سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مسکو بر حمایت از مناطق جدایی خواه گرجستان، تاکید کرد

   
   

 

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، درباره توسعه گسترده روابط اقتصادی و امنیتی با آبخازیا وعده داد. آبخازیا یکی از دو منطقه واقع در گرجستان است که از سوی مسکو به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته شده اند.

آقای مدودف این سخنان را روز یکشنبه در شهر سوخومی آبخازیا و در دومین سالروز جنگ کوتاه ولی مرگبار میان روسیه و گرجستان ایراد کرد.

رییس جمهوری روسیه گفت به رسمیت شناختن اوستیا و آبخازیا، دو منطقه متعلق به گرجستان، تصمیم ساده ای نبود اما زمان نشان داده است که تصمیم درستی بوده است.

نیروهای روسیه در جنگ دو سال پیش، به ارتش گرجستان حمله کردند و هزاران سرباز را در آبخازیا و اوستیای جنوبی باقی گذاشتند.

گرجستان و تقریبا تمامی کشورهای غربی، اقدام روسیه در به رسمیت شناختن این دو منطقه گرجستان را محکوم کردند.

گرجستان نیز روز شنبه یاد جنگ کوتاه دو سال پیش با روسیه را گرامی داشت. میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهوری این کشور گفت «ادامه تلاش هر روزه برای آزادی سرزمین» همچنان وظیفه گرجستان به شمار می رود.

باچو آخالایی، وزیر دفاع گرجستان، نیز در مراسم روز شنبه در پایتخت این کشور گفت سربازان گرجی که در جنگ کشته شدند، هرگز فراموش نمی شوند.

در واشنگتن، سناتور جان مک کین، نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا، خواستار حمایت بیشتر ایالات متحده از گرجستان شد.

آقای مک کین در شماره روز یکشنبه روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، را به خاطر ابراز سخنان حمایت بار از گرجستان ستود. وی در عین حال دولت آمریکا را به «تبدیل آن کلمات زیبا به سیاست های بهتر» ترغیب کرد.

ماه گذشته، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را به دلیل آنچه «اشغال» قلمرو گرجستان خواند، مورد انتقاد قرار داد.   

انفجار بمب در عراق ده کشته برجای گذاشت

پلیس عراق می گوید انفجار بمبی که در یک خودرو جاسازی شده بود ۸ نفر را در رمادی که در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد قرار دارد به قتل رساند و ۲۳ نفر دیگر را نیز مجروح کرد.

به گقته مقامات، انفجار روز یکشنبه در نزدیکی یکی از دفاتر اداره پست روی داد.  گروهی از ساکنان محلی برای دریافت پول در صف ایستاده بودند که آن حادثه روی داد.

در برخوردهای خشونت بار دیگری، پلیس فلوجه می گوید انفجار بمب دیگری دو نفر را در آن ناحیه به قتل رساند و دست کم سه نفر را نیز زخمی کرد.

روز یکشنبه ارتش آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک سرباز آمریکایی روز قبل در استان بابل که در جنوب بغداد قرار دارد کشته شد.

در همین حال مقام های عراقی می گویند تعداد کشته شدگان انفجار روز شنبه که در بازاری در بصره روی داده بود از ۱۴ نفر به دست کم ۴۳ نفر افزایش یافته است.

گزارش های متناقضی از علت انفجار در بصره دریافت می شود. برخی از مقام ها می گویند ژنراتور برق در بازار اشعر که در مرکز بصره قرار دارد منفجر شده بود ولی برخی دیگر این رویداد را به انفجار بمب در آن بازار نسبت می دهند.   

کره جنوبی: کره شمالی یک قایق ماهیگری را توقیف کرده است

گارد ساحلی کره جنوبی می گوید کره شمالی یک قایق ماهیگری کره جنوبی را با هفت سرنشین در دریای ژاپن و نزدیک منطقه اختصاصی اقتصادی کره شمالی توقیف کرده است.

روز یکشنبه اعلام شد که قایق ماهیگیری و سرنشین های آن که چهار نفر از کره جنوبی و سه نفر دیگر چینی بودند، توسط کره شمالی به بندر سونگ جین در کره شمالی یدک کشیده می شود.

گارد ساحلی کره جنوبی می گوید روشن نیست که قایق ماهیگیری به هنگام توقیف در چه محلی قرار داشت. ولی خبرگزاری کره جنوبی گزارش داده است که آن قایق ۴۱ تنی در یک منطقه مشترک ماهیگری مشغول فعالیت بود که توقیف و به سوی بندری در کره جنوبی هدایت شد.

از ماه مارس گذشته که کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا دولت پیونگ یانگ را به پرتاب اژدر به سوی ناو کره جنوبی متهم کردند،  تنش های مرزی دو کشور در حد قابل توجهی افزایش یافته است. پیونگ یانگ  مصرانه می گوید که نقشی در غرق کردن ناو کره جنوبی که ۴۶ ملوان آن کشته شدند نداشته است.

شورشیان کرد سه سرباز ترکیه را کشتند

انفجار یک بمب کنار جاده ای در جنوب شرقی ترکیه، موجب کشته شدن سه سرباز این کشور شد. شورشیان کرد، مسئول این انفجار شناخته شده اند.

خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه گفت انفجار در شامگاه شنبه در جاده ای در استان ماردین در نزدیکی مرز سوریه رخ داد. در این حادثه دو سرباز بلافاصله کشته شدند و سرباز سوم در بیمارستان ارتش جان باخت.

درگیری میان نیروهای دولتی ترکیه و اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، از ماه ژوئن که این گروه شبه نظامی آتش بس یک ساله را شکست، بالا گرفته است.

اعضای پ کاکا، با هدف استقلال کردها در جنوب شرقی ترکیه، بیش از ۲۵ سال است که مبارزه می کنند.

همزمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، می گوید دولت و ارتش این کشور قرار است درباره انتصاب دو فرمانده ارشد به توافق برسند.

آقای اردوغان می گوید نام این دو فرمانده شامگاه شنبه برای تأیید به رئیس جمهوری ترکیه اعلام می شود. او نام دو نامزد را اعلام نکرد.

نخست وزیر ترکیه از تأیید انتصاب ژنرال حسن ایگسیز که پیشتر نامزد این پست شده بود، خودداری کرد. کارشناسان به  مشارکت ژنرال ایگسیز در کمپینی اینترنتی علیه حزب حاکم دولت، مظنون هستند.

رانش زمین، در چین ۱۲۷ کشته، ۲۰۰۰ نفر مفقودالاثر

ون جیابائو، نخست وزیر چین، روز یکشنبه به استان گانسو در شمال غربی این کشور رفت، جایی که رانش زمین موجب کشته شدن دست کم ۱۲۷ نفر و ناپدید شدن نزدیک به ۲۰۰۰ نفر دیگر شده است.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین می گوید رانش زمین ناشی از بارش سهمگین باران، شنبه شب و بامداد یکشنبه، عمدتا در منطقه تبت استان گانسو رخ داده است. دست کم یک روستا کاملا در دل خاک مدفون شده است.

مقامات می گویند سیل نیمی از یک روستای دیگر را پوشانده و دست کم ۵۰ هزار نفر دیگر را تحت تأثیر قرار داده است. 

به گفته شین هوا، دولت چین گروه های امدادی پزشکی و نزدیک به ۳۰۰۰ سرباز را به منطقه آسیب دیده اعزام کرده است.

به گفته این خبرگزاری هوجین تائو، رئیس جمهوری و ون جیابائو، نخست وزیر چین، از امدادگران خواسته اند در نجات جان افراد از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

بسیاری از بخش های چین در سال جاری شاهد جاری شدن سیل بوده است که بر اثر آن بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته شده اند.

سیل در پاکستان همچنان می خروشد

ادامه بارش باران های موسمی در روز یکشنبه در پاکستان خدمات امدادرسانی را متوقف و بحران در این منطقه را عمیق تر کرده است. جاری شدن سیلی که در دهه های گذشته در پاکستان فاجعه بارترین به شمار می رود، زندگی حدود ۱۳ میلیون نفر را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است.

مقامات پاکستانی می گویند سیل، شمال غربی کشور را پوشانده و در مسیر رودخانه ایندوس به سوی جنوب و استان سند در حرکت است. به گفته مقامات سیل تاکنون جان دست کم ۱۶۰۰ نفر را گرفته است.

ده ها هزار نفر در سند از خطر سیل گریختند اما برخی از ترس به یغما رفتن اموالشان در خانه ها ماندند. مسئولان در تلاش برای امدادرسانی به مردم هستند. بارش باران های سهمگین حتی برخی هلیکوپترهای امدادرسان را مجبور بر زمین نشستن کرد.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، خواستار کمک های بین المللی بیشتر از کشورهای داوطلب شده است. او گفت بحران فراتر از ظرفیت دولت است.

دفتر پناهندگان کمسیر عالی سازمان ملل متحد گفت کارمندان این نهاد از کمبود غذا، دارو و آب پاکیزه خبر داده اند. سازمان ناتو وعده داده است که به عملیات نقل و انتقال در منطقه بحران زده یاری رساند.

آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان، روز شنبه به منظور جمع آوری پول برای قربانیان سیل و شرکت در راهپیمایی حزب مردم پاکستان، به بریتانیا سفر کرده بود. تصمیم او برای سفر به اروپا همزمان با بالاگرفتن بحران سیل در کشورش، موجب بروز برخی انتقادها شده است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است بدون دسترسی به آب سالم، مردم پاکستان در خطر حاد ابتلا به بیماری های ناشی از آب آلوده مانند اسهال و وبا هستند.

سیل همچنین در منطقه کشمیر تحت کنترل هند نیز جاری شده است و دست کم ۱۳۲ نفر در منطقه هیمالیا جان باخته اند.  

تعیین نرخ اجاره بها در ایران دولتی می شود

علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرداری، روز جمعه ۱۵ مرداد ماه از فرهنگ، طرح هدفمند کردن یارانه ها، صنعت کشاورزی، اشتغال، و مساله مسکن به عنوان اولویت های دولت دهم نام برد، و اظهار داشت، «دلیلی ندارد نتوانیم در بخشی که من متولی آن هستم، مشکلات مردم را حل نکنیم.»

وزیر مسکن و شهرسازی از تعیین قیمت اجاره مسکن از سال آینده خبر داد، و گفت، «گروهی خاص در جامعه با دلال بازی به دنبال افزایش اجاره بها هستند.»

البته به گفته این مقام، دلالان بازار مسکن شناسایی شده اند و ستادی نیز برای مقابله با آنان تشکیل شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی به تعیین مالیات برای واحدهای مسکونی خالی نیز اشاره کرد و گفت با شوک ایجاد شده هر چند اجاره بها کاهش نیافت ولی خوشبختانه روند صعودی آن نیز فروکش کرده و پیش بینی می شود که بعد از ماه رمضان قیمت ها به سطح قبلی خود برگردد.

وزیر مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در حالی از تدوین بسته سیاستی اجاره بها سخن می گوید،

که خبرگزاری مهر در بعد از ظهر روز شنبه در گزارشی به حال و هوایی اجاره نشینی پرداخته است، و خطاب به وزیر مسکن اعلام می کند، «اجاره مسکن قد کشید، آقای وزیر! لیست افزایش اجاره بها را بخوانید.»

همین منبع با اشاره به گزارش بانک مرکزی، که بر کاهش نرخ تورم تاکید دارد، و هم چنین وضعیت آشفته بازار مسکن که سیر نزولی قیمت ها به دنبال داشته است، از افزایش بیش از ۲۰ درصدی میانگین اجاره بهای مسکن سخن می گوید. با تکیه به این منبع، این مسئله نگرانی اجاره نشینان را که اغلب از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند در پی داشته است.

به گزارش این خبرگزاری، گذری بر بنگاه‌های مسکن نشان می دهد برای رهن کامل یک آپارتمان ۳۳ متری یک‌خوابه در چهارراه نظام آباد باید ۱۱ میلیون تومان پرداخت. برای اجاره آپارتمانی ۴۳ متری در خیابان دربند علاوه بر پرداخت ودیعه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی باید ماهانه ۳۵۰ هزار تومان اجاره داد و یک آپارتمان ۷۰ متری در خیابان رسالت را با ۳ میلیون تومان ودیعه و پرداخت ۳۰۰ هزار تومان ماهانه اجاره کرد. برای آپارتمان ۷۰ متری در خیابان شهدا ۸ میلیون ودیعه و ۴۰۰ هزار تومان اجاره باید پرداخت شود.

آپارتمانهای بالای ۸۰ متر نیز از این افزایش قیمت بی نصیب نمانده اند به طوریکه برای اجاره یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در فردوس بهار شمالی باید ۲۰ میلیون تومان ودیعه و ۴۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت کرد. یک آپارتمان ۷۸ متری ۲ خوابه در شهران با ۵ میلیون تومان ودیعه و ۶۰۰ هزار تومان ماهانه اجاره کرد. آپارتمانی ۹۵ متری در خیابان دولت در مقابل ۹ میلیون تومان ودیعه و ۷۰۰ هزار تومان ماهانه، خانه ای با متراژ مشابه در خیابان فرشته با ۳۰ میلیون تومان ودیعه و ۹۰۰ هزار تومان ماهانه و در شهرک غرب با ۱۰ میلیون تومان ودیعه و ۷۵۰ هزار تومان ماهانه اجاره بها به مستاجر داده می شود.

این در حالی است که در اوایل سال جاری رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با خبرگزاری مهر از کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت اجاره بهای مسکن ناشی از کاهش قیمت ملک در کشور تا پایان سال خبر داده بود که علت این پیش بینی را افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۱۵ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان عنوان کرد اما این پیش بینی نیز محقق نشده است.

از دید برخی از آگاهان، کاهش سود بانکی نسبت به تورم رغبت افراد را برای سپرده گذاری کاهش داده و افزایش هزینه ها، صاحبان املاک را برای کسب در آمد ماهانه از طریق اجاره بها راغب تر ساخته است.

در حالی شاهد چنین وضعیتی هستیم، که دولت در اوایل سال هر گونه افزایش قیمت را در اجاره بها رد می کرد و یا آن را بسیار ناچیز می خواند. هر چند بالاخره روز جمعه ۱۵ مرداد ماه عالی ترین مقام وزارت مسکن با قبول این افزایش، آن را ناشی از احتکار مسکن دانست.

تعیین دستوری نرخ های اجاره بها برای مناطق ۲۲ گانه تهران، در حالی احتمالا از سال آینده به کار گرفته می شود، که محمد صادق جنان صفت در سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد روز شنبه ۱۶ مرداد نوشته است، «كاش دولت می ‌توانست آمار دقيق و غيرقابل خدشه‌ای از نرخ اجاره‌نشينی در شهرهاي بزرگ و رشد اين نرخ را ارائه كرده و در مقابل نرخ رشد عرضه مسكن اجاره‌ای را نيز به افكار عمومی اطلاع دهد. اگر اين اتفاق بيفتد و آمارها دقيق و غيرجانبدارانه باشد، نرخ اجاره مسكن حتما به تعادل گرايش پيدا می ‌كند. تا زمانی كه اين آمارها در اختيار افكار عمومی قرار داده نمی ‌شود، همه چيز به رضايت و مطلوبيت دو طرف معادله برمی ‌گردد و دخالت‌های سخت‌گيرانه كار را بدتر خواهد كرد.»

کمال اطهاری، کارشناس اقتصادی، نیز بامداد روز شنبه ۱۶ مرداد ماه در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

با تأکید بر این نکته که تعيين نرخ اجاره‌بها در شرايط فعلی نه تنها اين حوزه را از آشفتگی كنونی نجات نمی ‌دهد بلكه موجب اختلال در حوزه بازار بها خواهد شد. وی گفت، «تعيين نرخ اجاره‌بهای مسكن همان راهی است كه مسكن مهر طی كرده است.»

اين كارشناس اقتصادی تصريح كرد، «تعيين نرخ اجاره بها، ادامه روند سياست‌های نادرست مسكن و تداوم بي‌برنامه‌گی و آشفتگی در حوزه مسكن است.»

اطهاری ادامه داد، «تعيين نرخ اجاره ‌بها بازار مخصوص خود را دارد و اين بازار کالای همگنی ندارد كه بتوان برای آن نرخ تعيين كرد.» وی افزود، «در شرایط کنونی رکود مسکن، تعیین نرخ اجاره بها یک نوع فرو رفتن در بحران است و باعث چالش بیش از پیش مسکن می‌شود.»

به باور آقای اطهاری تعیین اجاره بها چاره نیست. از دید این کارشناس اقتصادی، دولت به جای ادامه سیاست های نادرست و از این شاخه به آن شاخه پریدن بهتر است سیاست های طرح جامع مسکن را در چارچوب برنامه پنجم توسعه اجرا کند.

تامین مسکن برای کم درآمدها و ارتقای صنعت ساخت و ساز دو محور اصلی طرح جامع مسکن به شمار می رود.

سیل در مرکز اروپا ۷ قربانی گرفته است

سیل ناشی از باران های سنگین دست کم ۷ تن را در لهستان، آلمان و جمهوری چک کشته است.

گزارش های مقامات محلی و مسئولان پزشکی حاکی است که سیل پل ها را ویران کرده و ارتباط شهرک ها و روستا را با بقیه مناطق قطع کرده است. بگفته آنها سیل همچنین موجب خاموشی برق شده و هزاران نفر را ناچار ساخته است خانه های خود را ترک کنند.

پرسنل نجات اضافی و سربازان برای کمک به تخلیه مردم در برخی از نواحی سیل گرفته فراخوانده شده اند.

توفان و بارش باران های سنگین منطقه را از روز جمعه فراگرفته است. هواشناسان هشدار داده اند که انتطار نمی رود باران تا روز یکشنبه متوقف شود.

تحریم تهران روسیه را به حیات خلوت گاز ایران رسانده است

بابک افقهی، معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان تجارت ایران، در حاشیه دیدار با هیأت های خارجی مشارکت کننده در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان که توسط اتاق ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است، با استناد به حضور ۳۵ کشور و ۴۰۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه، گفت، حضور کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی، منطقه آسیایی، منطقه خاورمیانه و آفریقایی از جمله فرانسه، آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا، چین، افغانستان، عراق و لبنان حکایت از این موضوع دارد که اعمال تحریم های سیاسی علیه ایران از بعد سیاسی شکست خورده است.

در همین حال خبرگزاری مهر روز جمعه ۱۵ مرداد ماه اعلام کرد، «با افزایش تحریم و فشارهای بین المللی علیه صنایع نفت و گاز ایران، استراتژی و رویکرد وزارت نفت برای توسعه صنعت نفت کشور هم از غرب به شرق گرایی تغییر کرده است و از این رو تحلیل گران از چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان شرکای استراتژیک نفتی ایران نام می برند.»

هر چند بر اساس این گزارش، شرکت های نفتی روسیه با امضای قرار دادهایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، ضمن تغییر رویکرد سنتی گذشته، به دنبال حضور بلند مدت در حیاط خلوت گاز ایران هستند. با تکیه به این منبع، ایران در سال های اخیر نه تنها قرار داد جدید نفت و گازی با همسایگان جنوبی خود امضا نکرده است، بلکه برخی از قراردادهای قبلی هم چون صدور گاز به امارت متحده عربی هم کماکان در وضعیت بلاتکلیفی قرار داد.

این در حالی است، که خبرگزاری رویترز روز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه، از افزایش سخت گیری های امارت متحده عربی بر انتقال فرآورده های نفتی به ایران خبر داد. این منبع با بیان این موضوع که تحریم های جدید، فروش فرآورده های نفتی یا نفت خام به ایران را منع نمی کند به مجازات هايی اشاره می کند که به وسیله آمریکا در جدیدترین تحریم های خود، برای صادرکنندگان بنزین به ایران در نظر گرفته است.

تحلیل گران احتمال می دهند که تشدید نظارت ها و سخت گیری ها در بنادر امارات متحده عربی، ایران را به استفاده از بنادر دیگری در ترکیه و پاکستان بکشاند.

در این حال شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) روز پنج شنبه ۱۴ مرداد ماه، از قول محمد رضا فرزین، معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی طرح تحول اقتصادی، از آغاز اصلاح قیمت های انرژی در طرح هدفمندی یارانه ها، از آذر ماه جاری خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، نیز در جریان سفر استانی خود در هفته گذشته به همدان اعلام کرد اولین قسط یارانه نقدی مهر ماه به حساب مردم واریز خواهد شد. وی بار دیگر تاکید کرد که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حتی یک فقیر هم در کشور باقی نخواهد ماند.

سخنان محمود احمدی‌نژاد پس از آن بیان شد که اخیرا چند اظهارنظر متفاوت درباره زمان اجرای قانون یارانه‌ها مطرح گرديده است.

پیش از این برخی از مقامات، همچون شمس‌الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بودند که قانون یارانه‌ها اول مهر ماه اجرایی خواهد شد، اما پس از چند روز محمد رضا فرزین، معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی طرح تحول اقتصادی، اعلام کرد که زمان اجرای قانون یارانه‌ها نیمه دوم سال خواهد بود كه به معنای اجرای این قانون از اول مهر نيست.

سپس وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که قانون یارانه‌ها در نیمه دوم سال خواهد شد. آقای حسینی اظهارات پیشین خود مبنی بر اجرای این قانون از اول مهر را هم تکذیب کرد و چنین نقل قولی از خود را اشتباه رسانه‌ای دانست.

این در حالی است که مجید نصیر پور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی تجربگی وزیر بازرگانی اعلام کرد عدم پرداخت پول کشاورزان فعالیت های آنان را با مشکل مواجه کرده است.

حسن تامینی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، نیز اظهار داشت، کشاورزی گیلان در حال نابودی است.

هم زمان آقای احمدی نژاد در چهارمین نشست سران سه کشور فارسی زبان در تهران بازار ایران را برای محصولات کشاورزی تاجيکستان مناسب دانست.

هم زمان حجت الاسلام محمد رضا میر تاج الدینی، معاون اول رئیس جمهوری در امور مجلس، قوانین موجود در مورد کالاهای تولیدی ساخت اسرائیل را ناقص دانست.

رییس جمهوری لبنان می خواهد ارتش کشور را تقویت کند

رییس جمهوری لبنان می گوید او برای مجهز ساختن نیروهای مسلح کشور به تسلیحات و تجهیزات بهتر، کوشش جدیدی را آغاز کرده است.
این موضوع را میشل سلیمان روز شنبه در جریان دیداری از شهر «عدیسه» در جنوب لبنان، محل زدوخورد مرگبار اخیر بین نیروهای لبنان و اسراییل، عنوان کرد.
سلیمان همچنین از آنچه آنرا کمپین بازداشتن لبنان از مسلح ساختن خود نامید انتقاد کرد.
هفته پیش، اهود باراک وزیر دفاع اسراییل در یک مصاحبه رادیویی اظهار نظر کرد که دادن سیستم های تسلیحات پیشرفته به ارتش لبنان اشتباه خواهد بود.
سازمان ملل از زمان زد وخورد روز سه شنبه که به مرگ یک افسر اسراییلی، دو سرباز و یک خبرنگار لبنانی منجر شد، در تلاش بوده است تنش های مرزی را کاهش دهد.
آن حادثه ترس از آغاز جنگ دیگری بین اسراییل و لبنان را افزایش داد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر