سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری ایران در جستجوی کمک های اقتصادی منطقه ای

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران با رهبران کشورهای شرکت کننده در کنفرانس اقتصادی منطقه ای در استانبول ملاقات می کند. این دیدار در حالی انجام می گیرد که ایران زیر فشار تحریم های بین المللی قرار دارد و او می خواهد کمک اقتصادی کشورها را جلب کند.

آقای احمدی نژاد روز پنجشنبه در اجلاس سالانه سازمان همکاری اقتصادی، در حالی که ریاست ادواری اکو را به ترکیه واگذار کرد، سخن گفت و اظهار داشت قابلیت این گروه برای همکاری جمعی زیاد است.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان و جلال طالبانی رهبر عراق از جمله سران کشورهایی هستند که در اجلاس سالانه اکو حضور دارند. مذاکرات آنها بر راه های پیشبرد تجارت بین کشورهای عضو متمرکز است.

کنفرانس استانبول حدود یک ماه پیش از دور جدید مذاکرات ایران با شش قدرت جهانی درباره برنامه اتمی تشکیل می شود.

محمود احمدی نژاد و علی اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه چهارشنبه با مقامات ترکیه ملاقات کردند و درباره مذاکرات اتمی با آنها به تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت کشور او که میزبان مذاکرات در استانبول خواهد بود، تمام توان خود را برای موفقیت گفت و گوها به کار خواهد برد. او گفت حرکت مثبتی که در نخستین دور مذاکرات در ژنو آغاز شد باید ادامه پیدا کند.

تحلیلگران می گویند ایران ممکن است از ترکیه درخواست کند در مذاکرات استانبول با دیپلمات های پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان میانجیگری کند.

در جبهه اقتصادی، خبرگزاری آناتولی می گوید عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه از تمام اعضای سازمان همکاری اقتصادی خواست با بانک توسعه و تجارت سازمان شریک شوند. او همچنین خواهان تقویت مناسبات انرژی و ارتباطات و نیز بهبود ارتباط های راه آهن بین ترکیه و کشورهای اکو شد.

روز چهارشنبه، وزیر امور خارجه ترکیه گفت سازمان از برخی هدف های اقتصادی خود که امیدوار بود در سال ۲۰۱۵ به آنها برسد، عقب افتاده است.

اکو در سال ۱۹۸۵ توسط ایران، پاکستان و ترکیه تاسیس شد و افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان را شامل می شود.

پیمان استارت در آستانه تایید پارلمان روسیه

پارلمان روسیه ممکن است پیمان جدید کنترل تسلیحات با آمریکا را روز جمعه تصویب کند.

بوریس گریزلوو، رییس مجلس نمایندگان روسیه، روز پنجشنبه گفت اگر در متن پیمان مصوبه سنای آمریکا تغییری صورت نگرفته باشد، دوما ممکن است روز جمعه به آن رای دهد.

رییس سنای روسیه به خبرگزاری ایتار تاس نیوز گفت سنا نیز ممکن است پیمان را، اگر دوما آن را نخست تصویب کند، بپذیرد.

سنای آمریکا روز چهارشنبه پیمان جدید استارت را با ۷۱ رای موافق در برابر ۲۶ رای مخالف تصویب کرد.

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه از این اقدام استقبال کرد، با این حال سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید مقامات می خواهند پیش از هر حرکتی متن آنچه را سنای آمریکا تصویب کرده است بررسی کنند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت تصویب پیمان پیام قاطعی به جهان می فرستد.

او از دموکرات ها و جمهوری خواهان به دلیل تصویب آنچه آن را ارجحیت امنیت ملی خود می نامد سپاسگزاری کرد.

با این حال، برخی از سناتورهای جمهوری خواه با پیمان مخالف بودند و هشدار دادند که می تواند به توانایی آمریکا برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی صدمه بزند.  

قطع يارانه ها در ايران بيشتر به فقرا و طبقه متوسط آسيب می رساند

لس آنجلس تايمز زير عنوان "ترقی قيمت ها در ايران پس از لغو يارانه ها" می نويسد اقدام دولت ايران در قطع يارانه های چند دهه ای غذا و انرژی، بمنظورتقويت اقتصاد آسيب ديده اش، به افزايش قيمت ها در مورد همه چيز، از ميوه و سبزيجات گرفته تا بنزين، و به توقف کارها و جسوری مخالفان سياسی منجر شده است.

در تهران، پايتخت کشور، کرايه های تاکسی که رسما قرار بود ۱۰ درصد افزايش پيدا کند، بسيار بالاتر رفته است، و راننده گان نرخ های مورد نظر خود را اعمال می کنند. بعضی از کاميون رانان در نقاط مختلف کشور با امتناع از کار کردن، به تهديدهای دولت در مورد لغو مجوزهايشان در صورت بالابردن قيمت ها برای جبران هزينه های بالاتر سوخت، اعتراض می کنند.

قطع يارانه های دولتی، گرچه از مدتها پيش انتظار آن می رفت، از روز يکشنبه گذشته که به اجرا درآمد، خشم عمومی فزاينده ای را برانگيخته است. منتقدين دولت ادعا می کنند که قطع يارانه ها به مردم طبقه متوسط آسيب می رساند، و بر ثروتمندان اثری ندارد.

در تهران، قيمت نان سنگک يک شبه دو برابر شد، و به ۴۰ سنت (حدود۴۰۰ تومان) رسيده است. نيروهای امنيتی، در گوشه و کنار کشور مستقر شده اند تا در صورتيکه نارضائی مردم به مرحله ناآرامی برسد، برای مقابله آمادگی داشته باشند.

ترقی شديد قيمت های سوخت به ويژه بر کارکنان بخش حمل و نقل اثر گذاشته است.

انتظار می رود قيمت های برق و آب نيز در چارچوب برنامه دولت افزايشی قابل توجه پيدا کند. بنا به برآوردهای محلی، پيش بينی می شود قيمت های برق در اين ماه سه برابر شود ،  بهای  آب تقريبا تا چهار برابر بالا برود، و قيمت های گاز نيزتا پنج برابر افزايش يابد.

دولت طی چند ماه گذشته با تاکيد بر نياز به کم کردن مخارج و بالابردن سطح درآمدهای خود از طريق قطع يارانه ها تبليغات گسترده ای انجام داده است اما معلوم می شود که اين اقدامات برای دولت احمدی نژاد با چالشی عمده از نظر روابط عمومی همراه شده است، بخصوص که سعی کرده است در ميان فقرا وطبقه متوسط، و به ويژه در مناطق روستائی برای خود محبوبيت کسب کند.

سفر وزیر تجارت افغانستان به تهران

انتظار می رود وزیر تجارت افغانستان برای بحث درباره تصمیم ایران به متوقف ساختن نفتکش ها از حمل سوخت به افغانستان به تهران برود.

یک مقام افغان به صدای آمریکا می گوید انورالحق احدی روز جمعه رهسپار ایران خواهد شد. او همچنین می گوید سفیر افغانستان در تهران برای بحث درباره این مساله با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ملاقات خواهد کرد.

مقامات افغان می گویند ایران در سه هفته گذشته نزدیک به ۳ هزار نفتکش را در مرز ایالت های نیمروز، هرات و فراه متوقف ساخته است.

روز پنجشنبه، تهران به حدود ۳۰ نفتکش اجازه داد وارد افغانستان شوند.

مقامات در افغانستان می گویند این اقدام ظاهرا باور ایران را که محموله های سوخت ممکن است در اختیار سربازان ناتو قرار گیرد منعکس می کند.

افغانستان تاکید می کند که بنزین، گازوئیل و نفت فقط برای استفاده های غیر نظامی به مصرف می رسد.

دولت ایران جلوگیری از عبور نفتکش ها را تایید نکرده است.

زخمی شدن ۲ تن در پی چند انفجار در سفارتخانه ها در رم

در انفجار بسته هایی در سفارتخانه های سویس و شیلی در رم دو نفر مجروح شدند و پلیس برای مشکلات بالقوه تمام سفارتخانه ها در پایتخت ایتالیا را بازرسی می کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا روز پنجشنبه حملات را یک «عمل خشونت آمیز» نامید و آنها را محکوم کرد.

پلیس گفت درسفارت اوکراین نیز بسته مشکوکی پیدا شد، اما انفجاری نبود.

در نخستین حادثه در سفارت سویس، یک کارمند که بسته را باز کرد از ناحیه هر دو دست به شدت مجروح شد. دومین انفجار چند ساعت بعد در سفارت شیلی روی داد و یک نفر را مجروح کرد.

کارمند به بیمارستان انتقال یافت، و آتش نشانان و پلیس برای تحقیق درباره انفجار در محوطه سفارت جمع شدند.

انفجارها در میان نگرانی های فزاینده در اروپا در مورد حملات احتمالی در فصل تعطیلات آخر سال و در پی بمب گذاری انتحاری اخیر در استکهلم و دستگیری ۱۲ تروریست مظنون در بریتانیا، روی می دهد.  

روز سه شنبه یک کارگر حمل و نقل یک بسته پر از سیم و پودر را در یک واگن راه آهن زیر زمینی پیدا کرد.

کارشناسان خنثی کردن بمب گفتند بسته نمی توانست موجب انفجار شود، و در زمان پیدا شدن آن هیچ مسافری در ترن نبود.

تاریخ سفر وزیر دفاع آمریکا به چین اعلام شد

ایالات متحده آمریکا تاریخ سفر رابرت گیتس وزیر دفاع را به چین اعلام کرد.

مقامات روز چهارشنبه گفتند آقای گیتس در جریان سفر از نهم تا دوازدهم ژانویه با رهبران دفاعی و سیاسی چین ملاقات خواهد کرد. از آنجا برای گفت و گو با وزیر دفاع ژاپن به توکیو خواهد رفت و احتمالا درباره تنش در شبه جزیره کره بحث خواهد کرد.

آقای گیتس در آغاز قرار بود در ماه ژوئن به چین برود، اما پکن دعوت خود را در میان خشم ناشی از فروش های تسلیحاتی آمریکا به تایوان پس گرفت. مقامات آمریکایی مشتاقانه از سرگیری مذاکرات مستقیم بین ارتش های دو کشور را، که به همین دلیل متوقف شد، انتظار می کشند.

سخنگوی پنتاگون در اعلام برنامه های سفر رابرت گیتس گفت او در پکن با وزیر دفاع چین به گفت و گو خواهد نشست، احتمالا از یک مرکز نظامی دیدن خواهد کرد و دریک رویداد فرهنگی حضور خواهد یافت.

وزیر دفاع کره شمالی: پیونگ یانگ برای جنگ مقدس آماده است

کره شمالی می گوید آماده است از قدرت اتمی بازدارنده خود در یک «جنگ مقدس» علیه کره جنوبی استفاده کند.

پیونگ یانگ سئول را متهم می کند که با یک سلسله رزمایش، کره شمالی را به طرف خصومت سوق می دهد.

نیروهای هوایی و زمینی کره جنوبی جدیدترین رزمایش را بامداد پنجشنبه آغاز کردند، و یک دره برف گرفته در ۳۰ کیلومتری مرز را با بمب و تانک ها، توپخانه، راکت اندازها و جت های جنگنده اف - ۱۵، کوبیدند.

منابع خبری کره شمالی به نقل از کیم یونگ چون وزیر دفاع می گویند او در اشاره ای به زرادخانه اتمی کشورش گفت پیونگ یانگ «برای یک جنگ مقدس کاملا آماده است.»

رییس جمهوری کره حنوبی در جریان دیداری با سربازان گفت جنوب باید به هر حمله جدید شمال با یک ضد حمله قدرتمند پاسخ دهد تا پیونگ یانگ نتواند آن را تکرار کند.

استوارت لوی: تحريم های جديد دولت اوباما عليه سپاه پاسداران ايران موجه است

 
 
 
 
 

نيويورک تايمز نوشته است پس از آن که مسئولان امر در ايران به تازگی اذعان کردند که به پنج کارخانه عمدهء پتروشيمی دستور داده اند تا چرخه توليد را به توليد بنزين برای مصرف داخلی تغيير دهند، روشن شده است که دود غليظ، گرمای بی سابقه و آلودگی هوای پايتخت و نيز شيوع بيماری های مختلف عفونی ناشی از کيفيت پايين بنزين داخلی است که در پی تحريم های بين المللی، توليد و روانه بازار شده است.

واشنگتن پست به نقل از مسؤلان شرکت های حمل و نقل ايران، از اعتصاب کاميونداران و رانندگان کاميون در اعتراض به حذف يارانه سوخت و افزايش سرسام آور بهای گازوييل خبر داده و نوشته است به نظر می رسد رانندگان کاميون در تعدادی از شهرها، به طور خودجوش و بدون هماهنگی قبلی دست از کار کشيده اند؛ واشنگتن پست اين اقدام را يکی از نخستين نشانه های نارضايی مردم از افزايش بی رويه قيمت ها می داند و می نويسد پيش از آن که واشنگتن دور تازه تحريم ها عليه جمهوری اسلامی را به اجرا گذارد، کمربندهای اقتصادی در ايران تنگتر و تنگتر شده است.

وال استريت جورنال از قانونی شدن تحريم های جديد مالی دولت پرزيدنت اوباما عليه سپاه پاسداران ايران خبر داده و می گويد تحريم های جديد تلاشی برای تنگتر کردن حلقه سيستم مالی جهانی بر دولت تهران است.

در همين رابطه استوارت لوی، معاون وزارت خزانه داری ايالات متحده، در مصاحبه با فايننشال تايمز چاپ لندن با اشاره به تحريم های جديد مالی دولت پرزيدنت اوباما عليه سپاه پاسداران ايران می گويد از آنجا که تحريم ها فعاليت های پنهانی را هدف قرار می دهد، وارد آوردن فشار اقتصادی بر دولت جمهوری اسلامی از اين طريق موجه است.

در گزارش ديگری در وال استريت جورنال می خوانيم جمهوری اسلامی در اقدامِی از پيش اعلام نشده سه هفته است که جلوی عبور نزديک به دوهزار تانکر حامل سوخت از مرزهای شرقی کشور و ورود آنها به افغانستان را گرفته است. اين روزنامه می نويسد پيشاپيش زمستان سخت کشور افغانستان، مقامات ايران در توجيه اين اقدام مدعی شده اند که سوخت ارسالی قرار بود توسط نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا به مصرف برسد.

فرستادگان ويژه محمود احمدی نژاد به کشورهای منطقه سفر می کنند

روزنامه خراسان از سفر روز دوشنبه حميد بقايی، رييس سازمان ميراث فرهنگی و صنايع دستی و گردشگری به عنوان مشاور محمود احمدی نژاد در امور آسيا، به کشور يمن و انتقال پيام رييس جمهوری ايران به علی عبدالله صالح، رييس جمهور يمن، خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، اين سفر پس از انتقال پيام محمود احمدی نژاد به ملک عبدالله پادشاه اردن توسط اسفنديار رحيم مشايی، مشاور رييس جمهوری ايران در امورخاورميانه، صورت می گيرد. منوچهر متکی پيش از عزل ناگهانی خود از سمت وزارت خارجه، از تعيين فرستاده های ويژه محمود احمدی نژاد برای مناطق مختلف انتقاد کرده بود؛ انتقادی که مورد حمايت آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، قرار گرفت.

اما روزنامه تهران روز چهارشنبه در مطلبی تحت عنوان «سنگالی ها متکی را بدون ماشين و محافظ رها کردند» جزييات بيشتری از عزل منوچهر متکی هنگام انتقال پيام محمود احمدی نژاد به رييس جمهوری سنگال را منتشر کرده است. به نوشته تهران امروز، منوچهر متکی خبر عزل خود را از رييس جمهوری سنگال و هنگام ديدار با وی شنيد. در راهروهای مجلس شورای اسلامی نيز گفته شده است که وزارت خارجه سنگال به منوچهر متکی اطلاع داد که چون وی ديگر وزير خارجه دولت ايران نيست تشريفات تدارک ديده شده برای يک وزير خارجه را برای او در نظر نمی گيرند و لذا آقای متکی را با يک خودروی غيرتشريفاتی و بدون گارد امنيتی به هتلش در سنگال، هدايت کردند. تهران امروز می نويسد از ديدگاه سنگالی ها، عزل وزير خارجه حامل پيام را در حين انجام ماموريت، يك توهين به كشورشان تلقی می کنند. سنگال پس از سفر منوچهر متکی، سفير خود از تهران را فراخواند. در همين حال سايت الف، وابسته به احمد توکلی، به نقل از علی مطهری، نماينده مجلس شورای اسلامی، نوشته است روشن است که شيوه برکناری منوچهر متکی بيشتر شبيه به يک انتقام گيری بود و موجب تحقير متکی شد.

روزنامه کيهان در سرمقاله روز چهارشنبه خود از ديدار مراجع تقليد شيعه با خانواده زندانيان سياسی انتقاد کرده است. کيهان، خانواده زندانيان سياسی را متهم کرده است که در ديدار با مراجع، به دروغ بافی درباره شرايط زندان پرداخته اند و می نويسد: «خانواده زندانيان عليه جمهوری اسلامی ايران و مردم دست به سياه نمايی می زنند.» نويسنده مطلب در ادامه با انتقاد از برخی از مراجع شيعه که با خانواده زندانيان سياسی ديدار کرده اند، نوشته است که آنان نه مرجع هستند و نه قابل احترامند. کيهان اضافه می کند مراجعی که با خانواده زندانيان سياسی ديدار کرده اند، آب به آسياب دشمنان اسلام ريخته اند.

در همين حال نرخ بيکاری بالای ۳۰ درصد در قم، خبری است که در روزنامه مردمسالاری، منتشر شده است. به نوشته اين روزنامه علی طالبی، دبير اجرايی خانه کارگر استان قم، می گويد عدم برنامه ريزی در سياست های کلان حوزه اقتصادی قم باعث فرار سرمايه ها شده و عامل افزايش ميزان بيکاری است. مردمسالاری می نويسد مديران قم برخلاف شعارهای موجود، هيچ اهميتی به اجرای قانون و رفع گرفتاری کارگران نمی دهند. دبير اجرايی خانه کارگر استان قم، تبعيض عليه کارگران را ويژگی بارزی در قم ذکر کرده و گفته است: «در حالی که بيش از ۱۰۰ هزار نيروهای فعال در شهر قم وجود دارد، کارگران قمی معمولاٌ جايگاه و پايگاه واقعی ندارند و کارخانجات اين شهر بدهی های خود را هنوز بعد از گذشت چندين ماه به کارگران پرداخت نکرده اند.»

ايران ۴ نفر را به اتهام ارتکاب عمليات تروريستی بازداشت کرد

رسانه های دولتی ايران می گويند مقامات کشور چهار نفر را که متهم به اقدام تروريستی هستند هنگام بمبگذاری در محل های پر رفت و آمد شهر مهاباد، بازداشت کرده اند.

مقامات دولتی می گويند بازداشت شدگان جملگی اعضای يک خانواده هستند و ۳ نفر از آنها روز چهارشنبه در مهاباد، دستگير شده اند. دادستان محلی می گويد نفر چهارم را هنگام فرار از شهر پس از زخمی شدن در درگيری با پليس، بازداشت کرده اند.

خبرگزاری ايرنا به نقل از صمد حضرتی، دادستان محلی، می گويد بازداشت شدگان تلاش داشتند مواد منفجره خود را طی دهه اول ماه محرم، نخستين ماه تقويم اسلامی، کارگذاری کنند.

در ماه سپتامبر گذشته ۱۲ نفر در انفجاری در مراسم رژه نظامی در شهر مهاباد، کشته شدند. مقامات جمهوری اسلامی ايران جدايی طلبان کرد را که در منطقه فعال هستند، مقصر اعلام کردند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر