سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

فرماندار نیو مکزیکو در سفری غیر رسمی به کره شمالی می رود

بیل ریچاردسون سیاستمدار آمریکایی در یک ماموریت دیپلماتیکی خصوصی برای کاهش تنش بین پیونگ یانگ و کره جنوبی، رهسپار کره شمالی شده است.
ریچاردسون روز پنجشنبه در پکن توقف کرد. او پیش از ترک آمریکا به خبرنگاران گفت هدفش این است که کره شمالی را پس از حمله توپخانه ای مرگبار به یک جزیره کره جنوبی، «اندکی آرام کند».
 ریچارد سون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و فرماندار فعلی ایالت نیو مکزیکو در جنوب غربی آمریکا است. او همچنین بعنوان وزیر انرژی با مسئولیت برنامه اتمی آمریکا کار کرد، و به دعوت کیم گای گوان، مذاکره کننده اصلی کره شمالی در مذاکرات شش جانبه به پیونگ یانگ می رود.
وزارت امور خارجه آمریکا می گوید فرماندار حامل هیچ پیامی از دولت اوباما برای کره شمالی نیست.

رهبر حزب الله: دادگاه سازمان ملل متحد «ناپدید» خواهد شد

رهبر گروه حزب الله می گوید دادگاهی که درباره ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان در سال ۲۰۰۵ تحقیق می کند، «با باد ناپدید خواهد شد.»
حسن نصرالله این نظر را روز پنجشنبه در سخنانی خطاب به هزاران نفر از طرفدارانش در قرارگاه حزب الله در جنوب لبنان، بمناسبت عاشورا ابراز داشت. او دادگاه را، که سازمان ملل متحد از آن حمایت می کند، یک «توطئه» نامید و عهد کرد کوشش های آنرا برای تحت پیگرد قرار دادن اعضای حزب یا هرکسی دیگری در ارتباط با ترور حریری خنثی کند.
نصرالله در حالی سخن می گوید که گزارش های رسانه ها حاکی است دادگاه ممکن است اعضای حزب الله را احضار کند.
نصرالله هرگونه نقش حزب الله در ترور حریری را تکذیب می کند، و گفته است دست هر کسی را که بخواهد اعضای حزب را دستگیر کند قطع خواهد کرد. او گفت حزب الله هرگز مرعوب اسراییل نخواهد شد.
نصرالله همچنین از کشورهای عرب خواست مذاکرات صلح با اسراییل را متوقف کنند و در نبرد علیه آن به حزب الله به پیوندند.

در حمله موشکی آمریکا ۷ تن در پاکستان کشته شدند

در حمله موشکی مظنون آمریکا ۷ نفر که گفته می شود ستیزه گر بودند در منطقه خیبر پاکستان کشته شده اند.
اسوشیتد پرس بنقل از مقامات اطلاعاتی پاکستان می گوید موشک که از یک هواپیمای بدون سرنشین پرتاب شد به یک خودرو در ناحیه ای در نزدیکی گذرگاه خیبر برخورد کرد.
اکثر حملات موشکی مظنون در وزیرستان شمالی، که قرار گاه رهبران ارشد القاعده و یک جناح طالبان معروف به شبکه حقانی تلقی می شود، روی داده است.
پاکستان رسما به حملات اعتراض می کند. با این حال آمریکا آنها را سلاح عمده ای در نبرد با القاعده می داند.

لبنان اسراییل را به نصب سامانه های جاسوسی متهم می کند

ارتش لبنان می گوید دو سامانه «جاسوسی» را که اسراییل نصب کرده بود، منهدم کرده است.
ارتش روز چهارشنبه در اطلاعیه ای گفت یک سامانه بر بالای کوه صنین، که به بیروت مشرف است، نصب شده بود، دیگری در کوه باروک قرار داشت.
ارتش گفت سامامه کوه صنین دارای عناصر ارسال و دریافت تصویر بود. دیگری سیستم پیشرفته تری بود، اما توضیحی نداد.
اسراییل هنوز پاسخ نداده است.
در اطلاعیه گفته می شود حزب الله ارتش را از سامانه ها آگاه ساخت. حسن نصر الله رهبر حزب الله روز چهارشنبه در سخنانی بمناسبت عاشورا گفت اسراییل سعی دارد اطلاعاتی درباره «برادران» در لبنان و نیز سوریه، ایران و مناطق فلسطینی جمع کند.
تنش بین اسراییل و حزب الله از سال ۲۰۰۶ که در جنگ درگیر شدند بالا بوده است. در جریان نبرد بیش از ۱۳۰۰ تن، که اکثرا لبنانی بودند، کشته شدند.

نخست وزیر استرالیا: بر شمار تلفات درهم شکستن قایق ممکن است افزوده شود

نخست وزیر استرالیا می گوید احتمال می رود بر شمار مسافران قایقی که در برخورد با صخره ها در جزیره کریستمس در بامداد چهارشنبه کشته شدند، افزوده شود. تا کنون ۲۸ جسد از آب بیرون کشیده شده است.
جولیا گیلارد، که تعطیلاتش را برای برخورد با این حادثه نیمه تمام گذاشت، روز پنجشنبه گفت مقامات دقیقا نمی دانند تعداد پناهجویان در قایق چوبی چند نفر بودند.
مقامات می گویند ۴۲ نفر از دریای توفانی در جنوب جزیره جاوه، متعلق به اندونزی، نجات داده شده اند. اما وزیر مهاجرت استرالیا گفت ممکن است بالغ بر ۱۰۰ نفر سوار قایق بودند که قصد داشتند در جستجوی پناهندگی خود را به استرالیا برسانند. عقیده بر این است که برخی از ایران، عراق و مناطق کردنشین خاورمیانه آمده بودند.
گیلارد گفت اجسادی که تاکنون پیدا شده، چندین جوان و کودک را شامل می شود.
مردم استرالیا از عکس ها و ویدیوهای آماتور درهم شکستن کشتی، که در برابر چشمان ساکنان جزیره روی داد به هراس افتاده اند. آنها ناامیدانه از بالای صخره در حالی که قایق درهم می شکست و مسافران آن به صخره ها کوبیده می شدند، به نظاره ایستاده بودند.
گیلارد این واقعه را یک «حادثه براستی دهشتناک، و یک تراژدی انسانی» نامید و قول داد درباره قاچاقچیان انسان که مسئول آن بودند، تحقیقات جنایی صورت گیرد.
استرالیا به مقصد مطلوبی برای هزاران پناهجو از جنوب آسیا و خاورمیانه تبدیل شده است.

شاهدان: سربازان ساحل عاج يکی از معترضان را کشتند

شاهدان در ساحل عاج می گويند که نيروهای امنيتی دست کم يک تظاهر کننده را به ضرب گلوله کشته و چند نفر ديگر را زخمی کردند. معترضان عليه لورن گباگبو، رييس جمهوری، در پی انتخابات مورد مناقشه ماه گذشته، دست به تظاهرات زده اند.

خشونت ها در یاموسوکرو، پايتخت ساحل عاج، امروز، پنجشنبه، پيشاپيش تظاهرات هواداران آلِسان اوتارا، رقيب انتخاباتی آقای گباگبو، آغاز شد.

آلِسان اوتارا، رهبر اپوزيسيون، از راه پيمايان خواسته است تلاش کنند ايستگاه تلويزيون دولتی و ساختمان های دولتی را به تصرف خود در آورند.

اوتارا و گباگبو، هر دو، ماه گذشته در انتخابات دوره دوم در ساحل عاج مدعی پيروزی شدند و دولت های خود را تشکيل دادند. اقدامات دو نامزد رياست جمهوری خطر آغاز يک درگيری تازه را ۸ سال پس از جنگ داخلی در آن کشور، قوت بخشيده است.

سازمان ملل متحد، اتحاديه آفريقا و اتحاديه اروپا جملگی آقای اوتارا را بعنوان برنده انتخابات ساحل عاج شناسايی کرده اند؛ اما آقای گباگبو همچنان از وفاداری ارتش آن کشور، برخوردار است.

بان کی – مون، دبيرکل سازمان ملل متحد، نگرانی شديد خود را نسبت به خطر گسترش خشونت در ساحل عاج، اعلام کرد. آقای بان در بيانيه خود گفت فضای سياسی کنونی می تواند ساحل عاج را با «نتايجی غيرقابل پيشبينی،» از جمله جنگ داخلی، روبرو سازد.

فرماندار ايالت نيومکزيکو سفر غيررسمی خود را به کره شمالی آغاز کرد

 
 
 
 
 

بيل ريچاردسون، سياستمدار آمريکايی، در يک مأموريت خصوصی ديپلماتيک جهت کاهش تنش ها بين پيونگ يانگ و کره جنوبی، عازم کره شمالی شد.

آقای ريچاردسون روز پنجشنبه پيش از سفر به کشور منزوی کره شمالی، وارد پکن شد. سياستمدار آمريکايی پيش از عزيمت از آمريکا به خبرنگاران گفت که هدف وی پس از حمله مرگبار آتش بارها در ماه گذشته به جزيره کره جنوبی، «قدری آرام کردن کره شمالی است.»

آقای ريچاردسون سفير آمريکا در سازمان ملل بود و هم اکنون فرماندار ايالت نيومکزيکو است. وی همچنين در گذشته بعنوان وزير انرژی با مسؤليت برنامه اتمی آمريکا، انجام وظيفه کرده است.

بيل ريچاردسون را «کيم گای گوان،» مذاکره کننده ارشد کره شمالی در مذاکرات شش جانبه، به پيونگ يانگ دعوت کرده است. وزارت امور خارجه آمريکا می گويد آقای ريچاردسون حامل هيچگونه پيامی از سوی دولت آمريکا، نخواهد بود.

گزارش سالانه تلاشهای آمريکا برای صلح اسراییل و فلسطینيان در سال ۲۰۱۰

در سال ۲۰۱۰، گشایشهایی در تلاشهای پایان دادن به درگیری اسراییل و فلسطینی ها روی داد . اما اين سال همچنان با ناامیدی وشکاف دو طرف بر سر اختلافات مرزی، شهرکهای یهودی نشین در کرانه غربی و وضعیت اورشلیم به پایان رسید.

در پایان هر سال «عمران اکرم،» کشاورز فلسطینی در نابلس نزدیک کرانه غربی، محصول درختان زیتونش را برداشت میکند. امسال محصولی وجود ندارد.

او پس از اینکه ساکنان شهرک های یهودی نشین مجاور درختان زیتون اورا بریدند سعی در نجات درختها دارد که به گفته او برای فراری دادن او بریده شدند.

برای عمران، سال ۲۰۱۰ با امید میانجیگری آمریکا وپایان اشغال اسراییل آغاز شد، امیدی که تحقق نیافت و کی گويد: «قبل از گفتگوها ۴۰ - ۵۰ درصدی امید صلح بود . ولی بدبختانه مذاکرات متوقف شده است.»

تلاشهای آمریکا برای انجام مذاکرات صلح، اوایل سال با عزیمت جورج میچل، فرستاده پرزیدنت اوباما، به منطقه افزایش یافت و در ماه می اتحادیه عرب گفتگوهای صلح را تأیید کرد.

عمران می گويد: «آنچه امروز از سوی آمریکا مطرح شده است پاسخگوی خواستهای ما و امیدوار کننده است و ما در انتظار عمل هستیم.»

فلسطینیها به شرط توقف شهرک سازی در کرانه باختری حاضر به مذاکره مستقیم شدند . و اسراییل به نشانه حسن نیت ۱۰ ماه شهرک سازی را متوقف کرد و گفتگوهای مستقیم درسپتامبر در واشنگتن آغاز گردید.

پرزيدنت اوباما گفت: «امروز شمابا حضور در اینجا، هریک گامی مهم بسوی آزادی مردم خود از قید تاریخ و حرکت بسوی آینده ای صلح آمیز و درخشان که تنها شما قادر به ایجاد آن هستید برداشتید.»

ولی امید صلح دیری نپایید و مدت توقف شهرک سازی خود تحمیلی اسراییل بسر رسید.

با آغاز شهرک سازی و ترک مذاکرات توسط فلسطینیها ، جورج میچل به منطقه بازگشت و اعلام کرد: «ما متعهد به ادامه تلاش برای یافتن زمینه مشترک میان دوطرف برای ادامه گفتگوهای مستقیم هستیم.»

اسراییل در پذیرفتن تضمین دیپلماتیک و جتهای جنگنده آمریکا در مقابل توقف شهرک سازی تردید کرد و آمریکا در دسامبر تصمیم گرفت از اسرائیل در این مورد دیگر در خواستی نکند.

بسیاری از اسراییلی ها خواهان خودداری از گفتگو با فلسطینیها هستند . يک اسراييلی می گويد: «امید چندانی ندارم چون فلسطینیها شجاعت تصمیم گیری ندارند. ما تصمیمات مشکلی گرفتیم . از سینا و بعد از غزه بیرون رفتیم و بجای آن چه چيزی بدست آورديم؟»

بسیاری از اسراییلیها احساس میکنند خروج از غزه در سال ۲۰۰۵ ارمغان آور حملات موشکی و افتادن غزه به دست حماس بود. خروج از مناطق عرب نیز نه دوستان جدیدو نه امنیت بیشتر برای اسراییل در پی داشت.

اما برای فلسطینیهایی مانند عمران اکرم که برای وعده پایان اشغال اسراییل و ایجاد کشور فلسطین جایی در افق دیده نمیشود، ناامیدی فزون می گیرد . وی می گويد: «من از همه کشورها میخوام اجازه بدهند که ما و دیگران در صلح زندگی کنیم. من فقط یک کشاورزم . یهودی نشینها میايند درختهای من را می برند. همه زندگی من این درختهاست، وقتی آنها را ببرند، دیگه چه چيزی برای من میماند؟»

سال ۲۰۱۰ در حالی پایان میگیرد که امید اندکی به موفقیت روند صلح برای پایان دادن به درگیری درسال ۲۰۱۱ وجود دارد.

بريتانيا سقوط پادشاه ايران را مورد بازنگری قرار می دهد

در مقاله ای در ستون نظرات فايننشال تايمز، ديويد اوئن، وزير خارجه بريتانيا در زمان انقلاب ايران، به بازنگری دلايلی می پردازد که منجر به سقوط حکومت پادشاهی و روی کارآمدن روحانيون در ايران شد. ديويد اوئن نوشته است سفارت بريتانيا در تهران بررسی درستی از عدم محبوبيت محمدرضاشاه در ميان مردم کشورش نداشت، و چشمان خود را به روی فعاليت هواداران آيت الله خمينی نيز بسته بود. همين بی توجهی موجب شد که هم پيمان ما جای خود را به روحانيون تندرو بدهد.

فايننشال تايمز در مقاله ديگری با عنوان «سقوط شاه و فرصتی که از دست رفت» ديدگاه وزير خارجه پيشين بريتانيا را تحليل کرده و نوشته است پادشاه ايران، بزرگترين هم پيمان آمريکا و بريتانيا، بانفوذترين قدرت منطقه و با سابقه ترين رهبر آسيا بود. اما آسودگی خاطر رهبران وقت ايالات متحده و بريتانيا در مورد ثبات امپراتوری نفت موجب شد که هم پيمان ما جای خود را به روحانيون تندرو بدهد؛ و رهبران مذهبی ايران در ۳۰ سال گذشته آنچنان پر و بال گرفته اند که امروز به خطری برای امنيت جهان تبديل شده اند.

اما سرمقاله روزنامه استريلين، جمهوری اسلامی را همچنان خطری برای امنيت منطقه ای و جهانی می داند و می نويسد اين خطر امنيتی ناشی از استراتژی دولت غيرمنتخب احمدی نژاد است. نويسندگان مقاله دولت تهران را مجری نظرات روحانيون حاکم بر کشور خوانده و نوشته اند، اکنون آشکار شده است که استراتژی گردانندگان اصلی حکومت در ايران -- يعنی آيت الله خامنه ای و شورای نگهبان -- سلطه بر منطقه از طريق تهاجم نظامی و سلاح های هسته ای است. در پايان مقاله هشدار داده شده است که برای بازداشتن روحانيون ايران از رسيدن به اين هدف، نبايد زمان را از دست داد.

ديلی تلگراف نيز از غرق شدن يک قايق با ۷۰ سرنشين در آبهای استراليا خبر می دهد. درگزارش آمده است قايق ماهيگيری متعلق به اندونزی که ظاهرا پناهجويان ايرانی و عراقی را به مقصد استراليا می برد، در برخورد با صخره های ساحلی جزيره کريسمس واژگون شد و تعدادی از سرنشيان آن جان خود را از دست دادند. امدادگران موفق به نجات ۴۱ نفر و کشف ۲۷ جسد شده اند.

گزارش سالانه تغييرات آب و هوايی جهان در سال ۲۰۱۰

سال ۲۰۱۰ سالی سرشار از هوای متغیر و تحولات طبیعی بود. از سیل پاکستان تا رانش زمین در چین و آب شدن کوه های یخ در قطب شمال. دانشمندان انتظار دارند روند گرمایش هوا همچنان در سال ۲۰۱۱ ادامه یابد.

در آمریکا با برفی سنگین مبارزه کرديم. ماشین های بزرگ برف روب و کوهی از نمک. نمایشی که سال ۲۰۱۰ شاهد آن بودیم. در فوریه ۱۴۰ سانتیمتر برف همه جا را سفید کرد.

اما در سوی دیگر جهان برف و سرمای ۱۶ درجه زیر صفر پکن را فلج کرد. عمر بادور، از سازمان جهانی هواشناسی، می گوید سال ۲۰۱۰ یکی از سه تابستان بسیار گرم جهان بود.

واشنگتن یکی از گرم ترین تابستان های خود را داشت. در مسکو حرارت به ۳۲ درجه رسید. و ماه بعد جنگل های روسیه در آتش سوختند.

در ماه اگوست در چین، باران های شدید و رانش زمین به وقوع پيوست و در پاکستان سیلی مهیب یک پنجم آن کشور را در زیر آب فرو برد.

اما در گرین لند یک چهارم کوه های یخ در دریا ریختند.

بیل مک کیبن ۲۰ سال است که در مورد گرمایش زمین هشدار می دهد. وی کی گويد: «کوه های یخ قطب شمال به سرعت ذوب می شود. روسیه این تابستان دچار آتش سوزی شد. پاکستان به زیر آب فرو رفت. آب اقیانوس سی درصد بیش از آن چه باید اسیدی شده. و این در حالی است که حرارت زمین کمتر از یک درجه بالارفته.»

دانشمندان پیش بینی می کنند با پایان این قرن حرارت زمین یک درجه افزایش یابد و ما باید برای چنین پدیده ای آماده شویم.

در همين حال پاتریک مایکل که متخصص هواشناسی است می گوید تاریخ ثابت کرده است انسان می تواند خود را با تغییر آب و هوا وفق دهد و در نتیجه بدن ما و شرایط زندگیمان با این تغییر ها تغییر خواهند کرد.

واقعیت این است که زمین در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال های قبل گرمتر شد و دانشمندان پیش بینی می کنند این گرمایش در سال ۲۰۱۰ نیز ادامه خواهد یافت.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر