سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کابینه اسراییل ادای سوگند تابعیت را برای غیر یهودیان تصویب کرد

کابینه اسراییل یک لایحه جنجال آفرین را که از همه شهروندان غیر یهودی جدید خواسته می شود سوگند وفاداری به کشور، به عنوان یک «کشور یهودی و دموکراتیک» را ادا کنند به تصویب رساند.

کابینه اسراییل روز یکشنبه این لایحه را با ۲۲ رای موافق در برابر ۸ رای مخالف به تصویب رساند. این قانون توسط قانون گزاران عرب و سایرین در اسراییل که آن را نژاد پرستانه می خوانند مورد انتقاد قرار گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، گفته است این قانون بازتابی از جوهر اسراییل در زمانی است که بسیاری در جهان تلاش می کنند تا ارتباط بین مردم یهودی و سرزمینشان را مبهم جلوه دهند.

احمد تیبی، یک نماینده عرب اسراییلی در پارلمان آن کشور، می گوید که اعراب اسراییلی نباید مجبور باشند تا به یک کشور یهودی که تبعیض در آن جاری است اعلام وفاداری کنند.

این مصوبه هیات وزرا قبل از آنکه به عنوان قانون لازم الاجرا باشد باید به تصویب پارلمان اسراییل نیز برسد.  

پاپ از ۳ مذهب رایج در خاورمیانه می خواهد که از خشونت بپرهیزند

پاپ بندیکت شانزدهم از سه مذهب عمده در خاور میانه خواست که هر گونه خشونت را از منطقه دور کنند.

پاپ بندیکت شانزدهم این درخواست را روز یکشنبه در مراسم نیایشی که در واتیکان به مناسبت آغاز اجلاس دو هفته ای اسقف های کاتولیک که در خاور میانه خدمت می کنند برپا شده بود مطرح کرد. اسقف های شرکت کننده در این کنفرانس درباره چگونگی حفاظت جوامع مسیحی در منطقه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. همچنین انتظار می رود که در آن مجمع راه های پایان دادن به مناقشات اسراییل و فلسطینی ها و مقابله با افراط گرایی های اسلامی نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

رهبر کلیسای کاتولیک از روحانیون یهودی و مسلمان و برای اولین بار از یک آیت الله ایرانی دعوت کرده است تا در این کنفرانس شرکت کنند.

تعداد مسیحیان کشورهای خاورمیانه در سال های اخیر به ۵ درصد کل جمعیت این منطقه از جهان کاهش یافته است. یک قرن پیش این تعداد برابر ۲۰ درصد جمعیت منطقه بود. بسیاری از مسیحیان کشورهایی مانند عراق و لبنان به سبب برخوردهای خشونت آمیز فرقه ای و اذیت و آزار، کشورهای خود را ترک کرده اند.

بازداشت خانگی همسر برنده جایزه صلح نوبل

یک سازمان مدافع حقوق بشر مستقر در آمریکا می گوید به دنبال آن که همسر لیو شائوبو، دگراندیش چینی برنده جایزه نوبل صلح، شوهرش را در زندان ملاقات کرد، مقامات چینی او را در خانه اش زندانی کردند.

سازمان «آزادی اکنون»، می گوید لیو شیا اجازه ندارد آپارتمانش را در پکن ترک کند و دوستانش و رسانه ها نیز اجازه ورود به این خانه را ندارند.

او همچنین اجازه استفاده از تلفن را ندارد.

لیو شیا، عصر یکشنبه توانست همسرش را در زندان ملاقات کند. او به اتهام خرابکاری، به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم است.

مقامات چینی پس از ملاقات آنان، همسر برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۰ را تحت بازداشت قرار داده اند.

«آزادی اکنون»، می گوید لیو شائوبو، پس از آن که همسرش خبر اعلام نام او را به عنوان برنده جایزه صلح نوبل به وی داد، گریست و گفت جایزه را به تمامی تظاهرکنندگان دموکراسی خواهی تقدیم می کند که در جریان سرکوب های سال ۱۹۸۹ در میدان تیانانمن پکن کشته شدند.

هفته گذشته به دنبال اعلام برنده جایزه نوبل صلح، مقامات چینی آن را «توهین به جایزه صلح» خواندند.

مسئولان چینی، سپس حامیان آقای لیو را که در پکن، شانگهای و دیگر شهرهای چین برای جشن گرفتن این خبر گرد آمده بودند، بازداشت کردند.

دولت چین، که لیو شائوبو را جانی قلمداد می کند همچنان به سانسور اخبار مربوط به جایزه او ادامه می دهد.

لیو شائوبو، برنده ۵۴ ساله جایزه صلح نوبل، در ماه دسامبر سال ۲۰۰۸، دو روز پیش از انتشار «منشور ۰۸» که خواستار اصلاحات دموکراتیک در چین می شود، بازداشت شد. او در ۲۵ دسامبر سال گذشته به اتهام «اقدامات خرابکارانه علیه حاکمیت» به زندان محکوم شد.

فعالان حقوق بشر خارج از چین و رهبران جهان از جمله باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا از اقدامات لیو شائوبو و کمیته جایزه نوبل برای اهدای این جایزه معتبر به او، قدردانی کردند.

چهار نفر در زنجان اعدام شدند

دادستانی استان زنجان از اعدام چهار قاچاقچی مواد مخدر در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری های داخلی ایران، این چهار نفر شامل سه مرد و یک زن، روز یکشنبه هجدهم مهر ماه برابر با ۱۰ ماه اکتبر، در زندان مرکزی زنجان واقع در اسلام آباد اعدام شدند.

محمدرضا حمیدی، رییس دفتر دادستان زنجان، به خبرگزاری فارس گفته است که این افراد «به جرم خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و با طی مراحل قانونی به مجازات رسیدند.»

ایران به نسبت جمعیت کشور، دارای مقام اول آمار اعدام در جهان است.

سازمان عفو بین الملل، در گزارش سالانه خود تعداد اعدام های صورت گرفته در ایران را در طول سال ۲۰۰۹ میلادی دست کم ۳۸۸ مورد اعلام کرد.

اعدام این چهار نفر در زنجان در روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام (۱۰ اکتبر) صورت گرفته است.

امارات برای اجرای تحريم های تجاری عليه ايران از سازمان ملل راهنمائی خواسته است

بيزنس ويک زير عنوان «امارات متحده عربی خواستار وضوح و روشنی بيشتر در مورد تحريم بازرگانی ايران است» می نويسد به گفته مدير کل اتاق بازرگانی و صنايع دبی، امارات متحده عربی از سازمان ملل متحد در مورد اجرای آخرين دور تحريم های تجاری عليه ايران خواستار توضيحاتی روشن کننده تر شده است.

حامد بواميم روز يکشنبه، در مصاحبه ای در دبی گفت «آنچه ما اميدواريم روشن شود اين است که چه چيزهائی مجاز است، و چه چيزهائی مجاز نيست، کدام شرکت های کشتيرانی مجازند، و کدام شرکت ها غير مجاز، با چه طرفهائی ما می توانيم تجارت کنيم و با چه طرفهائی نمی توانيم. وضعيت فعلا واضح و روشن نيست.»

به پيش بینی شورای بازرگانی ايران در دبی، انتظار می رود تجارت ميان ايران و امارات متحده عربی در سال جاری (۲۰۱۰) با کاهشی قريب ۵۰ درصد به سطح ۶ ميليارد دلار تنزل کند. امارات متحده عربی دو سال پيش بزرگترين طرف تجارت با ايران بود.

سازمان خدمات مالی دبی به بانک ها هشدار داده است نقل و انتقال های پولی با تمامی نهادهای ايرانی را پر خطر تلقی کنند.
به گزارش اتاق بازرگانی دبی، صادرات به جمهوری اسلامی از دوبی در ماه ژوئن امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش يافته است.

پاکستان مرز تورخام را برای عبور کامیون های ناتو باز گشود

پاکستان گذرگاه مرزی با افغانستان را برای عبور کامیون های حامل کالا برای نیروهای ناتو در افغانستان، بازگشایی کرد.

پاکستان مرز تورخام در منطقه خیبر را در پایان سپتامبر بست. در همان روز هلیکوپترهای ناتو موشک هایی را به یک قرارگاه مرزی شلیک کرده بودند که منجر به کشته شدن دو سرباز شده بود.

یک گروه مشترک تحقیقاتی متشکل از ناتو و ماموران پاکستانی در این زمینه گفت که خلبان های آمریکایی به اشتباه سربازان را به جای شورشیان هدف قرار داده است.

آمریکا برای انجام چنین حمله ای عذرخواهی کرد.

همزمان، مقامات اطلاعاتی در پاکستان می گویند حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در روز یکشنبه دست کم هفت نفر را در منطقه قبیله ای شمال این کشور کشت.

به گفته مقامات این هواپیمای بدون سرنشین خانه ای را در وزیرستان شمالی هدف قرار داده بود که به عنوان یک پناهگاه القاعده و طالبان در مرز افغانستان شناخته شده است.

پیشتر در روز یکشنبه طالبان پاکستان مسئولیت به آتش کشیدن ۲۹ تانکر سوخت ناتو در جنوب غربی پاکستان در روز شنبه را برعهده گرفت.

طالبان گفت این حملات تا زمانی که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

برگزاری رژه گسترده نظامی در کره شمالی

فرزند کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، که به عنوان جانشین او انتخاب شده است، روز یکشنبه همراه با پدرش در مراسم بزرگترین رژه نظامی کره شمالی ظاهر شد.

کیم جونگ اون ۲۷ ساله، در مراسم شصت و پنجمین سالروز حاکمیت حزب کمونیست در کره شمالی، همراه با پدرش مراسم این روز را تماشا و نظارت می کرد.

در این مراسم در حالی که هزاران سرباز در خیابان های پیونگ یانگ رژه می رفتند مردم تماشاچی آنان را تشویق می کردند. این مراسم شبیه به رژه های نظامی شوروی سابق در زمان جنگ سرد بود.

این مراسم به صورت زنده از تلویزیون دولتی کره شمالی به نمایش در آمد. این اقدام در کره شمالی که برنامه های تلویزیونی را شدیدا سانسور می کند، امری غیر عادی به شمار می رود.

مراسم رژه شامل نمایش تانک، موشک و دیگر تسلیحات نظامی کره شمالی نیز بود.

کیم جونگ اون، به تازگی به شکل رسمی به عنوان جانشین پدرش برای رهبری آینده کره شمالی معرفی شد.

اواخر ماه گذشته میلادی، کیم جونگ اون در کمیته مرکزی حزب کارگران در کنفرانس حزب معرفی و به عنوان ژنرالی ۴ ستاره، به سمت نایب رییس کمیسیون قدرتمند نظامی منصوب شد.

او با این که ژنرال است اما علی رغم پیش بینی بسیاری از تحلیلگران در مراسم روز یکشنبه با لباس غیر نظامی ظاهر شد.

مراسم شصت و پنجمین سالروز حاکمیت کمونیسم بر کره شمالی، شامگاه جمعه با آتش بازی در آسمان پیونگ یانگ آغاز شد. در روز شنبه، کیم جونگ اون طی حضور نادر پدرش در مراسم موسیقی و رقص در استادیوم پیونگ یانگ نیز او را همراهی کرد.

کیم جونگ ایل، رهبر ۶۸ ساله کره شمالی، ظاهرا به دنبال سکته در سال ۲۰۰۸، از کار افتاده شده است.

کشته شدن دو رهبر طالبان توسط نیروهای ناتو

نیروهای ائتلاف در افغانستان می گویند دو رهبر طالبان را در عملیات اخیر در ولایت های بادغیس و هلمند کشته اند.

به گفته ناتو، ملا جمال الدین در عملیات مشترک نیروهای افغان در روز شنبه کشته شد. ناتو همچنین گفت اخبار حاکی است پس از آن که رهبر سابق طالبان را روز چهارشنبه در ولایت بادغیس کشتند، ملا جمال الدین کاندیدای جانشینی او بود.

به گفته نیروهای ائتلاف نیروهای افغان و بین المللی همچنین «اجمل آقاجان» یک عضو ارشد دیگر طالبان را نیز در حمله شبانه در ولایت هلمند کشتند.

ناتو می گوید او مسئول ساخت و کارگذاری بمب ها در این ولایت بود.

ناتو همچنین از کشته شدن دو سرباز نیروهای بین المللی در جنوب افغانستان در روز یکشنبه بر اثر انفجار بمب خبر داد.

در روز یکشنبه نیز شورای افغان که مسئول شروع مذاکرات صلح با گروه های شورشی است، رییس جمهوری سابق را به عنوان رییس شورا برگزید.

برهان الدین ربانی در سال هایی طی دهه ۱۹۹۰ میلادی رییس جمهوری افغانستان بود و طی اشغال افغانستان در دهه ۸۰ توسط نیروهای شوروی سابق، رهبر یکی از شاخه های مجاهدین بود.

بانک مرکزی ایران: همه اقلام، به جز لبنیات و مرغ، گران شده اند

اخیرا بسیاری از کارشناسان اقتصادی در کنار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی برخی از مراجع تقلید شیعیان، به کرات درباره وضعیت آشفته اقتصادی ایران سخن گفته اند و در زمینه چالش های پیش روی اقتصاد ایران هشدار داده اند. این افراد با تکیه به نرخ بیکاری، نرخ تورم، مساله هدفمند کردن یارانه ها و واردات بی رویه، خواهان واکنشی مناسب از طرف دولت شده اند.

در همین رابطه، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، نیز در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته، با تاکید بر این که دولت باید تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه های معیشت مردم که مهم ترین آن ها تورم و بی کاری است بنماید، ادامه داد، البته نباید منکر این شد که دولت این دغدغه را دارد و من نیز شهادت می دهم که تمامی دولت ها بعد از انقلاب دغدغه معیشت مردم را داشته اند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به سخنان رهبر نظام در رابطه با واردات بی رویه کالا اظهار داشت، به واقع واردات بی رویه سم اقتصاد کشور است و در ازای واردات هر نوع کالایی شغلی در کشور از دست می رود. از این رو، آیت الله خاتمی گفت، ایران می بایست تولید کننده و صادر کننده باشد.

به گفته وی، این توانایی وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران، در حالی از دولت می خواهد که به مسائلی چون تورم و بی کاری توجه کند، که بانک مرکزی با بررسی قیمت ۱۱ قلم کالا، در هفته منتهی به نهم مهر ماه جاری اعلام کرد، به جز لبنیات و مرغ، همه اقلام گران شده اند.

هم چنین تازه ترین گزارش بانک مرکزی از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریور ماه امسال نشان می دهد، این شاخص نسبت به ماه قبل از هشت و هشت دهم درصد به هشت و نه دهم در صد افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر بامداد روز جمعه ۱۶ مهر ماه، در گزارشی با اعلام این موضوع «که نرخ تورم صعودی می شود» بر این نکته تاکید دارد که پیش بینی محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی، مبنی بر نرخ تورم ۷ درصد در پایان شهریور ماه در صورت عدم اجرای هدفمندی یارانه ها تا مهر ماه نیز درست از آب در نیامده است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از آغاز سال جاری، از کاهش نرخ تورم بر اساس بررسی قیمت های ۳۵۹ قلم کالا و خدمت خبر می داد، که با انتقادات زیادی مواجه شد. و از جمله با واکنش آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان، روبرو شد. این مرجع تقلید، در خطبه های نماز عید فطر که در حرم حضرت معصومه برگزار شد، با انتقاد از عدم تطابق آمارها با واقعیات گفت، دائما آمارهای مربوط به کاهش تورم ارائه می شود اما این آمارها بر خلاف چیزی است که مردم با چشم خود می بینند.

در همین حال، گزارش تازه بانک مرکزی نشان می دهد که روند کاهشی نرخ تورم در سال جاری، که این نهاد مدعی آن بود، برای نخستین بار در شهریور ماه امسال متوقف شده است.

پایگاه خبری تحلیلی فرارو بعد از ظهر روز جمعه ۱۶ مهر ماه در این رابطه نوشت، شاخص ها نشان می دهند حتی بدون اجرای هدفمند سازی یارانه ها احتمال بازگشت تورم دو رقمی بسیار جدی است.

این در حالی است که ولی الله صالحی، عضو شورای عالی کار، بامداد روز جمعه ۱۶ مهر ماه در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که برخی بی کاران به معنای واقعی شغل ندارند و در جست و جوی کارند اظهار داشت، برخی با وجود داشتن کار دنبال کار بهتر می گردند و برخی نیز به صورت پاره وقت کار می کنند در حالی که هر کدام از این عده به نوعی بی کارند.

وی با اشاره به این که هم اکنون تحلیل مشخصی درباره انواع بی کاران وجود ندارد، گفت، با این اوصاف نمی توان به طور دقیق نرخ بی کاری را سنجید و از آن در برنامه ریزی ها استفاده کرد.

عضو شورای عالی کار، با بیان این که هم اکنون مرکز آمار ایران نرخ بی کاری را بر اساس داده های میدانی محاسبه می کند اظهار داشت، این عدد نسبت به نرخ بی کاری واقعی انحراف زیادی دارد. زیرا به گفته وی، آمار ورودی و خروجی به بازار کار به طور دقیق ثبت نمی شود.

فروش ارز به افراد عادی در ایران ممنوع شد

یک مقام عالی رتبه دولتی بار دیگر مدعی شد ، «حجم فعلی ذخایر ارزی ایران در ۳۰ سال گذشته بی سابقه است.»     
 اصغر ابولحسنی معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد و دارایی، بامداد روز شنبه ۱۷ مهر ماه در گفت و گو با خبرگزاری فارس، برای دومین بار در چند روز اخیر ، از وضعیت مطلوب ذخیره ارزی در کشور خبر داد و گفت:
 «اصلا کمبود ارز در کشور وجود ندارد» معاون وزیر اقتصاد و دارایی   در واکنش به برخی از اظهارات مبنی بر این که گرانی دلار در هفته های اخیر از برنامه های دولت برای کاهش نقدینگی در کشور بوده است، اظهار داشت:
اگر این هدف را داشتیم اصلا در بازار، ارز عرضه نمی کردیم.    
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، به خبرنگاران اعلام کرده است:
که قیمت دلار در هفته جاری به حدود ۱۰۳۰ تومان کاهش خواهد یافت.   
تنها ۶۹ دقیقه بعد از اظهارات این مقام، به گزارش خبرگزاری فارس، پس از گذشت دو هفته از التهاب بازار ارز با وجود  آن که مسئولان اقتصادی از کاهش صف ها برای خرید دلار خبر می دادند امروز نیز هم چنان صف های خرید دلار دولتی با قوت پابرجاست، در عین حال برخی از صرافی ها   فروش ارز را به افراد عادی ممنوع اعلام کرده اند.     
امروز صرافی ملت روی تابلوی خود به فاصله های برچسب هایی با عنوان  «به اشخاص حقیقی ارز پرداخت نمی شود»، چسبانده شده است.
به گزراش همین منبع، ارز دولتی تا ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۱۷ مهر ماه،  در اختیار هیچ کدام از صرافی های ملی و ملت و هم چنین صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی قرار نگرفته است و سرانجام این امر موجب ازدیاد جمعیت در مقابل این صرافی ها شده است.   
صرافان در توزیع نبود ارز در صرافی های خود می گویند؛ دلار نیامده و منتظریم بانک دلار عرضه و نرخ آن را اعلام کند.
در این بین مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فارس حاکی از آن است   که ازدحام جمعیت در مقابل برخی صرافی ها طی روز جاری به حدی است که مردم در دو صف خواهران و برادران منتظر خرید دلار دولتی  شده اند.
هم چنین برخی از صرافی ها برای جلوگیری از دعوا بین مشتریان خود بر سر نوبت ، تصمیم گرفته اند که لیستی تهیه کرده و نام مشتریان را به نوبت در آن ثبت کنند و از آن طریق با نظم و هماهنگی بیش تری به فعالیت خود بپردازن .  
خبرگزاری مهر نیز بعد از ظهر روز شنبه ۱۷ مهر ماه اعلام کرد:
 صرافی های وابسته به بانک ها در حالی امروز هر دلار آمریکا را ۱۰۵۵ تومان به صرافی های مجاز می فروشند  که از پرداخت دلار به افراد عادی امتناع می کنند ، در عین حال صرافی ها قیمت فروش دلار را  ۱۰۶۰ تومان برای مردم اعلام می کنند.
به گزارش این منبع، صرافی بانک ها بر سر درب خود اطلاعیه هایی اعلام کرده اند: «از پرداخت دلار به اشخاص حقیقی ( افراد عادی ) معذوریم.»
صرافی بانک ها هم چنین در اطلاعیه هایی دیگر اعلام کرده اند، به افرادی که در روزهای گذشته ارز دریافت کرده اند، ارز فروخته نخواهد شد، ضمن این که افراد با کارت ملی شخصا برای دریافت اسکناس (دلار) مراجعه کنند؛ در غیر این صورت پاسخ گو نخواهیم بود.
دلار در ایران فقط با کارت شناسایی و در مقابل دریافت ایران چک و چک پول به تعداد ۲۰۰۰ دلار عرضه می شود.   
با این وجود محسن عباسی مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی بعد از ظهر روز شنبه ۱۷ مهر ماه، به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از ادامه عرضه نامحدود دلار ۱۰۶۰ تومانی خبر داد و گفت:
مشکلی در تامین ارز صرافی بانک ها و صرافی های آزاد مجاز وجود ندارد.
مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی پیش بینی کرد روند کاهشی قیمت دلار طی هفته جاری ادامه داشته باشد.
این در حالی است، که خبرگزاری مهر بامداد روز شنبه اعلام کرد: «گرچه قیمت دلار بر روی تابلوی صرافی ها  ۱۰۶۰ تومان درج شده، اما نرخ در بازار آزاد  ۱۰۹۰ تومان است .»
در همین حال محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری عصر روز شنبه ۱۷ مهر ماه در حاشیه مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال مبنی بر این که آیا قیمت ارز افزایش پیدا می کند یا نه؟ تاکید کرد:
وعده می دهم قیمت ارز هرگز بالا نخواهد رفت و در نقطه مطلوب متوقف خواهد شد.
معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد:
هر چند اخیرا در بازار اخلالی به وجود آمد ولی دولت نشان داد که بر اوضاع مسلط است و بنده وعده می دهم که قیمت ارز بالا نخواهد رفت.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر