سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آسیه بی بی، زن مسیحی پاکستانی محکوم به اعدام

یوسف قریشی روحانی پاکستانی، تهدید کرده است چنانچه دولت، یک مسیحی، مادر ۵ فرزند را بنا به حکم اخیر دادگاه اعدام نکند وی پاداشی شش هزار دلاری را برای مامور قتل وی مقرر خواهد کرد. آسیه بی بی به حکم دادگاهی در پاکستان به اتهام اظهار سخنان کفر آمیز علیه اسلام به اعدام محکوم شده است.

شهباز بهاتی، وزیر امور اقلیت ها در پاکستان پیشنهاد کرده است این زن مورد بخشش قرار گیرد و از زندان آزاد شود.

آسیه گواهی یک زن علیه خود دایر بر اینکه وی سخنان توهین آمیزی علیه پیامبر اسلام بر زبان رانده است را تکذیب می کند. آسیه نخستین زن در پاکستان است که به موجب قانون به خاطر سخنان توهین آمیز به اسلام محکوم به اعدام شده است.

کسانی پیشتر به موجب این قانون به اعدام محکوم شده اند اما هیچ یک از احکام به اجرا گذاشته نشده است.

آسیه در دادگاه گفت زنان مسلمان روستای محل اقامتش وی را زیر فشار گذاشته بودند که مسلمان شود و چون از این کار خودداری کرده علیه وی گواهی نادرست داده اند.

ایجاد بانک سوخت هسته ای

آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایجاد یک بانک سوخت هسته ای موافقت کرد. هدف از ایجاد این بانک با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری، کاستن از شمار کشورهائی است که به سوخت هسته ای نیاز دارند.

در نشست روز جمعه آژانس وارن بافِت میلیارد آمریکائی موافقت کرد ۵۰ میلیون دلار در این بانک سرمایه گذاری کند. وی این اقدام را سرمایه گذاری برای جهانی امن تر اعلام کرد. دولت آمریکا نیز در تامین سرمایه بانک هسته ا ی کمک می کند.

بنیانگذاران، هدف از اقدام روز جمعه را کاستن از فعالیت های تسلیحاتی اتمی در جهان توصیف کرده اند. بانک برای کشورهائی که نخواهند اقدام به تولید سوخت هسته ای بکنند گزینه تازه ای را پیش روی آنها گذاشته است.

بانک هسته ای سوخت را تنها در اختیار کشورهائی خواهد گذاشت که مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی باشند.

وارن بافت به روزنامه نیویورک تایمز گفته است گسترش جنگ افزارهای اتمی درجهان چالش شماره یک جامعه جهانی است و بانک سوخت از مخاطره های چنان و ضعیتی خواهد کاست.

کلينتون با ايران گرم گرفته است؟

فارين پاليسی (Foreign Policy) زير عنوان "آيا کلينتون با ايران گرم گرفته است ؟" در گزارشی از منامه پايتخت بحرين می نويسد هيلاری کلينتون وزير امورخارجه آمريکا جمعه شب شام را فقط پنج صندلی دورتر از منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران صرف کرد، و هرچند که کلينتون و متکی با يکديگر صحبتی نکردند، يا به هم دست ندادند، سخنرانی کلينتون به وضوح لحنی گرم تر نسبت به ايران داشت - آنهم درست سه روز قبل ازجلسه آتی ايران و کشورهای ۵+۱ در ژنو در باره برنامه اتمی تهران.
خانم کلينتون در جريان سخنرانی افتتاحيه اجلاس امنيتی موسوم به گفتگوی منامه، مستقيما نماينده ايران را خطاب قرار داد و گفت "هفته آينده در ژنو نمايندگان ۵+۱ با نمايندگان کشور شما ملاقات می کنند، که نخستين ملاقات پس از جلسه اکتبر ۲۰۰۹ است. ما اميدواريم پس از اين ملاقات، با رعايت حسن نيت، شاهد همکاری سازنده ای در ارتباط با برنامه اتمی شما باشيم. قريب دو سال پيش پرزيدنت اوباما صميمانه به دولت شما پيشنهاد برقراری تماس و گفتگو داد. ما کماکان به چنين تماس و گفتگوئی پای بنديم."
خانم کلينتون سپس با تاکيد بر مواردی که می تواند به پيشرفت و نتيجه بخشی مذاکرات بيانجامد، بجای تکرار فهرست طولانی نگرانی های جامعه بين المللی از رفتار ايران، به صحبت در باره حق ايران در مورد داشتن يک برنامه صلح آميز اتمی پرداخت. خانم کلينتون گفت "موضع جامعه بين المللی روشن است. شما از حق داشتن يک برنامه صلح آميز اتمی برخورداريد، اما اين حق با يک مسئوليت منطقی نيزهمراه است و آن اينکه شما از پيمانی که امضاء کرده ايد پيروی کنيد، و نگرانی های جامعه بين المللی را از فعاليت های اتمی خود کاملا برطرف سازيد. ما مصرانه از شما خواستار چنين انتخابی هستيم. ... ما مصرانه به شما توصيه می کنيم اعتماد جامعه بين اللملی را بخود بازگردانيد و به تعهدات بين المللی خود عمل کنيد."
خانم کلينتون آنگاه ضمن تجليل از ايران به عنوان جايگاه يکی از بزرگترين تمدن های جهان يادآورشد که گزارش اخير آژانس بين المللی انرژی اتمی نشان می دهد ايران هنوز قصد خود را در پيگيری راه حلی مسالمت آميز برای برنامه اتمی بحث انگيزش روشن نکرده است. خانم کلينتون گفت "ما پيشنهاد برقراری تماس و گفتگو را، با محترم شناختن حق حاکميت، و ملاحظه منافع شما، دنبال می کنيم - ضمن آنکه قويا به دفاع ازامنيت و منافع بين المللی در منطقه خليج فارس برخوردار از صلح و کاميابی نيز پای بنديم".
هنگامی که از خانم کلينتون پرسيده شد از مذاکرات هفته آينده در ژنو درانتظار چه نتيجه ای است گفت "به اعتقاد من اين بيشتربه ايرانی ها بستگی دارد".

شهر مکزیکو سیتی صحنه تظاهرات صدها نفر از طرفداران محیط زیست

اعضای سازمان های غیر دولتی طرفدار حفاظت از محیط زیست در میدان مرکزی مکزیکو سیتی با نواختن موسیقی و در دست داشتن پارچه نوشت هایی خواهان اقدام فوری دولت ها در نجات سیاره زمین شدند. بر پارچه نوشت ها این درخواست به چشم می خورد: «دولت ها! سیاره زمین را نجات دهید! همین حالا! نفت= تغییرت آب و هوائی»

پاتریشیا فعال زیست محیطی آرژانتینی می گوید:

«برای دفاع از محیط زیست به اینجا آمده ایم تا به دولت ها بگوئیم برای توقف این همه نابسامانی جوی سیاره همین حالا اقدام کنید.»

در نشست کنکون، گروه کشورها ی آمریکای لاتین با انتشار بیانیه ای به کشورهای ثروتمند جهان هشدار دادند که اگر به تعهد خود دایر بر کاستن از گازهای گلخانه ای عمل نکنند گفت و گوهای جاری همایش ملل متحد در کنکون شکست خواهد خورد.

نمایندگان حکومت های چپگرای ونزوئلا، بولیوی، اکوادور و نیکاراگوا در بیانیه جداگانه ای اعلام کردند خودداری کشورها از اجرا نکردن توافق های کیوتو در کاستن از نشت گازهای گلخانه ا ی قابل قبول آنان نیست.

ژاپن پیشتر اعلام کرده است به گفت و گوها درباره تمدید موافقت نامه کیوتو علاقه ای ندارد مگر اینکه چین، بزرگترین تولید کننده آلاینده های زیست محیطی و آمریکا کشور شماره دو دراین زمینه، به تعهدات خود دایر بر کاستن از انتشار گازهای آلاینده عمل کنند.

کریستینا فیگرس، مدیر بخش تغییرات آب و هوائی و اقلیمی ملل متحد درهمین زمینه می گوید روسیه و کانادا هم با تمدید موافقت نامه کیوتو مخالفند. خانم فیگرس می گوید به رغم بیانیه چهار دولت چپگرای آمریکای لاتین دایر بر اینکه کشورهای ثروتمند جهان در نشست کنکون تصمیمی جدی و عملی بگیرند انتظار چندانی از همایش ندارد.

از زمان موافقت نامه کیوتو ۱۳ سال می گذرد اما آمریکا با استناد به خودداری چین و هند در زمینه اجرای آن توافق از اجرا ی تعهدات خود در زمینه کاستن ازآلاینده ها ی زیست محیطی خودداری کرده است.

محمود عباس می گوید ممکن است تشکیلات خودگردان فلسطینی را منحل کند

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگران فلسطینی امکان منحل کردن تشکیلات را در صورت عدم برقراری صلح با اسراییل مطرح ساخته است.

آقای عباس روز جمعه در مصاحبه ای گفت اگر اسراییل به عملیات ساختمانی پایان ندهد و مذاکرات صلح، که آمریکا از آن پشتیبانی می کند، متوقف شود، او خواهان پایان گرفتن خودگردانی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی خواهد شد.

محمود عباس با اشاره به اشغال کرانه غربی از سوی اسراییل گفت او نمی تواند رییس تشکیلاتی که وجود ندارد باقی بماند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا منظورش این است که تشکیلات خودگردان در کرانه غربی را منحل خواهد کرد، گفت این چیزی است که او به اسراییلیان می گوید. او همچنین اسراییلیان را اشغالگر نامید و گفت وضع نمی تواند در چنین حالتی باقی بماند.

تشکیلات خودگردان فلسطینی در پی امضای قراردادهای صلح اوسلو در سال ۱۹۹۳ به وجود آمد و مسئولیت اداره بخش هایی از کرانه غربی و نوار غزه را که اسراییل در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال کرد، تا زمانی که توافق نهایی صلح به دست آید، به آن واگذار شد.

اما ۱۷ سال بعد، هنوز چشم انداز صلح روشن نیست. مذاکرات بین اسراییل و فلسطینیان به تازگی پس از انقضای توقف ۱۰ ماهه عملیات ساختمانی در کرانه غربی متوقف شد.

روز جمعه، برزیل اعلام کرد یک کشور فلسطینی را در داخل مرزهای پیش از جنگ سال ۱۹۶۷ به رسمیت می شناسد.

شعله های آتش هنوز در اسراییل زبانه می کشد

گروه های بین المللی آتش نشانی به نبرد با آنچه مقامات اسراییلی آن را وخیم ترین آتش سوزی در تاریخ کشور می نامند، ادامه می دهند.

پلیس روز شنبه گفت شعله های آتش هنوز در نزدیکی بندر حیفا زبانه می کشد.

ماموران تحقیق می گویند به باورآنها حریق مرگبار، که روز پنجشنبه آغاز شد، از سهل انگاری ناشی شده و عمدی نبوده است. با این حال تحقیقات ادامه دارد. دست کم ۴۱ تن در این حادثه جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر ناچار به تخلیه خانه هایشان شده اند. دولت اسراییل برای مقابله با آتش سوزی از جامعه بین المللی کمک خواسته است.

یک هواپیمای عظیم اطفای حریق از روسیه روی شعله های آتش آب می پاشد. هواپیماهایی از آمریکا، فرانسه و بریتانیا نیز برای فرو نشاندن حریق تلاش می کنند. اردن و مصر، همسایگان اسراییل نیز تجهیزاتی به آنجا فرستاده اند.

بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد حمایت خود را از اسراییل ابراز داشته است. اسراییل می گوید از آذریایجان، کروواسی، اردن، رومانی، اسپانیا و ترکیه نیز وعده های کمک دریافت کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، آین آتش سوزی را یک فاجعه ملی در «ابعادی بی سابقه» نامید.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و قول داد مواد شیمیایی برای مهار آتش سوزی بفرستد.

آتش سوزی، بیش از ۴ هزار هکتار زمین را به کام خود کشیده است.

وزیر دفاع کره جنوبی کره شمالی را به تلافی تهدید می کند

وزیر جدید دفاع کره جنوبی می گوید اگر کره شمالی بار دیگر به جنوب حمله کند، با پاسخ نظامی نیرومندی که آن را ناچارخواهد ساخت تسلیم شود، روبرو خواهد شد.

کیم کوان - جین، ژنرال بازنشسته، روز شنبه در پی تصویب انتصاب او در پارلمان، گفت اگر کره شمالی بار دیگر به تحریکات نظامی دست بزند، کره جنوبی باید بی درنگ و به شدت در مقام تلافی برآید تا پیونگ یانگ کاملا تسلیم شود.

آقای کیم همچنین خواهان آماده باش نظامی شد و گفت گره شمالی تحریکات جدیدی را طرح ریزی خواهد کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه در جلسه رسیدگی به انتصاب او، این هراس را که تلافی جویی ممکن است به جنگ منجر شود رد کرد و به قدرت ارتش های کره جنوبی و آمریکا استناد کرد.

اعتصاب کارمندان برج های مراقبت فرودگاه ها در اسپانیا

اسپانیا به دلیل اعتصاب کارمندان و کارگران برج های مراقبت فرودگاه ها «وضیعت اضطراری» اعلام کرده است. این اعتصاب موجب سرگردانی هزاران مسافر در روزهای اخیر شده است.

سخنگوی دولت می گوید معنای این تصمیم این است که کارمندان باید به کار بازگردند یا با اتهامات جزایی روبرو خواهند شد.

نخست وزیر روز شنبه خواستار تشکیل جلسه ای برای حل اعتصاب شد.

روز جمعه، زمانی که کارمندان برج های مراقبت دست به اعتصاب زدند، ارتش کنترل فرودگاه ها را به دست گرفت. کارمندان به شرایط کار و طرح های جدیدی که برخی از خدمات و وظایف فرودگاه ها در مادرید و بارسلون را به بخش خصوصی واگذار می کند، معترض هستند.

شرکت هواپیمایی اصلی اسپانیا، ایبریا، روز شنبه گفت به دلیل اعتصاب تمام پروازها را تا بامداد یکشنبه لغو کرده است.

کارمندان روشن نساخته اند چه زمانی به اعتصاب پایان خواهند داد.

رییس جمهوری آمریکا به واشنگتن باز می گردد

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در پی دیداری غیر منتظره از افغانستان به واشنگتن بازگشته است. او در آنجا از سربازان آمریکایی دیدن کرد و با رهبران افغان به گفت و گو نشست.

آقای اوباما روز جمعه در پایگاه بگرام در حومه کابل به سربازان گفت ایالات متحده اجازه نخواهد داد افغانستان پناهگاهی امن برای تروریست هایی که به آمریکا حمله می کنند باشد.

او گفت سربازان در نبرد با طالبان پیشرفت می کنند و در ماموریت خود موفق خواهند شد.

رییس جمهوری روز جمعه برای دیداری که تقریبا چهار ساعت طول کشید، بدون اعلام قبلی وارد افغانستان شد. این دیدار چند روز پیش از آن انجام گرفت که قرار است کاخ سفید بررسی خود را درباره جنگی که روز به روز منفورتر می شود، منتشر کند.

هوای نامساعد کاخ سفید را ناچار ساخت برنامه ملاقات رو در روی پرزیدنت اوباما با حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان را لغو کند. آنها تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی را به جاسوسی متهم می کند

ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی را به اعزام جاسوس به همراه بازرسان خود برای نظارت بر فعالیت های اتمی کشور متهم کرده است.

تلویزیون دولتی ایران روز شنبه به نقل از حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی گفت آژانس جاسوسان را از سازمان های اطلاعاتی خارجی می فرستد و باید مسئول شناخته شود. او مشخص نساخت که کدام یک از بازرسان جاسوس هستند  و جزییات بیشتری ارائه نداد.

اوائل هفته، آقای مصلحی سازمان ملل متحد را به دست داشتن در انفجار دو بمب در تهران که یک دانشمند اتمی را کشت و یک نفر دیگر را مجروح ساخت متهم کرد. او گفت آژانس های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و اسراییل در انفجارها مشارکت داشتند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر