سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

احمدی نژاد: ایران اورانیوم را برای مقاصد صلح جویانه غنی می کند

رییس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نگرانی از برنامه اتمی ایران را رد کرده است، و کشورهای غربی را متهم می کند که درباره این مساله «سر و صدا» براه می اندازند.

آمریکا و متحدانش می گویند ایران از برنامه اتمی برای تولید اسلحه استفاده می کند. اما محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه پس از گشایش سد کارون ۵ در استان چهار محال و بختیاری گفت این واشنگتن است که چنین تسلیحاتی ساخته و حتی از آنها استفاده کرده است.

احمدی نژاد گفت ایران اورانیوم را برای مقاصد غیر نظامی غنی می سازد، و قدرت های غربی خودشان را تحقیر می کنند.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه تحریم های جدیدی را علیه ایران برسی می کنند. چین می گوید یک راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهد.

تحریم ها می تواند بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش های بیمه و کشتیرانی ایران تاثیر بگذارد.

تهدید جدید بن لادن علیه آمریکاییان

شبکه تلویزیونی الجزیره یک نوار صوتی از کسی که گفته می شود اوسامه بن لادن است پخش کرده است. او تهدید می کند در صورت اعدام طراح اصلی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، سربازان آمریکایی را خواهد کشت.

در نوار که روز پنجشنبه پخش شد مرد می گوید در صورتی که خالد شیخ محمد به مرگ محکوم شود، آمریکاییانی که القاعده به اسارت گرفته است کشته خواهند شد.

اصالت نوار هنوز مستقلا تایید نشده است.

نماینده سازمان ملل متحد با یک جناح شورشی در کابل ملاقات می کند

فرستاده سازمان ملل متحد به افغانستان در کابل با نمایندگان یکی از جناح های ستیزه گر اصلی کشور ملاقات کرده است.

سازمان ملل متحد در اطلاعیه ای می گوید «استافان د میستورا» به نقطه نظرهای هیات حزب اسلامی گوش کرد و یاد آور شد بحث های آنها با مقامات افغانستان بر اهمیت گفت و شنود به رهبری افغان ها برای برقراری ثبات در کشور تاکید بیشتری می گذارد.

این نخستین دیدار تایید شده بین فرستاده سازمان ملل متحد و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار است. این گروه که پس از طالبان بزرگترین جناح در افغانستان تلقی می شود، در شرق و شمال کشور با سربازان افغان و خارجی در جنگ بوده است.

در این میان، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت افغانستان خواسته است یک قانون بحث انگیر بخشودگی را لغو کند.

 این قانون به افراد در برابر اقداماتی که پیش از سقوط دولت طالبان در سال ۲۰۰۱ انجام داده داده اند مصونیت می دهد، و گروه های طرفدار حقوق بشر در افغانستان و در خارج نسبت به آن ابزار نگرانی کرده اند.

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در افغانستان می گوید قانون بخشودگی به مقامات افغان اجازه می دهد تعهد خود را به تحقیق درباره موارد فاحش نقض حقوق بشر نادیده بگیرند.

طرفداران حقوق بشر می گویند ائتلافی از جنگ سالاران سابق و طرفداران آنها این قانون را در سال ۲۰۰۷ به پارلمان ارائه دادند که در سال ۲۰۰۸ به تصویب رسید. اما برخی از گروه های می گویند قانون همچنین می تواند در مورد طالبان یا گروه های دیگری که اینک مرتکب جنایت علیه بشریت می شوند بکار رود.

چین خواهان برطرف شدن اختلافات خود با آمریکا است

چین می گوید می خواهد اختلافات خود با آمریکا را از طریق گفت و شنود و مذاکره حل کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در پکن به خبرنگاران گفت دولت مایل است ارتباطات خود را با واشنگتن تقویت کند.

تنش بین پکن و واشنگتن بر سر پاره ای از مسائل، از جمله ارزش برابری پول چین بالا گرفته است.

برخی از مقامات آمریکایی می گویند پکن ارزش «یوآن» را پایین نگاه میدارد تا با ارزانتر ساختن فراورده های تولید کنندگان چینی در بازار بین المللی، امتیاز تجارتی غیرعادلانه ای به آنها بدهد.

گروهی از قانونگذاران آمریکا بر وزارت خزانه داری فشار می آورند چین را یک «دغلکار پولی» بنامد و علیه پکن بدلیل سیاست هایش اقدامی بعمل آورد.

چین می گوید برای تعدیل نرخ پول خود تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد.

چین تا سال ۲۰۰۵ ارزش یوآن را به دلار آمریکا ارتباط می داد. در آن زمان اجازه داد ارزش آن بتدریج بالا برود، و درنیمه ۲۰۰۸ آنرا در برابر دلار که رو به ضعف می رفت، بازهم تقویت کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا گفته است ایالات متحده نمی تواند چین را مجبور کند اجازه دهد ارزش یوآن بالا برود؛ هرچند او معتقد است که بسیار محتمل است در گذشت زمان چنین کاری انجام دهد.

مقامات آمریکا و پاکستان برای دومین روز به گفت و گو می نشینند

مقامات آمریکایی و پاکستانی امروز برای دومین روز در جلسه «گفت و شنود استراتژیک آمریکا و پاکستان» در واشنگتن شرکت می کنند. آنها در پی مذاکرات روز چهارشنبه گزارش دادند در زمینه بوجود آوردن مشارکتی بادوام تر پیشرفت کرده اند.

قرار است مقامات در جریان دیدارهای محرمانه روز پنجشنبه درباره مسائل انرژی و آب، و نیز کمک عمرانی آمریکا بحث کنند.

روز چهارشنبه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان درباره فهرستی از پیشنهاد های پاکستان بحث کردند - درخواست تجهیزات نظامی بیشتر مانند هواپیماهای بی سرنشین، و بهبود صنعت انرژی و کوشش برای احیای اقتصاد از آن جمله است.

قریشی به خبرنگاران گفت در نخستین روز مذاکرات آمریکا موافقت کرد به تحویل تجهیزات نظامی مهم به پاکستان شتاب بخشد. او گفت امیدوار است مناسبات دو کشور از یک رابطه به یک مشارکت تبدیل شود.

کلینتون گفت ایالات متحده از پاکستانی ها در کوشش برای رها ساختن کشور خود از شر کسانی که می خواهند آنرا نابود کنند، پشتیبانی می کند.

او همچنین گفت پیشرفت امنیت پاکستانی ها به معنای کمک های نظامی بیشتر است، و افزود لازم است به مشکلات مزمن کشور، مانند بیکاری و کمبود انرژی توجه شود. کلینتون به کمک غیر نظامی ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا بعنوان شاهدی بر این تعهد اشاره کرد.

وقايع روز: شخصيت های جنبش سبز با خانواده های زندانيان سياسی در ايران ديد و بازديد نوروزی داشتند

با شروع سال جديد و ايام نوروز، ديد و بازديدهای عيد هم شروع شده است. در روزهای اخير، سران مخالفان دولت به ديدار زندانيان سياسی ای رفته اند که برای ايام عيد از زندان مرخصی گرفته اند و همچنين خانواده های زندانيانی که ايام نوروز را دور از خانواده شان در زندان می گذرانند.

ميرحسين موسوی و همسرش زهرا رهنورد به ديدن خانواده محمد نوری زاد روزنامه نگار و فيلمساز زندانی رفتند

آقای موسوی در اين ديدار گفت که ويژگی بارز اين هنرمند منتقد، تلاش برای يافتن حقيقت در تمام دوره های فعاليت‌ اش است و افزود «نوری ‌زاد تاوان حق‌ گويی خود را می ‌پردازد.» ميرحسين موسوی همچنين در پاسخ به يکی از حاضران در خصوص ناميدن سال ۱۳۸۹ به نام «صبر و استقامت» گفت که «در ماه‌های پيشِ رو، همه بايد در حد وسع و توانشان، و با صبر و ايستادگی، برای پيشبرد مطالبات مردم تلاش کنند تا خواسته‌های ملت تحقق پيدا کند.»

همچنين زهرا رهنورد با تجليل از فعاليتهای فرهنگی - اجتماعیِ نوری زاد استقامت او را در طول بيش از سه ماه بازداشت و صبر خانواده آقای نوری زاد در اين مدت را ستايش کرد

محمد نوری ‌زاد نويسنده، روزنامه‌نگار و کارگردان سينما و تلويزيون به خاطر نوشتن نامه هايی انتقادی به مقامات بلندپايه نظام، از جمله رهبر جمهوری اسلامی ايران، روز ۲۹ آذرماه بازداشت شد. آقای نوری زاد از زمان بازداشت ملاقاتی با خانواده خود نداشته است و اخيراً بعد از ۹۳ روز بی خبری در تماسی تلفنی به خانواده با تأکيد گفت «مثل شير ايستاده ام.» آقای موسوی و خانم رهنورد همچنين برای ديدار با آذرمنصوری معاون سياسی دبيرکل جبهه مشارکت که اخيراً به قيد وثيقه از زندان آزاد شده است، به منزل خانم منصوری رفتند.

در روزهای اخير سيد محمد خاتمی رييس جمهوری پيشين ايران نيز به ديدار محسن ميردامادی دبير کل جبهه مشارکت ايران اسلامی رفت

آقای ميردامادی که در خرداد ماه گذشته بازداشت شده بود، هفته پيش با وثيقه ۴۵۰ ميليون تومانی، پس از ۹ ماه حبس از زندان اوين، آزاد شد.محسن ميردامادی، هفته گذشته نيز، ميزبان ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد بود. آقای ميردامادی در اين ديدار از شرايط زندان و چگونگی آزادی خود سخن گفت. به گزارش سايت کلمه در اين ديدار که تعداد زيادی از فعالان سياسی حضور داشتند، آقای موسوی ابراز اميدواری کرده بود که با نزديکی نوروز، متوليان امور سر عقل بيايند و همه زندانيان سياسی را آزاد کنند تا شب عيد در کنار خانواده شان باشند.

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد همچنين به ديدار يک زوج روزنامه نگار، بهمن احمدی امويی و ژيلا بنی يعقوب، رفتند

زوج روزنامه نگار، نيمه شب ۳۰ اُم خرداد در جريان نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری، در منزل خود بازداشت شدند. خانم بنی يعقوب بعداً آزاد شد. اما آقای احمدی امويی، پس از ۹ ماه زندان، اخيراً با وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی، برای ۱۴ روز به مرخصی آمد. بهمن احمدی امويی به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شده است.

همچنين تعدادی از اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب به ديدار خانواده عماد الدين باقی روزنامه نگار زندانی رفتند

فاطمه کمالی همسر آقای باقی در اين ديدار نوروزی گفت که با وجود قول آزادی او در ايام نوروز و حتی تعيين مبلغ وثيقه، تنها چند ساعت پيش از تحويل سال به او اجازه يک تماس تلفنی کوتاه دادند، اما آزادش نکردند. به گفته همسر عماد الدين باقی، او حدود ۵۰ روز در سلول انفرادی در خلاء مطلق بوده، و اکنون در يک سلول بستۀ دو سه نفره بدون هيچگونه امکاناتی به سر می برد و حتی به کتاب دسترسی ندارد.اتهام آقای باقی گفتگو با آيت الله منتظری است، که پس از فوت ايشان، از تلويزيون فارسی بی بی سی پخش شد.

آيت الله بيات زنجانی نيز روز دوم فروردين ماه برای ادای احترام و تبريک سال نو در بيتِ آيت الله منتظری مرجع فقيد حضور يافت

به گزارش پايگاه رسمی اطلاع رسانی آيـت الله بيات زنجانی، اين مرجع تقليد در روز اول فروردين ماه در يک تماس تلفنی نيز عيد نوروز را به خانوادۀ محمد نوری زاد تبريک گفتند و از آنها دلجويی کردند.

مذاکره رهبران آمریکا و اسرائیل درباره گسترش شهرک سازی اسرائیل در شرق اورشلیم

رهبران اسرائیل و آمريکا برای نخستین بار پس از بروز اختلافات ناخوشايندِ بین دو متحد در مورد طرح واحدهای مسکونی جديد اسرائیل در منطقه عرب نشين اورشليم شرقی، با يکديگر ملاقات کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزير اسرائيل و پرزيدنت اوباما رييس جمهوری آمريکا روز سه شنبه ابتدا نود دقيقه در مورد طرح جنجال برانگيز اسرائيل برای ساختن ۱۶۰۰ واحد مسکونی در اورشليم شرقی، به گفتگو نشستند. سپس آقای نتانياهو به اطاق روزولت در کاخ سفيد رفت و با مشاوران خود مشورت کرد. در پايان نيز پيش از ترک کاخ سفيد نخست وزير اسراييل به مدت سی و پنج دقيقه ديگر با پرزيدنت اوباما، گفتگو کرد.

دفتر آقای نتانياهو اعلام کرد که مذاکرات در جوّ خوبی انجام شده است و در روز چهارشنبه دنبال خواهند شد.

رهبران دو کشور پس از پايان ديدار خود از انتشار هرگونه اعلاميۀ سياسی، خودداری کردند.

«اسرائيل» اورشليم را پايتخت لايتغير خود می داند در حاليکه فلسطينيان در نظر دارند اورشليم شرقی را پايتخت کشور آينده خود، قرار دهند.

آمريکا طرح واحد های مسکونی جديد اسراييل را محکوم کرده است. اسرائیل اين طرح را هنگام ديدار جوزف بايدن معاون رياست جمهوری آمريکا از آن کشور، اعلام کرد. آمريکا حرکت اسراييل را نوعی «اهانت» به خود تلقی کرده است.

اسراييل، اورشليمِ شرقی را در جنگ ۱۹۶۷ تصرف کرد و در اقدامی که در سطح بين المللی موردتأييد قرار نگرفت، ضميمه قلمرو خود نمود.

رسانه های اسراييل گزارش داده اند که مقامات محلی اسرائيلی روز سه شنبه برای ۲۰ شهرک يهودی نشين جديد در محل يک هتل قديمی در اورشليم شرقی، اجازه ساختمان صادر کرده اند.

کاخ سفید: آمریکا و روسیه به امضای پیمان جدید کاهش تسلیحات اتمی نزدیک شده اند

کاخ سفید می گويد که آمریکا و روسیه به امضای پیمان جدیدِ کاهش تسلیحات اتمی نزدیک شده اند.

روسیه اعلام کرده است که مذاکره کنندگان، پیمان جدید را تایید کرده اند.

اما رابرت گیبز سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت پرزيدنت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می خواهد پیش از امضای این پیمان با دمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه بصورت تلفنی، گفتگو کند. رييس جمهوری در نظر دارد بگويد هنوز نکات و جزئيات کار ديگری هست که بايد پيش از امضاء مورد بررسی قرار گيرد.

در رويدادی ديگر روز چهارشنبه پرزيدنت اوباما سناتور جان کری و سناتور ريچارد لوگر را که دو سناتور ارشد کميته روابط خارجی سناِی آمريکا هستند، در جريان گفتگو ها قرار داد.

بديهی است هر گونه پیمان جدید تسلیحاتی میان آمریکا و روسیه ، باید به تصویب سنای آمریکا برسد.

مذاکره کنندگانِ آمريکا و روسيه تقريباً يک سال است برای تکوين پيمان جديدی سرگرم فعاليت هستند که جانشين قرارداد استارت ۱۹۹۱ گردد. استارت در ماه دسامبر گذشته منقضی شد.

آقای گيبز سخنگوی کاخ سفيد گفت که آمريکا می خواهد وقت بيشتری مصروف تهيه قرار دادِ جديد تسليحاتی سازد تا در پايان، قرارداد تازه، از همه جهت درست و منطبق با موازين صحيح باشد.

ترکيه معتقد است ايران نيت خوبی دارد و خواهان پيدا کردن راه حلی در مورد برنامۀ هسته ای است

ترکيه روز چهارشنبه در مخالفت با فشارهای آمريکا اعلام کرد بايد فرصت بيشتری به تلاش های ديپلمات برای حل بحران هسته ای ايران داده شود.

آمريکا در هفته های اخير ترکيه را که عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی و از اعضاء موقت شورای امنيت است تحت فشار قرار داده است که از اِعمال تحريم های جديد عليه ايران، حمايت کند.

اما وزير امور خارجه ترکيه در کنفرانس خبری تأکيد کرد اين کشور هنوز باور دارد فرصت برای ادامۀ تلاش های ديپلماتيک باقی است.

مقام ترک همچنين تاکيد کرد که ترکيه معتقد است ايران نيت خوبی دارد و خواهان پيدا کردن راه حلی در مورد برنامۀ هسته ای است.

ترکيه پيش از اين پيشنهاد کرده است که نقش ميانجی را در گفتگوهای هسته ای با ايران برعهده بگيرد اما سفرهای متعدد مقامات ترک به تهران تاکنون بدون نتيجه بوده است.

شش قدرت جهان درباره ایران بحث می کنند

مقامات شش قدرت جهان در یک کنفرانس تلفنی درباره پیشنهاد برقراری تحریم های جدید سازمان ملل متحد علیه ایران بحث کردند.

یک دیپلمات، که نخواست معرفی شود، گفت در این کنفرانس که روز چهارشنبه انجام گرفت چین به مقامات ارشد وزارت امور خارجه از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و روسیه پیوست.

چین طرفدار آن بوده است که بجای وارد آوردن فشار بر ایران گفت و شنود های بیشتری صورت گیرد، و برای هفته ها حاضر نبوده است در مذاکراتی که بر وضع چهارمین دور تحریم های سازمان ملل متحد بر ایران متمرکز است شرکت کند.

دیپلمات گفت مقامات در مورد پیشنهاد به توافق نرسیدند؛ اما موافقت کردند در آینده ای نزدیک کنفرانس تلفنی دیگری ترتیب دهند.

همچنین روز چهارشنبه سخنگوی کاخ سفید گفت پرزیدنت اوباما در یک کنفرانسن ویدیویی با گوردون براون نخست وزیر بریتانیا، نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره گام های علیه ایران بحث کرد.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر