سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

زنان در ايران مجددا هدف مبارزه با بدحجابی قرارگرفته اند

واشينگتن پست زيرعنوان "مقامات ايران توقيف زنان را برای لباس نامناسب شدت داده اند" می نويسد مقامات ايران گشت زنی پليس در پايتخت برای توقيف زنانی که پوشش آنان را نامناسب تشخيص بدهند شروع کرده اند. عمليات عليه "بد حجابی و ديگر نشانه های مدرنيت هنگامی انجام ميگيرد که مخالفان دولت به مناسبت سالگرد انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری خواستار تجمع و تظاهرات شده اند، و منتقدين ميگويند سرکوبی ها موجب تشديد نارضائی ميشود.

اما تندروها "بدحجابی" را يک مسئله امنيتی ميدانند، و ميگويند "بی بند وباری اخلاقی" جمهوری اسلامی را از درون تهديد ميکند.

وزيرکشورقول داده است برنامه موسوم به عفاف را از مهد کودک تا سطح خانواده ها برای ترويج حجاب به اجرا بگذارد، هرچند که جزئيات روشن نيست. پليس تهران زنان را برای پوشيدن مانتوی کوتاه، يا حجاب نامناسب، وحتی زياد برنزه بودن، توقيف ميکند. شاهدان از جريمه هائی معادل ۸۰۰ دلار برای پوشيدن لباس هائی که نامناسب تشخيص داده شود خبرميدهند.

بعضی ها در تهران ميگويند اقدامات جديد بخشی ازبرنامه دولت برای ارعاب در آستانه سالگرد انتخابات درماه جاری است. نفوذ تندروها پس ازاين انتخابات که به ماهها تظاهرات ضد دولتی منجر شد، و رهبران شاهد بزرگترين تهديد عليه نظام طی چند دهه اخير بودند، بيشترشده است.
 
نيويورک تايمز زير عنوان "ايران برای خنثی کردن اعتراض ها پيش از سالگرد انتخابات وارد عمل شده است" می نويسد مقامات در ايران برای خنثی کردن هرگونه اعتراض در سالگرد انتخاباتی مورد اختلاف، استقرار دست کم دو ميليون بسيجی در تهران، توقيف مجدد فعالان ناراضی مرخص شده از زندان، واجرای قاطع ممنوعيت های مربوط به اختلاط جنسيت در اماکن عمومی و لباس های غير اسلامی برای زنان را تدارک ديده اند.

استقراربسيجی ها، که در روزهای اخير توسط خبرگزاری های ايران گزارش ميشود، و تصميمات ديگر، که وب سايت های ايرانی متعلق به ناراضيان، و شاهدان از طريق تماس های تلفنی گزارش دهنده آنها هستند، کمتر از دوهفته پيش از سالگرد انتخابات مورد اختلاف و منجربه گزينش مجدد محمود احمدی نژاد به مقام رياست جمهوری رخ ميدهد.

منوچهر متکی: وضع تحریم های جدید علیه ایران اساسی برای مناقشه فراهم می آورد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است که هر حرکتی بسوی وضع تحریم های بین المللی علیه ایران، شالوده ای برای مناقشه فراهم خواهد آورد.

منوچهر متکی روز چهارشنبه در سخنانی در جلسه یک گروه سیاسی در بروکسل، پایتخت بلژیک، گفت قطعنامه جدید معامله تهران با ترکیه و برزیل را برای ارسال ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم به خارج در برابر دریافت سوخت، «خواهد کشت.»

متکی همچنین گفت برای حل اختلاف اتمی ایران دو گزینه وجود دارد.

یکی بر همکاری و افزایش اعتماد استوار است، دیگری بر منازعه.

او همچنین گزینه غنی سازی اورانیوم در داخل ایران را، حتی اگر معالمه با برزیل و ترکیه اجرا شود، رد نکرد.

پنج عضو دائمی شورای امنیت - ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه - پیش نویس قطعامنه ای را برای وضع چهارمین دور تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بدلیل خودداری از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم، تصویب کرده اند.

حضور متکی در کنفرانس بروکسل با اعترض گروه کوچکی از قانونگذاران اتحادیه اروپا، که عکس هایی ندا آقا سلطان را در دست داشتند، روبرو شد.
 
در همین حال، در خارج از محل برگزای کنفرانس گروهی از ایرانیان تظاهراتی علیه جمهوری اسلامی برپا کردند.

وزیر کشور پاکستان: طالبان برای حمله به پنجاب آماده می شوند

وزیر کشور پاکستان هشدار می دهد طالبان در استان پنجاب قدرت می گیرد و برای حمله آماده می شود.

رحمان ملک روز چهارشنبه در یک جلسه توجیحی با قانونگذاران در اسلام آباد گفت او بر این باور است که طالبان پنجابی بزودی حمله خواهد کرد و از دولت محلی پنجاب خواست اقدامی بعمل آورد.

مالک همچنین گروه تروریست پاکستانی لشکر طیبه را مسئول سلسله حملاتی، از جمله به دو مسجد متعلق به اقلیت مذهبی احمدی در لاهور، که بیش از ۹۰ تن را کشت، دانست.

مقامات امنیتی پاکستان دست کم چهار مظنون مرتبط با شبه نظامیانی را که به مساجد حمله کردند، دستگیر کرده اند.

ترکیه می خواهد در مورد حمله اسراییل به کشتی های حامل کمک تحقیقات بین المللی صورت گیرد

قانونگذاران در پارلمان ترکیه از دولت خواسته اند در پی حمله مرگبار کماندوهای اسراییلی به ناوگان کشتی های حامل کمک برای غزه، در مناسبات سیاسی، اقتصادی و نظامی با اسراییل باز نگری کند.

قانونگذاران روز چهارشنبه بیانیه ای تصویب کردند که حمله را نقض آشکار مقررات سازمان ملل متحد و نیز قوانین بین المللی می نامد.


پیشتر، وزیر امور خارجه ترکیه می گوید کشور او می خواهد یک کمیسیون بین المللی برای تحقیق درباره حمله مرگبار اسراییل به ناوگان کشتیهای حامل کمک به غزه تشکیل شود.

احمد داووت اوغلو، این موضوع را روز چهارشنبه در آنکارا و دو روز پس از آن عنوان کرد که چهار شهروند ترکیه درحمله که خشم بین المللی را علیه اسراییل برانگیخته است، کشته شدند. مقامات ترکیه بارها خواهان تحقیقاتی مستقل شده اند، در حالی که آمریکا می گوید از تحقیقات داخلی اسراییل حمایت می کند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه صحبت کرد. و بنا به بیانیه کاخ سفید، همدردی عمیق خود را با مردم ترکیه ابزار داشت و بر اهمیت یافتن راه های بهتری برای رساندن کمک های انسان دوستانه به غزه بدون تضعیف امنیت اسراییل تاکید گذاشت.

ترکیه از اسراییل خواسته است به محاصره نوار غزه پایان دهد.

نیکاراگوئه در اعتراض به حمله مرگبار مناسبات دیپلماتیک خود با اسراییل را قطع کرد.
 
روسیه و اتحادیه اروپا روز سه شنبه مشترکا خواهان تحقیقاتی مستقل شدند، و جداگانه توسل اسراییل به نیروی مرگبار را محکوم کردند.

اسراییل گفته است سربازان برای دفاع از خود تیراندازی کردند.

طالبان «جرگه صلح» در کابل را هدف گرفتند

حامد کرزی رييس جمهوری افغانستان امروز، چهارشنبه، در کابل پايتخت آن کشور ميزبان يک گردهمايی سنتیِ سه روزه موسوم به جرگه بود که در داخل چادر بزرگی در محوطه دانشگاه پلی تکنيک کابل برگزار شد.

هنگام سخنرانیِ آقای کرزی برای نمايندگان دو موشک در نزديکی محلِ گردهمايی به زمين اصابت کرد و صدای تيراندازی، انفجار و هليکوپترها در سراسر کابل شنيده شد. آقای کرزی به سخنرانی خود برای نمايندگان ادامه داد و بعد از پايان سخنرانی با يک وسيلۀ نقليۀ ضد گلوله محل جلسه را ترک کرد.

سخنگوی دولت افغانستان گفت مأموران امنيتی دو بمبگذار انتحاری را که برقع پوشيده بودند و ميخواستند وارد محل جرگه شوند، هدف قرار داده و کشتند و سومين بمبگذار انتحاری را نيز دستگير کردند.

مقامات طالبان مسؤليت انفجارها را به عهده گرفته اند. طالبان به اين جلسه دعوت نشده بودند.

آقای کرزی از بيش از ۱۶۰۰ نفر از رهبران مذهبی، قبايل و ولايت های آن کشور به استثنای رهبران گروه های اسلامی تندرو دعوت کرده بود تا با پيدا کردن راه صلحی بتوانند به جنگ نُه ساله در آن کشور، خاتمه دهند.

رهبران گروهای اسلامی تندرو گفته اند تا زمانيکه نيروهای خارجی خاک افغانستان را ترک نکنند آنها در هيچ کنفرانس صلحی، شرکت نخواهند کرد.

روز گذشته گروه طالبان شرکت کنندگان در اجلاس جرگه را متهم به وابستگی به نيروهای خارجی و دولت افغانستان کرد. طالبان همواره حکومت افغانستان را يک دولت دست نشانده خوانده است.

گروه اسلامی تندرو ديگری بنام حزب اسلام نيز کنفرانس کابل را بيهوده و شرکت کنندگان در جرگه را افراد منتخب دولت خواند.

عبدالله عبدالله وزير امور خارجه پيشين و رقيب انتخاباتی آقای کرزی در انتخابات رييس جمهوری گذشته نيز در کنفرانس سه روزۀ کابل، شرکت نکرد. او شرکت در جرگه را تحريم نکرده بود اما آنرا بر خلاف قانون اساسی افغانستان خواند.

سعيد محمد طاهر نماينده مهاجران افغان در ايران گفت مردم افغانستان قربانی تضاد بين دو حزب عمدۀ افغانستان هستند.

او افزود که ما در جرگه گرد آمده ايم تا با پيدا کردن راه صلحی مردم افغانستان را از جنگ نجات دهيم. او از دو حزب عمدۀ افغانستان خواست که به جنگ خاتمه دهند تا افغانستان در مسير صلح و پيشرفت قرار گيرد.

مارک سيدول نماينده ناتو جرگه را يک فرصت مهم تاريخی افغانستان توصيف کرد. آقای سيدول گفت که جامعه جهانی از اين کنفرانس حمايت ميکند و افزود که جرگه افغانستان را در مسير امنيت، صلح و پيشرفت قرار خواهد داد.

قرار بود رييس جمهوری افغانستان در جرگه طرح خود را برای صلح با طالبان مطرح سازد.

در همين حال روز سه شنبه نيروهای افغان با پشتيبانی نيروی سازمان آتلانتيک شمالی ناتو موفق شدند منطقه ای دوردست در ولايت نورستان را که هفته گذشته به اشغال طالبان در آمده بود، باز پس گيرند.

ناتو در بيانيه ای گفت نيروهای امنيتی توانستند بدون آنکه آسيب ببينند و يا حتی يک گلوله شليک کنند، اين منطقه را تحت کنترل خود درآورند. وزير کشور افغانستان نيز گفت اين عملياتِ موفق آميز سازماندهی و توانايی نيروهای افغان را حتی در مناطق دوردست، نشان می دهد.

از سوی ديگر مقامات افغان سرگرم تحقيقات پيرامون خبر مرگ مولانا فضل الله رهبر پاکستانی طالبان هستند که گفته می شود در يک درگيری در هفته گذشته در نورستان، کشته شد. رهبران طالبان ِ پاکستان ادعا می کنند فضل الله، زنده است.

کلينتون از اسرائيل خواست به دولت ها فوراً اجازۀ دسترسی به اجساد شهروندان و مجروحانشان را بدهد

 
 
 
 
 

شورای امنيت سازمان ملل متحد روز سه شنبه با انتشار بيانيه ای کشته شدن غير نظاميان در حملۀ نيروهای اسرائيلی به کشتی امداد غزه را محکوم کرد و خواهان تحقيق در اين مورد شد.

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا روز سه شنبه با تأکيد بر حمايت آمريکا از بيانيۀ شورای امنيت، از اسرائيل خواست به دولت ها فوراً اجازۀ دسترسی به اجساد شهروندان و مجروحانشان را بدهد. در عين حال خانم کلينتون از همۀ طرف های درگير مؤکداً خواست در واکنش های خود جانب احتياط را رعايت کنند. جرج ميچل فرستاده آمريکا به خاورميانه نيز قرار است برای گفتگو با مقامات اسرائيل و فلسطينيان به منطقه سفر کند.

احمد داوود اوغلو وزير امورخارجه ترکيه يک روز پس از حملۀ اسرائيل به کشتی حامل کمک به نوار غزه برای گفتگو با هيلاری کلينتون  وارد آمريکا شد.

آقای داوود اوغلو می خواهد آمريکا حملۀ اسرائيل را به کشتی حاملِ کمک به نوار غزه که طی آن ۹ نفر منجمله ۴ ترک  کشته شده اند، محکوم کند.

خشم جهانی از حملۀ اسرائيل دولت پرزيدنت اوباما را در چارچوب روابط با ترکيه با دشواری، مواجه کرده است. آمريکا به ترکيه که متحد اصلی ناتو ست به عنوان يک کشور مسلمانِ سکولار می نگرد که می تواند با شورشيان اسلام گرا مقابله کند. تيرگی در روابط ترکيه و آمريکا می تواند سياست خارجی آمريکا را با چالشی اساسی، مواجه کند.

روز سه شنبه همچنين فعالان صلح و حاميان فلسطينيان اعلام کردند قصد دارند کشتی امداد ديگری را به نوار غزه اعزام کرده و محاصره غزه را بشکنند.

در همين حال تظاهرات معترضان به اسرائيل برای دومين روز متوالی در نقاط مختلف جهان ادامه داشت. صدها نفر در آنکارا پايتخت ترکيه در مقابل منزل سفير اسرائيل جمع شده و شعار سر دادند. تظاهر کنندگان تُرک همچنين برای قربانيان حمله روز دوشنبه، نماز خواندند.

در طرابلس پايتخت ليبی جمعيت بزرگی از اعضاء گروه های جوانان و زنان دست به تظاهرات زده و از کشورهای عرب خواستند واکنش شديدی نسبت به اسرائيل، نشان دهند. صدها تظاهرکننده نيز در امان گرد آمدند. اعضاء گروه های اسلامی و چپ گرايی که در راه پيمايی امان شرکت داشتند در حال حمل پرچم های فلسطينی و ترکيه، شعارهای ضد اسرائيلی سر دادند.

تظاهرکنندگان در قاهره پايتخت مصر نيز روز سه شنبه بار ديگر به خيابان ها آمدند. همچنين حسنی مبارک رييس جمهوری مصر تنها کشور عربی که هم مرز نوار غزه است فرمان داد به منظور انتقال کمک های بشردوستانه به غزه نقطه مرزی رفح، باز شود. اتحاديه عرب نيز روز سه شنبه جلسۀ اضطراری برای بررسی حملۀ به کشتی امداد تشکيل داد و اسرائيل را محکوم کرد. عمرو موسی دبير کل اتحاديه عرب گفت اين اقدام اسرائيل از آنچه او غرور آن کشور توصيف کرد ريشه می گيرد. وی گفت اسرائيل خود را فرای قانون می پندارد.

در اندونزی و مالزی نيز معترضان دست به تظاهرات زدند. در اندونزی پرجمعيت ترين کشور مسلمان جهان تظاهرکنندگان در مقابل سفارت آمريکا در جاکارتا جمع شده و حمايت آمريکا از اسرائيل را محکوم کردند. در مالزی نيز حدود چهارصد تظاهرکننده با جمع شدن در مقابل سفارت آمريکا خواهان تنبيه اسرائيل شدند.

رهبران استراليا و روسيه نيز روز سه شنبه به جمع ديگر رهبرانی پيوستند که حملۀ اسرائيل به کشتی امداد غزه را محکوم کرده اند.

چين از ايران خواست با آژانس اتمی همکاری بيشتری داشته باشد

 
 
 
 
 

«ما ژاکسو» سخنگوی وزارت امور خارجه چين روز سه شنبه در يک کنفرانس خبری از تلاش های آژانس بين المللی انرژی اتمی در رابطه با برنامۀ هسته ای ايران تمجيد کرد و گفت ما اميدواريم ايران همکاری خود را با آژانس بين المللی انرژی اتمی تقويت کند و مسألۀ هسته ای را هرچه سريعتر حل کند. وی افزود چين معتقد است تنها مذاکره و گفتگو به پيدا کردن يک راهِ حل دراز مدت و مناسب برای مسألۀ هسته ای ايران، کمک خواهد کرد.

درخواست چين برای همکاری بيشتر ايران با آژانس اتمی سازمان ملل در حالی مطرح می شود که رسانه ها روز دوشنبه بخش هايی از يک گزارش محرمانۀ اين نهاد را منتشر کردند که در آن آژانس اعلام کرده ايران فعاليت های غنی سازی خود را گسترش داده و مجموعۀ جديدی را به دستگاه های سانترفيوژ خود افزود است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد در سه قطعنامه، ايران را از فعاليت های غنی سازی منع ساخته است و هم اکنون در حال بررسی پيش نويس قطعنامۀ چهارمی عليه برنامۀ هسته ای ايران است.

همچنين روز سه شنبه فرانسه از ديگر اعضاء دائم شورای امنيت در واکنش به گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی و ابراز نگرانی اين نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در مورد ماهيت برنامۀ هسته ای ايران، خواهان تصويب سريع قطعنامۀ تحريمی عليه ايران شد.

«برنارد والرو» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در يک کنفرانس خبری گفت با توجه به گزارش اخير آژانس در مورد برنامۀ هسته ای ايران کشورهای ۵ بعلاوۀ يک گزينه ای جز تلاش برای تصويب سريع قطعنامۀ تحريمی عليه ايران ندارند.

قطعنامه ای که در حال حاضر در شورای امنيت در دست بررسی است از حمايت ۵ عضو دائم اين شورا يعنی آمريکا، روسيه، بريتانيا، چين و فرانسه، برخوردار است. برای تصويب به جز اين ۵ کشور، ۴ عضو از ۱۰ عضوِ غير دائم شورای امنيت بايد به قطعنامه رأی مثبت دهند. اين درحالی است که ايران بر صلح آميز بودن برنامۀ هسته ای خود تأکيد دارد.

نخست وزير ژاپن به دليلِ عدم توفيق در مذاکرات مربوط به پايگاه آمريکا در اوکيناوا استعفاء داد

 
 
 
 
 
 
 
 
 

يوکيو هاتوياما نخست وزير ژاپن گفت به دليل عدم توفيق در انجام وعدۀ انتخاباتی خود مبنی بر خارج کردن پايگاه آمريکا از جزيرۀ اوکيناوا از مقام خود، استعفاء کرده است.

آقای هاتوياما ۹ ماه پيش در يک پيروزیِ چشمگيرِ انتخاباتیِ حزب دموکراتيک ژاپن که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بود، به قدرت رسيد. اما رسوايی های مالی حزب دموکراتيک و نيز ترديدهای مربوط به مهارت وی در رهبریِ کشور، تعداد پشتيبانان يوکيو هاتوياما را در آخرين نظر سنجی ها به ۱۷ درصد تنزل داد.

در همين حال نیروی دریایی آمریکا از رسانه های ژاپن دعوت کرد مانور توپخانۀ دریایی آمریکا در شمال جزیره هوکِیدو را از نزدیک مشاهده کنند.

رسانه های ژاپنی می گویند آمریکا تلاش دارد از فشار حضور نظامی خود در جزیرۀ اوکیناوا بکاهد. نیروی دریایی آمریکا که در گذشته در اوکیناوا مستقر بود از ۷۰ عضو سازمان های غیر دولتی، خبرنگاران و اعضای سازمان های دیده بان برای مشاهدۀ این مانور دعوت بعمل آورده است.

یکی دیگر از اهداف مانورِ جزیره هو کِیدو اطمینان بخشیدن به ساکنان این منطقه از امنیت نسبی آموزش های نظامی نیروی دریایی آمریکا ست. مسالۀ پایگاه های آمریکا یکی از مشکلات جانبی یوکیو هاتومایا نخست وزیر مستعفی ژاپن بود.

چند تن از اعضای پارلمان اروپا با عکس های ندا آقا سلطان از منوچهر متکی استقبال کردند

روز سه شنبه هنگام ورود وزير امور خارجه ايران به ساختمان پارلمان اروپا در بروکسل تعدادی از نمايندگان راه او را سد کردند و چند نفر از آنان منوچهر متکی را قاتل خطاب کردند.

آنها پيشتر درخواست کرده بودند پوستر بزرگی از ندا آقا سلطان در محل پارلمان نصب شود امّا رييس پارلمان اروپا با درخواست شان موافقت نکرده بود.

ندا آقا سلطان دختر جوان دانشجويی بود که سال گذشته در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. فيلم صحنۀ کشته شدن او در خيابان اميرآباد تهران بارها در شبکه های خبری سراسر جهان پخش شد و کشته شدن او مورد انتقاد شديد مردم و رهبران کشورهای مختلف قرار گرفت.

ستروان استيونسون نماينده بريتانيا در پارلمان اروپا به دليل آنچه نقض حقوق بشر توسط ايران خواند با سفر آقای متکی به اين پارلمان، مخالفت کرده بود.

آقای استيونسون که به آقای متکی اشاره می کرد گفت «آنها با زنان بدرفتای می کنند. زنان و کودکان و مردان را اعدام می کنند. زندانيان سياسی و تظاهر کنندگان مسالمت آميز را اعدام می کنند. ميخواهم از او بپرسم اين هفته چند نفر را اعدام کرده اند؟ حضور اين آقا در اين پارلمان فضاحت بار است.»

در بيرون ساختمان پارلمان هم گروه کوچکی از ايرانيان در مخالفت با سفر آقای متکی تجمع کرده بودند.

منوچهر متکی وزير امور خارجۀ ايران به بلژيک سفر کرده است تا با نمايندگان پارلمان اروپا مذاکره کند. محورهای اين مذاکرات شامل مسألۀ حقوق بشر، مجازات اعدام، منع گسترش سلاح های هسته ای، ترانزيت مواد مخدر، و همچنين روابط تجاری و تغييرات آب و هوايی است.

نمايندگان اين پارلمان خواستار تشديد فشارهای جامعۀ بين المللی بر ايران هستند تا که جمهوری اسلامی ايران به نقض حقوق بشر پايان دهد.

پرویز سَروَری: مصوبات مجلس برای دولت لازم الاجرا ست

امیرِ طاهرخانی: اظهارات رییس جمهوری در مورد تصویب قوانینِ خلاف شرع در مجلس شورای اسلامی به معنای زیر سؤال بردن نقش شورای نگهبان است

پرویز سَروَری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به انتقادات اخیرِ محمود احمدی نژاد از مجلس شورای اسلامی گفت مصوبات مجلس برای دولت لازم الاجراست و هیچ نهادی نمی تواند از اجرای آن خودداری کند.

به گزارش ایلنا این نمایندۀ مجلس می گويد دفتر ريیس جمهوری باید در بیانیه ای رسمی مواضع دولت را در این باره اعلام کند. در همین حال امیرِ طاهرخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس هم به پارلمان نیوز گفت ایراد های کمیسیونِ اصل ۹۰ به عملکرد دولت قانونی بوده و اظهارات رییس جمهوری در مورد تصویب قوانینِ خلافِ شرع در مجلس شورای اسلامی به معنای زیر سؤال بردن نقش شورای نگهبان است. محمود احمدی نژاد در دیدار هفتۀ گذشته خود با اعضاء کمیسیونِ اصل ۹۰ از مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده بود.

اعظم ویسمه خبرنگار پارلمان نیوز بازداشت شد

پارلمان نیوز متعلق به جناح اقلیت مجلس شورای اسلامی است. در گزارش پارلمان نیوز آمده است که مأموران خانم ویسمه را روز سه شنبه با حکم دادستانی بازداشت کرده اند. این روزنامه نگار با وجود همکاری با جناح اقلیت مجلس از یک سال و نیم پیش حق ورود به مجلس را نداشت.

در همین حال و در خبری دیگر محبوبه خوانساری وبلاگ نویس و خبرنگار حوزۀ شهری نیز روز دوشنبه بازداشت شد.

صدها دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ایران در این دانشگاه تجمع کردند

روز سه شنبه دانشجویان عکس های کیانوش آسا دانشجوی کشته شده این دانشگاه را در دست داشتند. آنها در حالی که در محوطه دانشگاه راه پیمایی می کردند، سرود یار دبستانی خواندند و شعار دادند.

از جمله شعارهای دانشجویان «برادر شهیدم، خون تو پس می گیرم» و «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» بود.

کیانوش آسا دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت، سال گذشته در جریان حوادث پس از انتخابات کشته شد. گفته می شود که او در راه پیمایی روز دوشنبه ۲۵ خرداد در میدان آزادی تهران ناپدید شد. یک هفته بعد جسد او توسط خانواده اش در پزشکی قانونی شناسایی شد. گزارش ها حاکی ست که جسد کیانوش آسا روز ۲۹ خرداد به پزشکی قانونی تحویل داده شده وعلت مرگ او اصابت دو گلوله بوده است.

این در حالی است که خانواده آسا اعلام کرده اند که بارها به آنها گفته شده بود پسرشان در زندان اوین است.

نماینده ایران در کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات می گوید دسترسی نوجوانان ایرانی به سیگار راحت تر از بستنی است

به گفتۀ نماینده ایران در کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات، زنان تهرانی در مناطق ۱ تا ۷ بیش از سایر مناطق سیگار می کشند؛ در حالی که در مناطق جنوبی تهران مردان بیش از زنان سیگار می کشند. به گزارش ایلنا علی اصغر فرشاد پور در جلسه «شهر بدون دخانیات،» در شورای شهر تهران از وجود ۱۲ میلیون سیگاری در ایران خبر داده است و هزینه سیگار آنان را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. وی تأکید کرده است که بیش از ۸۰ درصد سیگاری ها مایل به ترک هستند اما راههای ترک را نمی دانند.

خبرگزاری میراث فرهنگی از تخریب سقف بخشی از بازار تهران خبر داده است

در این گزارش آمده است که عوامل شهرداری تهران بخشی از سقف ۲۰۰ سالۀ بازار کفاش ها را تخریب کرده اند. در همین حال شهردار منطقه ۱۲ تهران این اقدام را با مجوز سازمان میراث فرهنگی ذکر کرده است. این در حالی است که معاون میراث فرهنگی استان تهران گفته است هیچ مجوزی در این مورد صادر نشده و مجوز سازمان میراث فرهنگی مربوط به مرمت بخشی از «بازار کیلویی ها» بوده است اما مأموران شهرداری به سراغ بازار کفاش ها رفته اند.

استخراج غیر علمی و استفاده از دینامیت، معدن ۷ هزار سالۀ فیروزۀ نیشابور را در آستانۀ تعطیلی قرار داده است

بهرام صادقی مدیر موزۀ علوم زمینِ سازمان زمین شناسی با اعلام این خبر از وارد نشدن فناوریهای جدید در زمینه تراش سنگهای قیمتی انتقاد کرده است. وی به خبرگزاری مهر گفت در سالهای اخیر برای استخراج سنگ های قیمتی از دینامیت استفاده شده است و این اقدام به ویژه در معادنِ فیروزه، به دلیل ایجاد تَرَک در رگه ها، باعث نابودی این نوع سنگ ها و معادن شده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر