سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

فرانسه: کشور مالی می خواهد در مبارزه با تروریسم شرکت کند

فرانسه می گوید مالی می خواهد در تلاش های ضد تروریستی منطقه ای گنجانده شود.

برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، این خبر را روز سه شنبه در پی دیداری با رییس جمهوری مالی و چند روز پس از آن اعلام کرد که شاخه القاعده در شمال آفریقا گفت یک امداد گر فرانسوی را که به گروگان گرفته بود کشته است.

در حالی که فرانسه سعی دارد پاسخ خود را به قتل گروگان هماهنگ کند، کوشنر درسراسر منطقه سفر می کند.

فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه گفت کشور او اینک با القاعده در مغرب عربی، در جنگ است.

هفته پیش نیروهای نظامی فرانسه و موریتانی در کوشش برای نجات میشل ژرمانو، گروگان ۷۸ ساله، عملیاتی را آغاز کردند. این کوشش به خاک مالی کشیده شد، اما بنا به گزارش ها دولت مالی از این که در طرح ها گنجانده نشده بود ناراضی بود.

نخست وزیر فرانسه گفت دولت انتقام گیری نمی کند، اما متعهد است ستیزه گران را به دست عدالت بسپارد.

یک رهبر گروه گفت ژرمانو به تلافی مرگ شش عضو القاعده در جریان حمله در هفته پیش کشته شد.

فیون روز سه شنبه گفت روشن نیست که آیا ژرمانو پیش از حمله کشته شد یا پس از آن.

القاعده در مغرب عربی تا روز دوشنبه به فرانسه مهلت داده بود مبادله زندانیان را برای آزادی گروگان ترتیب دهد. نیکولا سارکوزی، رییس جمهوی فرانسه، روز دوشنبه در یک پیام تلویزیونی گفت مرگ ژرمانو، «بی مجازات نخواهد ماند.»

اتحادیه آفریقا تعداد بیشتری صلحبان به سومالی می فرستد

رهبران اتحادیه آفریقا موافقت کرده اند سربازهای بیشتری به سومالی بفرستند. در آنجا ستیزه گران اسلامی دولت را به سرنگونی تهدید می کنند.

اتحادیه آفریقا درخواست افزودن ۲ هزار سرباز به نیروهای مستقر در موگادیشو، پایتخت سومالی، را تصویب کرد. با این رقم، تعداد صلحبانان به ۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

نیروی فعلی از سربازانی از اوگاندا و بروندی تشکیل می شود، اما رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفته است گینه آماده است تعدادی سرباز بفرستد.

جانی کارسون، مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در دیداری با چندین نفر از رهبران کشورهای شاخ آفریقا و آفریقای شرقی گفت آنها به تقویت نیروها برای شکست دادن الشباب متعهد هستند - الشباب یک گروه افراطی است که می خواهد سومالی به یک کشور بنیادگرای اسلامی تبدیل شود.

رهبران اتحادیه آفریقا همچنین درباره تقویت نیرو و دادن اجازه حمله به ستیزه گران به آن، گفت و گومی کنند.

الشباب و یک گروه دیگر ستیزه گر، حزب الاسلام، بر بخش های بزرگی از جنوب سومالی و موگادیشو حکومت می کنند. دولت فقط بخش های کوچکی از شهر، از جمله فرودگاه، بندر و کاخ ریاست جمهوری را در کنترل دارد.

در کنفرانس اتحادیه آفریقا بیش از ۳۰ رییس کشور حضور دارند. شرکت کنندگان افزون بر سومالی درباره مسائل دیگر نیز بحث می کنند. بهداشت، امنیت غذایی و بهبود تاسیسات زیر بنایی از آن جمله هستند.

جسد ملوان مفقود شده آمریکایی در افغانستان پیدا شد

به گفته ناتو جسد یکی از دو ملوان آمریکایی که در شرق افغانستان مفقود شدند، پیدا شده است.

اطلاعیه ای که روز سه شنبه منتشر شد حاکی است جسد روز یکشنبه در پی یک جستجوی گسترده کشف شد. ناتو می گوید عملیات جستجو و کشف تا پیدا شدن دومین ملوان مفقود شده ادامه خواهد یافت.

طالبان پیشتر گفتند آنها یک ملوان را در تیراندازی کشته و دیگری را به اسارت گرفته اند.

دو ملوان روز جمعه در ایالت لوگر، پس از ورود به ناحیه ای که قرارگاه شورشیان شناخته می شود، ناپدید شدند. نیروهای ناتو پست های بازرسی در راه ها گذاشته، اعلامیه هایی پخش کردند و پاداش ۲۰ هزار دلاری برای اطلاعاتی که منجر به یافتن ملوانان بشود پیشنهاد کردند.

ناتو روز سه شنبه گفت کسانی را که دومین سرباز را در اسارت دارند، مسئول ایمنی و رفتار مناسب با او می داند.

اطلاعیه ناتو هویت ملوانی را که کشته شده مشخص نمی کند، اما روزنامه «دِنوِر پست»، در ایالت کلورادو، می نویسد یک قانون گزار محلی او را جاستین مک نلی ۳۰ ساله معرفی کرده است.

این قانون گزار می گوید مک نلی، پسر خواهر همسر او بود.

از سوی دیگر، وزارت دفاع بریتانیا می گوید مرگ یکی از سربازان آن در انفجاری در روز دوشنبه ممکن است از یک «آتش خودی» ناشی شده باشد.

در شرق افغانستان، به گفته ناتو شورشیان روز دوشنبه شش کارگر ساختمانی افغان را کشتند و یک مقام دولتی را ربودند.

ایران از دستگیری ۹ نفر در ارتباط با حملات در زاهدان خبر می دهد

یک مقام قضایی در ایران می گوید نیروهای امنیتی ۹ نفر را به ظن درگیری در بمب گذاری های انتحاری در مسجدی در زاهدان، که ۲۷ کشته و صدها مجروح برجا گذاشت، دستگیر کرده اند.

دادستان زاهدان روز دوشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت هفت «مظنون» و دو «متهم» در ارتباط با حملات دستگیر شده اند.

تحقیقگران بر این عقیده اند که مهاجمان، شیعیانی را که برای برگزاری مراسم سالروز ولادت امام حسین جمع شده بودند، هدف گرفتند.

گروه سنی جندالله، مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و آن را پاسخی به اعدام عبدالمالک ریگی رهبر گروه در ماه گذشته دانست.

هفته پیش، خبرگزاری نیمه رسمی فارس به نقل از پلیس گزارش داد که ۴۰ نفر به ظن کوشش برای ایجاد نا آرامی در پی بمب گذاری ها بازداشت شده اند.

برخی از مقامات جمهوری اسلامی، آمریکا را به حملات در زاهدان ارتباط داده اند، و به حمایت ار کمپین ضد دولتی جندالله متهم کرده اند.

بعضی از مقامات همچنین گفته اند بریتانیا، اسراییل و پاکستان در حملات نقش داشتند.

مقامات آمریکا حملات را محکوم کرده اند و داشتن هرگونه نقشی در انفجارها را تکذیب می کنند.

مایک مولن انتشار اسناد محرمانه جنگ افغانستان را محکوم می کند

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از انتشار هزاران سند محرمانه درباره شش سال گذشته جنگ در افغانستان انتقاد کرده است.

دریادار مایک مولن روز سه شنبه در راه افغانستان به عراق به خبرنگاران گفت او از انتشار غیر مجاز اسناد، که می تواند سربازان آمریکایی در افغانستان را به خطر بیاندازد، «وحشت» کرد.

اسناد، که روز یکشنبه از طریق وی سایت ویکی لیکز منتشر شد، سرویس اطلاعات و امنیت پاکستان - آی اس آی - را به حمایت از برخی از گروه های شورشی متهم می کند.

مولن می گوید یک جنبه اصلی استراتژی های قبلی و فعلی آمریکا این است که مناسبات با پاکستان بهتر شود تا آنکه مقامات قادر شوند القاعده و دیگر گروه های مرتبط با آن را سرکوب کنند.

دریادار مایک مولن، که در دو سال و نیم گذشته ۱۹ بار از پاکستان دیدن کرده است، گفت آس اس آی از نظر استراتژیکی باید جهت خود را تغییر دهد، اما اظهار داشت نمی تواند بگوید علیرغم تلاش های او و دیگر مقامات آمریکایی، این تغییر چه اندازه بوده است.

روز سه شنبه، شورای ملی امنیت افغانستان گفت اسناد فاش شده مغایرتی را در سیاست آمریکا که نقش پاکستان در شورش افغانستان را نادیده گرفته است، منعکس می کند.

شورا در بیانیه ای در اشاره به پاکستان گفت سیاست نامشخص آمریکا نسبت به نیروهایی که «از تروریسم به عنوان ابزاری برای مداخله استفاده می کنند» پیامدهای فاجعه باری داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اتهامات حمایت کشورش از عناصر شورش افغانستان را رد کرد و آنها را «بعید و تحریف شده» نامید.

مقامات آمریکایی می گویند در این باره که چه کسی استاد محرمانه را در اختیار «ویکی لیکز» قرار داد تحقیق می کنند. یک مقام نظامی می گوید ممکن است «اگر هم هفته ها، روزها" طول بکشد تا معلوم شود اسناد منتشر شده در اینترنت چگونه می تواند بر زندگی سربازان آمریکایی و شریکان ائتلاف اثر بگذارد.

«جولیان آسانگ» بنیان گذار ویکی لیکز می گوید بیش از ۹۱ هزار سند محرمانه در اختیار دارد، جزییات تلفات غیر نظامیان در جریان حملات نیروهای ائتلاف علیه طالبان از آن جمله است.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت درز اسناد غیر قانونی است، اما افشاگری های گسترده ای را شامل نمی شود. او یاد آور شد که آمریکا مدت ها نگران تلفات غیر نظامیان و پناهگاه های امن ستیزه گران در پاکستان بوده است.

جیمز جونز، مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما، گفت اسناد این واقعیت را که آقای اوباما سال پیش استراتژی جدیدی را، با افزایش عمده منابع برای افغانستان و تمرکز بر پناهگاه های القاعده و طالبان در پاکستان اعلام کرد، منعکس نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی: تحریم ها بر ایران تاثیر نخواهد داشت

ایران تحریم های جدید اتحادیه اروپا و کانادا را محکوم کرده است. هدف تحریم ها، که بخش های انرژی، تجارت خارجی و بانکداری کشور را در بر می گیرد، تا حدودی این است که سرمایه گذاری و تجارت در صنایع پر سود نفت و گاز ایران متوقف شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت تحریم ها بر تهران تاثیر نخواهد داشت، و به از سر گرفتن مذاکرات درباره برنامه اتمی کمک نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت تحریم ها «قابل قبول نیست» و با تلاش های سازمان مل متحد برای حل مساله مغایرت دارد.

کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت تحریم ها پیام نیرومندی به ایران می فرستد که برنامه اتمی آن نگرانی «جدی و فزاینده ای» را موجب می شود. اما وی یادآور شد هدف اتحادیه اروپا تغییر نکرده است و می خواهد ایران را تشویق کند به میز مذاکره بازگردد.

در هفته های اخیر، شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارمین دور تحریم ها را علیه ایران برقرار ساخت، و آمریکا نیز تحریم های اقتصادی جداگانه ای را تصویب کرد.

آمریکا ازاتحادیه اروپا و کانادا بدلیل اقداماتی که علیه ایران انجام داده اند قدردانی می کند.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت این اقدامات، همراه با تحریم های جدید و فعلی آمریکا، برنگرانی فزاینده جامعه بین المللی ار برنامه اتمی ایران تاکید می گذارد.

وضعیت میلیاردها دلار درآمدهای نفتی عراق روشن نیست

یک حسابرس آمریکایی می گوید وزارت دفاع آمریکا نمی تواند مشخص کند ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار درآمدهای نفتی عراق چگونه خرج شده است.

رسیدگی به یک صندوق ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری نشان می دهد پنتاگون نتوانسته است حساب های بانکی درست و مشخصی برای بخش عمده ای از پول، که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ کنترل می کرد، باز کند. قرار بود این مبلغ برای تلاش های بازسازی مصرف شود.

حسابرس می گوید بدون این حساب ها، پول در برابر «استفاده های نامناسب و از بین رفتن های نامشخص آسیب پذیر» شده است.

او در گزارش خود کسی را به کلاهبرداری متهم نمی کند، اما می گوید از ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری که به درستی مصرف نشده، ارتش نتوانسته هیچ سابقه ای برای ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارائه دهد.

پنتاگون در پاسخ به حسابرسی، قول داده است روش های محاسباتی خود را تغییر دهد.

آمریکا هنوز بیش از ۳۴ میلیارد دلار در صندوق دارد، که قرار بود در سال ۲۰۰۷ به کنترل عراق بازگرداند.

نخست وزیر بریتانیا از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا پشتیبانی می کند

دیوید کامرون، نخست وزیربریتانیا، قول داده است از تلاش های ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت کند.

کامرون روز سه شنبه در آنکارا گفت او مشتاقانه از ورود ترکیه به اتحادیه استقبال می کند، و خشم خود را از به تاخیر افتادن آن ابراز داشت.

رهبر بریتانیا از کسانی که با تقاضای ترکیه مخالفت می کنند به شدت انتقاد کرد و گفت آنها طرفداران حمایت از صنایع داخلی هستند یا درک متعصبانه نادرستی از اسلام دارند.

فرانسه و آلمان، رهبری مخالفت با ورود ترکیه به اتحادیه اروپا را بر عهده دارند.

کامرون بر اهمیت ترکیه به عنوان یک شریک استراتژیک در خاورمیانه، هم از نظر قابلیت اقتصادی و هم نفوذ سیاسی، تاکید گذاشت.

کامرون، گفت او می خواهد میزان تجارت بین بریتانیا و ترکیه در پنج سال آینده دو برابر شود.

نخست وزیر بریتانیا قرار است از ترکیه رهسپار هند شود.

رييس پيشين سی آی ا: استفاده از گزينۀ نظامی در ايران شايد بدترين پيآمد را به همراه نداشته باشد

مايکل هيدن، رييس پيشين سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا زمان رياست جمهوری جورج بوش در يک مصاحبه تلويزونی با شبکه تلويزيونی سی ان ان گفت به نظر مي رسد به رغم تحريم ها و تلاش های آمريکا و متحدانش برای تعامل با جمهوری اسلامی ايران، اين کشور برنامه های هسته ای خود را دنبال می کند و اين امر استفاده از گزينۀ نظامی عليه تهران را بسيار برجسته تر کرده است.

«مايکل هيدن،» رييس سابق «سی آی ا» می گويد «ما به تعامل روی می آوريم آنها به غنی سازی ادامه مي دهند؛ ما به تحريم رأی می دهيم آنها برنامۀ خود را دنبال می کنند؛ ما تلاش می کنيم که آنها را از ادامه راهشان باز داريم، آنها به کار خود ادامه می دهند.» آقای هيدن می گويد گزينۀ نظامی عليه ايران اکنون بيش از هر زمان ديگری مطرح و قابل توجيه است.

به اعتقاد رييس پيشين سی آی ا، استفاده از گزينه نظامی شايد بدترين پيآمد را به همراه نداشته باشد. آقای هيدن می گويد نزديک شدن ايران به قابليت های هسته ای به همان اندازه موجب بی ثباتی خاور ميانه خواهد شد که ايران به سلاح هسته اي مجهز شود.

چنين زمزمه هايی اخيراً از سوی مقامات نظامی آمريکايی نيز به گوش می رسد که می گويند در صورتی که تحريم ها برای متوقف کردن برنامه های هسته ای جمهوری اسلامي ايران کارگر نباشد، همه گزينه ها از جمله گزينه نظامی عليه ايران روی ميز قرار دارد.

در روزهای گذشته اسراييل برای دفاع از خود به تدابير امنيتی بيشتری دست زد و به بنا به گزارش روزنامه هآرتض مقامات دو کشور اسراييل و آمريکا، روز يکشنبه توافقنامه ای را برای ايجاد سپر دفاع موشکی توسط موشک های موسوم به «پيکان» بر فراز خاک اسراييل، امضا کرده اند.

نسل سوم موشک های «پيکان» که در حال تکميل است می تواند موش کهای بالستيک دوربرد را که احتمالاً از سوی ايران به طرف اسراييل پرتاب شود در ارتفاع بالا، منهدم کند. طرح توسعه موشک های دفاعی پيکان مشترکاً توسط يک شرکت دولتی اسراييل و شرکت آمريکايی بويينگ دنبال مي شود.

۷ بانک مردود اروپايی برای سرو سامان دادن به وضع خود به ۴ و نيم ميليارد دلار اعتبار نياز دارند

روز دوشنبه بازارهای بورس جهان به انتشار چند خبر، واکنش مثبت دادند. نتيجه آزمون توانمندی مالی بانکهای اروپايی، ارزيابی مجدد اقتصاد يونان، تغيير مديرعامل شرکت بريتيش پتروليوم و طرح خصوصی سازی شرکت های بزرگ دولتی روسيه، از جمله اين اخبار بود.

کميته ناظران بر امور بانکی اروپا اعلام کرد که در آزمون توانمندی مالی بانکهای اروپايی، از ميان ۹۱ بانک، ۷ بانک مردود شناخته شدند. بانکهای مردود متشکل از دو بانک آلمانی و ۵ بانک اسپانيايی است.

ناظران کميته امور بانکی اروپا همچنين ميافزايند که برای رفع ايرادات بانکهای مردود نياز به ۴ و نيم ميليارد دلار است که بمراتب کمتراز پيش بينی کارشناسان مالی ست.

نتيجه آزمايش نشان داد که سيستم بانکی اروپا توانايی آنرا دارد که در مقابل بحرانهای مالی و اقتصادی آتی جهان ايستادگی کند، که اين امر با استقبال سرمايه گذاران بازارهای بورس سهام جهان روبرو شد و همزمان ارزش برابری يورو را در مقابل دلار آمريکا، افزايش داد.

رونق روز دوشنبه بازارهای بورس جهان و بالا رفتن ارزش برابری يورو همچنين ناشی از ورود هيأتی متشکل از مقامات اتحاديه اروپا، صندوق بين المللی پول و بانک مرکزی اروپا به آتن بود. قرار است که اين هيأت پيش از پرداخت دومين بخش وام ۱۱۰ ميليارد دلاری خود به يونان پيشرفتهای اخير اقتصادی اين کشور از جمله برنامه صرفه جويی دولت آن کشور را مورد بازرسی و ارزيابی قرار دهند.

يونان اولين بخش وام ۱۱۰ ميليارد دلاری خود را در ماه مه گذشته دريافت کرد، و چنانچه بازرسی مقامات با موفقيت انجام شود، ۹ ميليارد دلار ديگر وام خواهد گرفت.

در همين راستا، وزير دارايی يونان گفت که برنامه صرفه جويی دولت ثمربخش بوده و شرايط لازم برای دريافت وام دوم را فراهم ساخته است.

بازرسی مقامات اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول زمانی آغاز ميشود که هزاران راننده کاميون روز دوشنبه دست به اعتصاب زدند که خود نشانگر تداوم اعتصابات در يونان و مقاومت مردم اين کشور در مقابل برنامه صرفه جويی دولت است.

رانندگان بعنوان اعتراض به کمبود بنزين، کاميونهای خود را در نقاط مختلف کشور در کنار خيابانها و جاده ها پارک کرده اند، که به گفته اتحاديه آنها، کاميونهای خود را برای چند روز حرکت نخواهند داد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر