سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

گروگان های سابق آمريکائی ايران گردهم جمع می شوند

کانزاس سيتی استار، همزمان و همراه با بسياری ديگر از روزنامه های آمريکائی يک گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس را نقل می کند که برنامه گردهم آئی مجدد گروگان های پيشين آمريکائی در ايران، و اين بار در سی امين سالگرد آزاد شدنشان، موضوع اصلی آن است.

اين گزارش با يادآوری لحظاتی از بازگشت باری روزن (Barry Rosen) يکی از گروگان ها به آمريکا آغاز می شود، که به محض رسيدن به فرودگاه، همسر و دو فرزند خردسالش را در پايان يک دوره اسارت ۴۴۴ روزه در آغوش می گيرد، و بعد همراه با ديگر اسيران آزاد شده، سوار براتوبوس، از جاده ای مزين به روبان های زرد مظهرهم بستگی و آرزوی آمريکائيان برای آزادی آنان، درميان جمعيتی که فرياد آمريکا، آمريکا سرداده بودند، راهی وست پوينت (West Point) محل استقرار قديمی ترين و معتبرترين دانشکده افسری آمريکا در حومه نيويورک می شود.

آقای روزن، اکنون پس از گذشت ۳۰ سال جزو گروگان های سابقی است که به دعوت اين دانشکده افسری به صحنه آزادی تاريخی شان در روز بيستم ژانويه ۱۹۸۱ بازمی گردد تا در ديداری که يادآور دوستی ها و صميمت ها وهم بستگی هایشان خواهد بود، خاطرات و نتيجه گيری های خود را با دانشجويانی درميان بگذارند که در ايام اسارت آنان هنوزمتولد نشده بودند.

افراد درگير در ماموريت نافرجام نظامی برای آزاد سازی گروگان ها نيز که سقوط يک هلی کوپتر منجر به کشته شدن هشت نفر از آنان شد، به آئين های خصوصی اين گردهم آئی دعوت شده اند.

آقای روزن، که هنگام گروگان گيری وابسته مطبوعاتی سفارت آمريکا در تهران بود، می گويد حرف زدن در باره دوران اسارتش را، گرچه گاه بسيار دردناک است، بدان جهت مهم و ضروری می داند که مردم، و حتی خود او بتوانند چون و چرای وقايعی را که رخ داد درک کنند.

آقای روزن می گويد ايران هميشه وهمه جا با من خواهد بود.

تردید آمریکا در خروج از عراق

جو بايدن، معاون ريیس جمهوری ایالات متحده که برای بررسی آينده خروج نيروهای آمريکا در عراق به سر می برد پس از ملاقات با نوری المالکی نخست وزير، در اربیل با مسعود بارزانی، ریيس منطقه خودمختار کردستان عراق به گفت و گو نشست.

سفر جو بايدن به عراق، از زمان تشکيل دولت جديد آن کشور تاکنون، نخستين ديدار يک مقام رسمی آمريکا از عراق است. آقای بایدن پس از دیدار از پاکستان و افغانستان به عراق رفته است. معاون ريیس جمهوری آمریکا در هفتمین سفر خود به عراق از سربازان آمریکایی مستقر در آن کشور هم دیدار کرده است. تردید در مورد خروج همه نیروهای نظامی ایالات متحده از عراق که باید بر اساس پیمان امنیتی دو کشور تا پایان سال جاری مسیحی انجام شود محور گفت و گوهای معاون رییس جمهوری آمریکا را شامل می شد. در حالی که فرمانده نیروهای عراق گفته بود با توجه به وضعيت امنيتی موجود این کشور لازم است بخشی از نيروهای نظامی آمريکا باقی بمانند ولی یکی از دستیاران آقای بایدن تصریح کرده دولت عراق چنین درخواستی را مطرح نکرده است. نوری المالکی، نخست وزیر عراق تحت فشار شیعیان تندرو آن کشور اشاره بر این داشته که مایل است نیروهای آمریکایی در موعد مقرر آن کشور را ترک کنند.

آقای بایدن با اشاره به امنیت عراق در گفت و گو با سربازان آمریکایی گفت «ایالات متحده ممکن است آموزش سربازان عراقی و تامین تجهیزات نظامی آنان را حتی پس از سال ۲۰۱۱ به عهده گیرد.» با وجود تشکيل دولت جديد عراق خشونت و چالش های امنیتی همچنان در آن کشور ادامه دارد.

هیلاری کلینتون: آمریکا در جستجوی همکاری با چین است

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید روابط آمریکا و چین با امیدها و چالش های عمده ای همراه است.

خانم کلینتون این نظر را روز جمعه در سخنانی در واشنگتن پیشاپیش سفر هو جیانتائو، رییس جمهوری چین به آمریکا ابراز داشت و گفت واشنگتن قصد دارد رابطه ای «مثبت، همراه با همکاری و فراگیر» را با چین دنبال کند و افزود برای موفقیت، دو طرف همچنین باید درباره اختلافاتشان صادق باشند.

وی افزود حقوق بشر یکی از حوزه هایی است که در آن  دو کشور اختلافاتی اساسی دارند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا هفته آینده میزبانی رییس جمهوری چین را بر عهده خواهد داشت. افزون بر حقوق بشر، انتظار می رود دو رهبر درباره مجموعه ای از مسائل مورد اختلاف از جمله کره شمالی و تجارت بحث کنند.

پیشتر در اوائل هفته، وزیر خزانه داری آمریکا از چین خواست به اصلاح سیاست پولی و تجارتی خود شتاب بخشد. آمریکا از دیر باز شکایت داشته است که چین به گونه ای غیر منصفانه نرخ ارزی خود را به سود شرکت های چینی تعدیل می کند.

برای چین، تایوان یک مقوله عمده اختلاف با آمریکا است. چین تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند و گزینه استفاده از زور را در صورتی که تایپه اعلام استقلال کند باز نگاهداشته است. آمریکا با فروش اسلحه به تایوان و دادن قول دفاع از آن، پکن را خشمگین ساخته است. 

اعتراض به شرایط اقتصادی در اردن

در امان، پایتخت و دیگر شهرهای اردن هزاران نفر به بالا رفتن هزینه زندگی اعتراض کرده اند.

تظاهر کنندگان روز جمعه در حالی که پلاکاردهایی در دست داشته و علیه دولت شعار می دادند، از سمیر الرفاعی نخست وزیر خواستند استعفا دهد.

اعتراضات به رغم تصمیم دولت به کاهش قیمت های کالاهای اساسی و برخی از انواع سوخت در روز سه شنبه صورت می گیرد.

تظاهرات را جنبش چپگرای اجتماعی اردن ترتیب داده و دیگر گروه های اپوزیسیون و اتحادیه های بازرگانی از آن پشتیبانی کرده اند.

بازگشت سعد حریری به لبنان

سعد حریری، نخست وزیر لبنان پس از رایزنی با رهبران آمریکا، فرانسه و ترکیه درباره سقوط دولت خود به بیروت بازگشته است.

آقای حریری روز جمعه، دو روز پس از آن که اعضای حزب الله در پارلمان و متحدانشان استعفا دادند وارد بیروت شد. آنان به تحقیقاتی که با پشتیبانی سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین در سال ۲۰۰۵ جریان دارد، معترض بودند.

گزارش های رسانه ها حاکی است که پیگردهای دادگاه سازمان ملل متحد احتمالا اعضای حزب الله را شامل خواهد شد. حزب الله هرگونه درگیری در ترور حریری را تکذیب می کند.

سعد حریری روز چهارشنبه، زمانی که ۱۱ عضو اپوزیسیون از کابینه ۳۰ نفری او خارج شدند، در واشنگتن با پرزیدنت اوباما به گفت و گو نشسته بود.

میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان روز دوشنبه رایزنی با بلوک های پارلمانی را برای تعیین نخست وزیر جدید آغاز خواهد کرد . او روز پنحشنبه از حریری خواست تا تشکیل کابینه به عنوان نخست وزیر موقت عمل کند.

اعضای حزب الله روز پنجشنبه گفتند نامزدی سعد حریری برای رهبری دولت جدید «غیر قابل قبول» است. بر اساس قوانین لبنان، نخست وزیر باید سنی، رییس جمهوری مسیحی و رییس پارلمان شیعه باشد.

وزیر دفاع آمریکا: دیپلماسی با کره شمالی امکان پذیر است

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا می گوید مذاکرات شش جانبه درباره برنامه اتمی کره شمالی می تواند زمانی که پیونگ یانگ به اقدامات تحریک آمیز پایان دهد و توافق های گذشته را رعایت کند از سر گرفته شود.

گیتس این موضوع را روز جمعه در سئول پایتخت کره جنوبی در ملاقات با کیم کوان – جین وزیر دفاع کشور عنوان کرد. انتظار می رفت آنها درباره تنش های جاری در شبه جزیره کره گفت و گو کنند.

آقای کیم گفت سئول تحریکات بیشتری را از کره شمالی انتظار دارد و جنوب باید از موضع قدرت پاسخ دهد. اما وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت تعامل دیپلماتیک با کره شمالی ممکن است، به شرط این که اقدامات رژیم نشان دهد مذاکرات آینده می تواند سازنده باشد یا با حسن نیت انجام گیرد.

گیتس همچنین با لی میونگ - باک رییس جمهوری کره جنوبی ملاقات کرد و گفت دیپلماسی می تواند با مذاکرات مستقیم بین شمال و جنوب کره آغاز شود.

رییس جمهوری کره جنوبی خواهان همکاری بیشتر بین واشنگتن و سئول درباره برنامه اتمی کره شمالی، با هدف حل آن در سال جاری شد.

سال ۲۰۱۲ یکصدمین سال تولد کیم ایل – سونگ بنیان گذار کره شمالی است. پیونگ یانگ گفته است ۲۰۱۲ سالی است که کره شمالی به کشوری نیرومند و غنی تبدیل خواهد شد.

مذاکرات شش جانبه در مورد برنامه اتمی کره شمالی از اواخر ۲۰۰۸ متوقف شده است.

وزیر دفاع کره جنوبی به خبرنگاران گفت کشور او در پی حمله توپخانه ای مرگبار به جزیره یئون پیونگ در ماه نوامبر و غرق یک کشتی جنگی کره جنوبی در مارس گذشته، که در جریان آن ۴۶ ملوان کشته شدند، می ترسد کره شمالی به تحریکات نظامی بیشتری دست بزند.

پیونگ یانگ هرگونه مداخله ای در غرق کشتی جنگی را تکذیب می کند.

توقف گیتس در سئول آخرین مرحله سفر او به سه کشور منطقه است. او پیشتر از پکن و توکیو دیدن کرده بود. گیتس بامداد جمعه در سخنانی در توکیو اظهار داشت که رهبری غیر نظامی چین کنترل ارتش را در دست دارد، علیرغم نشانه های روشن که حاکی است رهبران چین ازاقدام ارتش در آزمایش یک جت رزمی جدید رادار گریز بی اطلاع بودند.

گیتس همچنین گفت ژاپن و ایالات متحده آمریکا باید برای پاسخگویی به تهاجم فزاینده چین و تهدید های احتمالی کره شمالی، وضعیت نظامی خود را بررسی کنند.

گسترش اعتراض های خشونت آمیز در تونس

در ادامه نا آرامی ها در پایتخت تونس ۱۳ تن دیگر کشته شده اند، در همین حال پلیس برای متفرق ساختن معترضینی که خواهان استعفای رییس جمهوری هستند به گاز اشک آور متوسل شد.

مسئولان بیمارستان گفته اند شامگاه پنجشنبه، پس از آن که زین العابدین بن علی در تلاش برای متوقف ساختن شورش مرگبار امتیازاتی را برای معترضین اعلام کرد، ۱۳ تن کشته شدند.

مرگ ۱۳ نفر رسما تایید نشده و این رقم افزون بر ۲۳ نفری است که دولت گزارش داده است. گروه های طرفدار حقوق بشر می گویند شمار کشته شدگان به مراتب بالاتر است.

شاهدان گفتند روز جمعه صدای تیر اندازی هایی در نزدیکی وزارت کشور شنیده شد. پلیس همچنین به سوی معترضین گاز اشک آور شلیک کرد و به گفته خبرنگار صدای آمریکا افراد پلیس به ضرب و شتم برخی از آنها دست زدند.

معترضین، که شمار آنها هزاران نفر گزارش شده است، روز جمعه با پلاکاردهایی در دست و در حالی که شعار می دادند در برابر ساختمان وزارت کشور جمع شدند.

روز پنجشنبه بن علی وعده های بسیاری برای اصلاحات سیاسی و رسانه ای داد و گفت او در پایان دوره ریاست جمهوری اش در سال ۲۰۱۴ کنار خواهد رفت.

رییس جمهوری تونس همچنین به نیروهای امنیتی دستور داده به استفاده از اسلحه گرم علیه تظاهرکنندگان پایان دهند و از قیمت های شکر، شیر، نان و کالاهای دیگر کاسته شود.

اقدامات جدید با این حال، اعتراض ها را که بر سر بالا بودن نرخ بیکاری و قیمت های مواد غذایی برپا شده، کاهش نداده است.

روز جمعه همچنین نماینده تونس در آژانس فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد – یونسکو – استعفا داد. وی به نا آرامی ها استناد کرد اما توضیح بیشتری نداده است.

رییس جمهوری پاکستان با رییس جمهوری آمریکا ملاقات می کند

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان امروز، جمعه، در کاخ سفید با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ملاقات می کند.
سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفت انتظار می رود مذاکرات دو رهبر بر کوشش های پاکستان در نبرد با تروریسم، علاقه مشترک به اصلاحات اقتصادی و حمایت از دمکراسی متمرکز باشد.
زرداری برای شرکت در مراسم یادبود ریچارد هالبروک فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان، که ماه پیش ناگهان درگذشت، به واشنگتن آمده است.
هر دو رویداد به روی خبرنگاران بسته خواهد بود، با این حال انتظار می رود کاخ سفید بیانیه ای درباره مذاکرات زرداری و پرزیدنت اوباما صادر کند.
دیدار زرداری حدود یک ماه پس از انتشار ارزیابی دولت اوباما درباره استراتژی جنگ در افغانستان و نیز یک بحران سیاسی عمده در پاکستان، که دولت ائتلافی را به سقوط نزدیک کرد، صورت می گیرد.
مقامات پاکستان می گویند زرداری پیش از آن که رهسپار آمریکا شود با تمام رهبران اوپوزیسیون تماس گرفت و آنها را از سفر خود آگاه ساخت. این اقدام پس از آن که جنبش قومی متحده اعلام کرد از ائتلاف خارج می شود، حرکتی در جهت تثبیت فضای سیاسی پاکستان دیده می شود.
جنبش بر سر اصلاحات مالیاتی، افزایش بهای سوخت و کوشش برای بهبود امنیت با دولت در تضاد بود، و پس از آن که یوسف رضا گیلانی نخست وزیر قول داد قیمت های سوخت را به سطح قبلی باز گرداند موافقت کرد دوباره به دولت ملحق شود.
روز چهارشنبه جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در اسلام آباد با زرداری و رهبران دیگر ملاقات کرد، و بار دیگر از آن ها خواست با افراط گرایی مذهبی رو به گسترش در پاکستان مبارزه کنند.

کره شمالی، موضوع اصلی ملاقات ها در ژاپن بود

وزیر دفاع آمریکا می گوید کره جنوبی حق دارد هر حمله جدید کره شمالی را تلافی کند، اما او در تلاش است از چنین اقدامی پیشگیری کند.

رابرت گیتس این نظر را روز پنجشنبه در پی دیداری با مقامات ارشد ژاپن در توکیو ابراز داشت.

آقای گیتس که روز جمعه به سئول می رود، در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا با حملات هوائی کره جنوبی به شمال مخالفت خواهد کرد، گفت هر کشوری حق دارد «از خود در برابر حمله بی دلیل دفاع کند.» اما گفت تمرکز مذاکرات او در چین و ژاپن «جلوگیری از وقوع عمل تحریک کننده دیگری بوده است.»

از زمان حمله مرگبار کره شمالی به یک جزیره کره جنوبی در ماه نوامبر، آمریکا سعی داشته است ژاپن را تشویق کند نقش بزرگتری در دفاع از کره جنوبی بازی کند. وزیر دفاع ژاپن برای بحث درباره توافق های همکاری نظامی این هفته به سئول رفت. از زمان پایان حکومت استعماری ژاپن در سال ۱۹۴۵، این نخستین بار است که چنین توافق هایی صورت می گیرد.

دیپلمات هایی از آمریکا، ژاپن و کره جنوبی همچنین درباره شرایط موافقت با از سرگرفته شدن مذاکرات شش جانبه درباره برنامه اتمی کره شمالی بحث کرده اند. پیونگ یانگ سال پیش مذاکرات را قطع کرد، اما به تازگی خواهان از سرگیری گفت و گو ها شده است. چین و روسیه نیز با مذاکرات موافق هستند.

رابرت گیتس روز پنجشنبه بار دیگر از کره شمالی دعوت کرد پیش از آن که مذاکرات بتواند از سر گرفته شود، با برداشتن گام های قاطع، جدی بودن خود را به پایان برنامه های اتمی و موشکی اش نشان دهد. روز پیش از آن در پکن، گیتس گفت پیونگ یانگ می تواند با اعلام توقف در برنامه های اتمی و موشکی، حسن نیت خود را ثابت کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در توکیو با نخست وزیر، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ژاپن ملاقات کرد. گزارش های رسانه های ژاپن حاکی است که «نائوتو کان» نخست وزیر از گیتس به دلیل حمایت آمریکا از کشور او در جریان یک اختلاف دیپلماتیک با چین در سال گذشته سپاسگزاری کرده است.

ژنرال شارپ: آمريکا و متحدان توانايی آنرا دارند که جايگاه های موشکی کره شمالی را منهدم کنند

 
 
 
 
 

يک فرمانده بلندپايه ارتش آمريکا می گويد آمريکا و متحدان واشنگتن قادرند جايگاههای موشکی کره شمالی را نابود کنند.

ژنرال والتر شارپ فرمانده نيروهای آمريکا در کره جنوبی در يک گفتگوی تلويزيونی اظهار داشت که واشنگتن و متحدان آمريکا می بايست برای بازداری حمله کره شمالی، آماده باشند.

در همين حال ژنرال شارپ اضافه کرد که اگر بازدارندگی حمله کره شمالی اثربخش نباشد ائتلاف بايد آماده باشد که به حمله پاسخ دهد.

فرمانده نيروهای آمريکا در کره جنوبی می گويد چنين تدارکی مستلزم آنست که به کره شمالی اجازه داده نشود بتواند موشک های بالستيک، باز گردد.

ژنرال شارپ می گويد که هيچ اقدامی را از سوی کره شمالی مشاهده نکرده است که دال بر آن باشد که آن کشور قصد داشته باشد از برنامه اتمی خود دست بردارد يا که به ميز گفتگو، رجعت کند.

رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا اين هفته در چين گفت که در پنج سال آينده انتظار می رود کره شمالی موشکی در اختيار داشته باشد که بتواند ايالات متحده آمريکا را هدف بگيرد.

کره شمالی تاکنون سه موشک بالستيک را که مجهز به سلاح اتمی بوده اند، مورد آزمايش قرار داده است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر