سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/03/18 07:17:58 ب.ظ

این خبرنامه را رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به شکل خودکار برای شما ارسال می‌کند. برای لغو عضویت خود به این آدرس بروید
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/03/18 07:18:10 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
daftareghermez.com
daftaresabz.com
 
سرخط‌ خبرها

نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه یکشنبه به منطقه سفر می کند
مقام های اسرائیل و فلسطینی می گویند جورج میچل، نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه یکشنبه آینده به این منطقه باز می گردد تا زمینه مذاکرات غیر مستقیم صلح را فراهم کند. جورج میچل چند روز پیش در اعتراض به اعلام تصمیم اسرائیل برای ساخت واحدهای جدید مسکونی در شرق بیت المقدس، سفر خود را به تعویق انداخت. آقای میچل در مذاکرات امروز ِ گروه چهارگانه صلح خاورمیانه در مسکو شرکت داشت. سرگئی لاروف، وزیر خارجه روسیه، پس از دیدار با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در مسکو، بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها بر مبنای اصول تایید شده در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و گروه چهارگانه صلح مرکب از آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه، تاکید کرد.


بر اثر پرتاب راکتی از غزه به جنوب اسرائیل یک نفر کشته شد
بر اثر پرتاب راکتی از غزه به جنوب اسرائیل، یک کارگر تایلندی در مزرعه ای در این منطقه کشته شد. یک گروه ناشناخته فلسطینی که خود را «انصار السُنه» می خواند، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. به گفته ارتش اسرائیل این سومین راکتی بود که از روزچهارشنبه بداخل این کشور پرتاب شده است. در پی اعلام تصمیم اسرائیل برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در شرق بیت المقدس، تنش بالا گرفته است.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از غزه دیدن کرد
کاترین اَشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به غزه رفت. خانم اشتون هدف سفر خود را ارزیابی تاثیر کمک های اتحادیه اروپا در زندگی مردم در این منطقه توصیف کرد. او گفت با نمایندگان سازمان ملل درغزه دیدار می کند، اما قصد ندارد با رهبران حماس ملاقات کند. اتحادیه اروپا بزرگترین اعطا کننده کمک به فلسطینی هاست.


محمود احمدی نژاد با چند تن از مراجع تقلید و علمای قم دیدار کرد
محمود احمدی نژاد امروز در قم با آیت الله ها، نوری همدانی، مکارم شیرازی و محمدتقی مصباح یزدی، همچنین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد. این روحانیون از حامیان محمود احمدی نژاد هستند اما از برخی سیاست های او انتقاد دارند.


صربستان از اعضای غیر متعهدها بخاطر برسمیت نشناختن استقلال کوسوو قدردانی کرد
وزیر خارجه صربستان امروز در اجلاس اعضای جنبش غیر متعهدها در مانیل، پایتخت فیلیپین، از کشورهای عضو این جنبش بخاطر برسمیت نشناختن استقلال کوسوو قدردانی کرد. او گفت که هشتاد درصد اعضای غیر متعهدها از اینکار خودداری کرده اند.صربستان با حمایت روسیه و شماری از کشورهای دیگر بشدت با استقلال کوسوو مخالف است. کوسوو در سال 2008 میلادی اعلام استقلال کرد. 63 کشور جهان از جمله آمریکا، اغلب اعضای اتحادیه اروپا و عربستان سعودی استقلال کوسوو را برسمیت شناخته اند.


اعضای کلوپ پاریس با بخشیدن همه بدهی های افغانستان موافقت کردند
کشورهای عضو کلوپ پاریس، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بر سر بخشیدن یک میلیارد و 600 میلیون دلار یگر بدهی های افغانستان با این کشور به توافق رسیدند. این توافق  مرحله آخر از برنامه ای است که قرار بود با اجرای آن، بتدریج تقریبا تمامی بدهی های افغانستان بخشیده شود. مجموع قروض افغانستان در سال 2006 میلادی نزدیک 12 میلیارد دلار برآورد می شد. وزارت خارجه آمریکا این تصمیم را موفقیت بزرگی برای افغانستان و گامی اساسی برای کمک به بازسازی اقتصادی این کشور و تداوم آن توصیف کرد. به گفته وزارت خارجه آمریکا این توافق نامه، همچنین به معنای برسمیت شناختن عملکرد خوب دولت افغانستان در اجرای برنامه صندوق بین المللی پول و پیشبرد اصلاحات اقتصادی در شرایطی بسیار دشوار است. کلوپ پاریس مرکب از 19 کشور از جمله آمریکا، اکثر کشورهای اروپای غربی، همچنین ژاپن، روسیه و کویت است.


تجمع دوباره خانواده ها در مقابل اوین برای آزادی بستگانشان در آستانه نوروز
صدها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی غروب چهارشنبه در مقابل زندان اوین در تهران تجمع کردند و خواستار آزادی بستگانشان در آستانه عید نوروز شدند. در روزهای اخیر با مرخصی شماری از زندانیان در تعطیلات نوروز موافقت شده، اما بسیاری از آنها از جمله، احمدزیدآبادی، بهمن امویی، عیسی سحرخیز، عمادالدین باقی، کیوان صمیمی، هنگامه شهیدی، شیوا نظرآهاری و عده ای دیگر از فعالان حقوق زنان و دانشجویان همچنان در زندانند. خانواده ها زندانیان سیاسی در روزهای اخیر تقریبا هر روز در مقابل زندان یا دادگاه انقلاب تهران تجمع کرده اند. در همین حال برخی گزارش ها حاکی است که مریم ضیاء، از فعالین حقوق کودک در اعتراض به عدم رسیدگی بموقع به پرونده و آزادیش، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.


وزير خارجه آمريکا مذاکرات خود را در مسکو آغاز کرد
 هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا بامداد امروز برای ديداری دو روزه وارد مسکو شد. او امروز با سرگئی لاورف وزير خارجه، و روز جمعه با ديميتری مدودف، رئيس جمهوری روسيه، ديدار می کند. خانم کلينتون در نشست گروه چهارگانه صلح خاورميانه، متشکل از نمايندگان آمريکا، اتحاديه اروپا، روسيه و سازمان ملل نيز شرکت کرد. او همچنين درباره برنامه هسته ای ايران ، معاهده کاهش سلاح های استراتژيکی هسته ای، مبارزه با تروريسم و امنيت منطقه با مقام های روسيه گفتگو می کند.


کلینتون وارد مسکو شد؛ پرونده‌ی هسته‌ای ایران روی میز مذاکره
هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌ی آمريکا، صبح پنجشنبه وارد مسکو شد. موضوعاتی نظير پيمان جديد کاهش تسليحات اتمی، برنامه‌ی هسته‌ای ايران و چشم‌انداز صلح در خاورميانه، به عنوان دستور کار مذاکرات طرفين، منتشر شده است.خانم کلينتون قرار است پنجشنبه با سرگئی لاوروُف، وزير امور خارجه، و روز جمعه با ديميتری مدوديف، رئيس جمهوری روسيه ديدار و گفتگو کند.ويليام برنز، معاون وزير خارجه‌ی آمريکا، که خانم کلينتون را در اين سفر همراهی می‌کند به خبرنگاران گفته است که دور جديد تحريم‌های احتمالی عليه ايران از جمله موضوعات مورد بحث در ديدارهای وزير خارجه‌ی آمريکا با مقام‌های روسی خواهد بود.


آمريکا خواهان همکاری چين در برخورد با مسئله‌ی هسته‌ای ايران شد
سفير آمريکا در پکن روز پنجشنبه اعلام کرد که اختلاف‌های دو کشور نبايد خلّلی در همکاری‌ در امور بين‌المللی ايجاد کند. وی موضوعاتی نظير پرونده‌ی هسته‌ای ايران و مسئله‌ی گرمايش زمين را از اهم زمينه‌های همکاری چين و آمريکا برشمرد.جان هاتسمَن که در دانشگاه پکن سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: اختلاف نظرهای دو کشور «نمی‌تواند و نبايد مانع همکاری در زمينه ايجاد شغل، پرداختن به تغييرات آب‌-وـ‌هوايی و تلاش در جهت جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای شود».آمريکا و متحدان اروپايی‌اش خواهان اعمال دور تازه‌ای از تحريم‌ها عليه ايران هستند که با مخالفت چين به عنوان عضو دارای حق وتو در شورای امنيت مواجه شده است. پکن معتقد است که پيش از تصميم در مورد دور تازه‌ای از تحريم‌ها، بايد از تمامی راه‌های ممکن ديپلماتيک برای حل مسئله‌ی هسته‌ای ايران بهره برد.


چين: ايران پیشنهاد آژانس برای مبادله‌ی اورانيوم را بپذیرد
نماينده‌ی چين در مقر اروپايی سازمان ملل، می‌گويد دولت آن کشور در مذاکراتی که با مقام‌های جمهوری اسلامی داشته از آنها خواسته است تا با پيشنهاد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، برای مبادله‌ی اورانيوم ‌غنی‌شده با سوخت هسته‌ای، موافقت کند.هه يافِی، که در ژنو با خبرنگاران سخن می‌گفت از تأکيد و اصرار پکن به انعطاف‌پذيری در مواضع تهران خبر داد. وی اضافه کرد که ما از مقام‌های ايرانی خواسته‌ايم تا به عنوان قدم اول در حل بحران هسته‌ای، پيشنهاد آژانس برای مبادله‌ی اورانيوم را بپذيرند.نماينده‌ی جديد چين در مقر اروپايی سازمان ملل همچنين اضافه کرد، که پکن می‌خواهد پيش از اعمال هر گونه تحريم جديدی عليه ايران، از تمام راه‌های موجود برای يافتن راه حلی برای مشکل هسته‌ای، استفاده کند.


اوباما: آنچه برای حکومت ايران اهميت دارد جلوگیری از رسیدن مردم به دموکراسی و حقوق‌بشر است
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، می‌گويد برای حکومت ايران محروم نگه‌داشتن مردم از دموکراسی و حقوق بشر، مهم‌تر از رسيدن به راه‌حلی ديپلماتيک برای مسئله‌ی هسته‌ای است.آقای اوباما که روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه‌ی خبری فاکس‌نيوز سخن می‌گفت، اضافه کرد: «ما پی‌گير تحريم سخت‌گيرانه‌ی بر ايران هستيم. اگر ايران به سلاح هسته‌ای دست يابد، در نهايت مسابقه‌ی تسليحاتی در خاورميانه آغاز خواهد شد و اين برای امنيت منافع ملی ما بسيار خطرناک است».آقای اوباما، با دفاع از سياست «پی‌گيری مذاکره و گفتگو با تهران» در ابتدای رياست‌جمهوری‌اش، اظهار داشت که اين سياست از آن جهت که منجر به منزوی‌تر شدن ايران از طرف جامعه‌ی بين‌المللی شده، موفقيت‌آميز بوده است.

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

اشتراک شما در خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا پذیرفته شد. خبرنامه به آدرس ایمیل شما alirezairf.social@blogger.com فرستاده می‌شود.
آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر