سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

گزارش های دولتی از شکنندگی اقتصاد ایران حکایت دارد

آیت الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته از حفظ انسجام اقتصادی در مقابل ترحیم های اقتصادی سخن راند. امام جمعه موقت تهران، خطاب به سرمایه گذاران، گفت، شما باید در مقابل تحریم های اقتصادی سرمایه خود را در داخل کشور به کار بگیريد تا جوانان بیش تر مشغول کار شوند و دشمن از تحریم ها ناامید تر شود.

سخنان خطیب نماز جمعه تهران در حالی ايراد شد که دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نظر کارشناسی خود را در مورد نگاه لایحه برنامه پنجم توسعه به بخش های صنعت و معدن اعلام کرد، و گفت، بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی این لایحه، فاقد یک سیاست صنعتی مشخص یا مدل توسعه صنعتی و معدنی است.

هم زمان امیر کریمی، عضو هیات مدیره شرکت های نمایشگاه های استان اصفهان، در آیین گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالورژی، صنایع و معادن وابسته، و سومین نمایشگاه دانشگاه ها، آموزشگاهای علمی کاربردی و تجهیزات آموزشی، با تاکيد بر ايجاد تسهيلات مناسب فعالان بخش خصوصی در صنعت فولاد کشور از سوی دولت، اظهار داشت ایران سهمی در جامعه جهانی فولاد ندارد. وی خواهان آن شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن چه را که وی فاجعه صنعت فولاد خواند به گوش مسئولان برسانند.

در همین حال علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معاون، از رشد پنج برابری میزان سرمایه گذاری بخش صنعت کشور تا پایان سال ۸۸ خبر داد و گفت، اگر خواستار دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه هستیم، راهی جز تامین نقدینگی مورد نیاز نداریم.

محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی ایران، بعد از ظهر روز پنج شنبه ۸ مرداد ماه، در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی و صنایع چهار محال و بختیاری، از حضور فعال اتاق بازرگانی در بررسی برنامه پنجم توسعه خبر داد. وی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز سه شنبه ۶ مرداد ماه، در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به واحد ها عنوان کرد هر چند حرکت های به سمت سیاست انبساطی صورت گرفته اما مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در زمینه دریافت تسهیلات بانکی کماکان ادامه دارد.

در همین زمینه، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق تهران و وزیر اسبق بازرگانی، روز پنج شنبه ۸ مرداد ماه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس ضمن درخواست تصویب لایحه افزایش سرمایه بانک ها از مجلس اظهار داشت، انتشار اوراق مشارکت توسط بنگاه های تولیدی و تضمین بانک های خصوصی می تواند علاوه بر جبران نقدینگی مورد نیاز، از فشار تقاضای تسهیلات بانکی نیز بکاهد.

بر اساس جدید ترین آمار بانک مرکزی ایران، رشد اقتصادی در بخش کشاورزی منفی ۱۲ درصد گزارش شده که این آمار نگرانی کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی را در پی داشته است.

علی عزتی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه ۷ هفتم مرداد ماه، در گفت و گو با خبرگزاری مهر با انتقاد از واردات بی رویه محصولات دامی و کشاورزی گفت، در حال حاضر به واسطه واردت بی رویه، کشاورزان ورشکسته شده اند و با فرار سرمایه از بخش کشاورزی روبرو هستیم.

در چنین شرایطی داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، روز پنج شنبه ۸ هشت مرداد به پارلمان نیوز اظهار داشت متاسفانه سند چشم انداز ۲۰ ساله که محور توسعه و پیشرفت کشور تلقی می شود تبدیل به کاغذ باطله ای شده که به آن توجهی نمی شود.

از دید این نماینده مجلس شورای اسلامی، اگر ایران این سال های باقی مانده را هم به همین روال ۵ سال گذشته سپری کند، مطمئنا در پایان برنامه نه تنها قدرت اول منطقه نخواهد شد بلکه از بسیاری کشورهای همسایه هم عقب خواهد بود.

ایران: تخلف سه کوهنورد آمریکایی محرز است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید سه کوهنورد آمریکایی که سال گذشته در ایران بازداشت شدند، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز یکشنبه گفت ورود غیرقانونی شین بائر، سارا شرود و جاش فتال به ایران، محرز شده است.

مقامات ایرانی می گویند این سه شهروند آمریکایی قصد داشتند عملیاتی جاسوسی را علیه ایران به عمل رسانند اما تاکنون علی رغم بازجویی های فراوان، هیچ حکمی علیه آنان صادر نکرده اند. مقامات رسمی آمریکایی و خانواده این سه نفر بر بی گناهی آنان تأکید دارند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه خواستار «آزادی فوری» کوهنوردان بازداشت شده این کشور در ایران شد. آقای اوباما ارتباط حبس ناعادلانه آنان با مسائل مورد اختلاف ایران و آمریکا را، یکسره مردود دانست.

روز جمعه اولین سالروز بازداشت این سه جوان کوهنورد آمریکایی در منطقه مرزی میان کردستان ایران و عراق بود.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی خدمات تلفنی «بلک بری» را مسدود می کنند

امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعلام کردند چون دولت نمی تواند بر پیام هائی که از طریق تلفن های هوشمند موسوم به «بلک بری» مبادله می شود نظارت داشته باشند، در نظر دارند خدمات ارائه شده از طریق تلفن های بلک بری را مسدود کنند.

مدیریت سازمان تنظیم و نظارت بر مخابرات و ارتباطات امارات متحده عربی روز یکشنبه اعلام کرد که از روز ۱۱ ماه اکتبر خدمات مربوط به ارسال ای میل، مرورگر وب و مبادله پیام توسط تلفن های بلک بری را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

هفته گذشته آنها اعلام کردند تلفن های هوشمند بلک بری خطری بالقوه را متوجه امنیت ملی امارات متحده عربی می کند زیرا داده ها و اطلاعات کاربران در خارج از کشور مدیریت و اداره می شود. این عملکرد مانع آن می شود که امارات متحده عربی بتواند بر پیام هائی که از داخل و یا خارج رد و بدل می شوند نظارت داشته باشد.

ساعاتی پس از اعلام این خبر، مقام های عربستان سعودی گفتند که از اواخر ماه جاری میلادی آنان نیز خدمات پیام رسانی بلک بری را مسدود خواهند کرد.

این اقدام بار دیگر نگرانی های ناشی از تلاش هائی را که برای کنترل جریان آزاد اطلاعات در امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عمل می آید تجدید کرده است. عربستان سعودی و فدراسیون هفت کشوری که حکومت آن موروثی است فعالانه وب سایت ها و دیگر رسانه هایی را که تصور می کنند برای امنیت ملی مضر است، سانسور می کنند.

امارات متحده عربی روز یکشنبه گفت این خدمات کلیدی بلک بری تا زمانی که راه حلی که با قوانین و مقررات ارتباطات آن کشور تطابق نیابد معلق خواهد شد.

ژوئیه مرگبارترین ماه در دو سال گذشته در عراق

مقامات عراقی می گویند ژوئیه مرگبارترین ماه در عراق در بیش از دو سال گذشته به شمار می رود.

آمار دولتی که از سوی وزیران کشور، بهداشت و دفاع عراق در شامگاه شنبه صادر شد نشان می دهد که ۵۳۵ نفر در ماه ژوئیه در این کشور کشته و ۱۰۴۳ نفر نیز مجروح شده اند.

عراق از زمان انتخابات پارلمانی ماه مارس، که برنده صریحی را در بر نداشت، تاکنون در معرض موجی از خشونت ها قرار گرفته است.

مقامات نگران هستند که شورشیان با استفاده از نابسامانی های سیاسی، در جهت ایجاد اخلال در دستاوردهای امنیتی فعالیت کنند.

آمار جدید همزمان با آماده شدن ارتش آمریکا برای پایان دادن به عملیات در عراق منتشر می شود.

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا، هفته گذشته گفت ۹۵ هزار سرباز به آمریکا بازخواهند گشت و تنها ۵۰ هزار سرباز آمریکایی تا ماه اوت، برای کمک و آموزش به نیروهای عراقی و حفاظت از تأسیسات آمریکا در عراق، در این کشور باقی می مانند.

بی پی عواقب تحريم های ايران در پروژه های قبل از انقلاب را بررسی ميکند

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زيرعنوان "بی پی تحريم های جديد ايران را بازبينی ميکند" می نويسد بی پی تحريم های جديدی را که آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران وضع کرده اند مورد بررسی قرار داده است تا ببيند چه آثارو عواقبی می تواند برای اين شرکت نفتی در پی داشته باشد.

بی پی در دريای خزر کنسرسيومی را می چرخاند که بزرگترين ميدان گازی آذربايجان را به بهره برداری ميرساند. اين کنسرسيوم با ايران دارای مناسبات است.  

يک مشکل بالقوه برای بی پی، که فروش بنزين را به ايران در سال ۲۰۰۸ متوقف ساخت، مشارکت آن در دو پروژه گازی در سواحل آذربايجان و اسکاتلند است، که واحدهائی از شرکت ملی نفت ايران نيز درآنها مشارکت دارند.

برای آمريکا ومتحدانش، که سعی ميکنند تهران را در مورد برنامه اتمی اش زير فشاربگذارند، مسئله ای به يکسان دشوار، تصميم گيری در باره مناسباتی است که سابقه آن به قبل از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ بازميگردد.

تونی اودون سخنگوی بی پی ميگويد مسلما ما سعی ميکنيم به تحريم ها عمل کنيم.

قريب چهل سال پيش، در اوت ۱۹۷۱، برای بهره برداری از دو ميدان نفت و گاز در دريای شمال، يک شرکت نفتی ايران در بريتانيا، بنام (آی او سی - يو کی) و در چارچوب يک طرح مشترک با بی پی، شکل گرفت. در آن زمان ايران يک متحد آمريکا و بريتانيا بود.

از سال ۱۹۹۹ که شرکت ملی نفت ايران تجديد سازمان يافت (آی او سی - يو کی) به واحدی برای شرکت نفتيران مستقر در سويس مبدل شده است که بنوبه خود وابسته به شرکت ملی نفت ايران است. نفتيران عمليات مبادله نفت برای شرکت ملی نفت ايران را برعهده دارد که در چارچوب اين مبادله، کشورهای حوزه دريای خزر در ازای نفتی که ايران از خليج فارس صادر ميکند، به شمال ايران نفت می فرستند.

واشينگتن براساس تحريم های جديدی که ماه گذشته وضع کرد(آی او سی - يو کی) و نفتيران را در فهرست موسساتی قرار داده است که نبايد با آنها داد و ستد شود.

گفته ميشود تحريم هائی هم که اتحاديه اروپا هفته گذشته وضع کرد حاوی تصميماتی مشابه است.

تصویب پیمان منع استفاده از بمب های خوشه ای

پیمان ممنوعیت بمب های خوشه ای روز یکشنبه، به قانون بین المللی تبدیل شد.

کنوانسیون منع استفاده از بمب های خوشه ای، کشورهای امضا کننده را از استفاده، تولید یا انتقال این سلاح ها که می تواند صدها بمب کوچک را در منطقه ای گسترده پخش کند، بازمی دارد.

بمب های پخش شده، می توانند برای سال ها پس از پایان درگیری، باقی بمانند و اغلب موجب مجروح شدن غیرنظامیان می شوند.

پیمان منع استفاده از بمب های خوشه ای، به امضای ۱۰۷ کشور در آمده است و ۳۷ کشور امضا کننده از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان و ژاپن این سند را به تصویب رسانده اند.

همزمان، کشورهای عمده تولید کننده بمب های خوشه ای مانند چین، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و روسیه این پیمان را حمایت نکرده و می گویند این سلاح از مشروعیت استفاده نظامی برخوردار است.

این در حالی است که گروه های امدادی می گویند پیمان منع استفاده از بمب های خوشه ای، گامی مهم در توقف سلاحی است که آسیب های چشمگیری بر غیرنظامیان وارد آورده است.

پیمان اخیر از کشورهای امضا کننده می خواهد ظرف هشت سال زرادخانه های بمب خوشه ای خود را نابود کرده و مناطق آلوده به این بمب ها را ظرف یک دهه پاکسازی کنند.

پاپ بندکیت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه در سخنانی که در خارج از رم ایراد کرد این پیمان نامه را ستود و آن را «نشانی تشویق آمیز» به کشورهایی خواند که می توانند به سوی خلع سلاح و ارتقا حقوق بشر پیش بروند.

شمار کشته شدگان سیل در پاکستان به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید

ساکنان منطقه شمال غربی پاکستان از عملکرد دولت به سیل فاجعه باری که بیش از هزار نفر را به کشته است، ناراضی هستند.

مقامات پاکستان اعلام کرده اند امدادگران در تلاش برای دسترسی به روستاییانی هستند که در نتیجه باران های سیل آسای موسمی گرفتار شده اند.

ولایت خیبرپختونخوا بیشترین آسیب را متحمل شده است.

یکی از مدیران استانی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت بازدیدهای هوایی نشان داده است که آسیب های سیل «عظیم و ویران کننده» بود.

مقامات همچنین از شیوع بیماری های ناشی از آب مانند وبا و اسهال در میان بازماندگان نگرانند.

سازمان ملل متحد تخمین می زند نزدیک به یک میلیون پاکستانی از این فاجعه آسیب دیده اند.

همزمان در افغانستان، کشور همسایه پاکستان جاری شدن سیل بیش از ۶۰ نفر را کشته است.

پایان مأموریت نیروهای هلندی در افغانستان

آخرین نیروهای هلندی روز یکشنبه افغانستان را ترک می کنند و به این ترتیب مأموریت چهار ساله هلند در ولایت مرکزی اوروزگان در افغانستان، پایان می یابد.

خروج نیروهای هلندی اولین خروج چشمگیر سربازان خارجی از مناطق جنگی افغانستان است. جنگی که ۹ سال است در این کشور ادامه دارد.

نیروهایی از آمریکا، استرالیا، اسلواکی و سنگاپور جایگزین ۱۶۰۰ سرباز هلندی خواهند شد. ۲۴ سرباز هلندی در حین مأموریت در افغانستان جان باخته اند.

همزمان در جنوب ولایت قندهار، آنگونه که مقامات افغانی می گویند یک بمب کنار جاده ای اتوبوسی را منفجر کرد که در جریان آن شش غیرنظامی کشته و نه نفر مجروح شدند.

هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

بمب های کنار جاده ای سلاح مورد علاقه شورشیان طالبان علیه نیروهای خارجی و نیروهای دولتی افغانستان است اما معمولا غیرنظامیان قربانیان این بمب ها هستند.

همزمان با فعالیت های نیروهای بین المللی و افغانی برای پاکسازی جنوب افغانستان از شورشیان طالبان، فرماندهان آمریکایی و ناتو درباره افزایش خشونت ها هشدار داده اند.

در کابل، پایتخت افغانستان صدها معترض در واکنش به انتشار گزارش کشته شدن ۵۲ غیرنظامی در جریان حمله راکتی ناتو، تظاهرات کردند.

ناتو اتهام کشته شدن غیرنظامیان در ولایت هلمند در حمله ۲۳ ژوئیه را رد کرده است.  

برزيل حاضر است به يک زن ايرانی محکوم به مرگ پناهندگی بدهد

رئيس جمهوری برزيل پيشنهاد اعطای پناهندگی به زنی ايرانی را داده است که پس از مجرم شناخته شدن در اتهام زنا به مجازات مرگ محکوم شده است.

لوئيز ايناسيو لولا دا سيلوا رئيس جمهوری برزيل روز شنبه در جريان يک ميتينگ  گفت وی از محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران درخواست ميکند بگذارد برزيل اين زن را بپذيرد.

سکينه محمدی آشتيانی در سال ۲۰۰۶ در اتهام زنا مجرم، و به مجازات مرگ با سنگسار محکوم شد.  مقامات ايران ميگويند مجازات سنگسار را معلق ساخته اند اما اين زن کماکان  با مجازات مرگ روبروست.

پرزيدنت سيلوا گفت وی مايل است ايران بداند که اگر اين زن در آنجا مايه دردسر است برزيل وی را می پذيرد.

ايران به اين درخواست پاسخی نداده است.

برزيل اخيرا مناسبات خود را با ايران تقويت و مستحکم ساخته است. برزيل پيشتر در سال جاری برای ارائه پيشنهادی که هدف آن رفع اختلاف ميان ايران وغرب بر سر برنامه اتمی تهران است با ترکيه همکاری کرده است.

تهران ميگويد سه کوهنورد آمريکائی بايد محاکمه شوند

وزارت امور خارجه ايران ميگويد سه آمريکائی کوهنوردی که سال گذشته در ايران توقيف شدند بايد محاکمه شوند.

رامين ميهمان پرست سخنگوی اين وزارتخانه امروز، يکشنبه، گفت محرز است که شين بائر، سارا شورد و جاش فتال بطورغير قانونی وارد کشور شده اند.

مقامات ايران گفته اند سه کوهنورد قصد انجام اقداماتی جاسوسی عليه ايران داشتند، اما به رغم بازجوئی های شديد هيچ اتهامی عليه آنان عنوان نشده است.
درهمين حال هم مقامات آمريکائی وهم اعضای خانواده های سه کوهنورد ميگويند آنان بی گناه اند.

باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا روز جمعه از تهران خواستار آزادی فوری کوهنوردان شد. پرزيدنت اوباما گفت توقيف غير منصفانه آنان هيچ ربطی با مسائلی ندارد که کماکان موجب اختلاف ميان جامعه بين المللی دولت ايران است. روزجمعه مصادف با نخستين سالگرد دستگيری اين سه کوهنورد جوان آمريکائی درنوارمرزی ايران و عراق بود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر