سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

عباس می گوید از استقرار یک نیروی بین المللی در سرزمین های فلسطینی پشتیبانی می کند

محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی می گوید او پیشنهادی برای استقرار نیروهای بین المللی در سرزمین های فلسطینی به اسراییل فرستاده است.
عباس روز چهارشنبه در مصاحبه ای نادر با روزنامه نگاران اسراییلی گفت او حضور نیروهای ناتو یا سازمان ملل متحد در کشور آینده فلسطینی را برای تضمین امنیت منطقه قبول خواهد کرد. عباس یادآور شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشنهاد را از طریق میانجی های آمریکایی دریافت کرده است.
عباس، که ظاهرا در کوشش برای نزدیک شدن به مردم اسراییل روزنامه نگاران را به دفتر کار خود در رام الله دعوت کرد، همچنین گفت پیشنهادی در مورد مرزهای کشور آینده فلسطینی، که بر توافق های بدست آمده با اهود اولمرت نخست وزیر سابق استوار است، برای اسراییل فرستاده است.
نتانیاهو نظریه تشکیل یک کشور فلسطینی را پذیرفته، اما شرایطی برای آن قائل شده است.
 دو طرف در هفته های اخیر با میانجیگری جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه، در چندین دور مذاکرات غیر مستقیم صلح شرکت کرده اند.
اسراییل گفته است مذاکرات برای پیشرفت باید به روندی مستقیم تبدیل شود.
عباس در مصاحبه با روزنامه نگاران اسراییل گفت مرزهای کشوری در کرانه باختری و در غزه، با اورشلیم شرقی بعنوان پایتخت آن، باید بر سرحد پیش از جنگ سال ۱۹۶۷ اسراییل با دو منطقه استوار باشد. اما گفت او تغییر در مرزها را اگر اسراییل سرزمین را با منطقه ای دیگر به همان اندازه معاوضه کند، قبول خواهد کرد.

تهران برای گريز از حمله اسرائيل به تاسيسات اتمی اش به سوريه را دار ميدهد

وال استريت جرنال زيرعنوان "ايران سوريه را به رادار مسلح ميکند" می نويسد مقامات آمريکائی و اسرائيلی ميگويند ايران به سوريه يک سيستم پيچيده و حساس رادار فرستاده است که توانائی اسرائيل برای حمله ای غافلگيرانه عليه تاسيسات اتمی ايران را تهديد ميکند، و اتحادی را گسترش ميدهد که هدف آن تضعيف برتری نظامی اسرائيل درمنطقه است.

اين رادار می تواند قدرت دفاعی سوريه را از طريق ارائه اعلام خطرهای فوری در مورد حرکات نيروی هوائی اسرائيل تقويت کند. اين رادارهمچنين می تواند برای حزب الله مفيد واقع شود، که يک گروه ستيزه گر مورد حمايت ايران در لبنان است، و بسياری معتقدند از سوريه تسليحات ميگيرد.

هرگونه سهيم شدن حزب الله دراطلاعات راداری سوريه می تواند به افزايش دقت موشک های حزب الله و تقويت دفاع هوائی آن منجر شود. اين بنوبه خود بنيه دفاعی حزب الله را قوی ميکند، که به گفته مقامات آمريکائی و اسرائيلی بهينه سازی آن، از سال ۲۰۰۶ ببعد که اسرائيل آخرين بار با اين گروه مستقر در جنوب لبنان جنگيد، به گونه ای قابل توجه جريان داشته است.

ارتش اسرائيل روز چهارشنبه انتقال اواسط سال ۲۰۰۹ را که دو مقام اسرائيلی، دو مقام آمريکائی، و يک منبع اطلاعاتی غربی در ماههای اخيردر باره آن صحبت کرده بودند. تائيد کرد. آنها، و مقاماتی ديگر، گرچه از گيرنده نهائی در سوريه نام نبرده اند اما اين انتقال را بخشی از برنامه افزايشی چشمگير در انتقال های تسليحاتی و همماهنگی های نظامی ميان ايران، سوريه و حزب الله توصيف ميکنند.

ايران و سوريه هردو تکذيب ميکنند انتقالی انجام گرفته است.

افزايش حساس انتقال های تسليحاتی و همکاری نظامی ميان اين سه، معرف تشديد خطر مناقشه ای در مرز شمالی اسرائيل است. مقامات آمريکائی نگرانند هرگونه جنگی جديد به احتمال قوی سوريه را نيز در بر خواهد گرفت، که از سال ۱۹۷۴ ببعد مستقيما در هيچگونه جنگی با اسرائيل درگير نبوده است.

بعضی تحليلگران ميگويند اسرائيل معتقد است ايران خواستار تشديد تشنج در مرز شمالی اسرائيل با لبنان و سوريه است تا اذهان را از برنامه اتمی خود منحرف کند.

مانورهای مشترک ضد تروریستی پاکستان و چین

ارتش پاکستان می گوید نیروهای آن در مانورهای ضد تروریستی با چین شرکت خواهند کرد.
در حالی که اسلام آباد و پکن سعی دارند مناسبات دو جانبه را تقویت کنند، ارتش پاکستان روز پنجشنبه گفت نیروهای ویژه دو کشور در مانورهای یک هفته ای شرکت خواهند داشت.
مانورها با نام رمز «دوستی» همزمان با دیدار دیدار آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان از چین در هفته آینده برگزار می شود. او قرار است با هو جینتائو رییس جمهوری و ون جیابائو نخست وزیر چین ملاقات کند.
وزارت امور خارجه چین گفته است برنامه پکن برای تامین هزینه های ساختن رآکتورهای اتمی در پاکستان با معیارهای بین المللی تطبیق می کند. آمریکا این معامله را زیر سئوال کشیده بود.

رییس جمهوری سومالی به سربازان می پیوندد

شیخ شریف احمد رییس جمهوری سومالی شامگاه چهارشنبه در خطوط جبهه به سربازان خود که با شورشیان اسلامگرا در پایتخت می جنگند پیوست.
شاهدان و مقامات گفتند رییس جمهوری که لباس نظامی پوشیده بود، با نیروهای دولتی و صلحبانان سازمان ملل متحد همراه شد.
 یک دستیار او گفت شریف به یک قبضه تفنگ تهاجمی کلاشینکف مسلح بود.
شامگاه چهارشنبه در موگادیشو، در جریان تبادل آتش بین نیروهای دولتی و شورشیان الشبات دست کم ۷ تن کشته شدند.
شریف آسیب ندید، اما خبرنگاری به سرویس سومالیایی صدای آمریکا گفت یک گلوله خمپاره در فاصله ای نزدیک از محلی که رییس او ایستاده بود فرود آمد.
شریف، اسلامگرای میانه رو، ۱۸ ماه پیش برای رهبری دولت انتقالی شکننده سومالی برگزیده شد.
 پس از یک شورش اسلامی سه سال و نیمه، دولت فقط بخش های کوچکی از پایتخت را کنترل می کند.

بازرس ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی استعفا می دهد

آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید تحقیقگر ارشد آن، که سرپرستی تحقیقات درباره ایران و سوریه را بر عهده داشته است، بدلایل شخصی کنار می رود.
«اولی هینونن» بخش ایمنی های آژانس را سرپرستی می کند. یکی از وظایف آن این است مراقب باشد برنامه های اتمی کشورها برای استفاده های نظامی تغییر نکند.
او نزدیک به ۳۰ سال در مقر آژانس در وین خدمت کرده است و در پایان اوت آنجا را ترک خواهد کرد.

فرمانده ناحیه ای طالبان در افغانستان دستگیر شد

ناتو می گوید نیروهای افغان و بین المللی یک رهبر ناحیه ای طالبان را در پی نبردی چهار ساعته در جنوب افغانستان دستگیر کرده اند.
ناتو روز پنجشنبه گفت در نبرد که شامگاه چهارشنبه در ناحیه دور افتاده «باغران» در ایالت هلمند درگرفت، شماری از شورشیان نیز کشته شدند.
ناتو گفت سربازان تعدادی از شبه نظامیان، از جمله فرمانده طالبان در نوزاد، در جنوب غربی منطقه عملیات، را دستگیر کردند.
در نقطه ای دیگر در جنوب، ناتو می گوید یکی از سربازان آن روز پنجشنبه در حمله شورشیان کشته شد.
مرگ او نخستین تلفات ناتو در ماه ژوئیه است. ماه پیش - ژوئن - با کشته شدن ۱۰۲ سرباز، مرگبار ترین ماه برای نیروهای بین الملی در افغانستان از زمان آغاز جنک در سال ۲۰۰۱ بود.
در شمال افغانستان، مقامات کره جنوبی می گویند دو راکت بامداد پنجشنبه به پایگاه آن کشور درایالت پروان برخورد کرد. این حمله که در آن کسی آسیب ندید، در حالی صورت می گیرد که یک تیم بازسازی کره جنوبی برای آغاز ماموریت خود در افغانستان آماده می شود.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت هنگام برخورد راکت ها کارگران ساختمانی و پرسنل امنیتی در پایگاه بودند. او گفت پرسنل امنیتی در پاسخ دو راکت شلیک کردند.
در حادثه ای دیگر در ناحیه «خاص کونار» در ایالت کونار در شرق افغانستان، بگفته مقامات، در انفجار یک بمب کنار جاده ای سه غیر نظامی کشته شدند.

ژنرال پتریوس: استراتژی جنگ در افغانستان تغییر نخواهد کرد

فرمانده جدید نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان تعهد می کند در کوشش های جنگی در افغانستان پیشرفت شود، در عین حال هشدار می دهد که نبردی سخت با شورشیان طالبان در راه است.
ژنرال دیوید پتریوس، روز پنجشنبه در بروکسل، مقامات اتحادیه را از طرح های خود برای جنگ در افغانستان آگاه ساخت و گفت در استراتژی ضد شورش تغییری صورت نخواهد گرفت.
بعنوان بخشی از این استراتژی، پتریوس بار دیگر بر تعهد ناتو به کاهش تلفات غیر نظامیان تاکید گذاشت، و عهد کرد برای حفاظت از مردم افغانستان، «هر کاری را که از نظر انسانی امکان پذیر است» انجام دهد.
پتریوس، که در جریان یک کنفرانسی خبری با آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو سخن می گفت، اظهار داشت او چگونگی پیشرفت عملیات جنگی را بررسی خواهد کرد، اما در مقررات درگیری، که برخی می گویند سربازان را در کوشش برای حفظ غیر نظامیان بگونه ای غیر لازم بخطر می اندازد، تغیری روی نخواهد داد.
راسموسن قول داد از ژنرال پتریوس و استراتژی نظامی حمایت کند.
پتریوس یک روز پس از آن به بروکسل رفت که سنای آمریکا با ۹۹ رای موافق انتصاب او به عنوان فرمانده جدید نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان تصویب کرد، ژنرال پتریوس جایگزین ژنرال استنلی مک کریستال می شود که هفته پیش استعفا داد.
پریزیدنت بارک اوباما گفت اقدام سریع سنا و «تجربه بی بدیل» ژنرال پتریوس ادامه استراتژی او را برای شکست دادن طالبان و تقویت توانایی های افغانستان مسلم خواهد ساخت.

پرزيدنت اوباما با امضاء لایحه تحریم های جديد آمريکا عليه ايران به آن قوت قانونی خواهد بخشيد

پرزيدنت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با امضاء لایحه مربوط به بسته جدید تحریم های انرژی و مالی عليه ايران، امروز، پنجشنبه، به آن قوت قانونی خواهد بخشيد.

کاخ سفید اعلام کرد پرزيدنت اوباما لایحه تحریم ها را که هفته گذشته به تأیید کنگره آمریکا رسید، عصر روز پنجشنبه ساعت ۱۰ و ۱۵ دقيقه بعد از ظهر به وقت گرينويچ، امضاء خواهد کرد.

کنگره آمریکا هفته گذشته تحریم های شدید تری را علیه ایران تصویب کرد. در بسته تحریم های جدید علیه ایران، شرکت هایی که به ایران بنزین و دیگر فرآورده های نفتی بفروشند از حضور در بازار آمریکا محروم خواهند شد. در تحریم های جدید همچنین بانک های خارجی در صورت کمک به موسسات مهم ایرانی و یا سپاه پاسداران، از دسترسی به نظام مالی آمريکا محروم می شوند.

در اوايل ماه ژوئن نيز شورای امنيت سازمان ملل متحد چهارمين دور تحريم های خويش را درمورد ايران به خاطر خودداری جمهوری اسلامی ايران ازمتوقف کردن برنامه غنی سازی اورانيوم خود، به تصويب رساند. اتحاديه اروپا نيز تصميم گرفت تحريم های يکجانبه خود را عليه ايران که شامل ممنوعيت سرمايه گذاری های جديد، همکاری های فنی و انتقال فناوری به بخش نفت و گاز ايران می شود، وضع کند.

 

جمهوری اسلامی ايران می گويد برنامه اتمی کشور صلح آميز است اما باور کشورهای غربی اينست که ايران تلاش دارد به فناوری توليد تسليحات اتمی دست يابد.

مادران سه کوهنورد زندانی در ايران خواستار آزادی آنها شدند

مادران سه آمريکايی زندانی در ايران در نامه ای به آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران خواهان آزادی فرزندان خود شدند.

در نامه ای که مادران شين باور، سارا شورد و جاش فتال در يازدهمين ماه بازداشت آنها، به آيت الله خامنه ای نوشته اند، از رهبر جمهوری اسلامی ايران می خواهند به آنچه بی عدالتی بی رحمانهِ ادامه بازداشت آنها توصيف شده است، پايان داده شود. اين نامه روز چهارشنبه ۳۰ اُم ماه ژوئن امضاء شده است.

خانواده ها اظهار می کنند گزارشی ای در مجله «نيشن» در هفته گذشته بر نگرانی آنها نسبت به وضعيت بازداشت اين کوهنوردان که بدون روند قانونی در تناقض با قوانين بين المللی و ايران در حبس مانده اند، افزوده است. مادران اين سه آمريکايی می گويند فرزندان آنها بايد يا هرچه سريعتر آزاد شده و يا محاکمه شوند.

اين سه آمريکايی سال گذشته در مناطق مرزی ايران با عراق دستگير شدند.

مقام های ايرانی آنها را به جاسوسی متهم کرده اند اما خانواده آنها تاکيد دارند که آنها جهانگردند و هنگام کوهنوردی در کردستان عراق به اشتباه وارد مرزهای ايران شده اند.

مادران اين سه آمريکايی ماه گذشته در سفر به ايران تلاش کردند با رهبر جمهوری اسلامی ملاقات کنند اما به نتيجه ای نرسيدند.

مظنون کانادايی متهم به جاسوسی برای روسيه در قبرس ناپديد شد

يکی از ۱۱ نفری که توسط آمريکا به جاسوسی برای روسيه متهم شده است پس از آزادی به قيد وثيقه در قبرس ناپديد شده است.

به گفته پليس قبرس کريستوفر رابرت متسوس کانادايی قرار بود روز چهارشنبه به مقر پليس مراجعه کند.

پليس قبرس می گويد آماده صدور حکمِ بازداشت وی است. آقای متسوس يکی از ۱۱ نفری است که توسط آمريکا متهم شده اند عضو يک شبکه جاسوسی بلند مدت روسيه بوده اند.

وزارت امور خارجه روسيه روز چهارشنبه اعلام کرد انتظار ندارد اين بازداشت ها به روابط آمريکا و روسيه صدمه ای وارد کند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر