سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری پاکستان در راه آمریکا

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان در جریان سفر به آمریکا برای شرکت در مراسم یادبود ریچارد هالبروک دیپلمات فقید آمریکایی با پرزیدنت اوباما ملاقات خواهد کرد.

رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه همچنین گفت «زرداری فردا جمعه در مراسم یادبود فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان حضور می باید و پس از آن با آقای اوباما ملاقات خوهد کرد.»

انتظار می رود رهبران دو کشور در باره علایق مشترک به اصلاحات اقتصادی، حمایت از دمکراسی و مبارزه با تروریسم گفتگو کنند. رزداری همچنین قرار است با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه نیز ملاقات کند.

ریچارد هالبروک ماه پیش در اثر ناراحتی قلبی درگذشت. او یک دیپلمات قدیمی آمریکا بود که نقش عمده ای در شکل دادن به دیپلماسی این کشور در افغانستان و پاکستان ایفا می کرد.

دیدار زرداری در پی یک بحران سیاسی مهم در پاکستان در اوایل ماه ژانویه صورت می گیرد، که دولت ائتلافی حزب مردم را تا مرحله سقوط پیش برد.مقام های پاکستانی می گویند زرداری پیش از سفر به آمریکا با رهبران اوپوزیسیون تماس گرفته و آنان را از دیدارش آگاه ساخته است. این اقدام حرکتی برای تضمین ثبات سیاسی ارزیابی شده است.

برلوسکونی در آستانه محاکمه

دادگاه عالی ایتالیا روز پنجشنبه راه  لغو مصنویت نخست وزیر از تعقیب قانونی و محاکمه به اتهام تقلب و فساد را گشود.

حکم دادگاه قانون اساسی، استثنایی را که پیش از این به اعضای شاغل دولت داده شده بود، رد کرده و به قضات اجازه می دهد درباره محاکمه نخست وزیر تصمیم بگیرند.

سیلیو برلوسکونی با دو اتهام روبروست. در حالی که وی با استناد به این قانون که به متهمان اجازه می دهد به دلیل موقعیت ممتاز شغلی خواهان توقف محاکمه شوند، از حضور در دادگاه خوددداری کرده است. تصمیم دادگاه در حالی اعلام می شود که برلوسکونی با یک سلسله رسوایی های جنسی و جدال های سیاسی با متحدان سابق خود مواجه شده است. وی پیش از صدور حکم دادگاه تاکید کرد که چنین تصمیمی بر ثبات دولت ائتلافی او تاثیری نخواهد داشت. 

احتمال کاهش میزان یارانه نقدی در ایران

صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، در برنامه گفت و گو ویژه خبری شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این که پایگاه اطلاعاتی آمار ظرف یک هفته آینده مجددا باز خواهد شد، گفت، «کسانی که تا کنون در این زمینه اقدام نکرده اند می توانند حساب خود را ارایه کنند.»

هر چند به گفته وزیر رفاه و تامین اجتماعی، «به این افراد مبلغی بابت سال ۸۹ تعلق نخواهد گرفت.»

عنوان اصلی صفحه اول روزنامه جهان صنعت، روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه، به سخنان وزیر رفاه و تامین اجتماعی اختصاص یافته است، در تیتر این روزنامه می خوانیم، «یارانه ۸۹ به متاخرین تعلق نمی گیرد.»

هم زمان محمد رضا فرزین، سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی، و معاون وزیر اقتصاد و دارایی، روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بيان اين كه مكانيسم محاسبه يارانه نقدی كاملا به درآمدهايی كه دولت در سال كسب می ‌كند وابسته است، گفت، دولت هر سال درآمدی را از اختلاف بين قيمت قبلی حامل های انرژی با قيمت آن در فوب خليج فارس كسب می‌كند و اين عدد مبنای توزيع يارانه نقدی است.

فوب FOB ( FREE ON BOARD )  تحویل کالا روی عرشه کشتی در بندر مبداء را که هزینه حمل به عهده خریدار می باشد فوب می گویند.

سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی، و معاون وزیر اقتصاد و دارایی، در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است رقم يارانه نقدی در مراحل بعدی كاهش يابد،گفت، قطعا با شرايط كنونی بازار احتمال كاهش يارانه های نقدی كم است و احتمال افزايش آن وجود دارد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیش از این گفته بود یارانه نقدی دست کم دو برابر می شود.

هر چند شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن بیان این موضوع که افزایش رقم یارانه ها در سال جاری رخ نخواهد داد، گفت، «افزایش رقم یارانه ها به بودجه بستگی دارد.»

در همین حال پرداخت یارانه ای که قرار بود در بهمن ماه پرداخت شود به اسفند موکول شد.

خبر آن لاین در یاداشتی روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه، در این زمینه نوشته است، «وعده دولت این بود که دو ماه یارانه نقدی پرداخت شود و پیش از آغاز پرداخت یارانه های نقدی دولت مدعی بود که منابع کافی برای پرداخت یارانه های نقدی را فراهم کرده و به محض افزایش قیمت حامل های انرژی با تجهیز منابعی که از محل کاهش مصرف و افزایش قیمت صورت می گیرد پرداخت های بعدی نیز تامین خواهد شد.»

هر چند به نوشته این پایگاه خبری، «به نظر می رسد پیش بینی ها درست از آب در نیامده و در عمل دولت تلاش می کند با پرداخت یارانه سه ماه در سال ۸۹ این مقطع را پشت سر بگذارد.»

اقتصادی جهانی هنوز با چالشهای بحرانهای مالی و اقتصادی جهان روبروست

بانک جهانی ميگويد که اقتصاد جهان بحرانهای مالی و اقتصادی را پشت سر گذاشته، ولی هنوز با پيامدها و چالشهای عمده آن روبروست.  بانک جهانی هشدار داد که در سال جاری کاهش شتاب رشد اقتصاد جهانی و افزايش قيمت، به ويژه افزايش قيمت خواربار، ميتوانند اقتصاد جهان را بارديگر به روزهای سياه سال ۲۰۰۸ بازگرداند. در همين حال، مجمع جهانی اقتصاد نيز ميگويد که بحرانهای مالی و اقتصادی از نيرو و توانمندی اقتصاد جهانی برای مقابله با بحرانهای آتی بشدت کاسته است.

در آمريکا در آستانه سفر سه روزه هو جينتائو، رئيس جمهوری چين به آمريکا، تيموتی گايتنز، وزير خزانه داری آمريکا، طی ايراد سخنانی در دانشگاه جان هاپکينز گفت که واشنگتن از چين خواسته است تا از اقتصادی صادراتی، توليد کالاهای تقلبی، و يارانه های غير منصفانه  اجتناب کرده،  و بر ميزان تقاضا و مصرف  داخلی خود بيافزايد. وزير خزانه داری آمريکا همچنين خواستار افزايش سريع ارزش برابری يوآن در برابر ساير ارزها شد و گفت که پيشرفت در اين امر دسترسی چين به فن آوریهای آمريکا را تسريع خواهد کرد.

در اينحال، در گزارشهای اقتصادی و مالی  «بژبوک» بانک مرکزی، که روز گذشته منتشر شد، نشان ميدهند که  بر ارزش حجم توليدات صنعتی و ميزان مصرف مردم در ماه دسامبر گذشته افزود شد و اقتصاد آمريکا رشدی متعادل داشت.

در اينحال، مشاوران مسکن ريلتی تراک ميگويند که در سال گذشته بعلت عدم پرداخت اقساط وام مسکن،  بيش از يک ميليون خانه در آمريکا مصادره شد. بگفته معاون اول ريلتی تراک در سال جاری بر تعداد خانه های مصادر شده  افزوده خواهد شد و احتمالاً  به بالاترين سطح خود خواهد رسيد.  از سوی ديگر گزارش  امروز وزارت خزانه داری آمريکا حاکيست که در ماه گذشته ۸۰ ميليارد دلار بر کسری بودجه اين کشور افزوده شده است.  امروز همچنين وزارت کار آمريکا اعلام کرد که هفته گذشته ۳۵ هزار نفر بر تعداد کسانيکه برای اولين بار تقاضای بيمه بيکاری کرده اند افزوده شد که چنين افزايشی در شش ماه گذشته بيسابقه بود.

امروز اکثر خريداران سهام  از خبر موفقيت آميز حراج اوراق قرضه پرتغال، اسپانيا، و يونان استقبال کردند و بر ارزش شاخص های عمده سهام در بازارهای بورس آمريکا، فرانسه و آسيا افزوده شد.

آغاز رایزنی برای تشکیل دولت جدید لبنان

رییس پارلمان لبنان می گوید انتظار می رود رایزنی های رسمی برای تشکیل دولت جدید روز دوشنبه آغاز شود.

نبیه بری، این خبر را روز پنجشنبه و پس از آن اعلام کرد که میشل سلیمان رییس جمهوری از سعد حریری نخست وزیر خواست سرپرستی دولت موقت را تا تشکیل کابینه جدید بر عهده بگیرد.

روز چهارشنبه، ۱۱ وزیر عضو حزب الله و متحدان آنها در اعتراض به تحقیقاتی که با پشتیبانی سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ جریان دارد، از کابینه ۳۰ نفری استعفا دادند.

گزارش های رسانه ها حاکی است پیگردهای سازمان ملل متحد احتمالا اعضای حزب الله را هدف خواهد گرفت. حزب الله هرگونه درگیری در ترور حریری را تکذیب می کند و از دولت خواسته است تحقیقات را محکوم کند.

سعد حریری قرار بود روز پنحشنبه درباره سقوط دولت خود با نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه بحث کند.

استعفای اعضای کابینه لبنان در روز چهارشنبه زمانی صورت گرفت که سعد حریری در واشنگتن با پرزیدنت اوباما به گفت و گو نشسته بود. کاخ سفید در بیانیه ای گفت رییس جمهوری از حریری به دلیل «رهبری قاطع و تلاش برای رسیدن به صلح، ثبات و همفکری در لبنان در شرایطی دشوار» تقدیر کرد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اقدامات حزب الله را «کوشش آشکار» برای «جلوگیری از اجرای عدالت و تضعیف حاکمیت و استقلال لبنان» نامید.

ناظران می گویند عامل فوری خروج حزب الله شکست مذاکرات بین سوریه، حامی آن و عربستان سعودی، متحد حریری، برای یافتن راهی جهت مصالحه درباره دادگاه سازمان ملل متحد بود.

کره شمالی، موضوع اصلی ملاقات ها در ژاپن بود

وزیر دفاع آمریکا می گوید کره جنوبی حق دارد هر حمله جدید کره شمالی را تلافی کند، اما او در تلاش است از چنین اقدامی پیشگیری کند.

رابرت گیتس این نظر را روز پنجشنبه در پی دیداری با مقامات ارشد ژاپن در توکیو ابراز داشت.

آقای گیتس که روز جمعه به سئول می رود، در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا با حملات هوائی کره جنوبی به شمال مخالفت خواهد کرد، گفت هر کشوری حق دارد «از خود در برابر حمله بی دلیل دفاع کند.» اما گفت تمرکز مذاکرات او در چین و ژاپن «جلوگیری از وقوع عمل تحریک کننده دیگری بوده است.»

از زمان حمله مرگبار کره شمالی به یک جزیره کره جنوبی در ماه نوامبر، آمریکا سعی داشته است ژاپن را تشویق کند نقش بزرگتری در دفاع از کره جنوبی بازی کند. وزیر دفاع ژاپن برای بحث درباره توافق های همکاری نظامی این هفته به سئول رفت. از زمان پایان حکومت استعماری ژاپن در سال ۱۹۴۵، این نخستین بار است که چنین توافق هایی صورت می گیرد.

دیپلمات هایی از آمریکا، ژاپن و کره جنوبی همچنین درباره شرایط موافقت با از سرگرفته شدن مذاکرات شش جانبه درباره برنامه اتمی کره شمالی بحث کرده اند. پیونگ یانگ سال پیش مذاکرات را قطع کرد، اما به تازگی خواهان از سرگیری گفت و گو ها شده است. چین و روسیه نیز با مذاکرات موافق هستند.

رابرت گیتس روز پنجشنبه بار دیگر از کره شمالی دعوت کرد پیش از آن که مذاکرات بتواند از سر گرفته شود، با برداشتن گام های قاطع، جدی بودن خود را به پایان برنامه های اتمی و موشکی اش نشان دهد. روز پیش از آن در پکن، گیتس گفت پیونگ یانگ می تواند با اعلام توقف در برنامه های اتمی و موشکی، حسن نیت خود را ثابت کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در توکیو با نخست وزیر، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ژاپن ملاقات کرد. گزارش های رسانه های ژاپن حاکی است که «نائوتو کان» نخست وزیر از گیتس به دلیل حمایت آمریکا از کشور او در جریان یک اختلاف دیپلماتیک با چین در سال گذشته سپاسگزاری کرده است.

تلویزیون و کامپیوتر می تواند جان افراد را بگیرد

نشستن ساعات طولانی در برابر تلویزیون و کامپیوتر در اوقات فراغت خطر ابتلای به بیماریهای قلب و عروق را افزایش می دهد.

نتایج یک تحقیق جدید حاکی است نشستن در مقابل تلویزیون و کامپیوتر در اوقات فراغت پس از کار برای ساعت های طولانی ، خطر ابتلای بیماری های قلب و عروق را افزایش می دهد و باعث کاهش طول عمر می شود.

دانشمندن بریتانیایی با مقایسه تاثیرات طول ساعات نشستن افراد در اوقات فراغت پس از کار دریافته اند افرادی که روزانه بیش از چهار ساعت تلویزیون تماشا و از کامپیوتر استفاده می کنند و یا مشغول بازی های کامپیوتری هستند، دو برابر سایر افراد در معرض ابتلای به بیماری قلبی و یا سکته شدید قرار دارند.

امانوئل استاماناکیس، پژوهشگر دپارتمان اپیدمیولوژی (علم امراض مسری) و بهداشت عمومی در دانشگاه لندن و همکاران وی، در گزارش اخیر خود خواستار تدوین دستورالعمل هایی برای بهداشت عمومی و هشدار به مردم در مورد خطرات انفعال جسمی در اوقات فراغت شده اند.

نویسندگان این مقاله تحقیقی خاطرنشان کرده اند: «به این دلیل که اکثریت جمعیت بزرگسال و شاغل، در ساعت های کاری پشت میز و یا کامپیوتر می نشینند و برای رفت و آمد به محل کار ساعت های طولانی منفعل هستند و فعالیت جسمی ندارند، این هشدارها جدی و مهم هستند.»  

پژوهشگران در این تحقیق، ۴٥١٢ نفر بزرگسال و مدت زمانی را که آنان صرف تماشای تلویزیون یا بازی های کامپیوتری و ویدئویی می کردند را، ارزیابی کردند.

آن ها دریافتند شرکت کنندگانی که چهار ساعت یا بیشتر در برابر تلویزیون و یا کامپیوتر می نشستند در مقایسه با افرادی که کمتر از دو ساعت تلویزیون تماشا می کردند، ١̷٥٢ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی های قلب وعروق همچون سکته، حمله و یا ایست قلبی قرار دارند.

بنا به گفته پژوهشگران، در طی یک دوره چهار ساله پیگیری، ٣٢٥ تن از شرکت کنندگان درگذشتند و ٢١٥ نفر دیگر به بیماری های جدی قلب و عروق مبتلا شدند.

این اولین بار است که محققان ارتباط بین سلامت قلب و عروق را با نشستن در برابر صفحه تلویزیون و یا کامپیوتر مورد بررسی قرار داده اند. آن ها برای انجام این آزمایش عوامل خطرناک و معمول ابتلای به بیماری های قلب و عروق همچون استعمال دخانیات، فشار خون بالا، میزان چربی بدن، طبقه اجتماعی و ورزش را نیز مورد توجه قرار دادند.   

نتایج این تحقیق در شماره روز دوشنبه ( ١٠ ژانویه ) در نشریه آمریکایی « Journal of the American College of Cardiology» منتشر شده است.

صفحه توئيتر خامنه ای خشم منع شدگان را برانگیخت

گاردين زيرعنوان "توئيت کردن های رهبر ارشد وبلاگ نويسان آزار ديده ايران را خشمگين می کند" می نويسد يک حساب توئيتر که گفته می شود به رهبر ارشد ايران تعلق دارد، اعتراض ايرانيانی را برانگيخته است که دسترسی شان به وب سايت های مرتبط با شبکه های اجتماعی مسدود شده است.

آيت الله علی خامنه ای که در ايران حرف آخر را می زند برای سخت گيری و شدت عمل عليه توئيتر و فيس بوک، در حالی که دفتراو ظاهرا يک صفحه (حساب) توئيتررا زير عنوان Khamenei_ir به راه انداخته است، با انتقاد شديد بسياری از وبلاگ نويسان روبروست.

وب سايت رسمی ميرحسين موسوی رهبر اپوزيسيون از خامنه ای انتقاد می کند که اگر سراغ توئيتر رفتن ممنوع است چرا دفتر رهبر صفحه توئيتر دارد؟

پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ دولت بارها ضمن تقبيح ايرانيانی که از فيس بوک و توئيتر استفاده می کنند گفته است سايت های شبکه های اجتماعی توسط دشمنان ايران برای سرنگونی رژيم اسلامی به وجود آمده است.

ايران همچنين بسياری از ژورناليست ها و وبلاگ نويسان را برای ابراز نظر در سايت های اينترنتی و يا عضويت در چنين سايت هائی به زندان انداخته است.

در ايران دسترسی به بيش از پنج ميليون وبسايت فيلتر شده است. به توصيف کميته محافظت از ژورناليست ها که مقر آن در نيويورک است ايران در صدر حبس کنندگان  ژورناليست ها و وبلاگ نويسان است. بيش از ۱۰۰ نفر پس از انتخابات ۲۰۰۹ زندانی شده اند.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری تندرو، هاشمی رفسنجانی روحانی بانفوذ، و اسفنديار رحيم مشائی رئيس جنجالی دفتر رياست جمهوری، جزو سياستمداران ايرانی هستند که وبسايت های شخصی دارند.

دست کم دو حساب جعلی توئيتر نيز بنام خامنه ای باز شده است که هر دو بيشتر از حساب واقعی بازديد کننده داشته اند.

کشته شدن یک پلیس پاکستانی در انفجار

پلیس در شمال غربی پاکستان می گوید در انفجار یک بمب در کنار جاده، یک افسر پلیس از پای در آمد و دست کم پنج نفر دیگر مجروح شدند. انفجار در همان ناحیه ای که روز چهارشنبه حمله انتحاری مرگباری در آن صورت گرفت روی داد.

حمله روز پنجشنبه افسران پلیس در ناحیه «بنّو»، در نزدیکی مرز ایالت پنجاب را هدف گرفت.

روز چهارشنبه، یک بمب گذار انتحاری خودرو بمب گذاری شده خود را به یک کلانتری و مسجدی در مجاورت آن کوبید و دست کم ۱۸ تن را کشت.

پلیس می گوید ۱۵ نفر دیگر، که بیشتر پرسنل امنیتی بودند مجروح شدند.

طالبان مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.

در خشونتی دیگر در روز چهارشنبه، برخورد یک اتوبوس مدرسه با دو بمب کنار جاده ای در پیشاور، دو معلم زن کشته و چنیدن نفر دیگر، از جمله کودکان مجروح شدند.

و در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در بامداد چهارشنبه در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی، دست کم سه ستیزه گر مظنون کشته شدند.

روسیه می گوید ایران به بازرسی های اتمی نیاز دارد

روسیه می گوید پیشنهاد ایران برای بازدید از تاسیسات اتمی «ارزش توجه دارد» اما جای نیاز به بازرسی های منظم را نمی گیرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت پیشنهاد تهران نباید جانشینی برای بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی دیده شود.

او همچنین گفت هنوز نیاز است که ایران با آلمان و پنج عضو دائمی شورای امنیت گفت و گو کند.

ایران از دیپلمات های خارجی دعوت کرده بود یک هفته پیش از مذاکرات در استانبول از مراکز اتمی آن دیدن کنند.

چین روز پنجشنبه گفت احتمال نمی رود پیشنهاد را قبول کند، و اعزام نماینده ای به ایران دشوار خواهد بود.

اتحادیه اروپا قبلا دعوت ایران را رد کرده است. ایران می گوید می خواهد در جلسه استانبول فقط درباره پیشنهاد معاوضه سوخت اتمی بحث کند.

کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این هفته برای فراهم آوردن مقدمات مذاکرات به ترکیه می رود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر