سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۰, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آمریکا در آخرین مرحله جنگ عراق

ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه وارد مرحله پایانی جنگ عراق شد و رسما به بیش از ۷ سال عملیات رزمی در آن کشور پایان داد.

پرسنل نظامی آمریکا و عراق، شخصیت ها و رهبران عراق در حالی که جو بایدن، معاون رییس جمهوری، و رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، سرپرستی آیین رسمی تغییر فرماندهی را بر عهده داشتند، به نظاره ایستاده بودند.

در جریان این مراسم در داخل کاخی که زمان صدام حسین در آن سکونت داشت، ژنرال لوید آستین رسما جایگزین ژنرال ریموند اودیرنو، فرمانده ارشد نیروهای آمریکا، در عراق شد.

آستین بر نزدیک به ۵۰ هزار سرباز عراقی که برای راهنمای نیروهای امنیتی عراق و کمک به آنها، در حالی که مسئولیت کامل حفاظت از کشور خود را بر عهده می گیرند، باقی می مانند، نظارت خواهد داشت.

جو بایدن گفت «سال ها مبازره مشترک و فداکاری های مهم، دو کشور را به یکدیگر پیوند می دهد.» او به مردم عراق اطمینان داد که آمریکا همچنان به امنیت و ثبات اقتصادی کشور آنها پای بند است و به راستی بر این باور است که عراقی ها «تاریکترین روزها را پشت سر گذاشته اند.»

بایدن همچنین ابراز امیدواری کرد که رهبران سیاسی عراق برای تشکیل یک دولت وحدت ملی به سرعت حرکت کنند. او گفت عراق برای بن بست سیاسی خود به یک راه حل «بادوام» نیاز دارد و از سیاستمداران خواست منافع ملی را بر منافع خود ترجیح دهند.

بایدن تکرار کرد که آمریکا تمام نیروهای باقیمانده را تا پایان سال آینده از عراق خارج خواهد کرد. او یادآور شد از آغاز جنگ بیش از یک میلیون سرباز آمریکایی به عراق اعزام شده اند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، شامگاه سه شنبه پایان ماموریت رزمی آمریکا در عراق را اعلام کرد و گفت حالا که مردم عراق مسئولیت امنیت خود را بر عهده می گیرند، زمان آن است که پیش رفت. او قول داده است تمام نیروهای آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شوند.

آقای اوباما همچنین رهبران عراق را تشویق کرد در تشکیل یک دولت فراگیر با احساسی از فوریت عمل کنند.

گزارش: کره شمالی اسامی شرکت ها را تغییر می دهد

یک روزنامه کره جنوبی گزارش می دهد کره شمالی برای پرهیز از تحریم های بین المللی اسامی شرکت ها را تغییر می دهد و اسناد صادراتی را جعل می کند.

روزنامه «دونگ - آ ایلبو» به نقل از یک مقام اطلاعاتی ناشناس می گوید اطلاعات محرمانه کره جنوبی و آمریکا نشان می دهد دو شرکت کره شمالی نام هایشان را تغییر داده اند.

هر دو شرکت پس از آن که کره شمالی یک آزمایش اتمی انجام داد، هدف تحریم های سازمان ملل متحد قرار گرفتند.

گزارش روزنامه حاکی است کره شمالی ظاهرا از صورتحساب های جعلی برای صدور تسلیحات خود از طریق چین استفاده می کند، و فراورده های نظامی را کالاهای غیر نظامی نشان می دهد.

روزنامه کره جنوبی می گوید سئول و واشنگتن در دنبال کردن اقدامات کره شمالی مشکل داشته اند، زیرا پیونگ یانگ برای پرهیز از تحریم ها همچنان راه های جدیدی ابداع می کند.

چین نزدیکترین متحد کره شمالی است. اما پکن سال پیش، پس از آن که آن کشور به پرتاب آزمایشی موشک های بالیستیک دست زد و دومین آزمایش اتمی خود را انجام داد، با وضع تحریم های سخت سازمان ملل متحد بر پیونگ یانگ موافقت کرد.

احمدی نژاد و معاون او برای جلب توجه و انحراف اذهان سراغ زبان چارواداری رفته اند

نشنال روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زيرعنوان "استفاده احمدی نژاد از زبان چارواداری" و با سوتيتر "محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران واژه هائی تند و تيز عليه واشينگتن به کارمی برد اما کماکان خواستارمذاکراتی بی قيد وشرط با قدرت های موسوم به پنج بعلاوه يک است" می نويسد به فاصله ای کوتاه، ظرف چند هفته، ابتدا محمد رضا رحيمی، معاون رياست جمهوری ايران اظهارعقيده کرد که انگليسی ها آدم نيستند، بلکه خرفت هائی هستند که يک نخست وزيراحمق ازآنها سواری می گيرد، و بعد، محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، آمريکائی ها را مسخره کرد که بهتراست آب را جائی بريزند که می سوزد - که ضرب المثلی عاميانه در ايران است، و اشاره به کسانی دارد که از سوختن ماتحت شان عصبانی ميشوند.
يک روزنامه تندرو در ايران نيز با روسپی خواندن کارلا برونی، بانوی اول فرانسه، به اين جاروجنجال پيوسته است.
برای رژيم ايران استفاده از واژه هائی تند در زخم زبان زدن به غرب تازگی ندارد. اما اينگونه نيش زدن ها هم در داخل و هم در خارج موجبی برای شگفتی است زيرا درگفتمان سياسی ايران يک چنين ناپختگی بندرت می تواند جائی داشته باشد.
تحليلگران ميگويند گرچه رجزخوانی های آقای احمدی نژاد عليه غرب، ايرانيان تحصيلکرده و اصلاح طلب راعصبانی ميکند، اما اين کاراو تلاشی عوام پسندانه برای جلب توجه حاميان اش در طبقه کارگر به عنوان فردی است که با آنها عقايدی مشترک دارد.
تحليلگران همچنين ميگويند لحن تقبيحی آقای احمدی نژاد عليه آمريکا نيز تلاشی برای منحرف ساختن اذهان از منازعه ای داخلی در ميان محافظه کاران است، و به معنای بستن در به روی مذاکرات اتمی نيست.
تهمت زشت عليه خانم برونی، همسر نيکلا سارکوزی رئيس جمهوری فرانسه، هفته گذشته در روزنامه کيهان چاپ شد که يک روزنامه بانفوذ تندروی دوآتشه نزديک به آيت الله علی خامنه ای رهبرارشد است، وسردبير آن نيزمنصوب شده اوست.
کيهان پس از آن خانم برونی را هدف اين بی حرمتی گرفت که وی نامه ای سرگشاده و توام با شفقت خطاب به سکينه محمدی آشتيانی، مادری ۴۳ ساله و دارای دو فرزند نوشت، که برای اتهام زنا به مجازات مرگ از طريق سنگسارمحکوم شده است. خانم برونی در آن نامه نوشته بود دراعماق سلول زندان خود بدان که شوهرم پرونده تو را مداوما پيگيری می کند، و فرانسه تو را ترک نخواهد کرد.
زبان غير ديپلماتيک آقای احمدی نژاد، در سطح داخلی، بيشتراز حملات کيهان اذهان را به خود جلب کرد. آقای احمدی نژاد درهمان سخنرانی اين ماه خود برای ايرانيان مهاجر، که در جريان آن به آمريکائيان توصيه کرد روی ماتحت های سوخته آب بريزند، از ضرب المثلی ديگر نيزبرای توصيف بی فايده بودن تهديد های آمريکا عليه ايران استفاده کرد. وی خطاب به مستمعين کاملا شگفت زده اش گفت ممه را لولو برد.
عبورازخط قرمز زبان برای آقای رحيمی معاون اول رياست جمهوری بی هزينه نبوده است. دفتر آقای رحيمی به فاصله چند روز اطلاعيه ای صادر کرد که عملا ميگويد منظور وی فقط انتقاد از بعضی سياستمداران بريتانيا بود.
اين اطلاعيه حاوی يک عذرخواهی نبود و اظهار نظر نظر آقای رحيمی را که گفته بود ديويد کامرون يک احمق است پس نمی گيرد. اما معرف عقب نشينی نادر يک تندرو درايران است. تحيلگران ميگويند او يا فهميده است بيش از حد جلو رفته است و يا توسط يکی از مقامات ارشد رژيم سرزنش شده است.

طالبان پاکستان به فهرست سیاه سازمان های تروریستی افزوده می شود

آمریکا طالبان پاکستان را به فهرست سیاه سازمان های تروریستی خارجی افزوده است. این اقدام سرمایه ها و حساب های آن را مسدود می سازد و اعضای گروه را از سفر به آمریکا ممنوع می کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت گروه، معروف به تحریک طالبان، معیارهای قرار گرفتن در فهرست را دارا است.

چنین گزینشی، که قانون گذاران آمریکا خواستار آن بوده اند، همچنین حمایت مادی از طالبان پاکستان را برای آمریکاییان غیر قانونی می کند.

این گروه مسئولیت تعدادی از حملات مرگبار در پاکستان، و بمب گذاری نافرجام در تایمز اسکوئر نیویورک را بر عهده گرفته است.

آذربایجان: پنج سرباز در نبرد قره باغ کشته شدند

آذربایجان می گوید در نبردی در مرز منطقه انشعابی قره باغ علیا، سه سرباز ارمنی و دو سرباز آذری کشته شدند.

نبرد بین نیروهای دو طرف اغلب در نزدیکی قره باغ علیا در می گیرد - این منطقه سرزمین کوهستانی کوچکی است که ارامنه آن را در اوایل دهه ۱۹۹۰ تصرف کردند.

همانند حوادث گذشته، دو طرف روز چهارشنبه یکدیگر را مسئول زد و خورد مرگبار دانستند. مقامات قره باغ گفتند در نبرد در نزدیکی روستای «چالی» - در مرز جنوبی منطقه مورد اختلاف - فقط یک سرباز قره باغی مجروح شد. مقامات دفاعی قره باغ همچنین گفتند هفت سرباز آذری کشته یا مجروح شدند.

هیچکدام از گزارش ها مستقلا تایید نشده است.

نخست وزیر پاکستان: سیل رشد اقصادی را کند می کند

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، هشدار می دهد که فاجعه سیل رشد اقتصادی کشور را کند خواهد کرد و به افزایش تورم و بیکاری گسترده منجر خواهد شد.

گیلانی روز چهارشنبه در جلسه کابینه گفت رشد اقتصادی از رقم پیش بینی شده ۴ و نیم درصد در سال مالی ۲۰۱۱ به  ۲ و نیم درصد پایین خواهد آمد.

نخست وزیر همچنین گفت نرخ تورم در سال آینده احتمالا به ۱۵ تا ۲۰ درصد خواهد رسید.

گیلانی اظهار داشت کارآیی بخش کشاورزی پاکستان امسال و سال آینده بسیار پایین خواهد بود، و بر تولید، خدمات و صادرات تاثیر می گذارد. او گفت این تنزل اقتصادی موجب خواهد شد هزاران خانواده مشاغل و درآمدهای خود را از دست دهند، و ممکن است به آنچه آن را «پیچیدگی های اجتماعی جدی» نامید، منجر شود.

بیش از یک ماه سیل ناشی از باران های موسمی حدود ۱۶۰۰ تن را کشته و بر نزدیک به ۲۰ میلیون نفر اثر گذاشته است.

مقامات سازمان ملل متحد هشدار داده اند که گرسنگی، بی خانمانی و استیصال، میلیون ها قربانی سیل را تهدید می کند.

فرونشستن آب در شمال اجازه داده است برخی از مردم به خانه هایشان بازگردند، اما سیل در جنوب همچنان نواحی جدیدی را می پوشاند.

روز چهارشنبه معاون نخست وزیر بریتانیا از مناطق سیل گرفته در جنوب پاکستان دیدن کرد.

در حملات هوایی علیه ستیزه گران در پاکستان ۶۰ تن کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند شمار کشته شدگان حملات هوایی به مخفی گاه های ستیزه گران در یک منطقه قبیله ای در شمال غربی کشور به دست کم ۶۰ تن، شامل تعدادی غیر نظامی، افزایش یافته است.

هواپیماهای جنگی پاکستان شامگاه سه شنبه به مخفی گاه ها در «دره تیرا» در ، منطقه خیبر، حمله کردند.

مقامات پاکستان گفتند حملات هوایی ستیزه گران و بعضی از اعضای خانواده های آنها، از جمله زنان و کودکان، را کشت. تعداد دقیق غیر نظامیانی که کشته شدند روشن نیست، مقامات گفتند ستیزه گران از بستگان خود به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کردند.

هدف حمله هوایی ستیزه گرانی بودند که پس از حمله سال گذشته پاکستان در دره سوات، به منطقه خیبر فرار کردند. مقامات گفتند یک مرکز آموزشی، یک ایستگاه رادیویی و خودروهایی برای بمب گذاری های انتحاری، از جمله هدف ها بودند.

گفته می شود ستیزه گران، حملات انتحاری را در شهر پیشاور در شمالی غربی پاکستان و بخش هایی از استان خیبر پختونخوا در روزهای آینده تدارک می دیدند.

خیبر مسیر مهمی برای عبور کاروان های حامل تدارکات برای سربازان ائتلاف در افغانستان است.

در انفجار بمب در قندهار، یک مقام مذهبی کشته شد

پلیس افغانستان می گوید در انفجار بمبی در شهر قندهار، دو تن، از جمله یک مقام مذهبی کشته شدند.

رییس پلیس قندهار می گوید بمب، روز چهارشنبه، در یک موتورسیکلت کار گذاشته شده بود و در نزدیکی اداره حج و زیارت منفجر شد. در این حادثه محمد حسن تیموری، مسئول اداره محلی حج و محافظ او کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

مسئولیت بمب گذاری را هنوز کسی بر عهده نگرفته است. قندهار قرارگاه سیتزه گران طالبان تلقی می شود که اغلب مقامات و نهادهای دولتی افغانستان را هدف می گیرند.

در نقطه ای دیگر در جنوب، ناتو می گوید در حمله شورشیان در روز چهارشنبه یکی از سربازان آن سازمان کشته شد.

ستیزه گران طالبان بر حملات خود علیه نیروهای ناتو در افغانستان شدت بخشیده اند. ماه پیش، شورشیان ۸۰ سرباز بین المللی، شامل ۵۶ آمریکایی را کشتند. شش سرباز آمریکایی در حملاتی در روز سه شنبه کشته شدند.

به گفته ناتو روز چهارشنبه سربازان ائتلاف و افغان یک فرمانده طالبان را که مستقیما در حمله در لوگر دست داشت تعقیب می کنند. ناتو همچنین می گوید نیروهای مشترک، ماه پیش ۱۶۰ ستیزه گر را کشتند و بیش از ۵۰۰ نفر را بازداشت کردند.

رییس جمهوری آمریکا با رهبران خاورمیانه ملاقات می کند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز  چهارشنبه میزبانی رهبران خاورمیانه را در کاخ سفید بر عهده می گیرد، با این هدف که امکان برقراری صلح بین اسراییل و فلسطینیان را ظرف یک سال فراهم آورد.

آقای اوباما یک روز پیش از آغاز رسمی مذاکرات مستقیم، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، و محمود عباس، رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی، ملاقات می کند.

آقای اوباما همچنین با حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، و ملک عبدالله پادشاه اردن، رهبران تنها دو کشورعرب که با اسراییل قراردادهای صلح امضا کرده اند، به گفت و گو خواهد نشست.

در این میان، روز چهارشنبه صدها اسراییلی در مراسم خاکسپاری چهار اسراییلی ساکن کرانه غربی که در یک تیراندازی از داخل اتومبیل کشته شدند، شرکت کردند.

جناح مسلح گروه فلسطینی حماس مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

نیروهای امنیتی فلسطینی در جریان حملات شبانه در کرانه باختری، با دستگیری بیش از ۲۰۰ نفر که به ارتباط با حماس مظنون هستند پاسخ دادند.

رییس تشکیلات خودگردان و نخست وزیر فلسطینی هر دو حمله کشتن اسراییلی ها را محکوم کردند.

جداگانه، یک گروه از اسراییلی های ساکن کرانه غربی گفت در اعتراض به حمله، عملیات ساختمانی در منطقه را از سر خواهد گرفت. این گروه قبلا دولت اسراییل را برای تمدید نکردن توقف موقت عملیات ساختمانی زیر فشار گذاشته بود. اما فلسطینیان می خواهند ساختمان سازی در زمینی که آن را بخشی ازکشور آینده خود می بینند، متوقف شود.

صالحی: ايران آماده همکاری هسته ای با آمريکا ست

معاون رييس جمهوری ايران می گويد ايران آماده همکاری هسته ای با آمريکا است.

علی اکبر صالحی، رييس سازمان انرژی اتمی ايران، در گفتگويی با شبکه العالم گفت اگر آمريکايی ها آماده باشند که با ايران وارد ايجاد شرکت های مشترک برای ساخت نيروگاههای اتمی و ايجاد کنسرسيوم توليد سوخت شوند ما آماده مذاکره با آنها هستيم و وارد شراکت با آنها می شويم. آقای صالحی تاکيد کرد، مذاکرات سياسی چيز ديگری است و به تصميم گيران در امور سياسی بازمی گردد.

رييس سازمان انرژی اتمی ايران روز سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت هنوز پاسخی رسمی در خصوص پيشنهاد ادامه مذاکرات از گروه وين دريافت نکرده ايم .

رييس سازمان انرژی اتمی ايران در گفتگو با العالم در پاسخ به اين پرسش که اگر سوخت مورد نياز رآکتور تحقيقاتی ايران در اختيار ايران قرار گيرد آيا تهران به توليد اورانيوم بيست درصدی ادامه می دهد گفت ما همان ابتدا اعلام کرديم که نمی خواستيم در سطح ۲۰ درصدی غنی سازی انجام دهيم.

در خبری ديگر مقامات ايرانی روز سه شنبه از کشورهای مسلمان جهان خواستند که با تحريم شرکتهای چندمليتی مرتبط با اسراييل آن کشور را منزوی کنند.

محمدرضا ميرتاج الدينی، معاون رييس جمهوری در امور مجلس، گفت که تا هفته آينده ايران فهرستی از شرکتهای مرتبط با اسراييل منتشر خواهد کرد که بر عليه آنها تحريمهايی وضع خواهد شد. ميرتاج الدينی اسراييليان را متهم کرد که يک کارتل اقتصادی جهانی را اداره ميکنند که بطور مرتب در حال تشکيل شرکتهای جديد تحت عناوين گوناگون و با فرآورده های مختلف است.

در اين ميان رامين مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، در روز سه شنبه گفت که تمامی کشورهای اسلامی بايستی تلاش کنند کشور يهود را از نظر سياسی و نيز اقتصادی در حالت انزوا قرار بدهند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر