سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

چاوز سفیر منصوب ایالات متحده در آن کشور را نخواهد پذیرفت

هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا می گوید سفیر منصوب ایالات متحده در آن کشور را نخواهد پذیرفت.

آقای چاوز روز شنبه تاکید کرد لری پالمر به دلیل موضع انتقادی اش نسبت به شیوه زمامداری در ونزوئلا اجازه ورود به آن کشور را نخواهد یافت.

آقای پالمر پیشتر از روحیه پایین نظامیان ونزوئلایی خبر داده و نسبت به پناه گرفتن چریک های کلمبیایی در خاک ونزوئلا ابراز نگرانی کرده بود.

هوگو چاوز گفت به وزیر امور خارجه ونزوئلا دستور داده است لری پالمر را در صورت ورود به ونزوئلا بازداشت کند.

سنای آمریکا قرار است انتصاب لری پالمر را به زودی تایید کند.

رد اعطای هویت قانونی به به فرزندان مهاجران غیرقانونی ساکن آمریکا

سنای ایالات متحده لایحه ای را که قرار بود به فرزندان مهاجران غیرقانونی ساکن آمریکا، در صورت ادامه تحصیلات عالی یا خدمت در نیروهای مسلح این کشور هویت قانونی ببخشد، رد کرد.

این لایحه در صورت تصویب شدن نزدیک به ۲ میلیون از ۱۲ میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا را در بر می گرفت که در سن زیر ۱۶ سالگی وارد این کشور شده، دست کم ۵ سال در آمریکا سکونت داشته و تحصیلات دبیرستانی را به پایان برده باشند و برای تحصیلات دانشگاهی یا ورود به ارتش آمریکا ثبت نام کرده باشند.

این لایحه پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود.

گوئیدو وستروله و رهبران کلیسای آلمان، خواستار آزادی دو روزنامه نگار آلمانی

وزیر امور خارجه آلمان و رهبران کلیسای آن کشور روز یکشنبه خواستار آزادی دو روزنامه نگار دربند آلمانی پیش از کریسمس، روز تولد مسیح شدند.

گوئیدو وستروله و ۷ تن از رهبران مذهبی مسیحی در آلمان با انتشار مطلبی در یکی از روزنامه های آن کشور حاکمان جمهوری اسلامی را به آزادی ۲ روزنامه نگار زندانی آلمانی به عنوان یک حرکت بشردوستانه فراخواندند که از ماه اکتبر تا کنون در بازداشت به سر می برند. وزیر امور خارجه المان می گوید برای آزادی روزنامه نگاران زندانی آن کشور در ایران به شدت تلاش می کند.

درخواست کانادا برای آزادی بی قید و شرط رهبران بهایی

کانادا در مورد تداوم بازداشت هفت رهبر جامعه بهاییان ایران و محروم بودن مردم ایران از حقوق قانونی شان ابراز نگرانی عمیق کرد.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا روز جمعه (۱۷ دسامبر) با انتشار بیانیه ای در این مورد، گزارش های مربوط به تداوم بازداشت هفت رهبر جامعه بهایی ایران را تاسف بار خواند.

هفت رهبر جامعه بهاییان ایران در سپتامبر سال گذشته به ده سال زندان محکوم شدند.

وزیر امور خارجه کانادا تصریح کرده است: «بیست و هشت ماه است که این افراد بدون هیچ دلیلی در شرایط بسیار دشواری در زندان گوهردشت اسیر شده اند. اتهاماتی که علیه آن ها مطرح شده اند، نمایانگر بازداشت عمدی آن ها فقط به دلیل اعتقادات دینی و خدمت به جامعه بهایی است. ما معتقد هستیم صدور حکم بازداشت طولانی بر بنیان چنین اتهاماتی صحیح نیست و این افراد باید هر چه زودتر و بدون قید و شرط آزاد شوند و به اعضای خانواده خود بپیوندند.»

وزیر امور خارجه دولت فدرال در بیانیه اخیر خود نوشته است کانادا عمیقاً نگران تداوم سرپیچی ایران از رعایت تعهدات ملی و بین المللی این کشور است.

لارنس کانن تاکید کرده است: «ما بار دیگر مصرانه از دولت ایران می خواهیم تا عملکرد خود در قبال وضعیت حقوق بشر را تغییر دهد و به تعهدات قانونی خود عمل کند. حصول اطمینان از رسیدگی عادلانه و قانونی به پرونده زندانیان، یکی از این تعهدات است.»

وی در پایان این بیانیه خاطرنشان کرده است دولت کانادا در مبارزه ایرانیان با نقض حقوق بشر، تبعیض و نیز بدرفتاری با زنان و اقلیت ها محکم و استوار در کنار مردم ایران ایستاده است.

سرنوشت شوم پناه جويان ايرانی و عراقی خطرات در کمين اين فراريان از اذيت و آزار را برملا ساخته است

نشنال، نشريه انگليسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان "فاجعه در قايق و از سرگيری جرّ و بحث پناهجوئی به استراليا" می نويسد مرگ دست کم ۳۰ پناهجو درآب های ساحلی جزيره کريسمس استراليا در هفته گذشته بارديگر خطرهائی را عيان ساخته است که انسان های فراری از اذيت و آزار در عراق و ايران با آنها مواجه اند.

گرچه هنوز دقيقا شمار مسافران قايقی که چهارشنبه گذشته در برخورد با صخره های دريائی اين جزيره درهم شکست روشن نيست، اما گفته می شود همگی از اهالی ايران وعراق بوده اند.
از ۴۲ نفری که نجات يافتند، آنهائی که جراحات شان وخيم بود با هواپيما به (Perth) در ۲۶۰۰ کيلومترجنوب شرقی جزيره کريسمس برده شدند، و بقيه در بيمارستان جزيره، و يا در بازداشتگاه موقت آن به سر می برند.

پخش تصاويراين قايق درهم شکسته از شبکه های تلويزيونی در استراليا، و سراسر جهان، جرّ و بحث راجع به مسئله پناهجويان را در صدر مسائل سياسی استراليا قرار داده است. جوليا گيلارد، نخست وزير استراليا سفر تعطيلاتی خود را کوتاه کرد تا ضمن اعلام شروع سه تحقيق جداگانه، از اتهاماتی دفاع کند که چرا کشتی های گشت زنی نيروی دريائی اين قايق چوبی را پيش از آنکه به ساحل موّاج جزيره کريسمس برسد، نديده اند.

فاجعه اخير در عين حال گويای ماهيت خطرناک آخرين بخش از سفر پناهجويان در اقيانوس هند در مسيری است که از جاوه در اندونزی شروع می شود و تا جزيره کريسمس در استراليا ادامه پيدا می کند.

جزيره کريسمس اکنون با پايان گرفتن عمليات مرحله نجات، به صحنه تلاش هائی دشوار و تاسف آور برای پيدا کردن اجساد و شناسائی قربانيان فاجعه مبدل شده است. دست کم ۸ کودک هنگامی که قايق پس از کوبيده شدن به صخره های ساحلی درهم شکست، در برابر چشمان سکنه وحشت زده جزيره کشته شدند که با پرتاب جليقه های نجات و طناب سعی به نجات آنها داشتند.

شمار پناهجويانی که توانسته اند خود را در يکی دو سال اخير به جزيره کريسمس برسانند، با افزايشی قابل توجه ، امسال به حدود ۶ هزار نفر رسيده است. ايرانی ها و عراقی ها، پس ازافغان ها، به ترتيب دومين و سومين گروه عمده اين پناهجويان را تشکيل می دهند.

جمال داوود (Jamal Daoud) از گروه عدالت اجتماعی که به توقيف شدگان در بازداشتگاه جزيره کمک می کند معتقد است بسياری از کردها و شيعيانی که در دهه ۱۹۸۰ توسط صدام حسين به ايران اخراج شدند و در ايران به آنها تابعيت و حقوق اوليه داده نشده است، جزو پناهجويان هستند. او می گويد بعضی ديگر نيز عراقی هائی هستند که از بيم گروههای ستيزه گر و نا امنی در عراق گريخته اند. مسيحيان عراقی نيز جزوپناهجويانی هستند که از اذيت و آزار می گريزند.

به گفته نسريم مسيری (Nasrim Massiri) سخنگوی جامعه ايرانيان ويکتوريا، اقليت های مذهبی و مخالفان سياسی محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران، بخصوص جوانان، جزو کسانی هستند که زير فشاری فزاينده کشورشان را ترک می کنند. خانم مسيری می گويد از ايران درخواست هائی تلفنی هائی داشته ام که پدر و مادرها ميخواسته اند بدانند آيا فرزندانشان جزو مسافرين قايق بوده اند يا نه، و اگر بوده اند، آيا زنده اند، يانه.

متکی: عملکرد احمدی نژاد، غیر اسلامی و غیردیپلماتیک بود

منوچهر متکی وزیر پیشین امورخارجه جمهوری اسلامی نحوه برکناری خود از سوی محمود احمدی نژاد را غیر اسلامی، خارج از عرف دیپلماتیک و توهین آمیز خواند.

آقای متکی به خبرگزاری مهر گفته است پیش از ترک تهران به سوی سنگال دراجرای یک ماموریت دیپلماتیک با آقای احمدی نژاد دیدار داشته و آقای احمدی نژاد کوچکترین اشاره ای به او نکرده بود که قرار است او را از مقامش برکنار کند.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری درمراسم معرفی سرپرست جدید وزارت امور خارجه به جای آقای متکی در روز شنبه، گفته بود آقای متکی از قبل و پیش از ترک تهران به سوی سنگال، درجریان برکناری خودقرارگرفته بود.

درمراسم تودیع آقای متکی، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان سرپرست جدید وزارت امور خارجه معرفی شد. آقای متکی درمراسم تودیع خود حضور نیافت. آقای متکی گفت که از تاریخ برگزاری مراسم تودیع بی اطلاع بود.

همزمان با قطع يارانه ها در ايران نيروهای پليس در خيابان های پايتخت مستقر شدند

در ايران شاهدان از افزايش حضور پليس در خيابان های تهران همزمان با اقدام روز يکشنبه دولت در به اجرا گذاشتن قطع يارانه ها خبر می دهند.

محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ایران، تصميم دولت در مورد به اجرا گذاشتن قطع يارانه های انرژی و غذا را اواخر وقت ديروز(شنبه) اعلام کرده بود.

در چارچوب برنامه جديد، آقای احمدی نژاد برای محدود ساختن هزينه های دولتی، موسوم به رياضت های اقتصادی، قيمت بنزين روز يکشنبه، با افزايشی چهارصد درصدی، در مورد سهميه ۶۰ ليتری ماهانه بنزينی که به هر راننده مشمول يارانه ها تعلق می گيرد، به سطح ليتری ۴۰۰ تومان (۴۰۰ سنت) افزايش يافت. صاحبان وسائل نقليه، برای خريد بنزينی بيشتراز اين سهميه بايد ليتری ۷۰ تومان (۷۰ سنت) بپردازند، که پیش از این ليتری ۴۰۰ تومان (۴۰ سنت) بود.

سه سال پيش هنگامی که ايران سيستم سهميه بندی بنزين را به اجرا گذاشت معترضين بعضی از جايگاه های فروش بنزين را آتش زدند.

شاهدان می گويند پليس، (روز یکشنبه) با توجه به احتمال بروز نا آرامی در نقاط مختلف تهران مستقر شده بود.

حل معضل بیکاری ایران، از وعده ها تا واقعیت ها

نرخ واقعی بیکاری در ایران در هاله ای از ابهام است. آمار رسمی بیکاری در بهار امسال، این شاخص را چهارده و شش دهم درصد اعلام کرد. نرخ بالای بیکاری جوانان در این دوره چشم گیر بود، به طوری که نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله حدود ۲۹ و شش دهم درصد گزارش شده است.

محمد رضا سپهری، معاون وزیر کار و امور اجتماعی، اواخر آذر ماه، در اولین همایش ملی راهکارها و چالش های مشاغل خانگی، با نگاهی به وضعیت اشتغال و بیکاری کشور، از افزایش نرخ مشارکت و هرم جمعیتی کشور به سمت نیروی های جوانی که وارد بازار کار می شوند خبر داد و در این زمینه هشدار داد.

از سوی ديگر، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی، در حاشیه همایش مورد اشاره، در جمع خبرنگاران در زمینه معضل بیکاری با اعلام خبر تصویب افزایش تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک زودبازده از یک به دو میلیاردتومان در شورای عالی اشتغال، گفت، «مرکز آمار ایران هنوز نرخ بیکاری تابستان سال جاری را جمع بندی نکرده است.»

هر چند فرشاد گلستان مدیر روابط عمومی مرکز آمار ایران، هفته گذشته در ۲۲ آذر ماه، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در واكنش به انتشار خبری درباره تلفيق نرخ بيكاری تابستان و پاييز و اعلام آن به صورت واحد گفت، «اين موضوع صحت ندارد و تا جايی كه من مطلع هستم نرخ بيكاری تابستان در حال نهايی شدن است.»

روزنامه تهران امروز نیز، هفته گذشته در ۲۱ آذر ماه در این زمینه نوشت، «در حالی ‌كه وزير كار و امور اجتماعی چند روز قبل از اختصاص ۲۰ درصد از منابع صندوق مهر به مشاغل خانگی خبر داده بود، ديروز معاون اعتبارات و تسهيلات صندوق مهرامام رضا (ع) در اظهاراتی متناقض با وزير كار از عدم ثبت نام متقاضيان طرح‌های مشاغل خانگی و مشخص نبودن مبلغ اعتبارات تخصيصی برای آن ها خبر داد.»

جمشید انصاری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به تازگی در گفت و گو با روزنامه مردم نو زنجان در زمینه اعتبار مورد نیاز برای ایجاد یک فرصت شغلی در کشور، اظهار داشت، «سالانه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیروی مازاد بی کار در کشور وجود دارد که برای ایجاد اشغال این افراد اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.»

با تمام این ها، محمود احمدی نژاد رئیس، جمهوری اسلامی ایران، به تازگی در جریان سفر به استان مرکزی وعده داد، «دولت بیکاری را ظرف ۲ دو سال ریشه کن می کند.»

پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تقرییا ۱۰ روز گذشته (۱۷ آذر ماه) در واکنش به همین وعده نوشته است، «اگر ما آمار بیکاری کشور را همان چهار تا چهار و نیم  میلیون نفری که به صورت رسمی اعلام شده است، فرض کنیم و از آمار بیکاری پنهان چشم بپوشیم، برای ریشه‌کنی بیکاری محتاج صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اضافه بر سرمایه‌گذاری موجود هستیم. تمام این شواهد حاکی از آن است که در صورت اختصاص یافتن تمام این ارقام، هدف ریشه‌کنی بیکاری، اگر ممکن هم باشد ظرف دو سال محقق نخواهد شد.»

قطع يارانه های غذا و سوخت در ايران درگير با مشکلات اقتصادی شروع شد

محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران اعلام کرده است که قطع يارانه های غذا و سوخت از روز يکشنبه، شروع می شود.

آقای احمدی نژاد گفت تمامی يارانه ها در مورد اقلامی نظير بنزين، نفت و گاز، برق و نان تا پيش از سال ۲۰۱۳ که دوره رياست جمهوری او به پايان می رسد قطع خواهد شد. ايران می گويد يارانه ها سالانه برای دولت نزدیک به ۱۰۰ ميليارد دلار خرج بر می دارد.

اين اقدام هنگامی انجام می گيرد که اقتصاد ايران زير فشار ناشی از تحريم های وضع شده توسط آمريکا و سازمان ملل متحد بر سر امتناع تهران از متوقف ساختن غنی سازی اورانيوم تقلا می کند.
آمريکا و بعضی از متحدانش تهران را به استفاده از برنامه اتمی غير نظامی اش به عنوان سرپوشی برای توليد تسليحات اتمی متهم می کنند. تهران اين اتهام را رد می کند.

احتمال اجرای قوانین اسلامی در شمال سودان

رئیس جمهوری سودان می گوید در صورت جدایی جنوب از شمال، یک قانون اساسی کاملا اسلامی بر کشور حاکم خواهد شد. عمر البشیر روز یکشنبه گفت اگر در همه پرسی نهم ژانویه، مردم به جدایی جنوب سودان رای دهند، قانون اساسی جدیدی بر پایه قوانین اسلامی تدوین خواهد شد که به گفته وی، نشانی از تنوع فرهنگی و فرقه ای در آن یافت نخواهد شد.

عمر البشیر گفت شریعه یا قوانین اسلامی، منبع اصلی تدوین قانون اساسی و عربی زبان رسمی کشور خواهد بود.

قانون اساسی سودان که در سال ۲۰۰۵ میلادی تدوین شد، ضمن تاکید بر گوناگونی فرهنگی و اجتماعی ساکنان آن کشور، حاوی قوانین برگرفته از اسلام و شریعت در شمال سودان است

جنوب سودان در رای گیری نهم ژانویه، تصمیم خواهد گرفت که با شمال متحد بماند یا مستقل شود.

روز پنجشنبه یک مشاور و دستیار آقای بشیر گفت این کشور تقریبا به طور قطع، به دو نیم تقسیم خواهد شد. این اولین بار بود که یک مقام بلند پایه سیاسی در شمال سودان، از احتمال جدایی و استقلال جنوب سخن گفته است.

همه پرسی پیش رو در سودان، بخشی کلیدی از توافق همه جانبه صلح سال ۲۰۰۵ است که به جنگ داخلی ۲۱ ساله میان شمال و جنوب در این کشور پایان داد. سازمان دهندگان همه پرسی گفته اند نزدیک به ۳ میلیون نفر برای شرکت در همه پرسی، ثبت نام کرده اند.

با حل نشده باقی ماندن اختلافات بر سر منابع نفت، مرزها و دیگر مسائل، تنش میان شمال و جنوب در سودان، پیش از فرارسیدن زمان همه پرسی بالا گرفته است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر