سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

همه پرسی در باره قانون اساسی قرقیزستان در جریان است

رأی دهندگان در قرقیزستان در رفراندومی شرکت کرده اند که بموجب آن قدرت و اختیارات رئیس جمهوری کاهش یافته و اختیارات بیشتری به پارلمانی که اعضای آن با روشی دموکراتیک انتخاب میشوند خواهد داد.

کمیسیون مرکزی بر گزاری همه پرسی در قرقیزستان میگوید بیش از ۵۵ درصد از افراد واجد شرایط در سراسر کشور در روز یکشنبه آراء خود را به صندوقها ریختند.

برغم هشدار سازمان دیدبان حقوق بشر در نیویورک، دولت موقت قرقیزستان رفراندوم را برگزار کرده است. دیدبان حقوق بشر گفته بود که رای گیریها میتواند برخوردهای خشونت آمیر بیشتری میان اقوام قرقیز و ازبک در جنوب آن کشور بوجود آورد.
پلیس و سربازان قرقیزستان از حوزه های راگیری با هدف جلوگیری از برخوردها حفاظت میکنند.

رزا اتونبایوا رهبر موقت قرقیزستان رای خود را در شهر اوش به صندوق انداخت. اوش یکی از شهر های جنوبی است که برخوردهای قومی از آن مناطق در دهم ماه ژوئن برخاست و حداقل ۲۷۵ نفر طی آن خشونتها کشته شدند. برخی از مقامها تعداد کشته شدگان را تا ۲۰۰۰ نفر ذکر میکنند.

دو سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

نیروهای بین المللی در افغانستان گزارش میدهد که روز یکشنبه در جریان حمله چریکها دو آمریکایی در شرق افغانستان کشته شدند.

ماه ژوئن با بجا گذاشتن ۹۳ کشته از نیروهای ناتو مرگ بار ترین ماه در جنگ به شمار میرود.

ناتو همچنین میگوید که بر اثر حملات دقیق و حساب شده نیروهای امنیتی مشترک در افغانستان تعدادی از طالبان در روزهای اخیر به قتل رسیده اند.

مقامهای امنیتی ناتو و افغان میگویند یکی از فرماندهان ارشد طالبان که در مقام رزمنده خارجی ارشد و تامین کننده تسلیحات خدمت میکرد از جمله کشته شدگان روزهای اخیر در ایالت قندوز در روز شنبه است. ائتلاف ناتو میافزاید که ستیزه جویان در یکی از مناطق بسیار کم جمعیت منطقه اجتماع کرده بودند.

مقامها همچنین میگویند که فرمانده مقتول همچنین عملیات تامین تجهیزات نظامی را با رزمندگان خارجی در پاکستان نیز هماهنگ میکرد. وی قبلاً مسئول عملیات طالبان در گورتپه بود.

در پاکستان حمله مشکوک هواپیمای بدون سرنشین ۴ کشته برجای گذاشت

مقامهای پاکستانی میگویند بر اثر حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی حد اقل ۴ نفر از ستیزه جویان در وزیرستان شمالی ، نزدیک مرز افغانستان کشته شدند.

مقامهای امنیتی همچنین میگویند در جریان حمله هوایی روز یکشنبه یک خانه در روستایی نزدیک شهرک میرانشاه که در مناطق کوهستانی قرار دارد هدف گرفته و منهدم شد.

ایالا متحده آمریکا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای هدف گرفتن چریکهای القاعده و طالبان در منطقه مرزی پاکستان با افغنستان افزایش داده است.

دولت پاکستان رسماً با چنین حملاتی مخالف است و میگوید که این اقدام تمامیت ارضی و استقلال آن کشور را نادیده میگیرد. آمریکا نیز رسماً چنین حملاتی را تایید نمیکند.

تشدید تحریم ها و انتقاد نوه آیت الله خمینی از وضعیت اقتصادی کشور

اقتصاد نفتی ایران نگران تحریم نفتی نخواهد بود . علی رضا احمدی رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در همایش دوازدهمین سالگرد عملیات اکتشاف نفت در تهران با اشاره به اعمال تحریم های نفتی علیه ایران اظهار داشت: هیچ گونه نگرانی از تحریم های نفتی نداریم . علی رضا احمدی این تحریم ها را ، یک فرصت جدید برای توسعه کشور دانست.

حسین نقره کار شیرازی معاون وزیر نفت نیز در گفت و گو با خبرگزاری مهر، از توسعه تمامی میادین مشترک نفت و گاز تا سال ۱۳۹۲ خبر داد و گفت: در حال حاضر توسعه میادین مشترک با کشورهای عراق، عربستان سعودی ، قطر، امارات متحده عربی ، عمان و کویت آغاز شده است .

این در حالی ست که اکبر ترکان مدیر عامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس ، پیش تر به ایلنا خبرگزاری کار ایران گفته بود : با وجودی که ۵ سال از اجرای قراردادها می گذرد پیشرفت فیزیکی فازهای ۱۵ و ۱۶ حدود ۴۰ درصد ، میزان پیشرفت فازهای ۱۷ و ۱۸ حدود ۳۵ در صد ، و فاز ۱۲ نیز ۱۵ درصد بوده است.

با این وجود علی عباس پور نماینده مجلس شورای اسلامی ، به مناسبت هفته صنعت و معدن در گفت و گوی با شبکه خبر بامداد، روز یکشنبه تحریم ها را بی اثر خواند و اعلام کرد : تحریم ها تنها زحمت ما را زیاد می کند . به گفته این نماینده مجلس ، تهران قادر است مستقیم و غیر مستقیم ، به روابط بازرگانی خود ادامه دهد .

هر چند به گفته معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری صادرات نفت ایران در ۳۰ سال اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته است .
روزنامه فایننشال تایمز – تایمز مالی چاپ لندن، در یکی از شمارهای خرداد ماه خود تحریم ها را علت کاهش تولید نفت ایران دانست .

در آخرین روزهای هفته گذشته ، بهای نفت صادراتی ایران با حدود ۱ دلار کاهش به ۷۳ دلار و ۴۷ سنت رسید .

پدرام سلطانی رئیس کمیسیون سازمان تجارت جهانی اتاق ایران نیز ، در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران گفت : تحریم ها شرایط ورود ایران به سازمان تجارت جهانی را سخت تر خواهد کرد .

هم زمان شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی ، در پنجمین اجلاس هیات عامل بانک توسعه اسلامی در باکو مرکز جمهوری آذربایجان ، از انتشار ۱۳ میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی توسط ایران خبر داد و ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی ، در گزارشی اختصاصی نوشت: با وجود این که استفاده از چادر مشکی در ایران قدمتی حدود یک قرن دارد ، اما کشورمان هم چنان یکی از وارد کنندگان این نوع پارچه محسوب می شود و هنوز نتوانسته حتی یک دهم از نیاز سالانه خود را تولید کند .

در همین حال بررسی برنامه پنجم توسعه از روز دوشنبه در مجلس آغاز می شود. جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق مجلس و نماینده شیراز به خبرگزاری فارس در این زمینه گفت : جداول دقيق مبني بر ميزان برداشت از ذخاير ارزي، ماليات، درآمدهاي مالياتي، نحوه پخش اين منابع بين بخش‌هاي مختلف و نيز شاخص‌ تورم، بيكاري، جمعيت شاغل و موارد مختلف در لايحه برنامه پنجم ذكر نشده و به همين دليل قابل ارزيابي و نظارت نيست.

در حالی که تلاش گروه ۸ برای فشار به ایران بیش تر می شود .

به گزارش پایگاه خبری جماران سید حسن خمینی ، در دیدار جمعی از خانواده شهدای حادثه ۷ تیر گفت: این که جوانان جامعه بی کار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم ، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

به باور نوه آیت الله خمینی ، مردم اتتظار دارند با طرد افراطیون مشکلات اقتصادی حل شود .

احیای اقتصاد جهانی درصدرمذاکرات رسمی رهبران «گروه بیست» درکانادا

مذاکرات رسمی رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس «گروه بیست» صبح یکشنبه ( ٢٧ ژوئن ) با تمرکز بر احیای اقتصاد جهانی درمرکز شهرتورنتو درکانادا آغاز شد.

گروه بیست شامل کشورهای گروه هشت متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و روسیه  و نیز برزیل، چین، اندونزی، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، هند، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه و اتحادیه اروپا است.

اقتصاد جهانی و کاهش کاهش بدهی درصدرمذاکرات این اجلاس خواهد بود.

بیشترکشورهای گروه بیست با اهداف تعیین شده برای کاهش بدهی های خود موافقت کرده اند.

درحالی که بین رهبران کشورهای «گروه بیست»، تنش هایی درمورد سرعت و میزان کاهش صرف هزینه مشوق های اقتصادی برای غلبه بر پیامدهای رکود جهانی اقتصاد وجود دارد، اما نخست وزیر کانادا روز شنبه در جمع رهبران اقتصادی این کشورها گفت ضرورت اتخاذ اقدام جدی برای کاهش بدهی های سنگین اقتصادهای قدرتمند جهان به هدف احیای اقتصاد جهانی یک «اقدام توازنی» خواهد بود.

کانادا درتلاش است تا کشورهای «گروه بیست» را متقاعد کند بدهی های خود را تا سال ٢٠١٣ به نصف کاهش دهند و حداقل نسبت بدهی خود به تولید ناخالص داخلی را تا سال ٢٠١٦ تثبیت کنند.

اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و مانهومان سینگ، نخست وزیرهند هشدار داده اند احتمال دارد تعجیل در کاهش میزان برنامه های صرف هزینه های دولتی برای کمک به موسسات مالی و شرکت های بزرگ، احیای اقتصاد جهانی را در معرض خطر قرار دهد.

حوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه پیش از آغاز رسمی مذاکرات رهبران کشورهای شرکت کننده دراین اجلاس بین المللی به خبرنگاران گفت به احتمال زیاد «گروه بیست» در مورد اهداف خاص کاهش بدهی ها و توجه به بارسنگین بدهی هایی که در طی بحران جهان اقتصاد متحمل شده اند، توافق خواهند کرد.

این مقام بلند پایه اروپا تاکید کرده است زمان بندی ها و نشان هایی که استفان هارپر، نخست وزیر کانادا درنامه هفته گذشته خود به رهبران کشورهای «گروه بیست» اشاره کرده بود از سوی مقامات بلند پایه بیشتراین کشورها پذیرفته شده است.

آقای باروسو گفته است هدف همه رهبران شرکت کننده درمذاکرات این اجلاس، رشد اقتصادی ست.

اجلاس «گروه بیست» با ضیافت شام شنبه شب، به میزبانی نخست وزیر کانادا و همسرش در تورنتو درشرایطی آغاز شد که بزرگترین شهرکانادا شاهد خشونت بارترین اعتراض های تاریخ خود بود.

گردهمایی های روز شنبه معترضان به برگزاری اجلاس «گروه هشت» و«گروه بیست» توسط گروهی از آشوب طلبان که خود را «بلوک سیاه» می نامند، به خشونت کشیده شد.

نیروهای امنیتی و پلیس کانادا شنبه و اوایل صبح یکشنبه بیش از پانصد معترض را بازداشت کرده اند.

انتظارمی رود اعتراض ها به برگزاری این اجلاس های بین المللی روز یکشنبه نیز ادامه یابند.
 

ده ها تن در اعتصاب اپوزیسیون بنگلادش بازداشت شدند

پلیس بنگلادش روز یکشنبه با استفاده از باتون ده ها تن از تظاهرکنندگان مخالفت دولت را کتک زده و بازداشت کردند. این اولین اعتصاب ملی از زمان انتخابات عمومی ماه دسامبر ۲۰۰۸ در بنگلادش است.

مقامات میگویند یکی از قانونگزاران اپوزیسیون جزو بازداشتی هاست.

حزب ملی بنگلادش به رهبری خالده ضیاء، نخست وزیر سابق این کشور خواست اعتصاب روز یکشنبه در اعتراض به کوتاهی دولت در ارائه خدمات اولیه مثل برق، گاز و آب برگزار شود.

دولت بنگلادش حدود ۱۰ هزار پلیس را به خیابان های پایتخت فرستاده است. مدارس و ادارات در داکا، تعطیل است.

برخی فعالان در داکا، پایتخت بنگلادش روز شنبه، یک روز پیش از اعتصاب بازداشت شدند.

مقامات می گویند چندین فعال نیز به آتش زدن اتومبیل ها متهم شده اند.

کره شمالی مذاکرات آتش بس سازمان ملل متحد را رد کرد

کره شمالی می گوید آماده مذاکرات نظامی مستقیم با کره جنوبی برسر غرق شدن یک کشتی جنگی این کشور است به شرطی که کمیسیون سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس جنگ کره شمالی و جنوبی، در این مذاکرات حضور نداشته باشد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز یکشنبه گفت پیونگ یانگ فورا برای مذاکرات نظامی آماده خواهد شد. این خبرگزاری در عین حال گفت نیروهای آمریکایی دیگر نباید تحت عنوان نیروهای سازمان ملل متحد، «در روابط میان کره شمالی و جنوبی دخالت کنند».

کره جنوبی، پیونگ یانگ را به غرق کشتی «چئونان» در ماه مارس متهم کرد که طی آن ۴۶ سرباز کره جنوبی کشته شدند. یک گروه بین المللی از سوی سازمان ملل متحد در حال تحقیق بر سر این موضوع است که آیا کره شمالی با حمله به کشتی، قطعنامه آتش بس جنگ میان دو کشور را نقض کرده است.

دولت پیونگ یانگ دخالت در غرق این کشتی را رد کرده و روز یکشنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی بار دیگر این حمله را «اقدام ساختگی» واشنگتن و سئول خواند.

روز شنبه، رهبران جهان در اجلاس جی-۲۰ با صدور بیانیه ای اقدام کره شمالی در غرق کشتی متعلق به سئول را محکوم کردند.

همزمان، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی روز شنبه توافق کردند که واشنگتن واگذاری نظارت بر شرایط جنگی به نیروهای کره جنوبی را تا سال ۲۰۱۵ به تأخیر اندازد. مقامات می گویند این تصمیم با هدف تقویت طرح انتقال است.

مذاکرات بین المللی درباره امنیت و اقتصاد در نشست جی- ۲۰

رهبران جهان برای ادامه مذاکرات درباره راهکارهای بهبود اقتصاد شکننده جهان، در تورنتو ملاقات می کنند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران کشورهای عمده و ثروتمند و کشورهای درحال توسعه، صبح یکشنبه به وقت کانادا اجلاس جی-۲۰ را افتتاح کردند.

پیش از افتتاح اجلاس، آقای اوباما با رئیس جمهوری اندونزی ملاقات و گفت و گو کرد.

پیش نویس برنامه نشست روز یکشنبه حاکی است کشورهای عمده صنعتی و کشورهای در حال توسعه اقتصادی از تلاش هایی که تا به حال انجام شده نتایج خوبی گرفته اند اما «هنوز چالش هایی جدی حل نشده باقی مانده است».

رهبران کشورهای موسوم به جی-۲۰ می گویند با وجود بیکاری در سطح غیرقابل قبول در بسیاری از کشورها، نجات اقتصادی «ناهموار و شکننده» است. این گروه همچنین می گوید اصلاح شرایط مالی مستلزم کار بیشتر است.

روز شنبه؛ تیموتی گیتنر، وزیر خزانه داری آمریکا رهبران جهان را به برقراری توازن میان محرک های اقتصادی و کاهش کسر بودجه ترغیب کرد. او گفت ژاپن و برخی کشورهای اروپایی باید بیش از تلاش برای کاهش بودجه، برای افزایش تقاضای داخلی تلاش کنند.

آقای گیتنر این سخنان را در تورنتو و پیشاپیش میهمانی شام به میزبانی استفن هارپر نخست وزیر کانادا ایراد کرد. در این میهمانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران عضو جی-۲۰ شرکت داشتند.

همزمان تظاهرکنندگان روز شنبه در تورنتو با پلیس درگیر شدند و پنجره های اتومبیل های پلیس را شکسته و آن ها را به آتش کشیدند. دست کم ۱۳۰ نفر بازداشت شدند. کانادا بیش از ۱ میلیارد دلار برای تأمین امنیت در هنگام برگزاری همزمان دو نشست جی-۸ و جی-۲۰ در این کشور هزینه کرده است.

نشست جی-۲۰ به دنبال دیدارهای دو روزه رهبران هشت کشور صنعتی جهان موسوم به جی-۸ در موسکوکا در شمال تورنتو، برگزار شد.

رهبران جی-۸ روز شنبه با صدور بیانیه ای مالی کره شمالی را به دلیل غرق کشتی کره جنوبی با ۴۶ سرنشین، محکوم کردند.
جی-۸ همچنین درخواست خود از رهبران جمهوری اسلامی مبنی بر احترام بیشتر به آزادی بیان و حکومت قانون را تکرار کردند.
پس از نشست جی-۸ رئیس جمهوری آمریکا همراه با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، با هلیکوپتر به تورنتو پرواز کردند.

قای اوباما همچنین جلساتی تک به تک با رهبران جهان از جمله با هو جینتائو رئیس جمهوری چین و لی میونگ باک، نخست وزیر کره جنوبی داشت.

گروه بیست علاوه بر کشورهای گروه هشت متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و روسیه ، شامل برزیل، چین، اندونزی، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، هند، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه و اتحادیه اروپا است.

رهبران گروه هشت خواهان پایان مناقشه قره باغ علیا شدند

روسای جمهوری روسیه، فرانسه و آمریکا، آذربایجان و ارمنستان را تشویق می کنند بر اختلاف هایشان چیره شوند و بسوی پایان دادن به مناقشه دیرینه بر سر منطقه قره باغ علیا در آذربایجان حرکت کنند.

رهبران در بیانیه ای که روز شنبه در حاشیه کنفرانس اقتصادی گروه هشت در کانادا صادر کردند، بر تعهد خود به هر دو کشور و حمایت از گفت و شنود برای برقراری صلح تاکید گذاشتند.

در بیانیه گفته می شود روسای جمهوری ارمنستان و آذربایجان باید گام بعدی را بسوی آغاز تدوین قرار داد صلح بردارند.

جدائی خواهان ارمنی در قره باغ علیا در اوائل دهه ۱۹۹۰ ، پس از آن که باکو از اتحاد شورو ی اعلام استقلال کرد، استقلال خود را اعلام داشتند. در نبردی که بدنبال آن براه افتاد تاکنون هزاران تن کشته اند.

مذاکره در باره وضعیت قره باغ علیا که با میانجیگری بین المللی صورت می گرفت، در میان تنش های جاری متوقف شده است.

ارامنه از ارمنی های ساکن قره باغ علیا حمایت می کند. نیروهای هر دو کشور در امتداد خط آتش در اطراف منطقه مستقر شده اند و اغلب زد و خوردهایی در می گیرد.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ایروان را به جلوگیری از پیشرفت مذاکرات متهم می کند و تهدید کرده است که از گفت و گوهای صلح خارج خواهد شد.

تظاهرات معترضان به برگزاری اجلاس «گروه بیست» در تورنتو به خشونت گرایید

همزمان با دومین روز برگزاری دو اجلاس «گروه هشت» و«گروه بیست» درکانادا، تظاهرات گسترده روز شنبه (۲۶ ژوئن ) معترضان درخیابان های مرکز شهر تورنتو به خشونت گرایید.

این تظاهرات که از صبح زود شنبه آغاز شده است، خیابان های مرکز شهر تورنتو را فرا گرفته است.

سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا از حضور روز شنبه حدود ده هزارمعترض درخیابان های تورنتو خبر داده است.  

به نظر می رسد پلیس امنیتی انتظار حضور جمعیتی که رسانه ها آن را عظیم و گسترده خوانده اند، نداشته است.

ده ها هزارمعترض به برگزاری اجلاس «گروه هشت» و «گروه بیست» درشرایطی خیابان های مختلف مرکز تورنتو را به تسخیر خود در آورده اند که سراسرشهرتحت تدابیرامنیتی شدید نیروهای پلیس کانادا قرار گرفته است.

رسانه های کانادا از شکسته شدن شیشه های بانک ها، قهوه خانه ها و مغازه های مرکز شهر و زخمی شدن چندین تن درنزدیکی محل برگزاری اجلاس «گروه بیست» در تورنتو خبرمی دهند.

برخی از معترضان خودروهای پلیس را به آتش کشیده و برخی شیشیه های خودرو پلیس را شکسته اند.

با وجود حضور بی سابقه پلیس کانادا، به نظر می رسد حضورگسترده معترضان که زیرعنوانین مختلفی همچون ائتلاف های ضد فقر و ضد انحصارطلبی در خیابان های شهر تظاهرات به راه انداخته اند، تلاش های چند ماه گذشته نیروهای امنیتی کشور برای حفظ نظم و امنیت به هنگام برگزاری این دو اجلاس بین المللی را تا حدودی خنثی کرده است.

خبرنگاران رسانه های حاضر درمناطقی که تظاهرات به خشونت گراییده شده، ادعا کرده اند حضورنیروهای پلیس چندان چشمگیر نبوده است.

گزارش هایی مبنی بر شلیک گاز اشک آور از سوی پلیس تورنتو نیز منتشر شده اند.

انتظار می رود گردهمایی های اعتراضی روز شنبه و یکشنبه و تا پایان برگزاری اجلاس « گروه بیست »  ادامه یابند.

بیش از پنج هزار معترض و فعال جامعه مدنی، محیط زیست که در شعارهای خود نسبت به سیاست های کشورهای ثروتمند جهان ابراز نارضایتی می کردند، روز جمعه در خیابان های تورنتو تظاهرات برگزار کردند.

بیش از سه هزار معترض جمعه شب در پارکی در نزدیکی محل برگزاری اجلاس « گروه بیست » در مرکز شهر تورنتو، چادرهای قرمز برپا کردند و تا پایان شب در خیابان ها رژه رفتند و شعارهایی دراعتراض به وضعیت افراد بی خانمان و وضعیت مسکن سردادند.  

با وجودی که رسانه های کانادا از رویارویی تعدادی از معترضان با پلیس امنیتی و دستگیری برخی از آن ها خبر داده بودند، اما تظاهرات چند ساعته روز جمعه با آرامش نسبی برگزار شد.

دولت فدرال کانادا با صرف رقمی حدود یک میلیارد دلار، تدابیرامنیتی شدیدی را برای حفظ نظم  و امنیت به هنگام برگزاری اجلاس « گروه هشت »  و « گروه بیست » اتخاذ کرده است.

در حالی که رسانه های کانادا از اعطای اختیارات گسترده  و بی سابقه به پلیس و نیروهای امنیتی کشور برای مقابله با معترضان، برقراری نظم و مقابله با اخلال احتمالی در روند برگزاری این دو اجلاس جهانی خبر داده اند، نهادهای مدافع حقوق مدنی و فعالان حقوق بشر این اختیارات را ناقض آزادی های مدنی و فردی و حق آزادی بیان و عقیده خوانده اند.

حضور گسترده نیروهای پلیس، هلیکوپترها و همکاری کلیه نهادهای امنیتی کانادا برای برگزاری این دو اجلاس بین المللی، بزرگترین عملیات امنیتی تاریخ این کشور خوانده شده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر