سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری آمریکا واررد ایالت لوئیزیانا شد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای ارزیابی کوشش های شرکت بریتیش پترلیوم جهت متوقف ساختن بزرگترین نشت نفت در تاریخ آمریکا، به ایالت لوئیزیانا رفته است.
 
هواپیمای رییس جمهوری روز جمعه در فرودگاه نیو اورلئان بزمین نشست، و آقای اوباما بی درنگ عازم جلسه ای شد که فرمانده گارد ساحلی و مقامات دیگر برای تشریح فعالیت های جاری ترتیب داده بودند. انتظار می رود او بعدا با رسانه ها گفت و گو کند.

بی پی روز جمعه گفت برای متوقف ساختن جریان نفت، به پمپاژ مایعات سنگین بداخل چاه در خلیج مکزیک ادامه می دهد.

تونی هیوارد، مدیر اجرایی شرکت در مصاحبه ای با تلویزیون سی بی اس گفت کارشناسان همچنین لاستیک و مواد دیگر به چاه وارد کرده اند.

او گفت ۴۸ ساعت طول خواهد کشید تا شرکت بتواند تایید کند کوششهای جدید موفقیت آمیز بوده است یا نه.

بی پی می گوید در صورت موفقیت، آنگاه از سیمان برای بستن چاه استفاده خواهد کرد.

شرکت گفته است کوشش برای نشت نفت تا کنون حدود ۹۳۰
 میلیون دلار هزینه برداشته است.

پرزیدنت اوباما گفته است او مسئولیت کامل بستن چاه و پاکسازی نفت را بر عهده می گیرد و دولت فدرال عملیات بی پی را هدایت می کند.

نخست وزیر چین و رییس جمهوری کره جنوبی درباره حادثه غرق یک کشتی کره جنوبی بحث می کنند

نخست وزیر چین می گوید دولت او مانع اجرای عدالت در ماجرای حمله مرگبار به یک کشتی جنگی کره جنوبی نخواهد شد.

وی جیابائو، این موضوع را روز جمعه در جریان دیداری با لی میونگ باک رییس جمهوری کره جنوبی در سئول عنوان کرد.

کره جنوبی کره شمالی را به غرق آگاهانه کشتی در ۲۶ مارس، وکشته شدن ۴۶ ملوان، متهم کرده است.

بنقل از «ون» گفته می شود پکن نظر نهایی خود را پس از بررسی یافته های یک هیات تحقیق بین المللی اعلام خواهد کرد.

رهبر چین روز جمعه برای دیداری یک روزه و رو در رو با رییس جمهوری کره جنوبی وارد سئول شد. دو رهبر روز شنبه برای شرکت در جلسه سه روزه ای با حضور نخست وزیر ژاپن به جزیره ییلاقی «ججو» خواهند رفت.
 
کره جنوبی عهد کرده است پرونده کره شمالی را برای وضع تحریم های احتمالی علیه آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع کند. آمریکا و ژاپن از موضع سئول طرفداری کرده اند، اما پکن تا کنون از گرفتن یک موضع رسمی خودداری کرده است.
 
ژاپن روز جمعه اعلام کرد مقررات مالی جدیدی را در مورد کره شمالی به اجرا می گذارد. پارلمان ژاپن نیز لایحه ای را تصویب کرده است که به گارد ساحلی کشور اجازه می دهد از کشتی های باری کره شمالی بازرسی کند.
 
کره شمالی هرگونه درگیری در غرق کشتی جنگی کره جنوبی را تکذیب کرده است.

پارلمان اروپا بجای تجليل از ندا متکی را دعوت کرده است

وال استريت جرنال زيرعنوان "تجليل از خاطره ندا سلطان" مقاله امانوئل اتولنگی پژوهشگر ارشد در بنياد دفاع از دمکراسی و نويسنده کتاب "زيرابری از قارچ اتمی: اروپا، ايران و بمب" را در ستون عقايد چاپ کرده است. او می نويسد روز اول ژوئن، منوچهرمتکی وزير امورخارجه ايران وارد سالن باشکوه پارلمان اروپا ميشود تا در جلسه کميته روابط خارجی اين پارلمان شرکت کند. برای پارلمان اروپا در آن موقع چه چيزی مناسب تراز آن است که از او با تصويری بزرگ از ندا سلطان، معترض جوانی استقبال کند که در جريان تظاهرات مسالمت آميزعليه انتخابات تقلبی ژوئن ۲۰۰۹ هدف تيراندازی يک شبه نظامی دولت ايران قرارگرفت.

پارلمان اروپا به اقدامی شجاعانه شهرت ندارد. اما بعضی اعضای آن شجاع اند. يکی از آنان فيورلو پرورا ست - قانونگزاری ايتاليائی که دسامبر گذشته ازهمقطارانش خواستارنصب تصويری از ندا در کنارتصوير آنگ سان سوچی ناراضی برمه ای در وروديه پارلمان در بروکسل شد. آقای پرورا به سرعت توانست حمايت کافی همقطارانش را برای تسليم اين خواست به هيات رئيسه پارلمان کسب کند. اما اين هيات که بخاطر تماس و گفتگو با ايران علاقمند به ميزبانی نمايندگان آن است پيشنهاد آقای پرورا را پنج ماه بی هيچ اقدامی معطل گذاشت، و دست آخرآن را رد کرد.

نامه رسمی رد پيشنهاد آقای پرورا بدان جهت شگفت انگيزاست که جرزی بوزک رئيس پارلمان اروپا - ناراضی دوران کمونيستی لهستان - شخصا آن را امضا کرده است. آقای بوزک که خود عليه استبداد و ديکتاتوری شوروی در صف مقدم بود بايد بداند ناراضيان برای آزادی چه قيمتی را تحمل ميکنند.

آقای بوزک در نامه ای خطاب به آقای پرورا ميگويد نگران است چنين اقدامی در مورد ندا به خانواده اش آسيب برساند.

مرگ ندا سلطان جهان را به شناخت و درک ماهيت استبدادی رژيم ايران واداشت. اين موجب شد که رهبران جهان در مناسبات گرم و نرم اقتصادی خود با تهران تجديد نظر کنند وآنان را برآن داشت به اين موضوع بيانديشند که شرط امنيت ممکن است بجای معامله ای اتمی با خامنه ای و شرکا در پيروزی برچالش های دمکراتيک باشد.

اما پارلمان اروپا که تنها نهاد واقعا دمکراتتيک اروپاست هنوزترجيح داده است بجای اقدامی ساده برای ندا سلطان، از رنجاندن ديکتاتوری اجتناب کند.

نیروهای افغان با شورشیان در نزدیک مرز پاکستان می جنگند

نیروهای امنیتی افغانستان به نبرد با شورشبان در شرق کشور ادامه می دهند، در همین حال مقامات سعی دارند این گزارش را که یک فرمانده ارشد طالبان پاکستانی در اوایل هفته کشته شد، تایید کنند.

مقامات می گویند شبه نظامیان در صدد بر آمدند کنترل ناحیه ای در ایالت نورستان در امتداد مرز پاکستان را بدست بگیرند. زدو خوردها روز جمعه ادامه یافت.

در این میان، مقامات امنیتی در افغانستان در باره گزارش مرگ مولانا فضل الله فرمانده طالبان پاکستانی در جریان نبردهایی در نورستان تحقیق می کنند. رهبران طالبان پاکستانی ادعا می کنند فضل الله هنوز زنده است.

در رویدادی دیگر در جنوب افغانستان، ناتو می کوید در انفجار بمبی در روز جمعه یکی از سربازان آن کشته شد.

ناتو همچنین گزارش می دهد کشیدن یک خط راه آهن ۷۵ کیلومتری بین شهر «ترمز» در ازبکستان و مزار شریف در شمال افغانستان ادامه دارد. نخستین خط راه آهن کشور قرار است در اواخر سال جاری تکمیل شود، و انتظار می رود میلیون ها تن کالا و تدارکات به افغانستان حمل کند.

آمریکا و ژاپن با تغییر مکان پایگاه هوایی آمریکا در اوکیناوا موافقت می کنند

آمریکا و ژاپن تصمیم گرفته اند به توافق برای تغییر مکان یک پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در جزیره اوکیناوا پای بند بمانند.

علیرغم قول های قبلی نخست وزیر ژاپن برای برچیدن پایگاه از جزیره، آمریکا و ژاپن روز جمعه در بیانیه مشترکی گفتند پایگاه هوایی فوتنما به «کمپ شواب»، در بخش کم جمعیت تر اوکیناوا منتقل خواهد شد.

ساکنان محلی از دیرباز به حضور پایگاه در یک منطقه پر جمعیت معترض بوده اند، و به سرو صدا، آلودگی و جرائمی که پرسنل نظامی آمریکا مرتکب می شوند استناد می کنند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و یوکیو هاتویاما نخست وزیر ژاپن چند ساعت پیش از اعلام تصمیم، تلفنی درباره این مساله بحث کردند.

کاخ سفید می گوید دو رهبر از پیشرفتی که در حل مساله صورت گرفته است، ابراز رضایت کردند.

اما این تصمیم با مخالفت هایی در ائتلاف حاکم ژاپن روبرو شده است.

نخست وزیر یکی از وزیران کابینه خود را بدلیل خوددای از قبول توافق برکنار کرد.

تصمیم باقی گذاشتن پایگاه هوایی فوتنما در اوکیناوا موقعیت سیاسی هاتویاما را در پیشاپیش انتخابات مجلس اعیان در ماه آینده ضعیف کرده است. او سال گذشته با قول رابطه ای «برابرتر» با آمریکا، و بیرون بردن پایگاه از اوکیناوا، حزب دمکرات چپ میانه خود را به پیروزی رساند.

نخست وزیر هفته پیش از رای دهنگان پوزش خواست و گفت پایگاه، آنگونه که در قرار داد اصلی مشخص شده است، باید در جزیره باقی بماند.

مقام سازمان ملل متحد می خواهد حملات هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان متوقف شود

یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد از ایالات متحده آمریکا خواسته است به حملات موشکی پنهانی هواپیماهای بی سرنشین علیه شبه نظامیان مظنون طالبان و القاعده در پاکستان و نقاط دیگر پایان دهد.

فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در قتل های فراقانونی، به رسانه های آمریکا گفت او روز ۳ ژوئن گزارشی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ارائه خواهد داد که می خواهد حملات، که با هدایت سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا انجام می گیرد، بدلیل نبود پاسخگویی و شفافیت، متوقف شود.

آلستون در مصاحبه ای با نیویورک تایمز می گوید چنین حملاتی باید به وزارت دفاع واگذار شود نه آژانس های اطلاعاتی، زیرا نیروهای مسلح منظم به مرم پاسخگوتر هستند.

دولت اوباما استفاده از حملات هواپیماهای بی سرنشین برای هدف گرفتن مخفی گاه های القاعده و طالبان در کمر بند قبیله ای در امتداد مرز افغانستان را افزایش داده است. دولت پاکستان به این حملات اعتراض کرده است، آنها را با حاکمیت خود مغایر می دادند و می گوید بر احساسات ضد آمریکایی در کشور دامن می زند.

رییس جمهوری روسیه پیمان جدید تسلیحاتی را به پارلمان می فرستد

دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه پیمان جدید کاهش تسلیحات اتمی با آمریکا را برای تصویب به پارلمان فرستاده است.

مدودف، که پیمان را ماه پیش با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در پراگ، پایتخت جمهوری چک، امضا کرد، او روز جمعه قانونگذاران را تشویق کرد روند تصویب پیمان را با سنای آمریکا هماهنگ سازند.

پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک، که جایگزین پیمان استارت سال ۱۹۹۱ می شود، زرادخانه های اتمی دو کشور را ۳۰ درصد کاهش می دهد، و حدود  ۱۵۰۰ جنگ افزار استراتژیک برای هر طرف باقی می گذارد.
 
پیمان پیش از آنکه به اجرا در آید، باید به تصویب پارلمان روسیه و سنای آمریکا برسد.
 
پرزیدنت اوباما پیمان را «شالوده ای مهم» برای امنیت اتمی و ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی نامیده است.

در حملاتی به دو مسجد در پاکستان دست کم ۷۰ تن کشته شدند

در شهر لاهور، در شمال شرقی پاکستان، مردان مسلح در حمله به دو مسجد متعلق به یک فرقه اقلیت، دست کم ۷۰ تن را کشتند و چندین نفر را به گروگان گرفتند.

بگفته پلیس، مهاجمان که جلیقه های انتحاری پوشیده بودند و به نارنجک مجهز بودند، زمانی کوتاه پس از آغاز نماز جمعه به مساجد در نواحی «گاری شاهو» و «مدل تاون» شهر حمله کردند.

از هر دو مسجد اعضای فرقه احمدی، که پاکستان آنها را غیر مسلمان اعلام کرده است استفاده می کنند. آنان از دیرباز هدف تبعیض و نیز حملات فرقه ای بوده اند.

شاهدان در هردو صحنه می گویند هنوز صدای تیراندازی بین پلیس و مردان مسلح که در داخل مساجد سنگر گفته اند شنیده می شود. پلیس می گوید دست کم یکی از مهاجمان کشته شد.

مقامات می گویند آنها بر این عقیده هستند که چند نفر به گروگان گرفته شده اند و بیم آن می رود بسیاری دیگر زخمی شده باشند.

مسئولیت حملات را کسی بر عهده نگرفته است.

فرقه احمدی در قرن ۱۹ توسط مردی که ادعای پیامبری می کرد تاسیس شد.

در خشونتی دیگر، پلیس می گوید مردان مسلح روز جمعه چهار افسر پلیس را در شهر کویته، مرکز استان بلوچستان پاکستان کشتند و با موترسیکلت گریختند.

در تصادف ترن در شرق هند ۷۱ تن کشته شدند

پلیس در شرق هند می گوید شورشیان مظنون مائوئیست یک ترن مسافری را که با ترن دیگری تصادف کرد از خط خارج ساختند و موجب مرگ دست کم ۷۱ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شدند.

رییس پلیس ایالت بنگال غربی روز جمعه گفت روشن است شورشیان مائوئیست در ترن، که از شهر کلکته عازم مومبای بود، خرابکاری کردند.

او گفت پلیس در محل تصادف پسترهایی پیدا کرد که در آن گروهی که مائوییست ها از آن پشتیبانی می کنند، مسئولیت حادثه را برعهده گرفته است. خبرگزاری پرس تراست هند می گوید یک سخنگوی گروه هرگونه درگیری را تکذیب کرده است.

بگفته مقامات، ۱۳ واگن ترن از خط خارج شدند و به یک ترن باری که در جهت مخالف در ایالت بنگال غربی حرکت می کرد، در نزدیکی شهرساردیها – قرارگاه مائوئیست ها – برخورد کرد.

مقامات درباره علت خارج شدن ترن از خط تحقیق می کنند. وزیر کشور هند گفت بنظر می رسد بخشی از ریل برداشته شده بود، اما مقامات نتوانستند مشخص کنند که آیا از مواد منفجره استفاده شد یا نه.
 
تصادف دو ترن در حالی روی داد که شورشیان مائوئیست خواهان برپایی ۵ روز اعتراض یا «هفته سیاه» از روز جمعه در پنج ایالت مرکزی و شرقی شدند.
 
شورشیان که می گویند برای حقوق فقیران و افراد بی زمین می جنگند، حملات خود را در پاسخ به عملیات دولت برای بیرون راندن شورشیان از قرارگاه هایشان تشدید کرده اند. در اوائل ماه جاری، شورشان اتوبوسی را در ایالت چاتیسگار منجفر کردند و ۳۵ تن را کشتند. در ماه آوریل، ۷۶ سرباز شبه نظامی در حمله گسترده شورشیبان کشته شدند.
دولت هند شورشان را جدی ترین تهدید برای امنیت داخلی می ماند.

دستِ کم ۶۵ تن در اثر انفجار يک قطار در هندوستان کشته شدند

مقامات در شرق هند می گويند دستِ کم ۶۵ تن در سپيده دم روز جمعه هنگامی که يک قطار مسافربری توسط انفجار از خط خارج شده و با يک قطار باربری که در جهت مخالف در حرکت بود برخورد کرد، کشته شدند. در اين سانحه بيش از ۱۰۰ نفر نيز مجروح شده اند.

مقامات راه آهن هندوستان می گويند قطار سريع السيری که از کلکته در غرب ايالت بنگال می آمد در منطقه ای که موسوم به دژ شورشيان مائوئيست است، از رِيل خارج شد.

مقامات می گويند ۱۳ واگن قطار مسافربری نيز از خط خارج شده اند و هشدار دادند که تلفات می تواند افزايش يابد.

مقامات احتمال خرابکاری را می دهند امّا هشدار دادند خيلی زود است بتوان گفت مائوئيست ها که حملات خود را در ماه های اخير افزايش داده اند، عامل اين انفجار باشند.

مانموهان سينگ نخست وزير هند، شورش مائوئيستی را که به ۲۰ ايالت از ۲۸ ايالت هند گسترش يافته است، جدی ترين مسأله امنيتی در هند اعلام کرده است. شورشيان مائوئيست همچنين به عنوان نگزاليت ها شناخته می شوند که خواستار زمين و کار برای تهيدستان هستند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر