سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تویوتا صادرات به ایران را متوقف می کند

شرکت اتوموبیل سازی ژاپنی تویوتا می گوید به دلیل فشارهای بین المللی بر شرکت هایی که با ایران معامله می کنند، صادرات به آن کشور را  متوقف ساخته است.

نمایندگان تویوتا این تصمیم را روز چهارشنبه اعلام کردند و تحریم های بین المللی را که سازمان ملل متحد و آمریکا علیه ایران وضع کرده اند یادآور شدند.

این اقدام بر فروش تویوتا تاثیر زیادی نخواهد داشت، زیرا در سال جاری فقط حدود ۲۲۰ دستگاه اتومبیل به ایران صادر کرده است.

آمریکا همچنان بازار بسیار مهمی برای تویوتا است، واشنگتن شرکت های خارجی را تشویق کرده است داد و ستد با ایران را محدود کنند.

کلینتون سنای آمریکا را به تصویب پیمان جدید استارت تشویق می کند

   
   

 

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از سنای آمریکا خواسته است پیمان جدید تسلیحات اتمی با روسیه را تصویب کند.

کلینتون روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگاران با بیان این نظر که امنیت ملی در خطر است، گفت او به تصویب پیمان جدید استارت یقین دارد.

کلینتون اظهار داشت او در انتظار است با سناتورها، به ویژه اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا، جان کری و ریچارد لوگار، کار کند. کمیته صدور رای برای ارسال پیمان به جلسه کامل سنا را تا نیمه سپتامبر به تاخیر انداخته است.

خانم کلینتون گفت آمریکا بیش از هشت ماه است بازرسانی در روسیه نداشته است، زیرا پیمان قبلی تسلیحاتی در ماه دسامبر منقضی شد. کلینتون گفت سنا باید به سرعت عمل کند. برای تصویب پیمان استارت به یک اکثریت دو سومی در سنا نیاز است.

برخی از سناتورها گفته اند آنها می خواهند مطمئن شوند که پیمان جدید توانایی آمریکا را برای دفاع از خود تضعیف نخواهد کرد.

کلینتون گفت این پیمان تلاش های دفاع موشکی آمریکا یا نوسازی زرادخانه اتمی آن را محدود نمی کند.

پارلمان روسیه نیز باید پیمان جدید را تصویب کند.

یک پزشک زن عراقی در حمله مردان مسلح کشته شد

مقامات عراق می گویند در خشونت در استان دیاله، هشت سرباز عراقی و سه غیر نظامی کشته شده اند.

پلیس می گوید مردان مسلح روز چهارشنبه وارد خانه ای در شهر «سدیه» شدند، و سه نفر را کشتند.

به گفته پلیس، مهاجمان سپس توجه سربازان عراقی را به سوی خانه منحرف کردند. پس از ورود به خانه، خانه منفجر شد، هشت سرباز کشته و چهار نفر زخمی شدند.

روز چهارشنبه همچنین مردان مسلح، یک پزشک زن معروف را در بغداد کشتند. یک مقام دولت گفت مهاجمان وارد خانه رییس بیمارستان مادران و نوزادان علویه در مرکز بغداد شدند، پزشک را کشتند و دست و پای شوهرش را بستند، اما او را نکشتند.

حوادث روز چهارشنبه در حالی روی داد که مردم عراق برای آغاز ماه رمضان آماده می شوند. در این ماه شورشیان معمولا حملات خود را تشدید می کنند.

درخواست سازمان ملل متحد برای کمک فوری برای سیل زدگان پاکستان

سازمان ملل متحد برای کمک به پاکستان در مقابله با فاجعه سیلی که بر بیش از ۱۴ میلیون نفر اثر گذاشته، ۴۶۰ میلیون دلار کمک اضطراری درخواست کرده است.

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت این کمک، آژانس های سازمان و نهادهای غیر دولتی را قادر خواهد ساخت از دولت پاکستان در تامین نیازهای فوری سیل زدگان پشتیبانی کنند.

سازمان ملل متحد می گوید تا روز دوشنبه اعانه دهندگان بین المللی ۱۲۹ میلیون دلار پرداخته یا تعهد کرده اند. یک مقام سازمان ملل متحد یادآور شد لازم است عملیات امدادی جهت تامین غذا، سر پناه، آب و مراقبت های پزشکی برای شش تا ۷ میلیون پاکستانی، بسیار گسترده باشد.

سازمان ملل متحد می گوید سیل نزدیک ۱۶۰۰ تن را کشته و ۲۲۸ هزار خانه را در استان های خیبر پختونخوا، پنجاب و سند ویران کرده یا به آنها آسیب رسانده است.

بحران در اواخر ژوئیه و زمانی آغاز شد که باران های سنگین موجب شد رودخانه ها طغیان کنند، و دریایی از سیلاب به سوی جنوب در امتداد رودخانه «ایندوس» به راه افتاد. جنوب پاکستان سیل های بیشتری را در روزهای آینده انتظار می کشد.

آمریکا روز سه شنبه گفت ۲۰ میلیون دلار کمک اضافی برای پاکستان فراهم خواهد آورد، و مجموع کمک آمریکا به ۵۵ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

هلیکوپترهای نظامی آمریکا روز چهارشنبه برای تخلیه مردمی که در سیلاب به دام افتاده اند و تحویل تدارکات امدادی به سوی دره سوات در شمال غربی پاکستان به پرواز در آمدند.

ستیزه گران طالبان از دولت پاکستان خواسته اند کمک های غرب را رد کند.

گروهای اسلامی پاکستان نیز به جوامع سیل زده کمک می کنند و کمبودهای واکنش دولت به فاجعه را برجسته می سازند.

توضیحات رییس ستاد نیروهای مسلح اسراییل در هیات تحقیق حمله به ناوگان کمک برای غزه

یک مقام ارشد نظامی اسراییل می گوید نیروهای نظامی اسراییل زمانی که به یک ناوگان حامل کمک برای غزه حمله کردند، و ۹ فعال طرفدار فلسطینیان را کشتند، خطر خشونت را دست کم گرفتند.

ژنرال «گابی اشکنازی»، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسراییل، روز چهارشنبه در توضیحاتی در جلسه هیاتی که درباره حادثه ۳۱ ماه مه تحقیق می کند، گفت پیش از آن که تکاوران وارد کشتی شوند، ارتش برای مهار فعالان، باید از نیروی بیشتری استفاده می کرد. او گفت تکاورها قبل از آن که از هلیکوپترها فرود آیند و وارد کشتی شوند، از نارنجک های بی حس کننده استفاده کردند، اما با فعالان مسلح به میله های آهنی و چاقو روبرو شدند.

ژنرال اشکنازی گفت سربازان فقط به این دلیل تیراندازی کردند که جانشان در خطر بود. او گفت یک سرباز وقتی یک مرد ترک با تبر به او حمله کرد بر روی او آتش گشود.

پیشتر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، و اهود باراک وزیر دفاع اسراییل، در هیات توضیحاتی داده بودند.

اشکنازی همچنین اتهامات ترکیه را که برخی از کشته شدگان از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفتند رد کرد و گفت تیرها در واکنش نسبت به مبارزه مرگ یا زندگی شلیک شدند.

اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل، در توضیحات خود در روز سه شنبه گفت ناوگان کمک یک «تحریک طرح ریزی شده» بود، و تصمیم برای متوقف ساختن آن پس از آن گرفته شد که مقامات گزینه های دیگر را بررسی کردند.

نخست وزیر اسراییل با مذاکرات مستقیم صلح با فلسطینیان موافق است

   
   

 

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، می گوید او برای مذاکرات مستقیم صلح با فلسطینیان آماده است.

نتانیاهو روز چهارشنبه در اورشلیم، پیش از ملاقات با جرج میچل فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگاران خواهان مذاکرات بدون پیش شرط شد.

جرج میچل به نتانیاهو گفت آمریکا هدف های اسراییل را تایید می کند و به کار با رهبران اسراییل و نیز با محمود عباس، ریس تشکیلات خودگردان فلسطینی، ادامه خواهد داد.

میچل روز سه شنبه نتوانست محمود عباس را به شرکت در مذاکرات مستقیم با اسراییل ترغیب کند. عباس می خواهد نخست درباره دستور کار و زمان مذاکرات موافقت شود.

فلسطینیان همچنین می خواهند اسراییل عملیات ساختمانی در سرزمینی را که آنها آن را کشور آینده فلسطین می دانند، متوقف کند.

ریزش باران های سنگین و رانش زمین در چین

در چین، در حالی که گروه های نجات صدها جسد دیگر را از زیر گل و لای و آوار ناشی از رانش ویرانگر زمین بیرون کشیده اند، شمار کشته شدگان از ۱۱۰۰ تن فراتر رفته است.

مقامات روز سه شنبه مرگ ۱۱۱۷ نفر را در استان گانسو، اکثرا در شهر ژوکو تایید کردند، جایی که ۱۰هزار تن از سربازان و امدادگران، دریایی از گل و لای را زیرو رو می کنند. با پیدا شدن اجساد بیشتر، شمار مفقودین از بیش از یک هزار نفر به ۶۲۷ نفر کاهش یافته است.

پیش بینی هواشناسان که ریزش باران های سنگین تا چند روز ادامه خواهد داشت، بر هراس از رانش بیشتر زمین، شبیه فاجعه روز یکشنبه، افزوده است. با این حال، به نقل ازمقامات محلی گفته می شود آنها اندازه یک دریاچه مصنوعی را که در اثر گل و لای به وجود آمد، و راه را بر رودخانه بیلونگ می بست، کم کرده اند و از خطر شکسته شدن فاجعه بار یک سد کاسته اند.

گروه های اورژانس همچنین در تلاش هستند از شیوع بیماری های ناشی از نبود آب سالم و وسائل بهداشتی جلوگیری کنند. مقامات، یک غسالخانه موقت در منطقه تاسیس کرده اند.

خبرگزاری شین هوا گفت رودی از گل و لای به طول ۵ کیلومتر و پهنای ۵۰۰ متر از مرکز ژوکو می گذرد.

یک مقام دولت چین گفت این فاجعه از باران های سنگین، سست شدن زمین در پی زمین لرزه سال ۲۰۰۸ در سیچون، و ادامه خشکسالی و فرسایش خاک ناشی شده است. برخی دیگر می گویند سال ها بریدن درختان، تپه های اطراف را بدون پوشش باقی گذاشته است.

رانش زمین در گانسو مرگبارترین حادثه در هفته ها جاری بودن سیل تلقی می شود که دست کم ۱۹۰۰ نفر را در سراسر چین در سال جاری کشته است. خسارات سر به میلیاردها دلار می زند، و بر ۲۸ استان و منطقه اثر می گذارد.

مانور آمريکا، کانادا و روسيه به منظور مقابله با هواپيماربايی انجام می شود

آمريکا، کانادا و روسيه با اجرای يک مانور آموزشی مشترک موسوم به عقاب بيدار درصدد ارتقای سيستم سفرهای هوايی به منظور مقابله با هر گونه هواپيماربايی احتمالی هستند.

جت های جنگی روسيه و جت های فرماندهی دفاع مشترک آمريکا و کانادا، در شرق اقيانوس آرام، سرگرم تعقيب يک جت شخصی هستند که در اين مانور نقش هواپيمای ربوده شده را بازی می کند.

هدف از اين مانور، آزمايش ميزان هماهنگی خطوط هواپيمايی نظامی و مسافری دو سوی اقيانوس آرام در مواجهه با هر گونه هواپيماربايی است.

در آغاز اين مانور، خلبانان جت شخصی به برج مراقبت فرودگاه آنکورج در آلاسکا پيامی کوتاه فرستاده و اعلام کردند که اين جت ربوده شده است. سپس پيام به فرماندهی دفاع مشترک هوا - فضای کانادا و آمريکا مخابره شد و اين فرماندهی ۲ جت جنگی اف ۲۲ ، يک آواکس ردياب و يک هواپيمای کنترل کننده را مأمور تعقيب جت ربوده شده و کنترل اوضاع در آسمان کرد.

به محض آنکه جت ربوده شده وارد آسمان روسيه شد، نيروی هوايی روسيه ادامه عمليات را بر عهده گرفت و ۴ جنگنده سوخو ۲۷ و يک ميگ ۳۱ اين جت را تعقيب کردند.

تعقيب و گريز در جهت عکس نيز ادامه يافت و اين بار جت ربوده شده از حريم هوايی روسيه وارد آسمان آمريکا و کانادا شد.

مقامات می گويند ارزيابی دقيق از ميزان موفقيت اين مانور دو روزه، زودتر از سه هفته ديگر امکان پذير نيست. اما اجرای مانور عقاب بيدار نشان می دهد سطح همکاری نيروی هوايی روسيه و آمريکا، به عنوان دو دشمن سابق، پيشرفت قابل ملاحظه ای کرده است.

گزارش: محمود احمدی نژاد به جان لی اندرسن گفت «در ايران، همه آزادند»

نامه ای از تهران عنوان مقاله مفصلی است از جان لی اندرسن در نيويورکر که در آن با اشاره به ديده های خود از شرايط امروز ايران و گفتگو با مردم عادی، اعضا و هواداران جنبش سبز، و رييس جمهوری اسلامی به بررسی اوضاع در ايران پرداخته است. وی می نويسد از زمان انتخابات رياست جمهوری سال گذشته کشتار و سرکوب مخالفان با شدت ادامه داشته است و با توجه به خففان گسترده حاکم بر کشور بسياری از اعضای جنبش سبز و ديگر گروه های مخالف و حتی مردم عادی ناگزير به جلای وطن شده اند. جان اندرسن می نويسد که در چنين جوی با رييس جمهوری اسلامی مصاحبه کرده است و محمود احمدی نژاد هر گونه سرکوب مخالفان را تکذيب کرده و گفته است «در ايران، همه آزادند.»

اما هفته نامه نيوريپابليک نوشته است شنيدن اين خبر که مجازات سکينه محمدی آشتيانی از سنگسار تغيير کرده است به ما اميدواری داد اما در نهايت دريافتيم که حکم اعدام وی به قوت خود باقی است. جيم سيوتو می نويسد مسأله اعدام ها در جمهوری اسلامی توجه جهانی را به خود جلب کرده است. وی با اشاره به پادرميانی رييس جمهوری برزيل برای جلوگيری از اجرای حکم اعدام و درخواست از رهبران ايران برای اعزام سکينه محمدی به برزيل نوشته است متأسفانه درخواست آقای داسيلوا مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی تعبير شد و به جايی نرسيد. اکنون با خروج وکيل خانم آشتيانی از کشور اميدها برای عفو اين زن محکوم به اعدام هر چه کمرنگ تر می شود.

در همين حال نشريه فارين پاليسی در مصاحبه ای با حسين عسگری، استاد تجارت و روابط بين المللی در دانشگاه جورج واشنگتن، نظرات وی را در مورد وضعيت ايران در پی افزايش تحريم های اقتصادی بين المللی جويا شده است. دکتر عسگری با تشريح مشکلات عمده اقتصادی ناشی از تحريم ها می گويد تحريم ها عمدتاً سپاه پاسداران و نهادهای دولتی را هدف گرفته است و اکثريت مردم آسيب چندانی از آن نخواهند ديد.

در خبری ديگر در همين رابطه يک مقام ارشد روسيه می گويد ايران با اقدامات خود جامعه بين المللی را برای وضع تحريمهای بيشتر تحريک ميکند. رييس کميته امور بين الملل پارلمان روسيه راه اندازی سانترفيوژ های جديدتر در تأسيسات نطنز را ناقض قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل و عملی تحريک آميز خوانده است.

مادران سه زندانی آمريکايی در آستانه ماه رمضان به ايران نامه نوشتند

مادران سه کوهنورد آمريکايی زندانی در ايران در آستانه ماه رمضان از رهبران جمهوری اسلامی ايران تقاضای آزادی فوری آنها را کردند.

مادران شين باوئر، سارا شورد، و جاش فتال روز سه شنبه در پيام سرگشاده خود به رهبران جمهوری اسلامی ايران نوشته اند که «اين دومين ماه رمضانی است که شين، سارا و جاش در زندان هستند. امروز جشن تولد سارا نيز هست و دومين سالگرد تولدی است که در زندان انفرادی می گذراند.»

بيانيه مادران سه آمريکايی زندانی ادامه می دهد که «سارا از يک بيماری جسمی جدی رنج می برد و ما به شدت نگران وضع جسمی و روحی وی هستيم و رهبران ايران را مسؤل می دانيم. ما قوياً می خواهيم که به حبس انفرادی وی خاتمه داده شده و او را تحت درمان قرار دهند.»

شين باوئر، سارا شورد، و جاش فتال بيش از يک سال پيش در مناطق مرزی ايران و عراق دستگير شدند. اين سه کوهنور آمريکايی ابتدا به ورود غير قانونی به مرزهای ايران متهم شدند اما بعداً به آنها اتهام جاسوسی وارد شد. خانواده آنها و دولت آمريکا اين اتهام را رد می کنند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر