سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

چین از شرکت بوئینگ هواپیماهای مسافری خریداری می کند

شرکت هواپیمایی اصلی چین برنامه هایی را برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای مسافری از شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرده است، و این نگرانی را که اختلاف ناشی از فروش های تسلیحاتی آمریکا به تایوان بر مناسبات بازرگانی آمریکا و چین اثر خواهد گذاشت، کاهش می دهد.

شرکت «ار چاینا» روز جمعه در اطلاعیه ای که برای بورس هنگ کنگ فرستاد اعلام کرد معامله یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری خرید هواپیماهای ۸۰۰ و ۷۳۷ به تقویت سهام خود در بازار چین کمک خواهد کرد و تعداد پروازها را به کشورهای همسایه افزایش می دهد. این شرکت گفت تخفیف های عمده ای از بوئینگ دریافت کرده است.

بوئینگ از جمله شرکت های آمریکایی بود که در معامله ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری اسلحه با تایوان شرکت داشتند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه و تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا، در جریان دیداری از یک مرکز تعمیراتی بوئینگ در شانگهای در ماه گذشته، بر دسترسی بیشتر آمریکا به اقتصاد چین تاکید گذاشتند.

قرار است هواپیماها بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ تحویل داده شوند و ظرفیت شرکت هواپیمایی چین را حدود ۵ درصد افزایش خواهند داد.

رییس جمهوری برزیل به دلیل جاری شدن سیل در کنفرانس رهبران گروه ۲۰ شرکت نمی کند

رییس جمهوری برزیل در پی جاری شدن سیل و کشته شدن دست کم ۵۱ تن و بی خانمان شدن ۱۲۰ هزار نفر، برنامه های خود را برای شرکت در کنفرانس اقتصادی بین المللی گروه ۲۰ در کانادا لغو کرده است.

یک سخنگوی دولت روز جمعه گفت پرزیدنت لوئیز ایناچیو لولا دا سیلوا، تصمیم گرفته است در اجلاس رهبران گروه ۲۰ در روزهای شنبه و یکشنبه حاضر نشود، زیرا احساس می کند که لازم است برای دنبال کردن عملیات رفاهی و امدادی در کشورش باقی بماند.

او و دیگر مقامات دولت روز پنحشنبه برای ارزیابی وضعیت در پی باران های سنگین و سیل، به ایالت های «پرنامبوکو» و «آلاگائوس» در شمال شرقی کشور رفتند.

در حالی که بر شمار کشته شدگان افزوده می شود، مسئولان دفاع غیر نظامی روز جمعه گفتند تعداد مفقودین از صدها نفر به ۷۶ نفر کاهش یافته است.

مقامات دولت روز پنجشنبه اعلام کردند مناطق آسیب دیده میلیون ها دلار کمک های اضطراری دریافت خواهند کرد.

ناجیان به تلاش برای رسیدن به محله های پرت و دور افتاده که در اثر گل و لای، آب و آوار، منزوی شده ادامه می دهند، اما جریان سیل مانع به ثمر رسیدن کوشش های آنها می شود. به گفته مقامات سیل هزاران خانه را ویران کرده است.

پلیس اندونزی: تروریست ها قصد داشتند به یک سفارت خارجی حمله کنند

پلیس اندونزی روز جمعه گفت یک مظنون به عملیات تروریستی که روز چهارشنبه دستگیر شد، حملاتی را به یک سفارت خارجی و به مراسم پلیس در اول ژوئیه طرح ریزی می کرد.

«عبدالله سوناتا» واعظ افراطی در جریان حملات هماهنگ پلیس همراه با چند نفر از دستیارانش در جاوه مرکزی دستگیر شد. در جریان عملیات یک نفر نیز کشته شد.

روزنامه «جاکارتا گلوب» به نقل از فرمانده جوخه ضد ترور اندونزی می گوید سفارتی که قرار بود هدف گرفته شود متعلق به دانمارک است. از سال ۲۰۰۵ زمانی که یک روزنامه دانمارکی کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرد، آن کشور هدفی برای تروریست ها بوده است.

پلیس گفت اسناد ضبط شده نشان می دهد که گروه همچنین قصد داشت به مراسم پلیس در روز اول ژوئیه، که قرار است رییس جمهوری و رییس پلیس در آن حضور یابند، حمله کنند.

مروری بر اولویت های عمده جهانی در دستور کار اجلاس «گروه هشت» و «گروه بیست» در کانادا

در شرایطی که اجلاس «گروه هشت» روز جمعه (۲۵ ژوئن) در شهر کوچکی در شمال تورنتو آغاز می شود، انتظارمی رود چالش های بین المللی، اقتصاد جهانی و نیز مسائلی همچون برنامه هسته ای ایران و مبارزه با تروریسم از جمله موضوعات عمده ای باشند که درصدر گفتگوهای رهبران کشورهای قدرتمند جهان درکانادا قرار گیرند.

کانادا که برای اولین بار آخر هفته جاری میزبان دو اجلاس «گروه هشت» و «گروه بیست» خواهد بود، پاسخگویی کشورهای عضو این دو گروه را در قبال چالش های جهانی درصدر اولویت های خود در مذاکرات این اجلاس قرار داده است.

اتاوا تاکید کرده است دو اجلاس بین المللی سال ٢٠١٠ نباید بر تعهدات جدید و بلکه بیشتر بر حصول اطمینان از پیشبرد تعهدات گذشته و اجرای این وعده ها متمرکز شوند.

«گروه همکاری پاسخگویی» که به تازگی تشکیل شده است، تعهدات هر یک از کشورها را در به تحقق بخشیدن وعده های گذشته مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

انتظار می رود بحث پیرامون تروریسم از جمله مسائل کلیدی و مهمی باشد که در این دو اجلاس جهانی در کانادا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

اتخاذ اقدامات سخت گیرانه تر برای توقف پولشویی، همکاری بین المللی گسترده تر برای تحقیق پیرامون پدیده تروریسم، مسائل عمده ای هستند که رهبران شرکت کننده مورد بحث و گفت و گو قرار خواهند داد.

انتظار می رود جنگ عراق  و افغانستان و چالش رویارویی با شورشیان طالبان  و القاعده، در مرکز توجه این گفتگوها قرار داشته باشد.

کانادا پیشنهاد کرده است بررسی در مورد افزایش فعالیت های تروریستی در یمن نیز در دستور کار این اجلاس قرار گیرد.

منع گسترش سلاح های کشتار جمعی و خلع سلاح اتمی نیز از جمله مسائل مهمی ست که در صدر مذاکرات این دو اجلاس بین المللی خواهد بود.

انتظار می رود برنامه اتمی ایران و نگرانی های جامعه بین الملل در مورد روند غنی سازی اورانیوم در این کشور از جمله مهمترین موضوعات مورد بحث رهبران کشورهای « گروه هشت » باشد.

آنتونی سیبویر، کارشناس خلع سلاح اتمی مرکز روابط بین الملل دانشگاه کوئینز کانادا در مورد توجه ویژه رهبران هشت کشور صنعتی جهان در اجلاس آتی به فعالیت های اتمی ایران به روزنامه نشنال پست گفته است: «مهمترین مسئله این است که این اجلاس بتواند یک پیام متحد و هم صدا مبنی بر ضرورت همکاری تهران و توقف غنی سازی اورانیوم را به ایران بفرستد.»

اتخاذ اقدامات موثر برای کمک به کشورهای آسیب پذیر و شکننده ای همچون پاکستان و یمن و امنیت جهانی نیز از جمله مسائل عمده ای ست که در صدر مذاکرات رهبران شرکت کننده دراین دو اجلاس بین المللی خواهد بود.

رهبران «گروه هشت» چگونگی بهبود برنامه های ملی و چند ملیتی را برای کمک به کشورهای آسیب پذیر مورد بررسی قرار خواهند داد.

انتظار می رود کانادا برای حفظ امنیت مرزهای افغانستان و پاکستان و تقویت سیستم گمرک و کنترل مهاجرت مرزی ابتکارهایی در اجلاس آتی ارائه کند.

بهداشت و سلامت مادران و نوزادان از جمله مسائلی است که کانادا قصد دارد در اجلاس « گروه هشت» مطرح کند.

این طرح دولت فدرال کانادا که از آن به «ابتکار موسکوکا» (شهر کوچکی در حومه تورنتو که میزبان رهبران هشت کشور صنعتی جهان است) یاد می شود، با هدف بهبود سلامت مادران و نوزادان در فقیرترین کشورهای جهان طراحی شده و انتظارمی رود بنیان مذاکرات اجلاس «اهداف توسعه هزاره» سازمان ملل بر اساس آن استوار شود.

کانادا و بریتانیا متعهد شده اند رقمی حدود ١ تا ۱/۴ میلیارد دلار به بهداشت مادران و نوزادان کشورهای فقیر اختصاص دهند و به نظر می رسد ایالات متحده به پرداخت دو برابر این رقم متعهد خواهد شد.

تغییرات جوی و محافظت از محیط زیست نیز موضوعی است که به اصرار اتحادیه اروپا، سازمان ملل، مکزیک و گروه های طرفدار محیط زیست در دستور کار دو اجلاس «گروه هشت» و «گروه بیست» قرار گرفته است.

احیای اقتصاد جهانی و بدهی های کشورهای جهان و به ویژه کشورهای اروپایی درصدر گفتگوهای رهبران کشورهای «گروه بیست» خواهد بود.

اعمال مالیات بر بانک ها نیز از جمله موضوعات بحث برانگیز اجلاس «گروه بیست» خواهد بود. مذاکرات و رایزنی های چند ماه گذشته کشورهایی همچون آلمان، کانادا و فرانسه از اختلاف نظر جدی دولتمردان آن ها در این زمینه حکایت می کند.

پرزیدنت اوباما: رهبران گروه ۲۰ باید رشد اقتصادی را پیش ببرند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، می گوید او در اجلاس رهبران کشورهای غنی و ملت های عمده در حال رشد در کانادا، برای پیشبرد رشد و تقویت اقتصاد جهانی تلاش خواهد کرد.

آقای اوباما روز جمعه پیش از آنکه برای شرکت در دو کنفرانس عمده رهسپار تورونتو شود، در کاخ سفید گفت بحران مالی اخیر ثابت می کند که اقتصادهای جهانی ارتباطی تنگاتنک با یکدیگر دارند، ملت ها باید تلاش هایشان را هماهنگ کنند و اصلاحات مالی را که به بهبود اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد، عملی سازند.

بسیاری از رهبران جهان روز پنجشنبه ورود به تورونتو را برای شرکت در نشست های گروه ۸ و گروه ۲۰ آغاز کردند. این کنفرانس ها به عنوان مجامع اصلی برای همکاری اقتصادی در میان کشورهای عمده صنعتی و در حال رشد عمل می کند.

مقامات می گویند رهبران گروه ۸ که روز جمعه در «موسکوکا» در شمال تورونتو ملاقات می کنند، درباره نگرانی های امنیتی بحث خواهند کرد، اما یک تمرکز عمده گفت و گوها بر راه های تضمین رشد اقتصادی با دوام، در همین حال مبارزه با افزایش کسری بودجه خواهد بود.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، در مقاله ای در روزنامه گلوب اند میل اظهار عقیده می کند که جلسات رهبران باید از گفت و گو فراتر برود و در ارجحیت های اساسی مانند اقتصاد جهانی پیشرفت کند.

جلسات روز جمعه گروه ۸ همچنین شامل دیداری با رهبران اصلی کشورهای آفریقا و بحث درباره توسعه و مسائل مربوط به بهداشت مادران و کودکان ممترکز خواهد بود.

انتظار می رود در اجلاس گروه ۸ درباره مسائل پیرامون صلح و امنیت با تمرکز بر ایران، کره شمالی، افغانستان، پاکستان و روند صلح خاورمیانه بحث شود.

در این میان مقامات کانادا دست کم سه نفر را در ارتباط با تهدید به خشونت در روزهای اخیر دستگیر کرده اند.

کانادا نزدیک به یک میلیارد دلار برای تقویت امنیت خرج کرده است. در خیابان های تورونتو شمار بزرگی از نیروها دیده می شوند و بسیاری از آنها به جلیقه های ضد گلوله، کلاه خود و ماسک های گاز مجهز هستند.

آمریکا کمک های انسانی به یمن را افزایش می دهد

در حالی که ایالات متحده گام هایی برای تقویت مناسبات با یمن بر می دارد، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد پرزیدنت باراک اوباما تصمیم گرفته است میزان کمک به یمن را ۴۴ درصد افزایش دهد و از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در سال جاری برساند.

این کمک برای بیش از ۲۸۰ هزار نفر که در جریان مناقشه در شمال یمن، دربدر شده اند و نیز برای آوارگان در جنوب، غذا، آب، سرپناه و مراقبت های بهداشتی و درمانی فراهم خواهد آورد.

 ماه پیش، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد گفت جیره غذایی برای هزاران یمنی را به نصف کاهش می دهد زیرا فقط حدود یک چهارم ۱۰۳ میلیون دلاری را که برای ادامه برنامه های خود در یمن نیاز دارد دریافت کرده است.

یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت یک سوم جمعیت یمن از گرسنکی مزمن رنج می برد و ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به کمک غذایی نیاز دارند.

دولت یمن در ماه فوریه، پس از یک مناقشه شش ساله، با آتش بس با شورشیان شمال موافقت کرد.

آتش بس به طور کلی رعایت شده است، اما بی ثباتی همچنان عربستان سعودی را، که سال پیش برای مدتی کوتاه به مناقشه کشیده شد، تهدید می کند.

در این میان، دامنه تنش های جدایی خواهانه در جنوب همچنان بالا می گیرد. شمال و جنوب یمن در سال ۱۹۹۰ رسما متحد شدند. اما بسیاری در جنوب می گویند دولت از وحدت برای انتقال منابع به سرزمین های خود در شمال استفاده کرده است، در حالی که جنوبی ها را از حقوق سیاسی شان محروم نگاه می دارد.

اکثر تاسیسات نفتی یمن در جنوب قرار دارند.

کشته شدن افراد مظنون به عضویت در گروه های شورشی در ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه دو تن از افراد مظنون به وابستگی به گروه های شورشی را در شرق کشور کشتند. یک روز پیشتر، شورشیان کرد دو سرباز و یک غیر نظامی را درهمان منطقه کشتند.

خبرگزاری های ترکیه می گویند یک واحد ویژه امنیتی، شورشیان را در جریان حمله به خانه ای از پای درآورد.

ارتش ترکیه گفت چریک های جدایی خواه عضو حزب کارگران کردستان – پ کا کا - به شبیخونی در استان «الازیگ» دست زدند.

پیشتر رسانه های ترکیه گزارش دادند که روستاییان هنگام عبور از نزدیکی محل زد و خورد در راه بازگشت به خانه هایشان زیر آتش قرار گرفتند.

همچنین دادستان های ترکیه ۹ نفر را در ارتباط با انفجار بمب در روز سه شنبه در استانبول، که در آن چهار سرباز و یک نوجوان کشته شدند، متهم کردند.

نخست وزیر جدید استرالیا از استراتژی آمریکا در افغانستان پشتیبانی می کند

جولیا گیلارد، نخست وزیر جدید استرالیا، می گوید او سربازان کشورخود را از افغانستان خارج نخواهد ساخت.

گیلارد روز جمعه گفت او با استفاده از نخستین مکالمه تلفنی خود با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، بر تعهد استرالیا به ماموریت در افغانستان بار دیگر تاکید گذاشت.

استرالیا حدود ۱۶۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آنها سرگرم آموزش نیروهای افغان در ایالت اوروزگان هستند. از زمانی که استرالیا به جنگ در افغانستان پیوسته، ۱۶ سرباز آن کشته شده اند.

در اوائل هفته، وزیر دفاع استرالیا گفت کشور او ممکن ست خارج ساختن سربازان از افغانستان را ظرف دو سال آغاز کند و به افغان ها اجازه دهد مسئولیت های امنیتی را بر عهده بگیرند.

خانم گیلارد روز پنجشنبه به عنوان نخستین زن به نخست وزیری استرالیا برگزیده شد و جای «کوین راد» را که در ماه های اخیر حمایت عمومی را از دست داده بود، گرفت.

گیلادر، معاون سابق راد، چند ساعت پس از آن که به عنوان رهبر حزب حاکم کارگر استرالیا برگزیده شد، مقام نخست وزیری را عهده دار شد.

پرزيدنت اوباما: کشورهای «گروه هشت» و «گروه بیست» می بايست برای دستيابی به تعادل مجدد اقتصاد گلوبال با يکديگر همکاری کنند

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا امروز، جمعه، برای شرکت در دو نشست کشورهای عمدۀ صنعتیِ «گروه هشت» و «گروه بیست،» وارد کانادا شد. اين نشست ها بر موضوع خروج از بحران مالی در اقتصاد جهانی و مسأله رويکرد کشورهای صنعتی برای بهبود در وضعيت اقتصادی خود، متمرکز خواهند بود.

رهبران کشورهای جهان برای شرکت در دو اجلاس « گروه هشت » و « گروه بیست » که ٢٦ و ٢٧ ژوئن در بزرگترین استان کانادا برگزار می شوند، تحت تدابیر امنیتی بی سابقه وارد این کشورمی شوند.

رئیس جمهوری چین اولین رهبری بود که پنج شنبه ( ٢٤ ژوئن ) وارد کانادا شد. رئیس جمهوری چین که برای یک سفر رسمی به این کشور سفر کرده است، روز پنج شنبه با فرماندار کل و نخست وزیر کانادا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ورود رئیس جمهوری چین به اتاوا با تظاهرات صدها ناراضی چینی تبارهمراه بود و این در شرایطی ست که سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا گزارش داده است صدها تن از حامیان دولت آقای هو، بیرون محل دیدار وی با فرماندار کل کانادا دراتاوا، با افراشتن پرچم و نواختن طبل به استقبال از وی رفته اند. بنا به گزارش تلویزیون کانادا این افراد ظاهراً از سوی مقامات دولتی چین به محل آورده شده بودند.  

گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه، نیز روز پنج شنبه وارد کانادا شد. وی یکی از ده رهبر کشورهای آفریقایی، کاراییب  و آمریکای لاتین است که گرچه جزء کشورهای « گروه هشت » و « گروه بیست » محسوب نمی شود، اما برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است.

استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال کانادا روز جمعه به استقبال رهبران روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده خواهد رفت که برای شرکت دراجلاس « گروه هشت » به کانادا سفرخواهند کرد.

درپی برکناری کوین راد، نخست وزیر استرالیا، معاون اول جولیا گیلارد، نخست وزیر جدید این کشور دراجلاس پایان هفته درکانادا شرکت خواهد کرد.  

هیات های رهبران کشورهای « گروه بیست » نیز روز شنبه وارد تورنتو خواهند شد.

هزینه اتخاذ تدابیر امنیتی، حضور پلیس و محافظت از رهبران کشورهای شرکت کننده و هیات های همراه آن ها برای شرکت در دو اجلاس « گروه هشت » و « گروه بیست » که اواخر هفته جاری در کانادا برگزار می شوند، به بیش از یک میلیارد دلار بالغ شده است.

خیابان های مرکز شهر تورنتو در محاصره بی سابقه نیروهای پلیس قرار گرفته و محافظت از رهبران جهان و و تدابیر امنیتی شدید چهره متفاوتی به این شهر داده است.  

معترضان به برگزاری این دو اجلاس بین المللی طی چند روز گذشته درخیایان های تورنتو به تظاهرات پرداخته اند و انتظار می رود اعتراض ها طی چند روز آینده ادامه یابند.

فعالان جامعه مدنی، منتقدان سیاست های اقتصادی کشورهای ثروتمند جهان و نیز طرفداران محیط زیست در گروه ها و دسته های بزرگ در خیابان های مرکز شهر به راهپیمایی می پردازند و شعارهایی علیه سیاست های دولت فدرال کانادا و نیز دیگر کشورهای شرکت کننده در اجلاس « گروه هشت » و « گروه بیست » سر می دهند.

تاکنون دو معترض به دلیل حمل و نگهداری مواد منفجره از سوی پلیس دستگیر شده اند.

بی پی: تا کنون ۲ ميليارد و ۳۵۰ ميليون دلار برای مبارزه با عوارض ناشی از ريزش نفت هزينه کرده ايم

 
 
 
 
 

شرکت بريتيش پتروليوم، اختصاراً «بی پی،» می گويد تا کنون ۲ ميليارد و ۳۵۰ ميليون دلار برای جبران خسارات ناشی از ريزش نفت در خليج مکزيک، هزينه کرده است.

«باب دادلی» مدير عامل جديد شرکت «بی پی» می گويد دو وظيفۀ بظاهر ساده اما بسيار حياتیِ او گوش کردن به خواست های مردم و اطمينان از تمرکز تمام منابع برای مبارزه با عوارض ناشی از ريزش نفت است.

با وجوديکه چندی قبل تونی هيوارد، رييس بی پی، هنگام شهادت در سنای آمريکا از کشته شدن ۱۱ تن از کارکنان شرکت «بی پی» در حادثۀ انفجار چاه نفت ماکوندو در ۳۱ فروردين ماه بار ديگر از اين حادثه عميقاً اظهار تاسف کرد، اما در تقريباً دو ماهی که از اين حادثه می گذرد، آقای هيوارد در کل بصورت نماد ناکامی آن شرکت در خاتمه دادن به نشت نفت درآمده بود.

سواحل شنی سفيد رنگ ايالت فلوريدا در منطقه ای موسوم به «پنساکولا،» و آغشته شدن آن به نفت سياه بحدی ست که يکی از اهالی جمع کردن شن های نفتی شده را کار بيهوده ای می داند، و ديگری هم می گويد، صبح که به اين محل آمد انگار وارد پمپ بنزين شده بود.

۶۶ روز از انفجار چاه نفت «ماکوندو» در خليج مکزيک می گذرد، حادثه ای که به ريزش تقريباً ۴ ميليون ليتر نفت در روز به آب های آن خليج منجر شده است. اين وضعيت حاميان محيط زيست را وادار کرده است تا پليکان ها يا مرغان ماهيخوارِ آلوده شده را بعد از پاکسازی با هواپيما به محل ديگری انتقال داده و در آبهای آزاد، رها کنند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر