سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

حملات هوایی پاکستان ۱۵ کشته برجای گذاشت

مقامات اطلاعاتی و امنیتی پاکستان می گویند حملات هوایی علیه مواضع طالبان در مناطق قبیله ای نشین شمال غربی این کشور دست کم ۱۹ شورشی را کشت.

به گفته مقامات دست کم ۵ ستیزه گر مظنون در حمله پاکستان به اراکزای و یک نفر دیگر نیز در حمله ای کورام کشته شدند.

مقامات امنیتی پاکستان همپنین می گویند در یک منطقه قبیله ای نشین پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا موشک هایی را به سوی خانه یک شورشی مظنون شلیک کرد که بر اثر آن دست کم چهار نفر کشته شدند.

سال گذشته نیروهای پاکستان حملات نظامی را علیه پاکستان در چندین بخش از مناطق قبیله ای نشین بویژه جنوب وزیرستان ترتیب دادند.

حملات موشکی آمریکایی به مناطق قبیله ای همچنین فرماندهان القاعده و طالبان را از جمله در وزیرستان شمالی هدف قرار داد. روز یکشنبه افراد محلی در شمال وزیرستان اجساد سه مرد را یافتند که ظاهرا توسط شبه نظامیان کشته شده اند.

این اجساد همراه با یادداشتی پیدا شدند که درمورد جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا هشدار می دهد.

شبه نظامیان القاعده و طالبان مرتبا افراد محلی در مناطق را به جاسوسی و کمک به انجام حملات هوایی آمریکا علیه فرماندهان شورشیان، متهم می کنند.

دو انفجار جداگانه در افغانستان ۱۲ کشته برجای نهاد

مسئولان افغانستان می گویند یک بمب گذار انتحاری در ولایت هلمند در جنوب این کشور، ده تن را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کرد.

به گفته مقامات محلی شخص بمب گذار احتمالا یک اتومبیل ارتش را هدف قرار داده بود اما بمب همراه خود را در منطقه ای منفجر کرد که غیرنظامیان برای مراسم نوروز گردآمده بودند.

این حمله در شهر گرشک در ۷۰ کیلومتری مارجه، که سابقا تحت کنترل طالبان بود و اخیرا توسط سربازان ناتو و افغان پاکسازی شد، رخ داد.
هدف از حمله نیروهای نظامی دولتی و بین المللی در جنوب افغانستان بازپس گیری مخفی گاه های سنتی طالبان و در چارچوب بخشی از استراتژی فشار به ستیزه گران برای ورود به مذاکرات صلح است. 

همزمان در انفجاری جداگانه در ولایت خوست در جنوب افغانستان دو نفر کشته و دست کم دو نفر دیگر مجروح شدند.

نیروهای ناتو می گویند یک گشت سربازان افغانی و بین المللی دو شبه نظامی مظنون را روز شنبه در استان زابل کشتند.

کمیسیون انتخاباتی عراق بازشماری آرا را، رد کرد

کمیسیون انتخاباتی عراق درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق مبنی بر بازشماری آرای انتخابات ۷ مارس را رد کرده است.

این کمیسیون روز یکشنبه گفت به شکایات جدی رسیدگی می کند اما بازشماری تک تک آرای انتخابات پارلمانی انجام نخواهد شد.

نوری المالکی، پیشتر در روز یکشنبه خواستار بازشماری آرا شد و هشدار داد اگر آرا بررسی نشوند، کشور به خشونت باز می گردد.

جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق با تکرار درخواست آقای مالکی گفت برای پرهیز از هرگونه شک یا سوءتفاهم درباره انتخابات، آرا باید بازشماری شود.

کمیسیون انتخابات روز یکشنبه اعلام کرد اتحاد نوری المالکی، نزدیک ترین رقیبش یعنی ائتلاف ایاد علاوی را دنبال می کند.

شمارش ۹۵ درصد آرای انتخابات نشان می دهد که ائتلاف سکولار به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق، پیشتاز است.
مسئولان انتخابات می گویند نتایج نهایی باید تا جمعه آماده شود.

نوری المالکی پیشتر، زمانی که پیشتاز رقابت ها بود از کمیسیون انتخاباتی دفاع می کرد.

آیت الله خامنه ای: مخالفان می خواستند جنگ داخلی راه بیاندازند

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایالات متحده را به طرح توطئه علیه ایران از طریق درخواست برای روابط بهتر میان دو کشور، متهم کرد.

رهبر جمهورى اسلامى ايران، در نخستين روز سال ۸۹ بار ديگر حوادث پس از انتخابات را به «بيگانگان» نسبت داد و گفت: «مخالفان مى‌خواستند با ايجاد اغتشاش جنگ را در داخل كشور مغلوبه كنند و جنگ داخلى راه بياندازند».

آقای خامنه ای روز یکشنبه در مشهد در سخنانی که به مناسبت فرا رسیدن نوروز ایراد کرد از سیاست های واشنگتن انتقاد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در پیامی اینترنتی پیام نوروزی خود را خطاب به مردم ایران ایراد کرد. او گفت علی رغم اختلاف های میان دو کشور ایران و آمریکا، ایالات متحده به آینده ای امیدوارانه تر برای مردم ایران متعهد است.

آمریکا نگران آن است که تهران در حال ساخت سلاح اتمی باشد و واشنگتن در رأس تلاش های بین المللی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی می گوید فعالیت های هسته ای اش با اهداف صلح آمیز است.

نتانیاهو: در شرق اورشلیم هیچ امتیازی نمی دهیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می گوید اسرائیل درمورد شهرک سازی در شرق اورشلیم حاضر نیست هیچ امتیازی بدهد.

آقای نتانیاهو این سخنان را روز یکشنبه در کابینه اسرائیل ایراد کرد و همزمان جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه در مذاکرات صلح، به منظور تلاش برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و فلسطینی ها وارد اسرائیل شد.

اختلاف نظرها درباره احداث شهرک های یهودی نشین در شرق اورشلیم و در سرزمین هایی که اسرائیل طی جنگ ۱۹۶۷ با اعراب اشغال کرد، اخیرا موجب برخی اختلاف ها میان دولت آمریکا و مقامات اسرائیل شده است.

آقای میچل قرار است روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو ملاقات کند. پس از این ملاقات، نخست وزیر اسرائیل کشورش را به مقصد واشنگتن برای دیدار با لابی حامی اسرائیل و ملاقات با رهبران کنگره آمریکا ترک می کند.

همزمان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از نوار غزه دیدار کرد و عملکرد اسرائیل در محاصره این منطقه تحت کنترل حماس را مورد انتقاد قرار داد.

رأی گیری درباره لایحه اصلاحات بیمه بهداشت و درمان در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه درباره قانونی که بیمه بهداشت و درمان را به ۳۰ میلیون شهروند این کشور که فاقد بیمه هستند ارائه می دهد، رأی گیری می کند.

رهبران حزب دمکرات آمریکا در پارلمان روز شنبه از داشتن ۲۱۶ رأی اطمینان حاصل کردند، این تعداد اکثریت آرای مجلس نمایندگان آمریکا است که برای تصویب قانون لازم است. روز شنبه صدها هزار تن در خارج از ساختمان کنگره آمریکا تظاهرات کردند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز روز شنبه در کنگره برای سخنرانی درباره این لایحه اصلاحی حاضر شد.

اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا همچنان با مخالفت خود به لایحه بیمه بهداشت و درمان ادامه می دهند.

جان بائر، رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا می گوید لایحه اخیر به معنای مالیات بالاتر و مداخله بیشتر دولت در تصمیم گیری های مربوط به خدمات درمانی است.

ایالات متحده آمریکا جزو کشورهای پیشرفته است که به شهروندانش بیمه درمانی جامع نمی دهد.
رهبران حزب دمکرات روز شنبه اعلام کردند که روز یکشنبه دو دور رأی گیری در مجلس نمایندگان برگزار می شود.

پرزیدنت اوباما: آمریکا به آینده ای بهتر برای مردم ایران متعهد است

پرزیدنت باراک اوباما به مردم ایران گفته است ایالات متحده، علیرغم اختلاف هایی که با دولت ایران دارد، به آینده ای بهتر و امید بخش تر برای آنها متعهد است.

آقای اوباما در یک پیام ویدئویی که در شبکه اینترنت منتشر شده و شامگاه جمعه به مناسبت نوروز برای مردم ایران فرستاد گفت آمریکا مایل است بر فرصت های مبادلات آموزشی بیافزاید و به تضمین دسترسی آزاد و سانسور نشده ایرانیان به اینترنت کمک کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت در پیام نورزوی خود در یک سال پیش از فصل جدیدی از تعامل سخن گفت. اما اظهار داشت از آن هنگام، دولت ایران با خودداری از قبول پیشنهادی های جامعه بین المللی راه منزوی ساختن خود را برگزیده است.

آقای اوباما گفت جامعه بین المللی سعی دارد دولت ایران را مسئول و پاسخگو بداند اما پیشنهاد حل اختلافات از طریق دیپلماسی و گفت و شنود هنوز بقوت خود باقی است.

تلویزیون ایران روز شنبه به پیام آقای اوباما پاسخ داد و گفت رئیس جمهوری آمریکا گفت و شنود را پیشنهاد کرد اما امتیازاتی را که واشنگتن آماده است بدهد مشخص نساخت.

دختر بن لادن از ایران خارج شد

یک روزنامه سعودی گزارش می دهد دختر اوسامه بن لادن رهبر القاعده ایران را ترک کرده است. او بیش از سه ماه پیش در سفارت سعودی در تهران پناه گرفته بود.

روزنامه الشرق الاوسط، که در لندن منتشر می شود، روز جمعه گزارش داد ایمان بن لادن پس از خروج از تهران با یک پرواز تجارتی در روز پنجشنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

الشرق الاوسط سال پیش فاش ساخت ایمان لادن یکی از چندین خویشاوند نزدیک رهبر القاعده است که در یک مجتمع پنهانی در تهران زندگی می کنند. گزارش رسید اعضای خانواده پس از فرار از افغانستان در حدود زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا وارد ایران شدند.

الشرق الاوسط نوشت کوشش های دیپلماتیک سعودی موجب شد مقامات ایران اجازه دهند او در آنجا زندگی کند. به گزارش روزنامه " نجوا الغانم"  همسر اول رهبر القاعده، برای تسهیل خروج دخترش از سوریه به تهران سفر کرد.

انفجار بمب آتن را تکان داد

پلیس یونان می گوید بمبی در خارج از یک ساختمان پلیس درآتن، که اداره مهاجرت در آن قرار دارد منفجر شده است.

این انفجار که روز شنبه روی داد و خساراتی وارد آورد، سومین حادثه ای است که ظرف دو روز روی می دهد.

یک روزنامه یونانی حدود ۱۵ دقیقه پیش از انفجار، هشداری تلفنی از یک ناشناس دریافت کرد و به پلیس فرصت داد منطقه را امن کند.

پیشتر، پلیس گفت بمبی در خارج از خانه رهبر یک جامعه پاکستانی روی داد و خساراتی به بار آورد.

بمب دیگر بامداد جمعه به ساختمانی که دفتر گروه راست افراطی «طلوع طلایی» در آن قرار دارد اصابت کرد.
هیچ گروهی مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است.

ستیزه گران چپ افراطی یونان سال گذشته به یک سلسله بمب گذاری علیه نمادهای ثروت و قدرت حکومت دست زده اند.

در ادامه شمارش آرا در عراق، مالکی و علاوی رقابتی تنگاتنگ دارند

در عراق، در حالی که شمارش آرای انتخابات پارلمانی ادامه دارد، یک ائتلاف سکولار به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق این کشور اندکی جلوتر است، اما در سطح استانی همچنان عقب است.

با وجود آن که حدود ۹۳ درصد آرا شمرده شده است، مسئولان انتخابات روز شنبه گفتند سکولاریست های حامی ایاد علاوی با حدود ۸ هزار رأی از ائتلاف شیعه برهبری نوری المالکی نخست وزیر جلوتر هستند.

این برتری از زمان برگزاری انتخابات در ۷ مارس بین علاوی و مالکی در تغییر بوده است. اما ائتلاف حکومت قانون برهبری مالکی هنوز در هفت استان از ۱۸ استان جلوتر است. اتحاد عراقیه علاوی در پنج استان برتری دارد.

مقامات می گویند امیدوار هستند نتایج نهایی تا پایان ماه اعلام شود.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر