سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تظاهرات لبنانی های ارمنی تبار به سفر اردوغان به لبنان

شهروندان ارمنی تبار لبنان، طی تظاهراتی که علیه دیدار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از کشورشان انجام دادند، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

تظاهرکنندگان روز پنجشنبه با سردادن شعارهای ضد ترکیه، پوسترها و عکس های آقای اردوغان را پاره کردند. این اقدام در اعتراض به خودداری ترکیه از به رسمیت شناختن کشتار ارامنه توسط ترک های عثمانی، به عنوان «نسل کشی» توسط ارمنی تبارهای لبنان صورت گرفت. این واقعه در دوره جنگ جهانی اول صورت گرفت.

هنگام برگزاری تظاهرات در بیروت، اردوغان در جای دیگری از لبنان بود. او در این سفر دو روزه، با مقامات بلندپایه لبنان برای تحکیم روابط تجاری و استراتژیک دیدار و مذاکره می کند.

ارامنه لبنان می گویند حدود یک و نیم میلیون ارمنی طی سال های ۱۹۱۵ تا ۲۳ در نتیجه اقدامات ترک های عثمانی کشته شدند. ترکیه می گوید در شمار ارامنه قربانی شده به شدت مبالغه شده است.

سال گذشته، رهبران ترکیه و ارمنستان پروتکل هایی را برای تثبیت روابط دوجانبه امضا کردند. این اقدام در راستای پایان دادن به دهه ها روابط پر تنش صورت گرفت، هرچند این تمهیدات در پارلمان هر دو طرف متوقف شد.

وزیر دفاع کره جنوبی استفعا داد

وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به انتقادهای وارد شده به چگونگی پاسخگویی سئول به حمله توپخانه ای کره شمالی، از مقام خود اعلام استعفا کرد.
«لی میونگ باک»، رئیس جمهوری کره جنوبی استعفای روز پنجشنبه «کیم تائه یونگ» را پذیرفت.
آقای کیم از سوی حزب حاکم و قانونگزاران اپوزیسیون به دلیل آنچه که «پاسخ ضعیف و آهسته» به حمله روز سه شنبه پیونگ یانگ علیه جزیره «یئونپیه ئونگ» خوانده اند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. این جزیره در منطقه مورد اختلفا مرزی میان کره شمالی و کره جنوبی است.
کره شمالی در این حمله حدود ۱۰۰ توپ را به سوی جزیره شلیک کرد که طی آن دو سرباز نیروی دریایی کره جنوبی و دو غیر نظامی کشته و ۱۸ تن مجروح شدند. پیونگ یانگ گفت این حمله دفاعی و در واکنش به آنچه به «اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی» بوده است که خمپاره هایی از داخل جزیره به بیرون شلیک می شد. کره شمالی بر این جزیره و آبهای اطراف آن ادعای مالکیت دارد.
کره جنوبی در اقدامی تلافی جویانه ۸۰ توپ را به سوی کره شمالی شلیک کرد و همین اقدام موجب تبادل آتش شد.
یک مقام ارتشی کره جنوبی روز پنجشنبه گفت حمله تلافی جویانه کره جنوبی ۱۳ دقیقه پس از شلیک توپخانه های کره شمالی به جزیره و وارد آوردن صدمه به بخش های از آن، آغاز شد.
دولت آقای لی، رئیس جمهوری کره جنوبی، همچنین در روز پنجشنبه خواستار «افزایش شدید» حضور نیروهای نظامی این کشور در جزیره یئونپیه ئونگ شد و مجوز پاسخ کوبنده تر در مقابل حملات احتمالی آینده کره شمالی را صادر کرد.
کره شمالی هشدار داده است اگر «اقدامات تحریک آمیز نظامی» کره جنوبی ادامه یابد، در آینده حملات بیشتری را علیه این کشور ترتیب خواهد داد.

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی تعطیلی روز چهارشنبه بر ایران

آلودگی هوا، که اقتصاد ایران را یک روز دیگر تعطیل کرد. واکنش های انتقاد آمیزی را متوجه دولت کرد.
روزنامه تهران امروز در شماره روز چهارشنبه ۳ آذر ماه، در واکنش به همین اقدام نوشته است:
«تعطيل‌كردن يك روز، گره از مشكل بزرگ آلودگي هواي تهران كه بيش از هرچيزي از ناحيه خودروسازان زخم مي‌خورد، باز نمی کند.»
 تیتر اصلی صفحه نخست همین روزنامه نیز ، با عنوان «هزینه تعطیلات از جیب اقتصاد ملی» به همین موضوع اختصاص یافته است.
در همین حال، محمد باقر قالیباف شهردار تهران روز سه شنبه ۲ آذر ماه، در حاشیه دهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک در واکنش به تصمیم دولت برای تعطیلی پایتخت اظهار داشت:
«ما از تعطیلی به دلیل آلودگی هوا استقبال می کنیم ولی به اقتصاد کشور لطمه وارد می شود .»
گفتنی است اعلام تعطیلی در چهارشنبه ۳ آذر ماه باعث شد شایعه ای در برخی محافل نقل شود که در آن از تعطیلی روز شنبه آینده خبر داده شده بود .
 هم زمان تعدادی از فعالان بخش خصوصی چنین تعطیلی هایی را به زیان اقتصاد ملی دانستند.
در تندترین موضوع گیری، اسدالله عسگر اولادی رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با اشاره به اعلام تعطیلی روز چهارشنبه در تهران گفت:
«با تعطیلی سه روز آخر هفته جاری و دو روز ابتدایی هفته آتی که در بازارهای جهانی انجام می شود پنج روز اقتصاد ایران به خصوص در پایتخت تعطیل است.»
این در حالی است، که روزنامه جهان صنعت در شماره روز چهارشنبه ۳ آبان ماه، از نگرانی رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران از آینده صادرات کشور خبر داد.
دولت در حالی بر شمار روزهای تعطیل کشور می‌افزاید، که دکتر مسعود نیلی، اقتصاددان و استاد دانشگاه صنعتی شریف اعتقاد دارد که دولت با هر یک روز تعطیل اضافه که در تقویم کشور اعمال می‌کند، ۴۰۰ چهار صد میلیارد تومان به اقتصاد ملی آسیب می‌زند.
برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی نیز هزینه هر روز تعطیلی اضافه را بیش از هزار و ۲۰۰ دویست میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند و اعتقاد دارند که بخش عمده این زیان متوجه دولت است و بر کسری بودجه سال بعد می‌افزاید.

وزیر کار ایران : برای حل بیکاری تدراکی دیده نشده است

در شرایطی که تازه ترین گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، در خصوص «نماگرهای اقتصادی سه ماهه چهارم سال ۱۳۸۸» نشان دهنده سیر نزولی تولید، و کاهش صادرات روزانه نفت ایران از سال ۱۳۸۷ تا پایان سال گذشته است.
بر اساس گزارشی که اخیرا خبر آن لاین (۲۴ آبان ماه) منتشر ساخته است.
 وضعیت ایران در زمینه سه شاخص نرخ بیکاری، تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی در میان ده کشوری که
بیشترین میزان نفت را در اختیار دارند در بدترین وضعیت قراردارد.
بر اساس این گزارش، ایران در میان ۱۰ کشور نفتی از نظر بیکاری در رتبه دهم ، تولید ناخالص داخلی در جایگاه نهم، و در زمنیه رشد اقتصادی ، در مقام ششم قرار دارد.
فاصله نرخ بیکاری ایران، با امارت متحده عربی که بهترین نرخ بیکاری را در میان ۱۰ کشور صاحب نفت جهان داراست، ۱۲ درصد گزارش شده است.
البته به نوشته خبر آن لاین، «هرچند نرخ بیکاری ایران اصلا مناسب نیست اما همین نرخ بیکاری حدود ۱۵ درصد مدیون فروش نفت خود است.»

البته سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نشریه سوران، درباره تداوم رشد مصرف انرژی در کشور و پیامدهای آن گفت: «مصرف جامعه ما در حوزه‌های گوناگون پخش، انتقال و تولید حتی در صورت تحقق همه اهداف بالادستی، روند نگران‌کننده‌ای دارد و اگر این روند مصرف انرژی ادامه یابد، کشور به وارد کننده انرژی در ده سال آینده تبدیل می‌شود.»

در همین حال، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار وامور اجتماعی، در تازه ترین گفت و گو خود با خبرگزاری فارس (۲۴ آبان ماه) در زمینه تدابیر دولت برای ایجاد اشتغال پس از هدفمندی یارانه ها اظهار داشت:
«تدابير براي حل بيكاري بعد از اجراي هدفمندي يارانه‌ها بر اساس يافته‌ها برنامه‌ريزي خواهد شد و هنوز بسته مورد‌نظر تدارك ديده نشده است ولي طبعا ادامه مسير فعلي خواهد بود كه در فضاي مهياتر انجام خواهد شد.»
با این وجود، خبرگزاری مهر روز یک شنبه ۳۰ آبان ماه، در گزارشی با عنوان «پاسکاری توپ اشتغال بین دستگاه ها» از طرح های اشتغالزایی سخن می گوید،که در بایگانی خاک می خورند.
 به گزارش این خبرگزاری، دستگاه های دولتی برای پذیرش مسئولیت اشتغال با یکدیگر تعارف می کنند.
این در حالی است، که به تحلیل اکونومیست انتظار می رود طی ۲ سال آینده نرخ بيكاري در ایران به ۱۵ پانزده درصد افزایش یابد. که حکایت از ادامه سیر صعودی بیکاری در ایران دارد.

خط لوله نفتی مخصوص دور زدن تنگه هرمز در امارات تکميل شد

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان "خط لوله نفتی که تنگه هرمز را دور می زند تکميل شد" می نويسد ساختن يک خط لوله نفت از بزرگترين ميدان های نفتی ابوظبی به فجيره، که دور زدن تنگه هرمز را ممکن می کند، به اتمام رسيده است.
رسيدن اين خط لوله به دريای عرب به معنای وعده امنيت بيشتر در صورت بسته شدن اين آبراه، و کمک به کاستن از هزينه های صدور نفت از امارات متحده عربی است.
قريب ۴۰ درصد از تجارت بين المللی نفت جهان، از جمله حدود ۲ ميليون بشکه نفت صادراتی روزانه ابوظبی، از اين تنگه می گذرد.
تست نشت، و ديگر آزمايش های لازم برای اطمينان از ايمنی اين خط لوله ۳۷۰ کيلومتری، که بايد پيش از بهره برداری انجام گيرد، به گفته خادم ال قبيسی (Khadem al Qubaisi) مديرعامل شرکت بين المللی سرمايه گذاری نفتی (IPIC) که مالک خط لوله است، ماه آينده شروع می شود.
ارزش نفتی که ابوظبی درسال گذشته از طريق تنگه هرمز واقع در حد فاصل ميان ايران و عمان صادر کرد، ۲۷۵ ميليارد درهم (۶۹ ميليارد و ۹۰۰ ميليون دلار) بود.
ايران وعراق در جنگ های دهه ۱۹۸۰ در جريان عمليات موسوم به جنگ نفت کش ها سعی به مسدود ساختن تنگه هرمز داشتند.
در آوريل امسال، دبيرکل حزب موتلفه اسلامی ايران گفت اگر به جمهوری اسلامی حمله شود تهران مجددا سعی خواهد کرد اين آبراه را مسدود کند.
در ماه ژوئيه، يک نفت کش ژاپنی حامل نفت از راويس (Ruwais) درنزديکی ابوظبی به مقصد ژاپن، به يک قايق کوچک حاوی مواد منفجر برخورد، که به متلاشی شدن يک دريچه شيشه ای، ايجاد حفره در بدنه نفت کش، و مجروح شدن يکی از خدمه آن منجر شد. گروهی که خود را سپاهيان عبدالله عظام معرفی می کرد در پيامی که روی وب سايت خود گذاشت مدعی حمله به اين نفت کش شد.
ماه گذشته امارات متحده عربی يک پايگاه دريائی در فجيره باز کرد.
ابوظبی با انتقال نفت از راه زمينی از ميدان های نفتی خود در حبشان (Habshan) به ساحل فجيره، در مخارج بيمه نيز، در مقايسه با قيمت هائی که برای ارسال سريع محموله های صادراتی به بازارهای بين المللی از طريق تنگه هرمز بايد بپردازد، صرفه جوئی خواهد کرد.
ظرفيت خط لوله نفتی ابوظبی، موسوم به (ADCOP) يک ميليون و پانصد هزار بشکه در روز است که معادل نيمی از توليد روزانه نفت اين امارت است.
رابين ميلز (Robin Mills) تحليلگر امور نفتی در شرکت ملی نفت امارات در دوبی، و مفسر نشنال می گويد "اين مسلما نشان می دهد که می توان تنگه هرمز را دور زد.

صدور اجازه مسکو برای ترانزیت خودروهای زرهی ناتو به افغانستان

وزیر امور خارجه روسیه می گوید، در توافق تمدید شده ترانزیت با ناتو، مسکو به پیمان آتلانتیک شمالی اجازه میدهد تا وسایل نقلیه زرهی خود را از خاک روسیه به افغانستان منتقل کند.
سرگئی لاوروف، در عین حال در نشست خبری روز پنجشنبه در مسکو گفت گشودن راه ترانزیتی به افغانستان، تنها برای عبور وسایل نقلیه مجهز به وسایل ضد مین خواهد بود.

آندرس فوگ راسموسن، رئیس سازمان ناتو هفته گذشته در اجلاس شورای ناتو و روسیه اعلام کرد، روسیه با افزایش همکاری با ناتو در جنگ افغانستان موافقت کرده است و اجازه خواهد داد تجهیزات بیشتری برای نیروهای ناتو در افغانستان حمل شود.

گفتگوهای جلسه شورای ناتو - روسیه در لیسبون را دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه رهبری می کرد. این نخستین اجلاس گروه ۲۹ عضوی ناتو و روسیه از سال ۲۰۰۸ و درست پیش از جنگ کوتاه روسیه با گرجستان بوده است.

نخست وزیر عراق برای تشکیل دولت سی روز مهلت داد

جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق رسماً از نوری المالکی، نخست وزیر کنونی آن کشور خواست نسبت به تشکیل کابینه جدید اقدام کند.
با انتصاب مالکی به نخست وزیری به بن بست ۸ ماهه، که امورکشور را فلج کرده بود، پایان داده شد.
آقای طالبانی در بیانیه رسمی خود، به نوری المالکی ۳۰ روز فرصت داده است تا دولت جدید خود را تشکیل دهد و اعضای کابینه را معرفی کند.
جلال طالبانی در سخنان خود در کاخ ریاست جمهوری عراق در بغداد از مردم، سیاستمداران متعلق به ادیان، فرقه ها و گروه های مختلف خواست بر اختلافات گذشته فائق آیند و صفحه جدیدی در عرصه سیاسی عراق بگشایند.
فراخوان ریاست جمهوری عراق برای تشکیل دولت جدید، دو هفته پس از آن صورت می گیرد که رهبران گروههای کرد، شیعه و سنی در زمینه تقسیم قدرت به توافق رسیدند که طبق آن نوری المالکی را برای دور دوم، بر سر قدرت نگه می دارد.
طبق قانون اساسی عراق، اگر مالکی نتواند ظرف یک ماه دولت جدید تشکیل دهد، رئیس جمهور مجبور خواهد بود شخص دیگری را معرفی کند.
انتخاب دوباره طالبانی- از رهبران با سابقه کرد- در مقام ریاست جمهوری و اسامه النجیفی، از اعراب سنی، به عنوان رئیس پارلمان، از جمله بخش های توافق تقسیم قدرت در عراق است.
در این توافق، ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف العراقیه به حمایت سنی ها، ریاست کمیته جدید نظارت بر امنیت ملی را برعهده گرفته است.  
اتحاد آقای علاوی، در انتخابات بی نتیجه ماه مارس بیشترین کرسی های عراق را بدست آورد اما حمایت کافی از جانب احزاب را برای تشکیل ائتلاف اکثریت را کسب نکرد.
ناتوانی العراقیه در یافتن شرکای سیاسی به نوری المالکی امکان داد تا با مقتدی صدر، روحانی تندرو شیعه و ضد آمریکایی، در تشکیل یک ائتلاف تحت حمایت ایران شریک شود.

گزارش: درگيری های شبه جزيره کره بر بحث دفاع موشکی در کنگره آمريکا اثر می گذارد

 
 
 
 
 

شليک توپخانه کره شمالی به يک جزيره متعلق به همسايه جنوبی آن کشور که طبق گزارشات رسيده تا کنون چهار کشته و تعدادی مجروح بهمراه داشته است از سوی قانونگذاران ارشد آمريکايی مورد نکوهش قرار گرفته و بعضی از آنان با نگرانی از اين حادثه خواستار بالا بردن قابليت های دفاع موشکی کشور هستند.

رهبران هر دو حزب دموکرات و جمهوريخواه يک صدا با صدور بيانيه هايی حمله روز سه شنبه کره شمالی را محکوم کردند. جان بينر، رييس آينده مجلس نمايندگان آمريکا، و ميچ مک کانل، رهبر اقليت جمهوريخواه در سنای آمريکا، و جان مک کين، عضو ارشد کميته نيروهای مسلح سنای آمريکا، ضمن ابراز تأسف از کشته شدن شهروندان کره جنوبی در اين حمله، تجاوز آشکار کره شمالی را غيرقابل قبول خوانده اند.

سناتور مک کين در بيانيه خود می گويد ايالات متحده آماده کمک به هم پيمان خود، کره جنوبی، برای دفاع از خود است. جان بينر، رييس آينده مجلس نمايندگان، می گويد اين رويداد نشان می دهد که آمريکا بايد در مورد قابليت های دفاع موشکی خود جدی تر، عمل کند.

در همين حال هاوارد برمن، رييس کميته امور خارجی مجلس نمايندگان، با اشاره به عمليات خصمانه کره شمالی آن کشور را تهديدی جدّی عليه صلح و ثبات منطقه قلمداد کرده و از دولت چين می خواهد تا با مداخله خود، کره شمالی را به متوقف کردن تجاوزات خود عليه کره جنوبی، وادار کند.

آقای برمن در بيانيه خود می افزايد: «بی ثباتی شبه جزيره کره به نفع هيچکس بخصوص چين، بزرگترين شريک تجاری کره شمالی نخواهد بود.» آقای برمن در بيانيه خود از چين می خواهد تا بی درنگ با تعليق کمک های اقتصادی و انرژی خود به پيونگ يانگ نشان دهد که اين سلطه جويی ها پيآمدهايی را در بر خواهد داشت.

کارل لوين، رييس کميته نيروهای مسلح سنای آمريکا، نيز حمله کره شمالی به کره جنوبی را تازه ترين نشانه از رفتار غير مسؤلانه پيونگ يانگ قلمداد کرده است که با رفتار بی منطق خود اصول بين المللی را ناديده می گيرد. سناتور لوين می گويد ما بايد همبستگی خود را با کره جنوبی و همه کشورهايی که خواهان صلح و ثبات در منطقه هستند حفظ کنيم و جامعه بين المللی بايد فوراً اين اقدام تجاوزگرانه کره شمالی را محکوم کند.

جو ليبرمن، سناتور مستقل دموکرات و رييس کميته امنيت داخلی در سنا، در واکنش به گلوله باران جزيره مسکونی کره جنوبی توسط توپخانه کره شمالی با صدور اعلاميه ای گفت: «تحريکات تازه ای که کره شمالی براه انداخته است نيازمند پاسخی محکم از سوی آمريکا و همپيمانان اين کشور و در جامعه گسترده بين المللی است. سناتور ليبرمن می گويد اقدام تجاوزکارانه کره شمالی تنها موجب تقويت بيشتر حمايت آمريکا از همپيمان خود کره جنوبی، خواهد شد.

اتحاديه اروپا: تأخير در تصويب موافقتنامه استارت به زيان امنيت کلی در اروپا است

 
 
 
 
 

آينده موافقتنامه کاهش سلاح های اتمی آمريکا و روسيه، موسوم به استارت جديد، در هاله ای از ابهام قرار دارد. اين موافقتنامه بايد در سنای آمريکا به تصويب رسد، ولی بسياری از قانونگذاران جمهوريخواه با طرح پرزيدنت اوباما مخالفند.

چند تن از وزرای دفاع و امور خارجه پيشين آمريکا از تلاش های پرزيدنت اوباما برای تصويب پيمان استارت جديد حمايت کرده اند. پ هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، نيز از لزوم به تصويب رسيدن اين پيمان سخن گفته است. خانم کلينتون می گويد: «هر کس که گمان کند ما امکان به تعويق انداختن اين موافقت ها را داريم، به شدت خطر دائمی را که متوجه آمريکا است دست کم ميگيرد.»

ماه آوريل سال گذشته، پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، و دميتری مدودف، ريئيس جمهوری روسيه، پيمان استارت جديد را به امضا رساندند، بر اساس اين توافق دو کشور، تسليحات موشکی دوربرد خود را تا ۳۰ درصد، کاهش می دهند.

پرزيدنت اوباما از سناتورهای آمريکايی خواسته است تا پايان سال ۲۰۱۰، توافق های صورت گرفته را به تصويب برسانند ولی هنوز تصويب اين طرح در سنای آمريکا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به رغم آنکه اکثريت سنای آمريکا در دست دموکرات ها است، اما بسياری از سنانورهای جمهوريخواه که تعدادشان پس از انتخابات اخير آمريکا افزايش يافته است، خواهان تعويق در رای گيری می باشند.

روی بلانت که در انتخابات ماه نوامبر به سنا راه يافته از جمله اين قانون گذاران است و می گويد: «اين امر بسيار مهمی برای کشور است. اگر اهميت اين امر درک می شد سنا بايد تا به حال اين توافقتنامه را تصويب کرده بود.»

در صورت تصويب استارت جديد در سنای آمريکا، اين توافقنامه جانشين توافق های ۱۹۹۱ خواهد شد که در ماه دسامبر ملغی می شود. رهبران اتحاديه اروپا با تاکيد بر اهميت استارت جديد، از آمريکا خواسته اند اين توافقنامه را به تصويب رساند. اتحاديه اروپا می گويد: «تأخير در تصويب موافقتنامه استارت به زيان امنيت کلی در اروپاست. به همين علت ما قويا از هر دو حزب حاکم در آمريکا می خواهيم که استارت را هرچه سريعتر به تصويب رسانند.»

اما جيمز کارافانو، کارشناس بنياد پژوهشی هريتج، می گويد حمايت رهبران اروپا، تاثيری در نحوه عملکرد سنای آمريکا نخواهد داشت: «موافقت ها چندين ماه پيش صورت گرفت و اگر اروپايی ها واقعا پيگير توافق ها بودند زودتر به دفاع از آن می پرداختند. به اعتقاد من سخنانی که در کنفرانس ناتو در ليسبون ايراد شد تاثيری در عملکرد سناتورهای آمريکايی نخواهد داشت.»

آقای کارافانو در مخالفت با طرح استارت جديد می گويد اين موافقت ها آزادی زيادی به روسيه برای مدرن کردن سلاح هايش می دهد؛ اين در حالی است که پرزيدنت اباما از به روز کردن سلاح های اتمی آمريکا، سخنی نگفته است.

کره شمالی تهديد می کند که دو حمله ديگر عليه کره جنوبی به عمل خواهد آورد

کره شمالی هشدار داده است در صورتيکه کره جنوبی به گفته کره شمالی به «تحريکات بی منطق نظامی» خود ادامه دهد حملات نظامی ديگری را نظير حمله توپخانه ای خود به جزيره مرزی مسکونی کره جنوبی، به عمل خواهد آورد.

در بيانيه روز پنجشنبه رسانه خبری کره شمالی بنام «کی سی اِن ای،» مشخص نيست که چه تحريکی می تواند به اقدام ديگری از سوی کره شمالی، منجر شود. اما قرار است آمريکا و کره جنوبی در يک مانور دريايی عمده در غرب شبه جزيره کره از روز يکشنبه، شرکت کنند.

در بيانيه گفته می شود که در صورت «تحريکات بيشتر سئول،» پيونگ يانگ «دور دوم و سوم حملات خود را بيدرنگ،» به مورد اجرا خواهد گذارد.

کره شمالی پيشتر اعلام کرده بود که حمله به جزيره «يون پيونگ» که به کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۱۸ نفر منجر شد به دليل تمرينات نظامی کره جنوبی در آن جزيره، صورت گرفته است. کره شمالی می گويد سربازان کره جنوبی در بيرون از خاک کره شمالی اما به طرف آب های مورد ادعای پيونگ يانگ، شليک می کرده اند.

در گذشته پيونگ يانگ به تهديدات مشابه خود پيش از مانورهای نظامی آمريکا و کره جنوبی، عمل نکرده است.

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر