سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایرانیان سوئد در انتخابات پارلمانی فعال تر عمل می کنند

انتخابات پارلمانی سوئد از صبح روز یکشنبه آینده، ٢۸ شهریور ماه، آغاز خواهد شد تا ۳۴۹ نماینده منتخب مردم این کشور برای ۴ سال دیگر برگزيده شوند.

این انتخابات نه تنها برای مردم این کشور حائز اهمیت است، بلکه توجه مهاجران ایرانی و ایرانی تباران سوئد را نیز به خود جلب کرده است.

طی سالهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس سوئد از بین ایرانیان این کشور بوده اند. در انتخابات آینده مجلس این کشور نیز شماری از ایرانیان از سوی احزاب مختلف به عنوان نامزد نمایندگی مجلس معرفی شده اند که برخی از آنان چهره های جوان ایرانی تبار هستند.

در این میان جمعی از ایرانیان مقیم سوئد، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، با انتشار بیانیه ای خواستار حمایت ایرانیان استکهلم از چهار کاندیدای جوان ایرانی شده و کارزاری تحت عنوان «کمپین حمایت از کاندیداهای ایرانی حامی جنبش آزادی خواهی ایران» به  راه انداخته اند.

چهار کاندیدای جوانی که مورد حمایت این کمپین قرار گرفته اند عبارتند از:

مریم یزدانفر: دارای مدرک کارشناسی خبرنگاری و علوم سیاسی. نماینده فعلی پارلمان سوئد. نفر دوم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم.

اردلان شکرابی: استاد حقوق در دانشگاه اوپسالا. رهبر سابق سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات سوئد. نفر یازدهم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم.

آزاده رجحان گوستافسون: دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات خاورمیانه. نفر بیستم حزب سوسیال دموکرات در استان استکهلم.

ماکان افشین نژاد: دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد. دبیر مطبوعاتی گروه پارلمانی حزب لیبرال مردم. نفر سیزدهم حزب لیبرال مردم در استان استکهلم.

دست اندرکاران راه اندازی این کمپین معتقدند با توجه به سوابق این کاندیداها، آنها در صورت پیروزی اقدامات بسیاری را در جهت حمایت از مردم ایران انجام خواهند داد و به عنوان سیاستمداران یک کشور غربی در حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم ایران و در محکومیت نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی تأثیر گذار خواهند بود.

مرتضی اصلاحچی، فعال پیشین دانشجویی، روزنامه نگار و عضو این کمپین در گفتگو با صدای آمریکا می گوید که هدف دیگر راه اندازان «کمپین حمایت از کاندیداهای ایرانی حامی جنبش آزادی خواهی ایران» فراتر از کمک به راهیابی این چهار کاندیدا به مجلس سوئد، هر چه نزدیک تر کردن دو گروه از جوانان ایرانی به یکدیگر است. جوانان داخل ایران که برای آزادی مبارزه می کنند وایرانیان خارج از ایران که حتی برخی ازآنها در ایران به دنیا نیامده اند، اما همچنان چشم به کشور خود دوخته اند.

سوئد يک جمهوری پارلمانی است و انتخابات در آن به صورت حزبی برگزار می شود. اما رای دهندگان همان طور که به احزاب رای می دهند، از این امکان برخوردارند که به صورت فردی به کاندیداها هم رای بدهند و اگر آرای فردی از یک درصدی بالاتر باشد، آن کاندیدا می تواند وارد مجلس شود.

سفر پاپ به بریتانیا در میان خشم مردم از رسوایی اخلاقی کلیسا

دیدار رسمی پاپ بندیکت شانزدهم از بریتانیا علی رغم جمعیت حامیان او، تحت تاثیر خشم و عصبانیت افکار عمومی بر سر رسوایی کلیسا و پرونده های سوء استفاده جنسی روحانیون کاتولیک قرار گرفته است.

پاپ روز پنجشنبه تصریح کرد که رهبران کلیسا «به اندازه کافی هشیار» نبوده و با کشیش های متخلفی که طی چند دهه کودکان مناطق تحت نظرشان را مورد تجاوز جنسی قرار می دادند، مقابله نکرده اند.

هزاران نفر، از جمله گروه های تظاهر کننده، هنگام ورود پاپ بندیکت شانزدهم به ادینبورگ در اسکاتلند، تجمع کردند. اما پلیس گفت تعداد افرادی که در مراسم دعا در فضای باز حضور می یابند، کمتر از تعداد مورد انتظار است.

بسیاری از مردم بریتانیا از پذیرفته شدن کشیش های پدوفیل (افرادی که به رابطه جنسی با کودکان تمایل دارند) در کلیساها به مدت چندین دهه، خشمگین هستند. برخی دیگر از موضع و رفتار پاپ در قبال حقوق همجنس گرایان، حق سقط جنین و جلوگیری از بارداری، به شدت عصبانی هستند.

پاپ بندیکت شانزدهم که آلمانی است، در آغاز سفر خود به بریتانیا مورد استقبال ملکه الیزابت دوم قرار گرفت. او در این سفر در گلاسکو، لندن و بیرمنگام اقامت خواهد داشت.

این دومین سفر پاپ به بریتانیا از زمان جدایی کلیسای انگلیس از واتیکان در قرن شانزدهم است.

ايران صحنه ورشکستی اخلاقی مقامات رژيم است

فيلادلفيا اينکوايرر زير عنوان «ورشکستگی اخلاقی در ايران» و با سوتيتر «بدرفتاری رژيم با آمريکایيان بی گناه و اتباع خودی، ادعاهايش را در مورد برتری اخلاقی رژيم به تمسخر می کشاند» می نويسد محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، دوست دارد برتری ارزش های اخلاقی در ايران را به رخ غرب بکشد.

بدين جهت او يک هفته پيش از آنکه راهی مجمع عمومی سازمان ملل متحد شود با مداخله در آزاد سازی سارا شورد، يکی از سه کوهنورد آمريکایی که سيزده ماه پيش در تهران زندانی شدند، در صدد برآمد اذهان را از کارنامه ملال انگيز حقوق بشری ايران منحرف کند.

او مدعی است اين مداخله، معرف رافت اسلامی در واکنش به نگرانی های راجع به سلامتی خانم شورد بوده است. اما اين ژستی توخالی است. دو همراه خانم شورد، يکی نامزدش، شين بائر، و ديگری دوستشان، جاش فتال، در زندان اوين باقی مانده اند. اين ژست احمدی نژاد همچنين نمی تواند عواقب ناشی از ارتکاب اقداماتی ترسناک را پنهان کند که پس از انتخابات تقلبی سال گذشته عليه صدها ايرانی به زندان افتاده انجام گرفته است.

تا هفته گذشته اتهامی عليه اين سه عنوان نمی شد و بازجویی از آنها، ماه ها قبل متوقف شده بود. گری سيک، کارشناس امور ايران، می گويد آنها را به عنوان گروگان نگاه داشته اند تا رژيم در ازای آزادی شان چيزی بگيرد.

هنگامی که احمدی نژاد سرانجام در مورد خانم شورد مداخله کرد، دشمنان سياسی اش در قوه قضایيه ايران ابتدا آزادی خانم شورد را لغو کردند، و سپس خواستار وثيقه ای پانصد هزار دلاری شدند، که معنايش باج است.

پرواز آزادی خانم شورد با يک جت متعلق به دولت عمان انجام گرفت که هم با ايران و هم با آمريکا دوست است. وثيقه را هم ممکن است عمانی ها گذاشته باشند.

اما ايران درست پيش از آنکه خانم شورد آزاد شود هر سه کوهنورد را به جاسوسی متهم کرد. بايد اميدوار بود مقامات ايرانی فهميده باشند يک دادگاه نمايشی ديگر، برای اين دو مرد لکه ای بزرگ بر ادعاهای اخلاقی و نام کشورشان به جا خواهد گذاشت.

چند ماه پيش، جمهوری اسلامی با نمايش تلويزيونی محاکمه مقامات بلند پایه کشور و حامی کانديداهایی که عليه احمدی نژاد رقابت می کردند، موجبی برای خجالت خود فراهم ساخت.

قيافه زار و نزار متهمين و اعترافات صحنه سازی شده آنان، دوران استالين را به ياد می آورد.

جهان به تازگی شاهد نمونه های ديگری از عدالت قلابی در ايران نيز بوده است که پرونده سکينه محمدی آشتيانی، زن ايرانی محکوم به سنگسار يک مورد آن است. احمدی نژاد ممکن است انتقادهای غرب را خوار بشمارد اما هنگامی که برزيل، کشوری که او در پی نزديکی به آن بود، پيشنهاد پناهندگی به آشتيانی داد، به خجالت افتاد.

شيکاگو تريبيون زيرعنوان «ايران، زنان، وحشيگری» می نويسد تصميم ايران در مورد آزاد ساختن سارا شورد، آمريکایی ۳۲ ساله ای که به اتهام مضحک جاسوسی درجمهوری اسلامی به زندان افتاده بود در اين هفته به درستی موجی از شادی برنگيخت.

رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، به خبرگزاری مهر گفت محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری، با توجه به اصل رافت اسلامی و نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به شان زن، در پرونده خانم شورد مداخله کرد. گویی فشارهای بين المللی برای آزادی سه کوهنور آمريکایی يا وثيقه ای ۵۰۰ هزار دلاری که برای ازادی خانم شورد گذاشته شد نقشی نداشته است.

اما از آنجا که مهمانپرست اين موضوع را مطرح ساخته است بگذاريد نگاه ويژه جمهوری اسلامی به شان زن را بررسی کنيم. بگذاريد اعدام از طريق سنگسار را بررسی کنيم که ايران بيشتر در مورد زنان وضع می کند تا مردان.

به گزارش عفو بين الملل دست کم ۱۱ ايرانی از جمله ۸ زن در زندان با مجازات سنگسار روبرو هستند.
پرونده يکی از اين زندانيان - سکينه محمدی آشتيانی، زن ۴۳ ساله و مادر دو فرزند که در سال ۲۰۰۶ در اتهام زنا مجرم و به مجازات مرگ از طريق سنگسار محکوم شد خشم جهانيان را برانگيخت. در نتيجه اين توجه، مقامات ايران گفتند حکم را لغو می کنند. دولت همچنين از اجرای حکم سنگسار مريم قربانزاده عقب نشينی کرده است.

به گزارش هوتن کيان، وکيل مدافع اين دو زن، خانم قربانزاده شش ماهه حامله بود که در زندان تبريز کتک خورد و سقط جنين کرد.
آيا ايران رافت نشان می دهد؟ ابدا.

دولت حکم سنگسار خانم قربانزاده را به مرگ از طريق آويختن به دار تبديل کرده است. مقامات ايران برای پرونده خانم آشتيانی موردی جديد درست کرده اند و می گويند در قتل شوهرش همدست بوده، که می تواند به صدور حکم مجازات مرگ منجر شود.

سکینه محمدی آشتیانی: شلاق نخورده ام

زن ایرانی که پیشتر محکوم به سنگسار شده بود با حضور در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران گفت در زندان شلاق نخورده و شکنجه نشده است.

سکینه محمدی آشتیانی روز چهارشنبه در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی گفت گزارش ها مبنی بر این که او در زندان شلاق خورده است، کذب و شایعه است.

او در یک ویدئو با تصویر محو گفت هیچ کس او را مجبور به حضور در تلویزیون نکرده است و اظهاراتش نظر خودش است.

در ماه اوت، روزنامه بریتانیایی گاردین با چاپ عکس بی حجاب یک زن او را به اشتباه سکینه محمدی آشتیانی معرفی کرد. پس از آن گفته شد که خانم آشتیانی به خاطر چاپ این عکس بی حجاب ۹۹ ضربه شلاق خورده است.

خانم محمدی آشتیانی ۴۳ ساله و مادر دو فرزند است. او در سال ۲۰۰۶ به داشتن رابطه نامشروع با دو مرد به دنبال مرگ همسرش و سپس به اتهام زنا به سنگسار محکوم شد.

آشتیانی این اتهام ها را رد کرده است.

پرونده سنگسار سکینه محمدی آشتیانی ابعادی جهانی به خود گرفت و چندین کشور صدور حکم سنگسار برای او را محکوم کردند.

پیشتر در ماه جاری میلادی، جمهوری اسلامی از لغو حکم سنگسار او خبر داد اما گفت حکم اعدام او به اتهام قتل شوهرش، پا بر جا است.

ترکیه می گوید روابط تجاری با ایران را سه برابر می کند

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، از قصد خود برای سه برابر کردن تجارت با ایران در پنج سال آینده خبر داد.

آقای اردوغان این سخنان را روز پنجشنبه در یک نشست تجاری میان ایران و ترکیه ایراد کرد. اعلام این خبر همزمان است با اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران و مجازات های بیشتر که اتحادیه اروپا، آمریکا و چندین کشور دیگر به دلیل برنامه جنجالی اتمی تهران، علیه ایران اعمال کرده اند.

آقای اردوغان گفت مایل است با ایران به توافقی تجاری برسد که ارزش مناسبات تجاری دو جانبه میان دو طرف را از ۱۰ میلیارد به ۳۰ میلیارد دلار در سال برساند.

محمدرضا رحیمی، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران، که در این نشست شرکت داشت نیز با لزوم افزایش همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه موافقت کرد.

علی رغم تمایل ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا، این کشور با ایران روابط تجاری عمیقی دارد و از جمله از ایران گاز طبیعی خریداری می کند.

ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی اش به ایران مظنون هستند و می گویند تهران تحت پوشش برنامه صلح آمیز اتمی سعی دارد سلاح اتمی تولید کند. ایران این اتهام را رد می کند و می گوید برنامه اتمی اش تنها با اهداف صلح آمیز است.

در ماه مه، ترکیه و برزیل بر سر توافقی برای انتقال سوخت اتمی ایران به خارج همکاری کردند. این اقدام آنان در راستای کاهش تنش های دیپلماتیک بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران بود.

پایان سفر هیلاری کلینتون به خاورمیانه

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه پس از ملاقات با ملک عبدالله، پادشاه اردن، و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، به سفر خاومیانه خود پایان می دهد.

خانم کلینتون به دنبال ملاقاتی دو جانبه با آقای عباس در کرانه باختری رود اردن، برای یک قرار ملاقات کاری به صرف ناهار، به اردن رفت تا با ملک عبدالله ملاقات کند.

نبیل ابورودینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان، مذاکرات خانم کلینتون و آقای عباس را «جدی» خواند و گفت مذاکرات هفته آینده در حاشیه جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک ادامه خواهد یافت.

دیدارهای روز پنجشنبه خانم کلینتون در خاورمیانه، پس از مذاکرات دو روزه صلح خاورمیانه میان آقای عباس و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، انجام شد.

هیچ یک از طرفین مذاکرات مستقیم صلح خاورمیانه به پیشرفت چشمگیر در مذاکرات اشاره نکرده اند. هر چند جرج میچل، فرستاده آمریکا به خاورمیانه، این مذاکرات را جدی و حقیقی توصیف کرده و گفت بر سر یکی از مسائل مهم یعنی شهرک سازی های اسراییلی، پیشرفت هایی حاصل شده است.

فلسطینی ها تهدید کرده اند در صورتی که مهلت توقف ساخت و ساز شهرک ها تمدید نشود، مذاکرات را ترک می کند.

روزنامه عربی الشرق الاوسط روز پنجشنبه گزارش داد که دولت اوباما خواستار تمدید سه ماهه توقف شهرک سازی های اسراییلی است تا مذاکرات ادامه یابد.

مهلت توقف شهرک سازی ۲۶ دسامبر پایان می یابد. به نوشته الشرق الاوسط آقای عباس با این پیشنهاد موافق و آقای نتانیاهو هنوز به آن پاسخ نداده است.

مشخص کردن مرز کشور فلسطینی، تضمین های امنیتی به اسراییل، وضعیت اورشلیم و حقوق پناهندگان فلسطینی از دیگر موضوعات محوری مذاکرات مستقیم میان اسراییل و فلسطینی ها است.

جرج میچل روز پنجشنبه در دمشق برای احیای روند صلح اسراییل و سوریه با مسئولان سوریه ای دیدار و گفت و گو می کند.

احمدی نژاد: دو کوهنورد زندانی در ایران ثابت کنند که بی گناهند

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت دو شهروند آمریکایی زندانی در ایران باید ثابت کنند که در صدد ارتکاب جرم در ایران نبوده اند.

آقای احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی در روز چهارشنبه تاکید کرد که قاضی پرونده باید در مورد وضعیت این دو نفر تصمیم گیری کند. رییس جمهوری اسلامی گفت: «من فکر می کنم ما نباید در کار یک قاضی خود را در موقعیت دخالت کردن قرار دهیم و باید به قاضی و دادگاه اجازه دهیم تا در خصوص این پرونده تصمیم گیری کنند.»

شین بائر و جاش فتال، دو کوهنورد آمریکایی هستند که به اتهام ورود غیر قانونی به ایران و جاسوسی در زندان اوین به سر می برند. آنها همراه با سارا شورد، دیگر شهروند آمریکایی که روز سه شنبه آزاد شد و ایران را ترک کرد، در ژوییه ۲۰۰۹ در منطقه مرزی ایران و عراق در کردستان بازداشت شدند.

خانواده آنها اتهام جاسوسی را رد کرده و می گویند فرزندانشان بی گناهند.

سارا شورد، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد و اکنون برای انجام آزمایش های پزشکی در عمان است. خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید خانم شورد پیش از ترک عمان سخنرانی خواهد کرد اما مشخص نیست زمان آن کی خواهد بود.

مادر سارا شورد می گوید دخترش مشکلات پزشکی جدی دارد.

محمود احمدی نژاد در گفت و گوی روز چهارشنبه خود با ان بی سی در مورد آزادی سارا شورد گفت دلیل آزادی او بیماری اش بوده است و «ما در این زمینه ماورای قانون عمل کردیم و با آن ها همکاری کردیم.»

مشخص نیست که وثیقه آزادی سارا شورد را چه کسی پرداخت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا می گوید برای آزادی شهروندان دربند آمریکایی در کشورهای دیگر، وثیقه پرداخت نمی کند. اما پی جی کراولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت اگر ایران توانست شورد را آزاد کند یعنی می تواند دو نفر دیگر را هم آزاد کند. او گفت آقای احمدی نژاد با آزادی آنان پیامی محکم و چشمگیر خواهد فرستاد.

همزمان مادر شین بائر به صدای آمریکا گفته است امیدوار است که محمود احمدی نژاد هنگامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر می کند، پسرش و جاش فتال را همراه خود به نیویورک ببرد.   

انفجار در جنوب شرقی ترکیه بیش از ده کشته و زخمی برجای گذاشت

مقامات امنیتی ترکیه از انفجاری در یک مینی بوس در جنوب شرقی این کشور خبر می دهند که موجب کشته شدن هشت سرنشین مینی بوس شده است.

انفجار روز پنجشنبه و در استان حکاری، در نزدیکی مرز ترکیه با ایران و عراق رخ داد. دست کم سه نفر از جمله یک نوزاد در این حادثه زخمی شده اند.

برخی گزارش های محلی حاکی است که مینی بوس بر اثر رفتن به روی مین منفجر شده است و همزمان برخی دیگر می گویند یک بمب با کنترل از راه دور در جاده کار گذاشته شده بود.

هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

شورشیان جدایی طلب کرد از حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کاکا، حملات مشابهی را در گذشته و اغلب علیه نیروهای امنیتی ترکیه ترتیب داده اند.

پ کاکا به تازگی اعلام آتش بس کرده است اما خشونت ها در این منطقه ادامه دارد.

اعضای گروه پ کاکا بیش از دو دهه است که برای استقلال اقلیت کرد در جنوب شرقی ترکیه مبارزه می کنند. این مبارزه ها ده ها هزار کشته برجای گذاشته است.

گزارش: وضعيت در کرانه باختری هنگام برگزاری مذاکرات صلح خاورميانه

در حالی که رهبران اسراييلی و فلسطينی به انجام مذاکرات مستقيم صلح می پردازند ساکنان فلسطينی اطراف آباديهای يهودی نشين در کرانه باختری رود اردن از زندگانی روزمره خود به عنوان يک زندگی مملو از اذیت و آزار و ناراحتی، ياد می کنند.

در ميان پيچيده ترين موانع بر سر راه توافق به صلح در مذاکرات ميان اسراييليان و فلسطينيان به سرپرستی ايالات متحده، بحران مرتبط با بيش از ۱۰۰ آبادی يهودی نشين در سرزمين های اشغالی کرانه باختری، به چشم می خورد. مقامات فلسطينی تهديد به ترک ميز مذاکره کرده اند مگر آنکه اسراييل مدت اعتبار توقف بخشی از عمليات ساخت و ساز را که در ۲۶ ماه سپتامبر جاری به سر می آيد، تمديد کند.

در اين ميان فلسطينيان ساکن اطراف شهر هبرون خواهان بيش از اين هستند. بدر محمد جباری، يکی از ساکنان اين منطقه، که خانه نسل اندر نسل او در مجاورت آبادی يهودی نشين کريات آربا قرار دارد می گويد به دليل محدوديت های امنيتی اعمال شده از سوی اسراييلی ها نمی تواند با خودروی خويش به داخل منزلش وارد شود و در نتیجه وادار می شود سوخت و مواد خوراکی خريداری شده خود را با دست به منزل، حمل می کند.

اين شهروند هبرون می گويد «موانع زيادی وجود دارد. بخصوص وقتی که بايد جنس به منزل حمل کنيم، مخصوصا شب هنگام يا وقتی بايد يکی از بچه ها را به بيمارستان ببريم. دردسر از اول سحر شروع می شود.»

جباری به راستی در صف مقدم ناحيه ای زندگی می کند که صحنه برخوردهای متعدد ميان ساکنان قديمی فلسطينی و يهوديان تازه وارد به آبادی ها، بوده است. ارتش اسراييل می گويد که محدوديت های وضع شده بر ورود اتوموبيل های متعلق به ساکنان فلسطينی پيآمد حملاتی است که از سوی ساکنان عرب عليه يهوديان ساکن آبادی ها و نيز سربازان اسراييلی حافظ آنان، انجام گرفته است. اما برای ساکنان فلسطينی اين گونه محدوديت ها تنها به معنای دردسر و آزار و رنج روزمره است.

او می گويد تا زمانی که شهرک ها و ساکنان شان در منطقه باشند دستيابی به صلح، امکان پذير نيست. و ادامه می دهد که «آنها در فکر زندگی در صلح نيستند و بنابراين مردم نمی توانند فکر زندگی با آنها در حالت صلح باشند. چاره اين است که بايد ساکنان آبادی ها به داخل اسراييل برگردند و ما هم بايد در يک ناحيه تحت کنترل تشکيلات خودگردان فلسطينی زندگی کنيم. به اين معنی که بايد جدايی در کار باشد.»

اين ساکن کرانه غربی اضافه می کند که تنها اميد او نسبت به مذاکرات جاری صلح اين است که کادر رهبری فلسطينی از درخواست خود داير بر برچيده شدن آبادی ها، عقب نشينی نکند.

ديپلماتهای غربی: آمانو با متانت به فريادهای سلطانيه پاسخ می داد

ديپلمات های غربی می گويند در جلسه روز چهارشنبه آژانس که پشت درهای بسته برگزار شد نماينده ايران در آژانس در اظهاراتی پراحساس دبيرکل آژانس را به ناديده گرفتن حقايق، متهم کرده است.

کشورهای غربی روز چهارشبه ايران را متهم کردند که با جلوگيری از ورود برخی از بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی سعی در ارعاب اين نهاد وابسته به سازمان ملل متحد دارد. آمريکا نيز هشدار داد که جمهوری اسلامی ممکن است به اين دليل با عواقب ديپلماتيک، مواجه شود.

خبرگزاری رويترز به نقل از ديپلمات ها در وين گزارش داد که علی اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس، در جريان يک جلسه پرتنش به اين مسأله واکنش نشان داد و يوکيا آمانو، مديرکل آژانس اتمی سازمان ملل، را متهم به ناديده گرفتن حقايق کرد.

نماينده ايران در آژانس به خبرنگاران در وين گفت بر اساس پيمان منع گسترش اين حق ايران است که از پذيرفتن بازرسان، خودداری کند.

يکی از ديپلمات های غربی روز چهارشنبه به رويترز گفت که آقای سلطانيه در جلسه آژانس که پشت درهای بسته برگزار شد، انتقادات خود را با فرياد بيان کرد اما يوکيو آمانو، به انتقادات او با متانت، پاسخ داد.

چند روز پيش، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی طی اظهاراتی که باعث واکنش منفی دولت ايران شد، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ايران به چند تن از بازرسان با تجربه آژانس، اجازه ورود نداده است، و اين امر را مانعی بر سر فعاليت آژانس خواند.

ايران که می گويد فعاليت اتمی کشور با هدف توليد برق صورت می گيرد، دو تن از بازرسان آژانس را متهم کرده است که درباره فعاليت های اتمی جمهوری اسلامی اطلاعات غلط، ارائه داده اند. ايران به اين بازرسان در ماه ژوئن اجازه ورود نداد.

گلين ديويس، نماينده آمريکا در آژانس بين المللی انرژی اتمی، گفته است ايران تلاشی آشکار برای ارعاب بازرسان دارد و سعی می کند آنان را تحت نفوذ خود قرار دهد.

همچنين در بيانيه ای جداگانه، سه کشور اروپايی فرانسه، آلمان و بريتانيا، نسبت به آنچه ضعف فزاينده ايران در همکاری با آژانس بين المللی انرژی اتمی توصيف کردند، ابراز نگرانی کرده و اقدامات ايران را مشکل ساز و مسأله ای قابل سرزنش خواندند.

روابط بين جمهوری اسلامی و آژانس بين المللی انرژی اتمی از زمان روی کار آمدن يوکيا آمانو، رييس ژاپنی آژانس، در ماه دسامبر ۲۰۰۹، بدتر شده است. وی نسبت به محمد البرادعی، رييس پيشين آژانس اتمی سازمان ملل، موضع محکمتری در قبال ايران داشته است. آقای آمانو در گزارش های خود آورده است که تهران ممکن است سعی در ساخت موشک اتمی داشته باشد.

در همين حال در ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه گفت تحريم های اخير عليه ايران بايد جدی گرفته شوند. آقای رفسنجانی افزود ايران در ۳۰ سال گذشته، هيچگاه با اين مقدار تحريم روبرو نبوده است، و از مسؤلان خواست که تحريم ها را شوخی به حساب نياورند.

اما در آمريکا، جان مک کين، سناتور بانفوذ آمريکايی از حزب جمهوريخواه و کانديدای اخير رياست جمهوری، در گفت و گويی با صدای آمريکا گفت «درباره عملکرد روسيه در رابطه با پرونده اتمی ايران روسها اندکی کمک کرده اند، اما نه به آن اندازه ای که از عهده شان برميآيد.»

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر