سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

توافق آتن، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای نجات اقتصاد یونان

نخست وزیر یونان می گوید دولتش بر سر یک بسته چندین میلیارد دلاری برای نجات اقتصاد یونان با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به توافق رسیده است.

جورج پاپاندرو روز یکشنبه گفت این بسته مختص یونان و برای پرهیز از ورشکستگی آتن است و این کشور باید آماده فداکاری باشد.

جزئیات این بسته کمک مالی که گفته می شود ۱۶۰ میلیارد دلار دلار ارزش دارد، قرار است ساعاتی دیگر اعلام شود.

طبق این توافق ۱۵ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، زمان بازپرداخت وام های یونان را افزایش می دهند. آلمان بیشترین سهم را در این کمک مالی به یونان دارد اما برلین حاضر نیست بدون تلاش بیشتر از سوی آتن، منابع مالی را آزاد کند.

راینر بروئدرله ورزی بازرگانی آلمان روز یکشنبه گفت دولت این کشور پیش از ارائه کمک مالی، طرح نجات اقتصادی یونان را از نزدیک بررسی می کند.

آقای بروئدرله در بیانیه ای گفت انتظار دارد که یونان سریعا درمورد اجرای اصلاحات توافق شده، اقدام کند.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی روز یکشنبه از بسته کمک اقتصادی اتحادیه اروپا به یونان حمایت کرد. آقای باروسو گفت این بسته کمک می کند که اقتصاد یونان به وضعیت نرمال بازگردد و بحران را از دیگر کشورهای اروپایی که از نظر سلامت اقتصادی تهدید می شوند، دور نگه می دارد.

روز یکشنبه، هزاران نفر در اعتراض به طرح دولت در کاهش چشمگیر بودجه های مختلف، در آتن تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با چوبدستی مأموران پلیس را کتک زدند و به سوی آنان بمب های آتشین پرتاب کردند. پلیس نیز با پرتاب گاز اشک آور سعی کرد جمعیت را متفرق کند.

اتحادیه بخش عمومی یونان جریان اپوزیسیون معترض به تمهیدات شدید دولت را رهبری می کند. مقامات اتحادیه نگران هستند که این تمهیدات شامل افزایش مالیات و توقف افزایش دستمزد کارگران دولت باشد.

نخست وزیر یونان می گوید چنین اقداماتی برای اطمینان از بقاء اقتصاد کشور الزامی است.

چهره های سیاسی نگرانند که در صورت شکست یونان در پرداخت وام هایش، مشکلات اقتصادی گسترش یابد.


پرزیدنت اوباما گسترش نفت خام در خلیج مکزیک را بررسی و ارزیابی میکند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای بازرسی آسیب های وارد شده ناشی از گسترش نفت خام که از یک چاه عظیم زیر دریائی نشت میکند عازم ایالت لوئیزیانا میشود.

مسئولان میگویند که نگران یک فاجعه زیست محیطی در خلیج مکزیک هستند که گستردگی نفت خام در سطح آب طی روزهای اخیر سه برابر شده است.

کن سالازار، وزیر کشور آمریکا روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت ممکن است مهار چاه که پس از آن نفت در آب دریا پراکنده نشود، ۹۰ روز به درازا بکشد.

ولی مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم که مالک چاه است به شبکه خبری «ای بی سی» گفته است که با بکار گیری از سیستمی مهار چاه ممکن است شش تا هشت روز دیگر به پایان برسد.

این سیستم جدید که «گنبد مهار» نام دارد آخرین مرحله مهندسی بکار گرفته در اینگونه مصائب دریائی است.

مائوئیستهای نپال اعتصابات سراسری را به اجرا میگذارند

دهها هزار نفر از مائوئیستهای نپال و طرفداران آنها برای دومین روز پیاپی در جریان یک اعتصاب سراسری که هدف آن استعفای دولت با اعمال فشاراست در کاتماندو دست به راهپیمائی و تظاهرات زدند.

روز یکشنبه کلیه مدارس و اداره های دولتی در سراسر نپال تعطیل بود و خود روهای اندکی در خیابانها دیده میشد. در جریان تظاهرات روز یکشنبه گزارشی از مجروح شدن افراد دریافت نشده است.

مدهاو کومار نپال ، نخست وزیر نپال گفته است که برنامه ای برای استعفا ندارد و افزوده است که دولت تسلیم ارعاب، خشونت و اعتصابها نخواهد شد.

در همین حال گفت و گوی میان مائو ئیستها که اکثر کرسیهای پارلمان را در اختیار دارند و دو حزب عمده دیگر نپال آغاز شده است.

برخی از مقامها امیدوارند که این مذاکرات بتواند به راه حلی مسالمت آمیز برای بحران سیاسی کشور منجر شود.

پوشپا کمال داهال، نخست وزیر پیشین و رهبر مائوئیستها که به «پراچندا» معروف است پیش بینی کرده است که دولت تا چند روز آینده سقوط خواهد کرد و وی بار دیگر مقام نخست وزیری را بدست خواهد گرفت. وی گفته است که خواستار یک دولت وحدت ملی است.

محمود احمدی نژاد عازم نیویورک شد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در کنفرانس بازبينی معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی، عازم نیویورک شد.

آقای احمدی نژاد قرار است روز دوشنبه طی اولین روز این کفنرانس یک ماهه در مقر سازمان ملل متحد، برای هیأت های شرکت کننده سخنرانی کند.

سخنرانی هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده است.

محمود احمدی نژاد پیش از ترک تهران تولید و ذخیره تسلیحات اتمی را مورد انتقاد قرار داد.

ایران از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح های اتمی، موسوم به «ان- پی- تی» است که هدفش کنترل گسترش سلاح های اتمی در سطح جهان است.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا و اروپا، ایران را به تلاش مخفیانه برای تولید سلاح اتمی متهم می کنند.

آمریکا و متحدانش به دنبال صدور قطعنامه چهارم تحریمی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران هستند تا از غنی سازی اورانیوم در ایران جلوگیری کنند.

جمهوری اسلامی می گوید برنامه اتمی اش با اهداف صلح آمیز است.

کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی، از سال ۱۹۷۰ که این پیمان آغاز شد، هر پنج سال یک بار برگزار می شود.

عبور و مرور در میدان تایمز نیویورک برقرار شد

ساعاتی پس از آنکه بمب گذاری در میدان تایمز نیویورک در منطقه مرکزی منهتن، پلیس این شهر را واداشت که منطقه را تخلیه کنند، عبور و مرور بار دیگر در آنجا برقرار شده است.

روز یکشنبه پلیس اتومبیلی را کشف کرد که حامل مواد منفجره بود. مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک گفت این بمبگزاری می توانست «رویدادی بسیار مرگبار» را موجب شود.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک سخنگوی پلیس گفت هنگامی که اتومبیل بمبگزاری شده کشف شد بمب درون آن در حال عمل کردن بود اما این روند با نقص مواجه شد.

آقای بلومبرگ گفت اتومبیل بمبگزاری شده یک ماشین شاسی بلند و حامل تانک های پروپان، بنزین، مواد آتش زا و زمان سنج بود.

شهردار نیویورک می گوید مقامات درباره مسئولان بمب گزاری اطلاعاتی ندارند اما اداره فدرال تحقیق و تجسس و دیگر مراکز مرتبط در حال دنبال سرنخ ها هستند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، عملکرد سریع پلیس نیویورک را ستود.

دیوید پترسون فرماندار نیویورک با صدور بیانیه ای این اتفاق را «اقدامی تروریستی» نامید.

«اینتل سنتر»، شرکتی که کارش مطالعه و تحقیق درباره گروه های تروریستی است می گوید برای این که بگوییم یک گروه جهادگرا، یا سازمانی داخلی یا یک فرد مسئول بمبگذاری است خیلی زود است.

شهردار نیویورک با «آماتور» خواندن بمب می گوید ابزار انفجاری می توانست عمل کرده و آتشی بزرگ پدید آورد.

پس از آن که یک فروشنده دوره گرد متوجه خروج دود از یک اتومبیل پارک شد، جریان را به یک مأمور پلیس گفت و به گفته شهردار نیویورک پلیس، آتش نشانی و کارشناسان بمب پس از آن به محل بمب اعزام شدند.

میدان تایمز به دلیل سالن های نمایش و رستوران های متعدد، یکی از جاذبه های نیویورک به شمار می رود که هزاران توریست را در طول سال جذب می کند.

اداره امنیت داخلی آمریکا به دنبال این جریان سطح تهدید ملی را افزایش نداد.

حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران و اعتراض دانشجویان

به گزارش سایت های خبری منتقد حکومت در ایران، دانشجویان دانشگاه تهران، پس از حضور محمود احمدی نژاد در این دانشگاه، تجمع کردند و علیه او شعار دادند.

وبسایت های کلمه و جرس، نزدیک به میرحسین موسوی نوشتند محمود احمدی نژاد روز شنبه ۱۱ اردیبهشت (برابر با اول ماه مه، روز جهانی کارگر) برای شرکت در همایشی به دانشگاه تهران رفته بود که برای بزرگداشت آیت الله مرتضی مطهری، در سالن ابن سینای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد و به دنبال حضور از پیش اعلام نشده آقای احمدی نژاد در دانشگاه تهران، دانشجویان در «تجمعی بزرگ» علیه او شعار دادند.

دانشجویان در این تجمع شعارهایی از قبیل «دولت کودتا، نمی خواهیم نمی خواهیم»، «نصرمن الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب»، «موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد»، «احمدی حیا کن، دانشگاه و رها کن» و «موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد» سردادند.

دانشگاه های شهرهای مختلف ایران، به دنبال برگزاری انتخابات پرمناقشه دهم ریاست جمهوری و برنده اعلام شدن محمود احمدی نژاد در آن در خرداد سال گذشته، دورانی پر حادثه را پشت سر گذاشته است. بسیاری از دانشجویان معترض به روند انتخابات و منتقد به سیاست های جمهوری اسلامی در زندان به سر میبرند، بسیاری از دانشگاه اخراج شده اند و بسیاری دیگر هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شدند.

نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران پیشتر در قبال تجمعات دانشجویی واکنش هایی خشن نشان داده اند. انتشار فیلم ضرب و جرح دانشجویان توسط نیروهای بسیج و لباس شخصی در کوی دانشگاه تهران، هشت ماه پس از وقوع حادثه، سندی بود که بر انتشار اخباری از این دست صحه گذاشت.

تجمع اعتراضی دانشجویی به نتیجه انتخابات، از شامگاه ۲۴ خرداد آغاز شد اما بامداد ۲۵ خردادماه ۱۳۸۸، سه روز پس از انتخابات رياست جمهوری اسلامی ایران و اعلام نتایج آن، خوابگاه دانشگاه تهران هدف حمله شدید و خشونت آمیز نیروهای انتظامی و لباس شخصی قرار گرفت.

به دنبال این واقعه، تشکل‌های دانشجويی ايران اعلام کردند در این حمله دست‌کم پنج دانشجو کشته شده و صدها نفر بازداشت شدند.

عضويت بلامنازع ايران در کميسيون حقوق زنان شگفتی و خشم فعالان را برانگيخته است

نشنال (National) چاپ ابوظبی در امارات متحده عربی زيرعنوان "جيغ و داد فعالان پس ازموافقت سازمان ملل متحد با عضويت ايران در کميسيون حقوق زنان" می نويسد چند روز پس از آنکه يک آخوند ارشد در ايران با مقصر شناختن زنان سکسی پوش به عنوان عاملين وقوع زلزله در سطحی جهانی خبرساز شد، ايران کرسی يکی ازتشکيلات سازمان ملل متحد را کسب کرد، که ميگويد فعاليت هایش منحصرا وقف برابری جنسيت، و پيشرفت زنان است.

الحاق بلامنازع روز پنجشنبه ايران به کميسيون وضعيت زنان، که تشکيلات اصلی سياست گذاری جهانی در مورد حقوق زنان است، تا حدودی زياد از چشم وسائل ارتباط جمعی دور ماند.

اما فعالان مدافع حقوق زنان در ايران و جهان - خشمگين، متاسف و شگفت زده - با نوشتن نامه ای سرگشاده خطاب به سازمان ملل متحد به تلاش ايران برای عضويت در کميسيون وضعيت زنان اعتراض کرده اند.

بسياری معتقدند نشستن ايران بر کرسی کميسيون وضعيت زنان سازشی از سوی سازمان ملل متحد در ازای انصراف ايران از تلاش جنجال برانگيزش برای کسب کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بود، که از موقعيت و اعتباری بالا تر برخوردار است.

نشستن ايران بر کرسی کميسيون وضعيت زنان، در دوره چهارساله ای که آغازگر آن سال ۲۰۱۱ است، هيچگاه نمی توانست برای سازمان ملل متحد نظير ايام کنونی مايه شرمساری باشد. آقای احمدی نژاد در اين هفته سياست تنظيم خانواده در ايران را، که برنده جايزه سازمان ملل متحد است، مسخره کرد و تاکيد بر آن گذاشت که ايرانيان برای آنکه نظيرغرب با جمعيتی پير مواجه نشوند بايد فرزندانی بيشتر داشته باشند.

جروسلام پست
(Jerusalem Post) چاپ اورشليم دراسرائيل زير عنوان "ايران بر کرسی کميسيون سازمان ملل متحد در مورد وضعيت زنان" می نويسد روز جمعه گزارش داده شد که ايران دريک کميسيون سازمان ملل متحد راجع به وضعيت زنان که برای ارتقای برابری جنسيت فعاليت ميکند، صاحب کرسی شده است.

به گزارش فاکس نيوز، ايران که اين کرسی را بدون رقابت کسب کرد، همراه با تايلند، تنها دو کشوری بودند که برای پر کردن دو کرسی خالی گروه کشورهای آسيائی کانديدا داشتند.

درايران، زنان موظف اند در انظار عمومی خود را از سر تا به پا بپوشانند و ممکن است برای پوشيدن لباسی که نامناسب تشخيص داده شود کتک بخورند. زنان ايرانی همچنين در زمينه های مرتبط با زندگی مشترک، ارثيه و اشتغال از حقوق کمتری برخوردارند.

 ايران پيشتردرهفته گذشته پس از آنکه کارنامه اش در مورد حقوق بشر با انتقادهائی شديد و اعتراض کشورهای غربی مواجه شد اعلام کرده بود از پيگيری درخواست عضويت در شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد منصرف شده است.

کابینه تایلند جلسه فوق العاده تشکیل می دهد

در تایلند، مقامات کابینه را به تشکیل جلسه فوق العاده فراخوانده اند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که ابراز نگرانی می شود اعتراضات طولانی علیه دولت آبیست وجاجیوا ممکن است به سراسر کشور کشیده شود.

مقامات می گویند جلسه ویژه کابینه روز یکشنبه برای بحث در باره چگونه مقابله با تظاهرات انبوه در بانکوگ، در یک پایگاه نظامی تشکیل خواهد شد.

یک گروه بین المللی حل مناقشه روز جمعه هشدار داد که رویارویی بی پایان و خشونت آمیز بین دولت تایلند و معترضین سرخپوش ممکن است به آنچه آنرا یک جنگ داخلی اعلام نشده نامید منجر شود.

گروه بین المللی بحران، مستقر در بروکسل گفت سیستم سیاسی تایلند از هم گسیخته است و بنظر می رسد قادر نیست کشور را از لبه یک مناقشه گسترده دور کند.

گروه توصیه کرد تایلند برای پرهیز از گسترش خشونت، گرفتن کمک از شخصیت های بی طرف بین المللی، احتمالا از میان برندگان جایزه صلح نوبل را بررسی کند.

تظاهرات سرخپوشان مرکز بانکوک را برای ۷ هفته عملا بسته و صنعت توریسم را که شش درصد اقتصاد تایلند را تامین می کند ویران کرده است.

از هنگام آغاز اعتراضات دست کم ۲۷ تن جانسپرده اند و نزدیک به یک هزار نفر مجروح شده اند.

مائوئیست های نپال خواستار استعفای نخست وزیر

مائوئیست ها در نپال در کوشش برای سرنگونی دولت، خواهان برپایی یک اعتصاب عمومی نامحدود شده اند.

«پوشپا کمال داهال» نخست وزیر سابق و رهبر مائوئیست ها – که به پراچاندا نیز معروف است - روز شنبه به دها هزار نفر از طرفداران خود در کاتماندو گفت دولت گزینه دیگری برای آنها باقی نگذاشته است.

او این درخواست را پس از آن عنوان کرد که «مادها کومار نپال» نخست وزیر فعلی در جریان یک سخنرانی تلویزیونی حاضر نشد استعفا دهد.

پاچاندا به صدای آمریکا گفت انتظار دارد دولت ظرف چند روز سقوط کند و او بعنوان نخست وزیر قدرت را بدست خواهد گرفت.

مائوئیست ها اکثریت کرسی های پارلمانی را در اختیار دارند و از نپال خواسته اند بدون قید و شرط استعفا دهد.

پیشتر نپال گفت تحت شرایط درست کنار خواهد رفت، اما همچنین به صدای آمریکا یاد آور شد اگر مائوئیست ها دست به خشونت بزنند ، او در اعزام سربازان درنگ نخواهد کرد.

نپال روز شنبه گفت رهبری دولت بسیار مهم است و نباید در برابر تاکتیک های ارعاب و خشونت تسلیم شود.

وزیر امور خارجه سوریه آمریکا را به «تهمت زنی» متهم می کند

وزیر امور خارجه سوریه می گوید ایالات متحده آمریکا با وارد آوردن این اتهام که اقدام سوریه در انتقال اسلحه ممکن است خاورمیانه را بی ثبات کند، به یک «کمپین افترا و تهمت» دست زده است.

ولید المعلم روز شنبه گفت بزرگترین تهدید برای منطقه انتقال تسلیحات ساخت آمریکا به اسرائیل است.

هفته پیش، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت انتقال های تسلیحاتی سوریه برای حزب الهل لبنان تهدیدی جدی برای اسرائیل است و می تواند منطقه را بی ثبات کند.

المعلم این اتهام را با آنچه آنرا کمپین افترا و تهمت آمریکا پیش از جنگ در عراق نامید مقایسه کرد. پیش از جنگ، آمریکا مدعی شد صدام حسین تسلیحات کشتار جمعی دارد، این ادعا هرگر تائید نشد.

ایران نیز به اتهامات آمریکا در مورد سوریه پاسخ داده است و روز جمعه قول داد از آن کشور در برابر هر تهدیدی حمایت کند.


شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر