سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سارا شورد پس از يک سال توقيف در ايران از طريق عمان به آمريکا بازمی گردد

يک کوهنورد آمريکایی که بيش از يک سال در ايران توقيف بود به آمريکا بازمی گردد.

سارا شورد که روز شنبه عمان را ترک کرد روز يکشنبه به نيويورک خواهد رسید. او پيش از ترک عمان در سخنانی کوتاه در فرودگاه ضمن قدردانی از مقامات عمانی برای پذيرایی و ميهمان نوازی شان، برای شين بائر و جاش فتال، دو کوهنورد آمريکایی ديگری که هنوز در ايران توقيف هستند دعا کرد.

مقامات ايران هر سه کوهنورد را سال گذشته در مرز ايران و عراق دستگير و به جاسوسی متهم ساختند. خانواده هایشان می گويند عبور آنها از مرز اگر انجام گرفته باشد تصادفی بوده است.

ايران، سارا شورد را روز سه شنبه گذشته پس از کمک مقامات عمانی برای سپردن وثيقه ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد کرد. شورد از ايران به عمان رفت و در آنجا معاينات و آزمايش های پزشکی انجام داد. خانواده اش می گويند وی برای غده ای پستانی و سلول هایی پيش سرطانی در رحم، به مراقبت و معالجات درمانی نياز دارد.

شمار تلفات در اعتراض های ضد دولتی در کشمير هند به صد نفر رسيد

خشونت های جديد در کشمير هند روز شنبه شمار تلفات ناشی از اعتراض های ضد دولتی را، که از ژوئن گذشته آغاز شده است، به دست کم ۱۰۰ نفر افزايش داد.

به گفته نيروهای دولتی دو نفر در روز شنبه در دو واقعه جداگانه کشته شدند.

پليس يک نفر را در جريان شرکت در يک مراسم خاکسپاری کشت که بی اعتنا به مقررات منع آمد و شد ترتيب داده شده بود. هزاران نفر در اين مراسم که در جنوب سريناگار برگزار شد شرکت کرده بودند. مراسم برای به خاک سپردن مردی ترتيب داده شده بود که سکنه محل می گويند حين فرار از تعقيب پليس به رودخانه افتاد و غرق شد. مقامات می گويند پليس پس از آنکه عزاداران درصدد بر آمدند خانه يک سياستمدار طرفدار هند را آتش بزنند به آنان شليک کرد.

پليس همچنين به صدها معترض سنگ پران در شهری واقع در شمال غربی سريناگار شليک کرد که به کشته شدن يک نفر منجر شد.

روز شنبه همچنين مردی که در زد و خوردهای هفته گذشته مجروح شده بود در بيمارستانی در سريناگار درگذشت.

مقامات روز شنبه مقررات منع آمد و شد را که از شش روز قبل به طور نامحدود برقرار شده بود، ساده تر ساختند. اين تسهيل به سکنه اجازه می دهد برای خريد مايحتاج روزمره از خانه هايشان خارج شوند.

دولت برای کمک به پليس در مقابله با اعتراض های معترضين جدایی طلب، به منطقه سرباز فرستاده است.

منطقه کشمير ميان هند و پاکستان تقسيم شده است اما هر دو کشور مدعی تمامی منطقه هستند.

پاپ سوء استفاده جنسی کشيشان از کودکان را مايه تاسف عميق و شرمساری خود دانست

پاپ بنديکت برای سوء استفاده های جنسی توصيف ناپذير کشيش های کاتوليک از کودکان، تاسفی عميق همراه با شرمندگی ابراز کرده است.

پاپ اين اقدام را روز شنبه در سومين روز ديدار رسمی اش از بريتانيا، در مراسمی مذهبی در کليسای جامع وست مينستر، و در واکنش به رسوایی ناشی از سوء استفاده های جنسی به عمل آورد.

بيش از ۳۵۰۰ نفر، در داخل کليسا، و يا در مقابل آن، از طريق صفحات بزرگ تلويزيونی شاهد مراسم بودند.

پاپ، پيش از اين مراسم مذهبی با ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، معاونش، نيک کلگ، و هريت هرمن، کفيل رهبری حزب کارگر، ملاقات کرده بود.

پاپ روز شنبه با شرکت در يک مراسم دعا و نيايش در هايد پارک ديدار از بريتانيا را به پايان می برد.

مخالفان اين سفر تاريخی پاپ به بريتانيا، روز شنبه با راه پيمایی و تجمع در مرکز شهر لندن، اعتراض خود را نشان دادند.

بسياری در بريتانيا از واکنش و عملکرد واتيکان در مورد کشيش هایی که از کودکان سوء استفاده جنسی کرده اند خشمگين اند. گروهی ديگر نيز از موضع واتيکان در مورد حقوق همجنسگرايان و مسایل مرتبط با سقط جنين و بارداری ناراضی اند.

کرزی می گويد انتخابات پارلمانی افغانستان آينده بهتری را برای اين کشور فراهم می کند

افغان ها بی اعتنا به حملات راکتی و بمبی روز شنبه برای انتخاب پارلمانی به حوزه های رای گيری رفتند که آزمونی مهم در مبارزه دولت عليه شورش و فساد محسوب می شود.

گزارش ها از کشته شدن دست کم ده نفر در خشونت های پراکنده در سطح کشور حکايت دارد که يک حمله راکتی منجر به کشته شدن دست کم دو نفر در ولايت شمالی بغلان از جمله آنهاست. حملات مرگبار مشابهی نيز در ولايت های کونار در شرق، و تخار در شمال به وقوع پيوست. يک راکت نيز پيش از باز شدن حوزه های رای گيری در پايتخت منفجر شد.

فاضل احمد مناوی، مقام مسئول در کميسيون انتخاباتی افغانستان، می گويد واقعه خشونت باری که رای گيری را مختل کند، رخ نداد، و ۹۲ درصد از ۵۸۰۰ حوزه رای گيری باز بود.

بسياری از افغان ها بی اعتنا به تهديدهای طالبان به حوزه های رای گيری رفتند. حامد کرزی، ریيس جمهوری، بامداد شنبه رای داد و گفت انتخابات پارلمانی کشور را به آينده ای بهتر سوق می دهد..

بيش از ۲۵۰۰ کانديدا برای کسب ۲۴۹ کرسی مجلس نمايندگان، موسوم به Wolesi Jirga رقابت داشتند.

مقامات سازمان ملل متحد و آمريکا تصديق کرده بودند که رای گيری می تواند نقص هایی داشته باشد اما تاکيد می کنند که برگزاری انتخابات در ميانه يک جنگ خود يک دستآورد مهم است.

استفان دو ميستورا، نماينده مخصوص سازمان ملل متحد، ضمن بازديد از حوزه های رای گيری در کابل گفت برای مقابله با تقلب در رای گيری يک رشته ضوابط نظارتی به اجرا گذاشته شده بود.

بعضی از رای دهندگان اعتراض می کردند که مرکب مخصوص معرف رای دادن قابل پاک کردن بود و امکان رای دادن بيش از يک بار را برای افراد فراهم می ساخت.

ايران خواستار گسترش مناسبات با سوريه است

محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، می گويد گسترش مناسبات ميان ايران و سوريه می تواند به نفع منطقه و صلح و امنيت جهانی باشد.

خبرگزاری دولتی ايران، اظهارات آقای احمدی نژاد را نقل می کند که گفته است وی هيچگونه مانعی برای توسعه مناسبات دو کشور نمی بيند. او اين نظر را روز شنبه در جريان ملاقات با حافظ اسد، ریيس جمهوری سوريه، مطرح ساخت، که نخستین کشور مورد بازديد او در سفر به سه کشوری است که با ديدار از آمريکا پايان می گيرد.

سفر آقای احمدی نژاد به سوريه درست دو روز پس از ملاقات جرج ميچل، نماينده آمريکا در خاورميانه، با آقای اسد انجام گرفت که تبادل نظر درباره روند صلح ميان اسرایيل و فلسطينيان، و چشم انداز صلحی جامع و فراگير در منطقه دستور کار آن بود.

آقای احمدی نژاد در سوريه مذاکرات مستقيم ميان اسرایيل و فلسطينيان را يک شکست توصيف کرد. وی گفت آنهایی که می خواهند ژیوپولتيک منطقه را به هم بزنند در آينده منطقه، جایی ندارند.

آقای احمدی نژاد روز شنبه پيش از سفر به نيويورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به ديدار از الجزيره رفت.

روسيه به سوريه موشک ضد کشتی می دهد

روسيه می گويد طبق قولی که به سوريه داده است موشک های ضد کشتی به آن کشور می دهد، هرچند که آمريکا و اسرایيل مخالف اند.

آنتولی سرديوکوف، وزير دفاع روسيه، می گويد به رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، در جريان ملاقاتشان در پنتاگون گفته است روسيه به قرارداد سال ۲۰۰۷ خود با سوريه احترام می گذارد.

سرديوکوف گفت وی با نگرانی های آمريکا و اسرایيل دایر بر اينکه موشک ها ممکن است به دست تروريست ها بيفتد هم عقيده نيست.

اسرایيل نگران است گروه ستيزه گر لبنانی حزب الله با دسترسی به موشک های پی - ۸۰۰، کشتی های اسرایيلی را به خطر بياندازد.

تهران از نجات ۵ سرباز ايرانی به گروگان گرفته شده و کشته شدن سرباز ششم خبر می دهد

ايرنا، خبرگزاری دولتی ايران، از آزاد سازی پنج سرباز نيروی هوایی خبر می دهد که روز پنجشنبه به گروگان گرفته شده بودند و می گويد سرباز ششم در جريان عمليات آزادسازی کشته شد.

اين خبرگزاری اظهارات جلال سياح، معاون استانداری سيستان و بلوچستان، را نقل می کند که گفته است پاسداران انقلاب اين سربازان را روز شنبه با انجام عملياتی موفقيت آميز آزاد کردند.

افرادی مسلح اين سربازان را روز پنجشنبه حين سفر با اتوبوس به گروگان گرفتند.

گروه ستيزه گر سنی جندالله مسئولیت اين گروگان گيری را بر عهده گرفته است. اين گروه می گويد برای حقوق سنی های بلوچ می جنگد که در کشور شيعه نشين ايران يک اقليت است. بسياری از سنی ها در استان فقير سيستان و بلوچستان زندگی می کنند.

جندالله، مدعی چندين حمله ديگر در آن استان نيز شده است که بمب گذاری های منجر به کشته شدن ۲۷ نفر در ژوئيه گذشته از جمله آنهاست.

واشنگتن و تهران از يکديگر خواستار ژست های بشردوستانه شدند

هيلاری کلينتون، وزير امورخارجه آمريکا، می گويد برای ايران ژست بشر دوستانه قابل توجهی خواهد بود اگر دو کوهنورد آمريکایی را که هنوز در توقيف نگاه داشته است آزاد کند. خانم کلينتون همچنين گفت دولت اوباما کماکان به تلاش برای کسب آزادی شين بائر Shane Baur و جاش فتال Josh Fattal ادامه می دهد و خود را کاملا متعهد می داند.

خانم کلينتون گفت آمريکا به تماس با کشورهایی که از تلاش های مرتبط با آزاد ساختن کوهنوردان جانبداری کرده اند ادامه می دهد.

خانم کلينتون اين اظهارات را روز جمعه و در پی آزادی سارا شورد Sarah Shourd کوهنورد سومی مطرح ساخت که آزادی اش پس از سپردن وثيقه ای ۵۰۰ هزار دلاری در هفته گذشته تحقق يافت. هر سه کوهنورد در ژوئيه ۲۰۰۹ در مرز ايران و عراق دستگير و به جاسوسی متهم شدند. آنها اين اتهام را بارها رد کرده اند.

محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، روز جمعه در تهران با درخواست ژستی دوستانه از دولت آمريکا خواستارآزادی ايرانيانی شد که در نقاطی نظير تايلند و گرجستان توقيف، و به آمريکا برده شده اند.

آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای با تلويزيون دولتی گفت حقوق ايرانيان توقيف شده ناديده گرفته شده است. وی جزئيات بيشتری ارائه نداد.

ریيس جمهوری ايران قرار است هفته آينده برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نيويورک سفر کند.

سارا شورد، کوهنورد آمريکایی آزاد شده، با هواپيما به عمان برده شد. دولت آن کشور در کسب آزادی وی نقش داشت.

یوسف بن علوی بن عبدالله، وزير امور خارجه عمان، می گويد کشورش حاضر است به عنوان ميانجی بين تهران و واشنگتن عمل کند. اما وی به خبرگزاری آسوشتدپرس گفت از هيچ برنامه ای برای آزادی دو کوهنورد باقيمانده در توقيف خبری ندارد.

رای دهندگان افغان به رغم تهديدهای طالبان برای انتخاب پارلمان جديد به حوزه های رای گيری رفتند

افغان ها برای انتخاب پارلمانی جديد روانه حوزه های رای گيری شده اند که با تهديدهای خشونت، حملات پراکنده طالبان، و کشته شدن چند نفرهمراه بوده است.

نزدیک به ۲۵۰۰ کانديدا، از جمله ۴۰۰ زن، برای کسب ۲۴۹ کرسی مجلس نمايندگان، موسوم به Wolesi Jirga رقابت می کنند. ۶۸ کرسی از اين کرسی ها برای زنان اختصاص داده شده است.

انتظار نمی رود نتايج مقدماتی زودتر از ماه آينده معلوم شود، و نتايج قطعی نيز احتمالا اواخر اکتبر، بعد از رسيدگی به شکايات مرتبط با تقلب يا عملکرد غلط، اعلام خواهد شد.

ناظران بين المللی همراه با ناظران افغان بر رای گيری روز شنبه نظارت می کنند.

وزارت دفاع افغانستان می گويد حدود ۳۰۰ هزار پليس و سرباز افغان ، با حمايت ۱۵۰ هزار سرباز بين المللی، وظيفه تامين امنيت انتخابات را در سراسر کشور بر عهده دارند.

حامد کرزی بامداد شنبه رای داد.

حملات راکتی و بمبی به چند حوزه از ۶ هزار حوزه رای گيری، چندين کشته و مجروح بر جا گذاشته است. صدها حوزه رای گيری نيز به سبب نگرانی های امنيتی بسته بود.

طالبان ضمن تهديد به اخلال در انتخابات از مردم خواسته بود به حوزه های رای گيری نروند.

مقامات افغان می گويند در بخش هایی از کشور، کارت های جعلی ويژه رای دهندگان کشف کرده اند.

خشونت های روز انتخابات در افغانستان دست کم دو کشته بجا گذاشت

درافغانستان مقامات ازکشته شدن دست کم دو نفردر ولايت شمالی بغلان در خشونت های روزانتخابات خبرمی دهند.
طالبان برای اخلال درانتخابات روز شنبه، ضمن تهديد به خشونت، به مردم هشدار داده بود به حوزه های رای گيری نروند.
حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان به رغم اين تهديد طالبان به مردم توصيه کرد به حوزه های رای گيری بروند و رای بدهند. آقای کرزی خود بامداد شنبه درانتخابات پارلمانی کشور رای داد.
خبرگزاری فرانسه می گويد در يک حمله بمبی به يک مرکز رای گيری در شرق افغانستان سه نفر مجروح شدند.
مقامات می گويند روز شنبه دو حمله راکتی نيز رخ داد که يکی از آنها در کابل، و درست چند ساعت پيش از بازشدن مراکز رای گيری به وقوع پيوست.
گزارش ها همچنين از يک حمله راکتی ديگردر شهر شرقی جلال آباد حکايت دارد. درهيچ يک از اين حملات راکتی تلفات جانی ببار نيامد.
ناتو می گويد نيروهای ائتلاف روز شنبه در ولايت پکتيا عليه يک ستيزه گر، که حمله ای انتخاباتی را تدارک می ديد، حمله ای هوائی انجام دادند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر