه ای را در کنگره بصدا درآورده است.

از سوی ديگر در رابطه با افعانستان در همسيگی ايران، اظهار نظرهای اخیر یک قانونگذار با نفوذ جمهوریخواه آمریکا برای ایجاد پایگاههای نظامی دائمی از سوی ایالات متحده در افغانستان بحثها و واکنش هایی را به دنبال داشته است. در حاليکه سياست پرزيدنت اوباما بر آغاز خروج نيروهای آمريکا از افغانستان در تابستان سال جاری و تحويل کنترل امنيتی آن کشور به نيروهای افغان در سال ۲۲۱۴ است لينزی گراهام، سناتور جمهوريخواه ايالت کارولينای جنوبی، روز يکشنبه در يک مصاحبۀ تلويزيونی گفت که می خواهد مقامات آمريکايی تأسيس پايگايهای نظامی دائمی در افغانستان را مدنظر داشته باشند.

به اعتقاد سناتور گراهام وجود چند پايگاه هوايی آمريکا در افغانستان بنفع منطقه بوده و به نيروهای امنيتی افغان در مبارزه عليه طالبان کمک خواهد کرد. او خواستار ايجاد چنان رابطه ای با دولت افغانستان است که آن کشور هرگز بدست تروريستها نيفتد. سناتور گراهام بر اين باور است که ايجاد پايگاهها، دولت پاکستان را در مبارزه با طالبان جدی تر خواهد کرد زيرا طالبان ديگر جايی در افغانستان نخواهد داشت.

وحيد عمر، سخنگوی حامد کرزی، رييس جمهوری افغانستان، ضمن تأکيد بر نياز کشور متبوع خود به حمايت دراز مدت آمريکا اعلام کرده که تا کنون صحبتی ميان مقامات دو کشور در مورد تأسيس پايگاه نظامی دائمی آمريکا در افغانستان، پيش نيآمده است.

گفتگوهای آمريکا و کره جنوبی در مورد واکنش به پیونگ یانگ

فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی برای دیدار و گفتگو با مقام های ارشد کره جنوبی وارد سئول شد.

محور گفتگوهای استفن بازورت با مقام های کره جنوبی بر سر چگونگی برخورد و تعامل با کره شمالی در پی حمله ماه نوامبر توپخانه آن کشور به خاک همسایه جنوبی، عنوان شده است.

آقای بازورت در سئول به خبرنگاران گفت صرفنظر از هر راهکاری که برای مقابله با کره شمالی اندیشیده شود، رایزنی بطور جدی، باید بخش عمده آن را تشکیل بدهد.

آقای بازورت ابراز امیدواری کرد مذاکرات با کره شمالی هر چه سریعتر آغاز شود.

مسأله دادگاه غيرنظامی برای زندانيان بازداشتگاه گوانتانامو

به گزارش رسانه های آمريکايی پرزيدنت باراک اوباما با استفاده از اختيارات ويژه رياست جمهوری تلاش قانونگذاران جمهوريخواه برای ممانعت از انتقال احتمالی زندانيان بازداشتگاه گوانتانامو به خاک آمريکا و محاکمه آنها در يک دادگاه غيرنظامی را به چالش خواهد کشيد.

در لايحه بودجه ای که کنگره ايالات متحده اخيرا برای وزارت دفاع آن کشور تصويب کرد، رييس جمهوری آمريکا از انتقال زندانيان گوانتانامو به خاک آمريکا و يا کشور ديگری و نيز محاکمه آن ها در دادگاه های غيرنظامی آمريکا بدون تاييد وزير دفاع منع شده است.

اما گروهی از مشاوران پرزيدنت اوباما، وی را به استفاده از اختيار ويژه ای که قانون اساسی ايالات متحده برای رييس جمهوری قائل شده، در حين امضای لايحه دفاعی، ترغيب کرده اند تا از ايجاد چنين محدوديتی جلوگيری شود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر