سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

Daily Email

اخبار روزانه بی بی سی فارسی از طریق ایمیل

۱۹:۵۷ گرينويچ - دوشنبه ۱۹ مه ۲۰۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

اخبار مهم

شیوه ای تازه برای دسترسی به سایت بی بی سی از ایران

lotf-ali-khan.info و 102103.info

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با تاکید بر ضرورت حمایت از دولت حسن روحانی، از برخی رسانه‌های "مرتبط با نیروهای مسلح" ایران انتقاد کرده و گفته است که اگر آنها چگونگی پوشش اخبار دولت را تغییر ندهند، با آنها برخورد خواهد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه ایران خودداری وزارت ارتباطات از فیلتر کردن واتس‌اپ در پیروی از دستور حسن روحانی، رئیس جمهور را "خلاف قانون" خواند و گفت که وزیر باید پاسخگو باشد.

ایت الله خامنه ای در پایان دوره بعدی مجلس خبرگان رهبری، بیش از ۸۰ سال خواهد داشت. در نتیجه، این "احتمال" وجود دارد که مجلس خبرگان بعدی، ناچار به انتخاب جایگزین رهبر باشد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفته است که فرماندار بروجرد با "پذیرش قصور" خود در لغو همایشی درباره آیت‌الله خمینی، از سمتش استعفا داده و استاندار لرستان هم این استعفا را پذیرفته است.

احمد توکلی نماینده مجلس می‌گوید دیوان محاسبات استفاده یک تاجر خاص از رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را تایید کرده و پرونده به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شده است. به گفته آقای توکلی این نشان می‌دهد برغم "فساد در عرصه اقتصاد و سیاست"، مبارزه با آن هنوز ممکن است.

اکثر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه به رئیس جمهور ایران تغییراتی را در آیین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها پیشنهاد کرده‌اند که مطابق آن دیگر برای دانشگاه‌ها سرپرست تعیین نمی‌شود و رئیس دانشگاه تا تایید رئیس بعدی به کار خود ادامه می‌دهد.

مجید تخت‌روانچی، معاون وزارت امور خارجه ایران در امور اروپا و آمریکا پرداخت غرامت به بریتانیا بابت حمله به سفارت این کشور در پاییز سال ۱۳۹۰ را محتمل دانسته اما گفته ایران بابت این حمله از بریتانیا عذرخواهی نخواهد کرد.

اولین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران جهت حضور در جام جهانی برزیل مقابل بلاروس انجام شد و با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.مربیان سعی می‌کنند با بازیهای تدارکاتی به اهدافی که درسردارند دست پیدا کنند. این اهداف معمولا برای مربیان متفاوت است.

کامران صاحب‌پناه، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال از ابقای امیر قلعه‌نویی در سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه خبر داده و گفته است که آقای قلعه‌نویی با ۹ رای به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

سینمای مستند در ارتباط با جامعه ایران دچار سردرگمی است؛ جامعه تحول پیدا کرده اما هنوز سینمای مستند همان است که بود. بدون برخورد آگاهانه و آزاد، سینمای مستند هرگز نمی تواند تصویر واقعی از ایران معاصر ارائه دهد.

وزیر دادگستری دولت آمریکا در یک کنفرانس خبری پنج افسر ارتش چین را رسما به جاسوسی سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی متهم کرد. او گفت که این هکرها علیه شش شرکت به "جاسوسی اقتصادی" دست زده‌اند.

متن کامل اخبار

فیلترشکن تازه برای دسترسی به سایت فارسی بی بی سی

شیوه ای تازه برای دسترسی به سایت بی بی سی از ایران:

شرکت سایفون به تازگی پروژه ای آزمایشی را برای دسترسی کاربران داخل ایران به سایت فارسی اجرا کرده است.

برنامه کم حجمی که سایفون ارائه کرده، روی سیستم های عامل ویندوز و اندروید قابل نصب و استفاده است.

مراحل نصب برنامه:

ا. ایمیلی به این نشانی بفرستید: download@psiphon3.com

۲. لازم نیست که در قسمت موضوع (subject) یا داخل ایمیلتان متنی نوشته شود. تنها کافی است ایمیلی خالی به نشانی download@psiphon3.com ارسال کنید.

۳. پس از ارسال این ایمیل، یک پیام خودکار به شما ارسال می شود که در آن، لینک هایی برای دریافت برنامه به زبان های مختلف وجود دارد. شما باید روی لینک مربوط به زبان فارسی کلیک کنید. فایل مربوط به برنامه همچنین به این ایمیل پیوست خواهد بود که می توانید آن را در رایانه خود ذخیره و سپس اجرا کنید.

۴. مرحله آخر، کلیک کردن روی آن لینک و اجرای برنامه است.

۵. وقتی که برنامه بسته می شود، ارتباط با سایفون به طور خودکار قطع خواهد شد.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/services/2012/12/121210_psiphon_windows_android.shtml

بالا ^^

فیلترشکن برای دسترسی به مطالب و برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی

فيلتر شکن برای دسترسی به متن و تصاوير وبسايت فارسی بی‌بی‌سی

lotf-ali-khan.info

takabtaft.info

newinfo-access.net

فيلتر شکن برای تماشای برنامه‏ های تلويزيون فارسی بی‏ بی‏ سی به صورت آنلاين

http://tiny.cc/bptv

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/tv/2009/12/091224_bbcpersian_proxy.shtml

بالا ^^

انتقاد فیروزآبادی از موضع‌گیری 'رسانه‌های مرتبط با نیروهای مسلح' علیه دولت ایران

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با تاکید بر ضرورت حمایت از دولت حسن روحانی، از برخی رسانه‌های "مرتبط با نیروهای مسلح" ایران انتقاد کرده و گفته است که اگر آنها چگونگی پوشش اخبار دولت را تغییر ندهند، با آنها برخورد خواهد شد.

آقای فیروزآبادی امروز دوشنبه ٢٩ اردیبهشت، به مشکلات کنونی ایران و دشواری‌های مسئولیت ریاست جمهوری اشاره کرد و خواهان کمک و همکاری با دولت شد.

او گفت: "متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود."

"بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند. باید روششان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم."

نیروهای مسلح ایران رسانه‌های رسمی مختلفی دارند و علاوه بر آن برخی از رسانه‌های عمده ایرانی، چون خبرگزاری فارس و سایت تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران شناخته می‌شوند.

جهت‌گیری برخی از این رسانه‌ها انتقادهایی را به دنبال داشته است. از جمله محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، در میانه اختلاف نظر دامنه‌دارش با علی لاریجانی، رئیس مجلس، گفته بود: "از این که ایشان درباره یک موضوع سیاسی با خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی-امنیتی مصاحبه می‌کند، متاسفم."

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140516_l45_firouzabadi_military_media.shtml

بالا ^^

دادستان کل ایران: وزیر ارتباطات در مورد واتس‌اپ خلاف قانون عمل کرده

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه ایران خودداری وزارت ارتباطات از فیلتر کردن واتس‌اپ در پیروی از دستور حسن روحانی، رئیس جمهور را "خلاف قانون" خواند و گفت که وزیر باید پاسخگو باشد.

آقای محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) در یک کنفرانس خبری در تهران گفت که جلسه کمیته تشخیص مصادیق محتوای مجرمانه، بر خلاف گفته وزیر ارتباطات، "طبق ضوابط قانونی تشکیل شده و رأیی هم که صادر شده مطابق قانون بوده است".

واتس‌اپ یک سرویس پیام رسان اینترنتی است که استفاده از آن در تلفن‌های هوشمند بین گروهی از کاربران ایرانی رواج دارد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود که آقای روحانی به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی، دستور داده که فیلترینگ سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ متوقف شود.

آقای واعظی گفت تا زمانی که جایگزینی برای شبکه‌های اجتماعی در کشور ایجاد نشود، دولت موافق بسته شدن شبکه‌هایی که "مخرب نیستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه‌ای نمی‌زنند" نیست و در مورد جلسه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه که موضوع فیلترینگ واتس‌اپ در آن مطرح شده، افزود که در رای‌گیری این جلسه "نقصان" وجود داشته است.

اکنون سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید: "اگر شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای داشته باشد، حتما به آن به منزله قانون عمل می‌کنیم. البته خود رئیس جمهور هم گفتند هیچگاه خلاف قانون عمل نمی‌کنند و من از اینکه آیا چنین دستوری داده‌اند یا نه اطلاعی ندارم، اما اگر چنین دستوری داده شده باشد خلاف قانون است."

محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری ایران هم با انتقاد از صحبت‌های اخیر رئیس جمهور درباره آزادی رسانه‌ها گفته است: "رئیس جمهور محترم در روز جهانی ارتباطات طی سخنانی به این مناسبت، مسایلی را مطرح کردند که به نوعی طعنه زدن به قانون بود."

آقای منتظری گفته است: "ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره قانونی است و باید اجرا شود نه این‌که به آن طعنه زد."

گروهی از مقام‌های محافظه کار در ایران نسبت به دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت و ابزارهای پیام رسانی که کنترل آنها توسط حکومت مشکل است، و همچنین دسترسی شهروندان ایرانی به شبکه‌های ماهواره‌ای، حساس هستند و آنها را خطر امنیتی می‌دانند.

حسن روحانی در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که در جهت دسترسی آزادتر کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی تلاش خواهد کرد.

دولت او در طول ماه‌های اخیر در موارد متعدد بر سر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و استفاده بعضی از مقام‌ها از این شبکه‌ها، با چهره‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار درگیر شده است.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140519_l10_ejei_whatsapp.shtml

بالا ^^

جانشینی آیت الله خامنه ای

قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز گفت: "خدا رهبری را حفظ کند و به ایشان طول عمر دهد ان‌شاءالله، اما به هر حال باید برای بعد از ایشان به فکر باشیم."

این یکی از صریح ترین اظهار نظرهایی است که توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه خبرگان، در مورد وظیفه این مجلس در تعیین رهبر آینده بیان شده است. آقای دری نجف آبادی این سخنان را در توضیح اهمیت انتخابات مجلس خبرگان عنوان کرده که درکمتر از یک سال و نیم دیگر برگزار خواهد شد.

آیت الله خامنه ای ۷۵ سال دارد که در حالت طبیعی، سن چندان زیادی نیست. اما وی پایان دوره بعدی مجلس خبرگان رهبری، بیش از ۸۰ سال خواهد داشت. در نتیجه، این "احتمال" وجود دارد که مجلس خبرگان بعدی، ناچار به انتخاب جایگزین آیت الله خامنه ای باشد.

نهادهای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی چون شورای نگهبان، در چنین شرایطی احتمالا به هیچ گونه ریسکی در مورد ترکیب مجلس خبرگان آینده تن نمی دهند. این ملاحظه به ویژه در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، نگرانی محافظه کاران حاکم را از صندوق رای تشدید کرده، احتمالا بر نحوه بررسی صلاحیت کاندیداهای خبرگان تاثیر جدی خواهد داشت.

نهاد دیگری که تصور می رود در ارتباط با موضوع جانشینی رهبر جمهوری اسلامی فعالیت تعیین کننده ای داشته باشد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این نهاد در طول سال های رهبری آیت الله خامنه ای، در جایگاه موثرترین بازوی اجرای دیدگاه های سیاسی – امنیتی رهبر قرار داشته است. در نتیجه، قابل تصور است که به موازات افزایش سن آقای خامنه ای، سپاه پاسداران به مقابله شدیدتر با هر جریانی بپردازد که احتمال بدهد در دوره حساس جایگزینی قدرت، به دنبال روی کار آوردن گزینه های ناهمسو با این نهاد باشد.

در عین حال با وجود تمام این گمانه زنی ها، به نظر نمی رسد حتی نهادهایی چون سپاه پاسداران، مجلس خبرگان و شورای نگهبان تعیین کننده ترین بازیگران فرآیند تعیین رهبر آینده جمهوری اسلامی باشند.

فارغ از شایعات سال های اخیر راجع به رهبر آینده ایران، سوال مشخص در همین ارتباط آن است که آیا ممکن است که آیت الله خامنه ای پیش از درگذشت، تکلیف جانشین احتمالی خود را روشن نکند؟

به عبارت دیگر، تا چه حد قابل تصور است که آقای خامنه ای در مورد مساله تعیین کننده ای در حد جانشینی رهبر بی تفاوت باشد، یا سرنوشت رهبری آینده را به تعامل طبیعی نهادهایی بسپرد که از قضا در یکی از مهمترین آنها - مجلس خبرگان- سیاستمدارانی چون اکبر هاشمی رفسنجانی هم حضور دارند؟

قابل انکار نیست که آیت الله خامنه ای، به ویژه در سال های اخیر، به تدریج در موضوعات بیشتر و جزئی تری تعیین تکلیف می کند که نشان دهنده افزایش نگرانی های او در مورد دورنمای کلی جمهوری اسلامی ایران است.

در چنین شرایطی، مشکل بتوان تصور کرد رهبر نگرانی که حتی وظیفه خود می داند که موکدا در مورد افزایش تعداد فرزندان خانواده های ایرانی تعیین تکلیف کند، برنامه مشخصی برای تاثیرگذاری بر رهبری آینده حکومت جمهوری اسلامی نداشته باشد.

در صورت پذیرفتن این فرض، باید به تدریج به دنبال جستجوی نشانه هایی واضح تر از "برنامه آیت الله خامنه ای برای جانشینی خود" بود.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2014/05/140519_l39_pol_blog_future_leader.shtml

بالا ^^

فرماندار بروجرد در ارتباط با لغو سخنرانی حسن خمینی استعفا داد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفته است که فرماندار بروجرد با "پذیرش قصور" خود در لغو همایشی درباره آیت‌الله خمینی، از سمتش استعفا داده و استاندار لرستان هم این استعفا را پذیرفته است.

وزیر کشور ایران به خبرگزاری رسمی این کشور گفته: "فرماندار مربوطه اذعان کرده است که در شرایط خاص و به صورت بسیار ناپخته ای تصمیم گیری کرده است."

در هفته های اخیر، خبر لغو سخنرانی حسن خمینی، نوه موسس جمهوری اسلامی ایران در همایشی در بروجرد خبر ساز بوده است.

هفته پیش ۴۰ نماینده مجلس ایران در تذکری کتبی به وزیر کشور، از "لغو" مراسم سخنرانی حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی در بروجرد به دلیل فشار "گروه های افراطی" انتقاد کرده بودند.

این گروه از نمایندگان مجلس ایران گفته بودند در پی "اعمال فشار گروه‌های افراطی و بعضا خودسر" علیه سخنرانی حسن خمینی "فرماندار و شورای تامین بروجرد، که خود باید تامین‌کننده امنیت این گونه محافل و مجالس باشد، از وظیفه اصلی خویش تخطی کرده و آسانترین راه یعنی لغو مراسم را بر گزیده."

علاوه بر حسن خمینی، قربانعلی دری نجف آبادی و هاشم رسولی محلاتی که هر دو از روحانیون محافظه کار هستند نیز از سخنران های دعوت شده به "همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی" بودند که ظاهرا از میان آنها، حضور نوه آیت الله خمینی با حساسیت مواجه شده بود.

آقای خمینی معمولا از اظهار نظر در مورد مسائل سیاسی پرهیز می کند، اما از حامیان دولت حسن روحانی است و روابط نزدیکی با برخی از رهبران اصلاح طلبان دارد از جمله محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین دارد.

سخنرانی نوه آیت الله خمینی در جریان برگزاری مراسم سالگرد درگذشت موسس جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۹ در حضور آیت الله علی خامنه ای و قبل از سخنرانی رهبر ایران، با شعارهای برخی از مخالفان نیمه کاره ماند.

در حالی که لغو سخنرانی نوه آیت الله خمینی در روزهای اخیر خبرساز بوده، برخی از رسانه های ایران از ملغی شدن سفر اکبر هاشمی رفسنجانی به اصفهان خبر می دهند.

ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران می گوید قرار بوده آقای هاشمی رفسنجانی برای شرکت در مراسم سالگرد امام جمعه پیشین اصفهان به این شهر سفر کند که با "فشار گروهای فشار" لغو شده اما خبرگزاری فارس به نقل از منابع خود می گوید این سفر لغو نشده بلکه آقای هاشمی رفسنجانی می خواسته در تاریخ پیش بینی شده برای حضور در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی در تهران باشد.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140519_l12_iran_hassan_khomeini_interior_ministry.shtml

بالا ^^

احمد توکلی: پرونده 'رانت ۶۵۰ میلیون یورویی' به دادسرای دیوان محاسبات رفت

احمد توکلی، نماینده مجلس ایران درباره پرونده "رانت ۶۵۰ میلیون یورویی" گفته است که دیوان محاسبات برخورداری یک تاجر خاص از رانت را تایید کرده و پرونده به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شده است.

آقای توکلی امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) در یک نشست خبری در تهران گفت که این امر نشان می دهد برغم "وجود فساد در عرصه اقتصاد و سیاست" در جمهوری اسلامی، مبارزه با آن هنوز "امکان‌پذیر و نتیجه‌بخش است."

به نوشته سایت الف، این رانت ۶۵۰ میلیون یورویی در اختیار "یکی از واردکنندگان نهاده‌های دامی" قرار گرفته است.

آقای توکلی گفت "دو ماه و نیم صبر و تلاش کردم که به طور محرمانه دولت را قانع کنم که کارشان اشتباه بوده‌ است... نهایتا پانزدهم دی ماه طبق وظیفه نمایندگی موضوع را به مجلس گزارش کردم."

به گفته آقای توکلی، "گزارش کمیسیون‌ اقتصادی و اصل ۹۰ مجلس در این باره در روزهای آینده منتشر خواهد شد". او گفت که روسای این کمیسیون‌ها هم این رانت را در گزارش‌شان تایید کرده‌اند.

آقای توکلی در توضیح این رانت گفت: "در ۱۸ مهرماه سال گذشته گزارش موثقی به دست من رسید که برای یک شرکت خاص امتیازی در نظر گرفتند که برای سایرین این امتیاز دیده نشده است."

به گفته آقای توکلی، واردات کالاهای اساسی به علت شرایط تحریم "حداقل ۲۵ روز و حداکثر چندین ماه" طول می‌کشد و هزینه انتقال ارز "بین ۹ تا ۱۳ درصد" است.

اما "استثنائا به یک تاجر خاص از هالک بانک ترکیه ۸۳ میلیون یورو ارز تخصیص داده می‌شد و این فرآیند دو روزه انجام می‌شد و هزینه انتقال هم دو درصد بود."

آقای توکلی گفت: "آن تاجر خاص دهم مهرماه از وزیر صنعت تقاضایی کرده و آقای وزیر ۱۸ مهرماه با آن تقاضا موافقت و دستور تسریع آن را صادر کرده است."

"سه کشتی او ترخیص می‌شود در حالیکه ده‌ها کشتی با بار مشابه در بندر معطل بودند." به گفته آقای توکلی این امر برای تاجر مورد نظر "پنجاه میلیارد تومان استفاده" داشته است.

"سوم آبان ماه در نامه‌ای به آقای روحانی از ایشان خواستم جلوی این رانت را بگیرند یا این امتیاز را به همه بدهند."

از دفتر آقای روحانی پاسخ دادند "که پیشنهاد من پذیرفته شده و به همه تجار از هالک بانک ارز تخصیص می‌دهند. البته من به آنها گفتم این امکان‌پذیر نیست و بهتر است این امتیاز قطع شود."

"در همین گیر و دار بود که متوجه شدم رانت دومی به این فرد داده شده است."

به گفته آقای توکلی، این تاجر پیشنهادی به محمد علی نعمت زاده، وزیر صنایع و معادن رسانده بود مبنی بر اینکه اجازه دهید "به اعتبار خودم از خارج جنس بیاورم و به من اجازه تخلیه بدهید و کد رهگیری بدهید تا قبل از تخصیص ارز، کالا را در بازار بفروشم و ضمنا به من تعهد دهید که در فاصله زمانی شش ماه مقدار مشخصی ارز به من تخصیص می‌دهید."

آقای توکلی معتقد است این پیشنهاد خوبی است، اما باید این امتیاز را برای همه قائل شوند. به گفته او، آقای نعمت‌زاده روز دوازدهم آذرماه پاسخ داده که "رانتی در کار نبوده است."

"سوم دی ماه موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح کردم."

"بنابراین من از سوم آبان تا پانزده دی ماه یعنی دو ماه و نیم صبر و تلاش کردم به طور محرمانه دولت را قانع کنم که کارش اشتباه بوده و آنها با اینکه اشتباه را می‌پذیرفتند، ادعا می‌کردند دستور تعمیم داده شده است. نهایتا پانزدهم دی ماه طبق وظیفه نمایندگی موضوع را به مجلس گزارش کردم."

آقای توکلی می‌گوید دولت می‌گوید دستور تعمیم را صادر کرده اما "دستور این بوده که هر شرکت دیگری می‌تواند این کار را بکند به شرط اینکه تعهد بسپارد در حالیکه در مورد آن تاجر خاص بانک مرکزی به او تعهد می‌داد و اینجا قرار بود تجار تعهد بدهند."

آقای توکلی گفت که گزارش دیوان محاسبات نشان می‌دهد "سهم این تاجر از بازار واردات خوراک دام در سال ۹۱ معادل ۲۰ درصد بوده است و در سال ۹۲ به ۴۰ درصد رسیده است."

نماینده تهران در مجلس معتقد است "رسیدگی‌های دیگری به این پرونده لازم است" چون قیمت کالاهای وارداتی این واردکننده در سال ۹۲ از همه بیشتر بوده و "ممکن است در اینجا ارقام بسیار بزرگی سوء استفاده شده باشد."

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140519_me_tavakoli_650_milion_euros_case_confirmed.shtml

بالا ^^

تلاش برای محدود کردن اختیارات دولت در تعیین سرپرست برای دانشگاه‌ها

اکثر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه به رئیس جمهور ایران تغییراتی را در آیین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها پیشنهاد کرده‌اند که مطابق آن دیگر برای دانشگاه‌ها سرپرست تعیین نمی‌شود.

هم‌اکنون مطابق آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها، دولت می‌تواند تا تایید رئیس جدید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تا شش ماه برای دانشگاه سرپرست تعیین کند. اما در صورت تصویب تغییرات پیشنهادی، رئیس قبلی دانشگاه تا تایید رئیس بعدی به کار خود ادامه می‌دهد.

بنا به این پیش‌نویس، دولت تنها در "موارد ضرورت" می‌تواند یکی از معاونان دانشگاه را به مدت یک ماه به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی کند.

رئیس هر دانشگاه با معرفی وزیر علوم و یا وزیر بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید این شورا منصوب می‌شود.

هم اکنون حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، رئیس شورای انقلاب فرهنگی است و برخی از اعضای دولت او نیز عضو این شورا هستند. محافظه‌کاران اکثریت شورای انقلاب فرهنگی را تشکیل می‌دهند.

وزارت علوم و همچنین ریاست دانشگاه‌های ایران یکی از مسائل محوری است که منتقدان محافظه‌کار آقای روحانی از زمان روی کار آمدن دولت روی آن حساسیت نشان داده‌اند.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140516_l45_iran_university_deans.shtml

بالا ^^

ایران از احتمال پرداخت غرامت بابت حمله به سفارت بریتانیا خبر داد

مجید تخت‌روانچی، معاون وزارت امور خارجه ایران در امور اروپا و آمریکا، پرداخت غرامت به بریتانیا بابت حمله به سفارت این کشور در پاییز سال ۱۳۹۰ را محتمل دانسته اما گفته ایران بابت این حمله از بریتانیا عذرخواهی نخواهد کرد.

آقای تخت روانچی به روزنامه بریتانیایی گاردین گفته است پرداخت غرامت می تواند بخشی از گفت و گوها باشد، اما بحث عذرخواهی در میان نیست.

او گفت: "در گذشته موارد متعددی رخ داده و ما هیچ‌ عذرخواهی‌ای دریافت نکرده‌ایم. اما قطعا در مورد آنچه که اتفاق افتاد (حمله به سفارت) در حال همکاری با دولت بریتانیا هستیم."

در جریان حمله گروهی از "دانشجویان بسیجی" به سفارت بریتانیا در تهران و اقامتگاه رسمی کارکنان این کشور در قلهک، در اواخر پاییز سال ۱۳۹۰، بریتانیا تصمیم به خارج کردن همه کارکنان خود از ایران و اخراج دیپلمات های ایرانی از بریتانیا گرفت.

به دنبال اجرای این تصمیم، روابط ایران و بریتانیا به پایین ترین سطح ممکن پیش از قطع کامل رسید اما پس از پیروزی حسن روحانی سیاستمدار میانه روی ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری، دو کشور تصمیم به بهبود گام به گام روابط گرفتند. در حال حاضر روابط دو کشور در سطح کاردار غیرمقیم است.

در ادامه بهبود گام به گام روابط دو کشور، سایمون گس، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه بریتانیا هم اوایل اردیبهشت از ایران دیدار و با آقای تخت‌روانچی ملاقات کرده بود. آقای گس عالی ترین مقام بریتانیایی است که پس از حمله به سفارت این کشور به ایران سفر کرده است.

آقای تخت روانچی درباره این سفر به روزنامه گاردین گفته "درباره بعضی چیزها توفق داریم و درباره برخی نه" اما گفته "داریم در جهت درستی حرکت می‌کنیم."

او درباره احتمال افزایش سطح روابط ایران و بریتانیا گفته امکان دستیابی به توافق تا پایان سال جاری میلادی (اوایل زمستان ۱۳۹۳) وجود دارد، اما هیچ جدول زمانی‌ای برای این کار تعیین نشده است.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/05/140519_l12_iran_uk_ties_compensation.shtml

بالا ^^

کی روش به دنبال بازیکنان جانشین

اولین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران جهت حضور در جام جهانی برزیل مقابل بلاروس انجام شد و با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. مربیان حاضردر این دوره از مسابقات سعی می کنند با بازیهای تدارکاتی به اهدافی که درسردارند دست پیدا کنند. این اهداف معمولا برای مربیان متفاوت است.

پیدا کردن آرایش اصلی و مرور تاکتیکهای تیمی از مهمترین آنها است. اما بنظر می رسید در بازی با بلاروس کی روش تنها بدنبال پیدا کردن بازیکنان جانشین است. ترکیب اصلی تیم ملی تا حدود زیادی مشخص است اما بازیکنانی که قرار است در صورت نیاز جایگزین بازیکنان ثابت شوند هنوز مشخص نیست. با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران نتوانست بازیهای دوستانه مناسبی داشته باشد کی روش سعی می کند در این نوع بازیها بطور همزمان به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند. حال نگاهی می اندازیم به نوع بازی تیم ملی و بازیکنانی که در بازی با بلاروس به میدان رفتند.

در بازی دیروز آرایش تیم ملی درابتدا ۳-۳-۴ در حمله و ۱-۵-۴ در دفاع بود.

درون دروازه علیرضا حقیقی ار معدود بازیکنانی بود که تعویض نشد. حقیقی با اعتماد بنفس و سرپنجه نشان می داد. در صورتیکه حقیقی بتواند همین روحیه را حفظ کند آقای کی روش کار سختی برای انتخاب دروازه بان سوم دارد.

بازی کردن پژمان منتظری در کنار امیرحسین صادقی نشان می داد که بطور یقین صادقی گزینه سوم کی روش در مرکز خط دفاعی است.م نتظری و صادقی شناخت خوبی از یکدیگر دارند. اما در زمانهایی از بازی، کندی این دو بازیکن می تواند برای تیم ملی بسیار خطرناک باشد.

منتظری بسیار باهوش و بازیخوان خوبی است اما در شرایط یک در مقابل یک، سرعت خوبی ندارد در این صورت سید جلال حسینی و یا هر بازیکنی که در کنار منتظری بازی می کند باید مراقب باشند. در جناح چپ همانطوری که انتظار می رفت پولادی به بازی گرفته شد. پولادی در کارهای دفاعی بسیار موفق عمل می کند. کی روش سعی دارد هرچه زودتر او را به روزهای اوجش بازگرداند. در جناح راست ماهینی به رغم تلاش فراوانی که داشت اما در چند مورد با مشکلاتی روبرو شده بود. یکی از دلایلی که ماهینی به دردسر می افتاد نوع بازی مهدی شریفی بود.

شریفی کمتر درکارهای دفاعی تخصص دارد و همین مشکل موجب شده بود تا ماهینی در مواقعی از بازی فاقد بازیکن حمایت کننده باشد. با اضافه شدن خانزاده و حیدری در این جناح مشخصا آقای کی روش نشان داد بازیکنانی که بتوانند در چند پست بازی کنند شانس بیشتری برای حضور در جام جهانی دارند.

خط هافبک سه نفره تیم ملی در مرکز زمین را تیموریان،حقیقی و حدادی فر تشکیل می دادند. تیموریان و حقیقی تا حدود زیادی مشابه یکدیگر بازی می کنند. حقیقی در کارهای دفاعی و توپ گیری تا حدود زیادی موفق بود. تیموریان در نقش باکس تو باکس میدفیلدر نقش بیشتری در حمله داشت و در کارهای دفاعی نیز اولین بازیکن برای پرسینگ بود. در زمانهایی از بازی تیموریان به تنهایی کار پرسینگ را انجام می داد و دیگر بازیکنان تنها نظاره گر بودند.

بزرگترین نقطه ضعف در پرسینگ همین موضوع است.د ر پرسینگ یک نفر شروع کننده است و دیگران باید حتما او را حمایت کنند.در چند مورد این مشکل موجب اعتراض کاپیتان جدید تیم ملی به همبازیهایش شده بود که منظقی نیز بود. حدادی فر در این ترکیب سه نفره بیشتر نقش بازیساز را داشت.

حدادی فر کمتر در جریان بازی قرار داشت و با اضافه شدن نکونام نوع بازی تیم ملی نظم بهتری پیدا کرد. زمانی که نکونام ، رحمانی و جهانبخش وارد زمین شدند آرایش تیم ملی نیز تا حدودی تغییر کرد. سیستم تیم ملی ۱-۳-۲-۴ شد که در دفاع به ۱-۱-۴-۴ تبدیل می شد.

نکونام درهمان مدت کوتاه نقش موثر خود را نشان داد. رحمان با تمامی شایستگی های که دارد هنوز در تیم ملی به مرحله خود باوری نرسیده است. این بازیکن جوان به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند تمامی توان فنی خود را نشان دهد.

مهدی شریفی در راست و خلعتبری با تجربه در چپ مهاجمین کناری تیم ملی بودند که در زمان دفاع به خط هافبک اضافه می شدند. شریفی در کارهای تهاجمی بسیار خوب و با انگیزه بازی می کرد. اما نوع بازی شریفی در این پست نمی تواند به تیم ملی کمک کند. شریفی فاقد توان بدنی لازم برای حضور موثر در حمله و دفاع است.

این بازیکن جوان در کارهای دفاعی ضعیف است و ماهینی به همین دلیل با مشکلاتی در این جناح دست به گریبان بود. خلعتبری دقیقا به مانند شریفی بازی می کند و همین موضوع می تواند شانس حضور او در ترکیب ثابت تیم ملی را کاهش دهد.

با توجه به قدرت پولادی در کارهای دفاعی ضعف خلعتبری کمتر به چشم می آمد. با اضافه شدن جهانبخش و حرکات موثر این بازیکن بخوبی می توان به نقش موثر مهاجمین کناری پی برد.

کریم انصاریفرد بازی خوبی در این پست از خود به نمایش گذاشت. کریم به تدریج به بازیکنی مورد اطمینان درتیم ملی تبدیل شده است. تنها نقطه ضعف انصاریفرد در سیستم تک مهاجم در رابطه با بازیکنان کناری است.

در این سیستم نقش کریم بعنوان بازیکن لینک بسیار مهم است اما کمتر انصاریفرد در این مورد موفق عمل می کند. جهانبخش در دقایقی از بازی در این پست بازی کرد که نشان از توانایی های فراوان این بازیکن جوان است.

نکته قابل توجه در بازی دیروز نظم و انظباط تیم ملی فوتبال ایران بود. خطوط سه گانه تیم ملی بسیار منظم بود. فاصله منطقی این سه خطوط همواره حفظ می شد. تیم ایران در این بازی نه چندان دشوار بسیار با برنامه بود. تمامی بازیکنان در اختیار تیم بودند و سعی می کردند تا دستورات سرمربی را بدون کم و کاست در زمین پیاده کنند. کمتر در فوتبال ایران تیمی را این چنین گوش بفرمان مربی دیده ام.

کی روش بخوبی توانسته تفکرات تاکتیکی اش را به بازیکنان انتقال دهد و بازیکنان نیز تنها بدنبال اجرای فرامین سرمربی تیم ملی هستند. همین موضوع یکی از مهمترین نقاط مثبت تیم ملی در بازی با بلاروس بود.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/sport/2014/05/140519_l43_queiroz_wants_new_player.shtml

بالا ^^

قلعه‌نویی سرمربی استقلال تهران باقی ماند

کامران صاحب‌پناه، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال از ابقای امیر قلعه‌نویی در سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه خبر داده است.

آقای صاحب‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تکذیب وجود اختلاف نظر و بروز مشاجره در جلسه هیئت مدیره بر سر انتخاب مجدد آقای قلعه نویی، گفت: "امیر قلعه‌نویی با ۹ رای به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و اتفاقا خود بنده اعتقاد عجیبی به امیر قلعه‌نویی دارم چون می‌دانم با توجه به وضعیت موجود، او می‌تواند تیم را جمع و جور کند."

دو روز پیش هم بهرام افشارزاده، مدیرعامل جدید استقلال به وبسایت خبری تابناک گفته بود: "امیر قلعه‌نویی یکی از مربیان بزرگ ایران است و هیچ گزینه دیگری بجز او نداریم و او صددرصد مربی فصل بعد استقلال است."

این شایعه وجود داشت که مدیران باشگاه استقلال به دنبال مربی دیگری برای جایگزین کردن قلعه نویی هستند که احتمالاتعیین اعضای جدید هیئت مدیره استقلال در ماندن او در این تیم تاثیر داشته است.

امیر قلعه نویی در دوره های مختلف بارها سرمربی استقلال تهران بوده است. او در فصل ۹۲-۹۱ بار دیگر هدایت این تیم را برعهده گرفت و توانست آن را به قهرمانی لیگ برتر برساند.

اما افت شدید استقلال و عملکرد این مربی ۵۰ ساله در فصل پیش (۹۳-۹۲) با انتقاد بسیاری از هواداران رو‌به رو شد. در فصل گذاشته استقلال به عنوان مدافع قهرمانی در پایان کار نتوانست جایگاهی بهتر از رده پنجم پیدا کند.

استقلال که در فصل پیش از آن در جام باشگاه‌های آسیا تا مرحله نیمه نهایی پیش آمده بود در این فصل در مرحله گروهی حذف شد.

این تیم در جام حذفی ایران هم در مرحله نیمه نهایی حذف شد و یکی از ضعیف ترین فصل‌های خود را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشت.

امیر قلعه نویی که بیشترین سال‌های دوران فوتبال حرفه‌ای خود را در باشگاه استقلال گذراند، نخستین بار در سال ۱۳۸۱ به عنوان سرمربی موقت به این پیوست.

او سه بار دیگر در دوره های مختلف سرمربی استقلال شد و توانست با این تیم سه بار قهرمان لیگ برتر ایران شود.

هدایت تیم های سپاهان، مس کرمان، تراکتورسازی و تیم ملی ایران از دیگر سوابق امیر قلعه نویی در دوران مربی‌گری‌اش بوده است.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/sport/2014/05/140519_l51_esteghlal_ghalenoei_football.shtml

بالا ^^

سینمای مستند ایران؛ قورباغه‌ات را قورت بده

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تنها نهاد حمایت کننده سینمای مستند در ایران محسوب می شود؛ اما در چارچوب مسئولیت های این مرکز؛ (برخلاف آنچه از عنوانش بر می آید) حمایت از سینمای انیمیشن، کوتاه حرفه ای و فیلم های اول داستانی هم جای گرفته است. با توجه به تولید بیش از هزار فیلم مستند در سال، بررسی طرح، تولید و پخش این آثار نیاز به مدیریت متمرکزتر و ضابطه مندی دارد. این در حالی است که سهولت فیلمسازی با توجه به پیشرفت تکنولوژی، افزایش علاقمندان به این حوزه و فعالیت نهادهای آموزشی متعدد در این زمینه؛ دریچه ورود به دنیای مستند را به دروازه ای بدل کرده که نگهبانی از آن کار ساده ای نیست.

محول کردن مسئولیت های ناهمسوی این چنینی که منجر به مغشوش شدن فعالیت ها و الویت بندی مسئولیت ها می شود؛ در دیگر بازوهای سازمان امور سینمایی هم وجود دارد تا حدی که فیلمسازان نیاز به پرس و جو برای مراجعه به بخش مورد نظرشان در این سازمان دارند و گاه مدیران از همپوشانی مسئولیت هایشان گلایه می کنند.

شاید ضربه های سهمگینی که مدیریت پیشین سازمان امور سینمایی بر پیکر سینما وارد کرد؛ با استفاده از وجود همین بی نظمی ها و خلاء های قانونی بود. در واقع شرح وظایف، مرزها، باید ها و نبایدها در اساسنامه سازمان امور سینمایی روشن و قطعی نوشته نشده و این اجازه را به مدیران می دهد تا بین خطوط اساسنامه ها سلایق خودشان را بگنجانند و حتی به قیمت نابودی سینما خودمختار باشند.

از همین حیث تعبیرهای شخصی و سلایق هر مدیری منجر به اتلاف انرژی فیلمساز و صرف هزینه مالی فراوان می شود. با توجه به مهجور ماندن سینمای مستند و قرار داشتن همواره اش در سایه سینمای داستانی؛ اعمال نفوذها و تحکم مدیران بالاسری وضعیت را بغرنج تر می کند.

یک مستندساز برای تولید اثرش باید با توجه به محدودیت بخش خصوصی، امکان حداقلی اکران عمومی مستند و عدم بازگشت سرمایه فیلم مستند در بازار کنونی، به دنبال سرمایه گذار دولتی باشد. نهادهای دولتی در جایگاه سرمایه گذار با کمترین شناخت از دنیای مستند و تنها با ادعای کار فرهنگی؛ بطور غیرمستقیم نقش قیچی سانسور را دارند. یعنی یک نهاد و ارگان با تایید یا عدم تایید یک طرح، در ازای کمترین بودجه (که شاید هزینه تدوین یک اثر هم نباشد) نسبت به سرنوشت یک طرح تصمیم می گیرند. سرآخر هم شاید محصول نهایی باب طبع هیچ کدام از طرفین نباشد. از آنجایی هم که تهیه کننده حرفه ای مستند انگشت شمار است؛ مستندساز مجبور می شود تا تهیه کننده- کارگردان باشد؛ تهیه کننده ای که حتی از مبلغ بودجه واقعی تصویب شده برای تولید اثرش از سوی نهاد حمایت کننده بی اطلاع است.

از سوی دیگر؛ نگاه ساده انگارانه به پدیده مستند و مستند هراسی مدیریتی، این سینما را دچار فقر سوژه، فقر واقعیت و فقر نگاه کرده است. در واقع فیلمسازی که بخواهد از ورطه تکرار خلاصی یابد و مستندی بسازد که بازتاب دهنده توجه و حساسیت شخصی اش به موضوع هست؛ که اتفاقا قابل تفسیر و توضیح است؛ با سانسور یا توقیف روبرو خواهد شد. اتفاقی که بسیاری از مستندسازان پیشکسوت و کارکشته را خانه نشین کرده؛ یا در بهترین حالتش مجبور به ساخت فیلم برای دل خودشان.

در واقع ترجیح مدیران به فاصله گرفتن از نگاه نقادانه و کاوشگر و عدم برآورد بودجه مناسب برای تولید مستند؛ باعث ساخت مستندهای بی خاصیت در سازمان سینمایی و رو آوردن به پخش مستندهای آرشیوی در تلویزیون شده است. تلویزیون به عنوان اصلی ترین خاستگاه آثار مستند؛ از حمایت سرباز می زند و با وجود راه اندازی شبکه مستند از خریداری و تولید مستندهای قابل تامل و ارزشمند خودداری می کند.

به همین دلیل سینمای مستند در ارتباط با جامعه ایران دچار سردرگمی است؛ جامعه تحول پیدا کرده اما هنوز سینمای مستند همان است که بود. بدون برخورد آگاهانه و آزاد، سینمای مستند هرگز نمی تواند تصویر واقعی از ایران معاصر ارائه دهد و ما همچنان شاهد فیلم های با جهان بینی محدود و شخصی خواهیم بود. سینمای مستند نیازمند پگاه جدیدی است تا اوج دهه ۴۰ را دوباره تجربه کند.

ترس از سانسور و تبعات آن، تا حدی پیش رفته که مستندساز دست به خودسانسوری می زند و اثری بی خاصیت خلق می کند. همین می شود که آرشیو ما از حیات جامعه ایران در مهمترین مقاطع خود خالی است و ما تصاویری هماهنگ با تحولات جامعه مان نداریم. این خلاء زنجیروار به مستندسازهای نسل های آتی نیز منتقل می شود و آنها برای ساخت یک مستند با آرشیوی تهی روبروخواهند بود.

هر چند بواسطه روشن نبودن خطوط قرمز، وجود نورچشمی ها و مدیریتهای سلیقه ای، آنقدر مستندسازی سخت و فرسایشی شده که مستندساز را برای ارائه طرح های بی شائبه باید درک کرد. آن هم در شرایطی که فقط ۲۰ درصد از تولیدات سینمای مستند توسط بخش خصوصی ساخته می شود، و نتیجه چیزی جز بحران بیکاری و مشکلات معیشتی برای مستندسازان نبوده است.

با آغاز مدیریت حسن ایوبی بر سازمان سینمایی و روی کار آمدن طباطبائی نژاد در مرکز گسترش؛ شاید پنجره های بسته باز شوند. بررسی مشکلات و معضلات مستندسازان و ارتباط با مستندسازان و طرح مشکلاتشان در قالب برگزاری جلسات مشترک و مدیریت به اصطلاح شیشه ای باعث شده تا مستندسازان امیدوار به پایان دوران سیستم توطئه انگار و منزجر از نقد شوند.

اما با وجود فضای امیدوارکننده ای که در مستندسازان و اهالی سینما بوجود آمده؛ بودجه سازمان سینمایی اندک است و همین بودجه اندک باید بین کمتر از ۲۰ هزار سینماگر تقسیم شود که مستندسازان تنها بخشی از آنها هستند.

در شرایطی که در چهار سال مدیریت جواد شمقدری، حاشیه سازی و نگاه امنیتی، حاکم بود؛ قاعدتا اختصاص بودجه های میلیاردی آن هم برای آثار سینمایی بلند از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جای بحث نمی گذارد که چرا کیسه سینما خالی از پول است. گو اینکه جامعه مستندساز ایران، مظلوم تر از این حرف هاست که صدایش بلند شود. اکنون به قول مسئولان کنونی سازمان سینمایی فقط بودجه ذخیره ای فنی سینما مانده و با احتساب افزایش پنج درصدی بودجه سینما(با توجه به چشم انداز کنونی توانمندی اقتصادی دولت روحانی)؛ تنها سازمان سینمایی می تواند یک حسابدار سرد و گرم چشیده برای نگه داشتن حساب و کتابش استخدام کند.

اما در نهایت وعده های سازمان سینمایی بر تقسیم بندی عادلانه امکانات و بودجه و تشکیل شورای تولید با حضور کارشناسان ذی ربط نقطه اتکای سستی به نظر نمی رسد. سازمان سینمایی دولت حسن روحانی با وعده تشویق بخش خصوصی برای فعالیت، تولید مشترک و جذب سرمایه های خارجی برای تولید مستند، تهیه آرشیو فیلم های مستند تاریخ سینما، تکیه بر آثار کیفی و فاخر قدم به عرصه گذاشته و طرح هایی چون ثبت و ضبط سندهایی از بزرگان، آیین ها، عرفان، جهانی عاری از خشونت و ترور و موفقیت دیپلماسی ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

هر چند بسیاری از مدیران در سطوح مختلف از اهمیت سینمای مستند گفته و می گویند، برایش بودجه های نانوشته در نظر می گیرند، با اهالی مستند نشست برگزار می کنند اما هرگز دست به بازتعریف سینمای مستند نمی زنند. مدیریت آنی آنها در سینمای مستند؛ شامل نمایش های محدود در یکی، دو سالن یا توافق با فلان نهاد یا شبکه تلویزیونی برای سرمایه گذاری یا پخش این آثار می شود که دردی دوا نمی کند. در حالی که فرمول ساده طرح، تولید و عرضه در گلوی سینمای مستند به قورباغه ای می ماند که باید قورتش داد.

اگر چه شاید کمی برای قضاوت عملکرد مدیران سینمایی زود باشد؛ اما می گویند «حجت الله ایوبی» پیش از جلوس بر صندلی ریاست سازمان امور سینمایی، در مراسم های تشریفاتی وزارت کشور، مهمانانش را با بسته های فرهنگی حاوی آثار سینمای ایران بدرقه می کرده است. شاید بعد از مصائبی که بر سینما طی سال های گذشته رفت، همین که ریاست سازمان سینمایی آشنا به فرهنگ و سینماست؛ به خودی خود نکته مثبتی است.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2014/05/140519_l44_iran_cinema_documentaries.shtml

بالا ^^

آمریکا افسران ارتش چین را به جاسوسی اقتصادی متهم کرد

دولت باراک اوباما رسما پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری علیه شرکت های آمریکایی متهم کرده است، اما چین این اتهام را رد کرده است.

اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا، این مطلب را روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد.

او گفت که این هکرها در عرصه سایبر، علیه شش شرکت به "جاسوسی اقتصادی" دست زده اند.

دولت چین در واکنش این اقدام را محکوم کرد و گفت "هرگز در سرقت سایبری دست نداشته یا در آن شرکت نکرده است."

شرکت های وستینگوهاوس، فولاد ایالات متحده و آلکوا (بزرگ ترین شرکت تولید آلومینیوم آمریکا) از جمله شرکت هایی هستد که دولت آمریکا می گوید توسط هکرهای ارتش چین هدف قرار گرفته اند.

این نخستین بار است که دولت آمریکا مقام های وابسته به یک دولت خارجی را به جاسوسی سایبری متهم کرده و در دادگاه فدرال ایالت پنسیلوانیا علیه آنها پرونده به راه انداخته است.

مقام های آمریکایی می گویند که متهمان از اعضای واحد ۶۱۳۹۸ ارتش آزاد خلق چین هستند.

این مرکز نظامی در شانگهای مستقر است.

برخی از ناظران برآورد می کنند که چین منشا حداقل ۹۰ درصد حملات سایبری علیه آمریکا باشد.

وزارت خارجه چین واشنگتن را ترغیب کرده است که "فورا اشتباهش را اصلاح کند" و اتهامات را پس بگیرد.

کین گانگ سخنگوی وزارت خارجه به خبرگزاری شینهوا گفت که این اتهامات "کاملا بی پایه است و اهدافی فراتر را دنبال می کند."

او گفت که چین تصمیم گرفته است فعالیت های گروه کاری سایبری چین و آمریکا را معلق کند. این گروه در ماه آوریل تشکیل شده بود.

آقای کین گفت: "با توجه به فقدان صداقت از سوی آمریکا برای حل مسائل مربوط به امنیت سایبری از طریق گفتگو و همکاری، چین تصمیم گرفته است که فعالیت های گروه کاری سایبری چین-آمریکا را معلق کند."

چین همواره اصرار ورزیده است که خود قربانی سرقت سایبری، استراق سمع و فعالیت های تجسسی آمریکاست.

آقای کین هشدار داد که چین دست به اقدامات دیگری خواهد زد اما جزئیاتی ارائه نکرد.

کری گریس دبیر اخبار چین بی بی سی می گوید که آمریکا به انجام تجسس علیه چین اذعان می کند اما می گوید برخلاف چین علیه شرکت های خارجی جاسوسی نمی کند و این اطلاعات را در اختیار شرکت های خود نمی گذارد.

ادیتور بی بی سی می گوید که وقتی یک هیات منصفه بزرگ (گراند ژوری) در آمریکا پنج افسر ارتش آزادی بخش خلق را متهم می کند، این اتهامی نیست که به راحتی بتوان آن را رد کرد.

پنتاگون سال گذشته در گزارشی به کاخ سفید و کنگره صراحتا گفته بود که دولت و ارتش چین به طور مستقیم در برخی از حملات سایبری دست داشته اند.

در ماه مه گذشته، رسانه های آمریکایی اعلام کردند که هکرهای چینی به طرح تعدادی از سیستم های تسلیحاتی آمریکا از جمله طرح هواپیماهای جنگنده، کشتی‌ها، و موشک‌های دفاعی دست پیدا کرده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عمدتا واحد ۶۱۳۹۸ ارتش آزاد خلق چین را یکی از عوامل اصلی این حملات می داند.

این در حالیست که چین نیز بارها از فعالیت های سایبری آمریکا علیه اهداف نظامی و اقتصادی چین ابراز نگرانی کرده است.

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس‌.ای) پیشتر گفته بود که این سازمان به طور گسترده نهادهای دولتی، سیاستمداران و شرکت های چینی به ویژه شرکت های مخابراتی را هدف قرار داده است.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/05/140519_u01_us_china_spy_row.shtml

بالا ^^

چگونگی اشتراک

1. وارد ایمیلی شوید که می خواهید اخبار بی بی سی را از طریق آن دریافت کنید

2. ایمیلی به نشانی majordomo@lists.bbc.co.uk بفرستید، و در بخش موضوع کلمه subscribepersian-htm را قرار دهید.

3. یک ایمیل مبنی بر تایید اشتراکتان از طرف BBCPersian.com دریافت می کنید.

4. مراحل گفته شده را دنبال کنید تا اشتراکتان تایید شود.

بی بی سی نشانی ایمیل شما را تنها برای مصارف اداری فقط تا زمانی که شما مشترک اخبار بی بی سی هستید، ذخیره خواهد کرد. ایمیل شما به اشخاص یا نهادهای دیگر داده نخواهد شد.

اگر تا 24 ساعت ایمیلی مبنی بر تایید اشتراکتان دریافت نکردید، فیتلر اسپم (هرزنامه) خود را بررسی کنید. اگر ایمیل بی بی سی را نیافتید با یک نشانی ایمیل دیگر برای اشتراک اقدام کنید.

چگونگی اشتراک

1. وارد ایمیلی شوید که اخبار بی بی سی را از طریق آن دریافت می کنید

2. ایمیلی به نشانی majordomo@lists.bbc.co.uk بفرستید، و در بخش موضوع کلمه unsubscribe persian-htm را قرار دهید.

3. یک ایمیل مبنی بر تایید لغو اشتراکتان از طرف BBCPersian.com دریافت می کنید.

4. مراحل گفته شده را دنبال کنید تا اشتراکتان لغو شود.

نظرهای شما و راهنمایی

ما از پیشنهادها و انتقادهای شما استقبال می کنیم.، همچنین از درخواست های شما برای کمک و راهنمایی. نظرهای خود را به persian@bbc.co.uk بفرستید و در قسمت موضوع ["Feedback and support"] بگذارید.

Copyright BBC 2014

بالا ^^

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر