سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

همسر آیت الله منتظری درگذشت

ماه سلطان ربانی، همسر آیت الله حسینعلی منتظری صبح روز شنبه ۷ فروردین در قم درگذشت.

پیشتر اعلام شد که مراسم تشییع جنازه خانم ربانی، همسر آیت الله منتظری روز یکشنبه در قم برگزار می شود اما به گفته یکی از فرزند آیت الله منتظری در گفت و گو با سایت خبری جرس، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برگزاری این مراسم را ممنوع کرده است.
خانم ربانی در سال ۱۳۰۵ در نجف آباد به دنیا آمد.
آیت الله منتظری، از مراجع تقلید شیعه که به خاطر انتقاداتش از حکومت جمهوری اسلامی سال ها در حبس خانگی بود، روز ۲۹ آذر سال گذشته درگذشت.

مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری، که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران سرشناس ترین مرجع تقلید منتقد حکومت ایران به شمار می رفت اواخر آذرماه سال 88، به صحنه قدرت نمایی هواداران جنبش اعتراضی ایران، موسوم به «جنبش سبز» تبدیل شد.

احمدی نژاد: نوروز موجب بالندگی ملت ها است

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه میزبانی رهبران منطقه ای را در آیین های نوروز بر عهده گرفت، و خواهان همکاری و وحدت بیشتر در میان کشورهایشان شد.

احمدی نژاد نوروز را همراه با روسای جمهوری عراق، افغانستان، تاجیکستان، و ترکمنستان در مجموعه سعد آباد در تهران جشن گرفت.

معاون نخست وزیر ترکیه و وزیر امور خارجه آذربایجان نیز حضور داشتند.

او گفت نوروز «موجب بالندگی ملت ها است» و بزرگداشت آن به کشورها کمک می کند مناسباتی استوار بر وحدت، عدالت، صلح و احترام برقرار کنند.

این گردهمایی در حالی برگزارمی شود که ایران بدلیل برنامه اتمی بحث انگیز خود با امکان انزوای بین المللی بیشتر روبرو است. آمریکا رهبری کوشش هایی را برای وضع چهارمین دور تحریم های سازمان ملل متحد بر عهده دارد. کشورهای غربی امیدوار هستند تهران را به متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم تشویق کنند.

سربازان اسرائیلی نوار غزه را ترک می کنند

سربازان اسرائیلی از نوار غزه خارج شده اند. در پی برخی از شدید ترین نبردها در نوار غزه از زمان حمله عمده اسرائیل در بیش از یک سال پیش، به گفته شاهدان سربازان و تانک ها روز شنبه باریکه غزه را ترک کردند.

مقامات اسرائیلی می گویند سربازان روز جمعه پس از آن که متوجه شدند مردان مسلح فلسطینی بمبی را در مرز کار می گذارند، وارد نوار غزه شدند.

یک ژنرال اسرائیلی گفت سربازان برای خنثی کردن بمب از مرز گذشتند. بگفته او به سربازان شبیحون زده شد و پس از آن تیراندازی بین آنها و مهاجمان در گرفت.

حماس گفت پس از آن که نیروهای اسراییلی حدود ۵۰۰ متر وارد غزه شدند ، اعضای آن به تیراندازی پرداختند.

علاوی به رقیبان خود نزدیک می شود

ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق روز شنبه به سراغ احزاب رقیب رفت و ابراز امیدواری کرد که یک دولت ائتلافی بتواند بسرعت تشکیل شود.

علاوی به خبرنگاران در بغداد گفت او آماده است با تمام جناح های سیاسی همکاری کند و می خواهد دولت جدید مناسبات با کشورهای همسایه را هرچه زودتر تقویت کند. علاوی تأکید کرد که ثبات عراق به ثبات منطقه بستگی دارد.

مسئولان انتخابات روز جمعه اعلام کردند ائتلاف عراقیه به رهبری علاوی اکثر کرسی های پارلمان را تصاحب کرده است و با دو کرسی از ائتلاف حکومت قانون، برهبری نوری الملکی نخست وزیر و شیعیان جلو زده است. مالکی نتایج رأی گیری را رد کرده است.

علاوی ۳۰ روز فرصت دارد دولت بعدی عراق را تشکیل دهد. اگر موفق نشود، جلال طالبانی رئیس جمهوری رهبر بلوک سیاسی دیگری را برای اینکار انتخاب خواهد کرد.

در این میان، روز شنبه مقامات اعلام کردند شمار کشته شدگان انفجارهای دوگانه در استان دیاله در روز جمعه به ۵۲ تن افزایش یافته است. در انفجارها که دقایقی پیش از اعلام نتایج انتخابات روی داد، ۷۳ نفر نیز مجروح شدند.

دبیر کل ناتو: اروپا باید هزینه های دفاعی را افزایش دهد

دبیر کل ناتو می گوید کشورهای اتحادیه اروپا باید هزینه های دفاعی را افزایش دهند یا خطر تبدیل شدن به یک ببر کاغذی را بپذیرند.

آندرس فوگ راسموسن روز شنبه در یک کنفرانس امنیتی در بروکسل اظهار داشت چنین اقدامی به اروپا کمک خواهد کرد به آمریکایی ها نشان دهد که اتحاد آن ارزشمند است.

راسموسن سهم موثر اعضای ناتو در جنگ در افغانستان را یادآور شد، اما گفت آنها نباید اتحاد با آمریکا را مسلم بدانند.

او همچنین پیشنهاد کرد کشورهای ناتو و روسیه برای مقابله با تهدید های بالقوه از کشورهایی مانند ایران، در استقرار یک سیستم دفاع موشکی سراسری در اروپا همکاری کنند.

روسیه در سپتامبر گذشته به پیشنهاد راسموسن برای همکاری در دفاع موشکی واکنش مثبتی نشان داد، اما به طرح های آمریکا برای یک سیستم دفاع موشکی در اروپا مشکوک بوده است.

راسموسن همچنین گفت اتحادیه اروپا باید یک قرار داد امنیتی با ترکیه امضا کند و اجازه دهد آن کشور به آژانس دفاعی اتحادیه دسترسی پیدا کند.

دبیرکل ناتو از پیمان کنترل تسلیحات استقبال می کند

دبیرکل ناتو از توافق جدید کنترل تسلیحات بین آمریکا و روسیه ابراز خوشنودی کرده است.

آندرس فوگ راسموسن، روز شنبه در سخنانی در یک مجمع امنیتی در بروکسل گفت پیمان جدید می تواند همکاری های بیشتری را بین روسیه و کشورهای ناتو موجب شود.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت ایالات متحده و روسیه با فراگیر ترین پیمان کنترل تسلیحات در نزدیک به دو دهه موافقت کرده اند.

این توافق تاریخی تعداد تسلیحات اتمی دوربرد را که دو بزرگترین قدرت اتمی جهان می توانند مستقر کند، حدود یک سوم کاهش می دهد.

سنای آمریکا و پارلمان روسیه باید آنرا تصویب کنند.

پرزیدنت اوباما گفت او و دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه موافقت کردند روز ۸ آوریل برای امضای قرار داد در پراگ پایتخت جمهوری چک ملاقات کنند. او گفت این پیمان نشان می دهد که دو کشور قصد دارند جهان را بسوی کاهش تهدید اتمی هدایت کنند.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت پیمان اعتبار بیشتری در جلوگیری از گسترش تسلیحات و مقابله با کشورهایی مانند ایران و کره شمالی، در ارتباط با مسال اتمی، به آمریکا و روسیه خواهد داد.

ریچار لوگار سناتور جمهوری خواه، قهرمان دیرینه کوشش برای کنترل تسلیحات اتمی، از توافق آمریکا و روسیه استقبال کرد و گفت در انتظار است برای به تصویب رساندن سریع آن دست بکار شود.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد پیمان را «شالوده ای مهم» نامید و گفت تصویب آن انگیزه عمده ای به کنفرانسی که قرار است سازمان ملل متحد ماه مه برای بررسی پیمان جهانی ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی تشکیل دهد خواهد داد.

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت لندن آماده است زرادخانه اتمی خود را در یک روند خلع سلاح چند جانبه بگنجاند.

وقايع روز: مادران عزادار ایران در پیامی از حمایت مادران میدان مایو در آرژانتين قدردانی کردند

«مادران عزادار» زنانی هستند که فرزندشان را در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران از دست داده اند و همچنين شامل مادرانی است که عزیزانشان در سالهای دهه ۶۰ و دیگر وقایع سیاسی سالهای گذشته، کشته شده اند. این گروه پس از وقایع خرداد ماه ۱۳۸۸ روزهای شنبه ساعت ۷ بعد از ظهر در پارک لاله تهران جمع شده و با لباسهای سیاه و در سکوت به سوگ عزیزانشان نشستند. از جمله کسانی که در این تجمع ها حضور داشتند مادران سهراب اعرابی و ندا آقا سلطان، کشته شدگان خرداد ماه سال گذشته بودند. مادران عزادار خواستار پایان خشونت ها و مجازات قاتلان فرزندانشان هستند و می گویند که از حق فرزندانشان نمی گذرند.

اخیراً پس از بازداشت بیش از ۳۰ نفر از مادران عزادار، گروه ها و سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل، خواستار آزادی آنها شدند. یکی از این گروه ها، مادران عزادار آرژانتینی، یا «مادران میدان مایو» بودند. گروهی که در جریان خشونت های دوران موسوم به «جنگ کثیف» در آرژانتین تشکیل شد. مادران عزادار آرژانتینی بیش از ۳۰ سال است که هر هفته در میدان مایو در مرکز شهر بوئنوس آیرس با روسری های سفیدی که نام فرزندان گمشده شان را رویش دوخته اند، جمع میشوند.

مادران عزادار ایران نيز در پیامی از حمایت مادران میدان مایو قدردانی کرده و نوشته اند «ما مادران، با سکوت دسته جمعی خود در پارک لاله تهران، صدای فرزندان مان و صدای خانواده های رنجدیده را فریاد زدیم و به گوش مقامات کشورمان و مردم ایران و جهان رساندیم.»

مادران عزادار همچنین خواسته هایشان را در ماه های گذشته در نامه هایی سرگشاده به مقامات ایران از جمله به رییس قوه قضاییه، مطرح کرده اند. اما در پاسخ، نیروهای امنیتی مانع تجمع آنان در پارک لاله شدند و تعدادی از مادران عزادار و حامیانشان را بازداشت کردند و تعدادی از مادران را نيز تهدید کرده اند که سکوت اختيار کنند.

طی ۹ ماه گذشته گروه ها و شخصیت های زیادی در داخل و خارج از کشور، از جمله شیرین عبادی برنده جایزه نوبل، سیمین بهبهانی شاعر، و رخشان بنی اعتماد فیلمساز، مادران عزادار را مورد حمايت قرار داده اند.

کانادا می گوید گروه هشت ممکن است تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند

لورنس کانن وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در اوتاوا گفت در نشست هفته آینده گروه هشت در کانادا، این گروه در مورد تحریم جمهوری اسلامی بر سر فعالیت های هسته ای ايران، گفتگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کانادا گفت اقدام های ایران شک زیادی را در مورد صلح آمیز بودن برنامۀ هسته ای جمهوری اسلامی می آفریند.

آقای کانن گفت ما گزینه دیگری به جز اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران نمی بینیم و ترجیح می دهیم این تحریم ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شود.

هفته آینده کانادا میزبان وزرای امور خارجۀ آلمان، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، روسیه و ژاپن و همچنین دیپلمات های اتحادیه اروپا خواهد بود. موضوع اصلی اين نشست گروه ۸ امنیت جهانی است.

بدنبال غرق شدن یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی ۴۶ ملوان این کشور هنوز مفقود الاثر هستند

کشتی کره جنوبی روز جمعه در منطقه مرزی ِ دریایی کره شمالی و جنوبی و زمانی که یک انفجار حفرۀ بزرگی در آن ایجاد کرد، غرق شد.

در زمان انفجار ۱۰۴ نفر سوار بر این کشتی بودند که از این میان ۵۸ نفر نجات یافته اند.

بلافاصله پس از این انفجار، رئیس جمهوری کره جنوبی يک نشست اضطراری را با مقام های نظامی این کشور برگزار کرد و چندین کشتی نجات به محل حادثه اعزام شد. کره شمالی اخیراً هشدار داده بود در حال تقویت نیروی دفاعی خود در مقابل مانورهای سالانه کره جنوبی است. قرار بود مانور امسال، این ماه و با همراهی آمریکا برگزار شود.

بنا به گزارش ها هیچ نشانی مبنی بر اینکه کره شمالی در این حادثه نقش داشته، مشاهده نشده است.

در رويدادی ديگر ارتش کره شمالی روز جمعه آمریکا و کرۀ جنوبی را متهم کرد که در تلاشند، نظام مستقر در کرۀ شمالی را سرنگون کنند.

ارتش کره شمالی همچنین اعلام کرد حاضر است برای جلوگیری از این امر دست به حمله اتمی بزند.

کره شمالی پیشتر نیز تهدید های مشابهی کرده بود. آمريکا اتهام تلاش برای براندازی دولت کره شمالی را تکذیب کرده است.

آمریکا به همراه روسیه، ژاپن، چین و کره جنوبی تلاش کرده اند که کرۀ شمالی را به میز مذاکرات اتمی که در سال ۲۰۰۹ آن را ترک کرد، بازگردانند.

ائتلاف علاوی اکثر کرسی های پارلمان عراق را تصاحب می کند

نتایج مقدماتی انتحابات پارلمانی عراق نشان می دهد ائتلافی که رهبری آن را ایاد علاوی نخست وزیر سابق بدرت دارد، دو کرسی بیشتر از بلوک تحت رهبری نوری المالکی نخست وزیر بدست آورده است.

نتایج شمارش آرای انتخابات ۷ مارس که روز جمعه انتشار یافت ائتلاف «عراقیه» علاوی را با ۹۱ کرسی، و ائتلاف «حکومت قانون» مالکی را با ۸۹ کرسی نشان می دهد.

پس از آنها اتحادیه شیعه ملی عراق با ۷۰ کرسی، و اتحادیه کردستان با ۴۳ کرسی قرار دارند.

پیش از اعلام نتایج، نماینده ویژه سازمان مالل متحد در عراق گفت انتخابات معتبر بوده است و از تمام طرف ها خواست نتایج را قبول کنند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر