سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

لبنان علیه برنامه هسته ای ایران به کشورهای جهان نمی پیوندد

سعد حریری نخست وزیر لبنان در پایان سفر سه روزه اش به تهران، در یک کنفرانس خبری گفت کشورش به تلاش های بین المللی برای فشار آوردن به ایران بر سر برنامه هسته ای تهران ، نمی پیوندد.

آقای حریری روز دوشنبه در تهران گفت لبنان از حق ایران برای داشتن تکنولوژی صلح آمیز هسته ای حمایت می کند.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می کنند. دولت جمهوری اسلامی این اتهامات را رد می کند.

همزمان، محمدرضا رحیمی، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران از دادگاه سازمان ملل متحد خواست از سیاسی کردن تحقیقاتش درباره ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان خودداری کند.

رفیق حریری، پدر سعد حریری در سال ۲۰۰۵ بر اثر انفجار بمب کشته شد و بسیاری حزب الله را مسئول این حمله خواندند.

آقای رحیمی گفت تا زمانی که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد، در کشف و افشای حقیقت درباره انفجار بمبی که رفیق حریری و بیش از ۲۰ تن دیگر را به کشتن داد، از مسائل سیاسی بپرهیزد، تهران از آن دفاع می کند.

گروه شیعه حزب الله، تحت حمایت ایران و سوریه است. رهبران این گروه گفته اند در صورتی که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان مسئول چنین قتلی خوانده شوند، دست به تلافی خواهند زد.

گزارش های رسانه ای حاکی است کمیته سازمان ملل متحد احتمالا اعضای گروه حزب الله را در این سوء قصد متهم خواهد کرد.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به سعد حریری درباره تلاش ها برای بی ثبات سازی در لبنان هشدار داد و نخست وزیر لبنان را به تقویت روابط با حزب الله ترغیب کرد.

درخواست «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» برای آزادی ابراهیم یزدی

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» با انتشار بیانیه ای از مقامات ایران خواست تا ابراهیم یزدی را آزاد کنند.

دکتر ابراهیم یزدی، رهبر نهضت آزادی و اولین وزیر امور خارجه ایران پس از انقلاب اسلامی، روز اول اکتبر به اتهام برگزاری «نماز غیرقانونی» در اصفهان بازداشت و سپس به بند ٢٠٩ زندان اوین در تهران منتقل شد و هنوز تفهیم اتهام نشده است.

براساس بیانیه «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران»، آقای یزدی در حال گذران دوران نقاهت پس از جراحی قلب و سرطان مثانه بوده است و خانواده وی براین باورند به دلیل فشارهای جسمی و روحی ناشی از دوران بازداشت در زندان و محروم بودن از خدمات درمانی و پزشکی، جان وی در خطر است.

هادی قائمی، سخنگوی این نهاد مدافع حقوق بشر در ایران در بیانیه خود تاکید کرده است: «آقای یزدی که به طور خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و از دسترسی به خدمات درمانی و پزشکی و حق اختیار کردن وکیل محروم شده است، باید در اسرع وقت آزاد شود تا از مراقبت پزشکان و خانواده اش بهره مند و هر چه زودتر تفهیم اتهام شود و بتواند برای دفاع از خود آماده باشد.»

بنا به گزارش این سازمان، از زمان ناآرامی های سیاسی پس از انتخابات بحث برانگیز ١٣٨٨، آقای یزدی سه بار بازداشت شده است. وی یک بار در بخش «آی سی یو» دستگیر شد و در یکی از این دستگیری ها، به مدت پنجاه روز در زندان انفرادی نگهداری شده بود.

در بخشی دیگری از بیانیه «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» به درخواست شیرین عبادی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل اشاره شده است که در نامه روز ٢٣ نوامبر خود به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد از وی خواسته بود از مقامات ایران بخواهد تا دکتر ابراهیم یزدی را آزاد کنند. این نامه را هفت چهره سرشناس ایرانی دیگر نیز امضا کردند.

دکتر ابراهیم یزدی که هم اکنون هشتاد سال سن دارد، رئیس نهضت آزادی ایران و سالخورده ترین زندانی سیاسی ایران است.

«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در پایان این بیانیه از جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا با آزادی ابراهیم یزدی و همه زندانیان عقیدتی، به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ١٨ نوامبر سال جاری، قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را با اکثریت آرا تصویب کرد و از ایران خواست تا به «آزار و اذیت، ارعاب، بازداشت های خودسرانه، نیز سرکوب خشونت آمیز مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر، وکلا، خبرنگاران، وبلاگ نویسان، دانشگاهیان، دانشجویان، رهبران کارگری و دیگر اقشار جامعه ایران پایان دهد.»

مقامات آمریکایی به محکوم کردن اقدام ویکی لیکس ادامه می دهند

اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا انتشار صدها سند محرمانه وزارت خارجه ایالات متحده توسط وبسایت ویکی لیکس را محکوم کرد و گفت این اقدام امنیت ملی و فردی را به خطر می اندازد. آقای هولدر همچنین از جریان تحقیقات درباره این اسناد خبر داده است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا قرار است عصر دوشنبه درباره انتشار اسناد محرمانه وزارتخانه متبوعش، بیانیه صادر کند.

اسناد محرمانه منتشر شده در شامگاه دوشنبه، اظهارات صریح و بی پرده دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا درباره رهبران جهان و وقایع بین المللی است و همچنین گفت و گوهای مقامات ارشد جهان و سخنان آن را نقل قول می کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز و گاردین چاپ لندن، از جمله روزنامه هایی هستند که توانستند به اسناد محرمانه منتشره، پیش از انتشار بر سایت ویکی لیکس دسترسی پیدا کنند. این روزنامه ها می گویند برخی از اسناد حاکی از اصرارهای مکرر ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی به ایالات متحده مبنی بر حمله نظامی به ایران و نابودی برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران است. بنا به این اسناد ملک عبدالله گفته است: «باید سر مار بریده شود».

این اسناد همچنین می گوید آمریکا از سال ٢٠٠٧ به شکل مخفیانه تلاش می کرد اورانیوم بسیار غنی شده را از راکتور تحقیقاتی پاکستان خارج کند. مقامات آمریکایی نگران هستند که این اورانیوم برای تولید «ابزار ممنوعه اتمی» مورد استفاده قرار گیرد.

اسناد محرمانه منتشره همچنین حاکی است که یک مقام ارشد چینی حملات سایبری به سیستم گوگل را رهبری کرده است.

ویکی لیکز پیشتر در سال ٢٠١٠ هزاران سند را درباره جنگ افغانستان و همچنین ٤٠٠ هزار سند را درباره جنگ عراق منتشر کرده بود.

ویکی لیکس منبع اسناد محرمانه را اعلام نکرده است. بردلی منینگ، یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا پیشتر در سال جاری میلادی بازداشت شده و به اتهام دادن ویدئویی مربوط به سال ٢٠٠٧ از عراق و همچنین اسناد دیپلماتیک به ویکی لیکز، در بازداشت و در انتظار محاکمه است.

این ویدئو حمله یک هلیکوپتر آمریکایی در عراق را نشان می دهد که طی آن افراد غیرنظامی کشته می شوند.

جولیان آسانژ بنیانگذار سایت انترنتی ویکی لیکس گفت وزارت امور خارجه آمریکا سعی دارد انتشار هرگونه مطلب در ویکی لیکس را دشوارتر کند. او گفت آنها نمی خواهند که ویکی لیکس خطاهایشان را منتشر کند.

کاخ سفید ضمن محکوم کردن انتشار اسناد از سوی ویکی لیکس گفت که این اقدام حقوق بشر و نیز جان افرادی که نامشان در اسناد ذکر شده است را به خطر می اندازد.

 

کره جنوبی برنامه های اعلام شده مانور نظامی در روز سه شنبه را لغو کرد

ارتش کره جنوبی شلیک توپخانه ها در جزیره یئون پیونگ را که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود لغو کرد.

نیروهای کره جنوبی در این جزیره مرزی، پیشتر در روز دوشنبه از طریق بلندگوهایی در جزیره، به ساکنان هشدار دادند که در زمان آتش باری روز سه شنبه، به پناهگاه ها بروند.

اما ساعاتی بعد، مسئولان نظامی در جزیره یئون پیونگ گفتند این بخش از مانور نظامی به تاخیر افتاده است. ارتش کره جنوبی می گوید اعلان پیشین مبنی بر وقوع مانور و آتش باری روز سه شنبه، اشتباها رخ داده است.

جزیره یئون پیونگ، در نزدیکی مرز کره شمالی و در منطقه مورد اختلاف سئول و پیونگ یانگ واقع شده است. کره شمالی، در روز سه شنبه گذشته، در واکنش به شلیک توپ از جزیره به سوی دریا، جزیره را هدف آتش توپخانه های خود قرار داد که طی آن دو عضو نیروی دریایی کره جنوبی و دو غیرنظامی کشته شدند. این اقدام موجب شلیک های تلافی جویانه کره جنوبی به سوی همسایه شمالی اش شد.

رئیس جمهوری کره جنوبی نسبت به حمله احتمالی دیگری توسط کره شمالی به کشورش هشدار داد.

لی میونگ بک روز دوشنبه در یک پیام کوتاه تلویزیونی گفت بخاطر حمله هفته گذشته کره شمالی به جزیره یون پیانگ عمیقا احساس مسئولیت می کند. آقای لی اقدام کره شمالی را جنایتی غیر انسانی خواند و گفت کره شمالی بهای هر حمله احتمالی دیگری به کره جنوبی را خواهد پرداخت.

ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی روز یکشنبه، رزمایشی ٤ روزه را در آبهای سواحل کره جنوبی آغاز کردند که هدف از آن نمایش قدرت به کره شمالی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

سوء قصد به جان دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در تهران

به گفته رسانه های خبری جمهوری اسلامی ایران، انفجار جداگانه دو بمب در تهران در روز دوشنبه، یک استاد فیزیک دانشگاه را کشته و یک نفر دیگر را مجروح کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی فورا این حملات را محکوم کرد و مسئولیت آن را به دوش سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و اسرائیل انداخت.

همچنین محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری در تهران گفت: «دولت های غربی و رژیم صهیونیستی در ترور ۲ استاد دانشگاه ایران دست دارند».

علی لاریجانی، رئیس مجلس جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه در ادامه سفر دو روزه اش به سوریه، در گفت و گو با خبرنگاران در دمشق با «غده سرطانی» خواندن اسرائیل درباره ترورهای تهران گفت: «حدس می زنیم این اقدام تروریستی ریشه در رفتارهای رژیم صهیونیستی داشته باشد».

تلویزیون جمهوری اسلامی می گوید مهاجمان موتورسوار، بامداد دوشنبه، بمب ها را در اتومبیل های دو استاد فیزیک کار گذاشتند.

حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری ها گفت دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، صبح دوشنبه هنگامی که همراه با راننده و همسرش به سمت دانشگاه در حرکت بود، در حوالی میدان ارتش بر اثر انفجار بمب کشته شد.
در این انفجار، همسر و راننده آقای شهریاری مجروح و روانه بیمارستان شدند.

انفجار دیگر فریدون عباسی، دیگر استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی را مجروح کرده است. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، او صبح دوشنبه هنگام که همراه با همسرش اتومبیلش را در مقابل دانشگاه شهید بهشتی پارک می کرد، مورد سوء قصد قرار گرفت. به گفته خبرگزاری مهر او متوجه بمب گذاری شده و فورا از محل حادثه فاصله گرفت اما بر اثر انفجار مجروح شد. دکتر عباسی و همسرش پس از انفجار به بیمارستان طالقانی منتقل شدند.

به گفته آقای ساجدی نیا، مهاجمان بمب گذار سوار بر موتورسیکلت بودند و در هر دو مورد، بمب را با آهنربا به بندنه اتومبیل متصل کردند.
مسئولان و خبرگزاری های دولتی و رسمی جمهوری اسلامی در حالی انگشت اتهام را به سوی آمریکا و اسرائیل نشانه گرفته اند که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
پیشتر، مسعود علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران در دی ماه ۱۳۸۸ در مقابل منزل مسکونی اش بر اثر انفجار بمب کشته شد.

دکتر مجید شهریاری پس از دکتر علی محمدی، دومین محقق و فیزیکدان ایرانی است که از اعضای شورای ملی سزامی، مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه، بود و مورد سوء قصد قرار گرفت.

طرح سزامی، مربوط به بهره‌برداری از یك دستگاه سینكروترون در منطقه است كه قرار است با همكاری كشورهای منطقه در كشور اردن راه اندازی شود.

فریدون عباسی دوانی، در قطعنامه تحریمی ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ از جمله افرادی است که مورد تحریم قرار گرفته اند. به نوشته برخی سایت های خبری او عضو هیات عملی دانشگاه امام حسین است و زمانی ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه را برعهده داشته است. همچنین بنا به گزارش ها او کارمند وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می کنند، اتهامی که تهران آن را همواره رد کرده است.

کريستين ساينس مانيتور: مشکلات فنی اکنون به حدی رسيده که می تواند تلاش های هسته ای ايران را متوقف کند

کريستين ساينس مانيتور از مشکلات فنی در بيش از نيمی از هشت هزار و چهارصد سانتريفيوژ نيروگاه بوشهر خبر داده و می نويسد، اين مشکلات - که بخشی از آن ناشی از رخنه کرم کامپيوتری استاکس نت در سيستم نيروگاه است، در درازمدت به وجود آمده و اکنون به حدی رسيده است که می تواند تلاش های هسته ای ايران را متوقف کند؛ اما مقامات ايران با انکار هرگونه مشکل فنی، ادعا می کنند که جلوی هجوم کرم استاکس نت را گرفته اند.

در همين حال علی اکبر صالحی، رييس سازمان انرژی اتمی ايران، می گويد مراحل سوخت رسانی اولين نيروگاه اتمی کشور تکميل شده است. آقای صالحی گفت در يک تا دو ماه آينده نيروگاه اتمی بوشهر آماده توليد برق برای مصرف شهروندان ايرانی خواهد بود.

فرايند سوخت رسانی به نيروگاه بوشهر در ماه اوت، سه ماه پيش آغاز شد. رييس سازمان انرژی اتمی ايران همچنين می گويد که تاسيسات اتمی آب سنگين اراک طی چند ماه آينده آماده بهره برداری می شود و جوابگوی نيازهای پزشکی کشور خواهد بود.

در رويدادی ديگر درياسالار مايک مولن، رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا، مي‌گويد: «واشنگتن در تلاش‌های خود برای تعامل با ايران بايد واقع‌گرايانه عمل کند.»

اين مقام ارشد ارتش آمريکا، رهبران جمهوری اسلامی را به دروغگويی در مورد برنامه‌ هسته‌ای ايران متهم کرد و گفت تهران در مسير ساختن سلاح هسته‌ای گام بر مي‌دارد.

سخنان ژنرال مولن بخشی از مصاحبه‌ وی با شبکه‌ تلويزيونی سي‌اِن‌اِن است. در متن انتشار يافته اين مصاحبه رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا با تصريح اين نکته که واشنگتن زمان قابل‌توجهی را صرف تمرکز بر گزينه‌ نظامی عليه ايران کرده است، اضافه می‌کند که اکنون تلاش‌های ديپلماتيک در کانون اقدام‌های ايالات متحده قرار دارد.

اما در خبری ديگر در مطبوعات بين المللی راجع به ايران، گاردين خبر می دهد که سعيد کمالی دهقان، روزنامه نگار و مستندساز ايرانی که با آن روزنامه همکاری می کند، در مراسم اعطای جايزه انجمن نشريات خارجی، به عنوان ژورناليست سال معرفی شده است. وی علاوه بر پوشش خبری رويدادهای پس از انتخابات ايران مستندی از زندگی و مرگ ندا آقاسلطان تهيه کرد؛ که در شبکه تلويزيونی اچ بی او به نمايش درآمد.

رييس جمهوری کره جنوبی: کره شمالی تاوان حملات آينده خود را خواهد پرداخت

لی ميونگ – باک، رييس جمهوری کره جنوبی، می گويد که عميقاً خود را برای عدم حفاظت از جزيره کشور خود که هفته گذشته از سوی کره شمالی گلوله باران شد، مسؤل احساس می کند.

آقای «لی» در يک سخنرانی کوتاه تلويزيونی در روز دوشنبه حمله کره شمالی را جنايتی غيرانسانی توصيف کرد و گفت که کره شمالی تاوان تحريکات بيشتر خود را خواهد پرداخت؛ اما وارد جزئيات نشد.

رييس جمهوری کره جنوبی از چين خواست کره شمالی را با استفاده از نفوذ خود، مهار کند.

وزارت امور خارجه آمريکا روز يکشنبه اعلام کرد واشنگتن فراخوان چين را برای گفتگوهای فوق العاده، در حال بررسی دارد. اما سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت که گفتگوهای شش جانبه نميتواند جايگزين اقدام کره شمالی برای انجام تعهدات خود و پايبندی آن کشور به مفاد قرارداد متارکه جنگ گردد؛ پيمان متارکه جنگ در سال ۱۹۵۳ امضاء گرديد.

نيروهای آمريکا و کره جنوبی مانور جنگی چهار روزه ای را در آبهای ساحلی اقيانوس آرام در شبه جزيره کره، آغاز کرده اند. به گفته پنتاگون در اين مانورها از آتشبارها و گلوله های راستين، استفاده خواهد شد.

مانور کنونی پيش از تازه ترين تنش ها ميان کره شمالی و کره جنوبی، تدارک ديده شده بود. اما کره شمالی اين تمرينات نظامی را به عنوان تلاشی برای آغاز يک جنگ، تلقی کرده است.

قانون اخراج خارجيان خلافکار در رفراندوم سوئيس مورد تصويب رأی دهندگان قرار گرفت

مردم سوئيس روز يکشنبه با شرکت در يک همه پرسی، آراء خود را در يک رفراندوم عمومی در زمينه قانون جديد مربوط به اخراج آندسته از خارجيانی که مرتکب جرم می شوند، به صندوقهای رأی ريختند.

اين قانون يک سال پس از آن به رفراندوم گذاشته شد که دولت سوئيس تصميم گرفت از ساخت مناره برای مساجد در سراسر سوئيس، ممانعت به عمل آورد.

رفراندوم روز يکشنبه مصوبه مربوط به اخراج آندسته از خارجيانی را که دست به هر گونه کار خلاف، از قبيل جنايت، تجاوز جنسی و يا سوء استفاده از اموال عمومی مردم سوئيس می زنند، مورد تصويب قرار داد.

به موجب اين قانون مجرمان خارجی پس از گذراندن دوران محکوميت خود در سوئيس بطور خودکار مشمول قانون اخراج از خاک سوئيس قرار گرفته و بلافاصله به کشور متبوع خود بازگردانده خواهند شد.

اين پيشنهاد از سوی يک حزب دست راستی افراطی در سوئيس، موسوم به حزب مردم مطرح شد و با انتقاد شديد گروههای مدافع حقوق بشر همراه بود..

سازمان عفو بين الملل و سوسياليستهای سوئيس ضمن محکوم ساختن اين قانون، آن را يک قانون بيگانه هراس، و مجازات مضاعف عليه خارجيان، توصيف می کنند.

اسناد ویکی لیکس از در خواست خصوصی رهبران عرب برای حمله به ایران خبر می دهد

سایت ویکی لیکس محتوای صدها هزار پیام دیپلماتیک مقامات آمریکایی را در اختیار چندین روزنامه بین المللی گذاشت، اقدامی که از سوی کاخ سفید محکوم شده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، این پیام های دیپلماتیک، نمونه وسیعی از تبادل روزمره پیام ها میان وزارت امورخارجه آمریکا و حدود ۲۷۰ سفارت و کنسولگری آمریکا در سراسر جهان است.

نیویورک تایمز گزارش داده است که از جمله موارد فاش شده در این پیام ها، این است که از سال ۲۰۰۷ میلادی، ایالات متحده بطور محرمانه در تلاش بوده است تا اورانیوم در سطح بالا غنی شده ی یک راکتور تحقیقاتی پاکستانی را خارج کند.

مسوولان آمریکایی نگران آن هستند که این اورانیوم ممکن است در یک «دستگاه غیر قانونی اتمی» مورد استفاده قرار بگیرد.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهد که این تلاش تاکنون شکست خورده است.

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز گزارش داده است که پیام های دیگر دیپلماتیک نشان می دهد که رهبران عرب بطور خصوصی خواستار حمله هوایی علیه ایران شده اند و به مسوولان آمریکایی گفته شده است که درباره رهبری سازمان ملل متحد جاسوسی کنند.

از جمله موارد دیگری که ویکی لیکس در اختیار نشریات بین المللی قرار گذاشته این است که مسوولان اطلاعاتی آمریکا بر این نظرند که ایران موشک های پیشرفته ای از کره شمالی دریافت کرده است.

در این سند که روزنامه های گاردین و نیویورک تایمز ابتدا آن را منتشر کرده اند آمده است که این موشک ها بر اساس یک طرح روسی ساخته شده اند و قابلیت رسیدن به اهدافی در سراسر خاورمیانه و بخش هایی از اروپا را دارند.

برد آنها ۳۲۰۰ کیلومتر اعلام شده و گزارش شده است که قابلیت نصب کلاهک هسته ای را دارند. پیش از این گزارش شده بود که ایران موشک هایی با برد حدود  ۲۵۰۰کیلومتر در اختیار دارد.

این اسناد همچنین نشان می دهد که ایالات متحده از چین خواسته بود تا یک محموله موشک های بالیستیک از کره شمالی به ایران را متوقف کند. هنوز مشخص نیست که آیا به این درخواست عمل شد یا خیر.روزنامه های نیویورک تایمز و گاردین از جمله نشریاتی هستند که پیش از انتشار این اسناد در سایت ویکی لیکس، به آنها دسترسی پیدا کرده اند.

کاخ سفید این اقدام ویکی لیکس را محکوم کرده است. کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که اقدام ویکی لیکس نه تنها حقوق بشر را به خطر می اندازد، بلکه زندگی و کار کسانی که در اسناد نام آنها برده شده است را در معرض خطر قرار می دهد.

پیش از این در روز یکشنبه، ویکی لیکس اعلام کرده بود که این سایت هدف حمله سایبری قرار گرفته است. اما وعده داد که همچنان به انتشار اسناد دست خواهد زد.

روز شنبه، مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به جولیان آسانگ، موسس ویکی لیکز و وکیل او هشدار داد که قصد او برای انتشار اسناد محرمانه بیشتر آمریکا، نقض قانون آمریکا است.

مخالفان از بی قاعدگی ها در انتخابات مصر می گویند

رای دادن های غیر قانونی چند باره، تهدید و ارعاب رای دهندگان و تقلب، اتهاماتی است که در مورد انتخابات پارلمانی روز یکشنبه مصر مطرح شده است. حزب حاکم در مصر، حامی حسنی مبارک رییس جمهوری این کشور که مخالف اپوزیسیون اسلامگرا است، قصد دارد نفوذ خود را در قدرت افزایش دهد.

رای دهندگان و ستادهای انتخاباتی مخالفان گزارش داده اند که صندوق های رای تنها دقایقی پس از آغاز رای گیری تا لبه پر شده بودند. دیگران نیز از تهدید پلیس و پرداخت رشوه سخن گفته اند.

حامیان تنها حزب اصلی مخالف دولت مصر، حزب غیر قانونی اخوان المسلمین، که کاندیداهایشان به عنوان نامزدهای مستقل تلویحا اجازه شرکت در انتخابات پارلمانی را یافتند، پس ازتعطیل شدن رای گیری در شهر المحلة الكبرى، نزدیک اسکندریه، دست به اعتراض زدند.

انتخابات روز یکشنبه مصر همچنین شاهد درگیری های پراکنده ای در قاهره، پایتخت مصر و شهر قنا بود، بطوریکه معترضان با پلیس ضد شورش که اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرد، درگیر شدند.

کمیسیون عالی انتخابات مصر که در مورد نامزدهای انتخابات پارلمانی قضاوت می کند گفته است که شکایات در خصوص بی قاعدگی ها در روند راگیری را بررسی می کند. اما این کمیسیون اضافه کرده است که شکایات مطرح شده در حدی نیست که مشروعیت انتخابات روز یکشنبه را به زیر سوال ببرد.

آمار اولیه نشان می دهد که درصد پایینی از ۴۱ میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کردند. آمار رسمی سال ۲۰۰۵ درصد شرکت کنندگان در انتخابات آن سال را ۲۲ درصد نشان داد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر