سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بمباران غزه

به گفته نیروی هوایی اسراییل در پی شلیک راکت از غزه به جنوب اسراییل، شامگاه پنجشنبه یک پایگاه تروریستی در شمال غزه و نیز یک تونل حمله قاچاق در جنوب غزه را بمباران کرد.

اطلاعیه وزارت دفاع اسراییل حاکی است در نخستین هدف سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۰ راکت و گلوله خمپاره از غزه به اسراییل پرتاب شد. در اطلاعیه گفته می شود اسراییل «سازمان تروریستی» حماس را تنها مسئول حوادث و حفظ آرامش در منطقه می داند.

روز پنجشنبه همچنین، مسئولان پزشکی فلسطینی گفتند سربازان اسراییلی، دو فلسطینی را در نزدیکی مرز نوار غزه کشتند.

مقام های نظامی اسراییل می گویند سربازان شامگاه چهارشنبه به سوی گروهی از فلسطینیانی که سعی داشتند به طور غیر قانونی از یک حصار مرزی بگذرند، آتش گشودند.

در خبری دیگر، فلسطینیان می گویند نیروهای نظامی اسراییل بامداد جمعه یک مرد ساکن هبرون را کشتند. به گفته آنها این حادثه در جریان حمله نیروهای اسراییلی به کرانه غربی برای دستگیری شش زندانی حماس که روز پنجشنبه به دستور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی آزاد شدند، روی داد.

مسيحيان برگشته از اسلام در ايران به کليساهای زير زمينی متوسل شده اند

وال استريت جرنال زير عنوان "ايران مسيحيان را با موجی از دستگيری ها هدف گرفته است" می نويسد مقامات ايرانی دهها مسيحی را در دو هفته پس از کريسمس، در جريان جديد ترين چالش درگيرجوامع کوچک اما پويای مسيحی خاورميانه، دستگير کرده اند.

بنظر می رسد دستگيری ها در گوشه وکنار ايران متوجه افراد برگشته از اسلام، و يا کسانی است که ديگران را به برگشتن از اسلام ترغيب می کنند - اعمالی که در قوانين اسلامی ارتداد شناخته می شود، و در ايران با مجازات مرگ روبروست.

مرتضی تمدن استاندارتهران گفته است دراين دستگيری ها مسيحيان ارمنی يا کاتوليک هدف نبوده اند - که بخش اعظم جمعيت کوچک مسيحی ايران را تشکيل می دهند، بلکه به گفته او مسيحيان تبشيری هدف قرار گرفته اند، که در ديگر مناطق خاورميانه نيز به دردسر افتاده اند.

آژانس خبری مسيحيان ايرانی - تشکيلاتی از مسيحيان بشارتی مستقر در تورنتو که ناشرخبرهای مربوط به مسيحيان در ايران، افغانستان و تاجيکستان است - می گويد در دستگيری های اخير افرادی هدف قرار گرفته اند که از اسلام به مسيحيت گرويده اند، و يا سعی کرده اند چنين زمينه ای را برای ديگران فراهم کنند.

سامان کامور مدير اين آژانس می گويد کنجکاوی و علاقه به مسيحيت در ميان مسلمانان ايرانی رو به افزايش است.

اما در ايران نشر کتاب های انجيلی و برگزاری مراسم مذهبی مسيحيان به زبان فارسی ممنوع است، و حضور مسلمانان در مراسم مذهبی کليساها نيزمجاز نيست. به عنوان مثال در حالی که مسيحيان ارمنی می توانند در مراسم مذهبی کليساهای ارمنی شرکت کنند، فارسی زبانان مجبورند سراغ تشکيلاتی زير زمينی بروند که برای ايرانيان مسيحی شده مراسم مذهبی برپا می کنند.

وزير اطلاعات ايران در ماه اکتبر گفته است ماموران او صد ها گروه کليسائی زير زمينی، از جمله دويست گروه زير زمينی را در شهرمذهبی مشهد کشف کرده اند. آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد نيز در يک سخنرانی درهمان ماه اکتبر گفت دشمنان ايران پشت سر کليساهای زير زمينی هستند.

آقای کامور می گويد از هنگامی که مقامات چنين نظراتی را ارائه دادند، فشار بر جامعه ما نيز بيشتر و شکلی سازمان يافته تر پيدا کرده است.

سرکوبی ها در ايران با موجی نامرتبط با حملات اخير عليه مسيحيان در خاورميانه مصادف شده است که حملات به مسيحيان در عراق و مصر نمونه های بارز آن است.

بعضی از مسيحيان در کليساهای با سابقه تر در خاورميانه، از جمله در مصر و عراق، مسيحيان بشارتی را به تلاش هائی غير ضروری و منجر به تشنج و اختلافات مذهبی به سبب ترغيب به گرويدن به مسيحت متهم می کنند.

مسيحيان بشارتی چنين اتهامی را رد می کنند، و از جمله نمايندگان آنها در مصر می گويند سعی شان صرفا متوجه تبليغ برای جان بخشيدن به جامعه مسيحيان آن کشور است.

ارمنستان هم تکذیب کرد

یک آژانس امنیتی در ارمنستان تایید کرده که هیچ مدرکی در مورد زنی که گفته می شود به قصد جاسوسی برای آمریکا وارد ایران شده وجود ندارد.  

خبرگزاری فرانسه  روز جمعه به نقل از سرویس امنیت ملی ارمنستان گزارش داد هنوز مدرکی در مورد جاسوسی یک شهروند آمریکایی به نام «هال تالایان»، به هنگام عبور از مرز ایران به دست نیامده است.

در گزارش های رسانه های دولتی ایران در روز پنجشنبه نخست اعلام شد یک زن آمریکایی ۵۵ ساله به نام هال تالایان با یک وسیله جاسوسی که در دندانش جاسازی کرده بود، دستگیر شده است.

پس از آن تلویزیون ایران این گزارش را رد کرد و گفت مقام های ایرانی به دلیل نداشتن ویزا، از ورود وی جلوگیری کرده اند.

اما مقام های ارمنستان روز جمعه گفتند آنان مدرکی که نشان دهد زنی به این نام از مرز عبور کرده باشد، ندارند.

ایران و خاورمیانه در مطبوعات آمریکا

واشنگتن پست از بازداشت یکی از ماموران پیشین سی آی ای به اتهام افشای اطلاعاتی مربوط به ایران در گفت و گو با یک خبرنگار خبر داده و می نویسد یک قاضی در ویرجینیا حکم بازداشت جفری استرلینگ از اهالی مونتانا را به اتهام دادن اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به دفاع ملی به خبرنگار صادر کرده است. به نوشته واشنگتن پست، این مامور پس ازآنکه از سازمان اخراج شده در گفت و گو با جیمز رایزن خبرنگار نیویورک تایمز اطلاعات محرمانه را در اختیار او قرار داده است. در ادامه مقاله آمده است دستگاه اطلاعاتی از مدت ها پیش مطلع شده بود که استرلینگ اطلاعات مربوط به خرابکاری در برنامه هسته ای ایران را به رایزن می داده است.

***********

وال استریت جورنال با عنوان موج بازداشت ها، خبر دستگیری ده ها تن از مسیحیان در ایران را منتشر کرده و می نویسد در دو هفته ای که از کریسمس می گذرد مقام های ایرانی ده ها مسیحی را بازداشت کرده اند و این یکی دیگر از چالش ها برای جمعیت اندک مسیحی در خاورمیانه است. مقاله از بازداشت افرادی خبر داده که از اسلام به مسیحیت گرویده اند و از قول مرتضا تمدن استاندار تهران می نویسد بازداشت های بیشتری از مسیحیان ایران در راه است. تمدن گفته است مسیحیان تبشیری بر فعالیت ها ی تبلیغی خود در ایران افزوده اند و این یک تهاجم فرهنگی از سوی دشمن است. استاندار تهران، مسیحیان ایران را همانند طالبان به انگل هائی که بر بدنه جامعه در حال رشد هستند تشبیه کرده است.

**********

نیویورک تایمز درباره بازگشت اعتماد به طرفداران مقتدا صدر در پی بازگشت او از ایران در پی اقامت سه ساله اش در آن کشور به عراق، گزارش بلندی دارد و می نویسد با آنکه عده اندکی به استقبال این روحانی تندرو آمده بودند اما از هم اکنون مشخص است که وی بار دیگر کنترل اوضاع را در دست گرفته و رهبری گروهی را بر عهده دارد که خواهان بیرون رفتن نیروهای آمریکائی از عراقند. مقتدا صدر در نجف به طرفداران خود پایبندی به انضباط را توصیه کرده است.

نیویورک تایمز از قول رایان کراکر سفیر پیشین واشنگتن در بغداد می نویسد این سفیر چند ماه پیش گفته بود مقتدا صدر می تواند در سیاست عراق یک انقلاب ایجاد کند و حالا با بازگشت وی به نجف این پیش بینی سفیر تحقق یافته است.

کشته شدن سه سرباز یمنی در حمله القاعده

مقامات در یمن می گویند ستیزه گران القاعده یک کاروان نظامی را زیر آتش گرفتند و ۵ سرباز را کشتند.

به گفته مقامات، در این شبیخون که روز جمعه در استان «آبیان» در جنوب کشور صورت گرفت، دو سرباز نیز مجروح شدند. مقامات می گویند مهاجمین به مسلسل و آرپی جی مسلح بودند.

دولت مرکزی ضعیف یمن با تهدید رو به گسترش القاعده، که بر حملات خود افزوده است، در نبرد است.

در این میان، خبرگزاری فرانسه می گوید ستیزه گران جدایی خواه در یمن یک افسر اطلاعاتی و سه نفر دیگر را ربوده اند.

خبرگزاری به نقل از فعالان جدایی خواه در جنوب می گویند این اقدام به تلافی تعقیب یک عضو گروه آنها از سوی دولت صورت گرفته است.

بازگشت جنبش قومی متحده به دولت ائتلافی پاکستان

جنبش متحد قومی، دومین حزب بزرگ پاکستان، که در اوائل هفته از ائتلاف دولت خارج شد، روز جمعه، یک روز پس از آن که دولت برنامه افزایش بهای سوخت را لغو کرد، به ائتلاف پیوست.

افزایش بهای سوخت یکی از دلایل این حزب برای خروج از دولت اعلام شده بود.

رضا هارون، عضو ارشد جنبش قومی متحده در یک کنفرانس خبری با یوسف رضا گیلانی نخست وزیر گفت حزب او با توجه به مصالح کشور و دموکراسی به دولت بازمی گردد.

دولت قیمت های سوخت را روز اول ژانویه بالغ بر ۹ درصد بالا برد. چند روز بعد، جنبش در اعتراض به مخالفان پیوست.

این اقدام، دولت گیلانی را به یک ائتلاف اقلیت در پارلمان تبدیل کرد و نگرانی از سقوط دولت را دامن زد به ویژه در زمانی که پاکستان با اقتصاد متزلزل و حملات تروریستی فلج کننده رو به رو است.

منتقدین دولت، گیلانی را به ناتوانی در مبارزه با فساد و بهبود شرایط اقتصادی متهم کرده اند.

 

کشته شدن ۱۷ تن در افغانستان

طالبان مسئولیت بمب گذاری انتحاری در یک حمام عمومی را در جنوب افغانستان برعهده گرفته است.

مقامات می گویند این حمله که ۱۷ کشته و تعداد زیادی زخمی برجا گذاشت، روز جمعه در شهر اسپین بولداک در ایالت قندهار روی داد و هدف آن یک فرمانده بلند پایه پلیس بود که کشته شد.

در خشونتی دیگر در روز جمعه، به گفته نیروهای ناتو سه سرباز ائتلاف در دو حمله جداگانه در جنوب و شرق افغانستان کشته شدند. ناتو هویت سربازان یا محل دقیق حملات را اعلام نکرده است.

آمریکا برای افزایش فشار بر طالبان در جریان کمپین زمستانی دستور داده است ۱۴۰۰ تکاور دریایی دیگر به افغانستان اعزام شوند.

روزنامه وال استریت جورنال به نقل از مقامات آمریکایی می گوید بیشتر سربازان در محل نبردهای سنگین با طالبان در ماه های اخیر، مستقر خواهند شد.

پرزیدنت اوباما ماه پیش گفت ایالات متحده هنوز در مسیر آغاز خارج ساختن برخی از سرباران آمریکایی از افغانستان در ماه ژوئیه و انتقال مسئولیت های امنیتی به افغان ها تا سال ۲۰۱۴ قرار دارد.

اتحاديه اروپا دعوت تهران برای بازديد از تاسيسات اتمی ايران را رد می کند

اتحاديه اروپا خاطرنشان ساخته است که دعوت ايران برای بازديد از تاسيسات اتمی اش در اين ماه را رد می کند.

کاترين آشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا می گويد مسئوليت بازرسی از تاسيسات اتمی با آژانس بين المللی انرژی اتمی است. خانم آشتون اين نظر را روز جمعه، پس از ملاقات با جیسون مارتونیا (Janos Martonyi) وزير امورخارجه مجارستان مطرح ساخت.

خبرگزاری رويترز اظهارات خانم آشتون را نقل می کند که گفته است وی پيشتر با روسيه و چين، دو کشوری که دعوتنامه دريافت کرده اند، تبادل نظر کرده است. هر دو کشور در مذاکرات اتمی با تهران در قالب گروه موسوم به ۱+۵، شامل پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد، بعلاوه آلمان، درگير بوده اند.

ايران روز سه شنبه ارسال دعوتنامه برای بعضی از کشورهای اتحاديه اروپا، گروهی از کشورهای غير متعهد، و بعضی از کشورهای۱+۵ را تائيد کرد. اما تهران چهار قدرت عمده جهان و درگير در مذاکرات اتمی، شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه و آلمان را ازدعوت کنار گذاشته است.

مجارستان که در حال حاضر رياست ادواری اتحاديه اروپا را برعهده دارد، جزو کشورهائی است که دعوتنامه گرفته اند.

مقامات ايران بازديد را برای روزهای ۱۵ و ۱۶ ژانويه پيشنهاد کرده اند، و اين تاريخ پيش از مذاکراتی است که قرار است در اواخر ماه جاری در ترکيه در باره برنامه اتمی تهران انجام گيرد.

درهمين حال رسانه های دولتی ايران می گويند علی اکبر صالحی کفيل وزارت امور خارجه ايران روز پنجشنبه با احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه درباره جلسه پيش رو تلفنی صحبت کرده است.

ايرنا، خبرگزاری رسمی ايران می گويد اين دو همچنين درباره مسائل منطقه ای و بين المللی نيز تبادل نظر کرده اند.

کشورهای غربی، از جمله آمريکا، معتقدند ايران پنهانی سعی به توليد تسليحات اتمی دارد. ايران می گويد برنامه اتمی اش صلح آميز است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد چهار مجموعه تحريمی را در واکنش به امتناع تهران از تعليق در برنامه اتمی اش وضع کرده است. اتحاديه اروپا، آمريکا، و کشورهائی ديگرنيز به نوبه خود تحريم هائی جداگانه عليه تهران به اجرا گذاشته اند.

بصره برای ميزبانی رقابتهای فوتبال جام خليج فارس مجتمع ورزشی جديد می سازد

قرار است شهر بصره در عِراق در سال ۲۰۱۳ ميزبان بيست و يکمين رقابتهای فوتبال جام خليج فارس باشد.

به همين منظور يک شرکت ساختمانی عراقی با همکاری دو شرکت آمريکايی مسوليت ساختن مجتمع ورزشی جديدی را بر عهده گرفته است.

چندی پيش طرح احداث بزرگترين مجمتع ورزشی در شهر بصره عراق به مناقصه گذاشته شده بود. حدود ۳۶ شرکت ساختمانی بر سر کسب اين مناقصه با يکديگر رقابت کردند. سر انجام عبدالله اَل جبوری يکی از بزرگترين پيمانکاران ساختمانی در عراق برنده اين مناقصه شد.

اکنون شرکت ال جبوری با همکاری دو شرکت آمريکايی «۳۶۰ معمار» و «نيوپورت گلوبال» سرگرم احداث مجتمع ورزشی شهر بصره است. قرار است مسابقات جام فوتبال خليج فارس در سال ۲۰۱۳ در اين مجتمع برگزار بشود. هزينه ۴۵۰ ميليون دلاری احداث اين مجتمع را دولت عراق پرداخت می کند.

اَسوان شَبيب، سخنگوی اجرايی طرح مجتمع ورزشی بصره، می گويد: «مجتمع ورزشی بصره در زمينی به مساحت تقريبی ۲و نيم کيلومتر مربع احداث خواهد شد. بايد اين طرح در ۳۲ ماه تکميل بشود. در حال حاضر شرکت ال جبوری بيش از ۵۰ درصد از مرحله نخست طرح را تکميل کرده است.»

عراق اخيرا و پس از سالها مخاصمه صدام حسين با ديگر کشورهای حاشيه خليج فارس به جمع کشورهای شرکت کننده در جام فوتبال خليج فارس بازگشته است. گفتنی است تيم فوتبال عراق در بازی های سال گذشته در مقابل يمن خوش درخشيد.

اين مجتمع ورزشی از دو استاديوم تشکيل خواهد شد. استاديوم اصلی دارای ۶۵ هزار صندلی خواهد بود و حوضچه بزرگی آنرا احاطه خواهد کرد. تماشاگران ميتوانند با عبور از روی پل های ارتباطی اين مجتمع به نقاط مختلف اين استاديوم رفت و آمد کنند.

اين طرح همچنين احداث يک استاديوم کوچکتر ۱۱ هزار نفری سالن های ورزشي، استخر بزرگ شنا و تسهيلات مربوط به آنها را در بر می گيرد.

اَسوان شَبيب می افزايد: «اين دو استاديوم بوسيله يک تونل صد متری به هم وصل خواهد شد. به علاوه ساختن پارکينگی برای ده هزار خودرو را در نظر گرفته ايم. همچنين ۸ خوابگاه هم برای شرکت کنندگان جام ۲۰۱۳ احداث خواهد شد.»

قرار است فاز نخست اين طرح در آوريل سال ۲۰۱۲ به پايان برسد. اين در حالی است که کار احداث اين مجتمع ورزشی بزرگ بايد تا ماه دسمامبر ۲۰۱۲ به مرحله پايانی برسد.

چين: گزارش کيودو در مورد بازنگری پيشدستی در استفاده از سلاح اتمی بی اساس است

چين روز پنجشنبه بر تعهد پيشين آن کشور داير بر خودداری از پيشدستی در استفاده از سلاح اتمی در صورت وقوع يک جنگ احتمالی تاکيد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چين در واکنش به گزارش روز چهارشنبه يک رسانه ژاپنی به خبرنگاران گفت کشور متبوع وی يکبار تعهد کرده است هرگز و تحت هيچ شرايطی نخستين کشوری نباشد که به استفاده از سلاح اتمی روی می آورد.

خبرگزاری کيودوی ژاپن روز چهارشنبه گزارش داد ارتش آزاديبخش خلق چين پيشدستی در استفاده از سلاح اتمی در صورت وقوع شرايط بحرانی در يک جنگ احتمالی با کشوری برخوردار از سلاح اتمی را مورد بررسی قرار می دهد.

وزارت امور خارجه چين گزارش کيودو را بی پايه و اساس خوانده است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر