سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دیدار محمود احمدی نژاد از ترکیه

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است در هفته جاری طی دیداری از استانبول، درباره تحکیم روابط اقتصادی با ترکیه مذاکره کند.

رسانه های ایرانی روز دوشنبه گفتند که آقای احمدی نژاد برای دیدار از سازمان همکاری اقتصادی، گروه منطقه ای مشترک ترکیه، ایران، پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی، به ترکیه سفر می کند.

در حاشیه این دیدار در روز چهارشنبه، آقای احمدی نژاد قرار است با مقامات ارشد ترکیه ملاقات کند. علی اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز قرار است در این سفر، محمود احمدی نژاد را همراهی کند.

روابط ایران و ترکیه در ماه های اخیر به دلیل حمایت آنکارا و برزیل، از قرارداد سوخت هسته ای تهران در ماه مه، گسترش پیدا کرد.

ترکیه در حل مناقشه هسته ای ایران خواستار روش های دیپلماتیک شده است و دور آینده مذاکرات درباره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت بزرگ جهان را در اوایل سال آینده میلادی، میزبانی خواهد کرد.

اعدام ۱۱ نفر در زاهدان

روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه ای از اجرای حکم اعدام ۱۱ تن از اعضای گروه جندالله در روز دوشنبه در زندان زاهدان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده این افراد پس از محاکمه علنی در دادگاه های عادلانه و تایید مراجع عالی قضایی اعدام شدند. اتهام هر ۱۱ نفر، محاربه و مقابله با نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است.

گروه جندالله مسئولیت حمله های انتحاری روز چهارشنبه در چابهار را که سبب مرگ ۳۹ نفر شد، بر عهده گرفت.

تاثير نامعلوم هدفمندی يارانه ها بر قيمت نان

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، که در تازه ترین گفت و گوی تلویزیونی خود (شنبه ۲۷ آذر ماه) از واریز ۸ هزار تومان یارانه نان به حساب مردم خبر داده بود، اعلام کرد، «ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده برای یارانه نان مردم نفری ۴ هزار تومان در هر ماه واریز می شود.»

آگاهان این سخنان را به معنای اصلاح قیمت نان با آغاز هدفمند کردن یارانه ها ارزیابی کردند. هر چند علی رضا شجاعی، سخنگوی وزارت بازرگانی، روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه در گفت و گو با واحد مرکزی خبر گفت، «قیمت آراد و نان تا اطلاح بعدی اصلاح نخواهد شد.»

سخنگوی وزارت بازرگانی تصریح کرد که، «۴۸ ساعت پس از صدور نخستین اطلاعیه ستاد هدفمند سازی یارانه ها در وزارت بازرگانی، قیمت آرد و نان در کشور اصلاح می شود.»

حمید علیخانی، معاون وزیر بازرگانی، نیز روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه در تازه ترین گفت و گوی خود با خبرگزاری فارس، در واکنش به این سئوال که قیمت آرد چقدر تعیین شده است، اظهار داشت، «با توجه به سهميه‌ای كه هنوز در اختيار نانوايی‌ها هست تا اطلاع ثانوی قيمت نان تغيير نمی‌كند و پس از اطلاعيه استانداری‌ها در خصوص قيمت نان همه واحدها با آرد تك نرخی و قيمت مشخص اقدام به فعاليت می كنند.»

 پایگاه خبری آفتاب، بامداد روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه، در مورد اظهارات همین مقام در زمینه قیمت آرد، از ۴۰ برابر شدن قیمت آرد نان خبر می دهد. هر چند نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی استانداری تهران، بامداد روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تاکید کرد، «پرداخت یارانه ۴ هزار تومانی نان به معنای افزایش قیمت آن نیست.» وی در مورد زمان دقيق واقعی شدن قيمت نان گفت، «هنوز محاسبات دقيق آن صورت نگرفته است به همين دليل نمی‌توانيم قيمت‌ها را اعلام كنيم.»

 اما به گفته معاون برنامه ریزی استانداری تهران، «تا اطلاع ثانوی هيچ‌گونه افزايش قيمتی در نان در استان تهران نخواهد بود.»

سردرگمی موجود در زمینه وضعیت نان، در آغاز قانون هدفمند کردن یارانه ها، در حالی مشاهده می شود که دولت جمهوری اسلامی ایران از این قانون به عنوان بزرگ ترین طرح اقتصادی در نیم قرن اخیر یاد می کند، و سوای آن، محمود احمدی نژاد نیز در گفت و گوی اخیر تلویزیونی خود شنبه شب، از نان به عنوان مهم ترین غذای مردم ایران یاد کرد.

تاخیر در اعلام معرفی اعضای جدید کابینه عراق

نوری المالکی، نخست وزیر عراق اعلام نام اعضای کابینه جدید عراق را به تاخیر انداخت. تاخیر در اعلام نام برخی از اعضای کابینه جدید که قرار بود روز دوشنبه معرفی شوند، به دنبال اختلاف بر سر چگونگی تقسیم پست ها است. تحلیل گران اختلاف ها در زمینه نحوه تقسیم پست ها را تهدیدی در جهت ادامه بن بست سیاسی موجود در عراق تلقی می کنند.

به گزارش بخش کردی صدای آمریکا تاریخ جدیدی برای معرفی اعضای کابینه نوری المالکی تعیین نشده است.

برخی ازمقامات دولت عراق پیشتر گفته بودند که اختلاف ها موجب به تعویق افتادن اعلام فهرست نامزدهای پست های کابینه خواهد شد.

جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق اواخر ماه گذشته از مالکی خواست که دولت جدید این کشور را تشکیل دهد. آقای طالبانی ۳۰ روز به نخست وزیر عراق مهلت داد تا اعضای کابینه خود را معرفی کند.

تاخیر در اعلام اعضای کابینه در حالی است که ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین این کشور روز گذشته گفت به دولت ائتلافی آقای مالکی می پیوندد.

درخواست آقای طالبانی پس از آن صادر می شود که چهره های سیاسی شیعه، سنی و کردهای عراق درباره تقسیم قدرت به توافق رسیدند و این توافق نوری المالکی نخست وزیر شیعه عراق را برای دور دوم در این مقام تثبیت کرد.

ائتلاف عراقیه متعلق به ایاد علاوی، در انتخابات ۷ مارس، از ائتلاف آقای مالکی، دو کرسی بیشتر کسب کرد اما هیچ کدام به آرای کافی برای کسب اکثریت پارلمان دست نیافتند.

آقای علاوی روز یکشنبه گفت با گرفتن پست دولتی ریاست شورای جدید سیاست استراتژیک، موافقت کرده است. این شورا اختیارات آقای مالکی را در شماری از مسائل محدود می کند. او در عین حال هشدار داده است در صورت وقوع هرگونه تغییر در توافق تقسیم قدرت، حمایت خود را قطع می کند.

رمز گشایی از «دی ان ای» تومور مغزی کودکان

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که تومورهای مغزی دوران کودکی در مقایسه با تومورهای مشابه در سنین بزرگسالی، جهش های ژنتیکی کمتری دارند.

تومور مغزی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر بین کودکان مبتلا به سرطان است.

پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور معتقدند یافته های این تحقیق جدید در مورد جهش های ژنتیکی، به یافتن درمان های جدیدی برای «medulloblastoma» که نوعی تومور مغزی شایع بین کودکان است، کمک خواهد کرد.

دکتر برت وگیستاین، استاد دانشگاه جانز هاپکینز و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیقی گفته است حالا ما فهمیده ایم که چطور این معما را حل کنیم و برای پیدا کردن درمان های جدید راهکاری بیابیم.

محققان آمریکایی تغییرات ژنتیکی تومور مغزی ٢٤ کودک مبتلا به «medulloblastoma» را شناسایی کردند و آن ها را با «دی ان ای» سلول های عادی مغز مقایسه کردند. آن ها دریافتند آن دسته از تومورهای مغزی کودکان که با جراحی خارج شده بودند، نسبت به نمونه تومورهای افراد بزرگسال، پنج تا ده برابر تغییرات ژنتیکی کمتری داشتند.

پژوهشگران در ژن های « MLL2 » و « MLL3 »، ژن های جهش یافته کشف کردند. این ژن ها، عامل توقف رشد تومور هستند و دانشمندان در گذشته به هنگام تشخیص تومور مغزی «medulloblastoma»، به علت پیشرفت رشد آن، پی نبرده بودند.

در این گزارش تحقیقی آمده است هر نمونه تومور مغزی کودکان، یازده جهش ژنتیکی داشته و ژن های جهش یافته، ژن هایی بودند که بر رشد و توسعه بخشی از مغز کودک که مرکز اصلی رشد و توسعه مغز سالم بود، تاثیر می گذاشتند.

دکتر پیتر فیلیپس، پژوهشگر بیمارستان کودکان فیلادلفیا در بیانیه ای اعلام کرده است این ژن ها در حین رشد بر سر راه سیگنال های بیولوژیکی (مغز) مشکل ایجاد می کنند.

حدود شصت درصد از کودکان مبتلا به تومور «medulloblastoma» حداقل پنج سال پس از تشخیص بیماری زنده می مانند، اما بر اثر ابتلا به سرطان مغز دچار اختلالات عصبی می شوند و باید تحت عمل جراحی و پرتودرمانی قرار بگیرند.

براساس آمار «انجمن سرطان کانادا»، تومور «medulloblastoma» بیماری است که بیشتر کودکان خردسال به آن مبتلا می شوند و آمار مرگ و میر آن بیشتر بین نوزادان زیر هجده ماه مشاهده شده می شود.

نتایج این تحقیق در نشریه اینترنتی ماه دسامبر مجله «ساینس» منتشر شده است.

ادامه تنش های نظامی در شبه جزیره کره

جت های جنگنده کره جنوبی برای ارعاب کره شمالی در آسمان به پرواز در آمدند. این اقدام کره جنوبی همزمان با انجام مانور نظامی و آتش توپخانه های این کشور در جزیره یئون پیونگ صورت می گیرد. ماه گذشته این جزیره مرزی و آب های اطراف آن که مورد اختلاف دو کشور همسایه کره شمالی و کره جنوبی است، صحنه درگیری و هدف توپخانه های کره شمالی در اعتراض به انجام مانور نظامی کره جنوبی بود.

مانور نظامی عصر روز دوشنبه به وقت محلی، ۹۴ دقیقه طول کشید و هیچ واکنش فوری از سوی کره شمالی در بر نداشت. پیونگ یانگ درباره تاثیرات «فاجعه بار» برگزاری مانور نظامی از سوی کره جنوبی هشدار داده است. کره جنوبی ساکنان این جزیره را به عنوان اقدامی هشدارآمیز پیش از انجام مانور به پناهگاه ها فرستاد.

خبرنگاری که همراه با بیل ریچاردسون، مامور حل اختلاف آمریکا در شبه جزیره کره است می گوید پیونگ یانگ برای رفع تنش های ناشی از برنامه اتمی اش، چندین پیشنهاد ارائه داده است. وولف بلیتزز، گزارشگر شبکه خبری سی ان ان، می گوید کره شمالی طی سفر چهار روزه آقای ریچاردسون به این کشور ابراز آمادگی کرده است که بازرسان سازمان ملل متحد از تاسیسات اتمی یونگ بیون، بازدید کنند.

گزارشگر شبکه خبری سی ان ان گفت کره شمالی همچنین پیشنهاد کرده است سوخت های هسته ای تولید شده در تاسیسات یونگ بیون، از کشور خارج شوند. پیونگ یانگ همچنین خواستار تشکیل یک کمیته نظامی و خط مستقیم تماس میان کره شمالی و جنوبی و آمریکا شده است.

در نیویورک، شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز یکشنبه تشکیل جلسه داد تا برای رفع شرایط تهدیدآمیز در شبه جزیره کره، چاره ای بیاندیشد اما این جلسه چندین ساعته، بدون نتیجه به پایان رسید.

ویتالی چورکین، فرستاده روسیه به سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که اعضای شورای امنیت از توافق درباره متن بیانیه ای که سئول و پیونگ یانگ را به درپیش گرفتن «خودداری کامل»  فراخواند، بازماندند.

سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت اغلب اعضای شورای امنیت خواستار متن کوبنده ای علیه حملات دوگانه کره شمالی علیه کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ بودند. هرچند به گفته خانم رایس، چندین کشور از جمله چین، متحد نزدیک کره شمالی، با این نظر مخالفت کردند.

فرستاده آمریکا همچنین بار دیگر بر نظر واشنگتن دایر بر این که کره جنوبی حق دارد در دریای زرد مانور نظامی برپا کند، تاکید کرد.

سئول می گوید اقدامات خشونت بار کره شمالی علیه همسایه جنوبی اش، دست کم ۵۰ شهروند کره جنوبی را کشته است.

حمله ۲۳ نوامبر کره شمالی به جزیره یئون پیونگ، چهار نفر را کشت و انفجار ۲۶ مارس در ناو کره جنوبی در همان منطقه، ۴۶ ملوان این کشور را به کشتن داد.

یک تحقیق بین المللی در این زمینه نتیجه گرفت که ناو کره جنوبی بر اثر شلیک آتش از سوی کره شمالی غرق شده است اما پیونگ یانگ هرگونه دخالت در این مسئله را رد کرده است.

اقتصاد آمريکا در سال آينده رشدی متعادل خواهد داشت

گزارش های منتشر شده اخير اشکال متفاوتی از اقتصاد آمريکا را به تصوير کشيده اند. از يک سو، موسسه پژوهشی مشاغل کنفرانس بورد ميگويد که اقتصاد آمريکا در سال آينده رشدی متعادل خواهد داشت. در همين ارتباط، آلن گرين اسپن، مدير عامل پيشين بانک مرکزی آمريکا، طی مصاحبه ای در واشنگتن پيش بينی کرد که رشد اقتصادی آمريکا در سال آينده به ۳ و نيم در صد خواهد رسيد. از سوی ديگر، آمارهای منتشر شده وزارت کار آمريکا نشان ميدهد که از ۵۰ ايالت آمريکا در ۲۸ ايالت از تعداد دستمزدها کاسته شده و در ۲۱ ايالت بر شمار بيکاران افزوده شده است. آمار وزارت کار همچنين نشان  ميدهد که برای اولين بار پس از ماه اوت بر شمار بيکاران آمريکا در ماه گذشته افزوده شد.  

در اروپا، رهبران اتحاديه اروپا پس از دو روز مذاکراه سرانجام موافقت کردند که بمنظور مقابله با بحرانهای آينده بانکی، بجای صندوق پولی يک تريليون دلاری کنونی، از سال  ۲۰۱۳ ميلادی يک شبکه ايمنی مالی ايجاد کنند. آنها همچنين گفتند که در پی يافتن راهکارهائی هستند که شکاف اقتصادی بين کشورهای عضو را کاهش دهند، که به اعتقاد سران اين شکاف ثبات اتحاديه اروپا مورد تهديد قرار داده است.

رهبران اتحاديه اروپا هشدار دادند که ثبات مالی اتحاديه اروپا تدابير مالی بيشتری ايجاب ميکند، که تدوين مقررات سخت تری برای بانکها و آزمون توانمندی مالی آنها را شامل ميشوند.   

و سر انجام کوبا از رشد اقتصادی و بازگشائی مجدد حسابهای بانکی خارجيان خبر ميدهد.

رائول کاسترو، رئيس جمهوری کوبا، در نطق سالانه خود در مجلس شورای اين کشور از رشد بيش از سه درصدی اقتصاد و پايان بحرانهای بانکی کوبا در سال آينده خبرداد.

او تشريح کرد که حساب بانکی مسدود شده خارجيان در سال آينده بازگشائی خواهند شد، و بدهی دولت به ميزان نخواهد رسيد که از عهده پرداخت آن بر نيايد. صاحبان خارجی حسابهای بانکی در کوبا  از سخنان کاستر و استقبال کردند. آنها بعلت فقدان نقدينگی بانکهای کوبا بمدت دوسال قادر نبودند که پول خود را از بانکهای کوبا دريافت کنند.

جمهوری اسلامی ايران ۱۱ شورشی اهل تسنن را اعدام کرد

 
 
 
 
 

رسانه های ايران می گويند مقامات ۱۱ نفر را که به عضويت در گروه شورشی جندالله متهم بودند، اعدام کرده اند. گروه جندالله مسؤليت بمبگذاری های انتحاری را در هفته گذشته، بر عهده گرفته بود.

يک مقام قوه قضاييه در استان سيستان و بلوچستان اعلام کرد اين يازده نفر را که به گفته وی در دادگاهی آزاد و عادلانه محکوم شده بودند بامداد روز دوشنبه در شهر زاهدان، به دار آويخته اند.

در بمبگذاری دوگانه روز چهارشنبه هفته گذشته در استان سيستان و بلوچستان ۳۹ نفر کشته شدند. بمبگذاران انتحاری خود را در نزديکی مسجدی که نمازگزاران پيشاپيش مراسم عاشورا – يکی از مهمترين مراسم مذهبی شيعيان -- گرد آمده بودند، منفجر کردند.

آمريکا در ماه نوامبر گروه جندالله را بعنوان تشکيلاتی تروريستی، رده بندی کرد. مقامات آمريکا می گويند اين گروه يک رشته حملات در ايران را از سال ۱۹۹۳ با استفاده از تاکتيک های تروريستی که شامل بمبگذاری انتخاری و ترورهای هدفمند می باشد، به عمل آورده است.

مطبوعات خبر از رقابت آمريکا و ايران برای نفوذ بيشتر در منطقه می دهند

ديدگاههای پرزيدنت اوباما در مورد اهميت پيوند ميان واشنگتن با آنکارا در مصاحبه با روزنامه حريت و برنامه های وزير خارجه جديد جمهوری اسلامی برای گسترش روابط با ديگر کشورها موضوعاتی است که در لا به لای صفحات نشريات جهان به چشم می خورد.

پرزيدنت اوباما در مصاحبه ای با روزنامه حريت تأکيد می کند به رغم اختلاف نظر ايالات متحده با ترکيه بر سر ايران، تحکيم پيوند با آنکارا هرگز تا اين حد برای واشنگتن حائز اهميت نبوده است. باراک اوباما در پاسخ به پرسش های کتبی روزنامه حريت ترکيه نوشته است همچنان به حل ديپلماتيک تنش های ميان دو کشور بر سر جمهوری اسلامی پايبند است؛ و عميقاً اعتقاد دارد که هدف ترکيه همسو با ديگر کشورها جلوگيری از مسلح شدن ايران به سلاح هسته ای است. اما دولت تهران نتوانسته است جامعه بين المللی را متقاعد کند که برنامه هسته ای کشور تنها هدف های صلح آميز را دنبال می کند. ريئيس جمهوری آمريکا همچنين دولت ترکيه را به ترميم روابط با اسراييل تشويق می کند.

در همين حال، لس آنجلس تايمز می نويسد علی اکبر صالحی وزير جديد امور خارجه ايران، در جشن انتصاب خود اعلام کرد برنامه جديد وزارت خارجه اطران بر بهبود مناسبات و گسترش پيوندها با ترکيه، عربستان سعودی و ديگر کشورهای مسلمان، و اتحاديه اروپا متمرکز است. به نوشته لس آنجلس تايمز، پيشاپيش گفتگوهای هسته ای گروه ۵+۱ با مقامات ارشد جمهوری اسلامی، گفته های اخير مقامات واشنگتن و تهران از رقابت برای نفوذ بيشتر در منطقه حکايت دارد.

اما نگرانی رهبران کشورهای مسلمان از نظاميگری جمهوری اسلامی در منطقه و اظهارات فرمانده ارشد ارتش آمريکا در اطمينان بخشيدن از پشتيبانی ايالات متحده به همسايگان ايران نيز در محافل سياسی جهان مورد بحث است.

روزنامه واشنگتن تايمز نوشته است يکی از تنها چند نکته مثبت افشاگری های ويکی ليکس از مکاتبات ديپلماتيک ايالات متحده اين بود که نشان داد رهبران مسلمان، که شناخت و اشتراکات مذهبی بيشتری با جمهوری اسلامی دارند، همصدا ايران را متجاوز و حامی ترورريسم می دانند و بر اين باورند که دولت تهران قابل اعتماد نيست و نبايد به آن اجازه داد تا به توان توليد سلاح اتمی دست يابد.

در اين رابطه، واشنگتن اگزمينر به نقل از اظهارات فرمانده ارشد ارتش ايالات متحده در ديدار با پادشاه بحرين نوشته است که درياسالار مايک مولن، رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا، اعتقاد دارد که دولت تهران کماکان در پی توليد بمب اتمی است؛ و تهديدی برای همسايگان خود به شمار می رود. رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا، ادامه فعاليت های هسته ای ج.ا. برای دستيابی به سلاح های مرگبار را عامل برهم زدن ثبات منطقه دانسته و به بحرين و ديگر کشورهای حاشيه خليج فارس اطمينان می دهد که واشنگتن به تعهدات خود در منطقه بسيار پايبند است؛ وی می گويد هر چند آمريکا راه تحريم های سياسی و اقتصادی را در پيش گرفته است، در صورت اقدام نظامی ايران، «کاملاً آماده» پاسخگويی است. واشنگتن اگزمينر اشاره مستقيم فرمانده ارشد آمريکايی را در بحرين به برنامه احتياطی اين کشور در برابر جمهوری اسلامی ايران، غيرمعمول توصيف کرد.

ديلی تلگراف چاپ لندن نيز از آغاز مذاکرات پشت پرده جمهوری اسلامی برای پايان دادن به تحريم هايی که اقتصاد کشور را فلج کرده، خبر می دهد. اين روزنامه به نقل از ديپلماتهای ترکيه می نويسد توافقی که با ميانجيگری ترکيه حاصل شده است، از دولت تهران می خواهد تا بخش عمده ای از اورانيوم با غنای پايين خود را واگذار، و برنامه غنی سازی خود را متوقف کند.

محمود احمدی نژاد روز شنبه در مصاحبه ای زنده در تلويزيون جمهوری اسلامی گفتگو های کشور های پنج بعلاوه يک را با ايران در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی که اخيرا در ژنو صورت گرفت، مثبت خواند. اين گفتگو ها که پس از ۱۴ ماه وقفه در شش و هفت دسامبر (۱۵ و ۱۶ آذر) انجام شد فقط با موافقت طرفين به ادامه مذاکرات در مورد برنامه اتمی ايران پايان گرفت. گفتگو ها دگرباره در ماه آينده ميلادی در ا ستانبول صورت خواهد گرفت. بدنبال نشست ژنو اعضا شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در جلسه ای يکی پس از ديگری از جمهوری اسلامی ايران خواستند در نشست استانبول به نگرانی های بين المللی در مورد برنامه اتمی خود جدا پاسخ دهد. آقای احمدی نژاد در اين مصاحبه از رهبران جهان خواست سياست تقابل را به تعامل بدل کنند. رييس جمهوری ايران همچنين اشاره کرد گفتگوهای استانبول ممکن است در برزيل و ايران نيز ادامه يابد.

در همين حال بگفته کارشناسان تحريم های وضع شده توسط ايالات متحده و سازمان ملل متحد که ناشی از امتناع تهران از متوقف ساختن غنی سازی اورانيوم است بر اقتصاد کشور تاثير بسياری گذاشته است هر چند مسؤلين جمهوری اسلامی منکر ان هستند و می گويند تحريم ها ايران را قوی تر کرده است. نمايندگان آمريکا و اتحاديه اروپا توافق کرده اند در ماه ژانويه ۲۰۱۱، نخستين ماه سال جديد ميلادی، بطور مشترک، تحريمهايی را عليه جمهوری اسلامی ايران وضع کنند و در عين حال سرگرم بررسی موضوع متوقف کردن گفتگو با ايران هستند. روزنامه آمريکايی وال استريت جورنال ضمن گزارش اين خبر، به نقل از مقامات آشنا به اين مسأله، اضافه می کند که صبر کشورهای غربی از فعاليتهای هسته ای ايران به سر آمده است. مقامات غربی موضوع ادامه گفتگو با تهران را موکول به رعايت و اجرای مفاد قطعنامه های شورای امنيت از سوی تهران کرده اند. در اين قطعنامه ها از جمهوری اسلامی ايران خواسته شده است با آژانس بين المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.

از سوی ديگر گاردين يادآوری می کند که نگرانی از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی نبايد اذهان مردم جهان را از نقض وحشيانه حقوق بشر در ايران منحرف کند. سعيد کمالی دهقان در ستون نظرات گاردين نوشته است عماد الدين باقی هنگامی که در اسفند ماه ۱۳۵۷ از سلول های زندان اوين ديدن می کرد، خواستار آن بود که آن مکان به موزه نمايش بيداد رژيم سلطنتی تبديل شود؛ اما هرگز فکرش را نمی کرد که روزی همراه با هزاران مدافع حقوق بشر در همين زندان محبوس شود.

کره جنوبی مانورهای تازه دريايی خود را همراه با پرواز جت های جنگی به انجام رساند

کره جنوبی می گويد جت های جنگی خود را به فضای جزيره يئون پيونگ برای حفاظت از مانورهای دريايی خود در آن مناطق، فرستاده است.

مانورهای تازه کره جنوبی بعد از ظهر روز دوشنبه به مدت يک ساعت و نيم انجام شدند و بدون واکنشی از سوی کره شمالی، پايان يافتند.

نشست اضطراری شورای امنيت سازمان ملل برای کاهش تنش ها در شبه جزيره کره درست چند ساعت پيش از آغاز تمرينات آتشبارهای واقعی کره جنوبی در جزيره هم مرز کره شمالی که ماه گذشته هدف آتش خمپاره شمال قرار گرفت، بدون رسيدن به توافق خاتمه يافت.

کره شمالی هشدار داد که اگر ارتش کره جنوبی تمرنيات خود را طبق برنامه اعلام شده در نواحی مورد اختلاف اطراف جزيره يئون پيونگ انجام دهد، نتايج «فاجعه بار» ممکن است به بار آيد.

روز دوشنبه تدارکات برای انجام مانورهای با آتشبارهای واقعی ادامه يافت و ارتش کره جنوبی به همه ساکنان جزيره يئون پيونگ و جزاير همجوار دستور داد که به پناهگاه های هوايی، نقل مکان کنند.مردم کره جنوبی در پناهگاه ها به وضعيت چشم دوخته بودند.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند تمرينات آتش خمپاره به دليل مه آلود بودن هوا چند ساعتی تا بعد از ظهر روز دوشنبه، به تعويق خواهد افتاد. سپس مانور نظامی کره جنوبی در بعد از ظهر شروع شد و عکس العملی از سوی کره شمالی به عمل نيامد. مانورهای روز دوشنبه پس از يک ساعت و نيم پايان يافتند.

در همين حال متعاقب شکست تلاشهای سازمان ملل متحد، مرکز ثقل توجه جهانيان، از نيويورک به شبه جزيره کره، منتقل گرديد.

به گزارش خبرنگار سی اِن اِن، پيونگ يانگ در مذاکرات با بیل ریچاردسون، سفیر پيشين آمریکا در سازمان ملل متحد، امتيازهايی داده است از جمله با از سر گيری بازرسی تأسيسات اتمی کره شمالی و نيز با ايجاد يک کميسيون نظامی و استقرار خط تماس بين دو کره که به هر دو طرف امکان دهد در صورت بروز حادثه مسائل را مورد رسیدگی قرار دهند، موافقت کرده است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر