سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

انفجار در مجتمع مسکونی پلیس در شمال غربی پاکستان

مقامات در پاکستان می گویند در انفجار نیرومندی در یک مجتمع پلیس در جنوب غربی کشور، دست کم ۱۲ تن جان سپردند و بیش از ۲۵ نفر مجروح شدند.

انفجار روز سه شنبه در شهری در استان خیبرپختونخوا روی داد و چندین خانه در یک مجتمع مسکونی پلیس فرو ریخت. امدادگران و ناجیان قربانیان را از زیر آوار بیرون می کشیدند. گفته می شود زنان و کودکان از جمله مجروحین هستند.

انفجار یک روز پس از آن روی داد که ۱۹ نفر، شامل افسران پلیس و کودکان، در انفجار یک بمب که درون اتومبیلی کار گذاشته شده بود، در محل یک کلانتری در شهر «لاکی مروات»، در شمال غربی پاکستان کشته شدند.

طالبان پاکستان مسئولیت انفجار روز دوشنبه را بر عهده گرفتند و نیروهای امنیتی را به حملات انتحاری بیشتری تهدید کردند.

یک سخنگوی طالبان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت نیروهای امنیتی هدف گرفته خواهند شد زیرا دولت پاکستان به آمریکا اجازه می دهد با هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه عشایری شمال غربی کشور حمله کند.

نخست وزیر اسراییل می گوید به موفقیت مذاکرات صلح مطمئن نیست

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، می گوید کشور او در حالی که سعی دارد در مورد صلح با فلسطینیان به توافق برسد، با حسن نیت عمل خواهد کرد، اما خام نخواهد بود.

نتانیاهو روز سه شنبه گفت مطمئن نیست که مذاکرات صلح موفق خواهد شد زیرا موانع و تردیدهای زیادی وجود دارد. با این حال، او در پیام ضبط شده ای به مناسبت «روش هاشانا»، سال جدید یهودی، گفت هر دو طرف باید سعی کنند به صلح برسند.

رهبر اسراییل همچنین گفت هر توافق باید بر امنیت اسراییل و شناسایی آن به عنوان یک کشور یهودی استوار باشد.

آسوشیتد پرس به نقل از محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی می گوید او از آمریکا درخواست خواهد کرد در مساله محله های یهودی نشین، که یکی از سخت ترین موارد در مذاکرات دو طرف است، «مداخله» کند.

روز دوشنبه، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل گفت حزب ناسیونالیستی افراطی «ییسرایل بیتنو» از هر تلاشی برای تمدید ممنوعیت موقت ساختمان سازی در کرانه غربی جلوگیری خواهد کرد. قرار است ممنوعیت ۱۰ ماهه در ۲۶ سپتامبر منقضی شود.

محمود عباس گفته است اگر عملیات ساختمانی ادامه پیدا کند، او از مذاکرات صلح خارج خواهد شد.

۹ شورشی کرد در جنوب شرقی ترکیه کشته شدند

مقامات ترکیه روز سه شنبه گفتند ۹ شورشی کرد در نبرد با نیروهای دولتی در جنوب شرقی کشور کشته شدند.

مقامات گفتند نبرد در نزدیکی شهر حکاری، که به مرزهای ایران و عراق نزدیک است، درگرفت. در این نبرد، یک سرباز ترک مجروح شد.

شورشیان کرد بیش از ۲۵ سال است که برای خودمختاری در جنوب شرقی ترکیه می جنگند.

در تحولی دیگر، یک سرباز ترک روز دوشنبه در زد و خورد با ستیزه گران در استان «تونجلی» کشته شد.

خبرگزاری فرانسه می گوید ستیزه گران عضو یک گروه چپ افراطی بودند و عقیده بر این است که قصد داشتند به یک نیروگاه آبی حمله کنند.

نخست وزیر هند می گوید چین می خواهد جای پایی در جنوب آسیا به دست آورد

مان موهان سینگ، نخست وزیر هند، می گوید چین سعی دارد نفوذ خود را در جنوب آسیا گسترش دهد، و به آنچه آن را یک «رفتار جسورانه تازه در میان چینی ها» می نامد، اشاره می کند.

سینگ به سردبیران یک روزنامه گفت چین بر آن است جای پایی درمنطقه به دست آورد، و ممکن است بخواهد از تنش بین هند و پاکستان بهره برداری کند.

اما رهبر هند همچنین گفت به اعتقاد او جهان آنقدر بزرگ هست که چین و هند بتوانند در آن «همکاری و رقابت» کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت همزیستی مسالمت آمیز به سود منافع مشترک دو کشور است.

هند و چین، دو پیشگام اقتصاد رو به رشد جهان، تاریخی از ناهمگرایی دارند، که اختلافات مرزی حل ناشده از آن جمله است.

کشمیر یک منبع دیگر تنش بین دو کشور است. هند و پاکستان هر دو مدعی مالکیت کامل بر این سرزمین هستند که چین نیز بخشی از آن را ادعا می کند.

هند همچنین از گسترش نفوذ چین در منطقه اقیانوس هند نگران است. هفته پیش، وزیر امور خارجه هند گفت چین بیشتر از حد عادی به کشورهای منطقه، مانند سری لانکا و برمه علاقه نشان می دهد.

در این میان، چین از دیر باز به اقدام هند در دادن

پناهندگی به دالایی لاما، رهبر روحانی تبت، معترض بوده است.

کشته شدن گزارشگر تلویزیون عراق در بغداد

یک روزنامه نگار برجسته تلویزیون دولتی عراق  روز سه شنبه هنگام رانندگی در غرب بغداد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

رسانه های محلی گزارش می دهند  تیراندازان ناشناس «ریاض السرایی» را در یک تیراندازی از درون اتومبیل در ناحیه «الحارثیه»  کشتند. او یکی از گویندگان اصلی  تلویزیون العراقیه بود و به عنوان یک مقام شهرداری در ناحیه «شولا» در بغداد نیز کار می کرد.

سرایی از سال ۲۰۰۵ مجری برنامه های سیاسی و مذهبی بود.

گروه های طرفدار آزادی مطبوعات می گویند  از سال ۲۰۰۳ دست کم ۱۳۹ گزارشگر در عراق کشته شده اند. سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه ای قتل «سرایی» را یک «هدف از پیش تعیین شده» نامید، و مقامات عراقی را به یافتن مسئولان فراخواند و گفت بی مجازات ماندن قتل، موجب تاسف خواهد بود. 

گروه وابسته به القاعده مسئولیت حمله مرگبار در عراق را بر عهده می گیرد

یک گروه وابسته به القاعده مسئولیت حمله روز یکشنبه به یک پایگاه ارتش عراق را، که ۱۲ کشته و ۳۶ زخمی بر جا گذاشت، بر عهده گرفته است.

حکومت اسلامی عراق در یک بیانیه اینترنتی در روز سه شنبه گفت پنج بمب گذار انتحاری حمله به ستاد فرماندهی «روصافه» را انجام دادند.

پلیس عراق گفت مهاجمان حمله را با منفجر کردن یک مینی بوس پر از مواد منفجره در کنار در عقب پایگاه آغاز کردند. برخی از آنها سپس جلیقه های انتحاری خود را منفجر کردند، در حالی که دیگران در تیراندازی با نیروهای امنیتی کشته شدند.

ارتش آمریکا گفت سربازان آمریکایی به درخواست ارتش عراق به خنثی کردن بمب ها کمک کردند و در جریان نبرد، پوشش هوایی و زمینی برای نیروهای عراقی فراهم آوردند. در حمله پنج سرباز عراقی کشته شدند.

جمهوری اسلامی می گويد حق ایران است که بازرس های خود را انتخاب کند

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران می گوید کشورش حق دارد بازرسانی را که بر تاسیسات اتمی آن نظارت دارند انتخاب کند.

خبرگزاری ایسنا روز سه شنبه به نقل از علی اکبر صالحی گفت ایران دو بازرس را که به گفته او گزارش های نادرستی به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داده اند، رد کرده است.

جداگانه، رسانه های دولتی می گویند رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه اظهار داشت مسائل سیاسی در تدوین گزارش آژانس دخالت داشته است.

در گزارش گفته می شود اعتراضات «پیاپی» ایران به انتصاب بازرسان، کار آژانس را مختل می کند. آژانس همچنین گفت ایران در دو سال گذشته حاضر نشده است به پرسش هایی درباره فعالیت های اتمی فاش نشده احتمالی، از جمله تهیه کلاهک اتمی برای موشک، پاسخ دهد.

با این حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعای تهران را که دو نفر از بازرسان آن گزارش های نادرست ارائه دادند تکذیب کرد.

در واشنگتن، سخنگوی کاخ سفید گفت گزارش آژانس «ناراحت کننده» است و نشان می دهد ایران هنوز سعی دارد به توانایی تولید تسلیحات اتمی دست پیدا کند.

گزارش حاکی است در مناطقی که به بازرسان اجاده داده شد به آنها دسترسی پیدا کنند، پیشرفت کند اما مداومی در تولید اورانیوم با غنای پایین جریان دارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران در سال ها اخیر ۲/۸ تن اورانیوم با غنای پایین در تاسیسات نطنز تولید کرده است، که یک افزایش ۱۵ درصدی را در موجودی اورانیوم از ماه مه نشان می دهد و برای ساختن نزدیک به دو بمب کافی است.

در این میان، چین از ایران خواسته است با آژانس بین المللی کاملا همکاری کند. روز سه شنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از تهران خواست جامعه بین المللی را از صلحجویانه بودن برنامه اتمی خود مطمئن کند.

پتریوس: طرح سوزاندن قرآن سربازان آمریکایی را به خطر می اندازد

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان می گوید برنامه یک کلیسای آمریکایی برای آتش زدن نسخه های قرآن در روز ۱۱ سپتامبر می تواند سربازان آمریکایی را به خطر بیاندازد و به تلاش های جنگی در افغانستان صدمه بزند.

ژنرال دیوید پتریوس روز سه شنبه هشدار داد که سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان «دقیقا عملی است که طالبان از آن برای مقاصد تبلیغاتی استفاده خواهند کرد»، و می تواند بر احساسات ضد آمریکایی نه فقط در افغانستان بلکه در سراسر جهان اسلام دامن بزند.

کلیسای انجیلی کوچکی در ایالت فلوریدا در جنوب شرقی آمریکا، می گوید قصد دارد به مناسبت سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، نسخه های قرآن را بسوزاند. دولت اجازه چنین کاری را نداده است، اما کلیسا قول داده است طرح خود را به هرحال عملی کند.

سفارت آمریکا در کابل نیز قصد کلیسا را محکوم کرد و گفت دولت آمریکا به هیچ وجه بی احترامی به اسلام را نمی پذیرد.

به گفته سفارت، نسبت به تلاش های آگاهانه برای اهانت به اعضای گروه های مذهبی یا قومی «عمیقا نگران» است.

روز دوشنبه صدها افغان به خیابان های کابل ریختند و به برنامه کلیسا اعتراض کردند. معترضین در حالی که در مقابل مسجدی جمع شدند، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

روز شنبه، اعتراضات مشابهی در برابر سفارت آمریکا در جاکارتا، پایتخت اندونزی، برپا شد.

ایران: سنگسار یک مساله حقوق بشری نیست

ایران می گوید کشورهای خارجی نباید مساله زنی را که به سنگسار محکوم شده است به یک مقوله حقوق بشری تبدیل کنند.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه گفت اگر آزاد ساختن قاتلان یک مساله حقوق بشری باشد، آنگاه آن کشورها باید تمام قاتلان خود را از زندان آزاد کنند.

او گفت پرونده هنوز در دست بررسی است، اما دوستان و خانواده سکینه محمدی آشتیانی گفتند آنها از آن بیم دارند که حکم اعدام او به زودی اجرا شود.

پسر خانم آشتیانی و یکی از وکلای او گفتند مدت توقف اجرای احکام مرگ که در ماه رمضان رعایت شد، در پایان این هفته منقضی می شود. خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از وکیل سکینه آشتیانی می گوید حکم سنگسار ممکن است هر لحظه اجرا شود.

ماجرای سکینه محمدی آشتیانی خشم بین الملی را برانگیخته است. خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا، روز سه شنبه گفت او از شنیدن محکومیت به وحشت افتاده، و آن را «بربریتی که در کلام نمی گنجد» نامید.

برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، روز دوشنبه گفت او برای نجات سکینه آماده است هر اقدامی را که لازم باشد انجام دهد، از جمله به تهران برود. کوشنر مجارات سنگسار را «اوج بربریت» نامید.

روز یکشنبه، واتیکان امکان استفاده از دیپلماسی پشت پرده را برای نجات سکینه مطرح ساخت.

کشته شدن سرباز ناتو در جنوب افغانستان

به گفته ناتو می گوید یکی از سربازان آن در حمله شورشیان در جنوب افغانستان کشته شد.

وزارت دفاع مجارستان می گوید یک سرباز مجار که دو هفته پیش در جریان حمله شورشیان به یک کاروان ناتو در جنوب افغانستان مجروح شد، روز سه شنبه درگذشت. 

در حالی که آخرین نفرات ۳۰ هزار سرباز اضافی آمریکا برای جنگ با شورش طالبان وارد منطقه می شوند، خشونت شدت گرفته است.

روز دوشنبه، یک مقام ناتو در بروکسل گفت ممکن است دو هزار سرباز بیشتر اتحادیه به درخواست ژنرال پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، به آنجا اعزام شوند.

اگر این پیشنهاد تصویب شود، سربازان به حدود ۱۴۰ هزار نفر نیروهای بین المللی در کشور خواهند پیوست.

مقام ناتو روشن نساخت کدامیک از ۲۸ عضو ناتو سربازان جدید را خواهد فرستاد، اما یادآور شد نزدیک به نیمی از نیروی درخواستی، مربیانی برای نیروهای امنیتی افغانستان خواهند بود.

در این میان، در جنوب افغانستان، مقامات تایید کردند روز دوشنبه شورشیان، یک مقام محلی را در ایالت بغلان کشتند.

در خشونتی دیگر، ناتو گفت روز دوشنبه در حمله شورشیان به یک پاسگاه ناتو در ایالت پکتیا سه کودک افغان جان سپردند و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در لندن روز سه شنبه گفت هدف به وجود آوردن یک افغانستان امن و با ثبات، بسیار جاه طلبانه است. به گفته این موسسه، جامعه بین المللی باید بجای آن توجه خود را بر تلاش برای مهار تهدید تروریسم از سوی القاعده و طالبان در پناهگاه های امن در امتداد مرز افغانستان و پاکستان متمرکز کند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر