سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

وضع تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران از سوی باراک اوباما

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمانی امضا کرده است که اجازه می دهد تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران وضع شود.

متن بیانیه از این قرار است:

ایالات متحده آمریکا قاطعانه به پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در جمهوری اسلامی ایران پای بند است. بر اساس قوانین آمریکا و تعهد دولت به حقوق بشر برای مردم ایران، رییس جمهوری یک فرمان اجرایی امضا کرده که به وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری اجازه می دهد تحریم هایی را بر هشت مقام دولت ایران که به نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران مرتبط هستند وضع شود.

این اقدامات در تعقیب قانون جامع تحریم های ایران، پاسخگوئی و عدم سرمایه گذاری، مصوبه سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است. این قانون، تحریم هایی را علیه مقامات بلند پایه در دولت ایران که، بر اساس شواهد معتبر، در نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران در جریان یا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ دست داشتند وضع می کند. بر پایه قوانین آمریکا این افراد هدف تحریم های مالی و عدم صلاحیت صدور ویزا برای آنها قرار خواهند داشت. فهرست اسامی کامل نیست، و در حالی که اطلاعات و شواهد بیشتری در دسترس قرار می گیرد توسعه خواهد یافت.

آنگونه که رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، حقوق بشر مقوله ای با الزام اخلاقی و عملی برای آمریکا است. ایالات متحده در کنار آن گروه از مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد. ما صدای آن آرمان هایی که جهانی هستند خواهیم بود، و همچنان از دولت ایران خواهیم خواست به حقوق مردم خود احترام بگذارد.

کشف توطئه حملات تروریستی کماندوئی

مقامات اطلاعاتی غرب می گویند آنها توطئه ای را برای حملات تروریستی کماندوئی در بریتانیا، فرانسه، آلمان و احتمالا آمریکا کشف کرده اند.

مقامات اروپایی روز چهار شنبه گفتند تهدید توطئه هنوز باقی است، اما انتظار نمی رود حملاتی در آینده ای نزدیک صورت گیرد.

گزارش های منابع خبری آمریکا و بریتانیا حاکی است حملات طرح ریزی شده مشابه وقایعی است که در سال ۲۰۰۸ در هند روی داد. در آن حملات، ستیزه گران اسلامی مسلح به مراکز متعدد در مومبای حمله کردند و ۱۶۶ تن را کشتند.

بریتانیا و فرانسه در سال جاری سطح آماده باش تروریستی را یک درجه بالا برده اند. نیروهای امنیتی در پاریس در ماه جاری برج ایفل را دوبار به دلیل تهدیدهای بمب تخلیه کرده اند.

مقامات امنیتی غرب اظهار داشتند تهدید از مخفی گاه های تروریستی در مناطق قبیله ای غربی پاکستان سرچشمه می گیرد. اما آنها هیچ مشخصاتی ارائه نمی دهند، فقط می گویند تهدید جدی است.

سخنگوی ارتش پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت گزارش هایی که ستیزه گران در خاک پاکستان حملاتی را طرح ریزی می کنند، «شایعه» است.

مقامات آلمان روز چهارشنبه گفتند نشانه های «قاطعی» از حملات فوری به خاک آلمان وجود ندارد.

گزارش ها حاکی است مقامات اطلاعاتی از حملات احتمالی از طریق یک تروریست مظنون آلمانی که در ماه ژوییه دستگیر شد آگاه شدند، عقیده بر این است که او در حال حاضر در بازداشت آمریکا در افغانستان قرار دارد.

به گزارش وال استریت جورنال، تحقیقگران آمریکایی در این باره که آیا دامنه توطئه مظنون تروریستی به آمریکا نیز کشیده می شود یا نه، تحقیق می کنند.

تغيير وضعيت ايران از رديف وارد کننده به صادر کننده بنزين پرسش برانگيز است

وال استريت جرنال زير عنوان "تهران به صادرات بنزين می بالد" می نويسد ايران روز سه شنبه گفت صدور بنزين توليد داخلی را آغاز کرده است، که شک و ترديد کارشناسان صنعت نفت را برانگيخته است، اما گويای جديد ترين عناد تهران عليه تحريم هائی بين المللی است که با هدف محدود ساختن جاه طلبی های اتمی اش وضع شده است.
ايران در رديف يکی از بزرگترين توليد کنندگان نفت، سال گذشته به واردات بنزين برای جوابگوئی به ۴۰ درصد مصرف داخلی خود متکی بود که از کسری در ظرفيت پالايش ناشی میشد.
واردات ايران اخيرا به شدت و به سرعت کاهش يافته است، ومقامات ايران به خود می بالند. تهران مصرف بنزين را جيره بندی کرده است. امسال مقامات تبديل دست کم دو کارخانه پتروشيمی به تاسيسات توليد بنزين را انجام دادند.
علی اصغرعرشی مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت ايران روز سه شنبه گفت محموله صادراتی بنزين نخستين محموله از چندين محموله ای است که انتظار می رود ايران در بازارهای جهانی بفروشد. وی گفت اين صادرات معرف موفقيت ايران در مقابله با تحريم ها، بخصوص تحريم های آمريکائی است. به گزارش شانا، وب سايت رسمی وزارت نفت ايران، وی گفته است ايران در توليد بنزين به مرحله خودکفائی رسيداست. وی همچنين گفت به رغم تحريم های جديد آمريکائی کشورها حاضر به صدوربنزين به ايران بوده اند.
اين اظهارات انعکاسی از لحنی ستيزه جويانه است که محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری و ديگر مقامات ارشد در پيش گرفته اند و می گويند موج جديد تحريم های بين المللی موجب خود کفائی ايران شده است، و ايران را فقط قوی تر کرده است. اما بعضی تحليگران غربی می گويند تحريم ها تازه شروع به گزيدن کرده است.
ايران تابستان امسال گفته بود فعلا برنامه های مربوط به بعضی از واحد های مولد گاز طبيعی مايع برای صادرات را کنار می گذارد. اين، پايان سالها باليدن ايران به اين بخش به عنوان يک اولويت ملی بود. مقامات ايران علنا نگفته اند تحريم ها نقشی داشته است اما شرکت های انرژی غربی برتکنولوژی اصلی گاز طبيعی مايع نفوذ عمده ای دارند، که وارد کردن اين تکنولوژی را به ايران، با توجه به تحريم های سخت تر، دشوار می کند.
مقامات ايران در اظهار نظرهای خصوصی اذعان می کنند که تحريم ها به بخش انرژی کشور آسيب می رساند. استفاده از کارخانه های پتروشيمی برای بالابردن فوری توليد بنزين بمنظور مصرف در داخل گرانتر از توليد اقلام ديگری تمام می شود که می تواند سودآوری صادراتی بيشتری داشته باشد. بعلاوه کارخانه های پتروشيمی به تعميرات و قطعاتی نياز دارند که فراهم ساختن آنها با توجه به تحريم های جديد دشوار است.
کارشناسان در خارج شک دارند بنزينی که صادرات آن روز سه شنبه اعلام شد واقعا توليد داخلی باشد. مشخصات کارخانه های پتروشيمی را می توان برای توليد بنزين های دارای اکتان های پائين تغيير داد اما کيفيت آنها به احتمال قوی به حد کافی بالا نخواهد بود که بتواند جوابگوی قيمت هائی مناسب و معقول در خارج باشد.

علاوی می خواهد ایران در امور سیاسی عراق مداخله نکند

ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق، از رهبران خاورمیانه خواسته است ایران را از مداخله در امور سیاسی عراق باز دارند.

او این در خواست را روز چهارشنبه در دمشق، در پی دیداری با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، مطرح ساخت و گفت او از متحدان ایران، از جمله سوریه، خواسته است پیامی به تهران بفرستند.

بلوک سیاسی العراقیه، به رهبری علاوی، سعی دارد حمایت کافی برای تشکیل دولت آینده عراق را به دست آورد و به بن بست سیاسی که از زمان برگزاری انتخابات در ماه مارس ادامه داشته است پایان دهد.

آقای علاوی همچنین مشارکت در هر دولت ائتلافی به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر فعلی، را رد کرده است.

بلوک علاوی با حمایت مسلمانان سنی بیشتر کرسی های پارلمانی را در انتخابات به دست آورد و فقط با دو کرسی اضافی اتحادیه حکومت قانون به رهبری آقای مالکی را، که در استیلای شیعیان قرار دارد، شکست داد.

مقتدی صدر، روحانی متنفد شیعه عراقی نیز، روز چهارشنبه، از سوریه دیدن کرد. گروه سیاسی مقتدی صدر نزدیک به ۴۰ کرسی را تصاحب کرد و به یک شریک در هر ائتلافی تبدیل شد.

ایاد علاوی در ماه ژوئیه در دمشق با مقتدی صدر ملاقات کرد، اما آنها قصد ندارند در جریان دیدارهای جاری از سوریه به گفت و گو بنشینند.

نتانیاهو: اسراییل به صلح متعهد است

   
   

 

 

نخست وزیر اسراییل می گوید دولت او به تلاش برای رسیدن به توافق با فلسطینیان که امنیت و دیگر منافع اسراییل را حفظ کند پای بند است.

بنیامین نتانیاهو این نظر را روز چهارشنبه در پی دیدار با جرج میچل، فرستاده آمریکا به خاورمیانه ابراز داشت، اما در مساله اصلی توقف عملیات ساختمانی در کرانه اشغالی غرب رود اردن، سکوت کرد.

این دیدار در اقامتگاه نتانیاهو انجام گرفت و گزارش می رسد آنها در باره پیشنهاد آمریکا برای تمدید  توقف خانه سازی در کرانه غربی برای ۶۰ روز، در برابر اطمینان های امنیتی و تضمین های دیگر، بحث کردند. با این حال دو مقام پس از ملاقات درباره این طرح سخنی به میان نیاوردند.

آقای میچل روز پنجشنبه  جداگانه با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، ملاقات خواهد کرد.

نبیل شعث، مذاکره کننده فلسطینی، به صدای آمریکا می گوید فلسطینیان پیشنهاد تعدیل شده اسراییل در مورد محدود ساختن عملیات ساختمانی را  قبول نخواهند کرد.

محمود عباس می گوید در مورد خروج از مذاکرات پس از رایزنی با مقامات بلند پایه عرب در هفته آینده تصمیم خواهد گرفت. با این حال می گوید اگر عملیات ساختمانی ادامه پیدا کند، فلسطینیان ناچار خواهند بود به مشارکت پایان دهند.

نتانیاهو می گوید او ماه آینده در پاریس با آقای عباس ملاقات خواهد کرد. در اطلاعیه دفتر نخست وزیری اسراییل گفته می شود این دیدار بنا به دعوت نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، صورت خواهد گرفت.

تاریخ مشخصی برای ملاقات در ماه اکتبر تعیین نشده است. اما اطلاعیه به نقل از نتانیاهو می گوید اساسی است که «گفت و گوهای خوب» او با محمود عباس ادامه پیدا کند.

یک مقام چینی خواهان تقویت مناسبات با ایران شده است

یک مقام ارشد چین می گوید کشور او خواهان مناسبات نیرومند تری با ایران است.

علیرغم پیشنهادهای دولت های غربی برای منزوی ساختن بیشتر تهران، لی چانگچون، مقام حزب کمونیست چین، در جریان دیداری از ایران به محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، گفت دو طرف باید پیوندهای اقتصادی خود را تقویت کنند، و بر سرمایه گذاری های اخیر چین در تاسیسات زیر بنایی ایران تاکید گذاشت. او همچنین گفت چین به حمایت از یک راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به رویارویی اتمی ادامه خواهد داد.

چین جدیدترین دور تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را تصویب کرد، با این حال با اقدامات سخت تر علیه آن کشور مخالفت کرده است.

روز سه شنبه، دو سناتور آمریکایی از دولت اوباما خواستند شرکت های چینی را به دلیل سرمایه گذاری در ایران مجازات کند.

چارلز شومر، سناتور دموکرات، و جان کایل، سناتور جمهوری خواه، خواستند قانون جدید جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی فورا اجرا شود.

آنها در نامه ای به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، شکایت کردند که شرکت های چینی شکاف ناشی از خروج شرکت های ژاپنی و کره جنوبی از ایران را پر کرده اند.

دو سناتور از جمله به موافقت شرکت ملی نفت چین برای توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی، همراه با دو شرکت دیگر چینی، «سینوپک» و «ژوهایی ژنرونگ»، و نیز موافقت یک شرکت انرژی ترکیه برای ارسال فراورده های پالایش شده نفتی به ایران، استناد کردند.

۱۴ ستیزه گر در داغستان کشته شدند

مقامات روسیه می گویند نیروهای امنیتی ۱۴ ستیزه گر مظنون را در دو عملیات جداگانه در جمهوری ناآرامی داغستان کشته اند.
مقامات روز چهارشنبه گفتند ۹ ستیزه گر در حومه شهر «کاسپیسک»، و ۵ نفر دیگر در «ماخاچ قلعه» کشته شدند.
داغستان و جمهوری های مجاور روسیه روزانه خشونت هایی را که به جدایی خواهان مسلمان ارتباط داده می شود تجربه می کنند، آنها خواهان تاسیس یک حکومت اسلامی در منطقه هستند.

در حمله هوایی ناتو یک فرمانده القاعده کشته شد

ناتو روز چهارشنبه گفت در یک حمله هوایی در شرق افغانستان یک فرمانده ارشد القاعده که حملات در نزدیکی مرز پاکستان را هماهنگ می ساخت، کشته شد.

اطلاعیه ناتو حاکی است هدف این حمله که روز شنبه صورت گرفت مجتمعی در ناحیه کورنگال والی، در ایالت کونار بود، و عبدالله عمر القریشی، کارشناس اسلحه القاعده، که در جلسه فرماندهان شورش شرکت داشت، همراه با چندین ستیزه گرعرب کشته شد.

ائتلاف می گوید قریشی تسهیلاتی برای سفر جنگجویان به منطقه فراهم می آورد و حملات گروهی از رزمندگان عرب در ایالت های کونار و نورستان را هماهنگ می ساخت.

گزارش مرگ فرمانده القاعده هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

ناتو همچنین گفت روز سه شنبه یکی از اعضای آن در حمله شورشیان در جنوب افغانستان کشته شد. جزییات بیشتری منتشر نشده است.

گزارش: درآمد خانواده های آمريکايی برای دومين سال متوالی ۳ درصد کاهش يافت

 
 
 
 
 

اداره آمار آمريکا اعلام کرده است که درآمد خانواده های آمريکايی در سال گذشته برای دومين سال متوالی به ميزان سه در صد کاهش يافته است.

از سوی ديگر کنفرانس بورد، يک مؤسسه پژوهشی که درجه اعتماد مردم را به وضعيت اقتصادی اندازه گيری ميکند، اعلام کرد که طی ماه سپتامبر از درجه اعتماد شهروندان آمريکا به اقتصاد کشور بشدت کاسته شده و اين درجه به پايين ترين سطح خود در هفت ماه گذشته، رسيده است.

در همين حال کيس شيلر، يک مؤسسه پژوهشی که نوسانات بازار مسکن را اندازه گيری ميکند، اعلام کرد از قيمت خانه ها در ماه ژوئيه نسبت به ماه پيش از آن، کاسته شده است.

در تحولی ديگر، گوئيدا مانته گا، وزير دارايی برزيل، و هاروهيکو کورودا، رييس بانک توسعه آسيا، و همچنين برخی از تحليل گران برجسته هشدار داده اند که کشورهای بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان بمنظور تقويت اقتصاد و صادرات خود با کاهش ساختگی ارزش واحد ارزی خود، دست به جنگ اقتصادی خطرناکی زده اند.

آنها از کشورهای آسيايی به ويژه از چين خواسته اند که واحد ارزی خود را شناور سازد تا ارزش واحد های ارزی آنها در برابر دلار آمريکا و ين ژاپن، افزايش يابد.

عليرغم آنکه رهبران ۲۰ کشور بزرگ صنعتی و در حال رشد جهان سال گذشته متعهد شدند تا ارزش واحد ارزی خود را عمداً تنزل ندهند، بسياری از اقتصاددانان اعتقاد دارند که اقتصاد جهانی شاهد گسترش جنگ ارزی کشورهای بزرگ خواهد بود.

در خبری ديگر، مشکلات اقتصادی و اعتصابات کارگری همچنان اروپا را فرا گرفته است.

دو شرکت ارزيابی به ايرلند هشدار داده اند که بدهی سرسام آور آن کشور از درجه توانمندی و اعتبار سيستم مالی اش خواهد کاست. کاهش درجه اعتباری ايرلند دولت آن کشور را تحت فشار خواهد گذاشت تا بودجه سالانه خود را تنزل دهد. اين امر همچنين هزينه دريافت وام برای آن کشور را بشدت افزايش خواهد داد.

در خبری ديگر روز سه شنبه در بروکسل، پايتخت بلژيک، کارکنان برجهای مراقبت هواپيما دست به يک اعتصاب ۲۴ ساعته زدند. به گفته سخنگوی فرودگاه بروکسل، اين اعتصاب دستکم برنامه ورود و خروج ۷۰۰ پرواز را لغو خواهد کرد.

در بخارست، پايتخت کشور رومانی، نيز روز سه شنبه هزاران نفر از کارکنان دولت، از جمله مأمورين پليس، و پرستاران بيمارستانهای دولتی، بعنوان اعتراض به برنامه غيرمحبوب صرفه جويی دولت دست به اعتصاب زدند.

و اين در حاليست که دو اتحاديه بزرگ اسپانيا که بيش از دوميليون و ۴۰۰ هزار نفر کارگر را در عضويت خود دارند، خود را آماده کرده اند تا روز چهارشنبه، امروز، بعنوان اعتراض به برنامه اصلاح قانون کار دولت، دست به يک اعتصاب سراسری بزنند. اصلاح قانون کار دولت مسأله استخدام و اخراج را ارزانتر و سهل تر خواهد ساخت، و سن بازنشستگی کارگران را از ۶۵ به ۶۷ سال، افزايش خواهد داد.

دولت اسپانيا هشدار داده است که اعتصابات تغييری در سياست دولت، ايجاد نخواهد کرد.

اما در بازاهای مالی، بازارهای بورس آمريکا روز سه شنبه کار خود را با افزايش بهای شاخص های عمده سهام، پايان دادند. در اروپا تغييرات ارزش سهام، متفاوت بودند. در همين حال قيمت شاخص های عمده سهام در بازارهای بورس آسيا، تنزل کرد.

روز سه شنبه قيمت طلا بار ديگر افزايش يافت و رکورد بالاترين ارزش خود را شکست. در بازار کالای نيويورک هر اونس طلا به قيمت هزار و سيصد و نه دلار داد و ستد شد، که عمدتاً ناشی از کاهش اعتماد شهروندان آمريکا به اقتصاد اين کشور است.

پسر کيم جونگ ايل در مقامات ارشد حزبی در کره شمالی قرار گرفت

حزب کمونيست حاکم بر کره شمالی مقامات ارشد حزبی و درجه ژنرال چهار ستاره در ارتش آن کشور را به کوچکترين پسر کيم جونگ ايل، رهبر کره شمالی، تفويض کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد «کيم جونگ اون» به عضويت کميته مرکزی حزب کموينست کره شمالی نيز در آمده است. «کيم جونگ اون» همچنين به قائم مقامی کميسيون نظامی حزب که رياست آن را پدرش بر عهده دارد، منصوب شده است.

کارشناسان امور دولت کره شمالی می گويند مقامات ارشدی که به کيم جونگ اون داده شده است نشان می دهد که وی برای جانشينی پدر برای رهبری کشور، در نظر گرفته شده است. گفته می شود که کيم جونگ اون ۲۷ سال دارد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر