سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تایلندی ها در ادامه اعتراض کیسه های خون به خانه نخست وزیر پرت می کنند

در تایلند، فعالان ضد دولت روز چهارشنبه در چهارمین روز اعتراض برای برگزاری انتخابات جدید، کیسه های حاوی خون را به طرف خانه نخست وزیر پرت کردند.

رهبران معترضین عهد کرده اند به تظاهرات ادامه دهند، هرچند شمار معترضین از بیش از ۱۰۰ هزار نفری که روز یکشبنه جمع شدند کاسته می شود. آنها قول می دهند روز شنبه یک راهپیمایی سراسری در پایتخت ترتیب دهند.

بسیاری از معترضین از مناطق فقیر و روستایی تایلند و طرفدار تاسکین شیناواترا نخست وزیر سابق هستند که در سال ۲۰۰۶ در یک کودتای نظامی به اتهام فساد برکنار شد.

فعالان طرفدار دمکراسی که با نقش ارتش در دولت مخالف هستند به گردهمایی ها پیوسته اند.

آنها می گویند دولت «آبهیسیت» نخست وزیر با حمایت ارتش به طور غیر قانونی به قدرت رسید.

نخست وزیر که از حمایت سلطنت طلبان تایلند و فرهیختگان شهری برخوردار است، پیشنهاد برگزاری انتخابات جدید را رد می کند.

تاسکین که به اتهام فساد به دوسال زندان محکوم شده است، به حال تبعید در دوبی زندگی می کند .

او روز شنبه وارد مونته نگرو در منطقه بالکان شد. پلیس می گوید تاسکین شهروند مونته نگرو است و دلیلی برای اقدام علیه او وجود ندارد.

اوپک سطح تولید نفت را تغییر نمی دهد

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت تصمیم گرفته اند سهمیه های تولیدی را ثابت نگاهدارند.

با تصمیم روز چهارشنبه سهمیه ها در سطحی که از پایان سال ۲۰۰۸ برقرار بوده است باقی می ماند. در آن زمان، ۱۲ عضو اوپک قول دادند تولید را برای افزایش قیمت ها، که به شدت پایین آمده بود، کاهش دهند.

این پنجمین بار است که اوپک رای می دهد سهمیه های تولیدی ثابت بماند. در این دوره، قیمت ها از زیر بشکه ای ۴۰ دلار به بالاتر از ۸۰ دلار افزایش یافته است.

اوپک حدود ۴۰ درصد نفت جهان را توید می کند. هدف رسمی تولید ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

موضعگیری بی سابقه و شدیداللحن کانادا درقبال طرح توسعه شهرک سازی اسرائیل

رسانه های کانادا گزارش داده اند اتاوا موضع سخت گیرانه تری در قبال اقدام اسرائیل در احداث شهرک های یهودی نشین جدید درشرق اورشلیم اتخاذ خواهد کرد.

بنا به گزارش روزنامه تورنتو سان، کانادا که دراواخر ماه جاری میزبان اجلاس بین المللی وزاری امور خارجه هشت کشورصنعتی جهان خواهد بود، قصد دارد طرح اسرائیل برای توسعه شهرک های یهودی نشین را مورد بررسی قرار دهد.

لارنس کانن، وزیر امورخارجه دولت فدرال کانادا گفته است اتاوا قویاً به استقرار و همزیستی دو کشور مستقل اسرائیلی و فلسطینی در کنار هم، باور دارد و با طرح توسعه اسرائیل مخالف است.

وزیر خارجه کانادا، روز ۱۶ مارس در جلسه امور خارجه مجلس عوام کشور گفت: «این اقدام اسرائیل با قوانین بین المللی مغایر است و آن را محکوم می کنیم. رخدادهایی که در این منطقه به وقوع می پیوندد، ما را عمیقاً نگران کرده است».

روزنامه «گلوب اند میل» اظهارات اخیر وزیر امور خارجه دولت محافظه کار کانادا مبنی بر محکومیت طرح ساخت ۱۶۰۰ آپارتمان جدید در شهرک های یهودی نشین در شرق اورشلیم را شدیداللحن ترین ادبیات یک وزیر دولت کانادا علیه اسرائیل خوانده و آن را در تاریخ مناسبات دو کشور بی نظیر نامیده است.

آقای کانن دراین جلسه گفته است دولت کانادا درحال بررسی این موضوع با کشورهای هم فکر کاناداست و گفت و گو با رهبران عرب و اسرائیل را آغاز کرده و مصرانه از آن ها خواسته است تا به گفتگوهای صلح سرعت بخشند.
 
خبرگزاری رسمی کانادا به نقل از سخنگوی نخست وزیر دولت محافظه کار گزارش داده است استفان هارپر روز ۱۵ مارس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل گفتگو کرده و نسبت به خواست خود مبنی بر بازگشت طرفین بر سر میز مذاکرات با هدف از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه ابراز تمایل کرده است.

کانادا که همواره خود را دوست و متحد نزدیک اسرائیل قلمداد می کند، درگذشته به اتخاذ موضع جانبدارانه در حمایت از اسرائیل متهم شده است.

وزارت امورخارجه کانادا هفته گذشته نیز با انتشار بیانیه شدید اللحنی اقدام اسرائیل برای  ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین را محکوم کرده بود.

وزیر امورخارجه کانادا گفته است علاوه بر بحران خاورمیانه، خلع سلاح هسته ای و منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، راهکارهای پیش رو برای توقف برنامه غنی سازی اورانیوم جمهوری اسلامی ایران و نیز مسائل کلیدی امنیتی در افغانستان و پاکستان محور مذاکرات اجلاس وزیران خارجه هشت کشور صنعتی جهان است که اواخر ماه جاری میلادی در کانادا برگزار خواهد شد.

نخست وزیر ترکیه ۱۰۰ هزار ارمنی را به اخراج تهدید می کند

نخست وزیر ترکیه تهدید کرده است که ۱۰۰ هزار مهاجر ارمنی غیر قانونی را اخراج کند.

رجب طیب اردوغان، روز چهارشنبه در به سرویس ترکی بی بی سی گفت در ترکیه حدود ۱۷۰ هزار ارمنی زندگی می کنند اما فقط ۷۰ هزار نفر آنها شهروند قانونی هستند.

پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا و قانون گذاران سوئدی، هفته پیش کشتار ارامنه در جنگ دوم جهانی را توسط ترک های عثمانی، نسل کشی نامیدند، اردوغان اعلام کرد ممکن است به اخراج تعداد زیادی از مهاجران ارمنی، اقدام کند. وی افزود او تعهدی ندارد که مهاجران غیر قانونی را در کشور خود نگاهدارد.

مقامات ترکیه این نظر را تقبیح کرده و می گویند این اقدام کوشش های ترکیه برای عادی سازی مناسبات به ارمنستان را پیچیده خواهد ساخت.

ارمنستان می گوید بین سال های ۱۹۱۵ و ۱۹۲۳ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ارمنی توسط ترک های عثمانی قتل عام شدند. ترک ها کشته شدن ارامنه را تایید می کنند اما می گویند درباره تعداد آنها گزافه

گویی شده است، و ارامنه در یک جنگ داخلی که با فروپاشی امپراتوری عثمانی همراه بود، کشته شدند.

ارمنستان از تصویب قطعنامه ها استقبال کرد، اما ترکیه در اعتراض به این اقدام سفیران خود را از آمریکا و سوئد فراخواند.

ایران و پاکستان قرارداد عمده ای برای کشیدن خط لوله گاز امضا کردند

ایران و پاکستان قراردادی برای کشیدن خط لوله ای جهت انتقال گاز طبیعی ایران به پاکستان، و احتمالا به هند، امضا کرده اند.

وزیر نفت پاکستان امضای قرارداد ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری را روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد و آن را یک «دستاورد تاریخی» نامید. این قرارداد به پاکستان در مقابله با بحران رو به گسترش انرژی، که هم اینک موجب کمبود برق شده است، کمک خواهد کرد.

خط لوله، میدان گاز پارس جنوبی ایران را به استان های بلوچستان و سند در جنوب پاکستان وصل خواهد کرد، و به گفته مقامات پاکستان تا نیمه سال ۲۰۱۵ روزانه حدود ۲۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به آن کشور حمل خواهد کرد.

این خط لوله اگر سرانجام به هند توسعه داده شود، به پاکستان اجازه خواهد داد «عوارض انتقال» دریافت کند. قرار است هند به این پروژه ملحق شود، اما تا کنون به دلیل تنش با پاکستان تمایلی نشان نداده است.

مقامات ایران و پاکستان قرارداد را روز سه شنبه در ترکیه امضا کردند.

آمریکا برای وارد آورد فشار بیشتر بر ایران، سعی داشت از چنین اقدامی جلوگیری کند.

اتحادیه سکولار شیعه عراق در رای گیری های مقدماتی از ائتلاف مالکی پیش گرفته است

نتایج مقدماتی انتخابات پارلمانی عراق نشان می دهد یک ائتلاف سکولار به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر سابق بر نوری المالکی نخست وزیر فعلی، پیشی گرفته است.

با حدود ۸۰ درصد رای ها که تا شامگاه سه شنبه شمرده شد، جناح «عراقیه» علاوی با حدود ۹ هزار رای در پیشاپیش ائتلاف «حکومت قانون» به رهبری مالکی قرار داشت.

این نخستین بار است که علاوی، یک شیعه سکولار، در شمارش عمومی رای ها جلو افتاده است، اما هنوز از نظر تعداد کرسی های پارلمانی از مالکی عقب تر است. جناح علاوی برای کسب اکثریت کرسی ها با چالش تشکیل یک ائتلاف روبرو است.

مالکی روز سه شنبه نامه ای برای کمیسیون انتخابات فرستاد و مسئولان انتخابات را به دستکاری در شمارش رای ها به سود رقیبانش متهم کرد، و خواست رای ها در بغداد، استانی که اکثرت کرسی های پارلمانی را دارد، بازشماری شود.

اتحاد مالکی در هفت استان از ۱۸ استان عراق، از جمله بغداد جلوتر است. جناح علاوی در پنج استان جلوتر بود، اما در کرکوک، برتری آن بر جناح اصلی کرد فقط به چند رای کاهش یافت.

کرکوک منقطه نفتخیزی است که در کانون کشمکش برای کسب قدرت بین اعراب و کردها قرار دارد.

ائتلاف کرکوک در سه استان خودمختار کردستان عراق جلوتر بود، در حالی که اتحادیه ملی شیعه عراق در سه استان شیعه نشین برتری داشت.

مقامات می گویند امیدوار هستند نتایج نهایی تمام ۱۸ استان تا پایان مارس اعلام شود.

پیشتر در خشونتی در روز سه شنبه در انفجار دو بمب که در اتومبیل جاسازی شده بودند، در شهری در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب بغداد، هشت تن کشته و ۱۱ نفر مجروح شدند.

در حمله هواپیماهای بی سرنشین آمریکا در پاکستان ۹ تن کشته شدند

مقامات امنیتی در پاکستان می گویند در دو حمله موشکی آمریکا در وزیرستان شمالی دست کم ۹ ستیزه گر کشته شدند – ظرف دو روز این دومین حمله ای است که در این منطقه عشایری صورت می گیرد.

به گفته مقامات، یک هواپیمای بدون سرنشین روز چهارشنبه پنج موشک به سوی یک خودرو حامل ستیزه گران در نزدیکی میرانشاه، شهر اصلی وزیرستان شمالی پرتاب کرد و در حمله دیگر، دست کم دو موشک به سوی شهر دیگری شلیک شد.

روز سه شنبه، مقامات پاکستان گفتند یک هواپیمای بی سرنشین آمریکا در حمله ای در منطقه «داتا خیل» در وزیرستان شمالی دست کم ۱۰ ستیره گر را کشت و یک مجتمع ساختمانی را منهدم کرد.

در رویدادی جداگانه، مقامات پاکستان گفتند گروهی از ستیزه گران بامداد چهارشنبه به یک پاسگاه امنیتی در حومه پیشاور حمله کردند و پنج تن از اعضای نیروهای امنیتی را کشتند.

مناطق عشایری شمال غربی پاکستان، قرارگاه های القاعده و طالبان تلقی می شوند.

روز چهارشنبه همچنین ستیزه گران یک تانکر حامل سوخت برای نیروهای ناتو را در منطقه مرزی خیبر منهدم کردند. در مورد تلفات احتمالی گزارشی نرسیده است.

در درگیری های فرقه ای در نیجریه ۱۳ تن کشته شدند

در جریان جدیدترین خشونت فرقه ای در مرکز نیجریه، دست کم ۱۳ تن کشته شده اند.

مقامات می گویند گله داران مسلمان، بامداد چهارشنبه به یک روستای مسیحی نشین در جنوب شهر «جوس» حمله کردند، خانه ها را به آتش کشیده و با ساطور به مردم حمله کردند.

شاهدان می گویند مهاجمان لباس نظامی پوشیده بودند.

خشونت های فرقه ای در جوس و مناطق اطراف آن سابقه دارد و رقابت بر سر کنترل کشتزارها تا حدودی به این خشونت ها دامن می زند.

در حملاتی که در اوائل ماه جاری به سه روستای دیگر در منطقه صورت گرفت بیش از ۲۰۰ نفر، که اکثرا مسیحی بودند، کشته شدند. در جریان خشونت های ژانویه بیش از ۳۰۰ نفر، که بیشتر مسلمان بودند، کشته شدند.

شهر جوس، شمال مسلمان نشین و جنوب مسیحی نشین نیجریه را از هم جدا می کند. نزدیک به ۱۵۰ میلیون جمعیت نیجریه تقریبا به طور مساوی بین دو مذهب تقسیم می شوند.

اسراییل محدودیت های دسترسی فلسطینیان به اورشلیم و کرانه غربی را لغو می کند

اسراییل محدودیت هایی را که به دلایل امنیتی بر آمد و شد فلسطینیان در کرانه غربی و مجتمع مسجد الاقصی در اورشلیم برقرار کرده بود لغو کرده است.

مقامات روز چهارشنبه محدودیت دسترسی فلسطینیان به مجتمع را، که یکی از نقاط مناقشه بین پلیس اسراییل و فلسطینیان بوده است، لغو کردند. آنها به محاصره کرانه اشغالی غرب رود اردن نیز پایان دادند.

این اقدام در پی یک روز زد وخوردهای سنگین در سراسر اورشلیم بین فلسطینیان و نیروهای اسراییلی صورت می گیرد.

با این حال، اسراییل می گوید پس از آن که فلسطینیان روز سه شنبه با پرتاب سنگ با نیروهای امنیتی در اورشلیم شرقی درگیر شدند، هزاران پلیس اسراییلی در حالت آماده باش به سر می برند.

فلسطینیان از تصیمم روز دوشنبه اسراییل برای بازگشایی یک کنیسه در محل مسجد الاقصی خشمگین شدند. تصمیم اسراییل به ساختن ۱۶۰۰ واحد مسکونی جدید در اورشلیم شرقی نیز عامل دیگری بود که آنها را ناراحت ساخت.

مقامات می گویند در زد و خوردهای روز سه شنبه بیش از ۱۲ نفر زخمی شدند و نیروهای امنیتی ۶۰ نفر را دستگیر کردند.

دادگاه پاکستان پنج آمریکایی را به فعالیت های تروریستی متهم می کند

دادگاهی در پاکستان، رسما پنج جوان آمریکایی را به توطئه چینی برای حملات تروریستی در پاکستان متهم کرده است.

پنج مرد، که همه مسلمانانی از منطقه واشنگتن دی سی هستند، خود را بی گناه دانسته اند. آنها در صورت محکومیت ممکن است با جبس ابد روبرو شوند.

دادگاهی در سارگودا، شهری در ایالت پنجاب که مظنونین در آنجا دستگیر شدند، آنان را متهم کرد.

قرار است دادستان ها در جلسه بعدی دادگاه در ۱۱ فروزدین ماه (۳۱ مارس) شواهد خود را علیه متهمان ارائه دهند.

پلیس پاکستان پس از بازداشت جوانان، آنها را به توطئه چینی برای حملاتی در پاکستان و تلاش برای پیوستن به ستیزه گران مسلمان که در افغانستان می جنگند متهم کرد.

آنها می گویند بی گناه هستند و هیچ ارتباطی با گروه های ستیزه گر ندارند و قصد داشتند برای کارهای خیریه به افغانستان بروند.

پنج مرد گفته اند مقامات آمریکایی و پاکستانی آنها را در بازداشتگاه شکنجه کرده اند. آمریکا و پاکستان این اتهام را تکذیب می کنند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر