سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تهران به کندی ولی بی وقفه به غنی سازی اورانيوم ادامه می دهد

نيويورک تايمز در سرمقاله ای زير عنوان "گزارش را بخوانيد" می نويسد ايران چهار سال گذشته را با بی اعتنائی به دستور سازمان ملل متحد برای متوقف ساختن غنی سازی اورانيوم گذرانيده است. در همين حال بسياری از بازيگران عمده جهان نيز در چهارسال گذشته بی اعتنائی ايران را ناديده گرفته اند.
خبرخوب اينکه بسياری از کشورها بالاخره در مقابل خطر از خواب بيدار شده اند. در سه ماهی که از تصويب تحريم های اخير شورای امنيت سازمان ملل متحد می گذرد، شماری روز افزون از کشورها با زير فشار گذاشتن تهران مجازات های مصوب سازمان ملل متحد را به اجرا گذاشته اند، و در بعضی موارد فراتر رفته اند.
آمريکا، اتحاديه اروپا، کانادا و استراليا تحريم هائی اضافه تر را وضع کرده اند که هدف آنها جلوگيری از دسترسی ايران به سرمايه های خارجی، متوقف ساختن سرمايه گذاری در بخش انرژی، و بازداشتن حمل و نقل دريائی آن کشور است.
در روزهای اخير ژاپن معاملات با ۱۵ بانک ايرانی رامنع کرده است، امارات متحده عربی چهار حساب بانکی ايران را مسدود ساخته است، و کره جنوبی برنامه های محدود ساختن معاملات ارزی با ۱۲۶ شرکت و فرد ايرانی را اعلام کرده است که تنها شعبه آسيائی بانک ملت، يکی از بزرگترين بانک های ايران جزو آنهاست. حسابها، نهادهها و افرادتحريم شده همگی با برنامه های اتمی و يا تسليحاتی ايران ارتباط دارند.
دولت اوباما که متحدين و ديگران را برای اتخاذ مواضعی سخت تر زير فشار گذاشته است روز سه شنبه فراتر رفت و بانک تجاری ايران و اروپا موسوم به E.I.H را تحريم کرد که يک بانک متعلق به ايران در آلمان است، وبه ايجاد تسهيلات در مورد نقل وانتقال ميليارد ها دلار برای شرکت هائی متهم شده است که نام آنها درفهرست سياه است. اين اقدام عملا سيستم مالی آمريکا را به روی E.I.H می بندد.
دولت ايران تا کنون متمرد باقی مانده است. بنا به گزارش اخير آژانس بين المللی انرژی اتمی، دانشمندان ايرانی به توليد کند ولی مداوم اورانيوم غنی شده با غنای پائين ادامه می دهند، و اکنون ۶۱۰۸ پاوند آن را در اختيار دارند که ۱۵ درصد بيشتر از ماه ژوئن است. غنی سازی بيشتر، سوخت کافی برای قريب دو بمب اتمی را فراهم می کند.
تهران برای پنهان کاری درمورد تاسيسات اتمی، ازجمله سايت اصلی غنی سازی اورانيوم در نطنز، و تاسيساتی که اخيرا در قم کشف شد، سابقه ای مشکوک وطولانی دارد. علاوه بر اين موارد، يک گروه ناراضی ايرانی نيز روز پنجشنبه از پيدا کردن شواهدی در مورد يک سايت مخفی اتمی ديگر خبر داد. ايران کماکان ازهمکاری کامل با بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی امتناع می کند. ايران در دوسال گذشته نظارت دو ناظر از ناظران بسيار با تجربه آژانس را منع کرده است. گزارش همچنين می گويد ايران به امتناع از پاسخ دادن به اين پرسش ها که آيا تاسيساتی ديگر را پنهان نگاه داشته است، وآيا برنامه اش کاربرد نظامی دارد يا نه، ادامه می دهد.
مقامات آمريکائی ميگويند تحريم ها شروع به اثرگذاری کرده است و دسترسی ايران به سرمايه، تجارت و سرمايه گذاريهای خارجی محدود شده است. کاملا روشن است اگر شانسی برای تغيير رويه و رفتار تهران وجود داشته باشد، منوط به فشار بيشتر و زمان بيشتراست.
کشورهائی که تاکنون تحريم ها را تصويب کرده اند لازم است قويا آن ها را به اجرا بگذارند. ما اطمينان داريم که امارات متحده عربی درجايگاه پايگاهی عمده برای فعاليت های بازرگانی ايران می تواند بيش از چهار حساب را برای مسدود کردن پيدا کند. کشورهائی که به دلائل سياسی و يا اقتصادی هنوز به ايران امکانات و توانائی می دهند - ( که چين فورا به ذهن می آيد) - لازم است گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی را مجددا بخوانند.
تاکيد و پافشاری تهران بر اينکه بمب نمی سازد قابل پيش بينی است. آنچه باور کردن را غيرممکن می کند امتناع تهران از متوقف ساختن غنی سازی اورانيوم وهمکاری با آژانس بين النللی انرژی اتمی است.

رییس جمهوری ایران در آزادی کوهنور آمریکایی نقش داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید تصمیم به آزادی یکی از سه کوهنورد آمریکایی، از مداخله مقامات، شامل محمود احمدی نژاد رییس جمهوری، ناشی می شود.
رامین مهمانپرست روز جمعه گفت رییس جمهوری از جمله مقاماتی است که پرونده سارا شورد را به دقت مطالعه کردند. او همچنین گفت آزادی شورد با عید فطر مصادف است، و به «احترام مخصوصی» که ایران برای زنان قائل است، اشاره کرد.
روز پنجشنبه، یک عضو هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد اعلام کرد سارا شورد بزودی آزاد خواهد شد. خبرگزاری های غربی بنقل از مقامات ایران گفتند از خبرنگاران دعوت شده است در مراسمی که قرار است روز شنبه در هتل استقلال در تهران برپا شود، حضور پیدا کنند.
مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند در مورد آزادی سارا شورد، که در ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹، همراه با دو کوهنورد مرد دستگیر شد، اطلاع موثقی ندارد. با این حال، مقامات آمریکایی گفتند خانواده های کوهنوردان ایران را ترغیب کرده اند هر سه نفر را آزاد کند.

ایران تاسیس یک مرکز اتمی زیر زمینی را تکذیب می کند

 

یک مقام ارشد جمهوری اسلامی، ادعای یک گروه مخالف را که ایران سرگرم ساختن تاسیسات زیرزمینی غنی سازی اورانیوم در غرب تهران است، تکذیب می کند.
روز پنجشنبه، سازمان مجاهدین خلق ادعا کرد شواهدی ازاین مرکز در ١٢٠ کیلومتری غرب پایتخت کشف کرده است. یک سخنگوی سازمان گفت حدود ٨٥ درصد پروژه تکمیل شده است.
اما علی اکبرصالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز جمعه گفت تهران چنین تاسیساتی ندارد. او گفت اگر مجاهدین جزییاتی در اختیار دارند باید ایران را مطلع سازند ، «تا ما بتوانیم در باره آنها فکر کنیم.»
یک مقام دولت آمریکا نیز ادعای مجاهدین را رد کرد، و به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت آمریکا سالها ازوجود چنین تاسیساتی آگاه بوده است و به نظرنمی رسد نقشی در برنامه های اتمی ایران داشته باشد.

مجاهدين خلق: ايران يک تاسيسات غنی سازی اورانيوم در نزديکی قزوين می سازد

در روز پنجشنبه يک گروه اپوزيسيون ايرانی مدعی شد که سايت اتمی مخفی جديدی را در ايران کشف کرده است. اما مسؤلان آمريکايی و تحليلگران مستقل به اين امر با احتياط واکنش نشان دادند.

عليرضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان مجاهدين خلق، گفت اين گروه مدرک ساخت يک تاسيسات غنی سازی اورانيوم در عمق کوه های غرب پايتخت را در دست دارد.

آقای جعفرزاده می گويد اين پروژه تقريباً هشتاد و پنج درصد کامل شده است.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، در اين رابطه گفت اگرچه او از تماسی با اين گروه با خبر نيست اما واشنگتن هرچه آنها ارائه کنند را بررسی خواهد کرد.

ديويد آلبرايت، رييس موسسه علوم و امنيت بين الملل در واشنگتن، نيز ترديد خود نسبت به اين مسأله را بيان کرد و اشاره کرد که بسياری از اظهارات قبلی سازمان مجاهدين خلق بی اساس، اغراق آميز و غلط بوده است.

آمريکا سازمان مجاهدين خلق را يک گروه تروريستی می داند.

در پی انفجاری درهتلی در دانمارک، یک نفر دستگیر شد

پلیس دانمارک یک بمب انداز انتحاری احتمالی را در پی انفجار کوچکی در هتلی در مرکز کپنهاگ دستگیر کرده است.

رسانه های دانمارک روز جمعه گفتند مرد در نزدیکی یک پارک، پس از آن که سعی کرد خود را منفجر کند، بازداشت شد. روزنامه «پولیتیکن» گفت پلیس خیایان ها و پارک اطراف هتل «یورگنسنس» را بست.

پلیس گفت مرد جراحات مختصری برداشت ، و انفجار در یک توالت هتل روی داد. در مورد صدمه دیدن دیگران گزارشی نرسیده است.

آمریکاییان ازعملکرد اقتصادی پرزیدنت اوباما انتقاد می کنند

نتایج دو نظر سنجی جدید در امریکا نشان می دهد بسیاری از امریکاییان از کوشش های پرزیدنت اوباما برای تقویت اقتصاد انتقاد می کنند، و برخی تردید دارند که واشنگتن بتواند کشور را به مسیر درست باز گرداند.

 یک نظر سنجی، که توسط مجله « نشنال جورنال» و شرکت بیمه «آل استیت» انجام گرفته، حاکی است ٦٢درصد پرسش شوندگان بر این گمانند کشور در مسیر درست حرکت نمی کند. این رقم بر مصاحبه هایی با ١٢٠٠بزرگسال در اواخر ماه اوت استوار است، و نشان می دهد میزان تایید رییس جمهوری در چند ماه گذشته به ٤٦درصد پایین آمده است.

همین نظر سنجی حاکی است امریکاییان بر اساس وضعیت شخصی خود در باره اقتصاد قضاوت می کنند، و ٧٠درصد دوست یا خویشاوندی داشته اند که از هنگام آغاز رکود، شغل خود را از دست داده است. اکثر پاسخ دهندگان بر این گمانند که دولت باید در اقتصاد نقش داشته باشد، اما بسیاری گفتند تردید دارند واشنگتن بتواند بگونه ای کار ساز دراین مسائل عمل کند.

یافته ها تقریبا با نتایج بررسی دانشگاه« کوین پیاک»، که روز پنجشنبه انتشار یافت، تطبیق می کند. یک کارشناس که در این بررسی شرکت داشت گفت از بدبینی رای دهندگان به اقتصاد کاسته نشده است.

نتایج نظر سنجی ها برای پرزیدنت اوباما، درحالی که متحدان حزب دمکرات او در کنگره با انتخابات دشواری در نوامبر روبرو هستند، نگران کننده است.  

مسلمانان عید فطر را جشن می گیرند

مسلمانان سراسر جهان عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان را جشن می گیرند.
در سوریه، بیش از ۳۰ هزار نفر برای مبادله شادباش های عید با بستگانشان در ترکیه، از مرز گذشتند.
در تهران، آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در خطبه های نماز جمعه، از اسراییل به دلیل آنچه آنرا سرکوب فلسطینیان نامید انتقاد کرد. او همچنین آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به دست داشتن در این سرکوب متهم ساخت.
در عربستان سعودی، رهبران مذهبی در جمع نماز گزاران، پیروان خود را به پای بندی به تعالیم اسلام و دوری از تمام معصیت ها و کژ رفتاری ها فراخواندند.
روز پنجشنبه، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بهترین آرزوهای خود را برای مسلمانان در سراسر جهان ابراز داشت. او در یک بیانیه کتبی گفت: عید فطر زمانی است برای به خود آمدن، و تمرکز بر ارزش هایی که مسلمانان و پیروان تمام ادیان در آنها شریک هستند.

رییس جمهوری افغانستان طالبان را به پیوستن به مذاکرات صلح دعوت می کند

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان با استفاده ازپیام سنتی عید فطرازطالبان خواسته است ازجنگ دست بردارند و به مذاکرات صلح به پیوندند.

کرزی روز جمعه درگردهمایی وزیران دولت و مقامات  درکاخ ریاست جمهوری درپی برگزاری نمازعید فطر سخن گفت، و تشکیل «شورایعالی صلح» را گامی مهم در کوشش برای پایان دادن به نزدیک به ٩ سال جنگ نامید. این شورا قرار است  اعضای  سابق طالبان، غیرنظامیان ارشد و زنان افغان را شامل شود.

تشکیل شورا درماه ژوئن درجرگه صلح به تصویب رسید. اما طالبان تا کنون هیچ علاقه ای به مذاکرات صلح نشان نداده اند.

دولت کرزی در اوائل سپتامبرطرح هایی را برای آغازمذاکرات با طالبان اعلام کرد.

رییس جمهوری آمریکا کنفرانس خبری تشکیل می دهد

 باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا  امروز«جمعه» در کنفرانس خبری عمده ای درکاخ سفید شرکت می کند که انتظارمی رود براقتصاد، افغانستان و جنجالی که بر سر تهدید های یک کشیش ساکن فلوریدا برای سوزاندن نسخه های قران براه افتاده است، متمرکز باشد.

پرزیدنت اوباما زمانی  با خبرنگاران روبرو می شود که نظر سنجی ها نشان می دهد میزان محبوبیت او در حالی که اقتصاد آمریکا با بیکاری بالا و رشد کند مشاغل دست بگریبان است، رو به کاهش می رود.

رییس جمهور دمکرات همچنین با این امکان روبرو است که حزب وی در انتخابات آینده اکثریت خود در مجلس نمایندگان را از دست بدهد،  و پیشبرد برنامه هایش را برای او دشوار ترسازد.

آقای اوباما احتمالا با پرسش هایی دراین باره و نیز وضعیت اقتصاد روبرو خواهد شد.  او همچنین ممکن است به مسائل سیاست خارجی که درهفته های اخیر خبرساز بوده اند،  از جمله پایان عملیات رزمی امریکا درعراق و آغاز مذاکرات مستقیم صلح بین اسراییلیان و فلسطینیان بپردازد.

کنفرانس خبری همچنین به پرزیدنت اوباما فرصت خواهد داد در باره جدیدترین تحولات مربوط به جنجال سوزاندن قران،  پس ازآن که کشیش کلیسا گفت اجرای آنرا متوقف می سازد، اظهار نظر کند.

پرزیدنت اوباما پیشتر برنامه تری جونز را «ترفندی» برای جلب توجه که می تواند سربازان آمریکایی را بخطر بیاندازد، نامید.

گزارش: تری جونز هنگام نيايش تپانچه با خود به همراه دارد

به رغم آنکه چند ساعت پيش کشيش جونز طرح سوزاندن قرآن را در يازدهم سپتامبر امسال به حالت تعليق درآورد اما هنوز طرح وی در محافل سياسی آمريکا، مورد بحث است.

برخی از کارشناسان می گويند آزادی بيان و آزادی های مذهبی معمولاً به اين معناست که بيانی که ما آن را دوست نداريم بر نظر مورد علاقه ما ممکن است، غلبه می کند.

تری جونز، کشيش کليسايی کوچک در فلوريدا، که ايده سوزاندن قرآن در سالگرد يازدهم سپتامبر را مطرح کرده است، فردی است که از ديدگاه آمريکايی ها می تواند تک رو معرفی شود؛ با شخصيتی عجيب و غريب. او در هنگام نيايش، تپانچه با خود به همراه دارد و حرفهای بی معنی به زبان می آورد. تری جونز حتی لغات رايج در زبان انگليسی را به اشتباه تلفظ می کند.

درخواست او برای آتش زدن نسخه هايی از قرآن در سالگرد حملات يازدهم سپتامبر اعتراض های جهانی را برانگيخته است. در همين حال، ژنرال ديويد پترايس، فرمانده نيروهای آمريکايی در افغانستان، می گويد چنين اقدامی می تواند امنيت سربازان ايالات متحده را به خطر بيافکند.

آمريکا در طول تاريخ خود کشوری بوده است که شهروندانش بر اساس حق آزادی بيان و آزادی مذهب قادر بوده اند رفتاری ناسازگار از خود نشان دهند.

مثلا سفيد پوستان، اجتماعات کوکلوکس کلانها را نوعی ابراز تنفر نسبت به سياهان آمريکايی می دانند.

همچنين، جوانان آمريکايی در مقاطعی برای ابراز مخالفت خود با جنگ، پرچم کشورشان را به آتش کشيده اند.

و يا نازی ها که در خيابانها نفرت خود را نسبت به يهوديان نشان داده اند.

با اين حال «ايرا لوپو،» کارشناس متمم اول قانون اساسی ايالات متحده، تصريح می کند که در آمريکا ابراز تنفر جرم نيست مگر آنکه مردم را ترغيب به قانون شکنی قريب الوقوع کند.

اگر تری جونز قرآن را بسوزاند و بعد از مردم بخواهد به خيابان بريزند و به سوی مسجد يا يک مرکز اسلامی سنگ پرتاب کنند، مرتکب جرم شده است. اما اگر فقط قرآن را بسوزاند و نسبت به اسلام ابراز تنفر کند، مرتکب جرمی نشده است.

«لوپو» می گويد دلايل بسياری وجود دارد که نشان می دهد چرا اقدامات به ظاهر نفرت آميز، قانونی است، و با آن مدارا می شود. وی می گويد اگر چنين اقداماتی سرکوب شوند ممکن است بحث درباره آنها ادامه يابد و به حرکتی تبديل شود که قدرت زيرزمينی زيادی دارد.

يکی از مسايل مثبتی که در جريان اعلام برنامه برای سوزاندن قرآن در شهر گينزويل ديده می شود، تعداد کسانی است که در آن شهر چنين اقدامی را محکوم کرده اند.

چارلز هينس از مرکز متمم اول قانون اساسی آمريکا می گويد «درست است که آزادی در ايالات متحده و به ويژه آزادی مذهبی می تواند به آشفتگی بيانجامد اما اين خود حاوی نبوغ موجود در نظم ماست.»

چارلز هينس که نوشته های بسياری در مورد آزادی مذهبی دارد بر اين باور است که آمريکا از نظر مدارای مذهبی در ميان کشورهای جهان يگانه است. آقای هينس می گويد «بسياری از مسلمانان آمريکايی همانطور که به من گفته اند، به شما نيز خواهند گفت که اين ميزان از آزادی در آمريکا به آنها اجازه می دهد مراسم مذهبی را به گونه ای به جای آورند که در کشور خود قادر به انجام آن نبوده اند.»

کارشناسان می گويند آزادی بيان و آزادی مذهبی معمولا به اين معناست که بيانی که ما آن را دوست نداريم، بر بيان مورد علاقه ما غلبه می کند.

برخی صاحب نظران معتقدند که قوانين آمريکا در مقايسه با قوانين اروپا دفاع از آزادی بيان را بر ممنوع کردن گفتار تبعيض آلود و اظهار تنفر مذهبی، ارجحيت می دهد.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر