سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

شورای امنيت چهارمين قطعنامه تحریم ایران را تصويب کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (۹ ژوئن ۲۰۱۰ برابر با ۱۹ خرداد ۱۳۸۹) چهارمین قطعنامه تحریم ایران به دلیل ادامه فعالیتهای غنی سازی اورانیوم را تصویب کرد. این قطعنامه با ۱۲ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از تصویب شورای امنیت گذشت.

برزیل و ترکیه رأی مخالف و لبنان رأی ممتنع دادند.

اندک زمانی پیش از رأی گیری نمانیدگان برزیل و ترکیه دلایل مخالفت خود با قطعنامه را تشریح کردند.

نماینده برزیل گفت تصویب قطعنامه پیام نادرستی به ایران خواهد داد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا قطعنامه سازمان ملل را شدیدترین تحریمی خواند که آن کشور با آن روبرو بوده است.

 

لیست شخصیت های حقیقی و حقوقی (افراد و نهادها) ی در گیر در فعالیت های هسته ای یا تولید موشک های بالستیک یا دوربرد.

نهادها

1)    گروه صنعتی امین : این نهاد در پی تولید دستگاه کنترل دما با قابلیت کاربرد در تحقیقات هسته ای و مراکز تولید و عملیات این پژوهش ها است. این گروه وابسته به سازمان صنایع دفاع جمهوری اسلامی ایران است که در قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 2006 نیزمورد اشاره و تأکید قرار گرفته بود. 

آدرس: صندوق پستی 91735-549  مجتمع صنعتی امین –

         مشهد – ایران

         شهرک سیدی- جاده خلج- کوچه سیدی- مجتمع کاوه

A.K.A گروه صنعتی امین

  
2) گروه صنعتی آرمامنت:  تولید کننده و ارائه خدمات ِ پشتیبانی جنگ افزارها و سلاح های سبک شامل تفنگ های با کالیبر متوسط و بزرگ. این گروه غالب تکنولوژی ها و خدمات مربوطه را از طریق گروه صنعتی حدید ارائه و عرضه می کند.

       آدرس: صندوق پستی 19585/777

               تهران- ایران

              کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج-

              خیابان سپاه اسلام- کوچه پاسداران

 

3)     موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي: این مرکز تحت نظر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اداره  می شود. این وزارتخانه بر کلیه فعالیت های تحقیق و توسعه، تولید، تهیه و نگهداری و صادرات صنایع نظامی ایران نظارت عالیه دارد.

آدرس: صندوق پستی 19585/777

         تهران- ایران

       خیابان پاسداران

 

4)   شرکت بین المللی دوستان: این شرکت مسئول تأمین تدارکات، تجهیزات و خدمات مرتبط با برنامه موشکهای بالستیک یا دوربرد است.  

 

5)    صنایع فراسخت: این گروه صنعتی توسط سازمان صنایع هوایی ایران اداره و کنترل می شود. سازمان صنایع هوایی ایران نیز به نوبه خود زیر نظر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فعالیت می کند.

    آدرس:  صندوق پستی صندوق پستی 83145-311

            ایران- اصفهان

            شاهین شهر- کیلومتر 28 اتوبان اصفهان- تهران    

 

6)    بانک صادرا ت شرق   P.L.C.   FIRST EAST EXPORT BANKاین بانک توسط بانک ملت ایران در مالزی پایه گذاری و توسعه داده شده است و در طی 7 سال گذشته صدها ميلیون دلار عملیات بانکی مربوط به فعالیت های هسته ای و موشک های دوربرد ایران را انجام داده است.

  آدرس: مالزی- پارک صنعتی لابوآن

          شماره 10-B1- ساختمان مرکزی87000 WP لابوان خیابان مردکا (استقلال)

          شماره ثبت بازرگانی: IL06889

 

7)    شرکت ابزار برشی کاوه: این شرکت توسط سازمان صنایع دفاع اداره و کنترل می شود.

     آدرس:  مشهد – ایران

صندوق پستی: 91735-549  کیلومتر 4 جاده خلج -شهرک سیدی- انتهای کوچه سیدی           شماره 91638    

 

8)    صنایع شهید بابایی: این مجموعه صنعتی تحت نظر گروه صنعتی شهید احمد کاظمی ( سازمان صنایع دفاع هوایی موشکی سابق وابسته به سازمان هوا-فضای وزارت دفاع جمهوری اسلامی). سازمان هوا-فضای وزارت دفاع جمهوری اسلامی اداره کننده گروه صنعتی شهید همت و گروه صنعتی شهید باکری است که این هردو در قطعنامه ی 1737 سال 2006 نیزمورد اشاره و تأکید  قرار گرفته بود

    آدرس: تهران- ایران صندوق پستی -7616535

            تهران 16548 

            بزرگراه امام علی، پارچین

 

9)    دانشگاه صنعتی مالک اشتر: این دانشگاه تحت نظر موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و شامل گروه تحقیقاتی فیزیک است که پیش از آن تحت نظر مرکز تحقیقات فیزیک اداره می شد. مقامات جمهوری اسلامی، تا به حال به ناظرین سازمان بین المللی انرژی اتمی اجازه مصاحبه با کارکنان یا بررسی مدارک این دانشگاه را،  به منظور روشن شدن نکات مبهم برنامه اتمی ایران نداده است.

  آدرس: تهران- ایران

         تهران، تقاطع بزرگراه امام علی و شهید بابایی

 

10)  وزارت دفاع و پشتیبانی صادرات نیروهای مسلح: این سازمان مسئولیت و اختیار بازاریابی و فروش تجهیزات نظامی تولید شده ی ایران را به مشتریان خود در سراسر جهان دارد. هرگونه فروش و صادرات فن آوری نظامی ایران به موجب قطعنامه 1747 سال2007 شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع اعلام شده است.
آدرس: تهران- ایران

       صندوق پستی 16315-189

      غرب خیابان دبستان- منطقه عباس آباد

 

11)  ماشین آلات سازی میزان: این نهاد صنعتی توسط گروه صنعتی شهید همت اداره و کنترل می شود.

آدرس: تهران- ایران

       صندوق پستی 365-16595 

      گروه صنعتی امین A.K.A.:3MG  

 

12)  شرکت راهکار صنایع نوین : طراح و سازنده قطعات و سازه های  IR-40  راکتورهای آب سنگین در اراک است.

آدرس: اراک- ایران

      شرکت راهکار، صنایع راهکار، راهکار صنایع نوین.

ادامه دارد....

سازمان عفو بین الملل خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران شده است

یک گروه بین المللی طرفدار حقوق بشر از دولت ایران خواسته است ناراضیان سیاسی را آزاد کند، زندان های خود را به روی ناظران بین المللی بگشاید، و اعدام به عنوان یک ابزار سرکوب را متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه، در پیشاپیش نخستین سالگرد انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ماه (۱۲ ژوئن)، در بیانیه ای از رفتار دولت ایران با زندانیان سیاسی انتقاد کرد و گفت نیروهای امنیتی برای متوقف ساختن اعتراضات خشونت بار خیابانی در پی انتخاب دوباره احمدی نژاد، هزاران نفر را دستگیر کرده اند. رهبران اپوزیسیون می گویند او از طریق تقلب در رای گیری به قدرت بازگشت.

 کلودیو کوردون، دبیر کل موقت سازمان عفو بین الملل، گفت دولت ایران مصمم است تمام صداهای مخالف را خاموش کند، و سعی دارد از تحقیقات بین المللی درباره نا آرامی های پس از انتخابات پرهیز کند. او از جمهوری اسلامی خواست به «کمپین هراس آفرینی» با هدف در هم شکستن کوچکترین مخالفت با نظام پایان دهد.

سازمان عفو بین الملل گفت انتظار دارد در پیشاپیش سالگرد انتخابات، اعدام ها با انگیزه های سیاسی ادامه پیدا کند. عفو بین الملل گفت ایران یکی از بالاترین آمار اعدام در جهان را دارد، و در سال جاری تا کنون، دولت دست کم ۱۱۵ تن را اعدام کرده است.

برنامه اتمی تهران نبايد جلوی اقدام بين المللی عليه نقض حقوق بشر را بگيرد

گاردين زيرعنوان "هشدارعفوبين الملل در باره نقض حقوق بشر در ايران" می نويسد عفو بين الملل امروزهشدار داد نگرانی های راجع به برنامه اتمی ايران نبايد ازاقدامی بين المللی عليه نقض حقوق بشر توسط رژيم جمهوری اسلامی پس از انتخابات مورد اختلاف سال گذشته جلوگيری کند.

عفو بين الملل همچنين با ارائه فهرستی حاکی از تشديد سرکوبی ها توسط رژيم و تشکيلات سايه ای اطلاعاتی آن خواستار واکنشی هماهنگ و قاطع به قصورمقامات ايران دربرطرف ساختن نگرانی های حقوق بشری شده است.

عفو بين الملل در گزارش خود زير عنوان "از اعتراض ها تا زندان" ميگويد دست کم ۵۰۰۰ نفر پس از اعتراض هائی بازداشت شدند که از يک روز پس از ادعای پيروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در دوازدهم ژوئن سال پيش بر ميرحسين موسوی رهبر جنبش سبز رخ داده است.

عفو بين الملل ميگويد شکنجه، ضرب وجرح، تجاوز و حبس انفرادی، همگی مورد استفاده قرار گرفته است، و صدها حکم محکوميت پس ازمحاکماتی غير منصفانه با مجازات جبس هائی طولانی صادر شده است.

کلوديا کوردونه دبير کل موقت عفو بين الملل ميگويد دولت ايران مصمم است تمامی صداهای ناراضی را خفه کند و همزمان سعی ميکند از تحقيقات جامعه بين المللی در مورد تخلفات مرتبط با ناآرامی های پس از انتخابات در برود.

چهار سرباز آمریکایی، در سرنگونی یک هلیکوپتر نظامی در افغانستان کشته شدند

شبه نظامیان طالبان یک فروند هلیکوپتر ناتو را در حنوب افغانستان سرنگون کردند و چهار سرباز آمریکایی را کشتند.

ناتو می گوید هلیکوپتر روز چهارشنبه در ایالت هلمند هدف آتش دشمن قرار گرفت. طالبان مسئولیت حمله را برعهده گرفتند و گفتند آنها هلیکوپتر را با آرپی جی در ناحیه «سنگین» سرنگون گردند.

در نقطه ای دیگر در هلمند، وزارت دفاع بریتانیا می گوید روز چهارشنبه در انفجاری در ناحیه «نهر سراج»، یک سرباز بریتانیایی کشته شد.

از روز دوشنبه، ناتو در سلسله حملاتی ۱۸ سرباز خود را از دست داده است. علیرغم افزایش خشونت، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه گفت او انتظار دارد تا پایان سال نشانه هایی از پیشرفت در افغانستان ظاهر شود.

گیتس که برای ملاقات با همتای بریتانیایی خود به لندن رفته است، گفت ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده ارشد نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان، او را مطمئن ساخته است پیشرفت به اندازه ای که برای توجیه ادامه حضور در کشور کافی باشد صورت خواهد گرفت.

گیتس همچنین گفت آمریکا ممکن است واگذاری کنترل بیشتر مناطقی را که در آنها امنیت بهتر شده است به دولت افغانستان آغاز کند. اما او همچنین هشدار داد در حالی که نیروهای آمریکایی عمیق تر در ایالت قندهار پیش می روند، «تابستان بسیار سختی» در پیش خواهد بود.

شورای امنیت به قطعنامه جدید تحریم ها علیه ایران رای می دهد

شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای دادن رای به قطعنامه چهارمین دور تحریم ها علیه ایران آماده می شود.

سوزان رایس، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، می گوید قطعنامه شامل اقدامات جدید و لازم الاجرای زیادی است و او انتظار دارد با اکثریت قاطع ۱۵ عضو شورای امنیت تصویب شود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، می گوید تحریم ها سخت ترین اقداماتی است که تهران تا کنون با آنها روبرو شده است.

ممنوعیت های مسافرتی و محدودیت های مالی علیه افراد و گروه های مرتبط با فعالیت های اتمی و موشکی ایران، سپاه پاسداران انقلاب و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، از جمله چنین اقداماتی است.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، هشدار داده است که تحریم های جدید می تواند به معنای پایان آمادگی ایران مذاکراه با قدرت های جهانی باشد.

انتظار می رود حدود ۴۰ شرکت به فهرست سیاه فعلی سازمان ملل متحد افزوده شوند. یک فرد که هدف قطعنامه قرار دارد، «جواد رحیقی»، مقام ارشد یک مرکز پردازش اورانیوم در شهر اصفهان است.

قطعنامه همچنین تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل متحد را علیه ایران گسترش خواهد داد و بخش بانکی جمهوری اسلامی را هدف می گیرد.

دست کم ۹ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت باید قطعنامه را تصویب کنند. هنوز روشن نیست لبنان، ترکیه و برزیل چگونه رای خواهند داد. ترکیه و برزیل پس از معامله معاوضه سوخت اتمی با تهران، تمایلی به حمایت از تحریم های جدید نشان نداده اند.

روز چهارشنبه، یوکیو آمانو، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرد پاسخ های رسمی آمریکا، فرانسه و روسیه به معامله را دریافت کرده است.

 قدرت های غربی قبلا گفته اند این توافق  به نگرانی های اصلی در مورد برنامه اتمی ایران پاسخ نمی دهد.

خبرگزاری ایسنا، به نقل از علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، می گوید تهران پرسش هایی را که سه کشور درباره برنامه مطرح ساخته اند بررسی خواهد کرد.

کلینتون با رییس جمهوری کلمبیا ملاقات می کند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، برای گفت و گو با آلوارو اوریبا، رییس جمهوری کلمبیا، و دو کاندیدای ریاست جمهوری، به بوگوتا رفته است.

مقامات کلمبیا می گویند اوریبا وضعیت توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کلمبیا را مطرح خواهد ساخت. این توافق در سال ۲۰۰۶ در پی مذاکرات مقامت دو کشور به دست آمد، اما کنگره آمریکا هنوز آن را تصویب نکرده است.

خانم کلینتون قرار است با کاندیداهای ریاست جمهوری، وزیر سابق دفاع کلمبیا و شهردار سابق بوگوتا، نیز ملاقات کند.

هدف از این دیدار این است که بر حمایت آمریکا از انتقال دموکراتیک در کلمبیا تاکید گذاشته شود. از اواخر دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، آمریکا ۶ میلیارد دلار، بیشتر برای پشتیبانی از نبرد آن کشور با کارتل های مواد مخدر و چریک های چپگرا، به کلمبیا کمک کرده است.

کلینتون از اکوادور به کلمبیا رفته است. او در آنجا کشورهای آمریکای لاتین را تشویق کرد برای حفظ رشد اقتصادی مالیات های سنگین تری بر ثروت وضع کنند.

پرزیدنت اوباما با محمود عباس ملاقات می کند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در کاخ سفید از محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، استقبال می کند. آنها قرار است درباره پیشبرد روند صلح خاورمیانه بحث کنند.

محمود عباس گفته است او قصد دارد از پرزیدنت اوباما درخواست کند برای سوق دادن منطقه به سوی صلح «شجاعانه» تصمیم بگیرد. مقامات ارشد فلسطینی می گویند محمود عباس از آقای اوباما خواهد خواست اسراییل را برای کمک به موفقیت دور جاری مذاکرات غیر مستقیم زیر فشار بگذارد.

همچنین انتظار می رود پرزیدنت اوباما سعی کند تنش های ناشی از حمله کماندوهای اسراییلی به یک کاروان کشتی های حامل کمک برای غزه را کاهش دهد. در آن حمله هشت ترک و یک آمریکایی ترک تبار کشته شدند.

پیشتر، اسراییل اعلام کرد محدودیت ورود برخی از مواد غذایی و لوازم شخصی را که قبلا قدغن بود کاهش می دهد. مقامات فلسطینی می گویند اسراییل محدودیت کالاهایی مانند چیپس، نوشیدنی های غیر الکلی و آب میوه را لغو کرده است.

یک مقام آمریکایی گفت آقای اوباما در باره گام هایی برای بهبود وضع زندگی مردم غزه با عباس به تبادل نظر خواهد پرداخت، و درباره حمایت آمریکا از پروژه های مشخص برای پیشبرد توسعه اقتصادی و بالا بردن کیفیت زندگی ساکنان غزه بحث خواهد کرد.

پرزیدنت اوباما همچنین می خواهد درباره یک استراتژی دراز مدت برای پیشرفت در غزه، از طریق رایزنی با فلسطینیان، اسراییلیان، مصری ها و شریکان دیگر، بحث کند.

گیتس: اروپا ترکیه را به سوی شرق سوق می دهد

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، می گوید بی میلی اروپا به تقویت مناسبات با ترکیه، رهبران آن کشور را از غرب دور می کند.

گیتس روز چهارشنبه در لندن به خبرنگاران گفت ترکیه ممکن است به شرق روی آورد زیرا اروپا حاضر نیست «ارتباط اورگانیک با غرب» را که آنکارا در جستجوی آن بوده است، با ترکیه بر قرار سازد.

ترکیه از سال ۲۰۰۵ برای پیوستن به اتحادیه اروپا سرگرم مذاکره بوده، اما پیشرفت زیادی نکرده است.

گیتس همچنین گفت خراب شدن مناسبات ترکیه با اسراییل در سال گذشته موجب نگرانی است.

روابط دو کشور پس از حمله اسراییل به نوار غزه در یک سال ونیم پیش متشنج شد. تنش ها ماه گذشته، در پی حمله مرگبار اسراییل به ناوگان کشتی های حامل کمک برای غزه افزایش یافت.

گیتس گفت ایالات متحده و کشورهای اروپایی نیاز دارند به آنچه می توانند برای تشویق رهبران ترکیه به ارج نهادن بر پیوندهای نیرومند تر با غرب انجام دهند، بیاندیشند.

مهاجمان، کاروان تدارکی ناتو در پاکستان را به آتش کشیدند

مردان مسلح در حمله ای به یک توقفگاه کامیون در حومه کراچی، هفت تن را کشتند. آنها همچنین کاروانی از نفتکش ها و کامیون های حامل تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان را به آتش کشیدند.

مقامات پاکستانی می گویند ۱۰ تا ۱۵ مرد مسلح بامداد چهارشنبه، در ۱۰ کیلومتری اسلام آباد، تیراندازی به سوی توقفگاه را آغاز کردند و سپس حدود ۶۰ کانتینر را به آتش کشیدند، و با اتومبیل و موتور سیکلت گریختند.

به گفته مقامات، برخی از رانندگان کامیون ها در میان کشته شدگان بودند.

یک راننده می گوید وقتی حمله آغاز شد او در کامیونش نشسته بود و صدای تیراندازان را شنیده که می گفتند «رانندگان را بکشید» و اجازه ندهید کسی فرار کند.

ستیزه گران در گذشته به کامیون های حامل تدارکات برای نیروهای ناتو و آمریکا حمله کرده اند، اما این نخستین بار است که حمله در فاصله ای چنین نزدیک به اسلام آباد صورت می گیرد.

اسرائيل تحقيقاتی را در مورد حملۀ کُماندوهای اين کشور به کشتی امداد غزه آغاز کرده است

تحقيقاتِ اسرائيل در مورد رويدادِ کشتی امداد غزه در حالی صورت می گيرد که اعتراض های جهانی به حمله ای که منجر به مرگ ۹ غير نظامی شد، هنوز ادامه دارد. اين اعتراض ها باعث شده است که در داخل اسرائيل نيز پرسش هايی در مورد ادامۀ محاصرۀ سه سالۀ غزه، مطرح شود.

انتقادهای بين المللی در مورد حملۀ هفته گذشتۀ اسرائيل به کشتی امدادی که قصد شکستن محاصر غزه را داشت، ادامه دارد. اما اسرائيل در موضع خود مبنی بر ادامۀ محاصرۀ اين منطقه سرسختانه ايستاده است. اسرائيل معتقد است جهان موضع اين کشور را درک نمی کند. نخست وزير اسرائيل جهانيان را به دورويی و نتيجه گيری سريع و جانبدارانه، متهم می کند.

اسرائيل انتقال تجهيزات و مواد غير نظامی مانند سيمان را که ممکن است استفاده های نظامی داشته باشد به غزه منع کرده است. آمريکا، اتحاديه اروپا و کشورهای ديگر منتقد اين سياست اسرائيل هستند.

«دوره گوليد» مشاور پيشين نخست وزير اسرائيل معتقد است اسرائيل با مشکل روبرو ست. وی می گويد حماس، نيروهايی که کنترل نوار غزه را برعهده دارند، بخشی از شبکۀ جهانی اخوان المسلين و متحد ايران است. اين گروه به اسرائيل موشک پرتاب کرده و خواهان نابودی اسرائيل است و به گفتۀ وی حماس سرِ سوزنی در ايدئولوژی خود تغيير ايجاد نکرده است. مشاورِ پيشين نخست وزير اسرائيل می گويد «در چنين شرايطی گزينۀ اسرائيل چيست؟ آيا اسرائيل بايد به حماس اعتماد کند؟»

مدت ها پيش از حملۀ کماندوهای اسرائيلی به کشتی امداد غزّه برخی در اسرائيل مخالف ادامۀ محاصرۀ غزه بودند. يکی از اين شخصيت ها «شلومو بروم» ژنرالِ بازنشستۀ ارتش اسرائيل می گويد محاصره زمانی کارساز است که طرف مقابل چيزی برای از دست دادن داشته باشد. اگر سياست ما اين است که حماس را در کنجی قرار داده و در شرايطی قرار دهيم که چيزی برای از دست دادن نداشته باشد، اين سياستِ غير مؤثری است.

در حال حاضر بخش عمده ای از محموله های کشتیِ امداد در ترمينال های اسرائيلی است و حماس اجازۀ انتقال اين محموله ها را به داخل غزه نمی دهد.

سازماندهندگان کشتی امداد می گويند هدف نهايی آنها جلب توجه جهانی به محاصره غزه بود و نه لزوماً پايان دادن به اين محاصره. يکی از سازماندهندگان می گويد با جلب توجه جهانيان ما به داوطلبان، بودجه و امکانات بيشتری، از جمله به کشتی های بيشتری دسترسی پيدا خواهيم کرد.

در همين حال کارشناسانی مانند ژنرال «بروم» معتقدند واقعۀ هفتۀ گذشته به نفع فعالان صلح و حماس تمام شد و نهاد های مختلفی از جمله هلال احمر ايران اعلام کرده اند قصد دارند کشتی های امدادی را به غزه اعزام کنند. چالش اسرائيل در مورد محاصره غزه همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر