سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۳, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پرزیدنت اوباما می خواهد سنای آمریکا «استارت» را تصویب کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید او می خواهد سنای آمریکا پیمان تسلیحات اتمی با روسیه، معروف به استارت، را پیش از پایان سال جاری تصویب کند.
آقای اوباما روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت این موضوع همیشه از حمایت دو حزب برخوردار بوده است، و تصویب پیمان پیام نیرومندی به روسیه خواهد فرستاد که آمریکا در مورد کاهش زرادخانه های اتمی جدی است، و نیز جدی بودن آمریکا را در جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی به جهان نشان خواهد داد.
پیمان، اگر قانونگزاران برای رای دادن به آن تا پس از ورود سناتورهای جدید، از جمله چند جمهوریخواه، صبر کنند، ممکن است با مخالفت های بیشتری روبرو شود. اعضای حزب ابراز نگرانی کرده اند که پیمان کوشش های دفاع موشکی آمریکا یا نوسازی زرادخانه اتمی آنرا محدود می کند.
موازنه جدید قدرت در کنگره ممکن است بر مسائل بین المللی اثر بگذارد. اما اکثر تحیلگران پیش بینی می کنند که بر سیاست رییس جمهوری در افغانستان تاثیر زیادی نخواهد داشت.

رهبر چین دیدار رسمی سه روزه از فرانسه را آغاز می کند

هوجیانتائو رییس جمهوری چین برای یک دیدار رسمی سه روزه وارد پاریس شده است. انتظار می رود در این مدت قرار دادهای تجارتی چند میلیارد دلاری بین دو کشور بسته شود.

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری و کارلا برونی سارکوزی ، بانوی اول فرانسه، روز پنجشنبه در فرودگاه اورلی با تشریفات کامل و احترامات نظامی از رییس جمهوری چین استقبال کردند.

سارکوزی پیش از ورود جیانتائو گفت چین نباید یک خطر، بلکه یک« فرصت» دیده شود.

قرار است دو کشور قرار دادهایی به ارزش میلیاردها دلار، از جمله فروش هواپیماهای ارباس به چین و همکاری در انرژی اتمی امضا کنند.

پیشتر در روز پنجشنبه، شرکت هواپیمایی «چاینا ساوثرن» گفت موافقت کرده است ٣٦ فروند ارباس به ارزش٣ میلیارد و ٧٨ میلیون دلار بخرد.

فعالان شکایت کرده اند که سارکوزی وضعیت حقوق بشر در چین را در دستور مذاکرات خود با جیانتائو قرار نداده است.

دیدار از فرانسه نخستین سفر خارجی رهبر چین از زمانی است که کمیته نوبل جایزه صلح را به « لیو شیابائو» مبارز زندانی طرفدار دمکراسی اهدا کرد.

دو رهبر قرار نیست کنفرانس مطبوعاتی مشترکی تشکیل دهند، و موجب شده اند این شایعه قوت پیدا کند که آنها می خواهند از پرسش هایی در باره برنده جایزه نوبل پرهیز کنند.

سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران با تظاهراتی علیه آمریکا برگزار شد

در ایران، هزاران نفر در گردهمایی هایی بمناسبت سی و یکمین سال اشغال سفارت آمریکا شرکت کردند.

تظاهر کنندگان روز پنجشنبه در حالی که علیه آمریکا شعار می داند در محل سفارت سابق آمریکا در تهران جمع شدند.

رسانه های دولتی ایران بنقل از محمود احمدی نژاد رییس جمهوری می گویند محاصره سفارت نقش عمده ای در تحول و تقویت انقلاب اسلامی بازی کرد. گزارش ها حاکی است که ایران ١٣ ابان را «روز ملی مقاومت علیه استکبار جهانی» اعلام کرده است.

در سال ١٣۵٧ دانشجویان پیرو خط امام به سفارت آمریکا هجوم بردند، و در اعتراض به سیاست های آمریکا ۵۲ امریکایی را به مدت ۴۴۴ روز به گروگان گرفتند. آن اقدام موجب شد واشنگتن روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کند.

در تظاهرات امسال از کشمکش ها و مفاهیم سیاسی داخلی که سال پیش نمایان بود، اثری دیده نمی شد. در سال ٢٠٠٩، نیروهای امنیتی برای درهم شکستن اعتراضات ضد دولتی که با گردهمایی ها مصادف شده بود، به باتون و گاز اشک آور متوسل شدند.

پرزیدنت اوباما رهبران کنگره را به تشکیل جلسه ای در کاخ سفید دعوت می کند

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا از رهبران جمهوریخواه و دمکرات کنگره دعوت کرده است راه هایی را برای همکاری در مسائل اساسی، پس از آن که جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، بررسی کنند.

آقای اوباما روز پنجشنبه در پی جلسه کابینه گفت او از دو جمهوریخواه ارشد، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا، و جان بوئنر، عضو ارشد مجلس نمایندگان، خواست روز ١٨ نوامبر در کاخ سفید با هری رید رهبر اکثریت دمکرات سنا و ننسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان ملاقات کنند. انتظار می رود زمانی که کنگره جدید کارش را در ماه ژانویه آغاز کند، بوئنر به ریاست مجلس نمایندگان برگزیده شود.

آقای اوباما گفت جلسه بر آنچه می تواند برای پرداختن به مسائل اقتصادی فوری ، پیش از آغاز کار کنگره جدید انجام گیرد، متمرکز خواهد بود. رییس جمهوری اظهار داشت مهم است که به جلو حرکت کرد زیرا مردم امریکا نمی خواهند دولت در بحث های حزبی درگیر شود و کاری انجام ندهد.

آقای اوباما همچنین از فرمانداران جدید جمهوریخواه و دمکرات ایالت ها دعوت کرده است برای بیان نظریات و نگرانی های خود در جلسه ای در کاخ سفید شرکت کنند.

در این میان، سناتور مک کانل بر هدف حزب جمهوریخواه بر برای محروم ساختن پرزیدنت اوباما از انتخاب دوباره تاکید گذاشته است.
او روز پنجشنبه در سخنانی در بنیاد محافظه کار هریتیج در واشنگتن، برخی از برنامه های جمهوریخواهان را تشریح کرد، کاهش هزینه ها و کوچک کردن اندازه دولت از آن جمله است. او گفت لغو قانون اصلاح بیمه درمانی، که در اوایل سال جاری علیرغم مخالفت شدید جمهوریخواهان تصویب شد، ارجحیت عمده دیگری است.
مک دانل یاد آور شد که جمهوریخواهان علیرغم پیروزی های بزرگ در انتخابات میان دوره ای، ناچار خواهند بود درباره آنچه می توانند بدون کنترل سنا یا کاخ سفید به دست آورند، «واقع بین» باشند.

در انفجار بمب اتومبیلی در یمن دو تن کشته شدند

مقامات در یمن می گویند در انفجار یک بمب اتومبیلی در بازاری در شهر« داله» در جنوب کشور، دو تن کشته شدند.

بگفته مقامات، در این انفجار که روز پنجشنبه در نزدیکی یک اداره امنیتی روی داد، دست کم ٢٢ نفر نیز مجروح شدند.

مسئولیت حمله را تا کنون کسی بر عهده نگرفته است.

ايران با عمليات امنيتی برای قطع يارانه های انرژی و غذا آماده می شود

وال استريت جرنال زير عنوان "تشديد اقدامات امنيتی ايران در آستانه قطع يارانه ها" می نويسد مقامات ايران پيش از قطع يارانه های انرژی وغذا در اين ماه، در تلاش برای جلوگيری از ناآرامی های ناشی از اضطراب و نگرانی مردم از بالارفتن مخارج و تورم، تصميمات امنيتی فوق العاده ای را به اجرا گذاشته اند.
محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری روز چهارشنبه عليه جنبه سياسی دادن به اصلاحات اقتصادی هشداری عمومی داد، و تجار وکسبه ای که قيمت کالاهای مصرفی را در واکنش به قطع يارانه ها بالا ببرند به مجازاتی شديد تهديد کرد.
او در سخنرانی اش در تجمعی در شهر شمالی بجنورد، که ازراديوتلويزيون در سراسر کشورپخش می شد، گفت ماموران دولت مچ می گيرند و جريمه می کنند، و کسانی را که از اوضاع سوء استفاده کنند برای هميشه پشيمان خواهند کرد.
دولت در چارچوب برنامه ای پنج ساله می خواهد هر سال تا ۱۰۰ ميليارد دلار از يارانه های غذا و انرژی، که قيمت ها را برای مصرف کنندگان پائين نگاه می دارد، حذف کند. قريب ۶۵ ميليون نفر از جمعيت ۷۵ ميليون نفری ايران برای جبران سختی های اقتصادی ناشی از حذف يارانه ها، ماهانه قريب ۴۰ دلار وجه نقد دريافت خواهند کرد.
اين برنامه در حالی به اجرا گذاشته می شود که ايران نيش ناشی از تحريم های سخت و جديد بين المللی عليه برنامه اتمی خود را حس می کند، و بنظر می رسد دولت را نگران کرده است که ممکن است با يک شورش سياسی ديگر روبرو شود.
به گفته سردار حسن ساجدی، رئيس پليس تهران، هزاران مامور پليس مجهزبه تجهيزات ضد شورش، ازجمله گاز اشک آور، در ۲۰۰۰ نقطه تهران مستقر شده اند، و درميدان های و گذرگاههای عمده، پاسگاههای موقت دائر می کنند.
برنامه قطع يارانه ها قرار است اين ماه عملی شود اما بسياری از جزئيات برنامه، از جمله جدول زمانی پياده کردن آن، و کالاهای مشمول، مبهم است. دولت می گويد برای جلوگيری از ايجاد اضطراب در ميان مردم جزئيات را اعلام نکرده است.
 اما مصرف کنندگان نگران در تهران و شهرهای ديگر که پيش بينی می کنند قيمت ها بالا می رود اقدام به خريد و ذخيره اجناسی نظير برنج و حبوبات و روغن کرده اند.
يک مادر در تهران می گويد اگر اين برنامه خوبی برای مردم  است پس چرا اين همه پليس در خيابانهاست؟.
به بازرگانان، صاحبان صنايع، کسبه و مديران سطح بالا عليه اظهارنظر در باره قطع يارانه ها هشدار داده شده است. آنها می گويند نيروهای امنيتی گفته اند اگر قيمت ها را بالا ببريد، و يا مردم را به اعتراض تحريک کنيد، جواز، و کسب و کارتان را از دست می دهيد.

ایران از تصمیم آمریکا به گنجاندن جندالله در فهرست سازمان های تروریستی استقبال می کند

ایران از تصمیم آمریکا به تعیین گروه جند الله بعنوان یک سازمان تروریستی استقبال کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا این تصمیم را روز چهارشنبه اعلام کرد و گفت جندالله در سال های اخیر به چندین حمله مرگبار در ایران دست زده است. مقامات آمریکایی گفتند جندالله در سلسله حملاتی از سال ۲۰۰۴، از تاکتیک های تروریستی از جمله بمب گذاری های انتحاری و ترورهای هدفمند استفاده کرده است.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تصمیم آمریکا را «قدمی در جهت درست» نامید، با این حال این اتهام را که آمریکا از جندالله حمایت کرده است تکرار کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چنین حمایتی را تکذیب کرد و گفت واشنگتن از تروریسم پشتیبانی نمی کند.
مهمانپرست گفت تهران تغییر سیاست آمریکا در مورد حمایت از جندالله و دیگر گروه های تروریستی، از جمله پژاک را ارزیابی خواهد کرد.
جندالله، که در استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارد، می گوید برای تامین حقوق بلوچ های سنی می جنگد.

پلیس فرانسه دو نفر را به ظن ارتباط های تروریستی دستگیر می کند

مقامات امنیتی فرانسه از دو مرد مظنون به طرح ریزی یک حمله تروریستی جدی در آن کشور بازجویی می کنند.
«بریس هورتفو» وزیر کشور روز پنجشنبه گفت آنها برادر و تبعه فرانسه هستند.
دولت فرانسه در ماه سپتامبر در پی یک سلسله هشدارها و تهدید ها سطح آماده باش تروریستی را به قرمز بالا برد.
هفته پیش، اوساما بن لادن رهبر القاعده در یک پیام صوتی هشدار داد که فرانسه اگر سربازانش را از افغانستان خارج نکند، با قتل و آدم ربایی روبرو خواهد شد.
پیام همچنین از قانون جدید فرانسه که استفاده زنان مسلمان از روبنده را در مکان های عمومی قدغن می کند انتقاد کرد.
وزیر کشور گفت نوار احتمالا اصالت دارد، و این نخستین بار است که القاعده فرانسه را منحصرا هدف گرفته است.
او گفت امسال ۸۵ نفر به ظن فعالیت های تروریستی بازجویی شده اند، و ۲۷ نفر زندانی هستند.
روز چهارشنبه «هورتفو» اعلام کرد دولت بعنوان بخشی از تقویت تدابیر امنیتی، بازرسی مسافران هوایی را افزایش خواهد داد.

کلینتون با نتانیاهو ملاقات می کند

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید قصد دارد هفته آینده در واشنگتن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ملاقات کند.
کلینتون این موضوع را روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پایتخت زلاندنو، در ادامه دیداری دو هفته ای از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، عنوان کرد و گفت ایالات متحده آمریکا «بدون توقف» برای ترغیب اسراییل و فلسطینیان به از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح کار می کند.
مذاکرات مستقیم بین رهبران اسراییل و فلسطینی به دلیل اختلافات ناشی از ساختن محله های یهودی نشین در سرزمینی که فلسطینیان آنرا برای کشور آینده خود می خواهند، قطع شد.

یک گروه کرد مسئولیت بمب گذاری در استانبول را بر عهده می گیرد

یک گروه ستیزه گر کرد مسئولیت بمب اندازی انتحاری روز یکشنبه در میدان تقسیم در استانبول را بر عهده گرفته است.

 گروه«قوش های آزادی کردستان»روز پنجشنبه در جایگاه اینترنتی خود گفت حمله را که در آن ٣٢ نفر مجروح شدند، ترتیب داد.

این گروه به حزب کارگران کردستان ، که ترکیه و آمریکا آنرا یک گروه تروریستی تلقی می کنند، ارتباط داده می شود.

بمب انداز یک اتوبوس حامل افسران پلیس را هدف گرفت، اما نیمی از مجروحین غیر نظامیان بودند.

فرماندار استانبول روز سه شنبه مهاجم را« ودات آچا» اهل استان « وان»در نزدیکی مرز ایران معرفی کرد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر