سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تحویل موشک جدید «فاتح ۱۱۰» به نیروهای مسلح ایران

وزیر دفاع جمهوری اسلامی از تحویل نسل جدید موشک زمین به زمین «فاتح ۱۱۰» به نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس خبر داد.
سردار احمد وحیدی می گوید توسعه نسل جدید موشک های فاتح -۱۱۰ نشان می دهد که تحریم های غرب علیه تهران موثر نبوده است. او در سخنان روز سه شنبه خود به قابلیت های فاتح -۱۱۰ اشاره ای نکرد.
در ماه اوت ایران از آزمایش «موفقیت آمیز» موشک جدید و دور برد فاتح -۱۱۰ خبر داده بود. آقای وحدیدی گفت این موشک که سوخت آن جامد است مجهز به سیستم راهیابی است که امکان دقت بالاتر در هدف گیری را فراهم می کند.
اعلام این خبر درباره پیشرفت فنی نظامی از سوی ایران در زمان مواجهه با فشارهای بین المللی در رابطه با برنامه اتمی تهران صورت می گیرد. غرب ایران را به تولید سلاح اتمی متهم کرده است. جمهوری اسلامی این اتهام را رد می کند.
مقامات جمهوری اسلامی همچنین اخیرا از آغاز تولید قایق های سریع مجهز به موشک و هواپیماهای دوربرد بدون سرنشین خبر داده اند که قادر به حمل بمب است.

«جنون»، بزرگترین طاعون اجتماعی و بهداشتی جهان

همزمان با روز جهانی آلزایمر، پژوهشگران هزینه جهانی بیماری جنون در طی سال جاری را ٦٢٠ میلیارد دلار ارزیابی کرده اند. این رقم یک درصد کل اقتصاد جهان است.

براساس نتایج تحقیق جدید دانشمندان اروپایی، در حال حاضر حدود ٣٥ میلیون نفر در سراسر جهان به جنون مبتلا هستند و این رقم هر بیست سال، به دو برابر افزایش خواهد یافت. آن ها معتقدند تعداد مبتلایان به این بیماری تا سال ٢٠٣٠، به ٦٦ میلیون و تا سال ٢٠٥٠، به ١١٥ میلیون نفر خواهد رسید.

آلزایمر معمول ترین نوع بیماری جنون است و بر حافظه، تفکر، رفتار و توانایی انجام فعالیت های روزمره مبتلایان تاثیر می گذارد.

با وجودی که آلزایمر بخشی از مسیر طبیعی روند سالخوردگی نیست اما این بیماری به مرور زمان پیشرفت می کند و به تدریج به شدت مغز فرد مبتلا آسیب می رساند و در موارد حاد باعث مرگ افراد می شود.

محققان اروپایی در گزارش جدیدی که روز سه شنبه ( ٢١ سپتامبر) منتشر کرده اند شیوع جنون را یک اپیدمی نامیدند و ادعا کردند سرعت ابتلای جمعیت سالخورده به این بیماری در سراسر جهان افزایش یافته است.

دیزی آکوستا، رئیس انجمن بین المللی بیماری آلزایمر که روز سه شنبه «گزارش جهانی آلزایمر» را منتشر کرده است، می گوید بیماری آلزایمر و دیگر بیماری های جنون آمیز، جدی ترین و برجسته ترین بحران عمده اجتماعی و بهداشتی قرن بیست و یکم محسوب می شوند.

با وجودی که هنوزهیچ درمانی برای بیماری آلزایمر کشف نشده است اما بیماری جنون و مشکلات شناختی این بیماری را می توان در مراحل اولیه آن درمان کرد.  

در این گزارش خاطرنشان شده است که پس از ٦٥ سالگی، احتمال ابتلای به بیماری آلزایمر هر پنج سال، دو برابر می شود و در سن ٨٥ سالگی، احتمال ابتلای افراد به آلزایمر پنجاه درصد افزایش می یابد.

براساس نتایج این گزارش تحقیقی، با وجودی که در گذشته الگوی روند رشد ابتلای بیماری آلزایمر در کشورهای کشورهای ثروتمند و توسعه یافته سریع تر از کشورهای فقیر و در حال توسعه بود، اما در حال حاضر این روند معکوس شده و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشورهای فقیر به چندین برابر افزایش یافته است.

این گزارش تحقیقی براساس اطلاعات گردآوری شده از همه کشورهای جهان، از جمله کشورهای در حال توسعه در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین تهیه شده است.

مارتین پرینس، یکی از نویسندگان این گزارش و استاد روانپزشکی کالج کینگ در لندن مصرانه از دولت ها خواسته است تا راهبردها و برنامه های درمانی بهتری ارائه کنند. وی معتقد است مراقبت و درمان افراد مبتلا به جنون، یک معضل صرفاً بهداشتی و روانی نیست و در واقع یک بحران اجتماعی فوق العاده عظیم است.

کارشناسان معتقدند سرمایه بیشتری باید به تحقیق پیرامون تاثیر جنون و پیامدهای آن بر جمعیت جهان اختصاص داده شود.

چین اولین کشوری که به یک هدف کلیدی توسعه هزاره دست یافت

سازمان ملل متحد می گوید چین اولین کشور در حال توسعه است که توانسته به یکی از اهداف کلیدی توسعه هزاره دست یابد و فقر مفرط را به نصف کاهش دهد.
رهبران جهان این هفته در نیویورک برای بررسی پیشرفت های صورت گرفته درمورد هشت هدف توسعه دیدار می کنند. این اهداف در سال ۲۰۰۰ تعیین شدند و سال ۲۰۱۵ زمان رسیدن به آنها تعیین شده است.
رنتا دسالین هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در چین روز سه شنبه گفت پکن تاکنون هدف کاهش فقر را تحقق بخشیده است. آمار نشان می دهد نسبت جمعیت شهری فقیر از ۹.۶ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۳.۸ درصد در سال ۲۰۰۹ کاهش یافت.
او گفت چین دو هدف دیگر توسعه هزاره یعنی ارائه آموزش ابتدایی و کاهش مرگ و میر کودکان را نیز تحقق بخشیده است.
هرچند به گفته هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در چین، این کشور در دیگر زمینه ها از جمله تضمین قابلیت پایداری محیط زیست، تساوی زن و مرد و مبارزه با اچ آی وی و ایدز کارنامه خوبی نداشت.
جمعیت عظیم چین و توسعه سریع اقتصادی در این کشور موجب شده است که پکن بتواند آمار فقر را در سطح جهان کاهش دهد.
سازمان ملل متحد می گوید ۷۰ درصد از ساکنین جهان که در ۲۵ سال گذشته از فقر مفرط نجات یافتند، چینی بودند.

سقوط هواپیمای ناتو در افغانستان ٩ کشته برجای گذاشت

ناتو می گوید سقوط هلیکوپتر در جنوب افغانستان ٩ سرباز نیروهای ائتلاف را کشت. با این رویداد، ٢٠١٠ مرگبارترین سال برای نیروهای بین المللی در افغانستان از زمان آغاز جنگ به شمار می رود.

مقامات افغانی می گویند هلیکوپتر روز سه شنبه در منطقه «دیچوپان» ولایت زابل سقوط کرد. به گفته ناتو یک سرباز این نیروها، یک سرباز افغانی و یک آمریکایی غیرنظامی در این حادثه مجروح شدند. دلیل سقوط هلیکوپتر مشخص نیست.

طالبان می گوید به هلیکوپتر شلیک کرده است اما ناتو می گوید گزارشی مبنی بر شلیک آتش در این منطقه گزارش نشده است.

گروه شبه نظامی طالبان اغلب درباره عملیات خود مبالغه می کند و یا درباره انجام حملاتی که علیه نیروهای خارجی صورت می گیرد، به دروغ ادعا می کند. 

یک وبسایت مستقل که شمار کشته شدگان در عراق و افغانستان را دنبال می کند اعلام کرده است که سقوط هلیکوپتر در روز سه شنبه شمار سربازان کشته شده بین المللی در افغانستان در سال جاری میلادی را به ٥٢٩ تن می رساند. این بالاترین رقم کشته شدگان در یک سال از زمان شروع جنگ در سال ٢٠٠١ است.

دست کم ٢٠٩٧ سرباز بین المللی از زمان حمله آمریکا به افغانستان تاکنون در این جنگ جان باخته اند.

این در حالی است که ناتو از کشته شدن ١١ شورشی به دست نیروهای بین المللی و افغانی در ولایت قندهار طی عملیات دو روزه ای خبر داد که روز دوشنبه پایان یافت.

مقامات افغان نیز گفتند در شمال این کشور در ولایت پروان، انفجار بمب کنار جاده ای پنج کارگر ساختمانی را کشته و دست کم سه نفر را مجروح کرد.

ناتو می گوید نیروهای افغانی و ائتلاف پس از حمله به یک مقر طالبان در ولایت بغلان، یک فرمانده طالبان را گرفته و دو شورشی طالبان را کشتند. 

ناتو همچنین در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت فرمانده اسیر با چندین حمله به روند برگزاری انتخابات در روز شنبه، مرتبط بود.

آمریکا: تهران در مذاکرات هسته ای مسائل بزرگتری را حل کند

مقامات ایرانی و آمریکایی روز سه شنبه درباره احیای مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای تهران، ابراز تمایل کردند.

استیون چو، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا و معاون او گفتند واشنگتن همواره به وارد کردن دوباره ایران به طرح تعویض سوخت علاقمند بوده است اما می خواهد درباره صداقت تهران درمورد مذاکرات مطمئن شود.

دنیل پونمن معاون وزیر انرژی آمریکا گفت ایران باید به مسائل گسترده تری در مذاکره با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان موسوم به « ٥+١ » رسیدگی کند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می گوید ایران آماده مذاکره است اما امیدوار است که ٥+١ «رویکرد روشنی» را در مذاکره در پیش بگیرد و حقوق اتمی ایران را به رسمیت بشناسد. او این سخنان را در کنفرانسی خبری در روز سه شنبه ایراد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا قرار است در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به ایران بگوید در صورت سرپیچی ایران از وظایف بین المللی اش، هزینه غنی سازی اورانیوم برای تهران افزایش خواهد یافت.

روز دوشنبه آقای اوباما گفت اقدام علیه ایران مسلح به سلاح اتمی امکان پذیر است اما دیپلماسی راهی بسیار بهتر برای حل چنین بحرانی است.

پونمن، معاون وزیر انرژی آمریکا گفت از زمانی که ایران پیشنهاد ارائه سوخت از خارج برای استفاده در رآکتور پزشکی در ازای خروج بخشی از اورانیوم کمتر غنی شده ایران از کشور را نپذیرفت، «داده های مسئله تغییر کرده است».

ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورهای جهان به ایران مظنون هستند و می گویند تهران تحت پوشش برنامه صلح آمیز اتمی سعی دارد سلاح تولید کند. محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است این اتهام را رد می کند.

آقای احمدی نژاد می گوید تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران «غیرقانونی» و «توهین آمیز» است.

احمدی نژاد: برخی «اشتباهات قضايی» رخ داده است

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، که در حال حاضر در خاک آمريکا به سر می برد در مصاحبه ای با يک خبرگزاری بين المللی تأثير تحريمهای بين المللی عليه دولت ايران را کم اهميت جلوه داده است. رييس جمهوری اسلامی در مصاحبه خود در نيويورک از پاسخ به پرسشهايی در مورد زمان بازگشت ايران به ميز مذاکرات هسته ای امتناع ورزيد و گفت که تحريمها تأثيری در اقتصاد ايران ندارد و به گفته وی، ملت ايران قادر است نيازهای خود را براحتی تأمين کند.

اين در حالی است که يک مقام ارشد وزارت خزانه داری آمريکا می گويد جمهوری اسلامی ايران درد ناشی از تحريم ها را احساس کرده است. استوارت ليوی، معاون وزارت خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی، بعدازظهر روز دوشنبه در يک سخنرانی تاکيد کرد که سرعت، شدت و ميدان عمل تحريم های آمريکا و ديگر کشورها و قضاوت نادرست از تاثيرگذاری اين اقدامات، رهبری ايران را غافلگير کرده است. بر مبنای بخشی از متن سخنرانی استوارت ليوی، پيشاپيش گزارش هايی دريافت شده است که دولت ايران به ويژه از تاثير اين اقدامات بر نظام بانکی و رشد اقتصادی ايران به شدت نگران است. معاون وزارت خزانه داری گفته است فشارهای اعمال شده بر ايران اهرم قدرتی برای ديپلماسی، پديد آورده است.

شورای امنيت سازمان ملل متحد تا کنون ۴ دور تحريم عليه ايران وضع کرده است تا دولت احمدی نژاد را وادار سازد غنی سازی اورانيوم را متوقف کند و به ميز مذاکره با ۶ قدرت جهانی -- ايالات متحده، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه، و آلمان -- بازگردد.

اما محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته جاری در نيويورک بسر ميبرد در گفت و گويی با خبرگزاری آسوشيتدپرس در روز يکشنبه گفت که آينده متعلق به ايران است و ايالات متحده را به چالش طلبيد که به گفته او، چه بخواهد چه نخواهد، بايد بپذيرد که ايران قدرت بزرگی است و نقش عمده ای در جهان ايفا ميکند. رييس جمهوری اسلامی افزود «ما خودمان را يک نيروی انسانی و يک قدرت فرهنگی ميدانيم و در نتيجه، دوست ملتهای ديگر. ما هرگز سعی نکرده ايم بر ديگران برتری جوييم يا حقوق هر کشور ديگری را پايمال کنيم.»

آقای احمدی نژاد در مصاحبه با آسوشيتدپرس بر اين نکته پافشاری ورزيد که دولت او مايل به داشتن بمب اتم نيست و گفت که ايران تنها خواهان صلح و يک جهان عاری از تسليحات هسته ای است. وی افزود که بازرسان بين المللی هسته ای هرگز شاهد و مدرکی پيدا نکرده اند که ثابت کند ايران در پی ساخت بمب اتمی است. اين در حالی است که ايالات متحده جمهوری اسلامی را به داشتن طرحهايی مخفيانه برای ساخت يک بمب هسته ای، متهم کرده است.

آقای احمدی نژاد همچنين در گفت و گو با آسوشيتدپرس از پاسخ به پرسشهای مرتبط با سرکوب خشونت بار نيروهای اپوزيسيون از سوی دولت او در پی انتخابات جنجال برانگيز رياست جمهوری ايران، طفره رفت، و در برابر سؤالات مربوط به ايذا و آزار رهبران اپوزيسيون سياسی بدون پرداختن به موضوع تنها به گفتن اين بسنده کرد که شماری «اشتباهات قضايی» رخ داده است. رييس جمهوری ايران ضمناً استدلال کرد که جنبش سبز اپوزيسيون همچنان در ايران از حق برخوردار است ولی افزود که اين جنبش نهايتا بايستی «حکومت اکثريت» را محترم بشمارد. محمود احمدی نژاد همچنين گفت که ايران از بسياری کشورهای ديگر جهان آزادتر است.

در رويدادی ديگر، در ايران، شماری از نمايندگان حامی دولت در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی از قوه قضاييه خواستند تا هر چه سريعتر به پرونده ای که در خصوص اتهامات ميرحسين موسوی و مهدی کروبی تشکيل شده است، رسيدگی کند. پيشتر عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، به خبرنگاران گفته بود که سران مخالفان دولت قطعاً محاکمه خواهند شد. در همين حال جمعی از دانشجويان و جوانان عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی و مير حسين موسوی با انتشار اطلاعيه ای به تشديد فشارها بر رهبران مخالف دولت، اعتراض کردند.

بازگشت آثار باستانی عراق به موزه ملی این کشور

صدها قطعه از آثار باستانی عراق که پس از حمله نظامی آمريکا به عراق مفقود شده و بطور غيرمجاز به خارج از این کشور منتقل شده بودند روز دوشنبه به موزه ملی عراق، بازگردانده شدند.

مقامات موزه ملی عراق روز دوشنبه گفتند که ۶۳۸ قطعه از آثار باستانی مفقود شده عراق را در انبار ساختمان نخست وزيری يافتند.

اين آثار که شامل جواهرات، صنايع سفالین و مهرهای حکومتی است بخشی از ۱۵ هزار قطعاتی بودند که پس از حمله نظامی سال ۲۰۰۳ به عراق، چپاول شده بودند.

مقامات موزه همچنين گفتند پس از حمله نظامی سال ۲۰۰۳ به عراق سارقان بسياری آثار باستانی این کشور را به سرقت بردند، که برخی از آنها هفت هزار سال قدمت داشته و متعلق به تمدن دوره بابِليان، سومريان و آشوريان، در بين النهرين بودند. پس از حمله به عراق ارتش آمريکا سخت مورد سرزنش قرار گرفت که نتوانست آثار باستانی موزه ملی عراق را حفظ کند.

قهتان الجبوری، وزير جهانگردی و آثار باستانی عراق، گفت که اين آثار توسط اداره گمرک آمريکا کشف و بنا به درخواست سفارت عراق در آمريکا مدتی قبل از سوی ارتش آمريکا بدون هيچ آسيبی به بغداد و به دفتر نوری المالکی، نخست وزير عراق، تحويل داده شد.

وزير جهانگردی و آثار باستانی عراق ضمن ابراز قدردانی از اداره گمرک آمريکا افزود که نخست وزير عراق کميته ای را برای رسيدگی به علت تأخير در تحويل اين آثار به موزه ملی عراق، تشکيل داده است.

الجبوری گفت که آثار باستانی در جعبه های سربسته ای در زير وسائل آشپزخانه، پنهان شده بودند.

آثار باستانی عراق روز دوشنبه به موزه ملی عراق تحويل داده شدند.

آمريکا نزديک به ۱۴ ميليون دلار به برنامه نگهداری و حفاظت از آثار باستانی عراق، اختصاص داده است.

اوباما از بازبودن درهای مراوده به روی ایران خبر می دهد

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز دوشنبه گفت اقدام نظامی عليه ايران امکان پذير است اما حل مسأله اتمی ايران از طريق ديپلماتيک راه بهتری برای حل بحران است.

رييس جمهوری آمريکا در سخنان خود که روز دوشنبه از شبکه تلويزيونی «سی ان بی سی» پخش شد اعلام کرد اقدام نظامی توسط ايالات متحده و يا اسراييل روش ايده آلی برای حل اختلافات با ايران نيست اما آمريکا همه گزينه ها را در مورد ايران، مد نظر دارد.

فرماندهان نظامی آمريکا می گويند هر گونه اقدام نظامی عليه ايران در سراسر خاورميانه بی ثباتی شديدی، ايجاد خواهد کرد. ايالات متحده و بسياری از کشورها احتمال می دهند که ايران تحت عنوان برنامه صلح آميز هسته ای مخفيانه برای توليد سلاح های اتمی تلاش می کند. اين اتهام از سوی مقامات جمهوری اسلامی ايران تکذيب شده است.

در همين حال يک مقام ارشد کاخ سفيد می گويد پرزيدنت اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد به ايران خواهد گفت که جهت بهبود روابط «در به روی ايران باز است،» در صورتيکه جمهوری اسلامی بتواند نشان دهد که هدف برنامه اتمی ايران صلح آميز است.

بن رودز، قائم مقام مشاور امنيت ملی آمريکا، روز دوشنبه گفت که پرزيدنت اوباما در روز پنجشنبه با استفاده از فرصت سخنرانی خود در سازمان ملل به ايران تأکيد خواهد کرد در صورتيکه ايران نتواند از عهده تعهدات بين المللی خود برآيد مخارج برنامه غنی سازی اورانيوم بشدت افزايش خواهد يافت.

آقای رودز گفت که اثرات تحريم های اقتصادی و مالی عليه ايران بدليل برنامه اتمی جمهوری اسلامی «بيش از انتظار،» بوده است.

پرز: اسراييل آماده انجام مذاکرات صلح با سوريه

شيمون پرز، رييس جمهوری اسراييل، می گويد کشور متبوع وی آماده است هم اکنون با سوريه وارد مذاکرات مستقيم صلح شود.

رييس جمهوری اسراييل اين سخنان را در نشست توسعه هزاره سازمان ملل متحد ابراز کرد و افزود «همانگونه که اسراييل عليرغم جنگهای گذشته با اردن و مصر صلح کرده است به سوريه نيز حاضر است، دست دوستی بدهد.»

در همين حال اهود باراک، وزير دفاع اسراييل، روسيه را به خاطر فروش موشکهای ضد ناو به سوريه شديداً مورد انتقاد قرار داد.

چهار مظنون القاعده در يمن محاکمه می شوند

در يمن چهارنفر از مظنونان گروه تروريستی القاعده از جمله يک پسر نوجوان ۱۶ ساله آلمانی به اتهام طرح ريزی حمله انتحاری به مراکز توريستی، موسسات، دارايی های شرکتهای خارجی و تأسيسات مهم نظامی و دولتی، تحت محاکمه قرار گرفته اند.

بازپرسان پرونده در دادگاه اعلام کردند که متهمان از سوی القاعده آموزش ديده، خانه های تيمی محرمانه ايجاد کرده و خود را برای حملات انتحاری، آماده ميکردند.

متهمان ادعاهای بازپرسان را تکذيب کرده اند.

نوجوان آلمانی، به نام ويلی، که مادر وی شهروند يمن است می گويد که قصد داشته است به آلمان سفر کند تا پدر خود را که هرگز نديده است، ملاقات کند.

در همين حال روز يکشنبه در يورش پليس به يک پناهگاه القاعده در روستايی در جنوب يمن، سه مظنون القاعده کشته شدند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر