سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/03/17 09:30:41 ب.ظ

این خبرنامه را رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به شکل خودکار برای شما ارسال می‌کند. برای لغو عضویت خود به این آدرس بروید
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/03/17 09:30:45 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
daftareghermez.com
 
سرخط‌ خبرها

مهدی کروبی: امیدوارم سال نو همراه با رعایت حقوق شهروندان باشد
مهدی کروبی در دیدار با اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی سال گذشته را سالی تلخ که با کشتار، بازداشت ها و حوادث خونین بعد از انتخابات همراه بود، توصیف کرد و با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که سال نو ، سالی پر خیر و برکت و آرامش همراه با اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندان باشد. آقای کروبی تاکید کرده که خواستار حفظ نظام و اجرای اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است و افزوده: اما آقایان می خواهند با عدول از قانون و با تکیه بر زور و چماق و تهمت امور را به پیش ببرند تا قدرتشان حفظ شود. مهدی کروبی همچنین باردیگر گفته است که دولت محمود احمدی نژاد، بعنوان دولتی که هم اکنون مستقر است، مسئولیت دارد و باید پاسخگوی مردم باشد، هر چند مشروعیت ندارد و قانونی نیست. مهدی کروبی افرادی را که دو روز پیش به آپارتمان او در تهران حمله کردند، اراذل و اوباشی مانند شعبان بی مخ خوانده است.


پنج شهروند مسلمان آمریکا در پاکستان به ترورویسم متهم شدند
دادگاهی در پاکستان 5 شهروند مسلمان آمریکا را به تروریسم متهم کرده است. این عده که همگی از ایالت ویرجینای آمریکا هستند و بین 20 تا 30 سال سن دارند، در ماه دسامبر گذشته در ناحیه ای در حدود 200 کلیومتری اسلام آباد بازداشت شدند. به گفته وکیل مدافع متهمان، آنها متهم اند که از طریق اینترنت با شورشیان در پاکستان ارتباط بر قرار کرده و نقشه حملات تروریستی می کشیدند. جمع آوری کمک مالی برای اقدامات تروریستی نیز از اتهام های دیگر آنهاست. این عده خود را بی گناه خوانده اند.


كانون نویسندگان: سالی که گذشت سال خودآگاهی مردمی بود
کانون نویسندگان ایران در بیاینه ای، نوروز را به همه تبریک گفت. در این بیانیه آمده است: در سال کهنه، اگرچه در پی اعتراض ها به نتایج انتخابات ِ خردادماه، موج سركوب و شكنجه و زندان، ابعادی باورنكردنی به خود گرفت، سانسور كتاب، رسانه‌ها و ضرب‌و‌شتم و بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و اجتماعی رفتاری روزمره شد، و اگرچه زندانیان همچنان در بندند و بسیاری از خانواده‌ها، تحویلِ سال را در پای دیوارهای زندان سر خواهند كرد، اما... سالی كه گذشت، سال شكفتنِ امید نیز بود؛ سال خودآگاهی مردمی كه در طلب آزادی و برابری، جانانه بر حق خود پای فشردند.کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود ابراز امیدواری کرده است که «زمستانِ نارضایی، در پرتو پیكار آزادگانْ بهاری باشكوه گردد».


یک تابلوی نقاشی پیکاسو به قیمت بی سابقه ای به حراج گذاشته می شود
حراجی معروف کریستی قصد دارد یکی از مشهورترین نقاشی های پابلو پیکاسو را بین 45 تا 60 میلیون دلار به حراج بگذارد. این بالاترین بهایی است که تاکنون برای یکی از نقاشی های پیکاسو برای عرضه در حراجی در اروپا تعیین شده است. پیکاسو این نقاشی را با نام «پورتره آنخل فرناندز دو سوتو » یا « نوشنده اَبسِنت» در سال 1903 میلادی کشید. حراجی کریستی این نقاشی را در خردادماه در لندن به حراج می گذارد.پیکاسو در سال 1881 میلادی در مالاگای اسپانیا متولد شد، اما بخش بزرگی ازعمر خود را در فرانسه گذراند. او درسال 1973 در پاریس درگذشت.


پاکستان و ایران قرارداد ساخت خط لوله گاز را نهایی کردند
پاکستان و ایران قرارداد ساخت خط لوله گاز از ایران به پاکستان را نهایی کردند. به گفته مسئولان دو کشور این قرار داد به ارزش 7.6 میلیارد دلار، روز سه شنبه در ترکیه نهایی شد. قرار است با ساخت این لوله، از پنج سال دیگر، روزانه 21.5 میلیون متر مکعب گاز ایران برای مدت 25 سال به پاکستان صادر شود.این طرح که خط لوله صلح نامگذاری شده، قرار بوده در دهه 1990 میلادی به اجرا درآید و گاز ایران را به پاکستان و از آنجا به هند منتقل کند، اما هند از مشارکت در آن خودداری کرده است.ایران می گوید روز سه شنبه، پاکستان قرارداد تامین امنیت انتقال گاز از طریق این کشور به هند را نیز، در صورت تمایل هند برای پیوستن به آن امضاء کرد.


غار 70 میلیون ساله نخجیر به روی گردشگران نوروزی باز شد
غار 70 میلیون ساله نخجیر در استان مرکزی از امروز به مناسبت فرارسیدن نوروز به روی گردشگران و علاقمندان طبیعت باز شد. به گزارش خبرگزاری مهر، یک گروه کوهنوردی این غار را در سال 1368 در 10 کیلومتری دلیجان کشف کرد. این غار به دوران سوم زمین شناسی تعلق دارد و قندیل های آهکی، تزئینات بلوری و اسفنجی کف، دیوار ها و سقف، دهلیزها و حوضچه های آن اعجاب انگیز است. به گفته مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی، مسافران نوروزی می توانند با پیاده‌روی در مسیر دو کیلومتری این غاراز نزدیک جذابیت‌های آن را ببنند.


هفت شبه نظامی براثر اصابت دو موشک در پاکستان کشته شدند
به گفته مقام های پاکستان، بر اثر اصابت دو موشک که از یک هواپیمای بدون سرنشین پرتاب شده بود، هفت شبه نظامی در وزیرستان شمالی کشته شدند.مقام های پاکستان می گویند این موشک ها به دو ناحیه ای در منطقه عشایری میرانشاه اصابت کرد.این ناحیه بعنوان مخفیگاه افراد القاعده و طالبان شناخته می شود. روز سه شنبه هم در حمله مشابهی 10 شبه نظامی کشته شده بودند.


دو بمب گذار انتحاری برقه پوش بضربه گلوله پلیس در افغانستان کشته شدند
مسئولان پلیس افغانستان می گویند دو مرد بمب گذار ِ برقه بوش ، امروز بضرب گلوله پلیس در ولایت هلمند کشته شدند. این دو مرد در لباس زنانه می کوشیدند وارد ساختمان سازمان بین لمللی امدادرسانی و توسعه در لشکرگاه بشوند و بسوی محافظان آن تیراندزای کردند که در تیر اندازی متقابل، جلیقه انفجاری یکی از آنها منفجر شد و دیگری بضرب گلوله کشته شد.


تصادف رانندگی در افغانستان دستکم 35 کشته برجای گذاشت
براثر تصادف یک اتوبوس با کامیونی در هنگام عبور از تونل سالنگ در شمال کابل، دستکم 35 نفر کشته شدند. به گفته وزارت کشور افغانستان، این اتوبوس که حامل مسافران زن و مرد و کودک بود، پس از تصادف دچار آتش سوزی شد. عده ای از مسافران نیز زخمی شدند.


چهارشنبه سوری برغم تهدیدهای دولتی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد
 مراسم چهارشنبه سوری در شهرهای مختلف ایران دیشب با وجود تدابیر و تهدیدهای امنیتی بی‌سابقه، برگزار شد. گزارش ها از تهران حاکی بود که با وجود حضور پررنگ نیروهای انتظامی و امنیتی، بسیاری از مردم این مراسم را با جشن و پایکوبی برگزار کردند. در برخی نقاط ِ شهرهای تهران، اصفهان و شیراز نیز درگیری های پراکنده ای با نیروهای امنیتی روی داد. به گفته شاهدان عینی ، بدلیل حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان های اصلی شهرها، بسیاری از مردم این مراسم را در حیاط ها و پشت بام ها خود برگزار کردند. مراسم چهارشنبه سوری امسال به رغم فتوای آیت الله خامنه ای که آن را برخلاف شرع و موجب فساد خوانده بود، برگزار شد. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از بازداشت نزدیک به ۵۰ نفر و زخمی شدن حدود 200 تن در مراسم دیشب خبر داد.


در انتخابات عراق اياد علاوی از نوری المالکی پيشی گرفت
آخرین نتایج اعلام شده‌ی انتخابات پارلمانی عراق، حاکی است ائتلاف «العراقیه»، ائتلافی از نیروهای سکولار شیعه و سنی به رهبری ایاد علاوی، در پنج استان، از ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر ، پیشی گرفته است.ائتلاف نوری المالکی در هفت استان از 18 استان عراق جلوتر است. اما در مجموع آراء در سراسر این کشور، ایاد علاوی با فاصله حدود 9000 رای از نوری المالکی پیشتر است. با شمارش حدود 80 درصد آراء هنوز روشن نیست که کدام ائتلاف برنده نهایی خواهد بود. ائتلاف ملی عراق به رهبری ابراهیم جعفری که مورد حمایت گروه مقتدا صدر و ایران است، در رده سوم قرار دارد. انتظار می رود نتایج نهایی انتخابات عراق بین یک تا دو هفته ی دیگر اعلام شود.  


سفیر آمریکا: سوريه و ايران اهداف متفاوتی را در عراق دنبال می‌کنند
نامزد تصدی مقام سفارت آمريکا در دمشق روز سه‌شنبه در جلسه‌ی تأييد صلاحيت‌اش در مجلس سنا اظهار داشت که ايران و سوريه به عنوان دو قدرت منطقه‌ای اهداف مختلفی را در عراق دنبال می‌کنند.به گفته‌ی رابرت فورد ايران مايل است که در همسايه‌ی غربی خود دولتی شيعه را بر سر کارببيند، در حالی که سوريه طرفداری يکپارچگی حکومت در عراق با حمايت از اقليت سنی مذهب و مسلمانان سکولار است.ماه گذشته هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌ی آمريکا، در مجلس سنای آن کشور از فاصله گرفتن مواضع سوريه از ايران در منطقه خبر داده بود.اين در حالی است که در ملاقات ماه پيش محمود احمدی‌نژاد و بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه بر نزديک‌تر شدن روابط ايران و متحد ديرپايش در منطقه تأکيد شده بود.


رادان از دستگيری حدود ۵۰ نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری خبر داد
جانشين فرمانده‌ی نيروی انتظامی از دستگيری حدود ۵۰ نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری خبر داد.احمدرضا رادان در مصاحبه با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در مورد حوادث شبِ آخرين چهارشنبه‌ی سال اظهار داشت: « نزديک به ۵۰ نفر از افرادی که در حد غيرقابل قبولی ايجاد مزاحمت برای مردم کرده بودند، توسط پليس دستگير شدند».در همين حال بنا بر گزارش سايت‌های غيررسمی خبری مراسم چهارشنبه‌‌سوری در نقاط مختلف ايران، بخصوص در تهران، اصفهان، شيراز و مشهد با برخی برخوردها بين نيروی انتظامی و شماری از جوانان شرکت‌کننده حکايت دارد.آقای رادان در عين حال گفت که در حوادث مختلف اين شب ۲۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.


در انتخابات عراق، اياد علاوی از نوری المالکی پيشی گرفت
بر پايه‌ی آخرين نتايج اعلام شده‌ی انتخابات پارلمانی عراق، اياد علاوی رهبر ائتلاف نيروهای سکولار عراق برای نخستين بار از ائتلاف «حکومت قانون» نخست وزير کنونی کشور، پيشی گرفته است.ائتلاف نيروهای سکولار، موسوم به ائتلاف «العراقيه»، که موفق شده نيروهای سياسی سنی مذهب را هم در خود جذب کند، اکنون در پنج استان پيشتاز است.هر چند انتظار می رود که نتايج نهايی انتخاباتبين يک تا دو هفته ی ديگر اعلام شود، اما از ۸۰ درصد آراء شمارش شده اياد علاوی توانسته است با اختلاف ۹ هزار رأی برای نخستين بار از نوری المالکی پيشی بگيرد.


عبادی: دولت‌ها، رسانه‌ها و شرکت‌های غربی از حقوق بشر در ايران حمايت کنند
شيرين عبادی، حقوق‌دان و فعال حقوق بشر، دولت‌ها، رسانه‌ها و شرکت‌های غربی را به حمايت از حقوق بشر در ايران فراخواند.خانم عبادی شرکت‌های غربی را به ناديده گرفتن فعاليت‌های مخالفان حکومت اقتدارگرا و مستبد ايران متهم کرد و اظهار داشت که برخی از اين شرکت‌ها از سانسور و سرکوب معترضان حکومت حمايت می‌کنند.رئيس کانون مدافعان حقوق بشر در اين زمينه به راديو فردا گفت:«شرکت‌های دولتی متأسفانه، معاملاتی با دولت ايران انجام می‌دهند که سانسور و سرکوب مردم را تشديد می‌کنند. از جمله می‌توانم به عملکرد نوکيا زيمنس و همچنين شرکت يوتل‌سَت اشاره بکنم».ماه گذشته پارلمان اروپا هم، در قطعنامه‌ی خود شديداً از شرکت‌های بين‌المللی، بخصوص نوکيا زيمنس، به دليل گذاردن ابزارهای سانسور و شنود در اختيار حکومت ايران، انتقاد کرده بود.


افزایش نگرانی چین در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران
وزیر خارجه‌ی چین روز سه‌شنبه اظهار داشت که نگرانی این کشور پیرامون تنش‌های ایجاد شده در سطح بین‌المللی در مورد برنامه ی هسته‌ای ایران افزایش یافته است.یانگ ژیه‌چی که این سخنان را پس از ملاقات با دیوید میلی‌بند، همتای بریتانیایی خود بیان می‌کرد، همچنین اضافه کرد که پکن همچنان در مورد اینکه تحریم‌های جدید بتواند تنش‌ها بر سر برنامه‌ی هسته‌ای تهران را کاهش دهد، تردید دارد.وزیر خارجه‌ی چین ضمن تأکید دوباره بر اینکه تحریم ایران راه‌حل اساسی برای مناقشه بر سر برنامه‌ی هسته‌ای این کشور نیست، حل این مشکل را تنها از طریق مذاکرات آشتی‌جویانه میسر دانست.دیوید میلی‌بند وزیر خارجه‌ی بریتانیا نیز در این مورد اظهار داشت که تحریم‌ها به تنهایی راه‌گشا نخواهد بود، از همین رو رویکرد دوگانه در مواجهه با مسئله‌ی هسته‌ای ایران پیوسته مدنظر جامعه‌‌ی بین‌المللی بوده است. رویکردی که به گفته‌ی آقای میلی‌بند ترکیبی از سخت‌گیری اقتصادی و مذاکره‌ی سیاسی است.


پتریوس: ايران در سال جاری ميلادی به بمب اتمی دست پيدا نخواهد کرد
فرمانده‌ی ارتش آمريکا در منطقه‌ی خاورميانه می‌گويد تلاش‌های ايران برای دستيابی به سلاح هسته‌ای با «اندکی» تأخير روبرو شده و تهران در سال جاری ميلادی به بمب اتمی دست پيدا نخواهد کرد.ژنرال ديويد پتريوس روز سه‌شنبه در سخنانی در برابر هيئتی از کنگره‌ی آمريکا اضافه کرد که سخت‌گيری جامعه‌ی بين‌المللی بر تهران برای توقف برنامه‌ی هسته‌ای‌اش بايد ادامه يابد.ايران بارها ادعای مطرح شده در مورد نظامی بودن برنامه‌ی هسته‌ای خود را تکذيب کرده و در مقابل مدعی شده که تمام فعاليت‌های هسته‌ای در کشور جنبه‌ی غيرنظامی دارد.


سايت « جرس» از درگيری در تهران و چند شهر ديگر در چهارشنبه سوری خبر داد
سايت « جرس»، نزديک به اصلاح طلبان، گزارش داد: به رغم هشدار مقام های نظامی و امنيتی و جو پليسی در شهرها، مردم در شهرهای مختلف ايران مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند.اين سايت در اين ارتباط از برخی درگيری ها ميان جوانان و نيروهای بسيج و ماموران يگان ويژه در شهرک اکباتان، پل سيدخندان، گيشا، يوسف آباد، نظام آباد، آرياشهر، تهرانپارس، ری و جواديه خبر داد.جرس افزود: در شهرهای اصفهان، شيراز و مشهد نيز درگيری هايی روی داده است.طی ده ماهی که از آغاز تظاهرات خيابانی در ايران می گذرد، هواداران جنبش سبز از مناسبت های عمومی برای نشان دادن مخالفت خود با دولت استفاده کرده اند.از سويی، به گزارش خبرگزاری « ايسنا»، احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی، از بازداشت حدود ۵۰ نفر  توسط پليس خبر داد. وی افزود که ۲۰۰ نفر نيز در مراسم چهارشنبه سوری زخمی شدند.همچنين رئيس سازمان آتش نشانی تهران بزرگ اعلام کرد که بيش از ۲۲۰ حريق در رابطه با حوادث چهارشنبه سوری روی داد.رئيس اورژانس کشور نيز گفت: حدود ۳۰۰ نفر در کشور دچار سوختگی و حوادث چهارشنبه آخر سال شدند که از اين تعداد، حدود ۲۰۰ نفر به بيمارستان اعزام شدند. 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی: يک هيئت پنج نفره بر نشر کتاب در ايران نظارت خواهد کرد
محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه شنبه از نظارت يک هيئت پنج نفره بر نشر کتاب در ايران خبر داد.به گزارش خبرگزاری « مهر»، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز اميدواری نسبت به ابلاغ ضوابط جديد نشر در اوايل سال آينده گفت که اين پنج نفر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شوند.محمد حسينی در مورد احتمال رفع توقيف از روزنامه « اعتماد» نيز گفت: « در اين ارتباط بايد دستگاه قضايی نظر بدهد.» 


در چهارشنبه سوری، وضعيت شهرهای تهران، اصفهان، شيراز و مشهد امنيتی بود
سايت « کلمه»، نزديک به مير حسين موسوی، شامگاه سه شنبه گزارش داد که در چهارشنبه سوری، شهر تهران چهره امنيتی به خود گرفت و نيروهای انتظامی و گارد ويژه در ميادين و نقاط مختلف پايتخت ايران مستقر يافتند.اين سايت همچنين اشاره کرد که در شهرهای اصفهان، شيراز و مشهد نيز وضعيت امنيتی حاکم بوده است.سايت کلمه همچنين نوشت که در راستای اقدامات امنيتی صورت گرفته، بسياری ازوزارتخانه ها، شرکت ها، موسسات و کارخانه ها از ظهر روز سه شنبه تعطيل شدند.بر اساس اين گزارش، در هر ايستگاه مترو در تهران، نيروهايی برای کنترل رفت و آمد مسافرها حضور داشتند. 


سايت « جرس»: مسعود لواسانی در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده است
سايت « جرس»، نزديک به اصلاح طلبان، گزارش داد که مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار و وبلاگ ‌نويس، که در مهرماه در منزلش بازداشت شد، از پنج روز پيش دست به اعتصاب غذا زده است.به نوشته جرس، آقای لواسانی در اعتراض به آنچه « شرايط غير انسانی و محدوديت های اعمال شده توسط زندانبانان» ناميد، اعتصاب غذا کرده است.اين روزنامه نگار که از سوی دادگاه انقلاب به هشت سال ونيم زندان محکوم شده است، در زيرزمين بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می‌برد.مسعود لواسانی همکار روزنامه‌های شرق، اعتماد، اعتماد ملی، کارگزاران، خبرگزاری مهر و بسياری ديگر از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی بوده است. 


فرانسه با ژاپن در مورد برنامه هسته ای ايران مشورت خواهد کرد
خبرگزاری فرانسه به نقل از ديپلمات ها نوشت که فرانسه در هفته جاری با ژاپن در مورد برنامه مناقشه برانگيز هسته ای ايران مشورت خواهد کرد.بر اساس اين گزارش، مشورت ميان فرانسه و ژاپن در سفر اين هفته برنار کوشنر، وزير خارجه فرانسه، به توکيو انجام خواهد شد.وزير خارجه فرانسه علاوه بر ژاپن به کره جنوبی نيز سفر خواهد کرد.سخنگوی آقای کوشنر در اين خصوص گفت که وزير خارجه فرانسه در ديدار با نخست وزير ژاپن در مورد چالش های بزرگی مانند پرونده های هسته ای کره شمالی و ايران گفت و گو خواهد کرد.قرار است ژاپن در ماه آوريل سال جاری (يک ماه ديگر)، رياست موقت شورای امنيت سازمان ملل متحد را بر عهده بگيرد. 


ارسال احکام ۸۶ نفر از بازداشت شدگان پس از انتخابات به دادسرای عمومی و انقلاب تهران
دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز سه شنبه اعلام کرد که احکام ۸۶ نفر از بازداشت شدگان پس از انتخابات رياست جمهوری، قطعی و پرونده‌های آنان به اداره اجرای احکام اين دادسرا ارسال شد. به گزارش خبرگزاری « ايسنا»، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفته است که اين احکام عمدتا شامل حبس تعزيری است.به گزارش ايسنا، از اتهامات اين ۸۶ نفر، « اجتماع و تبانی عليه امنيت، تبليغ عليه نظام، عضويت در گروهک‌های معاند و ضدانقلاب، شرکت در تجمع‌های غيرقانونی و اخلال در نظم عمومی» است.پس از انتخابات رياست جمهوری، تظاهرات بسياری در تهران و شهرهای ديگر ايران صورت گرفته است که در پی آن، صدها نفر بازداشت و زندانی شدند. 


بهزاد نبوی، آذر منصوری و سعيد ليلاز برای گذرندان مرخصی، آزاد شدند
سه تن از فعالان سياسی اصلاح طلب که پس از انتخابات رياست جمهوری بازداشت شده بودند، روز سه شنبه برای گذرندان مرخصی در تهران از زندان آزاد شدند.به گزارش خبرگزاری « ايلنا»، بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده بود، يکی از اين فعالان آزاد شده است.ايلنا نوشته است که آقای نبوی به دليل پيگيری برخی از معالجات پزشکی خود تا پايان تعطيلات نوروزی به مرخصی آمد. صالح نيکبخت، وکيل مدافع بهزاد نبوی، با اشاره به اينکه موکلش از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شده بود، گفت:« ‌در شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر، اتهام تبليغ عليه نظام وی حذف و آقای نبوی به خاطر شرکت در راهپيمايی ۲۵ خردادماه به پنج سال حبس محکوم شد.»همچنين روز سه شنبه آذر منصوری، معاون سياسی جبهه مشارکت، برای گذراندن ۲۰ روز مرخصی از زندان اوين آزاد شد.خبرگزاری « ايسنا» نيز گزارش داد که سعيد ليلاز، روزنامه نگار، با توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی، تا ۱۵ فروردين ماه آينده از زندان آزاد شد. بر اساس رای قطعی دادگاه، آقای  ليلاز به پنج سال حبس تعزيری محکوم شده است.  

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

اشتراک شما در خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا پذیرفته شد. خبرنامه به آدرس ایمیل شما alirezairf.social@blogger.com فرستاده می‌شود.
آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر